Pasaulē

Centrālās un Austrumeiropas reģionā lielākie uzņēmumi atrodas Polijā, Ungārijā un Rumānijā

Gunta Kursiša,02.09.2013

Attēlā - Polijas gāzes nozares monopoluzņēmums Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, PGNiG.

Ekrānšāviņš: pgnig.pl

Jaunākais izdevums

Spītējot ekonomiskajai krīzei Austrumeiropas un Centrāleiropas Top 500 spēlētāji – lielākie uzņēmumi reģionā – ir palielinājuši apgrozījumu par 5%, sasniedzot vairāk nekā 628 miljardus eiro 2012. gadā. Tomēr šis rezultāts nav pozitīvi ietekmējis peļņas rādītājus, liecina starptautiskā kredītrisku apdrošināšanas kompānijas Coface pētījums.

Pētījumā aplūkoti 500 lielākie uzņēmumi reģionā, vērtējot pēc apgrozījuma un papildus faktoriem, piemēram, darbinieku skaita, salīdzinājumu ar kopējo situāciju nozarē.

2011. gadā lielākie reģiona uzņēmumi bija audzējuši peļņu, krītoties apgrozījumam par gandrīz 32%.

Centrālās un Austrumeiropas ekonomiskais reģions ir kļuvis neviendabīgāks nekā jebkad, un kopējais Top 500 uzņēmumu bankrotu skaits ir teju trīskāršojies, novērojusi Coface.

«Pat Eiropas «jaunajām» valstīm 2012. un 2013. ir bijuši smagi gadi. Tajā pašā laikā Top 500 kompāniju novērtējums parāda, ka pat nemierīgas ekonomikas attīstības laikā pastāv izaugsmes potenciāls,» rezumē Coface izpilddirektore Centrāleiropas valstīs Katrazina Komorovska (Katarzyna Komorowska).

Lielākā daļa Centrālās un Austrumeiropas Top 500 kompāniju līdzīgi kā iepriekšējos gados ir Polijas uzņēmumi - vairāk nekā trešdaļa no Coface CEE Top 500 uzņēmumiem (171 uzņēmumi, 34,2%). Šogad Polijas lielāko kompāniju apgrozījums varētu sasniegt 234 miljardus eiro jeb pieaugumu par 6%, salīdzinot ar pagājušo gadu. Neņemot vērā peļņas rādītāju kritumu par 30%, Polijas uzņēmumi joprojām saglabājuši līdera pozīcijas tīrās peļņas ziņā (2012. gadā - 8460 miljoni eiro, 2011. gadā - 12014 miljoni eiro). Polijas piemērs - pēc straujākā IKP pieauguma Eiropas Savienība 2011. gadā seko spējš kritums 2012. gadā, bankrotiem sasniedzot rekordaugstu līmeni, liecina Coface pētījuma rezultāti.

Ungārija ir valsts ar otru lielāko uzņēmumu skaitu Coface CEE Top 500 (66, 13,2%). 2011. gadā Ungārija ierindojās trešajā pozīcijā kaut arī Ungārijas ekonomikas sniegums (IKP) samazinājās par 1,7%, vadošo uzņēmumu apgrozījums pieauga līdz 240 miljardiem eiro (+2,2%).

Pirmo reizi Rumānija nostūmusi no pjedestāla Ukrainu un uzlabojusi pozīcijas no piektās uz trešo vietu pēc Top 500 iekļuvušo kompāniju skaita. Tas skaidrojams ar kompāniju skaita pieaugumu par 22,7% - kopumā 54 Rumānijas uzņēmumi iekļuvuši Top 500. Tomēr kopējais kompāniju apgrozījuma rādītājs ir vājš, atstājot Rumāniju piektajā vietā (48, 559 miljoni eiro, +10,8%).

piekto vietu arī tīrās peļņas ziņā (37,7%). Savukārt Ukraina, kas Centrāleiropas un Austrumeiropas TOP 500 uzņēmumu sarakstā 2011. gadā ieņēma otro vietu, zaudējusi savas pozīcijas, jo 28 kompānijas slikto finanšu rādītāju dēļ ir «izkritušas» no Top 500, norāda Coface pārstāvji.

Vērtējot lielāko uzņēmumu TOP 500 pēc nozarēm, naftas un gāzes nozares kompānijas joprojām veido lielu daļu Coface CEE Top 500. 65 kompānijas veido peļņu, kuru kopējā peļņa ir 162 miljardi eiro (+6%). Šim sektoram 2012. gads ir bijis smags, un kopējā tīrā peļņa samazinājusies par 34,6%.

Otrajā vietā, krietni atpaliekot no naftas un gāzes nozares uzņēmumiem, ierindojas enerģijas piegādātāji. Nozares 51 kompānija nav sasniegusi pusi naftas un gāzes nozares apgrozījuma (76 miljardi eiro). Vidējais pieauguma temps šajā nozarē ir diezgan daudzsološs (+11%), bet šīs nozares uzņēmumiem nācies dēļ pieprasījuma krituma samazināt nodarbināto skaitu nozarē (-12,9%) un piedzīvot strauju peļņas kritumu, liecina Coface pētījums.

Autobūves nozarei šogad izdevies nokļūt trešajā vietā – 42 uzņēmumi sasnieguši gandrīz 63 miljardus eiro lielu apgrozījumu, lielākajai daļai nākot no Čehijas Republikas un Slovākijas (Škoda Auto SS, Volkswagen Slovākija, KIA Motors).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu un mājsaimniecības mazumtirdzniecības ķēdes «Pepco» pirmā veikala izveidē Rīgā investēti 135 000 eiro, aģentūrai LETA atklāja «Pepco» vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā Marcins Stanko.

Viņš norādīja, ka parasti jauna «Pepco» veikala izveidošana izmaksā aptvueni 500 000 eiro, kas ietver veikala konstrukcijas izveidi, būvniecību, labiekārtošanu u.c. Tomēr, ņemot vērā, ka veikals izveidots jau esošā ēkā - tirdzniecības centrā «Mežciems» -, tad tā izveidei nepieciešamo investīciju apmērs bija krietni mazāks.

Vaicāts, cik lielu investīciju apmēru tuvāko gadu laikā plānots ieguldīt «Pepco» veikalu tīkla attīstībā Baltijas valstīs, tostarp Latvijā, Stanko norādīja, ka tas ir atkarīgs no tā, cik daudz veikalus kompānija plāno atvērt. Turklāt, ienākot jaunā tirgū un sākot tajā uzņēmējdarbību, «Pepco» ir nepieciešams saprast, kā sevi kā jaunu uzņēmumu tajā strukturēt, uzsvēra «Pepco» vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ringier AG turpina paplašināt darbību Austrumeiropā un palielina savu starptautisko portfeli digitālo mediju un sludinājumu portālu jomā, šim nolūkam iegādājoties visas Axel Springer akcijas Ungārijā, Serbijā, Slovākijā, kā arī Baltijas valstīs Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Slovākijā uzņēmuma dibinātājs joprojām saglabās mazākuma akcijas. Citās valstīs Ringier grupai turpmāk piederēs 100 procenti akciju. Atbilstoši savai izaugsmes stratēģijai Axel Springer fokusējas uz digitālā biznesa attīstību lielos stratēģiskajos tirgos. Uzņēmuma lielākās investīcijas tiks novirzītas uz Vāciju, ASV un Poliju. Tādēļ veiksmīgais Ringier un Axel Springer kopuzņēmums Polijā saglabāsies bez izmaiņām.

Latvijā daļa no "Ringier Axel Springer Media AG" kopuzņēmuma ir darba portāls "cvmarket.lv".

Kopš Ringier Axel Springer Media AG dibināšanas 2010. gada jūlijā Ringier AG un Axel Springer SE kopuzņēmums ir attīstījies par vienu no lielākajiem un modernākajiem mediju uzņēmumiem Centrālajā un Austrumeiropā ar aptuveni 3100 darbiniekiem. Portfelī ietilpst vairāk nekā 200 digitālie un drukātie produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ELKO Grupas peļņa trīs mēnešos sasniedz 5,5 miljonus ASV dolāru

Dienas Bizness,13.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no vadošajiem IT produktu vairumtirgotājiem, risinājumu un servisa ekspertiem Austrumeiropā ELKO Grupa, 2015. gada pirmajos trīs mēnešos ir veiksmīgi turpinājis darbību, sasniedzot 5,5 miljonu USD neto peļņu, kas vairāk nekā divas reizes pārsniedz 2014. gada 1. ceturkšņa rezultātu, informē AS Elko grupa mārketinga un komunikācijas direktore Kristine Saulriete.

Par spīti mainīgajai ekonomiskajai situācijai Ukrainā un Krievijā, kas 2014. gada nogalē lika uzņēmumam veltīt pastiprinātu uzmanību risku vadībai un meklēt risinājumus efektīvākai esošo resursu pārvaldībai, 2015. gada sākums ELKO Grupai ir iesācies veiksmīgi un sasniegtie rezultāti ir pārsnieguši uzņēmuma sākotnējās prognozes.

2015. gada pirmajā ceturksnī, neskatoties uz kopējā apgrozījuma samazinājumu par 17%, ELKO Grupai ir izdevies uzlabot peļņas rādītājus, nodrošinot būtisku rentabilitātes pieaugumu no 0,9% uz 2,6%, salīdzinot ar pagājušo gadu. Arī 2015. gada otrā ceturkšņa provizoriskie rezultāti liecina, ka uzņēmuma mērķi gan ieņēmumu, gan rentabilitātes ziņā ir sasniegti un šobrīd notiek aktīvs plānošanas darbs, gatavojoties gada nogalei, kas vēsturiski ir bijis uzņēmuma aktīvākais pārdošanas periods.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrumeiropas riska kapitāla fonds Buran Venture Capital atver pārstāvniecību Latvijā, jo saredz iespējas piedalīties daudzsološu ideju finansēšanā

Fondam jau ir pārstāvniecības Budapeštā, Varšavā un Maskavā, un šīs vasaras beigās tas nostiprināja savu klātbūtni Baltijā, par savu bāzes vietu izvēloties Rīgu. Buran Venture Capital vadošais partneris Aleksandrs Konoplastijs (Alexander Konoplyasty) uzskata, ka šajā reģionā daudzi jaunuzņēmumi uzrāda labus rezultātus un jau agrīnā stadijā spēj būt pelnoši, kas daudzviet citur ir retums.

Tas saistīts ar to, ka valstu mazais izmērs spiež no pirmās jaunuzņēmumu eksistences dienas meklēt citus tirgus. Lai gan riska kapitāla bizness nav vienkāršs, šis fonds vēlas būt klātesošs visos reģiona tirgos un kļūt par labi zināmu un apjomīgu Austrumeiropas līmeņa riska kapitāla fondu. Vairāk par šo biznesu un saviem mērķiem tajā A. Konoplastijs stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielais četrinieks gaida vietējos

Didzis Meļķis,21.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī šobrīd pašmāju juristu firmām ir priekšrocības, tomēr ar laiku daļa to klientu pāries pie starptautiskām kompānijām

Tā uzskata PricewaterhouseCoopers (PwC) Legal Centrālās un Austrumeiropas reģiona (CEE) vadītājs Maikls Malens.

Kā klājas juridisko pakalpojumu tirgū pēc krīzes?

Klienti spiež juristu firmas pazemināt cenas. Pirms 10–15 gadiem pasaules juristu kompānijas ienāca Austrumeiropā, nešķirojot tirgus un visus uztverot kā vienu globālu tīklu. Bet tad šīm kompānijām kļuva skaidrs, ka ne katrs tirgus ir tik ienesīgs kā Ņujorka vai Londona, un nu tās samazina savu teritoriālo tvērienu. Cita tendence ir juridisko kompāniju saplūšana, cenšoties iegūt lielāku tirgus daļu un klientus. Notiek globāla juridisko pakalpojumu tirgus konsolidācija. Paralēli tam lielās kompānijas izvērš biznesu ārpus ierastajām robežām biznesa padomdošanā – cilvēkresursu, M&A u.c. jomās. Es to sauktu par ievākšanos Lielā četrinieka teritorijā, kur ir PwC, KPMG, EY un Deloitte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Kapitāla pieauguma nodoklis jādozē uzmanīgi

Māris Ķirsons,27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kapitāla pieauguma nodoklis pastāv visās ES valstīs, tomēr tā piemērošana un likmes ir visai atšķirīgas, Austrumeiropā šī nodokļa likmes caurmērā ir zemākas nekā Rietumeiropā

To rāda a/s BDO Latvia pētījums. «Lai arī nosaukums «kapitāla pieauguma nodoklis» visur ir identisks, tomēr ar to bieži vien saprot ļoti atšķirīgus darījumus un ienākumus no tiem,» brīdina nodokļu eksperte un a/s BDO Latvia valdes priekšsēdētāja Marina Bičkovska. Viņa savu sacīto pamato ar to, ka daudzās ES dalībvalstīs ar nodokli apliekamais objekts neatšķiras, piemēram, tas ir kapitāla pieaugums no akciju, kapitāla daļu, dažādu finanšu instrumentu atsavināšanas, kustamā un nekustamā īpašuma pārdošanas (pārdodot īpašumu, ir jāņem vērā, ka piemērojamo nodokļa likmi var ietekmēt laika periods, kādu aktīvs īpašums ir atradies fiziskas personas īpašumā, kā arī citi faktori). «Tomēr ir arī tādas ES dalībvalstis, kur kapitāla pieauguma nodoklis tiek piemērots netipiskiem darījumiem, piemēram, Spānijā kapitāla pieaugums veidojas no izmaiņām nodokļa maksātāja bagātībā, rodoties jebkādām izmaiņām tās sastāvā, un uz to nav attiecināmi normatīvie akti, kas regulē ienākuma nodokļa likuma piemērošanu,» brīdina M. Bičkovska. Viņasprāt, ar kapitāla pieauguma nodokli ir jābūt ļoti uzmanīgiem, jo jaunajās ES dalībvalstīs tas ienācis no turīgās tirgus ekonomikas sistēmā ilgstoši strādājošām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) ceturtdien paziņoja, ka panākusi vienošanos ar Krievijas valsts dabasgāzes kompāniju «Gazprom», kas tikusi apsūdzēta dominējošā stāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs Centrālajā un Austrumeiropā, tādējādi uzņēmumam izvairoties no naudassoda piemērošanas.

Šī vienošanās panākta pēc tam, kad «Gazprom» piekritis Austrumeiropā noteikt standarta cenas salīdzinājumā ar pārējo Eiropu, kā arī atteikties no prasības, kas klientiem ierobežo gāzes reeksportu.

Šī vienošanās «Gazprom» nodrošina iespēju izvairīties no naudassoda vairāku miljardu eiro apmērā, kā arī palīdz mazināt saspīlējumu Krievijas un rietumvalstu attiecībās, kas pasliktinājušās saistībā ar Ukrainu, karu Sīrijā un Kremļa iespējami īstenotām manipulācijām.

«Šodienas lēmums novērš »Gazprom« radītus šķēršļus, kas traucē gāzes neierobežotai plūsmai Centrālajā un Austrumeiropā,» norāda ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere.

Vestagere uzsver, ka šī vienošanās kompānijai nosaka stingras prasības un nodrošina pielāgotu noteikumu kopumu turpmākai «Gazprom» darbībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

ELKO Grupa noslēdz līgumu ar stiprinājumu ražotāju NewStar

Lelde Petrāne,09.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ELKO Grupa, IT produktu vairumtirdzniecības uzņēmums, paziņojis par izplatīšanas līguma noslēgšanu ar NewStar, stiprinājumu ražotāju.

Sadarbības līgums paredz, ka ELKO Grupa izplatīs NewStar AV/IT aksesuārus Baltijas valstīs, Centrāleiropā un Austrumeiropā, kā arī NVS dalībvalstīs.

Uzņēmums NewStar ir dibināts pirms 18 gadiem un nodarbojas ar platekrāna televizoru/monitoru, projektoru, stacionāro un portatīvo datoru aksesuāru ražošanu. Tā galvenais birojs atrodas netālu no Amsterdamas, Nīderlandē.

AS ELKO Grupa, viens no Latvijas lielākajiem uzņēmumiem, dibināts 1993.gadā un ir viens no lielākajiem IT vairumtirgotājiem Austrumeiropā. Uzņēmuma galvenais darbības virziens ir datortehnikas un elektronikas preču vairumtirdzniecība Baltijā, Centrālajā un Austrumeiropā un NVS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušā kinoteātra "Liesma" telpās iluzionisti Dace un Enriko Pecolli plāno atvērt Brīnumu Muzeju un Burvju triku teātri, kurā plānots uzstāties ar savām izrādēm, kā arī nākotnē viesosies citi pasaulē atzīti iluzionisti.

Lai realizētu ieceri, mākslinieki ir uzsākuši pūļa finansējuma kampaņu, aicinot ikvienu, kam tuva ir šī iecere, sniegt savu atbalstu. Vienlaikus mākslinieki uzsver, ka interesenti tiks gaidīti arī uz palīgdarbiem un teātra atjaunošanu. Mērķis ir radīt teātri, kurā ne tikai atdzīvotos labākās iluzionisma tradīcijas, bet vienlaikus radīt kultūras un mākslas telpu, kuru katrs Latvijas iedzīvotājs uztvertu kā "savu".

Šobrīd pasaulē darbojas vairāki burvju mākslai veltīti muzeji, no kuriem nemainīgi par prestižāko un slavenāko tiek uzskatīts Holivudā esošais "Magic Castle". Lai arī Latvijā ir spēcīgas iluzionisma tradīcijas, šāda tipa teātris un muzejs nav pieejams ne tikai Baltijā, bet visā Austrumeiropā, norāda D. un E. Pecolli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gatavojas īstenot 100 miljonus eiro vērtu ieguldījumu programmu

Db.lv,29.06.2022

“Maple Bear Global Schools” dibinātājs un priekšsēdētājs Rodnijs Brigss (no kreisās), “Vantage Capital” izpildpriekšsēdētājs Lūks Albinskis un “Maple Bear CEE” ģenerāldirektors Jans Baidans.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājuši četri gadi, kopš Centrāleiropā un Austrumeiropā ienāca “Maple Bear” – vislielākais un visstraujāk augošais franšīzes bilingvālo pirmsskolas līdz vidējās izglītības iestāžu tīkls pasaulē –, un tagad tas kopā ar “Vantage Capital” gatavojas īstenot 100 miljonus eiro vērtu ieguldījumu programmu šajā reģionā.

“Vantage” ieguldījumu programmai, kas paredzēta “Maple Bear Central & Eastern Europe”, ir četras sastāvdaļas:

  • kapitāla ieguldījums reģionālajā galvenajā birojā; ar to tiktu nodrošināts finansējums, lai varētu pieņemt darbā līdz 70 papildu komandas locekļu, kas paaugstinās “Maple Bear” skolu īpašniekiem, skolotājiem un bērniem sniegtā izglītības atbalsta kvalitāti, un paātrināta skolu tīkla paplašināšanās reģionā,
  • kapitāla nodrošināšana “Maple Bear Polska”, kas plāno ar Polijas vietējo akcionāru palīdzību atvērt vairāk nekā 40 skolu,
  • kapitāla nodrošināšana “Maple Bear Czech Republic” vairāk nekā 20 skolām,
  • nekustamā īpašuma finansēšanas programma, kas “Maple Bear” skolu īpašniekiem dos iespēju uzbūvēt lielas pirmsskolas līdz vidējās izglītības paraugiestādes ļoti labās vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Vairāk nekā pusei Latvijas uzņēmumu nav korupcijas novēršanas politikas

Žanete Hāka,19.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinājumā ar attīstītākajām valstīm Latvijas biznesa līderi atzīst būtiski augstāku korupcijas līmeni Latvijas saimnieciskajā vidē, liecina jaunākais Rīga, EY (agrāk Ernst & Young) krāpšanas un korupcijas pētījums Fraud and Corruption – the easy option for growth?.

55% Latvijas biznesa līderu piekrīt apgalvojumam, ka korupcija Latvijā ir plaši izplatīta, salīdzinot ar tikai 35% attīstītākajās ekonomikās. Tajā pašā laikā Latvijas biznesa līderi vairāk pat nekā attīstītākajās ekonomikās uzskata, ka finanšu uzskaites prakse, caurskatāmība un precizitāte Latvijā ir augstā līmenī.

Kopumā EY Krāpšanas un korupcijas pētījums, kurā aptaujāti 3800 lielo uzņēmumu darbinieki 38 valstīs, parāda, ka 55% Latvijas uzņēmēju uzskata korupciju un kukuļdošanu par plaši izplatītu praksi Latvijā, kas ir tikai nedaudz labāk kā Krievijā (60%) un būtiski sliktāk nekā Francijā (29%), Vācijā (26%), Igaunijā (21%) un valstīs ar zemāko korupcijas uztveres līmeni – Zviedrijā (10%) un Dānijā (4%). Augstākais respondentu skaits Eiropas valstu lokā, kas korupciju savā valstī uzskata par plaši izplatītu, ir Horvātijā (92%) un Slovēnijā (87%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pētījums: Krievija īsteno plānu slepenas ietekmes iegūšanai Austrumeiropā; viens no vājajiem punktiem ir Latvija

LETA,14.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija izvērsusi kampaņu slepenas ekonomiskās un politiskās ietekmes iegūšanai piecās Austrumeiropas valstīs, cenšoties diskreditēt liberālās demokrātijas modeli un vājināt transatlantiskās saites, secinājuši ceturtdien publiskota pētījuma autori.

Pētījumā, kuru veicis Vašingtonas Stratēģisko un starptautisko pētījumu centrs (CSIS) sadarbībā ar Sofijā bāzēto Demokrātijas pētījumu centru (CSD), teikts, ka Maskava nolūkā pakļaut savai kontrolei Bulgārijas, Latvijas, Serbijas, Slovākijas un Ungārijas valdības kooptējusi Krievijai simpatizējošus politiķus, cenšas iegūt dominējošas pozīcijas enerģētikas tirgū un citos ekonomikas sektoros, kā arī grauj pretkorupcijas sistēmu.

«Zināmās valstīs Krievijas ietekme kļuvusi tik visaptveroša un endēmiska, ka tas apdraud nacionālo stabilitāti, kā arī valsts rietumniecisko orientāciju un eiroatlantisko stabilitāti,» pēc 16 mēnešus ilga darba secinājuši pētījuma The Kremlin Playbook: Understanding Russian Influence in Eastern and Central Europe (Kremļa stratēģijas rokasgrāmata: Izpratne par Krievijas ietekmi Austrumeiropā un Centrāleiropā) autori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības ķēde PEPCO, kas šobrīd darbojas vairākās Centrāleiropas valstīs, uzsāks darbību Latvijā – nākamgad plānots atvērt 12 veikalus un līdz 2020. gadam palielināt to skaitu līdz 30, teikts paziņojumā medijiem.

PEPCO ir Eiropas mazumtirdzniecības ķēde, kas nodrošina patērētājus ar apģērbu un precēm mājai par pieejamām cenām. PEPCO ir vairāk nekā 1200 veikalu, kas atrodas Čehijā, Horvātijā, Ungārijā, Polijā, Slovākijā, Slovēnijā, Rumānijā; decembrī plānots arī atvērt pirmo veikalu Lietuvā. Zīmols uzsāka savu darbību 2004. gadā Polijā, un kopš tā laika tas ir guvis lielu interesi no patērētājiem un sācis darboties Centrālajā un Austrumeiropā.

«Esam pārliecināti, ka mūsu piedāvājums piesaistīs vietējo patērētāju interesi,» saka uzņēmuma vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā Marcins Stanko (Marcin Stanko).

Plānots, ka pirmie PEPCO veikali tiks atvērti Rīgā 2018. gada martā. Pirmajos 12 mēnešos zīmols plāno atvērt 12 veikalus un līdz 2020. gadam palielināt to skaitu līdz 30. Veikalos tiks nodarbināti vairāk nekā 200 cilvēku, un tie atradīsies dažādās valsts daļās, galvenokārt pilsētās ar vairāk nekā 10 000 iedzīvotājiem. Šobrīd uzņēmums meklē partnerus, kuriem pieder nekustamie īpašumi, lai ilgtermiņā īrētu 500m2 lielas telpas. PEPCO tirdzniecības ķēde neplāno atvērt franšīzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Krievijas iebrukumu Ukrainā, NATO ģenerālsekretārs Jenss Stoltenbergs ierosinājis pastāvīgu NATO spēku klātbūtni Austrumeiropā, trešdien ziņu aģentūrai DPA atklājuši vairāki avoti.

Diplomāti neatklāja plašāku informāciju par šo ierosinājumu, bet uzsvēra, ka Krievija nevar gaidīt no NATO savulaik labā ticībā izteikto nodomu ievērošanu, jo iebrukums Ukrainā ir pilnībā mainījis drošības situāciju Eiropā.

1997.gadā slēdzot līgums par NATO un Krievijas savstarpējām attiecībām, alianse deklarēja, ka tolaik pastāvošajos drošības apstākļos tā neplānojot jaunu militāro kontingentu pastāvīgu izvietošanu jaunajās dalībvalstīs Austrumeiropā.

NATO arī deklarēja, ka tai nav plānu izvietot šajās dalībvalstīs kodolieročus.

Turklāt šī labo nodomu deklarācija nekādā veidā nav interpretējama kā kādas tiesiskas saistības, kuras NATO būtu uzņēmusies Maskavas priekšā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Euroapotheca par vairāk nekā 300 miljoniem eiro iegādājas aptiekas Zviedrijā

LETA/BNS,08.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Tā ir viena no lielākajām Lietuvas biznesa tiešajām investīcijām ārvalstīs.

Lietuvas kompānija «Euroapotheca» investējusi vairāk nekā 300 miljonus eiro aptieku iegādē Zviedrijā, kļūstot par vienu no lielākajiem aptieku tīkliem reģionā.

Holdingā «Vilniaus prekyba» ietilpstošā kompānija paziņojusi, ka ceturtdien pabeigusi darījumu par Zviedrijas uzņēmuma «Apoteksgruppen i Sverige Holding» (AGHAB) iegādi, un no šā brīža sniegs franšīzes un pārvaldes pakalpojumus 189 aptiekām, kuras darbojas ar «Apoteksgruppen» zīmolu.

Vilniaus prekyba: Dzimis Lietuvā, izpleties Austrumeiropā

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ELKO Grupa uzsāk Huawei viedtālruņu un planšetdatoru izplatīšanu Krievijā

Dienas Bizness,20.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no vadošajiem IT produktu vairumtirgotājiem, risinājumu un servisa ekspertiem Austrumeiropā ELKO Grupa, un pasaules telekomunikāciju risinājumu līderis kompānija Huawei, uzsākuši sadarbību, kuras rezultātā ELKO Grupa ir uzsākusi Huawei viedtālruņu un planšetdatoru izplatīšanu Krievijā, informē AS ELKO Grupa Mārketinga un komunikācijas direktore Kristine Saulriete.

«ELKO ir labi zināms uzņēmums tirgū un esam ļoti priecīgi būt par partneriem. Esmu pārliecināts, ka šī sadarbība atnesīs Huawei vairāk peļņas un palīdzēs stiprināt mūsu pozīcijas Krievijas tirgū,» komentē Huawei Consumer Business Group ģenerālmenedžeris Krievijā Sam Yuan.

2014. gadā Huawei produktu piegādes apjomi pieauga par 7,8% līdz kopumā 138 miljoniem ierīču, ieskaitot 75 miljonus viedtālruņu, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu atspoguļo pieaugumu par 45%.

Ar 16 Izpētes & Attīstības centriem tādās valstīs kā Vācija, Zviedrija, ASV, Francija, Itālija, Krievija, Indija un Ķīna, Huawei produkti un servisi aptver vairāk nekā 170 valstis, nodrošinot vienu trešdaļu no visas pasaules iedzīvotājiem. 2014. gadā Huawei pēc viedtālruņu piegādes apjoma ierindojās trešajā vietā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā zemo izmaksu lidsabiedrība Centrāleiropā un Austrumeiropā Wizz Air šodien paziņoja, ka pēc konkursa atlases procesa ir parakstījusi saprašanās memorandu ar Airbus SAS par 110 lidmašīnu Airbus A321neo iegādi ar piegāžu sākumu 2019. gadā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Saprašanās memorands paredz arī nesaistītas tiesības Wizz Air iegādāties papildu 90 lidmašīnas A321neo. Jaunās lidmašīnas gan aizstās pašreizējos gaisa kuģus, kad tie tiks nodoti atpakaļ iznomātājiem, gan nodrošinās papildu iespējas Wizz Air tālākai izaugsmei. Saskaņā ar saprašanās memorandu Wizz Air ir tiesības noteiktu skaitu lidmašīnu A321neo aizstāt ar Airbus A320neo, ja nākotnē tas būs nepieciešams. Šī vienošanās arī noteic, ka Wizz Air atceļ desmit A320ceo saimes lidmašīnu pasūtījumu, kuras saskaņā ar pašreizējo Wizz Air un Airbus SAS pirkuma līgumu bija paredzēts piegādāt 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Uzņēmēji: kukuļdošana un krāpšana ir izplatīta parādība

Žanete Hāka,08.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

47 % Baltijas valstu uzņēmēju uzskata, ka kukuļdošana un krāpšana uzņēmējdarbībā šajā reģionā ir izplatīta, kas ir zemāks rādītājs par 74 % Austrumeiropā kopumā, bet pārsniedz 39% rādītāju Rietumeiropā, liecina jaunākais Ernst & Young krāpšanas risku pētījums Navigating today’s complex business risks.

Tāpat Baltijā 21 % uzņēmēju uzskata, ka to nozarē ierasta prakse ir maksāt kukuļus, lai iegūtu pasūtījumus, kas ir mazāk par 37 % vidējo rādītāju Austrumeiropā, bet pārsniedz 14 % līmeni Rietumeiropā.

Saskaņā ar Baltijas valstu uzņēmēju viedokli, krāpšanas un kukuļdošanas izplatība Baltijas valstu uzņēmējdarbībā ir zemāka nekā, piemēram, Itālijā vai Polijā, kur attiecīgi 60 % un 59 % uzņēmēju uzskata, ka krāpšana un kukuļdošana ir izplatīta parādība. Baltijas valstu uzņēmēji tomēr ir daudz skeptiskāki par saviem Vācijas vai Francijas kolēģiem, kur tikai attiecīgi 30 % un 27 % uzskata, ka krāpšanas un kukuļdošanas gadījumi uzņēmējdarbībā ir izplatīta parādība. Valstis ar godīgāko uzņēmējdarbības vidi ir Šveice, kur tikai 10 % piekrīt apgalovojumam par koruptīvas prakses izplatību, kam cieši seko Somija un Zviedrija ar 12 % rādītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

ELKO Grupa uzsāk Dell produktu izplatīšanu Baltijas valstīs

Dienas Bizness,11.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no vadošajiem IT produktu vairumtirgotājiem, risinājumu un servisa ekspertiem Austrumeiropā ELKO Grupa un pasaules vadošais datortehnoloģiju ražotājs Dell paziņojuši par jauna sadarbības līguma noslēgšanu. Saskaņā ar jaunā līguma nosacījumiem, ELKO Grupa ir uzsākusi Dell produktu izplatīšanu Baltijas valstīs, inform uzņēmumā.

Sadarbības starp ELKO Grupa un Dell aizsākās 2012.gadā, kad ELKO Grupa uzsāka Dell monitoru un aksesuāru izplatīšanu Ukrainas tirgū. Līdz ar Dell oficiālā izplatītāja DL Distributors biznesa iegādi Igaunijā šā gadā jūnijā, ELKO Grupa ir ieguvusi Dell produktu izplatīšanas tiesības visās trīs Baltijas valstīs.

AS ELKO Grupa ir dibināta 1993.gadā un ir viens no vadošajiem IT produktu vairumtirgotājiem, risinājumu un servisa ekspertiem Austrumeiropā ar aktīvu biznesa attīstību Centrālāzijā. Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir IT risinājumu izstrāde un serviss, datortehnikas un elektronikas preču vairumtirdzniecība Baltijā, Centrālajā un Austrumeiropā, Centrālāzijā un NVS. Uzņēmums pārstāv vairāk nekā 90 IT ražotājus un pārdod to preces vairāk nekā 7000 mazumtirgotājiem, vietējiem datortehnikas ražotājiem un sistēmu integratoriem. Pašlaik uzņēmumā nodarbināti vairāk nekā 700 cilvēki. AS ELKO Grupa pieder vairākām juridiskām personām, kā arī investīciju fondam Amber Trust

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PR tīkls Centrāleiropā un Austrumeiropā MSL turpmāk oficiāli darbosies kā viens no Publicis Groupe Latvia zīmoliem, līdzās radošajai aģentūrai Leo Burnett, mediju aģentūrai Starcom un digitālajai aģentūrai Digitas.

Ar MSL zīmola ieviešanu vietējā mērogā Publicis Groupe paplašina sabiedrisko attiecību pakalpojumu klāstu Baltijas valstu tirgos.

Jānis Pencis, Publicis Groupe Latvia izpilddirektors, stāsta: "Sabiedriskās attiecības vienmēr ir bijušas mūsu sniegto pakalpojumu klāstā, un pēdējo gadu laikā esam plānojuši šo biznesa daļu attīstīt. Esmu gandarīts, ka šodien šie plāni beidzot ir īstenojušies, pateicoties paplašinātajai komandai jaunās izpilddirektores Baibas Kauliņas vadībā."

"Laikā, kad pasaule piedzīvo milzīgas pārmaiņas, sabiedrisko attiecību nozarei vienmēr ir bijusi izšķiroša loma, palīdzot zīmoliem pielāgoties pasaules dinamikai un saglabāt aktualitāti. Komunikācija ir kļuvusi daudz plūstošāka, dinamiskāka un daudzslāņaināka," komentē Baiba Kauliņa, MSL Baltics izpilddirektore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistītais apdrošināšanas starpniekuzņēmums, eksperts dzīvības apdrošināšanā ar uzkrājumu Eurolife Latvija SIA, kurš šogad svin savas darbības mūsu valstī 12. gadskārtu, jūtas stabili Latvijas apdrošināšanas tirgū, ik gadu uzrādot 10% izaugsmi. Tāds pats attīstības temps uzņēmumam tiek plānots arī šogad, turklāt klientiem tiks piedāvāts jauns, daudz elastīgāks dzīvības apdrošināšanas pakalpojums.

To sarunā atzīst Patriks Kolbs (Patrick Kolb), Eurolife Brocker Management GmbH valdes loceklis.

Viņš skaidro, ka Eurolife Latvia SIA mūsu valstī darbu sāka 2005. gadā kā vienas no vecākajām un lielākajām apdrošināšanas kompānijām Austrijā Grazer Wechselseitige Versicherung AG jeb GRAWE, kas dibināta 1828. gadā, apdrošināšanas starpnieks. Eurolife piecus meitas uzņēmumus Austrumeiropā: Latvijā, Lietuvā, Ukrainā, Bulgārijā un Moldovā pārrauga Austrijas uzņēmums Eurolife Brocker Management. „Sākot šo biznesu Latvijā pirms 12 gadiem, esam ik gadu uzrādījuši labus, dinamiskus izaugsmes tempus. Protams, mūs, tāpat kā daudzus citus finanšu jomā strādājošos uzņēmumus, ietekmēja 2008.-2009. gada globālā finanšu krīze, no kuras veiksmīgi atguvāmies un turpinām attīstīties,” stāsta P. Kolbs. Ar Eurolife starpniecību 12 gadu laikā vairāk nekā 300 000 klientu ir noslēguši apdrošināšanas līgumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV armija plāno nākamgad citās NATO dalībvalstīs izvietot 150 tankus, un daļa no šīs bruņutehnikas, iespējams, tiks bāzēta Austrumeiropā, otrdienas vakarā pavēstīja Savienoto Valstu ģenerālleitnants Bens Hodžs.

Tanki Eiropā tiks izvietoti īstenojot operāciju Atlantic Resolve, kuras mērķis ir vairot Baltijas valstu un Polijas drošību, reaģējot uz agresīvo Maskavas politiku, kas jau novedusi pie Krievijas iebrukuma Ukrainā.

Gandrīz 50 bruņutehnikas vienības jau nosūtītas uz Eiropu, bet vēl 100 tankus M1 Abrams un kaujas mašīnas Bradley paredzēts pārsviest uz Vāciju un, iespējams, arī uz citām valstīm, telefonintervijā aģentūrai AFP pastāstīja Hodžs, kurš šobrīd uzturas Igaunijā.

«Karavīri ieradīsies un [piedalīsies] mācībās, un atgriezīsies. Tehnika paliks [Eiropā],» sacīja ASV ģenerālis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dubaijā darbu uzsācis pirmais latviešu konsultāciju uzņēmums

Dienas Bizness,13.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gada decembrī Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) darbību uzsācis Latvijas uzņēmēju Gunas Miskarovas un Raita Režais dibinātais uzņēmums Baltic Business Centre FZ LLC (BB Centrs), informē centra dibinātāji.

«Strauji pieaug Latvijas uzņēmēju interese par AAE tirgu. Šī interese lielā mērā ir saistīta ar izveidojušos ģeopolitisko situāciju Austrumeiropā, kas liek Latvijas ražotājiem meklēt jaunas eksporta iespējas. Arī EXPO 2020, kas notiks Dubaijā, veicina jaunas tirgus iespējas un Latvijas uzņēmēji ir gatavi tās apgūt,» BB Centra dibināšanas ideju raksturo izpildirektore Miskarova.

«Tāpat vērojama arī aizvien lielāka interese Tuvo Austrumu uzņēmēju vidū par investīciju iespējām Austrumeiropā, tai skaitā Baltijā un Latvijā.»

Uzņēmums darbojas kā vienas pieturas aģentūra, sniedzot konsultāciju un informācijas pakalpojumus Latvijas un AAE uzņēmējiem, lai sekmētu savstarpējās investīcijas un uzņēmumu ienākšanu abu valstu tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju trūkums digitālajā jomā, kā arī sarūkošs starptautisko kompāniju pārstāvniecību skaits, Dienvideiropas valstīs var izraisīt «kritienu atpakaļ» uz analogo laikmetu, liecina analītiķu kompānijas Booz & Co's pētījums.

Pētījumā teikts, ka, savukārt, Austrumeiropas privātais sektors pirmo reizi vēsturē digitālo inovāciju jomā gatavojas apsteigt taupības politikas nomocītās Dienvideiropas valstis.

Aizvadītajā gadā salīdzinājumā ar 2011. gadu, Dienvideiropas valstīs Booz & Co's izstrādātais digitalizācijas indekss samazinājies par vienu procentu, tādējādi liecinot par to, ka reģionā samazinās gatavība digitālajai nākotnei, vēsta The Daily Telegraph.

Pētījuma autori norāda, ka šādi rezultāti liecina par «skumju stāstu», kas varētu likties dīvains esošajā ekonomiskajā klimatā. Samazinājies investīciju apmērs liecina, ka digitālais sektors šajās valstīs savā attīstībā ir palēninājies. «Gan vietējās kompānijas, gan arī ārvalstu uzņēmumi ir vai nu aizgājuši no šīm valstīm, vai arī samazinājuši savus darbības apjomus,» skaidroja Booz & Co analītiķis Viktors Koss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Automatizācijas un mākslīgā intelekta "bruņošanās sacensības" biznesā

Db.lv,16.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

65% uzņēmumu pasaulē jau iegulda robotikas un automatizācijas iniciatīvās, bet gandrīz tikpat, jeb 64% jau veic ieguldījumus mākslīgā intelekta (AI) un analītikas risinājumos, liecina EY jauno tehnoloģiju ieviešanas pētījums EY Reimagining Industry Futures Study 2023.

Tāpat vēl attiecīgi 14% un 16% plāno veikt investīcijas šajos tehnoloģiju virzienos jau nākamgad, nostiprinot robotiku, automatizāciju un mākslīgo intelektu jauno tehnoloģiju popularitātes vadībā. EY pētījums veikts visos pasaules reģionos, tostarp Austrumeiropā.

“Tas, ko mēs novērojam uzņēmējdarbības vidē šobrīd ir automatizācijas un mākslīgā intelekta “bruņošanās sacensības”. Proti, uzņēmējiem Latvijā jāņem vērā, ka mākslīgā intelekta, automatizācijas risinājumi, lietu internets, 5G un citas “uzlēcošās” tehnoloģijas dramatiski izmaina uzņēmumu konkurētspēju, radot jaunu produktu un pakalpojumu piedāvājumu un samazinot esošo produktu portfeļu izmaksas. Attiecīgi, ja uzņēmums šīs jaunās tehnoloģijas neizmanto, tad tas visdrīzāk zaudēs tirgus pozīcijas jau tuvāko gadu laikā. Tas arī izskaidro augsto investīciju īpatsvaru jauno tehnoloģiju klāstā, ” saka Nauris Kļava, EY partneris Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru