Oktobrī jau otro mēnesi pēc kārtas Eiropā pieauga automašīnu pārdošanas apjomi, ko veicināja Spānijas automašīnu iegādes programma un reģiona ekonomikas atveseļošanās, raksta Bloomberg.
Gada laikā reģistrāciju skaits oktobrī pieaudzis par 4,6% līdz 1,04 miljoniem automašīnu, ziņo Eiropas Autoražotāju asociācija (ACEA). Septembrī auto pārdošanas apjomi palielinājās par 5,5%. Tādējādi šī ir pirmā reize kopš 2011. gada, kad jaunu automašīnu pārdošanas apjomi aug divus mēnešus pēc kārtas.
Spānijas valdība oktobrī apstiprināja jaunu valsts automašīnu pārdošanas programmu, piedāvājot 1000 eiro subsīdīju kā autotirgotāju atlaidi 7-10 gadu veciem transportlīdzekļiem. Jaunajām automašīnām jābūt ekonomiskām un to cena nevar pārsniegt 25 tūkstošus eiro. Spānijas amatpersonas norādījušas, ka līdzīgas iepriekšējās programmas veicināja 300 tūkstošu automašīnu pārdošanu.
Automašīnu pārdošanas apjomi auga arī Vācijā, Lielbritānijā un Francijā, savukārt Itālija bija vienīgais no Eiropas pieciem lielākajiem autotirgiem, kur apjomi saruka.
Reģiona lielākā autoražotāja Volkswagen Eiropas tirdzniecības apjomi oktobrī pieauga par 5,7%, bet Audi saruka par 0,5%. Renault pārdošanas apjomi pieauga par 16%, Mercedes-Benz – par 8,5%, bet BMW – par 0,3%.
Oktobrī pārdošanas apjomi Eiropā pieauga tādām Japānas kompānijām kā Toyota – par 17% un Nissan Motor – par 5,1%.
Savukārt kritumu piedzīvojis Peugeot-Citroen – par 0,7%, Ford – par 0,2% un Fiat – par 7,3%.