Latvijas jaunuzņēmumi Creative Business Cup finālā gūst starptautisku atzinību

2017. gada 01. decembris plkst. 13:18
Autors: Rūta Lapiņa
Sadaļa: Start-up
Dalies ar šo rakstu

Novembrī, «Global Entrepreneurship Week» laikā, Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā jau tradicionāli norisinājās starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa «Creative Business Cup» fināls, kurā par galveno balvu un uzvarētāja titulu sacentās dalībnieki no 59 pasaules valstīm. Viņu vidū bija arī Latviju pārstāvošais medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums «Anatomy Next», kas vasaras izskaņā nacionālajā atlasē bija izcīnījis pirmo vietu, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubatora pārstāve Agnese Kuzmina.

Latvijas pārstāvis, «Anatomy Next» izpilddirektors Sandis Kondrāts, konkursā prezentēja interaktīvu medicīnas izglītības lietotni, kas palīdz topošajiem ārstiem pilnvērtīgi apgūt cilvēka anatomiju 3D formātā ar papildinātas realitātes iespējām. Komplicētā aplikācija ir vairāku gadu darba rezultāts, kas tapis sadarbībā ar medicīnas profesionāļiem no Latvijas un ASV vadošajām universitātēm. «Anatomy Next» komandai «Creative Business Cup» konkurss izrādījās īpaši veiksmīgs, jo, lai arī godpilno pirmo vietu šoreiz ieguva Ķīnas pārstāvji, tieši Latvijas dalībnieki spēja ieinteresēt un piesaistīt jaunus investorus savas biznesa idejas tālākai attīstībai.

«Dalība «Creative Business Cup» finālā mums sniedza iespēju iepazīties un veidot vērtīgus kontaktus ar gandrīz 60 dažādu valstu pārstāvjiem. Es to redzu kā lielisku platformu, lai pēc nostiprināšanās ASV mēs varētu turpināt iesākto arī citos tirgos. Pateicoties dalībai konkursā, iepazināmies ar dāņu investoru, ar kuru šobrīd aktīvi veicam pārrunas par turpmāko sadarbību,» uz aizvadītā konkursa norisi atskatās Sandis Kondrāts.Viņš augstu novērtē milzīgo atbalstu, ko sniedza LIAA Radošo industriju inkubatora pārstāvji, kā arī Latvijas vēstnieka Dānijā Kaspara Ozoliņa interesi un atsaucību. «Man patiešām radās sajūta, ka esam viens par visiem un visi par vienu. Ticu, ka ar šādu pieeju un atbalstu kopā mēs tiksim tālu un iekarosim ne tikai jaunus pasaules tirgus, bet arī aizvien vairāk cilvēku sirdis,» atzīmē S. Kondrāts.

«Šogad «Creative Business Cup» nacionālajā atlasē redzējām vairāk nekā 30 lieliskus un radošus biznesa modeļus, kas nozīmē - inovatīvu ideju Latvijā netrūkst. Dalība «Creative Business Cup» globālā fināla pasākumā ir ne tikai par to, lai gūtu uzvaru, bet tā ir iespēja satikt potenciālos sadarbības partnerus, piesaistīt investorus un gūt plašāku atpazīstamību. Manuprāt, šī ir brīnišķīga iespēja Latvijas radošajiem uzņēmumiem, tāpēc es vēlētos aicināt visus interesentus izmantot šo izdevību un pieteikties konkursam arī nākamgad,» saka LIAA Radošo industriju inkubatora vadītāja Liene Pērkone.

Turklāt šogad, pateicoties projekta atbalstītājam PINS, pirmo reizi uz konkursa lielo finālu sevi pierādīt devās arī otrās un trešās vietas ieguvēji be-with un Solfeg.io, kuriem tika sniegta iespēja demonstrēt savus produktus starptautiskai auditorijai, piedaloties tematiskajās sacensībās, veidojot jaunus kontaktus un gūstot neatsveramu pieredzi.

«Creative Business Cup» ir globāla iniciatīva, kuras centrā ir IT un radošo industriju uzņēmējdarbības attīstība un inovāciju stiprināšana. Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas biznesa idejas, palīdzot jaunuzņēmumiem no visas pasaules satikties ar potenciālajiem sadarbības partneriem, sasniegt globālo tirgu, rast jaunus kontaktus, kā arī piesaistīt finansējumu.

Iepriekš «Creative Business Cup» konkursā Latviju ir pārstāvējuši zīmoli «Vividly», «Connection Codes», «Drawies» un «GIGI Bloks». Šogad starptautiskajā konkursā sevi pieteica vairāk nekā 5000 jaunuzņēmumu no 59 dažādām pasaules valstīm, pārstāvot tādas radošās nozares kā mūziku, arhitektūru, modi, dizainu, tehnoloģijas, filmogrāfiju, medijus u.c.

Dalies ar šo rakstu