Vadītāju atlasē pretendenta izglītībai ir būtiska nozīme – CV ierakstītie burti MBA vai EMBA paver ceļu uz šādu amatu
Vadītāju atlasē pretendenta izglītībai ir būtiska nozīme – CV ierakstītie burti MBA vai EMBA paver ceļu uz šādu amatu
MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu simtiem tūkstošu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti- MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls izveidojas jau studiju laikā.
Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību vēl ir tikai ceļā uz panākumiem, nobriedušāki vadītāji līderības talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).
KO PIEDĀVĀ EXECUTIVE MBA RTU RĪGAS BIZNESA SKOLĀ?
1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs
Executive MBA programmas studenti apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī atsvaidzina zināšanas galvenajās vadītāju kompetences jomās — finanses, mārketings, stratēģija, razošanas un pakalpojumu vadība, ekonomika, cilvērkresursu vadība, uzņēmējdarbība, IT vadība. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk — gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.
MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti – MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls veidojas jau studiju laikā.
Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību ir tikai ceļā uz panākumiem, pieredzējuši vadītāji savas turpmākās izaugsmes un līdera talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).
Ko piedāvā Executive MBA RTU Rīgas biznesa skolā?
1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs
Executive MBA programmas dalībnieki apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī visas programmas garumā attīsta savu līdera talanu izmantojot RBS Executive MBA programmas priekšrocību – Līderības pilnveides praktikumu (Leadership Development Practicum). Programmas ietvaros studenti atsvaidzina zināšanas galvenajās vadības kompetences jomās – finansēs, mārketingā, cilvēkresursu vadībā, ražošanas un pakalpojumu vadībā, statistikā, ekonomikā, IT vadībā un stratēģijā. Studiju procesā dalībnieki apgūst arī inovāciju vadību, uzņēmējdarbību, komerctiesības, ētiku un korporatīvo sociālo atbildību. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk – gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.
MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti – MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls veidojas jau studiju laikā.
Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību ir tikai ceļā uz panākumiem, pieredzējuši vadītāji savas turpmākās izaugsmes un līdera talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).
Ko piedāvā Executive MBA RTU Rīgas biznesa skolā?
1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs
Executive MBA programmas dalībnieki apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī visas programmas garumā attīsta savu līdera talanu izmantojot RBS Executive MBA programmas priekšrocību – Līderības pilnveides praktikumu (Leadership Development Practicum). Programmas ietvaros studenti atsvaidzina zināšanas galvenajās vadības kompetences jomās – finansēs, mārketingā, cilvēkresursu vadībā, ražošanas un pakalpojumu vadībā, statistikā, ekonomikā, IT vadībā un stratēģijā. Studiju procesā dalībnieki apgūst arī inovāciju vadību, uzņēmējdarbību, komerctiesības, ētiku un korporatīvo sociālo atbildību. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk – gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.
Līderība ir māksla, kas ļauj ietekmēt cilvēku un organizāciju rīcību, procesu un ierasto lietu kārtību, lai tie virzītos uz vienu konkrētu ilgtermiņa mērķi. Tā ir prasme, kas mūsdienās ir ārkārtīgi nepieciešama uzņēmumu vadītājiem. Vadītājs – tas ir formāls amats, ko cilvēks ir ieguvis no saviem formālajiem vadītājiem. Tomēr jāsaprot, ka amats pats par sevi negarantē, ka vadītāja darbinieki, komanda vai organizācija strādās pēc tā iecerēm un izvirzītajiem mērķiem. Vadītājam ir nepieciešams virzīt un pārliecināt komandu ārpus viņa amata, ka viņa izvirzītie mērķi, stratēģijas un metodes ir efektīvas.
Līderība vai vadīšanas rīki?
Vadošās biznesa augstskolas īpaši pēdējos 20 gadus ir sapratušas, ka, no vienas puses, ir ļoti svarīgi palīdzēt vadītājiem apgūt, kā sistematizēt darbu un organizācijas, kā sistematizēt dažādus tirgus, saprast finanšu rīkus, kas nepieciešami, lai izpildītu viņu formālo amatu. Tomēr ir saprotams, ka ar to nepietiek. Ir jāpalīdz vadītājiem apgūt arī tās iemaņas, kas nepieciešamas, lai minētos vadības rīkus izmantotu pareizā veidā, uz organizācijas mērķi.
Nav šaubu, ka attīstīt līderības prasmes ir daudz grūtāk kā iemācīties vadīšanas rīkus. Tas ir tāpēc, ka šajā procesā daudz jāsaskaras ar jautājumiem, kas nav taustāmi, kam nav viennozīmīgu tehnisku risinājumu. Ir jārisina jautājumi, kas no vadītājiem prasa kritiskās domāšanas spējas, radošumu, elastīgumu, emocionālo stabilitāti un inteliģenci, zināšanas psiholoģijā. Šīs prasmes nav iespējams apgūt un iemācīties ar grāmatu palīdzību, lekciju klausīšanos no brīnišķīgiem lektoriem vai uzdevumu pildīšanu.
Šajā mācību gadā 11 Latvijas augstskolas piedāvā 16 dažādas MBA studiju programmas, taču Latvijā nav stingru kritēriju, pēc kuriem var noteikt to kvalitāti un atbilstību starptautiskiem standartiem, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
MBA (Master of Business Administration) ir populārākās menedžmenta izglītības programmas pasaulē un Latvija nav izņēmums. Biznesa vadības maģistra grāda iegūšana Latvijā var izmaksāt, sākot no pāris tūkstošiem līdz pat vairākiem desmitiem tūkstošiem eiro, divās reģionālajās augstskolās ir iespējams pacīnīties arī par budžeta vietām. Savukārt ārvalstīs MBA programmas studijas kopā ar dzīvošanas izmaksām var sasniegt pat 100 tūkstošus eiro.
Kritēriji atšķiras
Latvijā iegūstamais MBA grāds ir visnotaļ stiepjams jēdziens. Kvalitatīvas un starptautiskajiem standartiem atbilstošas MBA programmas Latvijā piedāvā tikai uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmas augstskolas, uzskata RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes starptautisko programmu nodaļas direktors Modris Ozoliņš. Klasificēt un vērtēt MBA programmas var pēc dažādiem kritērijiem. Starptautiski visvairāk izmantotais MBA programmu salīdzināšanas instruments ir ranžēšana (ranking), ko veic Financial Times, The Economist, Forbes u.c., taču to rezultāti mēdz būt atšķirīgi, jo to metodikas atšķiras. «Mūsu reģionā šie ranžējumi īsti pielietojumu nav atraduši, jo viens no būtiskiem kritērijiem aprēķinā ir alga pēc programmas pabeigšanas, tās pieauguma temps, bet mēs ar savu algas līmeni nevaram konkurēt nedz ar ASV, nedz Apvienoto Karalisti,» atzīst M.Ozoliņš.
Pirms nedaudz vairāk kā gada daudzas valstis, reaģējot uz Covid-19 pandēmiju, pirmām kārtām slēdza savas ārējās robežas. Daudzu valstu robežas joprojām ir slēgtas. Ja tam pieskaita Brexit, tirdzniecības karus un dažādas starptautiskas sankcijas, rodas iespaids, ka globalizācija, ļoti iespējams, ir uz visiem laikiem zaudējusi savas pozīcijas.
Baltijas valstīs ir ļoti mazs vietējais tirgus, un Baltijas valstu demogrāfiskās prognozes ir vienas no sliktākajām pasaulē, tāpēc no Baltijas viedokļa atvērtība pārējai pasaulei šķiet vienīgais iespējamais veids, kā nodrošināt pastāvīgu izaugsmi un labklājību. Ir vērojamas pazīmes, ka, neraugoties uz vispārējo deglobalizāciju un pēdējos mēnešos piedzīvotajām problēmām, Baltijas valstīs uzņēmēji joprojām stingri iestājas par atvērtību. Par to liecina fakti, piemēram, tas, ka četri no pieciem lielākajiem mergers and acquisitions (M&A) jeb uzņēmumu apvienošanas un iegādes darījumiem šajā reģionā 2020. gadā ir bijuši starptautiski darījumi.
No 3.augusta līdz 17.augustam uzņēmumu vadītāji aicināti pieteikties mācībām Mini-MBA inovāciju vadības programmā.
Mācību programmu īsteno Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar RTU Rīgas Biznesa skolu (RBS). Mācības komersantiem pieejamas bez maksas. Vienā grupā mācības apgūst 20 uzņēmumu vadītāji.
Mini-MBA ir pasaules biznesa augstskolās lietots programmas formāts, kas filozofijā, saturā un mācību metodēs līdzinās biznesa administrācijas maģistra (Master of Business Administration, MBA) programmām.
"Tā ir iespēja, kā profesionāli pilnveidot savas zināšanas, lai celtu uzņēmuma konkurētspēju. Līdz šim programmu absolvējuši jau 80 profesionāļi. Līdztekus jaunām, pasaules līmeņa biznesa zināšanām un pieredzei, ko sniedz lektori un mentori, neatsverams ieguvums šajā apmācību programmā ir arī jauno kontaktu loks, kas veidojas mācību procesā," stāsta LIAA Inovāciju motivācijas programmas vadītāja Sarmīte Karlsone.
Pēc nominācijas komisijas veiktās kandidātu atlases un RTU rektora apstiprinājuma ar šī gada 26. jūniju par Riga Business School kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienības direktoru kļūs Klaudio Rivera. Direktora amatā Klaudio Rivera nomainīs ilggadējo Riga Business School direktoru Jāni Grēviņu.
Riga Business School direktora atlase notiek reizi piecos gados. Nominācijas komisija darbu uzsāka šī gada 5. janvārī. Tās sastāvā bija deviņi dalībnieki ar dažādām lomām Riga Business School darbībā. Pēc atlases publiskas izsludināšanas konkursā pieteicās 26 kandidāti. Uz noslēguma pārrunām uzaicinājumu saņēma trīs kandidāti ar augstāko vērtējumu pēc nominācijas komisijas izvērtējuma.
Sanda Liepiņa, Riga Business School padomnieku konventa vadītāja: “Ir noslēdzies nominācijas komisijas darbs, un RTU rektors apstiprinājis Riga Business School jauno direktoru. Riga Business School stratēģija nākošajiem pieciem gadiem ir mērķtiecīga izaugsme uzņēmējdarbības stiprināšanā tehnoloģiju dominējošā laikā. Inovāciju vadība, digitalizācija un biznesa līderība būs vadošie virzieni nākošo gadu laikā. Riga Business School paredz studentu skaita tālāku izaugsmi, īpaši attīstot apmācības mikrokursu līmenī, attīstot bakalaura un MBA programmas, fokusējoties uz tālāku augsta līmeņa vadītāju apmācību, kā arī Mini MBA programmas piedāvājuma attīstīšanu, un to visu darīt sadarbībā ar vairākām pasaules līmeņa biznesa skolām. Klaudio Riveras redzējums par augstskolas attīstību deva pārliecību, ka skolas stratēģija nonāk īstajās rokās.”
Kādas būs COVID-19 krīzes ekonomiskās sekas un ko šī krīze nozīmē uzņēmumu vadītājiem? Kāda loma šobrīd jāuzņemas biznesa skolām? Stockholm School of Economics in Riga (SSE Riga) rektora un makroekonomikas eksperta Dr. Anders Paalzow viedoklis.
Kas notiks ar Baltijas valstu ekonomiku?
Tādās situācijās kā šī, kad valda tik liela nenoteiktība, ir ļoti svarīgi skaidri apzināties, ko mēs zinām un kas mums nav zināms. Mēs nezinām, cik dziļa vai cik ilga būs recesija, ne arī to, kā tieši tā izpaudīsies.
Tomēr ar noteiktu pārliecību varam apgalvot, ka turpmākā attīstība būs atkarīga no tā, cik efektīvi veselības aprūpes sistēmas spēs apkarot pandēmiju un cik iedarbīga būs Baltijas valstu valdību un Eiropas Savienības pieņemtā ekonomiskā politika.
Mēs arī varam pateikt, ka šī recesija būs pavisam citādāka nekā iepriekšējā, ko izraisīja finanšu krīze. Šoreiz cieš ne tikai pieprasījums – izolācijas pasākumi ietekmē arī piedāvājumu, un šis aspekts ir jāņem vērā, izvēloties politikas instrumentus, ko izmantot šajā situācijā.
Covid-19 pandēmija liek pārskatīt daudzus mūsu ikdienas paradumus. Esošajā situācijā ir grūti izplānot ne vien nākotni, bet arī rītdienu, tomēr eksperti atzīst, ka šobrīd ir piemērotāks laiks augstākā līmeņa mācībām, tā paplašinot redzesloku un attīstot savas prasmes.
Notikumi visā pasaulē un Latvijā liek mums uz mirkli apstāties, tādēļ šajā brīdī varam veltīt laiku studijām, savai attīstībai, sagatavoties nākotnei un kļūt konkurētspējīgāki. Šobrīd RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS) norisinās profesionālā maģistra studiju programmas (jeb MBA programmas) ziemas uzņemšana. Šī programma ir pielāgota tiešsaistes mācībām, vienlaikus saglabājot galveno mērķi - sniegt studentiem praktisku informāciju un zināšanas par to, kā integrēt izglītību savā ikdienā un profesionālajā darbībā.
Lielākais gandarījums darbā ir redzēt kādu no kolektīva pumpuriņiem uzplaukstam skaistā ziedā, tā saka Daiga Ērgle, nacionālās lidsabiedrības airBaltic vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos un Rīgas Biznesa skolas personālvadības pasniedzēja MBA programmas studentiem.
Juris Bērziņš (31 gads) kļuvis par Nordea bankas jaunā klientu apkalpošanas centra Tērbata un klientu apkalpošanas centra Valdemārs vadītāju, informē kredītiestāde.
Galvenie amata pienākumi ir bankas stratēģisko mērķu izpilde un klientu attiecību stiprināšana. Jaunais klientu apkalpošanas centrs Tērbata apmeklētājiem būs atvērts, sākot ar 2013. gada 4. novembri, un atradīsies Tērbatas ielā 4.
Jurim Bērziņam ir astoņu gadu ilga pieredze, strādājot dažādās Latvijas apdrošināšanas kompānijās un vadot pārdošanas procesus Rīgas Reģionos, kā arī darba pieredze privātajā biznesā.
Izglītību viņš ieguvis Banku augstskolā profesionālajās bakalaura studijās uzņēmējdarbības vadībā un Rīgas Tehniskajā universitātē, iegūstot maģistra grādu uzņēmuma un iestāžu vadībā (MBA).
Prakses iespēju sniegšana studentiem, uzņēmumiem ir lielisks veids, lai atrastu nākotnes talantus, norāda Sandra Daukšiene, Philip Morris Baltic cilvēku un kultūras menedžere.
Raugoties no uzņēmuma perspektīvas, efektīvākas ir ilgāka termiņa prakses – tās ir jēgpilnākas gan studentam, gan uzņēmumam, jo tad praktikants var ne tikai virspusēji iepazīties ar darbu organizācijā, bet arī izmēģināt praktiskākas lietas, teic S.Daukšiene. Mūsuprāt, prakses laikā jauniešiem jāgūst reāla izpratne un priekšstati par to, kā uzņēmums darbojas, kā arī kāda ir katras konkrētās profesijas specifika, atzīmē S.Daukšiene, piebilstot, ka vienlaikus uzņēmumiem ir arī jāapzinās, ka prakses vietu nodrošināšana ir viņu iespēja tuvākajā nākotnē piesaistīt kvalitatīvus un motivētus darbiniekus. Faktiski jau prakses laikā lielā mērā var redzēt, kurš no praktikantiem būs piemērots, bet kurš uzņēmumam īsti nederēs, norāda Philip Morris Baltic cilvēku un kultūras menedžere.
Stiprinot uzņēmuma vadības komandu, saskaņā ar Latvijas Pasta padomes lēmumu vadības komandai pievienojušies Beāte Krauze-Čebotare un Jānis Kūliņš, informē uzņēmums.
Beāte Krauze-Čebotare turpmāk vadīs Latvijas Pastu, bet Jānis Kūliņš veiks valdes locekļa un biznesa attīstības pārvaldes direktora (CCO) pienākumus.
“Jaunā Latvijas Pasta nākotnes attīstības stratēģija ir ļoti ambicioza. Tā paredz ievērojamu sūtījumu piegādes, tranzīta un finanšu pakalpojumu biznesa jomu transformāciju un strauju attīstību, nodrošinot klientu vajadzībām vispiemērotākos risinājumus. Tāpēc padome tika lēmusi būtiski stiprināt uzņēmuma vadības komandas kapacitāti un kompetences. Gan Beāte, gan Jānis ir ar ievērojamu pieredzi uzņēmumu un komandu vadībā, kā arī ir atzīti savu jomu profesionāļi. Tādēļ nav šaubu, ka viņu pievienošanās Latvijas Pasta vadības komandai stiprinās uzņēmuma vadības komandas profesionālās kompetences un veicinās sekmīgu un efektīvu uzņēmuma stratēģisko mērķu sasniegšanu,” komentē Latvijas Pasta padomes priekšsēdētājs Raimonds Dūda.
Uz Latvijas Televīzijas (LTV) valdes priekšsēdētāja amatu kandidē mediju holdinga Baltijas Mediju alianse kādreizējais izpilddirektors Ivars Belte, pētījumu aģentūras TNS Latvia valdes priekšsēdētāja Ginta Krivma un bijušais LTV ģenerāldirektors Rolands Tjarve, informē Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) Informācijas centra vadītāja Sanita Blomniece.
Uz LTV valdes locekļa amatu programmu attīstības jautājumos kandidē bijušais radio Star FM programmu direktors Patriks Grīva, reklāmas aģentūras Lowe Age Latvia izpilddirektors Sergejs Ņesterovs un LTV septītā kanāla satura redaktore Jana Semjonova. Uz LTV valdes locekļa amatu finanšu un tehnoloģiju jautājumos kandidē VAS Valsts nekustamie īpašumi finanšu direktors Uģis Mālmanis un bijušais SIA Baltcom TV valdes loceklis Māris Skujiņš, teikts NEPLP paziņojumā medijiem.
NEPLP mājaslapā neplpadome.lv ikviens aicināts iepazīties ar astoņu kandidātu iesniegtajiem pieteikuma dokumentiem.
AS "Pasažieru vilciens" (PV) akcionāru sapulcē par uzņēmuma padomes locekļiem no š.g. 25.janvāra uz pieciem gadiem ievēlēti Mikus Ozols, Mārcis Vilcāns un Māris Macijevskis. Atbilstoši Komerclikuma 297.panta pirmajai daļai PV padome no sava vidus ievēlēs padomes priekšsēdētāju.
"Esmu gandarīta, ka ir izdevies nokomplektēt profesionālu komandu ar pieredzi transporta nozarē. Jaunievēlētajai PV padomei nebūs daudz laika iepazīties ar uzņēmumu, jo operatīvi ir jāiesaistās stratēģisku lēmumu virzīšanā, t.sk., PV ir jāizstrādā darbības stratēģija nākamajam periodam, tāpat ir jāvada un jāuzrauga iespējamie riski, kas saistīti ar pasažieru pārvadājumu nepārtrauktības nodrošināšanu", skaidro Inguna Strautmane, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece.
Mika Ozola kompetence PV padomē ietver sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas jomu, uzņēmumu un komandas vadību un iesaistīto pušu vadību. Ozolam ir ilggadīga pieredze vadošos amatos finanšu jomā, kā arī pieredze transporta nozarē. No 2024.gada viņš ieņem SIA "LDz Cargo" un AS "Pasažieru vilciens" padomes locekļa amatus. Pirms tam, no 2006.gada līdz - 2022.gadam viņš ieņēma izpilddirektora un valdes priekšsēdētāja amats SIA "Telia Latvija". Tāpat Ozolam ir ilggadīga pieredze strādājot Latvijas Informācijas un Komunikācijas Asociācijas, Latvijas Telekomunikāciju Asociācijas un Latvijas Interneta Asociācijas valdēs. Viņam ir MBA Major: Global Finance and Banking" grāds, kas iegūts SBS "Swiss Business School", profesionālā maģistra grāds finansēs, kas iegūts Banku Augstskolā un sociālo zinātņu maģistra grāds ekonomikā.
Baltic International Bank vadības komandai šonedēļ pievienojas Viktors Bolbats, kurš pirms tam ieņēmis Lielo uzņēmumu apkalpošanas vadītāja amatu SEB bankā, un Guntars Reidzāns, kurš iepriekš ir vadījis Individuālās apkalpošanas pārvaldi (Private Banking) Swedbank.
Baltic International Bank valdes priekšsēdētāja Ilona Guļčaka norāda, ka V. Bolbata un G. Reidzāna «pievienošanās Baltic International Bank komandai ļaus apvienot bankas 24 gadu garumā uzkrāto pieredzi turīgu klientu apkalpošanā ar citos tirgos gūto know-how, tādējādi veicinot Baltic International Bank turpmāko attīstību un pieejamību arī pašmāju tirgū».
Pirms pievienošanās Baltic International Bank vadības komandai, pēdējos 8 gadus V. Bolbats ieņēma dažādus vadošus amatus SEB bankas Korporatīvo klientu apkalpošanas jomā, kā arī veica SEB bankas Lielo uzņēmumu apkalpošanas vadītāja pienākumus. V.Bolbats ir absolvējis Rīgas Ekonomikas Augstskolu (Stockholm School of Economics in Riga) un ieguvis MBA grādu Rīgas Biznesa Skolā.
Līdzšinējais "Riga Business School" direktors Klaudio Rivera atkāpies no amata, informē izglītības iestādē.
No 15.augusta Rivera ieņems bakalaura programmas direktora amatu, kā arī vadīs "Executive MBA" kursu "Leadership Development Practicum" un būs stratēģiskais padomnieks Izglītības inovāciju laboratorijas galvenajos projektos.
Rivera kā pasniedzējs un konsultants būs iesaistīts arī "Riga Business School" iniciatīvās, kas saistītas ar vadītāju apmācībām "Executive Education" programmā, piedalīsies starptautiskajās attīstības iniciatīvas un doktorantūras programmas iespējamā izstrādē.
Līdz tiks atrasts jaunais izglītības iestādes vadītājs, direktora pienākumu izpildītāja amatu no 15.augusta ieņems Inese Muzikante. Viņa aizvadītā gada laikā bija atbildīga par visu akadēmisko programmu pasniedzēju vadību un attīstīšanu, kā arī ir viena no pasniedzējām "Executive MBA" "Leadership Development Practicum" kursā.
AS “Air Baltic Corporation” (airBaltic) akcionāru sapulcē par uzņēmuma padomes locekļiem ievēlēti Andris Liepiņš, Klāvs Vasks un Kaspars Ozoliņš.
Jauno airBaltic padomes locekļu pilnvaru termiņš ir trīs gadi.
Andra Liepiņa kompetence ir korporatīvā pārvaldība, uzņēmuma un komandas vadība, kā arī iesaistīto pušu vadība. Kopš 2019.gada Liepiņš pilda padomes locekļa amatu VAS “Latvijas dzelzceļš” un kopš 2022.gada padomes locekļa amatu SIA “Rīgas nami”. Pirms tam viņš bijis padomes loceklis AS “Latvenetergo”, padomes priekšsēdētājs uzņēmumos VAS “Starptautiskā Lidosta Rīga”” un “airBaltic”. No 2001.gada līdz 2014.gadam viņš ieņēma Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu. Liepiņam ir maģistra grāds biznesa vadībā (EMBA), kas iegūts Rīgas Biznesa skolā, starptautisko attiecību maģistra grāds, kas iegūts Kolumbijas universitātē (Columbia University of the city of New York) un maģistra grāds sabiedrības vadībā, kas iegūts Latvijas Universitātē.
Telekomunikāciju uzņēmuma Tet valdei pievienojies uzņēmuma komercdirektors Sergejs Kostjučenko un Klientu aprūpes dienesta direktore Alla Krūmiņa.
S.Kostjučenko uzņēmumā atbild par pilnu produktu un piedāvājumu vadību privātpersonu un biznesa klientu segmentos, IT produktu stratēģijas izstrādi, pārdošanas stratēģijas attīstību un ieviešanu, kā arī TV un datu centru biznesu attīstību. Savukārt A.Krūmiņa atbild par kvalitatīvu klientu aprūpes infrastruktūras uzturēšanu un pārvaldību, kā arī pakalpojumu piegādi Tet klientiem, nodrošinot profesionālu un kvalitatīvu klientu aprūpi.
Vienlaikus saskaņā ar SIA Tet dalībnieku lēmumu uzņēmuma padomē ievēlēta un darbu uzsāk Ieva Jansone-Buka.
Viņa ir attīstības finanšu institūcijas ALTUM valdes locekle, ieguvusi uzņēmējdarbības vadības maģistra (MBA) grādu Rīgas Ekonomikas augstskolā. Valdes priekšsēdētāja Ulda Tatarčuka vadībā darbu turpina valdes locekļi Gints Bukovskis (galvenais finanšu direktors), Ingrīda Rone (Cilvēku un vides dienesta direktore) un Dmitrijs Ņikitins (galvenais tehnoloģiju direktors).
Biznesa veiksmes atslēga primāri slēpjas uzņēmēja spējā izvērtēt un uztaustīt tirgus kapacitāti, maksimāli mēģinot apmierināt sabiedrības vajadzības, domā Iveta Priedīte, Spice un Spice Home vadītāja.
Uzņēmējam ir jāprot objektīvi izvērtēt, cik daudziem viņa iecerētais produkts vai pakalpojums būs nepieciešams, un vai tā funkcionalitāte un īpašības būs pieprasītas arī ilgtermiņā, spriež I.Priedīte, uzsverot, ka visi šie aspekti jāsalāgo arī ar sava biznesa ambīcijām. Latvijas kontekstā liela loma ir arī tam, cik plaša ir preces vai pakalpojuma mērķa auditorija, atzīmē Spice un Spice Home vadītāja. Uzņēmumiem, kas orientēti uz vietējo tirgu un vietējo patērētāju, ir jārada visai universāls produkts vai pakalpojums, kas der lielākajai sabiedrības daļai, jo arī tā skaitliski ir salīdzinoši maza, atgādina I.Priedīte.
Nejaušas izvēles
Kad gāju pamatskolā es sapņoju kļūt par skolotāju, atminas I.Priedīte. “Jau tolaik man bija iespēja darboties ar jaunāko klašu skolēniem, un man patika šī skološanas pieredze. Vēlāk gan manas domas mainījās un es gribēju kļūt par ārsti – es interesējos par anatomiju, ķermeņa uzbūvi, orgānu funkcijām, bet mazāk gribēju preparēt vardes, kas, pēc nostāstiem, bija jādara medicīnas studentiem. Interesanti, ka mani vecāki manī savukārt saskatīja grāmatveža potenciālu, jo jau aptuveni piecu gadu vecumā iemācījos darboties ar skaitīkļiem, un tie kļuva par manu iemīļotāko rotaļlietu. Likumsakarīgi, ka pieaugot man ļoti patika arī rēķināšana, kā arī dažādu procesu uzraudzība un kontrole, iespējams, tieši tādēļ maniem vecākiem šķita, ka grāmatveža profesija būs man īpaši piemērota,” spriež I.Priedīte, kura, pēc vidusskolas absolvēšanas, iestājās Rīgas Tehniskās universitātes Ekonomikas fakultātē.
Draugiem Group uzņēmuma Printful izpilddirektora amatā apstiprināts Alekss Saltonstāls (Alex Saltonstall), kurš līdz šim bijis publiskā uzņēmuma Wayfair partnerattiecību vadītājs.
Saltonstālam ir ievērojama pieredze, vadot inovatīvus tehnoloģiju uzņēmumus un veidojot stratēģiskas sadarbības.
“Visas komandas vārdā vēlos paust prieku, ka Printful pievienojies vēl viens augsti kvalificēts nozares profesionālis,” komentē Lauris Liberts, Printful līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs.
“Alekss ir izveidojis un veiksmīgi attīstījis vairākus biznesa virzienus uzņēmumā Wayfair, kas ir viens no lielākajiem e-komercijas mazumtirdzniecības uzņēmumiem pasaulē. Esmu pārliecināts, ka viņa pieredze un zināšanas būs vērtīgs pienesums, realizējot Printful biznesa stratēģiju un vadot komandu.”
Alekss Saltonstāls ir ieguvis bakalaura grādu psiholoģijā Hārvarda universitātē un biznesa administrācijas maģistra grādu (MBA) Hārvarda Biznesa skolā. Pēdējos piecus gadus Saltonstāls strādājis vadošajā ASV mēbeļu un mājokļa preču uzņēmumā Wayfair, kas kotējas Ņujorkas biržā. Pērn šis uzņēmums apgrozīja 13,7 miljardus ASV dolāru. Saltonstāls Wayfair vadīja komandu, kas veidoja industrijā labāko pieredzi patērētājiem, strādājot ar vairāk nekā desmit tūkstošiem piegādātāju, lai nodrošinātu plašu produktu pieejamību, kā arī ātru, uzticamu un izdevīgu pasūtījumu izpildi.
Programmas Brigāde ietvaros interesenti var apmeklēt bezmaksas darbnīcu «Sistemātiska pieeja spridzināšanai: ko var mācīties no komunikācijas stratēģiskās plānošanas», ko vadīs reklāmas un mārketinga speciālists Zigurds Zaķis.
Darbnīcā eksperts stāstīs par stratēģiskās plānošanas pieejām un to, kā šīs metodes izmantot jaunu uzņēmumu radīšanā.
Z. Zaķis uzskatāms par vienu no pieredzes bagātākajiem Latvijas komunikācijas nozares ekspertiem, un lekcijas laikā viņš pievērsīs uzmanību tam, kā interaktīvajā laikmetā mainās «stāstniecība» (storytelling), kā to izmantot sava produkta vai biznesa idejas labā. Lekcija balstīsies uz veiksmīgākajiem komunikācijas kampaņu piemēriem un diskusiju par to, kā šī pieeja ir izmantojama biznesa attīstībai.
Z. Zaķis reklāmas, mārketinga un citu formu komunikācijas jomā darbojas 20 gadus. Viņš ir aģentūru Balta Communications un Domino BBDO līdzdibinātājs, un divus gadus ir darbojās kā stratēģiskais plānotājs un digitālo risinājumu vadītājs Krievijas reklāmas aģentūrā Instinct. Tāpat kā Fulbraita programmas stipendiāts ieguvis MBA grādu grādu Brandeisas Universitātes biznesa skolā Bostonā, specializējoties stratēģijā un starptautiskajā biznesā.
Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca (PSKUS) jauno korpusu būvniecībā var zaudēt pat 70 miljonus eiro iepriekš minēto 46 miljonu eiro vietā, tāpēc jaunā valde izraudzīta ar spēcīgām krīzes menedžmenta zināšanām un tās darbs būs orientēts uz zaudējumu samazināšanu, glābjot to, kas vēl glābjams, aģentūrai LETA sacīja slimnīcas pagaidu padomes loceklis Normunds Staņēvičs.
Komentējot lēmumu atsaukt PSKUS valdi, viņš norādīja, ka šobrīd ir runa par risku zaudēt tuvu 70 miljoniem eiro. Šādi zaudējumi apdraudētu slimnīcas īstermiņa un ilgtermiņa attīstību un pacientu drošību.
Kopš oktobra sākuma, kad tika atsaukta vecā un iecelta jaunā pagaidu padome, tā ir sniegusi vairākas rekomendācijas un redzējumu, kā uzlabot slimnīcas A2 ēkas būvniecības projektu un būvuzraudzību, taču nekas no ieteiktā no valdes puses neesot ieviests. Staņēvičs norādīja, ka vairākas reizes notikušas tikšanās ar darbiniekiem - gan individuāli, gan kolektīvi, tika novērots ārkārtīgi liels saspringums kolektīvā, bet no valdes puses neesot sperti nekādi soļi, lai situāciju deeskalētu.
Viena no būtiskākajām biznesa veiksmes atslēgām ir prasme veidot labas attiecības ar klientiem, norāda Rita Maizenberga, SIA BOMA Capital līdzīpašniece un valdes locekle.
Latvijā nekustamo īpašumu tirgus ir tik mazs, ka kļūdas netiek piedotas, un tas laiks, kad strādā standartizēta pieeja - ir pagājis, teic R.Maizenberga. Mūsdienās nekustamo īpašumu attīstībā svarīgi veidot projektus ar stāstu, kur katrai detaļai ir nozīme, turklāt nedrīkst aizmirst, ka kvalitatīvu projektu nevar īstenot bez zinošiem savas jomas profesionāļiem. Tā ir vadītāja māksla šādus speciālistus atrast, noturēt, motivēt un iedvesmot, atzīmē SIA BOMA Capital līdzīpašniece un valdes locekle.
Novērtē izglītību
Bērnībā sapņoju kļūt par arhitekti, stāsta R.Maizenberga. “Man patika zīmēt un jau toreiz mani fascinēja iespēja radīt, kā arī veidot sakārtotu vidi ap sevi. Man vienmēr paticis dizains. Atminos, ka pusaudžu gados ar lielu aizrautību spēlēju datorspēli, kas ļāva iekārtot mājokļus - izvēlēties apdares materiālus, sienas krāsas, mēbeles. Lai arī profesionālie ceļi mani aiznesa citā virzienā, jāsecina, ka bērnības profesijas sapnis savā ziņā ir piepildījies, jo mana šī brīža nodarbošanās ir cieši saistīta ar sakārtotas vides un telpas radīšanu,” teic R.Maizenberga, kura ieguvusi vairākas augstākās izglītības, tajā skaitā ekonomikas un biznesa vadībā, kā arī jurisprudencē.