Ražošana

Latvijas maiznieka saldēto produktu segments strauji aug

Anda Asere, 13.06.2019

AS Latvijas maiznieks valdes loceklis Māris Daude

Foto: Ieva Makare/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas maiznieks portfelī visstraujāk aug saldēto produktu pārdošanas apjoms, ko lielveikalos cep uz vietas; šajā kategorijā karaļi ir čabata (ciabatta), rudzu maize un buljona pīrādziņš.

Kamēr vēl nav pabeigts audits, Latvijas maiznieks nesniedz informāciju par pagājušā gada finanšu rādītājiem, tomēr AS Latvijas maiznieks valdes loceklis Māris Daude pauž, ka pērn ir bijis apgrozījuma pieaugums. «Gads ir bijis salīdzinoši veiksmīgs. Arī 2019. gadā redzam, ka pieauguma tendence turpināsies,» viņš saka.

Atgūst labo slavu

M. Daude teic, ka iepriekšējos gados bijis vērojams, ka maizi patērē mazāk, it sevišķi klasisko. «Laiki, kad tika uzskatīts, ka maize ir slikta, ir beigušies. Pēdējā pusotra gada laikā tā ir atguvusi savu labo slavu. Pētījumi liecina, ka cilvēki izmanto maizi uzkodām un līdzņemšanai un arī Latvijā pusdienu ēdienkartē ienāk sviestmaizes, ko ņemt līdzi uz darbu, skolu vai izbraukumos, līdzīgi kā daudzās citās Eiropas valstīs. Tāpēc arī ražotāji ražo porcijmaizītes. Tradicionālās baltmaizes segmentā, kas visiem ražotājiem veido lielāko apjomu, ir stagnācija, bet pieprasījums pēc maizītēm, kur ir sēklas, diedzēti graudi, dārzeņi vai piena produkti, mazāk cukura, aug. Agrākos laikos klasiska sviestmaize bija baltmaize ar desu, bet šī ēra iet uz beigām,» viņš spriež. Ražošanas apjomi ir stabili un, lai gan lētākās baltmaizes segments stagnē, to kompensē produkti ar pievienoto vērtību, tāpēc apjoma ziņā lielu izmaiņu nav.

Latvijas maiznieka sortimentā ir vairāk nekā simt dažādu maizes izstrādājumu, un šogad to papildina vairāk nekā desmit jaunu produktu. Vienlaikus katru gadu no produktiem, kas neiekaro pircēju simpātijas, jāatvadās. «Katru gadu no kaut kā jāšķiras, tas ir pilnīgi normāli. Taču procentuāli vairāk ir jaunumu, nekā no sortimenta izņemto produktu. Šogad ir izlaisti vairāk nekā desmit jaunu produktu un varbūt pieci ir izņemti. Jaunumus izlaižam dubultā, salīdzinot ar to, ko izņemam no sortimenta,» apgalvo M. Daude. Vaicāts par jaunu produktu izstrādi, viņš norāda, ka Latvijas maiznieks strādā ātri un, ja kāda ideja iepatīkas – maizes veids, iepakojums, piedeva –, tad pāris mēnešu laikā tā jau ir veikalu plauktos.

Uzņēmums strādā arī kūku segmentā. Sortimentā ir 25 dažādas kūkas un ruletes, un kopš aprīļa Latvijas maiznieks sāka tirgot trīs jaunas tortes. Tās ir bez konservantiem, kas pircējiem mūsdienās ir nozīmīgi. Uzņēmums nopietni strādā arī viesmīlības sektorā. «Restorāni un viesnīcas novērtē, ka varam piegādāt gan saldētu maizi, gan kūkas, ko atliek vien atkausēt un pasniegt. Dažos restorānos mūsu meduskūka, uz vietas atkausēta un izdekorēta, tiek pasniegta kā šefpavāra meistardarbs. Tas mūs priecē,» saka M. Daude.

Gandrīz visus maizes izstrādājumus uzņēmums piedāvā arī saldētā veidā veikalu ceptuvēm un viesmīlības sektoram. M. Daude teic, ka saldēto produktu segments strauji aug. «Lielāko daļu maizes Latvijā pārdodam svaigā veidā, kas ir tradicionāli iefasēta maize ar derīguma termiņu no četrām līdz septiņām dienām. Taču saldēto preču kategorija ar katru gadu attīstās. Tas saistīts ar to, ka gan pircējiem ir lielāka uzticība saldētam produktam, gan arī veikaliem patīk uz vietas ceptā maize. Kopumā maizes tirgū izaugsme ir neliela, bet saldētās maizes segmentā – daudz lielāka,» saka M. Daude. Pircējus ietekmē uz vietas ceptās maizes aromāts, bet veikaliem tas dod iespēju piedāvāt plašāku sortimentu, ko vieglāk vadīt.

Visu rakstu lasiet 13. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru