Lidl sola iespējas ražotājiem 

Vācu veikalu ķēde Lidl atvērta sadarbībai ar Latvijas kompānijām; investēs arī darbinieku apmācībā

Egons Mudulis, 2018. gada 23. oktobris plkst. 7:41

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Vācijas zemo cenu tīkla veikalu pārstāvis kaimiņvalstī, Lidl Lietuva valdes priekšsēdētājs Radostins Rusevs-Peine, kurš Lidl sistēmā darbojas jau apmēram 10 gadus.

Patlaban Lidl ir vairāk nekā 10,5 tūkst. veikalu un 150 loģistikas centru Eiropā un ASV. Pēc viņa teiktā, uzņēmums katrā valstī ļoti veiksmīgi spējis īstenot konceptu «labākā kvalitātes un cenas attiecība». Piemēram, Lietuvā, kur Lidl nule kā atvēris 39. veikalu un nodarbina 1700 cilvēku, divarpus gadu laikā jau otro gadu pēc kārtas uzņēmums atzīts par labāko darba devēju mazumtirgotāju vidū, raugoties no darbinieku viedokļa. Tāpat Lidl atstājis būtisku ietekmi uz ekonomiku, uzņēmumam kļūstot par 12. lielāko nodokļu maksātāju valstī. Lidl arī pamanījies kļūt par otro mīlētāko zīmolu aiz Facebook.

«Panākumu pamatā ir cilvēki», tādēļ daudz tiekot investēts darbinieku apmācībā, tostarp nosūtot tos uz ilgāku laika periodu darbā citās valstīs, lai cilvēki apgūtu uzņēmuma zinātību (know how).

Uz jautājumu, kā Lidl izvēlas valstis, kurās uzsākt darbību, R. Rusevs-Peine skaidro, ka tam pamatā ir kapacitātes jautājums: «Mums nav kapacitātes aptvert visas valstis vienlaikus.» Pēc viņa teiktā, ja ir vēlēšanās nodrošināt kvalitāti, tad, neatkarīgi no valsts, ir nepieciešamas lielas investīcijas. «Kad ieejam kādā tirgū un redzam, ka cilvēki pieņems mūsu produktus, tad izlemjam iet tālāk.» Tas gan nav ātri izdarāms, jo līdz būvniecības uzsākšanai vien paiet divi gadi. Darbības uzsākšanu jaunā valstī atbalsta Vācijā bāzētais Lidl, kas pieder Dīteram Švarcam, kura bagātību Forbes lēš 12,5 miljardu USD apmērā, ievietojot viņu 46. vietā miljardieru sarakstā. Investīcijas veikalu un loģistikas centru izveidei nāk no Vācijas, no Lidl, taču tiek piesaistīti arī banku līdzekļi.

Vaicāts, vai veikalos nopērkamo preču sortiments dažādās valstīs atšķiras, R. Rusevs-Peine norāda, ka, piemēram, Lietuvā vairāk nekā 25% preču ir vietējo ražotāju produkcija. Pamatā preces gan esot no Vācijas, taču tiek ņemts vērā, kādai produkcijai priekšroku dod dažādu valstu iedzīvotāji, kuri mēdz izvēlēties produkciju, «ar kādu viņi uzauguši». Pēc viņa teiktā, šobrīd Lietuvas Lidl preces piegādā arī astoņi Latvijas uzņēmumi.

Visu rakstu Sola iespējas ražotājiem, kā arī Rimi komentāru par šo tēmu lasiet 23. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.
Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!


LASI ARĪ:

FOTO, VIDEO: Investējot 55 miljonus eiro, Lidl uzsāk loģistikas centra būvniecību Latvijā
FOTO: Uz Lietuvas Lidl no Latvijas brauc ar autobusiem
SIA Lidl Latvija vērienīgi iepirkusies

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 04. jūlijs plkst. 10:43

Par spīti Lidl ienākšanai Lietuvā, lietuviešu uzņēmums Rivona UAB, kas ir veikalu...

2018. gada 03. jūlijs plkst. 12:02

Par Vācijas zemo cenu veikalu tīkla «Lidl» ienākšanu Latvijā atbildīgā SIA «Lidl...

2018. gada 19. jūnijs plkst. 11:20

Šī gada martā plaši izskanēja informācija par to, ka Latvijā ienāk Vācijas...

2018. gada 18. maijs plkst. 12:09

«Lubānas tirgu nojauc, bet kāds veikals tur taps, varam tikai minēt. Cik...

2018. gada 06. marts plkst. 7:42

Jāatgādina ābeces patiesība – jo lielāka konkurence, jo pircējiem izdevīgāk. Konkurence ne...

Nepalaid garām

Lielu interesi par basketbolu raisījis Eiropas čempionāts, pēc kura Individuālās sagatavošanas...

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī...

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

No šīs sadaļas
2018. gada 23. oktobris plkst. 7:20

Ja pircējs ar zīmolu nav pazīstams, iepakojums ir tas, kas noteiks viņa...

2018. gada 22. oktobris plkst. 12:01

Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut apvienošanos, ar kuru UAB ACC Distribution...

2018. gada 22. oktobris plkst. 11:45

Tuvākajos mēnešos plānots sākt Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču kompānijas IKEA preču...

2018. gada 19. oktobris plkst. 16:15

Vadošais Krievijas pārtikas tirgotājs X5 Retail Group atvēris pašapkalpošanās veikalu, lai testētu...

2018. gada 19. oktobris plkst. 13:55

Telekomunikāciju uzņēmums SIA «Huawei Technologies Latvia», kas Latvijā izplata zīmola «Huawei»...

2018. gada 19. oktobris plkst. 11:21

Tirdzniecības centra «Galerija Azur» pārvaldošais uzņēmums SIA «MD Galerija Azur» reģistrējis...

2018. gada 19. oktobris plkst. 11:18

Mazumtirdzniecības uzņēmums Lidl un būvfirma Merks oficiāli uzsāk loģistikas centra būvniecību...

2018. gada 19. oktobris plkst. 9:02

Papildu ierobežojumi legālā alkohola tirdzniecībai Rīgā, visticamāk, radītu negatīvas sekas...

2018. gada 18. oktobris plkst. 14:13

Imantā, Kurzemes prospektā 3D, kur kādreiz atradās lielveikals «Prisma», nākotnē plānots izveidot...

2018. gada 17. oktobris plkst. 10:52

Somijas mazumtirdzniecības kompānija «Stockmann» ir parakstījusi līgumu, kas paredz pārdot pēdējo...