Auto

LTRK pauž savu nostāju par akcīzes nodokļa autogāzei celšanas plāniem

Gunta Kursiša, 06.09.2013

Jaunākais izdevums

Grozījumi likumdošanā, kas skar akcīzes nodokļa palielinājumu autogāzei, kavēs ekonomikas izrāvienu un mazinās uzņēmēju konkurētspēju, norāda Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

«Šī iniciatīva faktiski traktējama kā nodokļa palielinājums Latvijas ražotājiem, kas starptautiskās konkurētspējas celšanas un ražošanas izmaksu samazināšanas nolūkā savus autoparkus ir pielāgojuši autogāzes lietošanai,» norāda LTRK vadītājs, papildinot, ka starp LTRK biedriem šādu eksportētāju - ražotāju un pakalpojumu sniedzējus – ir daudz.

«Būtiski uzsvērt, ka Latvijā šobrīd spēkā esošā akcīzes nodokļa likme atbilst ES noteiktajam akcīzes nodokļa līmenim un nav korekti nodokļa palielinājumu pamatot ar apgalvojumu, ka plānotais paaugstinājums akcīzes nodokli tuvinās priekšlikumiem ES minimālā nodokļa līmeņa pārskatīšanai un paaugstināšanai nākotnē,» atzīmē LTRK vadītājs, skaidrojot, ka tad, kad ES tiks pieņemts vienots lēmums par nodokļa līmeņa izmaiņām, būs pamats veikt izmaiņas Latvijā spēkā esošajos normatīvos.

Db.lv jau rakstīja, ka pagājušajā gadā automašīnu autogāzes iekārtās investēti 5,5 miljoni latu, savukārt šogad - jau 4,2 miljoni latu, liecina Latvijas gāzes asociācijas dati.

Kopumā pēdējo gadu laikā gan privātpersonas, gan uzņēmumi autogāzes iekārtu uzstādīšanā investējuši desmit miljonus latu, un auugsts iedzīvotāju īpatsvars, kas izvēlas autogāzi, dzīvo reģionos – divas trešdaļas autogāzes uzpildes staciju atrodas ārpus Rīgas

Kā liecina dati, gāzes iekārtas ir uzstādītes 6,2% jeb 44,2 tūkstošiem auto Latvijā, kas, salīdzinot ar 2011. gadu, ir par 59% vairāk.

Benzīna lietošanas apjomi pašlaik strauji krītas, dīzeļdegviela nemainās, bet autogāzes patēriņš strauji aug, norādijusi Latvijas gāzes asociācija. Jāatgādina, ka asociācijas biedri pieteikuši «karu» iniciatīvai celt akcīzes nodokli un autogāzes uzpildes stacijās uzsākusi parakstu vākšanu pret šīs iniciatīvas īstenošanu. Plānots savākt 10 tūkstošus parakstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC par neatbilstošu SNG balonu realizēšanu piemēro 2000 eiro sodu

Žanete Hāka, 31.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis administratīvos sodus SIA Saurida Latvija 2000 eiro apmērā par neatbilstošu sašķidrinātās naftas gāzes (SNG) balonu realizēšanu, informē PTAC.

PTAC, veicot pārbaudes, ir konstatējis, ka vairākās tirdzniecības vietās tiek piedāvāti SNG baloni bez pī zīmes marķējuma (tā saucamie GOST baloni) un bez apliecinājuma par tehniskās pārbaudes veikšanu. Lietas izskatīšanas laikā noskaidrots, ka neatbilstošus balonus ir piegādājusi SIA Saurida Latvija Normatīvie akti nosaka, ka baloniem, kas ražoti ārpus Eiropas Savienības teritorijas un kas laisti tirgū līdz 2003.gada 1.jūlijam un kuriem līdz ar to nav pī zīmes marķējuma, ir jāveic regulārās tehniskās pārbaudes. Šādas pārbaudes ir tiesīgas veikt PTAC reģistrētas uzpildes stacijas. PTAC paskaidro, ka apliecinājums par tehniskās pārbaudes veikšanu, norāda uz to, ka attiecīgais gāzes balons atbilst noteiktajām prasībām, tam ir veikta ārējā un iekšējā apskate, hidrauliskā pārbaude un tā lietošana ir atzīta par drošu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas Gāzes asociācija un degvielas tirgotāji sāk cīņu pret akcīzes nodokļa palielināšanu sašķidrinātajai naftas gāzei

Gunta Kursiša, 19.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts nodeva sašķidrinātajai naftas gāzei (SNG) būs niecīgs ieguvums budžetam, taču tas radīs būtisku apdraudējumu gāzes nozarei un šobrīd nenovērtējamus riskus Latvijas ekonomikai kopumā, paziņojis Latvijas gāzes asociācijas valdes priekšsēdētājs Konstantīns Adamovičs.

Latvijas gāzes asociācija šo lēmumu ieviest SNG nodevu uzskata par «pārsteidzīgu un nepieņemamu». «Ministra Daniela Pavļuta vadītā Ekonomikas ministrija (EM) lēmumu par valsts nodevas piemērošanu SNG mānīgi skaidro ar nepieciešamību veidot obligātās valsts drošības rezerves. Šajā gadījumā ierēdņi ir naski uz nodevas iekasēšanu, bet uzkrājumu faktiski veidot neplāno,» pausts Latvijas gāzes asociācijas paziņojumā.

«Skaidrojums par nepieciešamību veidot obligātās valsts drošības rezerves ir mānīgs, jo Latvijai nav nedz nepieciešamības, nedz arī iespēju uzglabāt 8000 tonnu gāzes. Tādēļ rodas jautājums, ja valsts nepilda nosacījumu par obligātajām drošības rezervēm, kur tiks izmantota nodeva, ko no 1. augusta maksā uzņēmēji?» neizpratni pauž K. Adamovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Eko Gāze direktoru Andreju Laškovu

Lelde Petrāne, 28.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Eko Gāze direktors Andrejs Laškovs:

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Auto gāzes jeb sašķidrinātās naftas gāzes (SNG) nozare Latvijā ir ļoti jauna un, lielā mērā pateicoties mana tēva uzņēmēja garam, mūsu ģimenei ir iespēja piedalīties šī uzņēmējdarbības virziena attīstībā no pašiem pirmsākumiem. Tēva dibinātā uzņēmuma Eko Gāze pamatā ir ideja par zaļo vidi, veselīgu ekoloģiju un ilgtspējīgu biznesu. Tas, manuprāt, ir galvenais iemesls, kāpēc arī es esmu šajā uzņēmumā, proti, alternatīvajai degvielai saskatu reālas perspektīvas nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autogāzes tirgus var augt vēl divas līdz trīs reizes

Nozare.lv, 04.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autogāzes tirgus katru gadu pieaug, un līdz ar to palielinās arī spēlētāju skaits un konkurence, atzīst uzņēmuma Eko gāze attīstības un finanšu direktors Andrejs Laškovs.

Arī tradicionālie degvielas tirgotāji aktīvi piedalās autogāzes tirgū. Viņš gan norāda, ka, salīdzinot ar Lietuvu, kur ar gāzi ir aprīkoti teju 30% auto, Latvijā vēl ir, kur tiekties, jo pie mums ar gāzi darbināmi ir tikai 12% automašīnu. Līdz ar to tirgus var augt vēl divas līdz trīs reizes.

Nozares mērķis esot sasniegt Lietuvas, Polijas vai Holandes līmeni, kur vairāk nekā katra trešā mašīna ir ar gāzi darbināma. Latvijā ir 700 tūkst. auto mašīnu, no kurām 12% ir aprīkotas ar autogāzi. Mazajām valstīm īpaši esot jāpāriet uz gāzes izmantošanu, jo tām nav savu naftas resursu.

Lietuvā pat zemnieki izmantojot autogāzi, līdz ar to esot skaidrs, ka sašķidrinātās naftas gāzes (SNG) tirgum Latvijā vēl ir, kur augt divas vai pat trīs reizes, uzsver Laškovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Finanšu ministrija sola, ka autogāzes cena pēc nodokļa paaugstināšanas nepieaugs vairāk kā par 1,5 santīmiem

Gunta Kursiša, 27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Palielinot akcīzes nodokli naftas gāzēm (autogāzēm), maksimālais tās gala cenas pieaugums būs 1,54 santīmi par litru. Tādējādi Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas paustais viedoklis par autogāzes cenas kāpumu līdz 70 santīmiem ir maldīgs, norāda Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji.

Jau rakstīts, ka Latvijas autogāzes tirgus katru gadu pieaug, un līdz ar to palielinās arī spēlētāju skaits un konkurence. Patlaban Latvijā ar gāzi darbināmi ir tikai 12% automašīnu. Līdz ar to tirgus var augt vēl divas līdz trīs reizes, iepriekš pauda uzņēmuma Eko gāze attīstības un finanšu direktors Andrejs Laškovs.

Jāatgādina, ka 1. augustā ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts parakstīja lēmumu par sašķidrinātās naftas gāzes (SNG) iekļaušanu valsts jēlnaftas un naftas produktu obligātajās drošības rezervēs, piemērojot valsts nodevu 16,63 latu apmērā par tonnu, kas ir vairāk nekā par tonnu dīzeļdegvielas. Savukārt, no nākamā gada Ekonomikas ministrija plāno palielināt akcīzes nodokli autogāzei no 90 Ls uz 112 Ls par tonnu. Tas izraisīja Latvijas Gāzes asociācijas un degvielas tirgotāju sašutumu. (LINKS)

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pret akcīzes nodokļa celšanu autogāzei parakstījušies vairāk nekā 12 tūkstoši

Elīna Pankovska, 16.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu nedēļu laikā vairāk nekā 12 tūkstoši autobraucēji Latvijā ir parakstījušies pret akcīzes nodokļa likmes celšanu autogāzei. Savāktos parakstus Latvijas Gāzes asociācija apkopos un iesniegs Saeimā, lūdzot deputātiem apturēt Ekonomikas ministrijas priekšlikuma tālāku virzību, informē asociācija.

«Papildu ieņēmumi valsts budžetā nedrīkst kalpot par attaisnojumu nodokļu palielināšanai. Ir nepieciešamas nopietnas debates Saeimas frakcijās par to, ko valsts vēlas panākt, palielinot akcīzes nodokļa likmi autogāzei. Pret nodokļa celšanu ir parakstījušies arī autovadītāji, kas nelieto autogāzi, jo izprot nepieciešamību atbalstīt videi draudzīgāku, alternatīvu degvielu,» norāda Latvijas Gāzes asociācijas vadītājs Valdis Bergs.

Autogāzes lietotāju skaits pēdējo divarpus gadu laikā pieaudzis gandrīz par trīs ceturtdaļām jeb 68%, tie ir tikai 6,2% no transportlīdzekļiem, kas piedalās kopējā satiksmē. «Uz kopējā fona ieņēmumi valsts budžetā no šī priekšlikuma būs relatīvi niecīgi, tomēr nozarei tas nozīmē tālākas attīstības iesaldēšanu. Jau šobrīd Ekonomikas ministrijas spekulācijas un publiskie izteikumi par akcīzes nodokļa palielināšanu ir atstājuši dramatisku efektu uz nozari,» skaidro V.Bergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Nodokli palielināt var, bet to nevarētu nodēvēt par gudru soli

Dienas Bizness, 17.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada valsts budžeta saķīlēšanas vārdā ir radušās daudz dažādās idejas, no kurām liela daļa, visticamāk, tiks arī realizēta. Protams, pie nosacījuma, ja valdība nenogāzīsies vēl līdz budžeta apstiprināšanai. Par daudziem priekšlikumiem – vairāk vai mazāk absurdiem – ar nolūku palielināt budžeta ieņēmumus DB jau ir rakstījis. Šoreiz – par ideju, ka varētu taču palielināt akcīzes nodokli autogāze, kam tas ir ievērojami zemāks nekā pārējiem labi zināmajiem degvielas veidiem – benzīnam un dīzeļdegvielai.

Principā jau it kā viss būtu pareizi – runa ir par naftas gāzi, un tādēļ, teorētiski spriežotm, nebūtu nekādas lielās pretrunas, ja šai gāzei tiktu piemērota kaut vai tāda pati nodokļa likme kā benzīnam un dīzelim. Tomēr, sperot šādu soli, valdība izdarītu uzreiz divas visnotaļ būtiskas kļūdas.

Vispirms jārunā par iespējamo politisko kļūdu. Lai to izprastu, ir jāatceras, kāpēc auto īpašnieki investē vairākus simtus latu, ierīkojot savos spēkratos gāzes iekārtas? Atilde ir vienkārša – lai samazinātu izdevumus par degvielu, izmantojot produktu, kam nodokļu slogs ir salīdzinoši zems. Respektīvi, redzot, ka atšķirībā no benzīna un dīzeļdegvielas autogāzei ir ievērojami zemāka akcīzes nodokļa likme, daudzos gadījumos ir pieņemts lēmums par jau minētajām investīcijām. Gadījumā, ja tiks autogāzei tiks noteikta lielāka nodokļa likme, pārbūvēto auto īpašnieki jutīsies piekrāpti. Šajā gadījumā – nevis juridiski, bet gan psiholoģiski. Principā iznāks tā, ka valdības locekļi ir sēdējuši un gaidījuši, kurā pozīcijā iedzīvotāji pamanīsies samazināt savas izmaksas, lai tieši tur palielinātu nodokļu slogu. Tas tikai vairotu sabiedrības vilšanās sajūtu par valstī notiekošajiem procesiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Bergs: Lielāka akcīze braucējiem reģionos būs ragaviņas uz mežu

LETA, 17.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autogāzi galvenokārt izmanto reģionos un cenu palielināšana visvairāk skars tieši lauku iedzīvotājus, kur kopējais ieņēmumu līmenis ir zemāks un nobraucamie attālumi ir lielāki, skaidro Latvijas Gāzes asociācijas vadītājs Valdis Bergs.

Ņemot vērā, ka vidējā autogāzes iekārtas cena ir 500 latu, reģionu iedzīvotāji šādu naudu neinvestēs, «ja būs risks, ka autogāzes cena var pieaugt līdz dīzeļdegvielas cenai, par ko Pavļuta kungs [ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts], ja nemaldos, runāja savā pirmajā paziņojumā», uzsver asociācijas pārstāvis.

V. Bergs norāda, ka ieguldītajiem 500 latiem ir jāatpelnās. Jau tagad esot tendence, ka pēc paziņojumiem par akcīzes celšanu autogāzei ievērojami samazinās klientu skaits. Kamēr nebūs skaidra pozīcija no Ekonomikas ministrijas puses, neskaidrība nesamazināsies, uzsver asociācijas pārstāvis.

«Ja pieņemam, ka autogāzes lietotājs brauc ar divu litru vidējās klases motora automašīnu un vidēji nobrauc 90 kilometrus dienā, tad iekārta atmaksāsies 6,5 mēnešos. Pie mazāka nobraukuma vai pie citāda motora tilpuma šis atmaksas periods ir lielāks. Autogāzei palielinot akcīzi, šis periods pieaugtu par diviem vai trim mēnešiem. Šādam iedzīvotājam tas ir būtiski,» uzsver V. Bergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas akcīzes celšana var novest pie tirdzniecības apjomu un nodokļu ieņēmumu sarukuma; degvielas cenas kāpj, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tā sarunā ar Dienas Biznesu norāda biedrības Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns. Pēc viņa teiktā, Igaunijā pērn veiktā akcīzes paaugstināšana varētu būt viens no iemesliem pārdotās dīzeļdegvielas apjomu pieaugumam Latvijā. Igauņi gan uzsver, ka viņu akcīzes ieņēmumi šogad pārsniedz plānoto. Savukārt pērnā gada pēdējos mēnešos OPEC pieņemtais lēmums par naftas ieguves ierobežošanu jau decembrī atstājis patērētājiem netīkamu ietekmi uz degvielas cenām arī Latvijas uzpildes stacijās.

Kā liecina Valsts ieņēmumu dienesta apkopotie dati, dīzeļdegviela mazumtirdzniecībā 2016. gada 10 mēnešos salīdzinājumā ar 2015. gada attiecīgo laika periodu realizēta par 12,34% jeb 56,4 tūkst. t vairāk, notirgotajam apjomam sasniedzot 513,4 tūkst. t. Kopumā mazumtirdzniecībā realizēts 750,9 tūkst. t dažādas degvielas, kas ir par 6,9% vairāk nekā 2015. gada 10 mēnešos. Pārdotais dažādu benzīnu apjoms nedaudz sarucis par 1,7% līdz 167,4 tūkst. t. Pērn 10 mēnešos par 2,21% jeb 1,04 tūkst. t mazāk pārdota arī autogāze. Savukārt vairumtirdzniecībā lietotājiem realizētie dažādu degvielu apjomi kopumā sarukuši par 6,4% līdz 294,7 tūkst. t. Līdz ar to kopējie realizācijas apjomi auguši par 2,25% līdz 1,09 milj. t.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eksperta viedoklis: Nodokļu politikai būtu jāstimulē autogāzes nozares izaugsme

Valdis Bergs, Latvijas Gāzes asociācijas vadītājs, 03.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu politikai valstī ir jābūt plānotai un pārdomātai, taču strauja autogāzes nodokļa likmes celšana bez diskusijām ar nozari veicina neuzticību un paļāvības trūkumu no uzņēmēju un nozares organizāciju puses valstij.

Izmaiņām ir jābūt pamatotām un mērķtiecīgām. Mēģinājumi iegūt papildus labumu no autogāzes nozares palielināta nodokļu veidā atstās negatīvu efektu uz valsts ekonomiku. Valstij ir jāapzinās, ka jautājums par akcīzes celšanu autogāzei ir komplicēts lēmums un nav skatāms atrauti tikai budžeta ieņēmumu kontekstā, bet skar arī uzņēmējdarbības, sociālo un ekoloģisko sfēru.

Autogāzes lietošana ļauj samazināt kā izmaksas, kas saistītas ar degvielas patēriņu, tā arī negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Autogāzes tirgus pēdējos gados ir ļoti strauji audzis, kas skaidrojams gan ar degvielas cenu straujo celšanos, gan arī iedzīvotāju rūpēm par apkārtējo vidi, kurā viņi dzīvo. Kopš 2011. gada ar autogāzes iekārtām aprīkoto transporta līdzekļu skaits pieaudzis par 68%, kas liecina, ka Latvijas autogāzes tirgum ir labas attīstības perspektīvas. Šo attīstību mākslīgi nebremzējot, valsts var iegūt daudz vairāk tā paša akcīzes un peļņas nodokļu veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam tā ir cena, citam degvielas uzpildes stacijas atrašanās vieta vai citi faktori, skaidro nozares pārstāvji.

Viens no svarīgākajiem izvēles kritērijiem ir degvielas kvalitāte. Autovadītāji kļūst izglītotāki un arvien vairāk pievērš īpašu uzmanību degvielas kvalitātei, tādējādi rūpējoties par spēkrata dzinēja un detaļu ilgmūžību.

No kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma ap 75% veido dīzeļdegviela, un tas ir populārākais transporta enerģijas veids Latvijā, norāda Virši-A Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs. Viņš skaidro, ka Virši-A pagājušais gads bija veiksmīgs. Ir novērots realizācijas pieaugums visos degvielas veidos, ko skaidro ar sava uzpildes tīkla paplašināšanos un izdevīgiem klientu piedāvājumiem.

Pēc Valsts Ieņēmuma dienesta datiem, dīzeļdegvielas realizācija 2018. gadā uzrādīja pieaugumu, savukārt tādiem degvielas veidiem kā benzīns un autogāze – kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Gāzes asociācija: valdība pieņem lēmumus bez diskusijām ar nozari

Nozare.lv, 07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauja autogāzes nodokļa likmes celšana bez diskusijām ar nozari veicina neuzticību un paļāvības trūkumu no uzņēmēju un nozares organizāciju puses valstij, uzskata Latvijas Gāzes asociācijas vadītājs Valdis Bergs.

Kā norāda Bergs, virzot priekšlikumu par akcīzes nodokļa palielināšanu autogāzei, Ekonomikas ministrija nav veikusi nopietnu analīzi par šī lēmuma potenciālo ietekmi uz autogāzes nozares attīstību. Bergs uzsver, ka Ekonomikas ministrijai komunikācijas procesu ar nozarēm būtu būtiski jāuzlabo. Jebkādām izmaiņām esot jābūt pamatotām un mērķtiecīgām. Mēģinājumi iegūt papildu labumu no autogāzes nozares papildu nodokļu veidā atstāšot negatīvu efektu uz valsts ekonomiku. Valstij esot jāapzinās, ka lēmums par akcīzes celšanu autogāzei ir komplicēts lēmums un nav skatāms atrauti tikai budžeta ieņēmumu kontekstā, bet skar arī uzņēmējdarbības, sociālo un ekoloģisko sfēru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju degvielas tirgotājs "Virši" atklājis jaunu uzpildes staciju (DUS) Brocēnos, Liepnieku ielā. Līdz mēneša beigām vēl divas topošās stacijas Ķekavas un Babītes novados uzsāks klientu apkalpošanu.

DUS Brocēnos nodrošinās klientiem degvielas uzpildes, veikala un automazgātavas pakalpojumus. DUS izveidē uzņēmums investējis vairāk nekā 1 miljonu eiro.

"Esam atvēruši 63. uzņēmuma staciju un līdz mēneša beigām vēl divas topošās stacijas Ķekavas un Babītes novados uzsāks klientu apkalpošanu.

Brocēnu DUS strādās visu diennakti un nodrošinās klientus ar visu, kas nepieciešams ceļā – degvielu, atpūtas zonu, ēdienu un dzērieniem, auto apkopes preces un pakalpojumus," informē Jānis Vība, "Virši" izpilddirektors.

Tāpat kā citās "Virši" DUS, arī Brocēnu stacijā būs pieejama dažādu veidu degviela - 98 un 95E markas benzīns, dīzelis un autogāze (LPG), AdBlue šķidrums izplūdes gāzu attīrīšanai, izlejamais vējstiklu šķidrums, gaiss un ūdens automobiļa apkopei, kā arī automazgātava, DPD sūtījumu punkts un bezkontakta norēķini klientu ērtībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KP pārkāpumus autogāzes tirgū nekonstatē; secina, ka tirgus aug strauji

Žanete Hāka, 16.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā ar autogāzes iekārtu Latvijā bija aprīkoti 5,7% automobiļu, bet no kopējā degvielas patēriņa valstī autogāzes īpatsvars ir 3,4%, liecina Konkurences padomes (KP) autogāzes tirgus uzraudzības pētījums, kurā padome nav konstatējusi konkurences likuma pārkāpumus.

Pēdējā laikā ar autogāzes iekārtām aprīkoto mašīnu skaits strauji audzis. Tā pērnā gada 10 mēnešos tika veikts gandrīz tikpat daudz auto pārbūvju (tajā skaitā arī iekārtu uzstādīšanas jauniem auto), cik laikā no 2008. līdz 2011.gadam kopumā, secinājusi KP.

Salīdzinot autogāzes patēriņa paradumus Eiropas valstīs, aptuveni tāds pats patēriņa īpatsvars ir arī citās valstīs, kurās benzīna un autogāzes cenu attiecība ir līdzīga Latvijā esošajai, piemēram, Beļģijā, Nīderlandē, Itālijā.

Autogāzi Latvijā ieved 13 uzņēmumi. Trīs lielākie no tiem – SIA Latvijas Propāna gāze, SIA Intergaz un SIA Lukoil Baltija R – 2011.gadā kopā ieveduši 90% no visas Latvijā ievestās autogāzes.Vairumtirdzniecībā autogāzi tirgo seši uzņēmumi, un SIA Latvijas Propāna gāze, SIA Intergaz un SIA Lukoil Baltija R aizņem 90% tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pērn par naftas produktiem iekasēts akcīzes nodoklis 389 miljonu eiro apmērā

Žanete Hāka, 17.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā akcīzes nodoklis par naftas produktiem iekasēts aptuveni 389 miljonu eiro apjomā, kas ir par 3% vairāk nekā 2012.gadā, liecina Valsts ieņēmumu dienesta dati.

2013.gadā, salīdzinot ar 2012.gadu, par 8% samazinājušies akcīzes nodokļa ieņēmumi par svinu nesaturošo benzīnu.

Akcīzes nodokļa ieņēmumi palielinājušies par dīzeļdegvielu, ieskaitot dīzeļdegvielu, kurai pievienota biodīzeļdegviela un dīzeļdegvielu, kuru izmanto par kurināmo – par 8%, par sašķidrināto naftas gāzi, kuru izmanto kā degvielu (autogāze) – par 31%.

Akcīzes nodokļa ieņēmumus par naftas produktiem 2013.gadā ietekmēja naftas produktu kopējā realizācijas apjoma pieaugums par 2%, naftas produktu patēriņa struktūras izmaiņas – 2013.gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis dīzeļdegvielas un naftas gāzes īpatsvars, attiecīgi samazinoties benzīna īpatsvaram kopējā realizācijā – naftas produktus ar lielāku akcīzes nodokļa likmi aizstāj produkti ar zemāku akcīzes nodokļa likmi, bet akcīzes nodokļa likmes 2013.gadā netika mainītas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā realizētās degvielas apjoms divos mēnešos pieaudzis par 1,5%

LETA, 18.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada divos mēnešos kopumā Latvijā realizēta 181 031 tonna naftas produktu (degvielas), kas ir par 2669 tonnām jeb 1,5% vairāk nekā 2015.gada divos mēnešos, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotie akcīzes preču aprites rādītāji.

Par 7,82% divos mēnešos ir palielinājies mazumtirdzniecībā realizētās degvielas apjoms.

Savukārt samazinājusies realizācija lietotājiem vairumtirdzniecībā un iezīmētās jeb marķētās degvielas realizācija tās lietotājiem, kā arī savam patēriņam un citiem mērķiem izmantotās degvielas apjoms.

Vislielākais realizētais apjoms divos mēnešos ir dīzeļdegvielai - 127 294 tonnas, tai seko biobenzīns - 25 764 tonnas un autogāze - 8440 tonnas.

Vērtējumā pa produktu kategorijām palielinājies realizācijas apjoms dīzeļdegvielai - par 4,4%, autogāzei - par 2,86%, degvieleļļai - par 2,4%, benzīnam - par 2,83%, bet realizācijas apjoms samazinājies biobenzīnam - par 0,48%, dīzeļdegvielai lauksaimniekiem - par 28,14%, petrolejai - par 13,15% un kurināmajai gāzei - par 11,44%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju degvielas tirgotājs AS VIRŠI-A atzīmējis spāru svētkus jaunajā projektā Mārupē. Plānots, ka projekts tiks nodots ekspluatācijā šī gada decembrī, informē uzņēmumā.

Jaunais projekts Mārupē paredz kompleksa izveidi ar kopējo apbūves platību 8000 m2, un to veidos degvielas uzpildes stacija (DUS), kafejnīca, āra atpūtas zona un automazgātava.

«Projekts Mārupē ir stratēģiskais projekts, kas ir šī gada nozīmīgākais notikums uzņēmumā. Līdz ar tā atklāšanu spersim būtisku soli ne tikai sava staciju tīkla attīstībā, atklājot modernāko staciju projektu Latvijā, bet arī uzliksim «latiņu» degvielas uzpildes staciju attīstībai Latvijā,» uzskata AS VIRŠI-A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš.

Jaunajā DUS tiks uzstādīti kopumā 6 jaunākās paaudzes degvielas sūkņi, izbūvēta atsevišķa uzpildes vieta smagajam transportam, savukārt uz katras degvielas sūkņu saliņas klientiem būs pieejama visu kategoriju degviela (95. un 98. markas benzīns, dīzeļdegviela), kā arī izlejamais logu mazgāšanas šķidrums, savukārt uz vienas no saliņām klientiem būs pieejama arī autogāze.

Komentāri

Pievienot komentāru