FOTO: Rīgas 10.pasta nodaļa klientus apkalpo pie stāvletēm

2018. gada 20. augusts plkst. 8:07
Sadaļa: Pakalpojumi
Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Pasts» atvēris pirmo jaunas koncepcijas pasta nodaļu, kas ieguvusi ne vien jaunu vizuālo izskatu, bet arī izmaiņas apkalpošanā. Turpmāk Rīgas 10.pasta nodaļā klienti tiks apkalpoti pie stāvletes, bet pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai tiks izmantotas digitālās tehnoloģijas.

Pārmaiņu ieviešanā šajā nodaļā investēti aptuveni 80 000 eiro. Iepriekš pārmaiņas piedzīvoja arī Rīgas 84.pasta nodaļa, kas atrodas Purvciemā, un tā tika pārveidota par uzņēmuma mācību pasta nodaļu, kur jauno darbinieku apmācības notiek inovatīvā veidā – darba vidē pašā nodaļā.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns uzskata, ka daudz produktīvākas un ikdienas videi pietuvinātākas ir jauno darbinieku apmācības reāli strādājošā pasta nodaļā. Tāpēc pirmais solis uzņēmuma apkalpošanas kultūras maiņai bija 84.pasta nodaļas modernizācija, izveidojot to par jauno darbinieku apmācības vietu, bet turpinājums – jaunas koncepcijas iedzīvināšana Rīgas 10.pasta nodaļā pašā pilsētas centrā.

Galvenais jaunās pilotnodaļas jauninājums būs klientu apkalpošana, nevis sēžot aiz letes, bet sagaidot ikvienu, stāvot kājās.

Viens no uzņēmuma izaicinājumiem jaunās koncepcijas nodaļā ir komandas nokomplektēšana, jo tā tiek veidota pilnīgi no jauna. «Lai nebūtu jālauž darbinieku ierastās tradīcijas, ja viņi līdz šim klientus apkalpojuši pēc citiem principiem. Šos jaunos darbiniekus mēs uzreiz apmācām ar domu, ka viņu darbs un komunikācija ar klientu notiks stāvus. Esam analizējuši arī pasta operācijas, kuras būs sarežģītāk veikt, stāvot kājās, un, kā tas izdosies, redzēsim darba gaitā,» stāsta valdes priekšsēdētājs.

«Es gribētu mainīt attieksmi un lauzt klišejas. Lai visas nodaļas laika gaitā mainītos gan tehnoloģiju ziņā, gan vizuāli. Izaicinājums būs arī pašai iemācīties visas «Latvijas Pastā» izmantotās tehnoloģijas, lai es neesmu vadītāja aiz sienas, bet varu palīdzēt saviem darbiniekiem un klientiem. Gribas, lai mēs esam kā paraugs pārējām pasta nodaļām, lai jaunie darbinieki pēc brīža ir profesionāļi un citi nāk pie mums mācīties,» stāsta Rīgas 10.pasta nodaļas vadītāja Dita Kempele.

Sākotnēji darbam «Latvijas Pasta» 10.pasta nodaļā piesaistīti arī mentori, kuri jau šobrīd apmāca darbiniekus gan 84.pasta nodaļā, gan citur Latvijā. Viņi palīdzēs jaunajiem darbiniekiem iejusties un izprast visus pasta pakalpojumus reālajā darba vidē konkrētajā nodaļā. Lai arī plānots, ka pilotnodaļas komanda tiks veidota no jauna, tomēr nav izslēgta iespēja, ka var pieteikties jau esošie pasta darbinieki, kas gatavi izaicinājumiem.

No procesu viedokļa «Latvijas Pasts» aizvien izvērtē piedāvāto pakalpojumu klāstu, un pēdējo divu mēnešu laikā ir slēgti vai pārskatīti vairāk nekā desmit dažādi vēsturiski pastā sniegti pakalpojumi. Rīgas 10.pasta nodaļa nenodarbosies ar laikietilpīgiem apstrādes procesiem – šie darbi pārcelti ārpus nodaļas uz «Latvijas Pasta» sūtījumu apstrādes un šķirošanas kompleksu. Nepieciešamības gadījumos, veidojoties lielākam cilvēku pieplūdumam vai rodoties kādām neskaidrībām, klientu apkalpošanā iesaistīsies arī pasta nodaļas vadītāja. Viņas tālrunī ir speciāla lietotne, ar kuras palīdzību varēs iesaistīties sūtījumu izsniegšanā. Savukārt par sūtījumu saņemšanu klienti parakstās mobilajās viedierīcēs, samazinot laika, darba un papīra resursu izmantošanu.

Jaunās koncepcijas nodaļā, tāpat kā vēl 83 citās pasta nodaļās, tiek izmantota klientu plūsmas vadības sistēma «In-Out», kas paredz, ka ar mobilās lietotnes palīdzību klienti arī attālināti var pieteikties pakalpojumiem pasta nodaļā. Būtiskākais lietotnes uzlabojums, kam jāsāk darboties kuru katru brīdi - iespēja redzēt rindas virzību tiešsaistes režīmā.

10.pasta nodaļa ir atšķirīga no ierastajām pasta nodaļām - sākot ar klientu apkalpošanas un kases zonu, atvērtiem tirdzniecības plauktiem, galdiņiem dokumentu aizpildīšanai; arī telpa kļuvusi plašāka, un mainīts iepriekšējais nodaļas izkārtojums un krāsas.

Dalies ar šo rakstu