Estonian Air atteiksies no pasūtītajām lidmašīnām 

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem aviokompānijai vairs nav vajadzīgas.

Jānis Rancāns, 20.3.2013

Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Marta sākumā Estonian Air valdes priekšsēdētājs Erki Rāsuke izteicās, ka, lai pārtrauktu dažādu iepriekš noslēgtu līgumu darbību, lidsabiedrība paredzējusi tērēt aptuveni astoņus miljonus eiro no valdības piešķirtā kredīta.

Februārī Igaunijas valdība pieņēma lēmumu Estonian Air piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā. Iepriekš Igaunijas valdība problēmu nomocītajai lidsabiedrībai bija piešķīrusi aizdevumu 8,3 miljonu eiro apmērā. Kopumā Igaunija plānot lidsabiedrībai piešķirt 37 miljonus eiro. Igaunijas veikto Estonian Air glābšanu izmeklē Eiropas Komisija.

Finanšu problēmās nonākušās kompānijas restrukturizācijas programma gan vēl nav izstrādāta. Saskaņā ar sākotnējiem aprēķiniem, lai radikāli mainītu un uzlabotu situāciju Estonian Air, lidsabiedrībai būtu nepieciešami no 50 līdz 70 miljoniem eiro. Aviokompānijas restrukturizācijas plānam jābūt gatavam līdz 18. aprīlim.

Igaunijas premjers Andruss Ansips iepriekš pavēstīja, ka lidsabiedrības rekonstrukcijas plānam ir jābūt pārliecinošam gan Eiropas Komisijai, kompānijas klientiem un nodokļu maksātājiem.

Db.lv jau vēstīja, ka aizvadītajā gadā Estonian Air izlēma aizstāt pasūtītās Kanādas ražotāja Bombardier lidmašīnas ar Brazīlijas Embraer. Ar Brazīlijas ražotāju noslēgtais līgums paredzēja, ka Estonian Air iegādāsies četras E170s lidmašīnas. Pēc Estonian Air izvēles par labu Embraer, Bombardier vērsās Kanādas tiesā, lai piedzītu kompensācijas gan no Estonian Air, gan arī no Igaunijas valdības.

Pašlaik Estonian Air flotē ir četras Embraer 170, trīs CRJ900 NextGen un trīs SAAB 340 lidmašīnas.

Tevi varētu interesēt

Igaunijas aviokompānijas Estonian Air vietā jādibina pilnīgi jauna zemo cenu lidsabiedrība, citējot...

Britu lidsabiedrība Flybe izskata iespēju paplašināties ne vien Igaunijā, pārņemot Estonian...

Šā gada februārī Igaunijas nacionālā aviokompānija pārvadājusi par 18% mazāk pasažieru...

Sešas aviosabiedrības, ko cerējusi piesaistīt Tallinas lidosta, pārtraukušas sarunas...

Igaunijas aviosabiedrībai Estonian Air valdības aizdevuma 8,3 miljonu eiro apmērā pietiks tikai...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Par Ventspils brīvostas valdes locekli valdība otrdien apstiprinājusi satiksmes ministra Anrija Matīsa...

Šā gada pirmie mēneši airBaltic ir bijuši labāki, nekā iepriekš plānots,...

Ministriju pārstāvji grib atlaist Rīgas brīvostas pārvaldnieku Leonīdu Loginovu...

Latvijas Bankas ekonomists Igors Kasjanovs savā blogā, paužot personisko viedokli,  bažījas,...

RVR maina vadību un koriģē stratēģiju, fokusējas uz specializētu vilcienu ražošanu, kā...

Lai popularizētu konteinervilciena ZUBR maršrutu un sadarbotos vēl vairākās jomās, Ventspils...

Izsludināti normatīvo aktu grozījumi, kas paredz Mērsraga ostas robežu paplašināšanu...

Saeima trešajā galīgajā lasījumā atbalstījusi likumu grozījumus, kas paredz īpašu...

Visi uzbrukumi Rīgas Brīvostai ir faktiski arī uzbrukumi pašai valdībai, kā arī...

Igaunijas aviokompānijas Estonian Air vietā jādibina pilnīgi jauna zemo cenu lidsabiedrība, citējot...