Foto: Evija Trifanova/LETA

Iedvesmojas no Spotify un Google Maps 

Vācijā radītās mobilās bankas N26 mērķis ir radīt jaunus standartus banku nozarē

Anda Asere, 2018. gada 01. marts plkst. 8:29
Tevi varētu interesēt
2018. gada 23. janvāris plkst. 7:42
2015. gada 20. oktobris plkst. 15:55
2015. gada 30. jūnijs plkst. 14:29

N26 ir piesaistījusi vairāk nekā 55 miljonus dolāru lielas investīcijas, tostarp no Li Ka-Shing’s Horizons Ventures, Battery Ventures, Valar Ventures, Zalando vadības komandas, Earlybird Venture Capital un Redalpine Ventures.

N26 uzskata, ka ir liels pieprasījums pēc moderniem bankas pakalpojumu risinājumiem. Kompānija spriež, ka banku pakalpojumi Eiropā tuvākajos piecos līdz desmit gados ievērojami mainīsies. Dažas tradicionālās bankas vairos savus ieguldījumus digitalizācijā, un kopumā no tās caurskatāmības, zemākām cenām un labākas apkalpošanas lielākie ieguvēji būs lietotāji. Īpaši mākslīgā intelekta izmantošana padarīs iespējamu piedāvāt banku pakalpojumus par labākām cenām un pielāgotus patērētāju individuālajām vajadzībām.

Šobrīd N26 strādā Austrijā, Beļģijā, Francijā, Grieķijā, Igaunijā, Itālijā, Īrijā, Latvijā, Lietuvā, Luksemburgā, Nīderlandē, Portugālē, Slovākijā, Slovēnijā, Somijā, Spānijā un Vācijā, stāsta Anke Ulriha (Anke Ulrich), N26 vecākā juridiskā konsultante. Apjomīgākais N26 tirgus ir Vācija, kur lielākā daļa banku kontu izmaksā dārgi, tie nav digitāli. Aptuveni 80% Vācijas banku klienti dažādās komisijas maksās gadā samaksā dažus simtus eiro. N26 biznesa modelis pamatojas uz daudz zemākām izmaksām nekā tradicionālajām bankām, jo kompānijai nav plaša un dārga filiāļu tīkla.

N26 sasniedz vidēji 1500 līdz 2000 jaunu lietotāju dienā. Kompānija ir paziņojusi par mērķi šī gada pirmajā pusē ieiet Lielbritānijas tirgū, bet gada vidū – arī ASV. Vairāk par to, kā radies N26 un kādas ir kompānijas ambīcijas, A. Ulriha stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas:

Kā kompānijas dibinātājiem radās ideja par šādu risinājumu?

2013. gadā N26 izveidoja Austrijā dzimušie Valentīns Štalfs (Valentin Stalf) un Maksimiliāns Tajentāls (Maximilian Tayenthal). Abi nebija apmierināti ar banku produktiem, ko izmantoja. Daudzās citās nozarēs mobilā pieredze jau tika piedāvāta, piemēram, izklaides industrijā (mūzikai un filmām), viesnīcu rezervēšanai, ceļošanai. Banku joma atpalika. Dibinātāji vēlējās mainīt banku nozari, padarot to ērtu, ātru, caurspīdīgu un modernu. Viņi iedvesmojušies no tādām aplikācijām kā Spotify un Google Maps, nevis tradicionālajām bankām.

Sākumā dibinātāji radīja priekšapmaksas karti un aplikāciju pusaudžiem un viņu vecākiem. Atgriezeniskā saite bija ļoti laba, jo īpaši no vecākiem, kuri vaicāja pēc produkta, ko arī viņi varētu izmantot savās ikdienas finanšu darbībās. Tas saistīts ar to, ka ļaudis nebija apmierināti ar tirgū pieejamiem pakalpojumiem. Tāpēc uzņēmēji turpināja attīstīt produktu un 2015. gadā sāka piedāvāt norēķinu kontu un karti.

Visu interviju Iedvesmojas no Spotify un Google Maps lasiet 1. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 23. marts plkst. 14:47

Lielās ierakstu kompānijas mudina mūzikas straumēšanas vietni Spotify mainīt darbības modeli...

2015. gada 13. janvāris plkst. 15:19

Zviedrijas mūzikas straumēšanas pakalpojums Spotify sasniedzis 15 miljonus maksas lietotāju....

2014. gada 26. novembris plkst. 15:20

Pasaulē lielākais mūzikas straumēšanas pakalpojuma sniedzējs Spotify paziņojis, ka tā...

2014. gada 21. augusts plkst. 13:39

Spotify dibinātāji Martins Lorentzons un Daniels Eks saņēmuši Starptautisko Gada zviedra balvu...

2014. gada 23. jūlijs plkst. 12:40

ASV interneta gigants Google pagājušajā gadā mēģinājis iegādāties Zviedrijā bāzēto...

Nepalaid garām

Dzērienu ražotājs Coca-Cola pirmo reizi atklājis, ka viena gada laikā tas izmanto...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

Saskaņā ar starptautiska pārtikas atkritumu mazināšanai veltīta projekta Fusions datiem aptuveni...

Grupas Prāta Vētra bundzinieks, mūziķis Kaspars Roga šā gada maija sākumā skatītājiem...

Šā gada pirmajā pusē Ventspilī tiks uzsākta zinātnes un inovāciju centra būvniecība,...

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu...

No šīs sadaļas
2018. gada 26. februāris plkst. 7:32

Šobrīd kompānijai ir 350 tūkstoši aktīvo lietotāju dienā un 800 tūkstoši aktīvo lietotāju mēnesī.

2018. gada 31. janvāris plkst. 12:02

Šīs jomas speciālistu nav daudz, pētījumu, kas varētu parādīt šīs inovācijas ietekmi uz biznesa modeļiem vai ekonomiku, gandrīz nav.

2018. gada 25. janvāris plkst. 13:17

Pins un Urbana Smart Solutions ir parakstījuši investīciju vienošanos, lai radītu jaunu...

2018. gada 24. janvāris plkst. 15:07

«Man šķiet, ka daudzi uzņēmumi, un ne tikai finanšu tehnoloģiju jomas spēlētāji, joprojām līdz galam nav aptvēruši gaidāmo pārmaiņu lielumu.»

2018. gada 24. janvāris plkst. 8:49

Dažos mēnešos piedāvāsim mobilo lietotni, kas būs kaut kas līdzīgs nākamās paaudzes bankām, kā, piemēram, Revolut vai N26.

2018. gada 17. janvāris plkst. 9:21

«Tas ir vēl viens solis, lai radītu platformu, kura piedāvā vairāk, nekā tradicionālās bankas.»

2018. gada 09. janvāris plkst. 12:18

TransferWise sāk piedāvāt Borderless kontu privātpersonām un MasterCard debetkarti...

2017. gada 22. decembris plkst. 12:44

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) ir radījusi jaunu virtuālu informatīvu vidi...

2017. gada 12. decembris plkst. 10:09

Finanšu tehnoloģiju jomas jaunuzņēmumi var pieteikties specializētai akselerācijas programmai...

2017. gada 07. decembris plkst. 8:09

Tagad Revolut lietotāji var iegādāties trīs pasaulē populārākās kriptovalūtas Bitcoin, Litecoin...