Latviešiem atveras arī Ķīna 

Latvijas uzņēmēju interese par Ķīnu aug, eksperti iesaka izmēģināt spēkus mazākās – otrā un trešā līmeņa – pilsētās

Anda Asere, 2016. gada 06. jūlijs plkst. 11:05

«No Latvijas puses interese par Ķīnas tirgu vienmēr ir bijusi augsta, tā īpaši pastiprinājusies pēc Krievijas sankcijām pret ES ražotājiem. Latvijas uzņēmējiem pamatā ir vispārīgas zināšanas par Ķīnu – kopumā esam informēti, ka tirgus ir liels, ka Ķīna ļoti daudz ko ražo. Pastāv vairāki stereotipi, piemēram, «Ķīnā viss ir lēts» vai arī «Ķīnā ir iespējams pārdot jebko par jebkuru cenu, ja tikai tas satur bioloģisko marķējumu». No savas pieredzes varu teikt, ka tā nemaz nav,» stāsta Kaspars Rožkalns, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras ārējās ekonomiskās pārstāvniecības vadītājs Šanhajā.

Arī tulkošanas biroja Linearis Translations un konsultāciju kompānijas Linearis IBC projektu vadītājas Agneses Stūrmanes novērojumi, strādājot Ķīnā, liecina, ka Latvijas uzņēmēju interese par šo lielvalsti pieaug. «Sadarbība starp Ķīnu un Latviju tikai pieaug. Ne tikai Latvijas uzņēmumiem ir daudz jautājumu, arī ķīniešiem ir lielāka interese par mūsu reģionu. Pirms četriem gadiem man bija jāpaskaidro, kas ir Latvija un kur tā atrodas, bet šobrīd cilvēkiem ir zināms priekšstats,» viņa apgalvo.

Daudziem uzņēmumiem šķiet, ka tiem jābūt pārstāvētiem Pekinā vai Šanhajā, kur jau ir ļoti daudz kompāniju. Taču A. Stūrmanes skatījumā Latvijas uzņēmumiem lielāks potenciāls meklējams mazākās – otrā vai trešā līmeņa pilsētās.

Importa/eksporta menedžmenta kompānijas Sino Business Links Latvia mārketinga un pārdošanas direktors Jānis Arbidāns piekrīt tam, ka uzņēmējiem būtu ieteicams fokusēties uz otrā līmeņa pilsētām.

Aptuveni gadu Šanhajā darbojas Latvijas un Ķīnas sadarbības centra veryLatvia uzturētā Latvijas dizaina ekspozīcija (showroom), kur pārstāvēti Munio Candela sveces, Mint mēbeles, an&angel trauki, Ars Tela linu izstrādājumi, Mamma Lampa u.c. Vaicāts par Latvijas produktu potenciālu Ķīnā, šā centra vadītājs Krists Solovejs uzskata, ka Latvijas produkti var konkurēt tirgus segmentā, ko pārstāv produkti ar augstu pievienoto vērtību.

Visu rakstu Latviešiem atveras arī Ķīna lasiet 6. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 06. jūlijs plkst. 8:55

SIA Evelatus Plus līdzās mobilo ierīču un aksesuāru tirdzniecībai ir sācis attīstīt...

2016. gada 06. jūlijs plkst. 8:30

Nesen parakstītais sapratnes memorands starp Ekonomikas ministriju, Uber un Taxify liek...

2016. gada 06. jūlijs plkst. 8:03

Tirdzniecības centru pirkšanas un pārdošanas darījumi, paplašināšanās...

2016. gada 05. jūlijs plkst. 13:14

Šā gada aprīlī tika oficiāli atklāta SIA Arčers izbūvētā robežšķērsošanas...

2016. gada 05. jūlijs plkst. 9:58

«Jūnijā Rīgas mājokļu tirgū turpinās iepriekšējos mēnešos iesākusies...

Nepalaid garām

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

Oglekļa dioksīds un sašķidrināts slāpeklis, reiz lietots tikai rūpnieciski, tagad arvien biežāk...

Restorānu biznesā pamatlietas ir skaidras – garšīgs ēdiens, lieliska apkalpošana un labs...

2019. gada desmit mēnešos likvidēti 21 157 uzņēmumi, kas ir par 412...