Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesa formula ir klātbūtnes efekts

Biznesa Plāns, 23.01.2019

Foto: Matīss Markovskis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Restorāns Goldingen Room (kas ieguva 2. vietu DB izdotā žurnāla Horeka labāko restorānu balsojumā 2018. gadā), viesnīcas 2 baloži un Noliktava No 5 ir Ciņu ģimenes tūrisma biznesa atskaites punkti vienā no Latvijas skaistākajām pilsētām, taču ideju ģeneratori piedalījušies arī citos projektos, piemēram, Dzīvā muzeja izveidē un tūristu vilcieniņa radīšanā.

«Uzņēmējdarbība Kuldīgā mums sākās kā ģimenes atkalapvienošanās projekts,» saka Roalds, un Santa viņam piekrīt. Jaunās viesnīcas Noliktava No 5 vestibils priekšpusdienā ir kluss – viesu vairs nav un vēl nav. Ciņu pāris stāsta par savu dzīvesveidu, kas nesaraujami saistīts ar biznesu. Un otrādi. Roalds un Santa runā, turpinot viens otra iesāktos teikumus. Ģimenes kopsavilkums «Bija krīzes laiks, 2008. un 2009. gads. Viss izšķīda, krīze bija visā Latvijā, pieņēmām lēmumus, kas visai būtiski mainīja mūsu tā brīža dzīvi,» stāstu sāk Santa.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

«Nonācām katrs savā stūrī – es aizbraucu studēt uz Itāliju, Roaldam bija būvniecības bizness Norvēģijā, meitas devās strādāt uz Londonu. Gadus piecus tā arī dzīvojām,» stāsta Santa. Roalds turpina, ka tas bija pietiekami ilgs laiks, lai aizmirstu visu negatīvo un, atbraucot uz Latviju Ziemassvētkos vai atvaļinājumā augustā, dzimtene atkal likās burvīga. «Nu atkal ir pagājuši pieci seši gadi, šoreiz Latvijā, un jūtam, ka baterijas ir nosēdušās. Tāpēc ir jādomā, kā atgūt to enerģiju, ar kādu mēs šeit visu sākām,» viņš saka. «Dzīvojot ikdienas problēmās ar moto «kā ir, tā ir», vienkārši atņem sev enerģiju, raksti atskaites visiem dienestiem, taisnojies par savu eksistenci līdz nogurumam, bet vairs nav laika lidojumam,» viņš jūt. «Mazpilsēta ir kā mazs dīķītis, ar to ir jārēķinās – te ir sava mikroflora, un, jo tā ir mazkustīgāka, jo grūtāk. Līdz ar to esam pārdomās, kur atrast enerģiju, lai uzlādētos.»

Ģimenei pieder ēka skaistā vietā Sabilē, kur mazpilsētas ekonomika īsti neļauj attīstīt viesnīcas ideju. Arī Kuldīgā viesi parasti nakšņo tikai vienu nakti, jo šeit tūristam ilgāk nav, ko darīt, bet Sabilē vai Kandavā nav iemesla palikt pat uz vienu nakti, vērtē tūrisma uzņēmēju pāris. Latvijas mērogi ir tik sīki, ka tūrists neapstāsies Sabilē pārnakšņot, ja tepat ir Liepāja vai Ventspils. Tāpat Kuldīgas viesu mītnes nevar konkurēt ar pilsētām, kuras atrodas pie jūras. «Kuldīga ir tāds pitstopiņš, kur cilvēki atbrauc, izstaigā, apskatās – cik smuki! Un tas arī viss, jo pilsētu var iepazīt divās trīs stundās. Labākajā gadījumā tūrists paēd un paliek pa nakti, pirms dodas tālāk,» norāda Santa. «Līdz ar to Sabilē vai citās pilsētās biznesu neattīstīsim, esam palikuši pie Kuldīgas, jo pie viena esam sapratuši, ka mūsu biznesa pamatā ir klātbūtnes efekts. Neattīstāmies ārpus areāla, kur paši varam ikdienā būt klāt, tāpēc esam noraidījuši biznesa piedāvājumus gan no Rīgas, gan Liepājas un Ventspils. Šī koncepcija, mūsuprāt, ir spējīga darboties tikai ar mūsu pašu klātbūtni, citādāk – nē, tāpēc nevēlamies ļauties biznesa eksperimentiem, bet paliekam Kuldīgā,» turpina Roalds.

«Par mūsu attīstības virzienu ir kļuvusi dažādība. Būtu muļķīgi atvērt vēl vienu restorānu, tāpēc meklējam kaut ko citu, bet šeit pat – trīs soļu rādiusā ap rātslaukumu. Esam pieņēmuši lēmumu – ja esam Latvijā, tad tikai šeit, Kuldīgā. Ja nebūsim Latvijā, nebūsim arī Kuldīgā,» Roalds noapaļo domu.

Visu rakstu Biznesa formula ir klātbūtnes efekts lasiet trešdienas, 23.janvāra laikraksta Dienas Bizness pielikumā Biznesa Plāns! Lasi elektroniski!