Citas ziņas

Deklarācija par Godmaņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību

, 20.12.2007

Jaunākais izdevums

Db.lv publicē deklarāciju par Ivara Godmaņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību.

"Latvijā – valstī ar straujāk augošo ekonomiku Eiropas Savienībā – ir radīti apstākļi un vide, kurā paplašinās sabiedrības vidusslānis, strauji pieaug cilvēku ienākumi, mājokļu iegāde un būvniecība, turpina pieaugt ārvalstu investīciju un ES fondu ieplūšana Latvijā, panākts būtisks progress Latvijas starptautiskās lomas un vietas pieaugumā ES, kļūstot par pilntiesīgu Šengenas zonas valsti, ar noslēgto Latvijas – Krievijas robežlīgumu radīti nosacījumi būtiskai ekonomisko attiecību attīstībai.

Straujā ekonomiskā attīstība un iedzīvotāju ienākumu palielināšanās, mājokļu tirgus attīstības izraisītais hipotekārās kreditēšanas bums radījis strauju inflācijas lēcienu, finanšu resursu ieplūdi spekulatīvajā, neražojošā sfērā, izraisot disproporcionālu ražojošo un pakalpojumu nozaru attīstību. Demogrāfisko procesu un Latvijas darbaspēka emigrācijas uz attīstītākām ES valstīm ietekmē daudzās tautsaimniecības nozarēs sāk pietrūkt darba roku, sadrumstalotā administratīvi teritoriālā struktūra veicinājusi nevienmērīgu Latvijas reģionu attīstību.

Prognozes par valsts ekonomiskās attīstības un iedzīvotāju ienākumu pieauguma tempu palēnināšanos, sagaidāmā importēto energoresursu cenu paaugstināšanās un to pieaugošais deficīts palielinājis sabiedrības maznodrošināto slāņu spiedienu uz valdību un Saeimu, izsaucis taisnīgu prasību pēc ekonomiski un sociāli atbildīgas politikas īstenošanas; esošajā valsts demokrātiskās attīstības fāzē ir strauji augusi visu sabiedrības slāņu pašapziņa un vēlme iesaistīties sabiedrības pašpārvaldes demokrātiskajos procesos, straujās ekonomiskās attīstības izraisīto negatīvo faktoru, nākotnes bažu un politiķu pieļauto kļūdu dēļ būtiski pieaugušas arī sabiedrības vidusslāņa pamatotās prasības pēc kvalitatīvāka valsts pārvaldes struktūru darba, godīgas un tiesiskas politiskās vides vairošanas politisko institūtu lēmumos un darbā.

Tautas partija, Zaļo un zemnieku savienība, Partija LPP/LC un apvienība Tēvzemei un Brīvībai/LNNK vienojas par kopīgas valdības izveidošanu.

Šī valdība konsekventi:

-īstenos savu vīziju par Latviju kā attīstītu Eiropas valsti, kurā sabiedrība bauda eiropeiskus dzīves standartus;

-pildīs savu misiju visās tās darbības sfērās, pārvarot globalizācijas jaunos izaicinājumus, virzīs Latviju attīstītas, demokrātiskas, kristīgās vērtībās balstītas Eiropas valsts statusā, vienlaicīgi un savlaicīgi vēršoties pret jebkādiem procesiem, kas gan tiesiskā, gan ekonomiskā, gan sociālā, gan nacionālās kultūras jomā varētu novirzīt Latviju no šī augstā statusa sasniegšanas.

Šīs valdības ilgtermiņa pamatuzdevums ir veikt savu daļu darba, lai Latvija savas attīstības turpmākajos 10 gados panāktu vidējo Eiropas Savienības dzīves līmeni un paplašinātu noturīgu sabiedrības vidusslāni, kas veido pamatu demokrātijai, sabiedrības labklājībai un tās tālākai attīstībai.

Neatliekamie uzdevumi, kas valdībai izpildāmi jau tuvākajos gados:

1. NAP ietvaros ir jānosaka valsts atbalstāmās prioritārās nozares laikposmam no 2007. līdz 2013.gadam, kas sakrīt ar ES fondu saņemšanas laiku, ievērojot šo nozaru īpatsvaru un attīstības tendences IKP apjomā, eksportspējā un jaunu tehnoloģiju saturā.

2. Jāpārstrukturē izglītības sistēma :

-reģionāli – atbilstoši jaunajam administratīvi teritoriālajam sadalījumam,

-profesionāli – lai spētu sagatavot speciālistus, pēc kuriem akūti pieaug pieprasījums Latvijas tautsaimniecībā,

-lai adaptētos turpmākam studējošo skaita straujam samazinājumam demogrāfijas izmaiņu dēļ.

3. Apkopojot objektīvo darbaspēka trūkuma bilanci tautsaimniecībā kopumā un atsevišķās nozarēs, valdībai jāizstrādā un jāīsteno jauna, līdzsvarota migrācijas un nodarbinātības politika.

4. Valdībai jāpanāk, lai katrā nozarē, ievērojot tās specifiku, tiktu izstrādāti un piemēroti atbilstoši pasākumi, kas ir vērsti pret karteļu tipa vienošanām, dominances tirgū tendencēm un citiem konkurētspēju mazinošiem faktoriem.

5. Valdībai turpinot īstenot pretinflācijas programmu, ir jāveic pasākumi, lai apturētu inflācijas pieauguma tempu, tajā skaitā, izveidojot valdības rezerves fondu.

6. Valdībai ir jāizstrādā un jāīsteno fiskāli valsts atbalsta pasākumi un sociāli pasākumi, lai mazinātu energotarifu kāpuma 2008.gadā un 2009.gadā negatīvo iespaidu tautsaimniecībā un sabiedrībā, kā arī jāpieņem virkne lēmumu par valdības atbalstu jaunu energojaudu radīšanā Latvijā.

7. Valdība sagatavos Latvijas nostāju par budžeta prioritātēm 2009.gadā paredzamajai ES finansēšanas principu pārskatīšanai, tai skaitā par diskusijām par Kohēzijas politikas un Kopējās lauksaimniecības politikas nākotni.

8. Valdība veiks pasākumus, lai Latvija nezaudētu savu kopējā ES finansējuma apjomu un īstenotu iespēju pārstrukturēt ES fondus, t.sk. energosektora attīstībai un energotaupības programmu īstenošanai, kā arī eksporta atbalsta veicināšanai.

9. Valdībai ir jāīsteno pasākumi, kas vērsti uz visas iekšlietu sistēmas (t.sk. robežsardze, policija, PMLP u.c.) jauno darbību globālā, Šengenas mērogā.

10. Valdībai nepieciešams pilnveidot primārās veselības aprūpes sistēmu Latvijā.

11. Nodrošināsim administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanu – pieņemsim jaunu pašvaldību finanšu izlīdzināšanas modeli un izstrādāsim visus novadu darbībai nepieciešamos tiesību aktus, lai pēc 2009. gada pašvaldību vēlēšanām izveidotu attīstīties spējīgas teritorijas, kurās pašvaldības spēj nodrošināt kvalitatīvus pakalpojumus iedzīvotājiem.

12. Valdība līdz 2008.gada vidum izstrādās radošās industrijas atbalsta politiku.

1.Tiesiskums un pārvalde.

Tiesiskuma nodrošināšana

1.1.Nostiprināsim Latvijas Republikas Satversmē noteikto demokrātiskās pārvaldes iekārtu.

1.2.Sagatavosim grozījumus Saeimas Kārtības rullī, kas nodrošinātu regulāru atbildīgo ministru un amatpersonu atskaitīšanos Saeimai.

1.3.Izstrādāsim nepieciešamo normatīvo regulējumu, lai noteiktu ''trešo personu'' statusu un ierobežojumus politisko partiju finansēšanā un priekšvēlēšanu aģitācijā. Nostiprināsim un attīstīsim partiju sistēmu, lai nostiprinātu parlamentāro demokrātiju. Izstrādāsim koncepciju politisko partiju finansēšanai no valsts budžeta.

1.4.Izstrādāsim nepieciešamos grozījumus normatīvajā regulējumā, lai nodrošinātu valsts drošības iestāžu un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja parlamentāro uzraudzību, darbības koordināciju Ministru prezidenta vadībā, nemainot prokuratūras lomu, iestrādājot normas, kas paredz Ģenerālprokurora līdzdalību Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja vadītāja iecelšanā un atcelšanā.

1.5.Nostiprināsim tiesu varas neatkarību, pilnveidojot tiesu pašpārvaldes lomu amata vietu skaita noteikšanā un uz objektīviem kritērijiem balstītā tiesnešu kvalifikācijas novērtēšanā, lai nodrošinātu taisnīgu lietu izskatīšanu saprātīgos termiņos.

1.6.Uzlabosim tiesu pieejamību, pilnveidosim valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sistēmu un uzsāksim administratīvo tiesu darbu Latvijas reģionos, pieņemsim jaunu Tiesu iekārtas likumu.

1.7.Izstrādāsim un īstenosim kriminālsodu politiku, pilnveidosim kriminālsodu izpildes kārtību, uzlabosim sodu izpildes kvalitāti un nodrošināsim sakārtotu administratīvo sodu sistēmu.

1.8.Nodrošināsim ieslodzījuma vietu modernizāciju atbilstoši starptautiskajiem standartiem, kā arī optimizēsim cietumu skaitu, slēdzot atsevišķus cietumus un uzsākot būvēt jaunu, mūsdienu standartiem atbilstošu cietumu.

1.9.Īstenosim un izvērtēsim Korupcijas novēršanas un apkarošanas valsts programmu 2004. - 2008.gadam, kā arī izstrādāsim un uzsāksim programmas 2009. – 2014.gadam īstenošanu.

Valsts pārvaldes politika

1.10.Attīstīsim uz rezultātu vērstu valsts pārvaldi, pilnveidojot sasniedzamo rezultātu plānošanas un novērtēšanas sistēmu un nodrošinot iestāžu finansēšanu un darbības novērtēšanu atbilstoši sasniegtajiem rezultātiem.

1.11.Nodrošināsim labas pārvaldības principu ievērošanu un efektīvu pieejamo resursu izmantošanu, optimizēsim valsts pārvaldes iestāžu struktūru, izvērtējot valsts pārvaldes funkciju veikšanas institucionālo ietvaru, novēršot funkciju dublēšanos un apvienojot iestādes ar līdzīgām funkcijām vai nelielu strādājošo skaitu, tādējādi samazinot administrācijas izdevumus.

1.12.Nodrošināsim valsts pārvaldē strādājošo augstu profesionalitāti, uz kompetencēm un individuālo atbildību balstītu cilvēkresursu politiku, darba kvalitātes uzlabošanu un pašreizējo kompetento iestāžu funkciju optimizāciju, nosakot par vienotu cilvēkresursu attīstību atbildīgo institūciju, kas izvērtēs neaizpildīto štata vietu nepieciešamību un izveidoto štata vietu skaita atbilstību veicamajiem uzdevumiem.

1.13.Nodrošināsim labāka regulējuma politikas īstenošanu, izvērtēsim tiesiskā regulējuma radīto administratīvo slogu, pārskatīsim un vienkāršosim birokrātiskās procedūras, ieviešot elektroniskos pakalpojumus un elektronisko dokumentu apriti un veiksim nepieciešamos pasākumus visu valsts informācijas sistēmu savstarpējai savietojamībai un informācijas apmaiņai.

1.14. Nodrošināsim attīstības plānošanas dokumentu savstarpēju saskaņotību un atbilstību Nacionālajam attīstības plānam, kā arī sasaisti ar plānotā īstenošanai pieejamajiem resursiem, lai veicinātu politikas pārmantojamību, stabilitāti, prognozējamību un valsts ilgtspējīgu attīstību. Sekmēsim vides jautājumu integrāciju sektoru politikās.

1.15.Nodrošināsim pilnīgas informācijas sniegšanu par sagatavošanā esošajiem lēmumu projektiem un vispusīgu plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu ietekmes izvērtējumu, kā arī noteikto dokumentu aprites un lēmumu pieņemšanas procedūru ievērošanu.

1.16.Uzlabosim tiesību jaunrades procesa plānošanu un normatīvo aktu izstrādes koordināciju starp valsts pārvaldes institūcijām, lai nodrošinātu tiesību aktu projektu savstarpēju saskaņotību un atbilstību valsts tiesību sistēmai.

1.17. Izstrādāsim valsts ilgtermiņa attīstības stratēģiju, nodrošinot Latvijas izaugsmes modeļa īstenošanu. Sakārtosim valsts attīstības plānošanas sistēmu, nodrošinot valsts, reģionu un vietējā pārvaldes līmenī izstrādāto nozaru un teritoriju attīstības plānošanas dokumentu atbilstību un saskaņotību ar visas valsts attīstības mērķiem, prioritātēm un darbības virzieniem; panāksim dokumentu izstrādes un īstenošanas uzraudzības jautājumu sakārtošanu vienotā sistēmā, sekmējot Rīgas kā reģiona centra starptautisko konkurētspēju, atpazīstamību un infrastruktūras uzlabošanu.

Reģionālā politika

1.18.Nodrošināsim reģionālās reformas pabeigšanu, konsultējoties ar Latvijas Pašvaldību savienību, pieņemsim jaunu pašvaldību finanšu izlīdzināšanas plānu un izstrādāsim visus novadu izveidei nepieciešamos tiesību aktus, izveidojot attīstīties spējīgas teritorijas, kuras spēj nodrošināt kvalitatīvus pakalpojumus iedzīvotājiem.

1.19.Nodrošināsim vienmērīgu visas valsts teritorijas attīstību, palielinot attiecīgo reģionālo un vietējo pārvaldes institūciju lomu attīstības prioritāšu izvēlē atbilstoši Nacionālā attīstības plāna prioritātēm.

1.20.Nodrošināsim visīsākajos termiņos kvalitatīvu teritorijas plānojumu izstrādi visās Latvijas pašvaldībās, ievērojot normatīvajos aktos noteiktās procedūras.

1.21.Nodrošināsim visu teritorijas plānojumu un apbūves noteikumu pieejamību internetā. Izveidosim teritorijas plānošanas informācijas sistēmu, nodrošināsim tās darbību un iespēju ikvienam iegūt informāciju par attīstības plānošanas procesiem gan valsts, gan reģionālā un vietējā līmenī.

1.22.Izstrādāsim zemes izmantošanas politiku kā valsts attīstības plānošanas sastāvdaļu, definējot tajā visu zemes politikas ietekmes sfērā ietilpstošo nozaru saskaņotas darbības principus. Pārskatīsim Valsts zemes dienesta funkcijas, nodrošināsim zemes politikas izstrādi un tālāku tās īstenošanas koordinēšanu ar valsts telpisko plānošanu.

1.23.Nodrošināsim vienmērīgu visas valsts teritorijas attīstību, dekoncentrējot valsts pārvaldi, attīstot reģionālo pārvaldes līmeni, palielinot reģionālo un vietējo pārvaldes institūciju lomu attīstības prioritāšu izvēlē un realizācijā atbilstoši Nacionālā attīstības plāna prioritātēm.

1.24.Izstrādāsim un īstenosim reģionālās attīstības atbalsta instrumentus ar mērķi sekmēt valsts ilgtspējīgu, policentrisku un līdzsvarotu teritoriālo attīstību, tai skaitā, reģionālo attīstību veicinošas valsts investīciju programmas izveidi.

1.25.Valsts policentriskai attīstībai izstrādāsim pilsētu attīstības politiku, veicināsim pilsētu – lauku sadarbības veidošanos, nodrošinot atbilstošu apkalpes infrastruktūras attīstību pilsētās un lauku teritorijās.

Sabiedrības līdzdalība

1.26.Nodrošināsim pilsoniskās sabiedrības iesaisti iespējami agrā plānošanas dokumentu un normatīvo aktu projektu izstrādes stadijā, sniedzot informāciju par projektu izstrādes iecerēm un līdzdalības iespējām, t.sk. internetā. Izmantojot IKT, attīstīsim e-demokrātiju, veicinot sabiedrības līdzdalību.

1.27.Vienkāršosim biedrību, nodibinājumu un sabiedriskā labuma organizāciju statusa iegūšanu.

1.28.Turpināsim sadarbību ar sociālajiem partneriem, pilnveidojot trīspusējā dialoga formu, partneru kompetences sadalījumu un panākto vienošanos izpildes kārtību. Noteiksim sadarbības principus īpašos sociālās un ekonomiskās situācijas saasināšanās apstākļos.

1.29.Izveidosim komisiju no nozaru asociāciju, ārvalstu investoru padomes, darba devēju konfederācijas, arodbiedrību pārstāvjiem, kā arī nozīmīgākajiem ekonomikas ekspertiem, kuras uzdevums būs saskaņot, izvērtēt un sniegt priekšlikumus par valdības īstenoto programmu makroekonomikas stabilizēšanai, konkurētspējas nodrošināšanai, uzņēmējdarbības vides uzlabošanai un eksporta veicināšanai.

1.30.Veicināsim sabiedrības integrāciju, īstenojot valsts un starptautiskās programmas un projektus pilsoniskās sabiedrības stiprināšanai un iecietības veicināšanai.

2.Sociālā politika

Valdības politikas prioritāte ir samazināt atšķirību starp nabadzīgākajām un bagātākajām iedzīvotāju grupām, vienlaikus neierobežojot uzņēmējdarbības attīstību.

Pilnveidosim sociālās palīdzības un valsts sociālo pakalpojumu sistēmu.

2.1.Uzlabosim pakalpojumu pieejamību pakalpojuma saņēmēja dzīves vietā.

2.2.Uzlabosim pakalpojumu pieejamību cilvēkiem ar funkcionāliem ierobežojumiem.

2.3.Nodrošināsim rehabilitācijas pasākumus personām ar draudošu invaliditāti.

Uzturēsim sociālās apdrošināšanas sistēmas finansiālo stabilitāti un veicināsim tās attīstību.

2.4.Ieviesīsim neapliekamo minimumu strādājošo pensionāru algām.

2.5.Turpināsim fondēto pensiju sistēmas ieviešanu, nepaplašinot priekšlaicīgas pensionēšanās iespējas.

2.6.Nepalielināsim izdienas pensiju saņēmēju loku.

2.7.Turpināsim palielināt piemaksas pensionāriem par nostrādātajiem gadiem.

2.8.Paaugstināsim minimālo pensiju.

2.9.Izstrādāsim un ieviesīsim invaliditātes pensiju indeksāciju.

2.10. Uzdosim atbildīgajām institūcijām pārskatīt iztikas minimuma groza struktūru atbilstoši esošajai mājsaimniecības patēriņa struktūrai.

Veicināsim darba tiesisko attiecību normatīvās bāzes pilnveidošanu.

2.11.Sadarbībā ar sociālajiem partneriem izstrādāsim un pieņemsim jaunu koncepciju minimālās darba samaksas noteikšanai sākot ar 2010.gadu.

2.12.Veicināsim jaunu darba vietu radīšanu cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

2.13.Iesaistot pašvaldības, radīsim iespēju skolēnu nodarbināšanai skolas brīvlaikā.

2.14.Veicināsim darba un ģimenes dzīves apvienošanas iespējas.

2.15.Veicināsim par uzņēmuma līdzekļiem apmācīto darbinieku turpmāku strādāšanu savā uzņēmumā.

2.16.Veicināsim darba tiesisko attiecību un sociālā nodrošinājuma iespējas atsevišķām profesiju grupām.

2.17.Atbalstīsim darba devējiem un darbiniekiem savstarpēji izdevīga mobilitātes principa ieviešanu.

Uzlabosim ģimeņu, bērnu un jauniešu dzīves apstākļu kvalitāti.

2.18.Pakāpeniski paplašināsim brīvpusdienu saņēmēju loku skolās no 1. līdz 4.klasei.

2.19.Izvērtēsim esošo atbalsta sistēmu ģimenēm ar bērniem.

2.20.Nodrošināsim bērnu īslaicīgas uzraudzības pakalpojumu pieejamību.

2.21.Turpināsim pilnveidot ārpusģimenes aprūpes sistēmu, nodrošinot bērnu iespējas augt ģimeniskā vidē un pilnveidosim ārpusģimenes aprūpes iestādē augoša bērna prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas patstāvīgas dzīves uzsākšanai.

2.22.Pilnveidosim valsts atbalsta mehānismu pašvaldību jaunatnes politikas īstenošanai, jaunatnes organizāciju attīstībai, jauniešu iniciatīvām un līdzdalībai sabiedrības dzīvē, kā arī lēmumu pieņemšanas procesā.

2.23.Pilnveidosim atbalsta mehānismu audžuģimenēm, aizbildņiem un adoptētājiem, paredzot sociālās garantijas, palielinot un diferencējot atlīdzības apmēru.

2.24.Paaugstināsim bērnu vecumu, līdz kuram izmaksājami valsts garantētie uzturlīdzekļi.

3. Izglītība.

Nodrošināsim kvalitatīvu, tagadnes un nākotnes prasībām atbilstošu visu līmeņu izglītības sistēmas attīstību.

3.1. Veiksim vispārējās vidējās izglītības sistēmas sakārtošanu, nodrošinot mērķu un finanšu līdzekļu plānošanu, tai skaitā skolotāju darba samaksas un darba slodzes sistēmas pilnveidošanu.

3.2.Tuvināsim attaisnoto izdevumu par izglītību apjomu reālajām izmaksām.

3.3.Paaugstināsim izglītības kvalitāti un izglītības procesus, pielietojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Pilnveidosim izglītības informācijas sistēmu.

3.4.Izstrādāsim vispārējās izglītības standartus atbilstoši labākajai ES praksei.

3.5.Izstrādāsim pasākumus, lai risinātu vidējās izglītības mācību satura un kvalitātes un mācību līdzekļu nodrošinājuma problēmas. Turpināsim vispārējās izglītības iestāžu dabaszinātņu kabinetu aprīkošanu ar modernu aprīkojumu.

3.6.Ieviesīsim valsts nodrošinātus bezmaksas mācību līdzekļus, izmantojot skolu bibliotēku sistēmu.

3.7.Nodrošināsim augstskolu programmu atbilstību Latvijas darba tirgus un starptautiskajām prasībām, paredzot regulāru programmu un valsts budžeta finansēto vietu skaita pasūtījuma aktualizāciju.

3.8.Tuvināsim profesionālo izglītību darba tirgus prasībām. Apspriedīsim pakāpenisku uzsvaru maiņu no vispārējās uz profesionālo izglītību vidējās izglītības posmā.

3.9.Nodrošināsim Latvijas iedzīvotājiem pieeju tālākizglītībai, ieviešot efektīvi funkcionējošu mūžizglītības sistēmu.

3.10.Veicināsim valsts un pašvaldību institūciju iesaistīšanos, lai nodrošinātu ikvienam pirmsskolas vecuma bērnam iespēju iegūt kvalitatīvu pirmsskolas izglītību.

3.11.Novirzīsim ES fondu līdzekļus strādājošo produktivitātes un kvalifikācijas celšanai.

3.12.Veiksim pasākumus, lai celtu pedagogu kvalifikāciju.

3.13.Modernizēsim studiju virzienus un programmas atbilstoši darba tirgus prasībām, pilnvērtīgi iekļaujoties vienotā Eiropas augstākās izglītības telpā, un panāksim Latvijas augstākās izglītības rezultātu kvalitāti un konkurētspēju, starptautisko atpazīstamību un iekšējās sistēmas sakārtošanu.

3.14.Sekmēsim augstākās izglītības un zinātniskās darbības sasaisti, intelektuālā potenciāla un infrastruktūras atjaunošanu un attīstību, atbalstot universitāšu, un jo īpaši – reģionālo augstskolu tapšanu par starptautiski konkurētspējīgiem zinātnes un tehnoloģijas attīstības centriem, ar kuriem sadarbojoties, attīstās citas valsts un privātās augstākās izglītības un zinātniskās institūcijas.

3.15.Nodrošināsim atbilstošu valsts budžeta finansējuma pieaugumu augstskolām maģistrantūras un doktorantūras studiju ciešākai sasaistei un pēctecībai (īpaši inženiertehnisko un dabaszinātņu programmās), zinātnes attīstībai un pētnieciskās bāzes un infrastruktūras nostiprināšanai, lai sasniegtu jauno zinātņu doktoru skaita pieaugumu.

3.16.Izveidosim mehānismu, kurā darba devēji, Augstskolu rektoru padome un valdība kā vidutājs noslēdz vienošanos par mācību struktūras pakāpenisku pārveidošanu atbilstoši darba tirgus prasībām.

3.17.Izstrādāsim programmu cīņai pret smēķēšanu, alkohola un narkotiku lietošanu skolēnu vidē.

4. Veselība.

Rīkosimies tā, lai Latvijas iedzīvotāju veselība un veselības aprūpes sistēma pēc iespējas ātrāk tuvinātos Eiropas valstu līmenim.

4.1.Aktīvi rīkosimies, lai iedzīvotāji veiktu profilaktiskus un regulārus veselības aprūpes pasākumus, ievērotu veselīgu dzīvesveidu, zinātu savas pacienta tiesības un veselības sistēmai nebūtu jānodarbojas ar jau neatgriezenisku seku novēršanu.

4.2. Sakārtosim stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju sistēmu, organizējot daudzprofilu un specializēto slimnīcu, aprūpes slimnīcu, rehabilitācijas iestāžu un sociālās aprūpes centru darbību saskaņā ar to mērķiem.

4.3.Veicināsim tādu veselības aprūpes politiku, kas orientēta uz savlaicīgu un pēctecīgu medicīnisko pakalpojumu pieejamību ikvienam Latvijas iedzīvotājam neatkarīgi no dzīvesvietas un nepieciešamā pakalpojuma veida.

4.4.Uzlabosim medicīnisko pakalpojumu apmaksas sistēmu, lai ārstniecības iestādes saņemtu adekvātu samaksu par sniegtajiem pakalpojumiem, tai pat laikā nesamazinot maznodrošināto iedzīvotāju iespējas saņemt kvalitatīvus valsts apmaksātus pakalpojumus.

4.5.Celsim Latvijas ārstu, medmāsu un citu ārstniecības personu profesiju prestižu un veiksim atalgojuma sistēmas pilnveidošanu, tuvinot to Eiropas līmenim.

4.6.Turpināsim vienota neatliekamās palīdzības dienesta izveidošanu un uzlabosim tā sadarbību ar ārstniecības iestāžu neatliekamās palīdzības nodaļām un ģimenes ārstiem.

4.7.Pilnveidosim ģimenes ārstu sniegto pakalpojumu sistēmu, kā arī veiksim turpmākus pasākumus zāļu kompensācijas mehānismu uzlabošanai.

4.8.Izstrādāsim Lauku ģimenes ārstu prakšu vietu attīstības pasākumu plānu.

4.9.Izvērtēsim tiešās pieejamības speciālistu darba organizācijas kārtību.

4.10.Nodrošināsim ārstniecības personu līdzdiploma un pēcdiploma apmācības pilnveidošanu.

5. Tautsaimniecība un finanses

Valdības prioritāte ir panākt pozitīvas pārmaiņas tautsaimniecībā

5.1. Īstenosim virzību uz Māstrihtas fiskālo kritēriju izpildi Latvijā, galveno uzsvaru liekot uz inflācijas pieaugumu tempu rādītāju samazināšanos, lai nodrošinātu eiro ieviešanu pārredzamā laika periodā.

5.2.Samazināsim administratīvos šķēršļus un slogu, attīstot ārpakalpojumus un publiskās privātās partnerības iniciatīvas. Nodrošināsim efektīvu ES fondu ieviešanu ar mērķi stabilizēt un attīstīt tautsaimniecību, atbalstot tādu projektu īstenošanu, kuri veicina modernas ekonomikas ar augstu pievienoto vērtības attīstību, būtiski palielina nozaru eksportspēju, samazina ārējās tirdzniecības un maksājumu bilances deficītu. Vienlaikus pastāvīgi vērtēsim, vai ES fondu investīcijas kādās nozarēs negatīvi neietekmē tautsaimniecības stabilizācijas pasākumus un neveicina inflācijas paaugstināšanos.

5.3.Izstrādāsim valsts tautsaimniecības attīstības pamatnostādnes, lai sasniegtu augsti attīstītas valsts līmeni, un regulāri novērtēsim sasniegto rezultātu.

5.4.Izstrādāsim finanšu pakalpojumu eksporta veicināšanas programmu, attīstīsim

Rīgu kā reģionālu finanšu centru, veidosim Latvijā maksimāli labvēlīgu

vidi starptautiskā kapitāla pārvaldīšanai un ārvalstu klientu apkalpošanai.

Enerģētika

Valsts enerģētiskā drošība un energoefektivitāte

5.5. Veicināsim Latvijas iesaistīšanu ES elektroenerģijas tīklā, nodrošinot nepieciešamo starpsavienojumu izveidi ar ES valstīm, attīstot bāzes jaudas, ņemot vērā ilgtermiņa mērķus resursu un piegādātāju dažādošanā, atbalstot atjaunojamos energoresursus un energoefektivitāti.

5.6. Nodrošināsim izvērtētu un pamatotu administratīvi regulējamu tarifu noteikšanu, novēršot politisku lēmumu ietekmi un nodrošinot enerģētikas nozares uzņēmumu maksātspēju un attīstību.

5.7. Sagatavosim priekšlikumus komunālo maksājumu pieauguma negatīvo seku samazināšanai valsts un pašvaldību sektorā.

5.8. Izstrādāsim pasākumu kopumu pašvaldību un maznodrošināto iedzīvotāju atbalstam, samazinot energoresursu cenu kāpuma negatīvās sekas.

5.9.Sagatavosim rīcības plānu, lai palielinātu enerģētikas jaudu ģenerēšanu, ievērojot celtniecības termiņus un secību, primāro energoresursu pieejamību un dažādību, kā arī pieejamos finanšu resursus.

5.10.ES struktūrfondu līdzekļus maksimāli izmantosim, lai atbalstītu investīcijas energoefektivitātes projektos un energotaupīgā politikā valsts un pašvaldību sektorā, nodrošinot vismaz 200 daudzdzīvokļu māju siltināšanu.

5.11.Konsekventi palielināsim biomasas un citu atjaunojamo energoresursu īpatsvaru lokālajās koģenerācijas stacijās, sasniedzot 7 % īpatsvaru no kopējā elektrības patēriņa.

5.12.Nodrošināsim 5 % obligāto biodegvielas piejaukumu transporta degvielai.

5.13.Sniegsim atbalstu mazpilsētās un lauku teritorijās esošo siltumenerģijas ražošanas iekārtu pārbūvei no fosilā kurināmā, pārejot uz atjaunojamo resursu koksnes produktu pielietošanu. Veicināsim atjaunojamo resursu izmantošanu siltumenerģijas ražošanā.

5.14.Nodrošināsim Latvijas interešu pārstāvniecību Ignalinas atomelektrostacijas projektā.

Būvniecība un mājoklis

5.15.Nodrošināsim vienotas būvniecības politikas izstrādi un ieviešanu, tai skaitā novēršot iesaistīto institūciju sadrumstalotību un funkcionālo pārklāšanos un izveidojot koordinētu un integrētu būvniecības pārvaldes un kontroles sistēmu, kas ļautu nodrošināt būvniecības kvalitātes kontroli un vides prasību ievērošanu.

5.16.Modernizēsim Latvijas būvnormatīvu sistēmu, reglamentējot minimālās prasības būvju funkcionalitātei; pilnveidosim būvniecības nacionālo standartizācijas, kā arī pārraudzības sistēmu.

5.17.Veicināsim sabiedrībai drošu, videi un cilvēka veselībai draudzīgu, energoefektīvu būvniecību, pilnveidosim normatīvo aktu sistēmu būvniecībā.

5.18.Stimulēsim energoefektivitātes projektu īstenošanu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās, lai uzlabotu dzīves apstākļus un minimizētu apsaimniekošanas izmaksas; īstenosim daudzdzīvokļu māju renovācijas un energoefektivitātes uzlabošanas valsts atbalsta programmu, vienlaikus palielinot kopīpašnieku ieinteresētību un atbildību.

5.19.Veicināsim dzīvojamo ēku, kuras ir kultūrvēsturiski pieminekļi, atjaunošanu, ieviešot nodokļu atvieglojumus, valsts un pašvaldības subsīdijas šo namu sakārtošanai.

5.20.Veicināsim līdzsvarota īres tirgus veidošanos, ar valsts un pašvaldību atbalstu stimulējot īres namu un sociālo māju būvniecību, vienlaikus izvēršot publisko-privāto partnerību.

5.21.Nodrošināsim apkārtējās vides pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

5.22.Izstrādāsim un īstenosim dzīvojamo ēku pārvaldīšanas politiku, veidojot sektorā godīgai konkurencei labvēlīgu vidi.

5.23.Sabiedriskajām vajadzībām nepieciešamo būvniecības objektu iepirkuma konkursos vērtēsim būvniecības produktu energoietilpību un fosilo izmešu emisijas lielumu, nosakot to kā vienu no prioritātēm.

5.24.Valsts un pašvaldību pasūtījumos kā prioritāru noteiksim no atjaunojamiem resursiem ražotu un/vai videi draudzīgu būvmateriālu izmantošanu.

5.25.Pilnā apjomā ieviesīsim būvniecībā Eirocod 5 normas.

Satiksme un transports

Nozares prioritātes ir kvalitatīvi transporta pakalpojumi un moderni pasta pakalpojumi.

5.26.Nodrošināsim stabilu, prognozējamu un augošu transporta infrastruktūras jomas finansēšanu. Piesaistīsim ES fondu līdzekļus un valsts līdzfinansējumu, izmantosim publiskās-privātās partnerības modeli autoceļu un dzelzceļa objektu būvniecībai, rekonstrukcijai un attīstībai.

5.27.Nodrošināsim, ka tiek palielināta degvielas akcīzes nodokļa daļa transporta infrastruktūras atjaunošanai un uzturēšanai atbilstoši likumā ''Par autoceļiem'' noteiktajam.

5.28.Palielināsim ikgadējo finansējumu valsts 2.šķiras autoceļu sakārtošanas programmai novadu atbalstam.

5.29.Veicināsim konkurenci autoceļu nozarē, piesaistot jaunus autoceļu būves uzņēmumus un darbaspēku, tādējādi sekmējot ekonomisku un kvalitatīvu autoceļu būvi un rekonstrukciju.

5.30.Turpināsim projektu sagatavošanu un īstenošanu ātrsatiksmes ceļu tīkla attīstībai Latvijā noslogotākajos valsts galveno autoceļu posmos: t.sk. ''Maskavas šosejas'' posma būvniecību posmā Tīnūži – Koknese, A2/E77 rekonstrukciju posmā Rīga –Sēnīte, A7/E67 būvniecību posmā Ķekavas apvedceļš, A4/E67

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

I. Godmanim atkal dod iespēju vadīt valdību

Madara Fridrihsone, Db, 17.12.2007

Bizness cer uz Ivara Godmaņa pieredzi un spēju strādāt sarežģītos, arī stingras taupības apstākļos. Viņu daudzi joprojām atceras kā taupības jeb tautā saukto Godmaņa krāsniņu idejas autoru.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fizikas zinātņu doktoram Ivaram Godmanim, kurš pērn trešo reizi iesaistījās aktīvajā politikā, ir izredzes atkārtoti kļūt par premjeru.

Dzirdot pašreizējā iekšlietu ministra Ivara Godmaņa vārdu, daudzi pirmkārt iedomājas par taupības krāsniņām, ko Latvijā jau piecpadsmit gadus parasti mēdz dēvēt par Godmaņa krāsniņām. Vēl tautā leģendāru statusu iemantojis teiciens: «Kā saka Godmanis, BET...!»

Tas tādēļ, ka pašlaik 56 gadus vecajam bijušajam Latvijas Valsts universitātes vecākajam pasniedzējam un Latvijas Tautas frontes (LTF) aktīvistam bija lemts kļūt par pirmo valdības vadītāju pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas un vadīt valdību 1990. - 1993. gadā, laikā, kad valsts ekonomika pamazām sāka pārtapt no plānveida ekonomikas par tādu, kurā noteikumus diktē brīvais tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēju vērtējumi par I. Godmaņa vadītās valdības 100 dienās paveikto atšķiras, tāpēc vidējā atzīme būtu apmēram 3 (5 baļļu sistēmā).

Par Ivara Godmaņa valdības smagākajiem akmeņiem tiek dēvēta Lattelecom privatizācija, kā arī jaunās elektroenerģijas bāzes stacija, par kuriem arī notikušas vissmagākās diskusijas, kas parādījušas, ka valdību veidojošo partiju vidū īstas vienprātības šajos jautājumos nav un to vidū sprēgā dzirksteles.

Viss būs ziņojumā

Janvārī Ministru kabinetā tika pieņemts valdības neatliekamo 100 pirmo dienu darbu saraksts, par kuru izpildi Ivars Godmanis sola atskaitīties jau šonedēļ.

"Ministru prezidents sniegs ziņojumu un atskaiti ne tikai Saeimai, bet visai sabiedrībai," skaidro Ivara Godmaņa padomnieks Edgars Vaikulis. Viņš atzīst, ka lielākā daļa izvirzītā plāna punktu ir izpildīti. "Nevar samest visu vienā katlā un mērīt pēc vidējās temperatūras," tā uz jautājumu, kāds būtu vērtējums par padarīto, atbild E. Vaikulis. Viņš atzīst, ka premjers paškritiski vērtē iespēto un bija cerējis vairāk no tiesiskuma bloka par tādiem pasākumiem kā jaunā kriminālprocesa likuma virzība, partiju finansēšanas jomas sakārtošana, KNAB vadītāja iecelšana/atcelšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 580 000 iedzīvotāju jau ir iesnieguši ienākumu deklarācijas par 2019. gadu, no viņiem 54 102 personām bija jāveic iedzīvotāju ienākuma nodokļa piemaksa 15,9 milj. eiro apmērā, bet teju 497 095 personām pienācās šī nodokļa atmaksa 123,3 milj. eiro apmērā.

Taču šie cipari mainīsies jo līdz 1. jūnijam vēl daudziem cilvēkiem šāda deklarācija ir obligāti jāiesniedz.

Valsts ieņēmumu dienesta informācija liecina, ka gada ienākumu deklarācija par 2019. gadā gūtajiem ienākumiem līdz 2020.gada 1.jūnijam, bet, ja taksācijas gada ienākumi pārsniedz 62 800 eiro - līdz 1.jūlijam obligāti ir jāiesniedz tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri:

— ir veikuši saimniecisko darbību (piemēram, ir individuālā uzņēmuma īpašnieki, izīrē vai iznomā savu īpašumu, ir zemnieku saimniecības īpašnieki, ir guvuši ienākumus no profesionālās darbības u.c.);

— ir guvuši ienākumus ārvalstīs, tajā skaitā jūrnieki, kuri bijuši nodarbināti uz starptautiskos pārvadājumos izmantojama kuģa, izņemot gadījumu, ja nodokļa maksātājs ir saņēmis algota darba ienākumus, kas kādā no Eiropas Savienības dalībvalstīm ir pakļauti aplikšanai ar iedzīvotāju ienākuma nodoklim analoģisku nodokli;

Komentāri

Pievienot komentāru
Nulles deklarācija

Galvenais faktors – īpašuma iegādes vērtība

Andrejs Vaivars, 21.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau no brīža, kad tika pieņemts lēmums, ka Latvijas iedzīvotājiem būs jāveic mantiskā stāvokļa fiksēšana un deklarēšana, par šo jautājumu sabiedrībā radās neskaitāmi jautājumi par šo procesu, galvenokārt – par to, kā ir nosakāma konkrētu priekšmetu, vērtpapīru un citu īpašumu vērtība.

Kā DB norāda VID Nodokļu pārvaldes Fizisko personu tiešo nodokļu metodikas daļas galvenā nodokļu inspektore Inese Kemzāne, galvenais aspects, aizpildot deklarāciju, ir īpašumu iegādes vērtība. Tomēr viennozīmīgs šis jautājums nav, un nereti ir situācijas, kad īpašumu tomēr labāk ir nest pie vērtētāja.

Iedzīvotājiem, kuriem pagājušā gada 31. decembrī konstatēta atbilstība kaut vienam mantiskā stāvokļa deklarēšanas kritērijam, ir pienākums deklarāciju aizpildīt, kas jāizdara laika periodā no 1. marta līdz 1. jūnijam, dodoties uz VID un to iesniedzot. Nekādi citi dokumenti tam nav nepieciešami. Deklarāciju iespējams iesniegt, ne tikai fiziski dodoties uz VID, bet arī nosūtot pa pastu, izmantojot Elektroniskās deklarēšanās sistēmu, vai arī ar e-pasta starpniecību, ja ir drošs elektroniskais paraksts. Kā norāda I. Kemzāne, ja rodas neskaidrības ar to, kurā deklarācijas ailītē kāda konkrēti informācija jānorāda, ar tukšu deklarācijas veidlapu var doties uz VID nodaļu, paļaujoties, ka kāds no VID darbiniekiem palīdzes to aizpildīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valsts prezidents apšauba Kariņa lidojumu ar privātajām lidmašīnām samērīgumu

LETA, 27.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

VID dators cilvēku saskatīt nespēj

Jānis Goldbergs, speciāli Dienai, 12.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VID EDS vienotā konta datorsistēma spēj uzrēķināt kavējumus par samaksātiem nodokļiem.

Divu juristu, zvērināta advokāta un zvērināta advokāta palīga, labprātīgi veikti nodokļu avansa maksājumi Valsts ieņēmumu dienestam (VID) par 2020. gadu noveduši pie kavējumu naudas aprēķina, kā viņi apgalvo, par jau nomaksātiem nodokļiem. Abi iesnieguši prasības tiesā, un, iespējams, ka šīs prāvas kļūs par paraugprāvām un spēs mainīt VID līdzšinējo praksi nokavējuma naudas aprēķinā, jo faktiski juristi strīdas par datorsistēmas lēmumiem, kuru pareizību VID ierēdņi tagad centīsies pamatot tiesai.

Zvērināta advokāta stāsts

Visi zvērināti advokāti un zvērinātu advokātu palīgi ir pašnodarbinātas personas – šādu nodokļu maksātāja statusu advokātiem nosaka likums. Stāsta ievads ir pirmā pandēmijas gada izmaiņas nodokļu nomaksas kārtībā. Līdz 2020. gadam visiem pašnodarbinātajiem no VID puses tiek aprēķināts iedzīvotāju ienākuma nodokļa avansa maksājums, kas obligāti jāmaksā avansā par katru nākamo taksācijas gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar likumu ierobežota iespēja sabiedrībai pārliecināties par pašu ievēlēto politiķu godaprātu; amatpersonas pārbauda VID un KNAB

Amatpersonu deklarācijas ļauj sekot līdzi dažādu valstu un pašvaldību darbinieku ieņēmumiem, uzkrājumu audzēšanai vai deldēšanai dažādās kredītiestādēs, taču par to, kurās bankās viņi krāj parādus vai arī no kādām fiziskām vai juridiskām personām naudu aizņēmušās – par to publiski visi interesenti informāciju gūt nevar. Deklarāciju publiskojamās daļas parāda vien parādu summas. Šī informācija gan ir pieejama iestādēm, kas uzrauga amatpersonu finanšu darbību.

Grimst parādos

Amatpersonu deklarāciju izpēte ļauj secināt, ka daudzas valsts amatpersonas grimst parādos, kas būtiski pārsniedz viņu kopējos gada ienākumus. Lielāki vai mazāki parādi ir vairāk nekā pusei ministru, no tiem lielākie - ekonomikas ministram Vjačeslavam Dombrovskim. Viņš deklarējis teju 176 tūkst. eiro lielas parād- saistības, kuras izveidojušās vēl pirms iesaistīšanās politikā. Jāpiebilst, ka viņš nav pirmais ekonomikas ministrs, kurš ieslīdzis parādos. Arī viņa priekštecis Daniels Pavļuts bija pamatīgos mīnusos – beidzot pildīt ministra pienākumus viņš deklarēja parādsaistības vairāk nekā 183 tūkst. eiro apmērā. Lai gan parādu summu viņš sāka audzēt, jau strādājot Kultūras ministrijā, summa dubultojās periodā, kad D. Pavļuts nebija valsts amatpersona. 2011. gadā, kļūstot par ekonomikas ministru, viņš jau deklarēja milzīgo parādu, vienlaikus atzīstot sarežģījumus ar tā atmaksu. «Informēju, ka attiecībā uz manām kredītsaistībām pret a/s DNB Banka ir panākta vienošanās ar aizdevēju par kredīta pamatsummas maksājumu atlikšanu uz gadu, veicot tikai procentu maksājumus. Šāds risinājums atbilst bankas standarta procedūrai gadījumos, kad samazinās klienta ienākumi. Procentu maksājumi ir atbilstoši maniem šībrīža ienākumiem. Plānoju gada laikā pārdot daļu no nekustamiem īpašumiem un samazināt saistību apjomu vai risināt ar aizdevēju sarunas par pamatsummas atmaksas termiņa pagarinājumu,» toreiz viņš rakstīja deklarācijā. Arī aizejot no ekonomikas ministra amata, deklarācijā norādīts, ka spēkā ir vienošanās ar banku par pamatsummas atmaksas atlikšanu līdz šim rudenim. Ievērojami lielākas ir atsevišķu Saeimas deputātu parādsaistības. Līderis ir Imants Parādnieks, kurš 2013. gadā deklarējis teju 820 tūkst. eiro lielus parādus. Arī viņš pie tik lieliem parādiem ticis pirms aktīvas politiskās karjeras uzsākšanas, kad darbojās biznesā. I. Parādniekam paralēli pamatīgām parādsaistībām ir ļoti nopietni aizdevumi – 2013. gada deklarācijā fiksēti 6 aizdevumi vairāk nekā 652,5 tūkst. eiro vērtībā. Parādsaistības deklarējusi apmēram trešdaļa deputātu, daļai tās ir salīdzinoši nelielas, liecina DB izpēte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas iedzīvotāji var sākt iesniegt gada ienākumu deklarācijas par 2022.gadu, informē Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvji.

Pirmajās 30 minūtēs tika iesniegti teju 9000 deklarāciju, pirmajā stundā Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā (EDS) iesniegto gada ienākumu deklarāciju skaits sasniedza 15 992, plkst.7 bija iesniegtas 80 205 deklarācijas, bet plkst.8 - 99 572 deklarācijas.

"Šobrīd iesniegto deklarāciju skaits pārsniedzis jau 100 000," atzīmēja VID pārstāvji, norādot, ka deklarāciju iesniegšana EDS rit raiti, tikai pašās pirmajās stundās lielās iedzīvotāju intereses dēļ sistēma brīžiem darbojās lēnāk, nekā ierasts.

Iedzīvotāji, kuriem deklarācija ir jāiesniedz obligāti, var to izdarīt trīs mēnešu laikā - līdz 1.jūnijam, bet brīvprātīgi, attaisnoto izdevumu atgūšanai, to var darīt trīs gadu garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Nākamie mēneši būs grūti un sabiedrībai ir jāieslēdz izdzīvošanas instinkti, lai šajā situācijā izdzīvotu," intervijā laikrakstam Diena sacījis Valsts prezidents Valdis Zatlers.

Atbildot uz laikraksta Diena jautājumu: "Ivara Godmaņa nominēšana premjera amatam bija jūsu neatkarīga izvēle, kaut koalīcija, arī Godmaņa pārstāvētā LPP/LC atbalstīja TP kandidātu Edgaru Zalānu. Vai jūs esat apmierināts ar Godmani kā krīzes situācijas premjeru?", V. Zatlers saka:

"Pilna Godmaņa valdības atskaite par pirmajām 100 dienām būs 14.aprīlī. Tad mēs zināsim izmērāmus ekonomiskos rādītājus, kādi ir mūsu valstī par gada 1.ceturksni un, balstoties uz šo datu analīzi, valdība dos nākošo trīs vai sešu mēnešu prognozi.

Šajā ekonomiskajā situācijā tas ir ļoti svarīgi, lai mēs atkal nekristu emocijās, labi, slikti, patīk, nepatīk. Mums ir valdība, kas paskaidros, ko viņa darīs tālāk, lai situāciju uzlabotu. Šī ir pirmā valdība, kas pati ļoti vēlas parādīt savus darbus. Godmaņa kungs ir gatavs ne tikai rakstiski iesniegt Valsts prezidentam un Saeimai atskaiti par 100 dienām. Viņš ir gatavs to paust publiski Saeimā. Šeit mums ir viens cits traucēklis. Tas, ka Saeima nespēj nodrošināt viņiem mutisku uzstāšanos garāku par 5 minūtēm, lai varētu ziņot par savu darbu. Nu tas ir drusku tā ironiski."

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vējonis: Baltijas valstis un ASV apņēmušās aktivizēt ekonomisko sadarbību

LETA, 03.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiekoties ar ASV prezidentu Donaldu Trampu, Baltijas valstis ir saņēmušas apliecinājumu par ASV militārās klātbūtnes reģionā saglabāšanu un ASV gatavību turpināt atbalstīt Baltijas valstu aizsardzības spēju stiprināšanu, paziņojumā par trīs Baltijas valstu un ASV samita rezultātiem norādīja Valsts prezidents Raimonds Vējonis.

Valsts prezidents uzsvēra, ka Vašingtonā notikušais trīs Baltijas valstu un ASV prezidentu samits kalpo kā spēcīgs vēstījums Baltijas valstu un ASV ciešajai partnerībai. Īpašu simbolismu samitam piešķirot fakts, ka šogad tiek atzīmēta Baltijas valstu neatkarības simtgade, piebilda Vējonis.

Trīs Baltijas valstu prezidentu un ASV prezidenta preses konferencē Vējonis norādīja, ka samits apstiprinājis apņemšanos sargāt kopīgās vērtības, draudzīgās attiecības un veiksmīgās partnerattiecības, kas starp Baltijas valstīm un ASV pastāvējušas jau gandrīz 100 gadus. ASV ir uzticamākais un ciešākais sabiedrotais un partneris, kas atbalsta Baltijas veiktos pasākumus, kā arī palīdz cīnīties ar dažādiem drošības apdraudējumiem, ar ko Baltija saskaras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Gandrīz 20% iedzīvotāju nezina, vai ir jāiesniedz mantiskā stāvokļa deklarācijas

BNS, 27.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz 20% Latvijas iedzīvotāju nezina, vai viņiem ir jāiesniedz mantiskā stāvokļa deklarācijas, pirmdien žurnālistiem sacīja pētījumu centra SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš.

Viņš pastāstīja, ka SKDS un Latvijas Zvērinātu notāru padomes (LZNP) kopīgi veiktajā pētījumā secināts, ka gandrīz 20% iedzīvotāju nezina, vai atbilstoši Sākumdeklarēšanās likuma normām viņiem ir jāiesniedz mantiskā stāvokļa deklarācija vai nav, turklāt, ja tomēr izrādītos, ka tā ir jāiesniedz, tikai 9% zinātu, ko un kā darīt.

Lai noskaidrotu, vai mantiskā stāvokļa deklarācija ir jāiesniedz Dienas Bizness piedāvā aizpildīt testu, kā arī iepazīties ar juristu skaidrojumiem.

«Redzam, ka gados jaunākie ir tie, kas nezināja, kas un kā viņiem jādara, un, attiecīgi pieaugot vecumam, šo iedzīvotāju īpatsvars samazinās. Tāpat samazinās to īpatsvars, kas domā, ka viņiem būs jāiesniedz deklarācija, un palielinās to īpatsvars, kas domā, ka viņiem nebūs jāiesniedz,» teica Kaktiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nav skaidrības, ko valdība plāno sasniegt

Andris Lauciņš, Ārvalstu investoru padomes valdes priekšsēdētājs, Ernst & Young partneris, 23.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atskaitoties par valdības pirmajās 100 dienās paveikto, premjers Ivars Godmanis piedāvāja sabiedrībai iepazīties ar valdības rīcības plānā minēto darbu progresu. Iepazīstoties ar valdības deklarāciju, plānu un šo dokumentu, var izteikt vairākas atziņas.

Pirmkārt, šajā valdībā darba plānošana notikusi apbrīnojami strukturēti, sabiedrībai sniedzot iespēju sekot līdzi ieplānoto un faktiski risināto jautājumu progresam. Šī valdība vispirms piedāvāja dokumentu ar iecerēto darbu strukturētu sarakstu – valdības deklarāciju. Pēc valdības apstiprināšanas tika radīts rīcības plāns. Pēc tā var izsekot, vai solījumiem, kuri bija minēti deklarācijā, ir ieplānota atbilstoša rīcība, turklāt – ar atbildīgajām institūcijām un izpildes termiņiem. Savukārt ar Godmaņa kunga viedokli par pirmajos trīs mēnešos paveikto var iepazīties valdības 100 dienu atskaitē. Turklāt visos trijos dokumentos būtiskākie punkti ir savstarpēji izsekojami. Līdz ar to var teikt, ka pirmo reizi man zināmajā valsts vēsturē radīta saprotama un izsekojama valdības darāmo darbu atskaite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts prezidents mudina Saeimu pilnveidot valdības darbu

LETA, 16.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Andra Bērziņa izveidotā ekspertu grupa šodien nākusi klajā ar otro ziņojumu par Ministru kabineta darba pilnveidošanas iespējām, ziņo Valsts prezidenta kancelejas Preses dienests.

Lai pilnveidotu valsts pārvaldes modeli, pamatojoties uz minēto ziņojumu, Valsts prezidents ir nosūtījis Saeimas priekšsēdētājai Solvitai Āboltiņai (V) likumdošanas iniciatīvu, kurā tiek ierosināts grozīt Satversmi, Ministru kabineta iekārtas likumu un Saeimas Kārtības rulli.

Ziņojumā ietvertie priekšlikumi un ieteikumi izstrādāti, balstoties uz pieredzes un situācijas analīzi mūsu valstī, kā arī uz citu demokrātisko valstu pieredzes apzināšanu un praktiķu izteiktajiem viedokļiem un vērtējumiem. Ekspertu grupa savus priekšlikumus ir formulējusi, stingri vadoties no fakta, ka Latvija ir parlamentāra republika un pilntiesīga Eiropas Savienības (ES) dalībvalsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Neuzticības balsojums Godmaņa valdībai rīt, visticamāk, izgāzīsies

, 03.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan Tautas partija, gan Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) un TB/LNNK informēja, ka rīt, 4. februārī pret Godmaņa valdību nebalsos.

Līdz ar to līdzšinējā valdība varēs turpināt darbu. «Tā kā zemnieku prasības ir uzklausītas, ZZS rīt pret Godmaņa valdību nebalsos, kā arī savus ministrus no valdības neatsauks,» tā Db pavēstīja ZZS Saeimas frakcijas vadītājs Augusts Brigmanis. Kā Db 2. februārī jau rakstīja, arī Tautas partija pēc saviem pagājušās piektdienas paziņojumiem, ka valdība kļuvusi rīcībnespējīga, tomēr lēmusi par atbalstu Godmaņa valdībai. Atbalstu Ivara Godmaņa vadītajai valdībai Db pauda arī TB/LNNK Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Māris Grīnblats. «Sarežģīto situāciju nedrīkst vēl vairāk pasliktināt, tāpēc valdībai darbs ir jāturpina,» tā M. Grīnblats. Koalīcijas partiju viedokļi gan pagaidām vēl atšķirās gan savā starpā, gan no premjera Ivara Godmaņa viedokļa, kādā veidā būtu veicama valsts pārvaldes un ministriju reforma, taču pagaidām tas nav iemesls, lai līdzšinējo premjeru gāztu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz 28 milj. Ls lielais ietaupījums valsts pārvaldē liks zaudēt darbu 2826 cilvēkiem, kas galvenokārt veic atbalsta funkcijas.

«Visvairāk no institūciju apvienošanas cietīs grāmatveži, juristi un lietveži, jo šo cilvēku darbu var veikt vairākām iestādēm centralizēti. Turklāt, ir jāsaprot, ka ir 21. gadsimts, daudzus darbus mūsdienās veic elektroniski un virkne funkciju atmirst. Neko darīt, tāda ir realitāte,» premjera Godmaņa reformu plānu komentēja Valsts Kancelejas direktore Gunta Veismane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Belēvičs deklarācijā aizmirsis norādīt miljona aizdevumu dēlam; piekrīt VID atzinumam

LETA, 21.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības ministrs un Saeimas deputāts Guntis Belēvičs (ZZS) amatpersonas deklarācijā aizmirsis norādīt miljona aizdevumu dēlam, aģentūrai LETA atzina pats ministrs.

Kad Belēvičs to konstatējis, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbinieki viņam ieteikuši to norādīt deklarācijā par 2014.gadu, ko viņš arī izdarījis.

Ministrs piekrīt VID atzinumam. Viņš norādīja, ka izsniegto aizdevumu viena miljona apmērā nav norādījis deklarācijā, kuru VID iesniedza, kad stājās amatā. Ministrs skaidroja, ka deklarāciju pildījis pirmo reizi mūžā un, kad minēto kļūdu sapratis, vērsies VID. Tur viņš saņēmis atbildi, ka aizdevumu varētu norādīt deklarācijā par 2014.gadu, kura tuvākajā laikā jau bija jāiesniedz. Tomēr, tiklīdz viņš to izdarījis, ierosināta lieta.

Es neesmu sniedzis nepatiesas ziņas, es pats sniedzu patiesas, sacīja ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VID un KNAB pārbaudīs Kampara un Šlesera ienākumu patiesumu

Andra Briekmane, 07.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls Pietiek.com Valsts ieņēmumu dienestam (VID) un Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) nosūtījis iesniegumus saistībā ar datiem, kas minēti ekonomikas ministra Arta Kampara (V) un Saeimas deputāta Aināra Šlesera (PLL) valsts amatpersonu deklarācijās.

Portāls uzskata, ka no A. Kampara amatpersonas deklarācijā minētajiem datiem izriet, ka ministram 2010.gadā bijuši vismaz 20 000 latu lieli nelegāli ienākumi vai arī viņš deklarācijā, kas atrodama VID Publiskajā datu bāzē, sniedzis maldinošu informāciju. Tāpat iesniegumā norādīts, ka ministra sieva Ilva Kampare nevar būt legāli ieguvusi 27 tūkstošus latu, ko A. Kampars amatpersonas deklarācijā uzrādījis kā dzīvesbiedres dāvinājumu.

Savukārt A. Šlesers, iespējams, savā pēdējā deklarācijā nav uzrādījis atgūtu aizdevumu vai aizdevuma daļu 30 000 latu apmērā, ko pietiek.com lūdz atbildīgās iestādes pārbaudīt.

Kopumā A. Kampars deklarācijā uzrādījis 48 062 latu ienākumus, no kuriem 21 062 lati bijusi alga Ekonomikas ministrijā un 27 000 latu Ilvas Kampares dāvinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šķēle šobrīd neredz savu vietu valdībā vai Saeimā

, 06.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz LTV1 raidījuma de facto jautājumu: "Vai jūs plānojat atgriezties politikā?", Andris Šķēle šovakar atbildēja: "Es neplānoju ieņemt kādas amatpersonas statusu Saeimā, valdībā. Ja es esmu noderīgs un būšu vajadzīgs Tautas partijai, es vienmēr būšu gatavs to darīt. Jūs zināt, es esmu ļoti atbildīgs cilvēks vienmēr bijis, bet es šobrīd neredzu savu vietu, ja tā var teikt, amatpersonas statusā politikā."

Atbildot uz jautājumu: "Jau veidojot Godmaņa valdību, tas tika minēts kā īstermiņa projekts. Dažādi iemesli tika minēti, kāpēc tā. Kāda ir jūsu versija par to, cik ilgi Godmaņa valdībai vēl ir atlicis strādāt?", A. Šķēle sacīja:

"Godmaņa kunga profesionalitāte un pieredze dod, protams, viņam diezgan lielu iespēju strādāt ilgtermiņā. Bet man jāsaka, ka, protams, partijai, kurai ir desmit vietas, tikai desmit balsis Saeimā - man liekas, ka tas skaitlis ir apmēram desmit - tas nav pārāk daudz. Šī valdība ir veidota, lai veiktu arī noteiktus svarīgus pārkārtojumus valstī. Viens no tiem ir reģionālā reforma, kura vienreiz būtu jāpabeidz, jo reforma jau turpinās septiņpadsmit gadus. Ja neviens no tādiem būtiskiem uzstādījumiem valdības deklarācijā netiks realizēts, tad, protams, man šķiet, ka tā nebūs valdība, kas strādās ļoti ilgi. Bet man nav pamata šobrīd izdarīt kādus secinājumus, ka Godmaņa kungs negribētu pildīt savas valdības deklarāciju."

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Līdz nākamnedēļas vidum jādeklarē personas gūtie ienākumi no kapitāla pieauguma

Žanete Hāka, 10.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 15.jūlijam jādeklarē personas gūtie ienākumi no kapitāla pieauguma 2015.gada jūnijā un 2.ceturksnī, informē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Fiziskajām personām līdz 2015.gada 15.jūlijam jāiesniedz VID deklarācija par ienākumu no kapitāla pieauguma, ja personas ienākumi no kapitāla pieauguma 2015.gada jūnijā pārsniedza 711,44 eiro. Līdz 2015.gada 15.jūlijam deklarācija jāiesniedz arī gadījumos, ja personas ienākumi no kapitāla pieauguma kādā no 2015.gada 2.ceturkšņa mēnešiem (aprīlis līdz jūnijs ieskaitot) ir bijuši no 142,30 līdz 711,44 eiro.

Kapitāla pieaugumu nosaka, no kapitāla aktīva atsavināšanas cenas atņemot iegādes vērtību un kapitāla aktīvā veikto ieguldījumu vērtību kapitāla aktīva turēšanas laikā.

Kapitāla aktīvi ir akcijas, kapitāla daļas, pajas, ieguldījumi personālsabiedrībā un citi Finanšu instrumentu tirgus likumā minētie finanšu instrumenti; ieguldījumu fondu apliecības un citi pārvedami vērtspapīri, kas apliecina līdzdalību ieguldījumu fondos vai tiem pielīdzināmos kopējo ieguldījumu uzņēmumos; parāda instrumenti (parādzīmes, noguldījumu sertifikāti, komercsabiedrību emitēti īstermiņa parāda instrumenti) un citi naudas instrumenti, kas tiek tirgoti naudas tirgos; nekustamais īpašums (ieskaitot nekustamā īpašuma iegūšanas tiesības); uzņēmums Komerclikuma izpratnē; intelektuālā īpašuma objekti; ieguldījumu zelts un citi dārgmetāli, darījumu objekti valūtas tirdzniecības biržā vai preču biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Līdz 1.februārim jādeklarē veiktie līzinga un kredīta maksājumi

Zane Atlāce - Bistere, 22.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiem nodokļu maksātājiem, kuri sniedz līzinga un kreditēšanas pakalpojumus (izņemot kredītiestādes), līdz 2018. gada 1. februārim ir jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienestā (VID) informatīvā deklarācija par fiziskās personas – Latvijas Republikas rezidenta – veiktajiem līzinga un/vai kredīta un ar to saistīto procentu maksājumiem.

Informatīvā deklarācija VID jāiesniedz arī kapitālsabiedrībām, ražotājiem, pārdevējiem, pakalpojuma sniedzējiem un komersantiem, kas sniedz līzinga un kreditēšanas pakalpojumus.

Informatīvā deklarācija jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu jeb EDS, aizpildot un iesniedzot dokumentu Informatīvā deklarācija par fiziskās personas, Latvijas Republikas rezidenta, veiktajiem līzinga un kredīta vai tikai līzinga vai tikai kredīta un ar to saistīto procentu maksājumiem, kuru summa mēnesī pārsniedz 360 eiro vai šādu iemaksu kopsumma kalendāra gada laikā pārsniedz 4320 eiro.

Informatīvajā deklarācijā, kas iesniedzama līdz 2018. gada 1. februārim, jānorāda fiziskās personas līzinga/kredīta un ar to saistīto procentu un soda naudu maksājumi, kas veikti 2017. gadā, ja to summa mēnesī pārsniedz 360 eiro vai šādu iemaksu kopsumma gada laikā pārsniedz 4320 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Vispārējā iedzīvotāju ienākumu deklarēšana motivētu rūpīgāk sekot līdzi ienākumu aplikšanai ar nodokļiem

LETA, 27.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispārējā iedzīvotāju ienākumu deklarēšana motivētu fiziskās personas rūpīgāk sekot līdzi ienākumu aplikšanai ar nodokļiem, pauda Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji.

FM skaidro, ka Ēnu ekonomikas ierobežošanas plāna 2024.-2027.gadam projektā ir iekļauti vairāk nekā 50 pasākumi, un viens no plāna horizontāliem pasākumiem ir definēts uzdevums attiecībā uz normatīvā regulējuma izstrādi par ikgadējo vispārējo iedzīvotāju ienākumu deklarēšanu. Vispārējās ienākumu deklarēšanas pamatmērķis ir godprātīgas nodokļu nomaksas disciplīnas veicināšana, optimāla nodokļa nomaksas kontrole, kas paralēli ir vērsta uz ēnu ekonomikas mazināšanu.

Ministrijā vērš uzmanību, ka vispārēja ienākumu deklarēšanas pienākuma ieviešana ir tikai daļa no Ēnu ekonomikas ierobežošanas plānā 2024.-2027.gadam paredzētā pasākumu kopuma, kura mērķis ir stiprināt iedzīvotāju ienākuma nodokļa deklarēšanas disciplīnu. Tādējādi šis pasākums radītu preventīvu ietekmi uz tādu ienākumu nedeklarēšanu, kas apliekami ar nodokļiem, kā arī palielinātu citu pasākumu efektivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Šobrīd iniciēt Godmaņa krišanu nav iespējams vai – ar ārkārtīgi smagām sekām tiem, kas to tomēr darītu," intervijā laikrakstam Latvijas Avīze norāda bijušais politiķis Edvīns Inkēns.

E. Inkēns norāda, ka runas par Godmaņa nomaiņu varētu būt parādījušās saistībā ar pašvaldību vēlēšanu tuvošanos, jo uz pašvaldību vēlēšanām labāka starta situācija vienmēr ir partijai, kurā ir premjers. Tāpēc loģisks iemesls, ka pirms šīs kampaņas uzsākšanas lielākā partija, kāda ir Tautas partija, gribētu savu Ministru prezidentu. Tā kā loģika nomainīt Ivaru pastāv.

"Kad Tautas partija mēģinājusi Godmanim noteikt vietu, Ivars ir attraucis, ka viņi arī nav neaizvietojami. Lai nu Valsts prezidentu sauktu par zoodārza abiturientu un tamlīdzīgi, pat viņa pretiniekiem pamanāms, ka Zatlers nav marionete. Viņa izturēšanās aizvien vairāk izskatās pēc valstsvīra stājas. Zatlers pats domājis, saucis ekspertus, ieklausījies, ko runā sabiedrība. Un, lūk, droši vien tā būs bijusi kļūda komunikācijā, tomēr no prezidenta administrācijas nāk pārliecība, ka, nelaikā un ne par ko noņemot Godmani, Zatlers varētu Ivaru vēlreiz nominēt. Tad Godmaņa kungs pats veidos valdību. No tiem saskaitāmajiem, kuri dos viņiem vēlamo summu. Noņemšana vien nav pēdējais cēliens. Tāpēc, manuprāt, šodien iniciēt Godmaņa krišanu nav iespējams vai – ar ārkārtīgi smagām sekām tiem, kas to tomēr darītu," intervijā uzsver E. Inkēns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partijas Jaunais laiks (JL) Saeimas frakcijas deputāti iesnieguši 34 deputātu parakstītu prasību trešdien, 4.februārī plkst. 14.00 sasaukt Saeimas ārkārtas sēdi, lai lemtu par neuzticības izteikšanu Ministru prezidentam Ivaram Godmanim.

JL iesniegto Godmaņa demisijas pieprasījumu un prasību sasaukt Saeimas ārkārtas sēdi parakstījuši arī partijas Pilsoniskā savienība, Sabiedrība citai politikai un Saskaņas centrs pārstāvošie deputāti.

Komentāri

Pievienot komentāru