Eksperts stāsta, kā produktu reklāmas nonāk pašmāju seriālos un filmās 

Produktu izvietošanas ziņā video saturā (seriālos, filmās, raidījumos) pionieris ir ASV. Runājot par Latviju, kā veiksmes stāstu radošās aģentūras J. Walter Thompson Baltics vadītājs Roberts Ēķis izceļ filmu Homo Novus.

Linda Zalāne, 2018. gada 15. oktobris plkst. 9:38

Viņaprāt, tas ir labs piemērs, kā reklāmas devējs (šajā gadījumā tirdzniecības centrs Galerija Centrs) organiski saplūst ar saturu, jo tieši tur notika skatītāju tikšanās ar aktieriem, tur tika izvietota filmas tērpu ekspozīcija, kas vēl aizvien ir apskatāma. Tāpat veiksmīgs piemērs, kur produkts organiski piestāv saturam, ir iRobot, kas bija neatņemama sastāvdaļa pašmāju seriālā Ugunsgrēks. «Šeit ir stāsts par to, ka televīzijas saturā reklāmas devējiem ir jābūt gataviem uz ilgu sadarbību ar satura veidotājiem. Nav jēgas produktu parādīt vienā sērijā. Tam ir jābūt ilgstoši redzamam, ideāli, ja visu seriāla laiku, lai produkts cilvēkiem paliktu atmiņā,» teic R. Ēķis. Taujāts, kādēļ ne vienmēr ir tā, ka produkts organiski piestāv saturam, bet, tieši pretēji, tas uzspēlēti tiek demonstrēts, eksperts teic, ka šādos gadījumos pie vainas ir reklāmdevēja ambīcijas, pieprasot, ka par samaksāto reklāmas naudu produktam ir jābūt labi redzamam un jāatrodas kadra priekšplānā. Viņaprāt, pārdomātāks veids ir produktu integrēt saturā, un atdeve būs daudz efektīvāka. «Filmas vai seriāla idejai ir jāiet kopsolī ar produktu, kuram ir jāpiestāv scenārijam. Radošo domu nedrīkst mainīt, un nedrīkst būt uzdevums veidot saturu konkrētajam produktam. Jāmeklē organiska vide, lai produkts «ieguļas» saturā. Filmu industrijā produkta dēļ scenāriju mainīs tikai tad, ja šis solis nesīs lielas investīcijas no reklāmdevēja, bet tie ir ļoti reti gadījumi,» teic R. Ēķis.

Latvijā visbiežāk produkti tiek izvietoti pašmāju seriālos. Darbs ar potenciālajiem reklāmas devējiem sākas, vēl pirms seriāls nonācis uz ekrāniem, un nav zināms, vai tas būs veiksmīgs projekts un seriāls izdzīvos vairāk nekā vienu sezonu. «Satura veidotājiem ir jāiegūst reklāmas devēja uzticība. Grūtāk ir dabūt pirmos, kuri vēlas izvietot seriālā savus produktus. Pēc tam, kad seriāla veiksme jau ir pierādījusies, reklāmas devējus dabūt nav tik grūti, bet, kurš pirmais brauc, tas pirmais maļ. Nedrīkst vienā seriālā parādīties konkurējošo uzņēmumu produkti. Ja ir iRobot, tad tikai tas, nevis vēl kāds cits šāda tipa putekļu sūcējs,» skaidro R. Ēķis.

Ar produkta izvietošanu saturā nekas nebeidzas, un uzņēmumiem ir svarīgi mērīt atdevi no šī reklāmas rīka, jo tikai tā var izvērtēt un apzināties, vai tas ir bijis veiksmīgi izmantots. Būtiski ir izvērtēt ne tikai konkrētā produkta pārdošanas apjoma izmaiņas, bet arī šo reklāmas rīku izmantot kā zīmola uzlabošanas, atpazīstamības veidošanas un tēla nospodrināšanas iespēju. «Tas ir tikai pirmais solis – ielikt produktu saturā. Uzņēmumiem šis reklāmas rīks ir jāizmanto gudrāk un plašāk, piemēram, jāintegrē savā komunikācijā filmas vai seriāla tēli. Tas ir izaicinājums, kas atbaida mārketinga cilvēkus izvēlēties šo reklāmas kanālu, bet tā ir nākotne,» skaidro eksperts.

Visu rakstu Jāpiestāv saturam lasiet 15. oktobra laikrakstā Dienas Bizness. Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 04. decembris plkst. 12:24

Iepriekšējos gados novērotā izaugsme Latvijas reklāmas tirgū šobrīd ir apstājusies,...

2014. gada 25. novembris plkst. 11:53

Veselības ministrijas (VM) sagatavotie grozījumi, kas paredz aizliegt alkoholisko dzērienu reklāmās...

2014. gada 09. septembris plkst. 13:14

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2014. gada augustu....

2014. gada 30. jūnijs plkst. 9:06

Krīzes situācijā virsroku gūst zīmoli, kas pārstāv nacionālas vērtības....

2014. gada 27. marts plkst. 11:45

Vācijas alus dzēriena Bavaria Radler reklāmā tiek piedāvāta versija par to, kur...

Nepalaid garām

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne –...

No šīs sadaļas
2018. gada 15. oktobris plkst. 8:49

Desmit gados kopbraukšanas platformu tirgus daļa transporta jomā varētu sasniegt 20-40%, paredz...

2018. gada 12. oktobris plkst. 10:22

Jumta logu un to aksesuāru ražotājs Velux Group un Nīderlandes ieguldījumu sabiedrība...

2018. gada 09. oktobris plkst. 6:37

Nomaksāto nodokļu apjoms pēdējā pusotra gada laikā apsardzes nozarē ir pieaudzis, tai...

2018. gada 08. oktobris plkst. 13:22

No šodienas līdz nedēļas beigām, 14. oktobrim, Rīgā notiks Rudens Rīgas restorānu nedēļa,...

2018. gada 05. oktobris plkst. 11:42

2018. gada Latvijas startup zīmolu topa uzvarētājs jaunuzņēmums Printify, kura stratēģiskais centrs...

2018. gada 04. oktobris plkst. 7:23

Kopbraukšanas platforma Taxify klientiem Baltijas valstīs sākot no 3. oktobra ieviesusi fiksētās...

2018. gada 03. oktobris plkst. 10:53

Septembra beigās ugunsgrēkā atpūtas bāzē «Gaiziņš» nodegusi lielā garāža, atstājot atpūtas...

2018. gada 03. oktobris plkst. 10:20

Reitan Convenience parakstījis vienošanos par Baltijas kafejnīcu ķēdes Caffeine Roasters iegādi,...

2018. gada 03. oktobris plkst. 8:25

Atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums SIA Pilsētvides serviss attīstās ārpus Rīgas un vienlaikus...

2018. gada 03. oktobris plkst. 8:06

Baltijā ir vidēji viena aptieka uz 2200 iedzīvotājiem, un konkurence ir īpaši...