Jaunākais izdevums

SIA Kvadro produkcijai veikalu plauktos nākas konkurēt ar labi zināmiem ārzemju zīmoliem; atsevišķos segmentos tas izdodas labi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Mūsu galvenais tirgus ir Latvija. Ja pazaudēsim pircēju, varam savu ražotni vērt ciet, tāpēc galvenais uzdevums ir saražot labus produktus par konkurētspējīgu cenu, lai pircējs atgrieztos pie mūsu ražojuma,» uzsver Laine Zariņa, SIA Kvadro mārketinga un pārdošanas vadītāja. Uzņēmums Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2014 kategorijā Importa aizstājējprodukts pieteicis trīs produktus – repelentus pret odiem un ērcēm Maga, tīrīšanas un mazgāšanas produktu sēriju Kvadro Eco un kosmētikas līniju LAIN. Kopumā uzņēmuma sortimentā ir 50 produktu, kas tiek ražoti un realizēti Latvijā. Dažas produktu grupas tiek eksportētas arī uz Lietuvu un Igauniju.

Šobrīd Maga sortimentā ir pieci produkti, tostarp gan pieaugušajiem, gan bērniem. «Šie produkti Latvijas tirgū ir 23 gadus, būtībā tie ir tikpat veci kā pats uzņēmums, jo ar tiem sāka savu attīstību,» saka L. Zariņa. Odu atbaidītāji ir sezonāla prece, kas veikalos nopērkami trīs līdz četrus mēnešus gadā. Konkurence esot liela, un katru gadu uzrodas kāds jauns produkts, pārsvarā – no ārzemēm.

«Pēdējos gados esam intensīvi strādājuši pie šiem produktiem, izstrādājot jaunu formulējumu. Pirms laika stājās spēkā jaunā Eiropas Savienības biocīda regula. Lai noturētos tirgū, bija jāveic korekcijas. Pētījām un analizējām citu aktīvo vielu un secinājām, ka jaunā viela ir efektīvāka un cilvēka ķermenim draudzīgāka,» stāsta L. Zariņa. Investīcijas ražošanas modernizācijā, jaunu formulu radīšanā un izpētē laboratorijā veido aptuveni 35 tūkst. eiro.

Trešo gadu tirdzniecībā ir uzņēmuma ķermeņa un matu kopšanas līnija Lain, kurā ietilpst dezodoranti, skūšanās putas, matu veidošanas putas un matu lakas. «Šo produktu līniju izstrādājām divu gadu garumā. Pirms tam analizējām konkurentus, sastāvu, dizainu, lietošanas īpašības. Sapratām, ka mēs šajā lielajā tirgū varētu iespraukties, un sākām attīstīt savu ķermeņa un matu kopšanas sēriju,» atzīst L. Zariņa. Konkurence esot milzīga un, lai patērētājus piesaistītu, vajadzēja kaut ko interesantu, tāpēc, piemēram, matu lakām un veidošanas putām ir pievienoti Latvijas ziedu un augu ekstrakti.

Visu rakstu Cīņai pret odiem un netīrumiem lasiet 15. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: pretodu līdzeklisMaga

Gunta Kursiša, 13.06.2014

Par pretodu līdzekļa ražošanas sākumu var uzskatīt uzņēmuma laboratoriju. Te tiek pārbaudītas dažādas līdzekļu receptes, kā arī gatavā produkcija.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē ir vien nedaudz cilvēku, kas priecājas, ja vasara gadījusies odiem un citiem knišļiem bagāta. Šo cilvēku vidū ir arī tā dēvēto «pretodu līdzekļu» ražotāja Kvadro pārstāvji. Db.lv šīsnedēļas rubrikā «Kā top?» piedāvā aplūkot, kā notiek šī līdzekļa ražošana!

Vairāk uzziniet, skatot galeriju augstāk!

Bolderājā bāzētā sadzīves ķīmijas, autoķīmijas, tehnisko līdzekļu, kosmētikas, dārza ķīmijas un parfimērijas izstrādes un ražošanas uzņēmuma Kvadro portfeli veido 50 dažādi produkti. No visiem produktiem pārdotākais un populārākais ir līdzeklis pret odiem, ērcēm un citiem knišļiem – Maga, Db.lv stāstīja uzņēmuma mārketinga un pārdošanas vadītāja Laine Zariņa.

«Pretodu līdzekļi ir tie produkti, pēc kuriem mūs atpazīst. Ir arī citi produkti, kurus labi pērk, piemēram, vannas un virtuves tīrītāji, taču tos pircēji ne vienmēr atcerās un ņem vērā, ka tos ražo Kvadro, Savukārt Maga zina visi,» stāsta Kvadro pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jaunā ražošanas iekārtā Kvadro investē 200 000 eiro

Armanda Vilciņa, 06.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 200 000 eiro, vietējais sadzīves ķīmijas ražotājs SIA Kvadro iegādājies jaunu ražošanas iekārtu, kas ļaus ievērojami palielināt efektivitāti un saražotās produkcijas apjomu, norāda uzņēmuma direktors, ķīmijas doktors Andris Madelis.

Iekārtas iegādei izmantoti SIA Kvadro līdzekļi un nav ņemts aizdevums. A.Madelis uzsver, ka tāds ir uzņēmuma princips - pirkt tikai to, ko var atļauties.

“Šī ražošanas līnija atvieglos mūsu mehāniski smidzināmo produktu ražošanu un palielinās darba ražīgumu. Šobrīd mūsu ražotie tīrīšanas un mazgāšanas līdzekļi ir populāri un pieprasīti, dienā saražojam apmēram trīs tūkstošus pudeļu tīrīšanas līdzekļu ar mehāniskajiem smidzinātājiem. Jaunā iekārta ļaus apjomu ievērojami palielināt. Galvenais, lai būtu pieprasījums,” skaidro A.Madelis.

"Līdz šim mums bija tikai aerosolu pildīšanas līnija, pārējos produktus ražojām uz daļēji automātiskās līnijas," atklāj SIA Kvadro mārketinga un pārdošanas daļas vadītāja Laine Zariņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 otrajā kārtā izvirzīts 31 uzņēmums

Lelde Petrāne, 08.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 četrās kategorijās iesniegts 101 pieteikums no uzņēmumiem visā Latvijā. Noslēgusies konkursa pirmās kārtas rezultātu apkopošana un izvērtēšana, un konkursa 2. kārtai ir izvirzīts 31 uzņēmums.

Saskaņā ar konkursa nolikumu, iesniegto pieteikumu izvērtēšana notiek divās kārtās. Konkursa pirmajā kārtā tika izvērtēti dalībnieku pieteikumi un žūrijas komisija izvirzīja dalībai konkursa otrajā kārtā visvairāk punktus ieguvušos pretendentus katrā kategorijā. Otrajā kārtā ietilpst uzņēmumu apmeklējumi un konkursam pieteikto produktu vai pakalpojumu prezentācijas, kā arī intervijas ar uzņēmējiem.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo/ vidējo komercsabiedrību grupā, apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti uzņēmumi:

• 66 NORTH BALTIC, SIA

• COMPAQPEAT, SIA

• KARAVELA, SIA

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - FOTO: Apbalvoti Eksporta un inovācijas balvas 2016 ieguvēji

Anda Asere, 09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksporta un inovācijas balvas 2016 Eksporta čempionam a/s Dobeles dzirnavnieks 60% no pērnā gada 98,5 miljonu eiro apgrozījuma nodrošinājis noiets ārvalstīs.

Svinīgā ceremonijā paziņoti Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2016 laureāti. Latvijas uzņēmumi, kas sasnieguši labus rezultātus jaunu un eksportspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē, balvas sadalīja sešās kategorijās – Eksporta čempions, Eksportspējīgākais komersants lielo/vidējo komercsabiedrību grupā, Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā, Importa aizstājējprodukts, Inovatīvākais produkts un Rūpnieciskais dizains.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar brokastu musli Graci, kas sastāv galvenokārt no tritikāles un citām Latvijai raksturīgām sastāvdaļām, mēģina aizstāt importa līdziniekus, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Izstrādājam un ražojam funkcionālu, zinātnisku pārtiku, alternatīvus musli. Cenšamies darīt tā, lai visiem iesaistītajiem – patērētājiem, ražotājam un zinātniekiem – produkts būtu interesants. Liela daļa ražotāju vēlas ražot augstas pievienotās vērtības produktus, un to var izdarīt, ja tiek iesaistīta zinātne. Patērētāji saņem funkcionālu pārtiku, savukārt zinātniekiem ir interese īstenot savus pētījumus,» raksturo Alise Balgalve, SIA Felici valdes priekšsēdētāja.

Uzņēmums ar savu produktu – musli Graci – startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2014 kategorijā Importa aizstājējprodukts. «Uzskatām, ka varam aizvietot importa musli, jo runājam ar savu patērētāju un darām to gan latviski, gan krieviski. Mūsu mārketings ir vienkāršs, un cilvēki uztver, ko gribam pateikt. Tāpēc produktu nosaukumi ir Tievais, Intelektuālais, Skaistais, Harmoniskais, Enerģiskais. Pircējam nav pārpratumu, ko viņš nopērk, izvēloties konkrēto produktu. Piedomājam pie sava iepakojuma, lai tas būtu atraktīvs jauniešiem, jo vecāka gadagājuma cilvēki bieži vien zina, kam pievērst uzmanību, izvēloties produktus, bet jauni cilvēki to mēdz darīt impulsīvi, pēc stilīga izskata,» saka A. Balgalve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksporta un inovācijas balvai 2015 otrajā kārtā izvirzīti 32 uzņēmumi

Dienas Bizness, 08.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 četrās kategorijās iesniegti 105 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. Konkursa otrajai kārtai izvirzīti 32 uzņēmumi, informē LIAA.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: AS ABLV Bank, SIA Atea Global Services, SIA Bio-Venta, Graanul Invest, SIA Kreiss, SIA Livonia print, SIA Nordic Homes, IK Rešetilovs un Co, AS SAF Tehnika.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: SIA D Dupleks, SIA El Prod, SIA Glamoralle, SIA Infogram, SIA Preco, SIA Premium chocolate, SIA Rotons, SIA Velo sock, SIA Vizulo.

Konkursa kategorijā Importa aizstājējprodukts 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: SIA Centre composite (aviācijas inženierpakalpojumi), SIA D Dupleks (gludstobra ložu munīcija), SIA Dizaina papīrlietas (Purpurs grāmatu sērija Etno), SIA GIGI Bloks (GIGI Bloks lielizmēra rotaļkluči), SIA Hebe (bērnu apģērbi), SIA LAT eko food (mammas gardais biezpiens Rūdolfs), SIA Linum color (Paint Eco beices), SIA MILZU! (graudaugu pārslas MILZU!), SIA Vizulo (āra un iekštelpu gaismekļu produktu līnijas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jēkabpils uzņēmums SIA MK dizains iepriekš veica bērnu rotaļlaukumu montāžu, taču tagad pievēršas arī savu produktu izstrādei, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Jēkabpils uzņēmums SIA MK dizains piedalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2014, un ir pieteicis savu dalību divās konkursa kategorijās – Importa aizstājējprodukts (virvju konstrukcija Tīklu piramīda bērnu rotaļu laukumiem) un Inovatīvākais produkts (bērnu rotaļlaukums Diva).

Agrāk uzņēmums nodarbojās ar virvju konstrukciju montāžu. Ņemot vērā, ka lielākā daļa elementu tika iepirkti ārzemēs un Latvijā uzstādīti, bija iespējams pelnīt tikai ar montāžu. «Tagad nepērkam ārzemēs, bet paši ražojam te,» saka Sergejs Semjonovs, SIA MK dizains rīkotājdirektors. Viņš piebilst – ja uzņēmumam nebūtu pieredzes projektēšanā un montāžā, šķistu, ka izdevīgāk ir nopirkt gatavus elementus un tikai uzstādīt, taču tagad ir vēlme attīstīties plašāk. «Nepārtraukti esam piedalījušies dažādās izstādēs un redzējām, ka ir tādi produkti kā poliamīda sieti un no tiem varētu veidot telpiskas konstrukcijas, kas savienotas ar metāla detaļām,» saka S. Semjonovs. To arī uzņēmums kopš 2011. gada dara, tādējādi aizstājot importa līdziniekus vietējā tirgū. Izejmateriāli tiek iepirkti ārzemēs, taču to sakombinēšana pēc uzņēmuma projekta notiek pašu ražotnē Jēkabpilī. Sākotnēji SIA MK dizains izstrādāja atsevišķus bērnu rotaļlaukumu elementus, bet jaunākais uzņēmuma veikums ir bērnu rotaļu laukums Diva. «Esam izstrādājuši jaunu produktu līniju, ko veido vairāk nekā 50 elementi, kas savienojas ar mūsu pašu izstrādātu mezglu. Tas ļauj pēc konstrukcijas savienot dažādus komponentus augstuma un savietojuma ziņā. Projektu, apvienojot mūsu izstrādātos elementus veselā rotaļu laukumā, esam realizējuši Lietuvas pilsētā Visaginā,» lepojas S. Semjonovs. Viņš uzskata, ka produkts atšķiras no konkurentu piedāvātajiem, tāpēc saredz tam potenciālu ne tikai Latvijā un Baltijā. Nākotnē plānots uzņēmuma izstrādāto produktu piedāvāt arī Skandināvijas valstīs. Savu produkciju uzņēmums tirgo, galvenokārt izmantojot tiešo mārketingu. Tāpat SIA MK dizains regulāri piedalās dažādās izstādēs, lai stāstītu par sevi plašākai auditorijai. «Prece ir sezonāla,» saka S. Semjonovs. Bērnu rotaļu laukumi ir aktuāli no pavasara līdz rudenim, tāpēc ziemā uzņēmums pievēršas jaunu produktu izstrādei, kā arī ražo mēbeles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludināta pieteikšanās konkursam Eksporta un inovācijas balva 2016, kas šogad notiks jau divpadsmito reizi pēc kārtas

Konkursa mērķis ir paaugstināt Latvijas komersantu konkurētspēju Latvijas un ārvalstu tirgos, veicināt Latvijas produktu un pakalpojumu eksporta apjoma un kvalitātes pieaugumu un produktu ar augstu pievienoto vērtību radīšanu, kā arī sekmēt inovāciju. Konkursu organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Ekonomikas ministrija.

«Konkurss, kura pirmā patronese 2005. gadā bija Valsts prezidente Vaira Vīķe-Freiberga, sākotnēji tika iecerēts tikai eksportējošiem uzņēmumiem. Sekojot līdzi tirgus tendencēm, šo gadu laikā nomināciju klāsts ir papildināts ar nominācijām Inovatīvākais produkts, Importa aizstājējprodukts un Rūpnieciskais dizains. Arī šogad meklējam Latvijas ekonomikas lepnumu – uzņēmumus, kuri ir sasnieguši labus rezultātus biznesā, apliecinājuši uzņēmējdarbībai raksturīgo konkurences garu un papildinās Latvijas kopīgo veiksmes stāstu ar jauniem piemēriem. Konkursa patrons jau kopš tā pirmsākumiem ir Valsts prezidents. Šogad kopā ar Raimondu Vējoni 8. decembrī izrādīsim cieņu un sumināsim Latvijas uzņēmumus, kuri rada un ražo eksportspējīgus un inovatīvus produktus un nodrošina lieliskus pakalpojumus, kuru prece ir nopietns konkurents importa ražojumiem un kuri novērtē kvalificēta darbaspēka nozīmi. Tos mēs pamatoti varam saukt par Latvijas izcilniekiem,» norāda Andris Ozols, LIAA direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mudina pieteikties konkursam Eksporta un inovācijas balva 2016

Lelde Petrāne, 21.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar Ekonomikas ministriju jau divpadsmito gadu rīko konkursu Eksporta un inovācijas balva. Konkursa patrons ir Valsts prezidents Raimonds Vējonis.

Uzņēmumus, kuri ir sasnieguši labus rezultātus biznesā un apliecinājuši uzņēmējdarbībai raksturīgo konkurences garu, aicina pieteikties konkursam Eksporta un inovācijas balva 2016. Iepazīties ar konkursa nolikumu un pieteikt savu dalību var LIAA mājaslapā liaa.gov.lv līdz š.g. 26.septembrim.

Konkursā tiks novērtēti komercsabiedrību sasniegumi un noteikti laureāti šādās kategorijās:

- Eksportspējīgākais komersants lielo/ vidējo un mazo komercsabiedrību grupās,

- Importa aizstājējprodukts,

- Inovatīvākais produkts,

- Rūpnieciskais dizains,

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Valmiermuižas alus eksperimentējot izveido alternatīvu importa produktiem

Elīna Pankovska, 22.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar katru gadu alus darītava SIA «Valmiermuižas alus» kāpina saražotās un realizētās produkcijas apjomu, kā arī pievēršas jaunām garšām un produktiem.

Kopējais uzņēmuma apgrozījums pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2015. gadu, palielinājies par vairāk nekā 10% un sasniedzis 4,23 milj. eiro. SIA «Valmiermuižas alus» ar trijām darītavā radītām garšām piedalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā «Eksporta un inovācijas balva 2017» kategorijās «Importa aizstājējprodukts» un «Inovatīvākais produkts». Tostarp ir «Valmiermuižas kviešu alus», rabarberu zelteris «Gardu muti» un «Valmiermuižas gaišais degalus». Jāmin, ka uzņēmums šogad strauji kāpinājis arī eksporta apjomu un iekarojis citu zemju tirgus.

«Ejam izteikti tradicionālo ceļu, kombinējot četras sastāvdaļas – ūdeni, apiņus, iesalu un raugu –, un tā iegūstam garšu buķetes,» stāsta SIA «Valmiermuižas alus» valdes loceklis Aigars Ruņģis. Viens no konkursā pieteiktajiem produktiem «Valmiermuižas kviešu alus» arī tiek brūvēts pēc šī alus tīrības likuma. Atšķirība ir tā, ka kviešu alus nav tik rūgts, jo brūvēšanas procesā tiek izmantots krietni mazāk apiņu, nekā ierasts. Pēc viņa domām, šis produkts varētu izkonkurēt importa kviešu alu Latvijā. Viņš arī piebilst, ka Valmiermuižas alus darītava ir viena no nedaudzajām Latvijā, kas brūvē šādu alu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Linum Color saredz potenciālu dabīgo krāsmateriālu ražošanai, jo cilvēki gan Latvijā, gan ārvalstīs atgriežas pie tradicionālā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms pieciem gadiem SIA Linum Color sāka videi draudzīgu krāsmateriālu – pernicu, beiču, vasku, grīdas eļļu un krāsu – ražošanu. Vietējā tirgū tiem jākonkurē ar importa ķīmiskām un ekoloģiskām krāsām. Uzņēmums piedalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2015, un tas kategorijai Importa aizstājējprodukts ir pieteicis zīmola Paint Eco beices.

No sēkliņas līdz beicei

SIA Linum Color ražo krāsas un beices no auksti spiestas linu eļļas, kuru iegūst no Latvijā speciāli audzētas linu šķirnes. Zīmola Paint Eco beices tiek ražotas uz lineļļas pernicas bāzes, krāsas toni tai piešķir dabīgie minerālpigmenti. Beices tiek ražotas gan pamattoņos, gan papildtoņos. «Mūsu sadarbības partnerim SIA Iecavnieks & Co ir liela pieredze eļļu, tostarp lineļļu gatavošanā. Fakts, ka lineļļa tiek izspiesta blakus esošajā ražotnē, ir liels pluss, kas mums palīdz veidot arī konkurētspējīgu cenu politiku,» stāsta SIA Linum Color vadītājs Ēriks Vilcāns. Konkursam ir pieteikta beice, jo pārdošanas apjomi liecina, ka tā apjomu ziņā apsteidz citus uzņēmumā ražotos produktus. Linum Color kopējais apgrozījums 2014. gadā bija 180 tūkst. eiro, un beices pārdošana nodrošināja vairāk nekā 90 tūkstošu eiro. «Pārdošanas apjomus vēl varam kāpināt, ražošanas kapacitāte to pieļauj, katls nav par mazu,» teic Ē. Vilcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Sakret gada laikā izstrādā aptuveni piecus jaunus produktus, kuri konkurē ar importa līdziniekiem; uzņēmums tos eksportē arī uz citām valstīm , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Būvmateriālu ražotājam Sak ret ir divas rūpnīcas Latvijā, pa vienai ražotnei Lietuvā un Igaunijā, pārstāvniecība Somijā, kā arī sākta rūpnīcas izveide Krievijā. «Viss, ar ko tiek saprasts Sakret šajās teritorijās, ir 100% latviešu īpašums vai arī atrodas Latvijas menedžmenta pārraudzībā. Latvijā ir galvenais birojs, te notiek iepirkumu, cenu kontrole,» saka Andris Vanags, SIA Sakret vadītājs. Kompānijas eksporta tirgi ir Lietuva, Igaunija, Somija, Zviedrija un Krievija.

Kompānijas apgrozījums krīzes laikā nav samazinājies, jo lielākie konkurenti, globālas kompānijas, redzot, ka patēriņš krītas, samazināja savu aktivitāti Baltijā un pievērsās citiem tirgiem, piemēram, Skandināvijai. «Mēs sapratām, ka mums jāstrādā divpadsmit reižu ātrāk nekā pirms tam. 2008. gadā īstenojām mūsu lielāko investīciju projektu – Lietuvas rūpnīcu, kas veido pusi no mūsu kredītsaistībām, tāpēc vienkārši nebija citu variantu. Tas palīdzēja noturēt un kāpināt apgrozījumu. Te nu mēs esam – šogad holdinga apgrozījums būs tuvu 20 miljoniem eiro,» teic A. Vanags. Vaicāts, kas nodrošina lielāku apgrozījuma pieaugumu – pašu aktivitāte pārdošanas veicināšanā vai kopējs pieprasījuma pieaugums –, viņš teic, ka, tiklīdz cilvēku ienākumi palielinās, viņi ir gatavi ieguldīt savas apkārtnes sakārtošanā, remontā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

FOTO: Konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» laureāti

Lelde Petrāne, 08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) sadarbībā ar Ekonomikas ministriju rīkotā konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» laureāti.

Konkursa mērķis ir paust atzinību un godināt Latvijas komersantus, kas sasnieguši labus rezultātus, gan radot jaunus un eksportspējīgus produktus, gan nodrošinot vietējo tirgu ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem. Latvijas uzņēmumus, kas sasnieguši labus rezultātus konkurētspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē, sveica konkursa patrons, Valsts Prezidents Raimonds Vējonis.

Konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» laureāti:

Eksporta čempions

Latraps, Lpks

«Eksportspējīgākais komersants» lielo/ vidējo komercsabiedrību grupā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālā kapitāla uzņēmumi nodrošina valsts ekonomisko stabilitāti, tāpēc mums jādomā, kā attīstīt vietējo ražošanu un radīt apstākļus, lai komersanti nebūtu spiesti pārdot savus uzņēmumus ārzemniekiem.

To intervijā DB norāda Latvijas sadzīves ķīmijas ražotāja SIA KVADRO valdes priekšsēdētājs, ķīmijas doktors Andris Madelis. Viņš uzskata, ka pirmkārt valstī vajadzētu izstrādāt tirdzniecības likumu, kas noteiktu, ka Latvijā ražotās preces tirdzniecības tīklos veido vismaz 50% no kopējā sortimenta. Tāpat būtu nepieciešama labi veidota nodokļu sistēma un skaidri definēti noteikumi, kas nemainās vairākas reizes gadā.

Oktobrī KVADRO svin savu 30. gadadienu. Kā uzņēmums šajā laikā attīstījies?

Mūsu attīstība ir bijusi lēna un mērena, nevienā gadā uzņēmuma apgrozījums nav piedzīvojis milzīgu lēcienu, taču neliels pieaugums vienmēr ir bijis. Palielinājies arī darbinieku skaits – sākotnēji bijām trīs, bet tagad esam izauguši līdz 20 cilvēku komandai. Mēs vienmēr tiecamies pēc stabiliem rādītājiem. Arī ražošanas apjomus produktiem audzējam tikai tādā gadījumā, ja redzam, ka tie jau stabili iekarojuši savu vietu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Portrets: KVADRO valdes priekšsēdētājs Andris Madelis

Armanda Vilciņa, 18.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai bizness ilgtermiņā spētu augt un attīstīties, to vajadzētu balstīt tikai uz pašu nopelnīto naudu, nevis neskaitāmiem kredītiem un aizņēmumiem, domā Andris Madelis, SIA KVADRO valdes priekšsēdētājs.

Kad attīstībā un ražošanā iegulda to, ko esi nopelnījis, uzņēmuma darbība ir daudz drošāka, spriež A.Madelis, piebilstot, ka jebkuram biznesam ir jātiecas pēc stabiliem rādītājiem, nevis straujas īstermiņa izaugsmes. Uzņēmumi, kas piedzīvo ļoti būtisku izaugsmi, pāris gadus pēc šī pieauguma nereti vairs nespēj izdzīvot, jo, kad iekustināts jaudīgs motors, atkal samazināt ražošanas apjomus ir teju neiespējami, secina SIA KVADRO valdes priekšsēdētājs, atzīmējot, ka nedrīkst aizmirst arī par produkta kvalitāti. Jebkura biznesa veiksmes pamatā primāri ir kvalitatīvs produkts, kas klientiem pieejams par pieņemamu cenu. Ja šie nosacījumi izpildīti, netrūks arī rezultātu, atzīmē A.Madelis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Papildināta ar FOTO - Noskaidroti inovatori un veiksmīgākie eksportētāji

Anda Asere, 05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 laureāti

Sešās kategorijās sadalītas balvas Latvijas uzņēmumiem, kas sasnieguši labus rezultātus jaunu un eksportspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē.

Šogad par eksporta čempionu atzīts a/s Olainfarm. Kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo/vidējo komercsabiedrību grupā uzvarēja SIA Karavela. Otrajā vietā ierindojas a/s Sidrabe un trešajā – a/s Rīgas piena kombināts.

Par Eksportspējīgāko komersantu mazo komercsabiedrību grupā atzina SIA X Infotech. Otrajā vietā ir SIA Skan-Tooling, bet trešajā SIA Latgales Stabu konstrukcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Eksportspēja: Atsperas Latvijā, attīstās Āfrikā

Linda Zalāne, 05.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA X Infotech attīstības potenciāls ir ne vien Latvijā, bet gandrīz visos kontinentos

SIA X Infotech izstrādā programmnodrošinājumus elektroniskajiem dokumentiem: elektroniskajām identifikācijas kartēm (eID kartēm), maksājumu kartēm, pasēm, vadītāju apliecībām, dažādām sociālajām, lojalitātes kartēm u.c. dokumentiem, kuriem nepieciešama datu aizsardzība. Uzņēmums realizējis 250 projektu vairāk nekā 40 valstīs. X Infotech izstrādājis programmnodrošinājuma risinājumu MultiPerso un to pieteicis Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotajā konkursā Eksporta un inovāciju balva 2014 kategorijā Inovatīvākais produkts un Importa aizstājējprodukts. Uzņēmums startē arī kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā. MultiPerso ir programmatūra, kas nodrošina identifikācijas un citu personas dokumentu, kā arī bankas karšu personalizāciju un izdošanu. Trīs gados MultiPerso no neliela personalizācijas risinājuma ir izaudzis par moduļu sistēmu ar 16 komponentēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 laureāti

Šogad tika iesniegti 105 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. No tiem žūrijas komisija atlasīja un konkursa otrajā kārtā virzīja 32 uzņēmumus.

Šogad titulu Eksporta čempions saņēma Rīgas Stradiņa universitāte.

Kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā pirmo vietu ieguva SIA Livonia Print. Otro vietu ieguva SIA Atea Global Services un i/k Rešetilovs un Co. Par Eksportspējīgāko komersantu mazo komercsabiedrību grupā tika atzīts SIA D Dupleks. Otro vietu ieguva SIA Infogram, bet trešo – SIA Glamoralle. Kategorijā Importa aizstājējprodukts pirmo vietu ieguva SIA Milzu! graudaugu pārslas, otro vietu SIA Linum Color beices Paint Eco, trešo – SIA Lat Eko Food biezeņi bērniem Rūdolfs. Par Inovatīvāko produktu tika atzīts a/s SAF Tehnika mikroviļņu spektra analizators Spectrum Compact. Otro vietu ieguva SIA Vizulo āra gaismekļu produktu līnija Vizulo Stork, bet trešo – SIA Blue Shock Race elektrokartingi. Kategorijā Rūpnieciskais dizains pirmo vietu piešķīra SIA Velo Sock velosipēdu pārsegiem iekštelpām, otro vietu SIA Shaman Inventions transformējamam bērnu velosipēdam Leg&Go, bet trešo vietu – SIA Dizaina papīrlietas ādas dienasgrāmatai Flux Book, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Eksportspēja: Bizness, kas dod daudz prieka, brīvības un vērā ņemamus ienākumus

Kristīne Stepiņa, 30.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Krogzeme ne tikai audzē un izplata upeņu stādus, bet arī veido upeņu audzēšanas kultūru Latvijā

Šogad Limbažu novada Viļķenes pagastā bijusi rekordraža – 500 tūkstoši upeņu stādu, kas aizstājuši no Polijas un Lietuvas importētos. SIA Krogzeme startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2017 kategorijā Importa aizstājējprodukts.

«Latvija ir pateicīga vieta upeņu audzēšanai – zeme ir mālaina un smaga, tāpēc veicinām lauksaimnieku izpratni par šo ogu krūmu audzēšanu un viņiem stāstām, ka ar to var labi nopelnīt,» teic SIA Krogzeme īpašniece Diāna Krogzeme. Turklāt lauksaimnieki šobrīd var piesaistīt Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus upeņu komercdārzu izveidei un apsaimniekošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vairāk nekā diviem gadiem dibinātais uzņēmums SIA Felici, kas ar zīmolu Graci Musli ražo pagaidām tikai Latvijas veikalos nopērkamus brokastu musli, ar gadiem būtiski audzējis apgrozījumu, kas licis domāt gan par eksporta tirgu iekarošanu, gan savas rūpnīcas būvniecību, intervijā aģentūrai LETA stāsta uzņēmuma īpašniece Alise Balgalve.

Ideja par funkcionālas pārtikas ražošanu Balgalvei radusies 2009.gadā, jo topošā uzņēmēja vēlējusies savienot uzņēmējdarbību ar zinātni. «Ideja par vēlamajām produktu funkcijām man bija skaidra pašai, bet tā sāka materializēties, kad 2010.gadā izstādē Riga Food sastapu Valsts Priekuļu laukaugu selekcijas institūta darbiniekus, kas prezentēja tritikāli - kviešu un rudzu krustojumu, kas apvieno cilvēka uzturā tādus būtiskus elementus kā, piemēram, augstu proteīna saturu un šķiedrvielas,» stāsta uzņēmēja.

Vēlāk jau sākās sadarbība ar Latvijas Lauksaimniecības universitātes, Rīgas Stradiņa universitātes u.c. augstskolu fakultāšu speciālistiem. Zinātnieki iesaistījušies Balgalves idejas īstenošanā, jo viņiem patikusi ideja, redzējums par tās attīstību. «Sākotnēji vienkārši parunājām, parādīju, ko esmu izdomājusi, bet vēlāk jau sadarbojāmies produkta izstrādē, un zinātniekiem bija prieks, ka viņu ideja ir nonākusi līdz veikala plauktam,» norādīja Balgalve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu apģērbu tirgū atradusi nišu ikdienai domātos trikotāžas izstrādājumos, SIA Hebe sāk eksperimentus ar skolas formām un pieaugušiem paredzētajām drēbēm

Dažos gados Hebe apģērbiem – SIA Hebe ražo trikotāžas drēbes bērniem, bet SIA Be Hebe tos pārdod – izdevies iegūt atpazīstamību vietējā tirgū un pat konkurēt ar līdzīgiem ārvalstu ražotājiem. Lai gan cenas ziņā šis produkts ir dārgāks nekā masu ražotāju, piemēram, H&M, Zara, Lindex izstrādājumi, vietējo mākslinieku veidotas apdrukas, īpašas atlaides, dalība tirdziņos un pop–up veikali dara savu. Kā saka uzņēmuma īpašniece un valdes locekle Inga Blumberga, īpašo akciju laikā cilvēki stāv garās rindās. Arī ikdienā, lai gan firmas veikals neatrodas pašā Rīgas centrā, ielā ar lielu cilvēku kustību, nav iespējams to slēgt ciet, lai koncentrētos tikai uz turpat blakus notiekošo ražošanas procesu. Uzņēmuma darinājumi nopērkami arī ārvalstīs, piemēram, Skandināvijā un Lielbritānijā, tomēr vietējais tirgus dominē. Uzņēmums Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2015 startē kategorijā Importa aizstājējprodukts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pašmāju zīmols HEBE ar jauno kolekciju dodas uz pasaules lielākajām izstādēm

Lelde Petrāne, 20.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē Latvijas bērnu apģērbu zīmols HEBE dodas uz Parīzi, lai vienā no lielākajām pasaules bērnu preču izstādēm prezentētu savu nākamā gada rudens/ziemas kolekciju Nordic Heritage.

Savukārt, februāra sākumā – no 3. līdz 5. februārim, HEBE viesosies CIFF KIDS izstādē Kopenhāgenā.

SIA HEBE ražo apģērbus bērniem vecumā no 0 līdz 12 gadiem. 2013.gadā SIA HEBE ieguva Atspēriena atbalstu iekārtu un aprīkojuma iegādei, un tika izveidota sava ražotne.

Savukārt, 2015.gada novembrī HEBE saņēma Eksporta un inovācijas balva 2015 atzinību kategorijā Importa aizstājējprodukts. Šobrīd HEBE tepat Rīgā veic pilnu apģērbu ražošanas ciklu, kā arī piedāvā iespēju savā ražotnē šūt produktus citiem uzņēmumiem. (Private label)

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Galda spēļu celmlauži Baltijā

Anda Asere, 09.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītā galda spēle Ice Cool ieguvusi spēļu industrijas «Oskaru», un to nopirkuši jau vairāk nekā 250 tūkstoši cilvēku 40 valstīs

Līdz šim veiksmīgākā galda spēļu izdevniecības SIA Brain Games Publishing spēle ir Ice Cool, kam ir divas unikālas iezīmes, kas līdz šim galda spēlēs nav pielietotas, – kaste kastē un kustīgās figūriņas. «Galda un kāršu spēļu apbalvojums Spiel des Jahres (Gada labākā spēle) iedibināts 1978. gadā un šobrīd tiek uzskatīts par pasaulē prestižāko galda spēļu nozarē. Tā ir nozīmīgākā balva, ko autors un izdevniecība var iegūt. To var salīdzināt ar Oskara balvu filmu nozarē,» raksturo Egils Grasmanis, SIA Brain Games Publishing valdes priekšsēdētājs. Šī gada jūnijā tieši Ice Cool ieguva šo balvu bērnu spēļu kategorijā.

«Pēc tās iegūšanas Vācijas partneris mums iedeva pasūtījumu visa mūsu pagājušā gada apgrozījuma vērtībā,» viņš piebilst. Līdz balvas iegūšanai Brain Games bija pārdevis 100 tūkstošus spēles eksemplāru, bet kopš jūnija – vēl 156 tūkstošus. «Un tas ir tikai sākums. Mūsu rokās ir spēle, kam ir visas iespējas kļūt par pasaules līmeņa «klasiku». Monopols radās 1992. gadā, Katana – 1995. gadā. Tās joprojām ir populāras,» uzsver E. Grasmanis. Šobrīd spēle tiek pārdota vairāk nekā 40 valstīs 15 valodās, tostarp japāņu, krievu, ungāru, vācu, ķīniešu utt. SIA Brain Games Publishing startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un Ekonomikas ministrijas organizētajā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2017 kategorijās Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā, Importa aizstājējprodukts un Inovatīvākais produkts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksporta un inovāciju balvā reiz jau augstu novērtētais dizaina papīrlietu pionieris startē vēlreiz – ar tautu meitu brunču iedvesmotu kolekciju un ādas dienasgrāmatu

«Nav būtiski – skandināvs, japānis, igaunis –, cilvēki nolasa īstās pirmatnējās lietas, kas nāk no mūsu saknēm. Nav svarīgi, kura novada brunči tie ir vai no kuras valsts nāk. Viņi nolasa harmoniju, ko izstaro brunču audums, sajūtu, kas tur ir iekšā,» saka SIA Dizaina papīrlietas (zīmols Purpurs) valdes locekle Ginta Šmite. Viņa rāda fotogrāfijas ar dažādām Latvijas ainavām, kuru krāsu ritmi faktiski viens pret vienu atkārtojas audumos, kuros iesieta sērijas Etno pierakstu grāmatas un albumi: «Re, jūra, debesis, priede, kāds spilgts ziediņš – tas viss tur ir iekšā, Tūjas brunču krāsu līnijās.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Izrāviena gads

Linda Zalāne, 22.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Margret šogad paplašinājis ražošanas telpas par vairāk nekā 1500 m2 un turpina palielināt gaļas, tās izstrādājumu, kā arī konditorejas sortimentu

«Uzņēmums ir radīts 1996. gadā, bet tolaik tas strādāja ar citu nosaukumu. Līdz ar ekonomikas lejupslīdes gadiem Latvijā, lielu grūtību posms bija arī uzņēmumam, līdz ar to savu darbību no jauna atsākām pirms septiņiem gadiem,» stāsta SIA Margret (Jēkabpils gaļas nams) valdes priekšsēdētājs, līdzīpašnieks Normunds Teicāns. Uzņēmums Latvijas investīciju un attīstības aģentūras un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2017 piedalās divās kategorijās – Inovatīvākais produkts (meža gaļas vītinājumi un konservi), kā arī Importa aizstājējprodukts (konfekšu asorti).

Šogad Margret spēris patiešām nozīmīgu soli savā attīstībā, investējot 1,8 milj. eiro jauna gaļas pārstrādes ceha izveidē; tas aprīkots ar vairākām modernām ražošanas iekārtām 343 tūkst. eiro apmērā. Lielāko daļu finansējuma piešķīra banka Citadele, pārējais bija pašu līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru