Kauno tiltai Pāvilostas projektā spiests meklēt citu būvdarbu vadītāju

2018. gada 26. janvāris plkst. 13:27
Sadaļa: Būve
Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada noslēgumā db.lv ziņoja, ka Pāvilostas ostas molu pagarināšanas darbus, neraugoties uz līdzšinējām problēmām, turpinās Lietuvas kompānija Kauno tiltai. To biznesa portālam db.lv apstiprināja gan Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs, gan Kauno tiltai pārstāve Giedre Samulionyte-Lekavičiene.

Saskaņā ar portāla rīcībā esošo informāciju ir apturēts sertifikāts Kauno tiltai atbildīgajam būvdarbu vadītājam Nikolajam Suško. Lūgta komentēt šo informāciju, G. Samulionyte-Lekavičiene db.lv uzsvēra, ka «Kauno tiltai turpina savas saistības Pāvilostas projektā». Uzņēmums esot vienojies par sadarbību ar citu būvdarbu vadītāju. «Mēs strādājam atbildīgi un ievērojam Latvijas Republikas likumdošanu,» piebilda G. Samulionyte-Lekavičiene.

Saskaņā ar plāniem Pāvilostas ostas molu pagarināšanas darbiem vajadzētu noslēgties nākamā gada oktobrī.

Kā pagājušajā gadā vēstīja aģentūra LETA, dažādu neparedzētu apstākļu dēļ ievērojami aizkavējušies Pāvilostas ostas molu pagarināšanas būvdarbi, kas saskaņā ar būvdarbu līgumu bija jāpabeidz jau novembra beigās. Līgums ar Lietuvas kompāniju Kauno tiltai par ostas molu pagarināšanu tika noslēgts pirms gada. Aizkavēšanās par dažiem mēnešiem notikusi jau pašā sākumā – darbi sākušies nevis pavasarī, kā plānots, bet tikai jūnijā. Darbus būtiski kavējuši arī nepiemērotie, vasaras sezonai netipiskie laikapstākļi. Atklājies, ka būvdarbu veicējam arī nebija piemērotas tehnikas - lai izmantotu piemērotu brīdi darbu veikšanai, bijis vajadzīgs pārāk ilgs laiks, lai lielo tehniku no ostas nogādātu darbu veikšanas vietā, tādēļ nācies meklēt citu, mazāku tehniku, ko varētu transportēt operatīvāk. Tāpat izrādījies, ka būvdarbu veicējam nemaz nav īsti atbilstošas pieredzes molu izbūvē tieši pēc šādas tehnoloģijas, lai arī iepirkuma konkursa prasības pieredzi par hidrobūvju celtniecību bija ievērotas.

«Formāli šis pretendents atbilda konkursa nolikuma prasībām, bet to, ka kompānija pirmo reizi saskaras tieši ar šāda veida tehnoloģiju, secinājām tikai «post factum»,» iepriekš atzina R. Griškēvičs.

Kauno tiltai pārstāve biznesa portālam db.lv skaidroja, ka projekta īstenošana aizkavējusies «vairāku nepareizu lēmumu, nepieciešamības uzlabot pašu projektu, kā arī ļoti nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ». Laika apstākļi kavējuši plānoto darbu raitu izpildi.

Lietuvas uzņēmums Kauno tiltai uzvarēja iepirkumā par Pāvilostas molu pagarināšanas darbu veikšanu, piedāvājot līguma cenu 2 976 736 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Ostas dienvidu mols no pašreizējiem 297,5 metriem tiks pagarināts par aptuveni 150 metriem, bet 287 metrus garais ziemeļu mols - nedaudz mazāk, liecina informācija aģentūras LETA arhīvā.

LASI ARĪ:

Pāvilostas molu būvdarbus turpinās Lietuvas Kauno tiltai
Vēl nav izlemts, vai Pāvilostas molu būvdarbus turpinās Lietuvas Kauno tiltai

Dalies ar šo rakstu

Populārākās ziņas

Nepalaid garām