Jaunākais izdevums

4. aprīlī notikušajā kampaņā Nededzini savu zemi tika izdalītas uzlīmes ar uzrakstu: "Kamēr tu kūlu, tikmēr kaimiņš tavu sievu". Šī uzlīme ir iedvesmojusi Latvijas interneta lietotājus un tie ir izveidoši vairākas jaunas uzlīmes versijas.

Jaunās uzlīmes publicētas interneta dienasgrāmatu servisā www.klab.lv. Db.lv Jums piedāvā apskatīt dažas no orģināla atvasinātās uzlīmes.

Oriģināls:

Atvasinājumi:

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ražo speciālu uzlīmi, kas ļauj snovborda dēļa dizainu mainīt kaut katru sezonu

Anda Asere, 25.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pateicoties divu draugu aizrautīgai degsmei attiecībā uz ekstrēmo sportu tapis Boardstickers.eu, kur nopērkamas dažādu dizainu uzlīmes, ar kurām aplīmēt snovborda dēļus, turklāt šīs pašas uzlīmes iespējams pielāgot arī vindsērfinga, kaitborda, sērfinga u.c. dēļiem.

Ideja radās, kad Ronaldam Munkevicam apnika sava snovborda dēļa dizains, bet viņa draugam Jānim Kokorevičam, lielformāta drukas un laminēšanas SIA Target Media īpašniekam, bija iespēja, neieguldot lielus līdzekļus, paeksperimentēt.

Abiem gan gribētos dēļu uzlīmes atdalīt no Jāņa pamatbiznesa, bet pagaidām tas neesot iespējams. «Ja apjomi augs, tā arī būs,» piebilst Jānis.

Boardstickers.eu atvērta pavisam nesen. Pirmais pasūtījums saņemts no Kanādas. Uzlīmes testēšanai pirkuši arī veikali no Zviedrijas, Šveices un Vācijas, bet uzlīmes individuāliem klientiem ceļojušas uz ļoti daudzām valstīm. Vislabākā reklāma ir no mutes mutē, tāpēc šobrīd daudzas uzlīmes tiek izdāļātas dažādos konkursos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Zemes lietotājiem jāpasteidzas līdz 30. novembrim

Mārtiņš Lazdovskis, Valsts zemes dienesta ģenerāldirektors, 14.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visiem, kam lauku apvidos ir piešķirta lietošanā zeme, un kas nav iesnieguši lauku zemes pieprasījumus līdz pagājušā gada 31. augustam, kas bija noteikts kā iepriekšējais termiņš, vēl ir iespēja iesniegt pieteikumus Valsts zemes dienestā līdz šā gada 30. novembrim.

Tie, kas pieteikumus iesniegs, saglabās tiesības šo zemi izpirkt un iegūt īpašumā. Savukārt, kas neiesniegs pieteikumus, zaudēs tiesības zemi izpirkt par privatizācijas sertifikātiem un kadastrālo vērtību, un iegūs tiesības zemi nomāt no pašvaldības, maksājot nomas maksu pusprocenta apjomā no kadastrālās vērtības. Ja pēc kāda laika viņi vēlēsies zemi nopirkt, tas vairs nenotiks zemes reformas likumu ietvaros, bet to varēs iegādāties kā jebkuru pašvaldības zemes gabalu valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likuma noteiktajā kārtībā.

Kopumā zemes lietotāju rīcībā līdz 2005. gada 1. septembrim bija ap 113 000 zemes vienību, no kurām līdz pagājušā gada 1. septembrim pieteicās un pamatojoties uz reģistrācijai kadastra informācijas sistēmā iesniegto zemes robežu plānu Lauku zemes izpirkšanas reģistrā iekļautas vairāk kā 86 000 zemes vienības. Līdz šā gada 30. novembrim vēl varētu pieteikties izpirkt vairāk par 25 000 zemes vienību. Uz 1.novembri, kad no papildus pieteikšanās lauku zemes izpirkšanai atvēlētā laika bija palikušas tikai 30 dienas, Valsts zemes dienestā bija saņemti pieprasījumi par 3 160 zemes vienību izpirkšanu 6 822 ha platībā. Visvairāk lauku zemes izpirkšanas pieprasījumu saņemts Latgalē, kur palicis visvairāk zemesgrāmatā neierakstītās zemes – 757 zemes vienību izpirkšanai 1 272 ha platībā. Šobrīd iespēju no jauna pieteikties lauku zemes izpirkšanai izmantojuši tikai aptuveni 10% no pastāvīgajiem zemes lietotājiem, kam normatīvajos aktos dotas tādas tiesības. VZD aicina zemes lietotājus izmantot tiem normatīvajos aktos dotās tiesības iegūt zemi īpašumā un neatlikt izpirkšanas pieprasījumu iesniegšanu uz pēdējo brīdi, lai pēdējās dienās pirms pieteikšanās beigām neradītu sev neērtības, veidojot rindas VZD klientu apkalpošanas centros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot savu klientu vajadzībām un pasaules mazumtirdzniecības tendencēm, Rimi lielveikalu tīkls vienlaicīgi visā Baltijā ieviesis iespēju klientiem par izdarītajiem pirkumiem krāt piešķirtās lojalitātes uzlīmes ne tikai drukātā, bet arī digitālā veidā.

Līdz šim uzlīmes tika krātas tikai drukātā veidā speciālos uzlīmju bukletos, taču līdz ar jauninājumu tās būs iespējams automātiski uzkrāt arī savā lojalitātes kartē. Digitālās uzlīmes vienlaicīgi pieejamas ne tikai Latvijā, bet arī Rimi veikalos Lietuvā un Igaunijā.

«Mazumtirdzniecība ir dinamiska nozare, kurā klientu ērtību uzlabošanai svarīgi izmantot arī dažādus digitālos risinājumus. Uzsākto projektu turpināsim arī citās lojalitātes kampaņās – prognozējam, ka piedāvāto iespēju krāt lojalitātes uzlīmes digitālā veidā tuvākajā nākotnē varētu izmatot apmēram 20% mūsu aktīvo klientu,» skaidroja Rimi Baltic biznesa attīstības direktore Gundega Martinsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kampaņa par kūlas nededzināšanu - novēlota

, 05.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju aģentūras Media House valdes loceklis Juris Liepiņš atzīst, ka valsts iestāžu rīkotā kampaņa par kūlas nededzināšanu Nededzini savu zemi! ir novēlota.

"Manuprāt jau vairākus gadus pēc kārtas kampaņas rīkotāji pieļauj vienu un to pašu kļūdu. Kūlas pret dedzināšanas kampaņa tiek pakārtota Lieldienām, kad jau vairāku nedēļu garumā kūla tiek dedzināta uz nebēdu. Klientam un kampaņas plānotājiem vajadzētu būt gataviem sākt runāt par problēmu jau marta vidū, un, reklāmas materiāli ir jāpalaiž ēterā, ņemot vērā meteorologu prognozes par siltā laika sākšanos.

Kūlas dedzināšana nav svētki un tiem nav nekā kopēja ar Lieldienām, kā šobrīd var spriest pēc kampaņas rīkotāju izpratnes par kampaņas uzsākšanas laikiem. Šai ir jābūt cīņai ar neapdomību par cilvēku rīcības sekām. Diemžēl pašlaik paši kampaņas rīkotāji rīkojas līdzīgi ugunsdzēsējiem - dzēšam, kad deg. Nevis cīnāmies ar iemeslu. Ja ugunsdzēsējiem ir tāds darbs, tad kampaņas rīkotājiem jārīkojas profesionālāk un tālredzīgāk. Piemēram, videoklips "Griezīsim vai dedzināsim?" (kurš, manuprāt, ir patiešām profesionāli izveidots), nav ražots pēdējā brīdī. Tas jau ir gatavs vairākus gadus, tāpēc tā pārraidīšanu, kā iepriekš minēju, varēja uzsākt daudz agrāk un savlaicīgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 11.jūnijā, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Satiksmes ministriju, Iekšlietu ministriju un Valsts policiju uzsāka ceļu satiksmes drošības kampaņu «Izguli reibumu!», kuras mērķis ir samazināt iereibušu šoferu atrašanos pie stūres, kā arī šādos negadījumos ievainoto un bojāgājušo skaitu.

Ar sociāli izglītojošo kampaņu Izguli reibumu! sabiedrība tiks atkārtoti aicināta atbildīgi attiekties pret transportlīdzekļa vadīšanu un nesēsties pie stūres reibumā, novērtējot savas vai apkārtējo rīcības iespējamās sekas. Šogad īpašs uzsvars tiek veltīts nākamajam rītam pēc svinēšanas, jo autovadītāji mēdz savu veselības stāvokli novērtēt pārlieku optimistiski, uzskatot, ka ir spējīgi pilnvērtīgi vadīt transportlīdzekli.

Atskatoties uz 10 gados paveikto

«Atskatoties uz padarīto, varam droši teikt, ka ir ieguldīts milzīgs darbs, kas ir arī atmaksājies. Šajā laikā ir radītas 10 sociāli izglītojošās kampaņas, palielināti naudas sodi «dzērājšoferiem», izveidota pārkāpumu uzskaites punktu sistēma, ieviests cietumsods pārkāpējiem. Tāpat arī policija aktīvi iesaistījusies pārkāpēju aizturēšanā un negadījumu novēršanā,» saka Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) direktors Andris Lukstiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuvieši ar uzlīmēm sodīs nepareizi novietotos auto

Jānis Rancāns, 16.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā laistas klajā uzlīmes, kuras kā brīdinājuma zīmes iespējams līmēt uz nepareizi novietotiem auto, pēc tam nepareizi novietotā automašīna jānofotogrāfē un bilde jānosūta policijai.

Uzlīmes izveidotas pēc tam, kad Viļņas mērs Artūrs Zuoks inscenēja nepareizā vietā novietotas automašīnas samīcīšanu ar bruņutransportieri. Uz uzlīmēm rakstīts «Neliec man paņemt tanku». Viļņas iedzīvotāji uzlīmes varēs saņemt bez maksas un tās ir pieejamas angliski un lietuviski.

Pieejamas divu veidu uzlīmes – liela un maza – mazā paredzēta par pirmo pārkāpumu, lielā, ja pieķer atkārtoti.

«Katru dienu mēs dodamies uz darbu un cenšamies būt labi pilsoņi. Taču saskaramies ar lietām, kas rada vēlmi skaļi kliegt, jo nespējam tās risināt. Es izmantoju bruņutranspotieri, tomēr varbūt jūsu pilsētā bruņutranspotieri izīrēt nav iespējams. Tāpēc šeit ir alternatīva – uzlīme, kuru katrs var līmēt uz nepareizi novietotas automašīnas, kas iebrūk jūsu personīgajā telpā. Jums tā tikai jāuzlīmē un jūsu ziņojums tiks izdzirdēts,» stāsta Viļņas mērs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

6 ieteikumi efektīvai kampaņai digitālajos medijos

Arnis Ozols, "Httpool Baltics" vadītājs, 11.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd sociālo mediju platformas kā reklāmas kampaņu kanāli ir pieejami ikvienam interesentam. Protams, labākais ceļš ir algot aģentūru, kas visu izdarīs pasūtītāja uzdevumā - gan noformēs kampaņu, gan iesniegs rezultātu analīzi. Tomēr daži uzņēmumi izvēlas visu darīt paši. Kam pievērst uzmanību kampaņas veidošanas gaitā un kā novērtēt rezultātu?

Uzņēmums "Httpool" pārstāv tādas lielas sociālo mediju platformas kā Facebook, Twitter, Snapchat, LinkedIn un citas mazos tirgos, kur šo lielo sociālo mediju pārstāvniecības nav un nekad nebūs. Mums ir lieliska iespēja vērot uzņēmumu veiksmes un neveiksmes, skatīt tendences, kā arī piekļūt sociālo mediju platformu pētījumiem. Mēs arī paši daudz iedziļināmies un pētām, kas ir un kas nav efektīvi. Un te ir seši punkti, ko iesakām jebkuram sociālo mediju kampaņa plānotājam.

Izvēlies vienu mērķi

Veidojot kampaņu, ir iespēja izvēlēties, kāds būs tās mērķis. Parasti tas ir vērsts uz auditorijas palielināšanu, zīmola atpazīstamības vai pārdošanas veicināšanu. Uz šo izvēli noteikti nav attiecināms teiciens – vairāki zaķi ar vienu šāvienu. Izvēlētais mērķis noteiks, kā tālāk strādās sociālā medija algoritms. Turklāt ir svarīgi, lai izvēlētais mērķis arī atbalsta biznesa mērķi – kādu rezultātu uzņēmums sagaida no šīs kampaņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Media House: Kūlas dedzināšana nav svētki

, 04.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju aģentūras Media House valdes loceklis Juris Liepiņš izplatījis medijiem paziņojumu, kurā akcentē, ka valsts iestāžu rīkotā kampaņa par kūlas nededzināšanu Nededzini savu zemi! ir novēlota.

"Manuprāt jau vairākus gadus pēc kārtas kampaņas rīkotāji pieļauj vienu un to pašu kļūdu. Kūlas pret dedzināšanas kampaņa tiek pakārtota Lieldienām, kad jau vairāku nedēļu garumā kūla tiek dedzināta uz nebēdu. Klientam un kampaņas plānotājiem vajadzētu būt gataviem sākt runāt par problēmu jau marta vidū, un, reklāmas materiāli ir jāpalaiž ēterā, ņemot vērā meteorologu prognozes par siltā laika sākšanos.

Kūlas dedzināšana nav svētki un tiem nav nekā kopēja ar Lieldienām, kā šobrīd var spriest pēc kampaņas rīkotāju izpratnes par kampaņas uzsākšanas laikiem. Šai ir jābūt cīņai ar neapdomību par cilvēku rīcības sekām. Diemžēl pašlaik paši kampaņas rīkotāji rīkojas līdzīgi ugunsdzēsējiem - dzēšam, kad deg. Nevis cīnāmies ar iemeslu. Ja ugunsdzēsējiem ir tāds darbs, tad kampaņas rīkotājiem jārīkojas profesionālāk un tālredzīgāk," uzskata J. Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lauku zemes izpircējiem atlicis nepilns pusgads

, 17.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts zemes dienests (VZD) visiem zemes pastāvīgajiem lietotājiem, kas normatīvajos aktos noteiktajos termiņos bija iesnieguši zemes izpirkšanas pieprasījumu un kas saņēmuši VZD lēmumu par tiesībām zemi izpirkt, atgādina, ka līdz nākamajam termiņam zemes izpirkšanas procedūrā atlicis nepilns pusgads.

Normatīvie akti paredz, ka, lai izpirktu pastāvīgā lietošanā piešķirto zemi, zemes pastāvīgajam lietotājam līdz 2008.gada 1.septembrim vai nu jāveic zemes kadastrālā uzmērīšana (t.i. VZD Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk - Kadastra informācijas sistēmā) jābūt reģistrētam zemes robežu plānam) vai jāveic priekšapmaksa par izpērkamo zemi (t.i. jābūt VZD iesniegtam apliecinājumam par veikto priekšapmaksu.

VZD aicina zemes izpircējus laikus veikt nākamos soļus zemes izpirkšanai, lai, nokavējot termiņus, nezaudētu tiesības izpirkt zemi par sertifikātiem un kadastrālo vērtību.

Zemes kadastrālā uzmērīšana jāpasūta mērniecības darbu veikšanai licencētai juridiskajai personai vai Latvijas Mērnieku Biedrības sertificētai fiziskajai personai. Licencēto juridisko personu un sertificēto fizisko personu saraksts, kā arī informācija par to, kuras mērniecības firmas darbojas katrā Latvijas rajonā, pieejama VZD interneta mājas lapā www.vzd.gov.lv sadaļas Mērniecība apakšsadaļā Licences un sertifikāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

3.jūlijā oficiāli Latvijā savu darbību uzsāka internetserviss, kas paredzēts patērētāju aizsargāšanai no neadresēta papīra pasta izsūtīšanas, Db.lv informēja projekta menedžere Kristine Baltgaile.

Saskaņā ar grozījumiem likumā Likums par pastu, Latvijā tiks aizliegts ievietot neadresētu reklāmu to iedzīvotāju pastkastītēs, uz kurām atrodas sekojoša piezīme: Neadresētus sūtījumus neievietot.

Likums šobrīd ir saskaņots tikai valsts institūciju līmenī. Tomēr, Satiksmes Ministrijas pasta departamenta nodaļas vadītāja Inese Pakule intervijā avīzei Biznes&Baltija apgalvo, ka Latvijas Pasts šādas uzlīmes neignorē.

Pakules kundze arī atzīmēja, ka laikā, kad tās pārziņā parādījās sūdzības no iedzīvotājiem, kas bija neapmierināti ar neadresētu pastu izsūtīšanu, tiem tika ieteikts uzstādīt uz savām pastkastītēm iepriekšminētās uzlīmes. Un tas darbojoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas satiksme aizstāj Mobilly zonu uzlīmes uz autostāvvietu maksas aparātiem ar savējām

Nozare.lv, 07.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējās dienās daļa oranžo Mobilly zonu uzlīmju uz autostāvvietu maksas aparātiem tiek aizstātas ar Rīgas satiksmes veidotajām, par ko neizpratnē ir uzņēmumā Mobilly, kura pārstāvji savu sašutumu izteikuši arī savā mājaslapā.

«Daudzi mūsu klienti atkal ir neizpratnē - vai tomēr būs pārmaiņas Mobilly stāvvietu apmaksas sistēmā? Nē - Mobilly strādā un strādās kā līdz šim,» teikts uzņēmuma paziņojumā.

Uzņēmuma pārstāvji atgādina, ka Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) 2013.gada 5.decembrī publiski visiem apsolīja, ka Rīgas satiksmes apmaksas sistēmas pilnveidošana klientus neskars un lauzt līgumu ar Mobilly neviens negrasās.

«Ja pamanāt mulsinošās zilās Rīgas satiksmes uzlīmes uz autostāvvietu maksas aparātiem, ziniet, ka mūsu norēķinu sistēma nemainās,» skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Kampaņā Nomaksāt! Nevis nemaksāt! izglītos jauniešus par godprātīgas nodokļu nomaksas nozīmi

Žanete Hāka, 13.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Godprātīga nodokļu nomaksa ir ikviena Latvijas iedzīvotāja pamatpienākums, tāpēc ierasti patriotiskajā novembrī Finanšu ministrija (FM) sāk ikgadējo sociāli informatīvo kampaņu, skaidrojot, kāpēc nodokļi ir jāmaksā un kā tie tiek izlietoti.

Kampaņas atklāšanas pasākums notika ugunsdzēsēju depo – vietā, kura var pastāvēt un palīdzēt sabiedrībai, tieši pateicoties nodokļu maksātāju godprātībai. Šogad kampaņas primārā mērķauditorija ir jaunieši – topošie un esošie nodokļu maksātāji, savukārt tās nosaukums un galvenais sauklis – Nomaksāt! Nevis nemaksāt!.

«Latvijas labklājība ir katra mūsu valsts iedzīvotāja rokās. Mums ir ļoti daudz vajadzību, tomēr jāatceras, ka mums ir arī savi pienākumi. Un viens no mūsu pamatpienākumiem ir godprātīga nodokļu nomaksa. Valsts būs tik pārtikusi, cik paši to vēlēsimies panākt. Vēlos izteikt lielu pateicību visiem, kuri šos principus apzinās un ievēro. Man ir liels prieks, ka šajā kampaņā primāri uzrunājam jauniešus, kuri vēl tikai sāk apzināties lietu nozīmi un savas dzīves prioritātes. Ceru, ka pēc šīs kampaņas godprātīgu Latvijas iedzīvotāju skaits arvien palielināsies. Nodokļus vajag nomaksāt, nevis nemaksāt!» norāda finanšu ministrs Jānis Reirs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 4.aprīlī, Valsts ugunsdzēsības muzejā Iekšlietu ministrija sadarbībā ar Vides ministriju, SIA Vides projekti, Vides aizsardzības klubu, ugunsdzēsējiem un apdrošināšanas sabiedrību If Latvia jau trešo gadu pēc kārtas deva starta signālu kūlas dedzināšanas novēršanas patruļām, tā atklājot kampaņu Nededzini savu zemi!. (Fotogalerija!)

Šis ir viens no kampaņas pret kūlas dedzināšanu plakāts.

Kampaņas sauklis šogad ir Dedzināt nav cool! Kūlas dedzināšana ir vardarbība!.

Kampaņas atklāšanā piedalījās iekšlietu ministrs Ivars Godmanis, vides ministrs Raimonds Vējonis, apdrošināšanas sabiedrības IF Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs, Vides aizsardzības kluba prezidents Arvīds Ulme.

I. Godmanis stāstīja, ka akcijas efekts būšot pēc pāris gadiem, bet R. Vējonis akcentēja sodu bardzību. "Brīnos, kā cilvēki uzdrošināt vēl dedzināt," viņš sacīja. Šogad akcija esot vairāk tendēta uz jauniešiem, jo esot cerība, ka viņi varētu atturēt vecākus no dedzināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mazie satiksmes dalībnieki šoruden saņems Pasažieru apliecības

, 29.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pirmklasniekiem mācītu satiksmes noteikumus un bērnu vecāki varētu justies mierīgi par mazo skolēnu pirmajām patstāvīgajām gaitām, Ceļu satiksme drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Satiksmes, Iekšlietu ministrijām un Valsts Policiju rīko bērniem veltītu satiksmes drošības kampaņu "Piesprādzē! Neriskē!". Tās galvenais mērķis ir mācīt mazos cilvēkus vienmēr atcerēties par satiksmes drošību, gan piesprādzējoties braucot automašīnā, gan ievērojot satiksmes noteikumus ejot pa ielu.

Lai aktualizētu drošības jostu lietošanu mazajiem pasažieriem, šogad ar kampaņas palīdzību tiek uzrunāti 1. un 2. klases skolēni.

Mācību materiāls "Droši uz ielas" un Pasažiera apliecība

Vairāk nekā 40 000 pirmo klašu audzēkņiem CSDD sagatavojusi mācību materiālu "Droši uz ielas". Skolēni aicināti pēc mācību materiāla apguves kopā ar vecākiem parakstīt solījumu, kas apstiprina viņu apņemšanos turpmāk vienmēr automašīnā lietot drošības jotas. "Robja birojs" apņēmīgajiem pasažieriem nosūtīs pasažiera apliecības - simbolisku dokumentu, kas būs mazo satiksmes dalībnieku dotā solījuma liecība un atgādinājums. Pasažieru apliecības skolēniem nogādās SIA "DPD Latvija".

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Māca pogām paklausīt lietotāja vēlmēm

Anda Asere, 15.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Dimple izstrādātās NFC uzlīmes pūļa finansējuma vietnē Indiegogo iepriekšpārdošanā iegādājās vairāk nekā 2000 cilvēku visā pasaulē

Uzlīmes ļauj telefona lietotājam ātrāk, piemēram, zvanīt mammai, uzņemt fotogrāfiju vai atvērt Facebook. «Iemācīt» šīm uzlīmēm jeb pogām darīt to, ko vēlies, esot samērā viegli – mobilajā lietotnē telefona īpašnieks izvēlas pogu, ko grib pielāgot vai rediģēt, un norāda, ko ar to vēlas darīt. Nepaiet ne pusminūte un, piemēram, autonavigācijas vietā poga kļūst atbildīga par lukturīša ieslēgšanu. «Process no lietotāja puses ir ļoti triviāls,» saka Rihards Skrubis, Dimple dibinātājs.

Saskatīja potenciālu

Iepriekš Rihards darbojās uzņēmumā Kin Leaves, kas izgatavo dekoratīvās aizsargplēves mobilajiem telefoniem, planšetēm u.tml. Viņš aizdomājās, ka varētu apvienot uzlīmes ar NFC tehnoloģiju. «Nebiju iedomājies, ka tas ir produkts, ko cilvēki varētu vēlēties pirkt,» saka Rihards. Sākotnēji tas bija brīvdienu projektiņš, bet, redzot, ka kādam līdzīgam projektam veicas, viņš aktīvāk sāka strādāt pie savas idejas. Tolaik savā ziņā līdzīgs produkts – podziņa, kas pievienojama telefona austiņu ligzdai, – Kick- starter kampaņā piesaistīja 760 tūkstošus dolāru. «Nolēmu pieķerties šai idejai kārtīgāk. Pagājušā gada novembrī nodibināju uzņēmumu, februārī tika pabeigts prototips un maijā sākām kampaņu,» viņš stāsta. Prototipa izstrādē lieti noderēja Rīgas domes un Swedbank grantu programmas Atspēriens finansējums. «Bez tā būtu bijis grūtāk nokļūt līdz prototipam. Tas bija viens no pamatakmeņiem, kas nepieciešams, lai varētu piesaistīt finansējuma pirmās lielās partijas ražošanai,» saka Rihards. Šī produkta izstrādē ieguldīts pusotrs gads.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Atvieglos zemes iegādes nosacījumus vietējiem; neļaus to pirkt ārzemniekiem, ja tie pastāvīgi neuzturas Latvijā

Žanete Hāka, 23.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien, 23.martā, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus likumā Par zemes privatizāciju lauku apvidos, kas paredz precizēt lauksaimniecības zemes iegādes kārtību, informē Saeimas Preses dienests.

Izmaiņas nepieciešamas, jo Eiropas Komisija (EK) iebildusi pret lauksaimniecības zemes tirgus regulējumu, kāds tas šobrīd ir Latvijā. Vienlaikus likumprojekts paredz atvieglot zemes iegādes nosacījumus vietējiem lauksaimniekiem, kā arī neļaut ārzemniekiem pirkt zemi, ja viņi pastāvīgi neuzturas Latvijā.

Ja persona vēlas iegādāties zemi Latvijā, grozījumi paredz gan fiziskajām, gan juridiskajām personām nosacījumu prast latviešu valodu vismaz A līmeņa 1.pakāpē. Tāpat personām būs jāspēj valsts valodā prezentēt plānu par zemes turpmāku izmantošanu lauksaimniecībā un atbildēt uz pašvaldības komisijas jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Precizēs lauksaimniecības zemes iegādes kārtību

Zane Atlāce - Bistere, 07.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti otrdien, 7.martā, skatot grozījumus likumā Par zemes privatizāciju lauku apvidos, lēma par virkni priekšlikumu, kas paredz precizēt lauksaimniecības zemes iegādes kārtību, informē Saeimas Preses dienestā.

Kopumā likumā izmaiņas nepieciešamas, jo Eiropas Komisija (EK) iebildusi pret lauksaimniecības zemes tirgus regulējumu, kāds tas šobrīd ir Latvijā. Vienlaikus likumprojekts paredz atvieglot zemes iegādes nosacījumus vietējiem lauksaimniekiem, kā arī neļaut ārzemniekiem pirkt zemi, ja viņi pastāvīgi neuzturas Latvijā.

Deputāti otrdien atbalstīja priekšlikumu, kas paredz fiziskām un juridiskām personām nosacījumu prast latviešu valodu vismaz A līmeņa 1.pakāpē, ja persona vēlas iegādāties zemi Latvijā. Tāpat, lai izskaustu fiktīvus zemes pirkšanas un pārdošanas darījumus, deputāti noteica, ka pēc 2018.gada 1.janvāra zemes īpašumu reģistrēšana zemesgrāmatā notiks pēc pašvaldības komisijas atļaujas saņemšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RIMI UZSĀK JAUNU LOJALITĀTES PROGRAMMU ROSENTHAL!

, 18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 18. septembrī, Rimi visā Baltijā uzsāk jaunu īstermiņa lojalitātes kampaņu. Tās ietvaros klientiem būs iespēja iegūt savā īpašumā ekskluzīvu Rosenthal baltā porcelāna servīzi.

Pirmā lojalitātes kampaņa tika realizēta šī gada pirmajā pusē - 18 nedēļas Rimi klienti varēja krāt uzlīmes un apmainīt tās pret karstumizturīgajiem Pyrex traukiem.

Jaunā lojalitātes programma ilgs 21 nedēļu - no 2007. gada 18. septembra līdz 2008. gada 10. februārim, izsniedzot uzlīmi par katriem 5 latiem. Uzlīmes pret traukiem būs iespējams apmainīt līdz 2008. gada 24. februārim.

Sakrājot 38 uzlīmes būs iespējams saņemt par brīvu trīs šķīvju komplektu, savukārt sakrājot 19 uzlīmes būs iespējams šo komplektu iegādāties par Ls 8,55. Pārējos Rosenthal servīzes traukus - espresso kafijas krūzītes ar apakštasītēm, sālstrauku un pipartrauku, brokastu bļodiņas, lielās kafijas krūzes, tējkannu, salātu bļodu, cukurtrauku un krējuma trauciņu, mērces trauku ar apakštasīti, tējas krūzītes ar tasītēm - Rimi saviem klientiem akcijas ietvaros piedāvās iegādāties ar 70% atlaidi no standarta cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

IUB Rīgas satiksmei lūgs pārtraukt līgumu ar SIA Rīgas karte, kas no tirgus «izspiež» Mobilly

, 19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme lūgs pārtraukt ar SIA Rīgas karte noslēgto līgumu par Rīgas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu.

Tā liecina LETA rīcībā esošais IUB atzinums kādai amatpersonai.

IUB tika lūgts izvērtēt Rīgas satiksmes rīcības neatbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, nododot visus Rīgas satiksmes autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus Rīgas kartei, nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā.

No amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka SIA CityCredit jeb Mobilly jau 2004.gadā uzvarēja iepirkumā par īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu Rīgas satiksmes autostāvvietās uz pieciem gadiem. 2010.gadā Rīgas satiksme izsludināja jaunu iepirkumu, tomēr tas tika pārtraukts, un CityCredit ar Rīgas satiksmi noslēdza vienošanos, ka iepriekš noslēgtais līgums ir spēkā līdz jaunas iepirkuma procedūras rezultātiem. Esošais līgums esot spēkā līdz šā gada jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sēžu autoskolā. Apgūstam rīkojuma un brīdinājuma zīmes. Skicēju tās konspektos, jo variants pēc tam kā sadegušai meklēt „kas īsti bija 408. ceļa zīme” nav ne mazākās vēlmes. Un klusām ķiķinu par savu māksliniecisko nekompetenci, jo, piemēram, ceļa zīme „Uz ceļa strādā” man izskatās pēc uz šķēpa uzdurta zirnekļa.

Un tad... ne saukta ne gaidīta — ideja! Ir nepieciešams uzlīmju komplekts autoskolas kursantiem, ielīmēšanai konspektos attiecīgajās vietās.

Nepieciešams:

1) savākt no pāris apzinīgākajiem dažādu autoskolu beidzējiem konspektus un saskaitīt, cik reizes vidēju katra ceļa zīme parādās. Vadoties pēc tā arī izlemt par katras ceļazīmes skaitu uzlīmju komplektā.

2) Papētīt konspektus vēlreiz un parēķināt, cik reizes zīmes uzlīmei jābūt lielākai (ilustrācija, skaidrojot pašas zīmes jēgu) vai mazākai (tekstā, piemēram, „pie tādas un šitādas ceļazīmes stāvēt aizliegts”. „Tādas un šitādas ceļazīmes” vieta var ielīmēt attiecīgo mazo uzlīmīti).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aiztur vīrieti, kas krāpies ar ugunsdzēsības aparātu tehnisko pārbaužu veikšanu

Jānis Rancāns, 15.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes darbinieki 2011. gada 10. jūnijā Rīgā, kādā Ķengaraga autoservisā aizturēja 1970. gadā dzimušu vīrieti, kurš veica krāpnieciskas darbības, piedāvājot veikt ugunsdzēsības aparātu ikgadējo tehnisko pārbaudi, kā apliecinājumu uzlīmējot attiecīgu uzlīmi.

Faktiski aizturētais vīrietis nekādu ugunsdzēsības aparātu tehniskā stāvokļa pārbaudi neveica, bet, iznesot ugunsdzēsības aparātus no servisa teritorijas, šiem aparātiem uzlīmēja viltotas uzlīmes par pārbaudes veikšanu.

Aizturētais vīrietis nekad nav strādājis uzņēmumā, kas Latvijā piedāvā ugunsdzēsības aparātu tehniskā stāvokļa pārbaužu pakalpojumus, bet attiecīgās uzlīmes ar logo viltojis.

Viltotās uzlīmes var vizuāli atšķirt pēc uzlīmes aizsardzībai paredzētās hologrammas, kuras aizturētais vīrietis pats pārlīmēja no vecajām tehnisko apkopju uzlīmēm, vai arī hologrammas vietā līmējis pavirši izgrieztas līdzīgas folija formas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rimi pievilina klientus ar servīzes palīdzību

, 18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 18. septembrī, Rimi visā Baltijā uzsāk jaunu īstermiņa lojalitātes kampaņu. Tās ietvaros klientiem būs iespēja iegūt savā īpašumā Rosenthal baltā porcelāna servīzi, liecina uzņēmuma sniegtā informācija medijiem.

Pirmā lojalitātes kampaņa tika realizēta šā gada pirmajā pusē - 18 nedēļas Rimi klienti varēja krāt uzlīmes un apmainīt tās pret Pyrex traukiem.

Jaunā lojalitātes programma ilgs 21 nedēļu - no 2007. gada 18. septembra līdz 2008. gada 10. februārim, izsniedzot uzlīmi par katriem 5 latiem. Uzlīmes pret traukiem būs iespējams apmainīt līdz 2008. gada 24. februārim.

Sakrājot 38 uzlīmes būs iespējams saņemt par brīvu trīs šķīvju komplektu, savukārt sakrājot 19 uzlīmes būs iespējams šo komplektu iegādāties par Ls 8,55. Pārējos Rosenthal servīzes traukus - espresso kafijas krūzītes ar apakštasītēm, sālstrauku un pipartrauku, brokastu bļodiņas, lielās kafijas krūzes, tējkannu, salātu bļodu, cukurtrauku un krējuma trauciņu, mērces trauku ar apakštasīti, tējas krūzītes ar tasītēm - Rimi saviem klientiem akcijas ietvaros piedāvās iegādāties ar 70% atlaidi no standarta cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Puķu gotiņa atklāj Ventspils tūrisma sezonu

Vēsma Lēvalde, 14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar ziedu skulptūras Gotiņa atklāšanu Ventspilī dots starts 2012. gada tūrisma sezonai, kuras centrālais notikums būs mākslas un mecenātisma pasākums Govju parāde Ventspils 2012.

Četrus metrus augstajā un septiņus metrus garajā ziedu skulptūrā ir iestādīti vairāk nekā 10 tūkstoši augu. Govju parādes laikā Ventspils pilsētas ielās, parkos un skvēros būs apskatāmas 24 apgleznotas stikla šķiedras gotiņas. Tūrisma informācijas centrs šovasar piedāvās spēli Ceļo ar ventiem. Tajā varēs piedalīties līdz pat vasaras tūrisma sezonas noslēgumam un pelnīt Ventspils naudu – ventus. Dalībniekam Tūrisma informācijas centrā jāsaņem akcijas karte un jādodas izmantot pakalpojumus kādā no 49 ventu pieņemšanas vietām, kur tiks izsniegtas uzlīmes. Sakrājot 5 uzlīmes var saņemt 500 ventus, 10 uzlīmes - 1000 ventus, bet 15 uzlīmes – 1500 ventus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikts pētījums Noieta veicināšanas veida trading stamps jeb uzlīmju krāšanas izmantošana pircēju lojalitātes palielināšanai.

Aptuveni kopš 2009. gada daudzi Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumi kā vienu no noieta veicināšanas veidiem izvēlas uzlīmju krāšanu/atlīdzība pastāvīgajiem pircējiem/klientiem jeb trading stamps, kas ir stimulēšanas paņēmienu kopums ar nolūku piesaistīt pircēju/klientu konkrētam zīmolam, uzņēmumam un darbiniekiem. Latvijā to izmanto lielveikali Maxima, RIMI, kioski Narvesen, DUS Statoil u.c.

Akcijas būtība ir tajā, ka cilvēks, iegādājoties preces par noteiktu summu, pretim saņem uzlīmi, kuru pēc tam ielīmē speciālā bukletā. Kad visas uzlīmes sakrātas un buklets ir pilns, pircējam ir iespēja iegādāties kādu it kā ekskluzīvu preci līdz pat 70% lētāk, nekā pilnā pārdošanas cena konkrētajai precei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No rītdienas, 1. novembra, stājas spēkā Eiropas Savienības regula par riepu marķēšanu. Uz jaunās uzlīmes ar skaidrām un viegli saprotamām piktogrammām būs attēlota informācija par trīs svarīgiem riepas parametriem (degvielas patēriņa efektivitāte, saķere uz slapjas ceļa virsmas un ārējais rites troksnis), kas palīdzēs patērētājiem, pērkot riepas, tās izvēlēties, pamatojoties uz pilnīgāku informāciju.

Tāpat kā visiem zināmā sadzīves tehnikas energoefektivitātes marķējuma gadījumā preces veiktspēju klasificēs skalā no «G» (slikta) līdz «A» (vislabākā).

Tā kā riepas nosaka 20 līdz 30 % no transportlīdzekļa kopējā degvielas patēriņa, izvēloties «A» klases riepu pēc tās degvielas patēriņa efektivitātes, gadā var ietaupīt 170-230 eiro par degvielu, salīdzinot ar visvājākās veiktspējas modeli, informē Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. Ņemot vērā to, ka «A» klases riepas maksā dārgāk nekā «G» klases riepas (240-320 eiro par četru riepu komplektu), kritiskais punkts tiek sasniegts otrajā gadā pēc to iegādes, t. i., labu laiku pirms augstas kvalitātes riepu kalpošanas laika beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru