Iedvesmojas no Spotify un Google Maps

2018. gada 01. marts plkst. 8:29
Autors: Anda Asere
Sadaļa: Fin-tech
Dalies ar šo rakstu

Vācijā radītās mobilās bankas N26 mērķis ir radīt jaunus standartus banku nozarē

N26 ir piesaistījusi vairāk nekā 55 miljonus dolāru lielas investīcijas, tostarp no Li Ka-Shing’s Horizons Ventures, Battery Ventures, Valar Ventures, Zalando vadības komandas, Earlybird Venture Capital un Redalpine Ventures.

N26 uzskata, ka ir liels pieprasījums pēc moderniem bankas pakalpojumu risinājumiem. Kompānija spriež, ka banku pakalpojumi Eiropā tuvākajos piecos līdz desmit gados ievērojami mainīsies. Dažas tradicionālās bankas vairos savus ieguldījumus digitalizācijā, un kopumā no tās caurskatāmības, zemākām cenām un labākas apkalpošanas lielākie ieguvēji būs lietotāji. Īpaši mākslīgā intelekta izmantošana padarīs iespējamu piedāvāt banku pakalpojumus par labākām cenām un pielāgotus patērētāju individuālajām vajadzībām.

Šobrīd N26 strādā Austrijā, Beļģijā, Francijā, Grieķijā, Igaunijā, Itālijā, Īrijā, Latvijā, Lietuvā, Luksemburgā, Nīderlandē, Portugālē, Slovākijā, Slovēnijā, Somijā, Spānijā un Vācijā, stāsta Anke Ulriha (Anke Ulrich), N26 vecākā juridiskā konsultante. Apjomīgākais N26 tirgus ir Vācija, kur lielākā daļa banku kontu izmaksā dārgi, tie nav digitāli. Aptuveni 80% Vācijas banku klienti dažādās komisijas maksās gadā samaksā dažus simtus eiro. N26 biznesa modelis pamatojas uz daudz zemākām izmaksām nekā tradicionālajām bankām, jo kompānijai nav plaša un dārga filiāļu tīkla.

N26 sasniedz vidēji 1500 līdz 2000 jaunu lietotāju dienā. Kompānija ir paziņojusi par mērķi šī gada pirmajā pusē ieiet Lielbritānijas tirgū, bet gada vidū – arī ASV. Vairāk par to, kā radies N26 un kādas ir kompānijas ambīcijas, A. Ulriha stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas:

Kā kompānijas dibinātājiem radās ideja par šādu risinājumu?

2013. gadā N26 izveidoja Austrijā dzimušie Valentīns Štalfs (Valentin Stalf) un Maksimiliāns Tajentāls (Maximilian Tayenthal). Abi nebija apmierināti ar banku produktiem, ko izmantoja. Daudzās citās nozarēs mobilā pieredze jau tika piedāvāta, piemēram, izklaides industrijā (mūzikai un filmām), viesnīcu rezervēšanai, ceļošanai. Banku joma atpalika. Dibinātāji vēlējās mainīt banku nozari, padarot to ērtu, ātru, caurspīdīgu un modernu. Viņi iedvesmojušies no tādām aplikācijām kā Spotify un Google Maps, nevis tradicionālajām bankām.

Sākumā dibinātāji radīja priekšapmaksas karti un aplikāciju pusaudžiem un viņu vecākiem. Atgriezeniskā saite bija ļoti laba, jo īpaši no vecākiem, kuri vaicāja pēc produkta, ko arī viņi varētu izmantot savās ikdienas finanšu darbībās. Tas saistīts ar to, ka ļaudis nebija apmierināti ar tirgū pieejamiem pakalpojumiem. Tāpēc uzņēmēji turpināja attīstīt produktu un 2015. gadā sāka piedāvāt norēķinu kontu un karti.

Visu interviju Iedvesmojas no Spotify un Google Maps lasiet 1. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu