Latvijas maiznieka saldēto produktu segments strauji aug 

AS Latvijas maiznieks portfelī visstraujāk aug saldēto produktu pārdošanas apjoms, ko lielveikalos cep uz vietas; šajā kategorijā karaļi ir čabata (ciabatta), rudzu maize un buljona pīrādziņš.

Anda Asere, 2019. gada 13. jūnijs plkst. 11:38

Kamēr vēl nav pabeigts audits, Latvijas maiznieks nesniedz informāciju par pagājušā gada finanšu rādītājiem, tomēr AS Latvijas maiznieks valdes loceklis Māris Daude pauž, ka pērn ir bijis apgrozījuma pieaugums. «Gads ir bijis salīdzinoši veiksmīgs. Arī 2019. gadā redzam, ka pieauguma tendence turpināsies,» viņš saka.

Atgūst labo slavu

M. Daude teic, ka iepriekšējos gados bijis vērojams, ka maizi patērē mazāk, it sevišķi klasisko. «Laiki, kad tika uzskatīts, ka maize ir slikta, ir beigušies. Pēdējā pusotra gada laikā tā ir atguvusi savu labo slavu. Pētījumi liecina, ka cilvēki izmanto maizi uzkodām un līdzņemšanai un arī Latvijā pusdienu ēdienkartē ienāk sviestmaizes, ko ņemt līdzi uz darbu, skolu vai izbraukumos, līdzīgi kā daudzās citās Eiropas valstīs. Tāpēc arī ražotāji ražo porcijmaizītes. Tradicionālās baltmaizes segmentā, kas visiem ražotājiem veido lielāko apjomu, ir stagnācija, bet pieprasījums pēc maizītēm, kur ir sēklas, diedzēti graudi, dārzeņi vai piena produkti, mazāk cukura, aug. Agrākos laikos klasiska sviestmaize bija baltmaize ar desu, bet šī ēra iet uz beigām,» viņš spriež. Ražošanas apjomi ir stabili un, lai gan lētākās baltmaizes segments stagnē, to kompensē produkti ar pievienoto vērtību, tāpēc apjoma ziņā lielu izmaiņu nav.

Latvijas maiznieka sortimentā ir vairāk nekā simt dažādu maizes izstrādājumu, un šogad to papildina vairāk nekā desmit jaunu produktu. Vienlaikus katru gadu no produktiem, kas neiekaro pircēju simpātijas, jāatvadās. «Katru gadu no kaut kā jāšķiras, tas ir pilnīgi normāli. Taču procentuāli vairāk ir jaunumu, nekā no sortimenta izņemto produktu. Šogad ir izlaisti vairāk nekā desmit jaunu produktu un varbūt pieci ir izņemti. Jaunumus izlaižam dubultā, salīdzinot ar to, ko izņemam no sortimenta,» apgalvo M. Daude. Vaicāts par jaunu produktu izstrādi, viņš norāda, ka Latvijas maiznieks strādā ātri un, ja kāda ideja iepatīkas – maizes veids, iepakojums, piedeva –, tad pāris mēnešu laikā tā jau ir veikalu plauktos.

Uzņēmums strādā arī kūku segmentā. Sortimentā ir 25 dažādas kūkas un ruletes, un kopš aprīļa Latvijas maiznieks sāka tirgot trīs jaunas tortes. Tās ir bez konservantiem, kas pircējiem mūsdienās ir nozīmīgi. Uzņēmums nopietni strādā arī viesmīlības sektorā. «Restorāni un viesnīcas novērtē, ka varam piegādāt gan saldētu maizi, gan kūkas, ko atliek vien atkausēt un pasniegt. Dažos restorānos mūsu meduskūka, uz vietas atkausēta un izdekorēta, tiek pasniegta kā šefpavāra meistardarbs. Tas mūs priecē,» saka M. Daude.

Gandrīz visus maizes izstrādājumus uzņēmums piedāvā arī saldētā veidā veikalu ceptuvēm un viesmīlības sektoram. M. Daude teic, ka saldēto produktu segments strauji aug. «Lielāko daļu maizes Latvijā pārdodam svaigā veidā, kas ir tradicionāli iefasēta maize ar derīguma termiņu no četrām līdz septiņām dienām. Taču saldēto preču kategorija ar katru gadu attīstās. Tas saistīts ar to, ka gan pircējiem ir lielāka uzticība saldētam produktam, gan arī veikaliem patīk uz vietas ceptā maize. Kopumā maizes tirgū izaugsme ir neliela, bet saldētās maizes segmentā – daudz lielāka,» saka M. Daude. Pircējus ietekmē uz vietas ceptās maizes aromāts, bet veikaliem tas dod iespēju piedāvāt plašāku sortimentu, ko vieglāk vadīt.


Visu rakstu lasiet 13. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 26. augusts plkst. 12:39

AS Latvijas maiznieks izsludinājusi konkursu ciabattu ražošanas līnijas iegādei, liecina...

2016. gada 02. augusts plkst. 11:23

A/S Latvijas Maiznieks kļuvusi par pirmo Latvijas maizes lielražotāju, kas saņēmusi starptautiski...

2016. gada 04. aprīlis plkst. 15:41

No šā gada 18. janvāra līdz 28. martam norisinājās uzņēmuma Latvijas Maiznieks...

2016. gada 03. februāris plkst. 15:34

Daugavpils uzņēmums AS Latvijas maiznieks iekārtos jaunu ražošanas līniju maizes šķirnes...

2015. gada 13. novembris plkst. 11:07

Noslēdzies AS Latvijas maiznieks izsludinātais konkurss iekārtu komplekta maizes ražošanai...

Nepalaid garām

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

Investējot 15 miljonus eiro, Salienā, Babītes novada Piņķos uzsākta King's College Britu...

No šīs sadaļas
2019. gada 14. jūnijs plkst. 7:52

Šajā piektdienā portāls DB saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties tiramisu tapšanas procesā...

2019. gada 13. jūnijs plkst. 8:15

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» 2018. gadā strādājis ar apgrozījumu 41,616 miljonu...

2019. gada 13. jūnijs plkst. 7:05

Rīgas ražotne grupas ietvaros izceļas ar pilnīgi visu – tai ir sena,...

2019. gada 12. jūnijs plkst. 11:31

Paplašinot bezalkoholisko dzērienu tirgu, alus ražotājs «Aldaris» radījis jaunas paaudzes dzērienu...

2019. gada 11. jūnijs plkst. 11:32

Alusdarītava «Bauskas alus» ir noslēgusi darījumu par 100% kapitāldaļu pārdošanu «CIDO Grupai»....

2019. gada 11. jūnijs plkst. 11:30

Valkas novada Kārķu pagastā svinīgi ielikts pamatakmens ražotnei «Zaļkalni», tā uzsākot būvniecību...

2019. gada 10. jūnijs plkst. 12:03

Latvijas olu ražotāji vērsušies pie Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) un citām...

2019. gada 10. jūnijs plkst. 8:45

Rīgas jūras līča Kurzemes piekrastē gan zvejnieku, gan zivju palicis maz...

2019. gada 07. jūnijs plkst. 17:20

Investējot teju divus miljonus eiro, Jēkabpils uzņēmums SIA «Ošukalns» nodevis ekspluatācijā...

2019. gada 07. jūnijs plkst. 16:18

«Jebkura negatīva informācija par produktu ietekmē ražotāju,» komentējot Pārtikas un veterinārā...