MADARA Cosmetics nostiprina pozīcijas un nes peļņu

2018. gada 10. decembris plkst. 6:09
Autors: Elīza Grīnberga - speciāli DB
Sadaļa: Ražošana
Dalies ar šo rakstu

2017. gadā Latvijas straujāk augošais dabīgās kosmētikas ražotājs AS MADARA Cosmetics apsteidza līdzšinējos kosmētikas nozares līderus, arī vietējos konvencionālās kosmētikas ražotājus.

Sākotnēji tas pārsteidz, ņemot vērā uzņēmuma 100% fokusu uz sertificētu dabīgo kosmētiku, taču, uzklausot uzņēmuma valdes locekļa Ulda Iltnera pausto, atklājas likumsakarības starp šo panākumu, mērķtiecīgu darbu un pēdējā laika tendencēm nozarē.

10. novembrī apritēja gads, kopš AS MADARA Cosmetics akcijas tiek kotētas Nasdaq Riga alternatīvajā tirgū First North. Uzņēmuma vadība pirmo gadu akciju tirgū vērtē kā ļoti veiksmīgu – kļūstot par biržā kotētu uzņēmumu, AS MADARA Cosmetics izdevies ne vien piesaistīt kapitālu attīstībai, bet arī stiprināt uzņēmuma reputāciju un rosināt iedzīvotāju interesi par ieguldījumu iespējām vērtspapīru tirgū. Kļuvuši par akcionāriem, ieguldītāji no Latvijas un Igaunijas labprāt izmanto iespēju piedalīties uzņēmuma procesos, intervijā stāsta AS MADARA Cosmetics valdes loceklis Uldis Iltners.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Fragments no intervijas

2018. gads tuvojas noslēgumam – kā jūs raksturotu šī gada darbības rādītājus?
AS MADARA Cosmetics konsolidētais, neauditētais apgrozījums šī gada pirmajos mēnešos sasniedzis 6 milj. 958 tūkst. eiro, kas ir par 29% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Iepriekšējos gados apgrozījums audzis vidēji par 30% gadā, un arī šogad sasniegtais apgrozījums turpina līdzšinējo, straujo izaugsmes tempu.

Kas veicinājis uzņēmuma finanšu rādītāju izaugsmi?
Tas ir vairāku faktoru kopums. Viens no tiem ir jaunu produktu ieviešana tirgū. 2018. gada pavasarī uzsākām jauno saules aizsarglīdzekļu tirdzniecību – šī bijusi viena no veiksmīgākajām jaunu produktu līnijām pēdējo gadu laikā. Otrs faktors, kas veicinājis pārdošanas apjomu pieaugumu – jaunas tirdzniecības vietas ārvalstīs. Bijām mērķtiecīgi strādājuši, lai iekļūtu konkrētos tirdzniecības kanālos Eiropā un Ziemeļamerikā, kas šogad arī izdevies. Protams, augusi arī mūsu zīmola atpazīstamība galvenajos tirgos, ar ko skaidrojams arī tirdzniecības apjomu pieaugums.

Kas šobrīd ir AS MADARA Cosmetics lielākie tirgi?
Mūsu lielākais tirgus šobrīd ir Latvija, kur šī gada trešajā ceturksnī izaugsme sasniegusi 33%. Otrs lielākais – Somija, kas apjoma ziņā tuva Latvijai. Arī šajā valstī izaugsme 2018. gada pirmajā pusgadā bija virs 30%. Kopumā savu produkciju eksportējam uz vairāk nekā 20 pasaules valstīm, tomēr galvenais fokuss ir Eiropas Savienības (ES) valstis – jau pašreiz veiksmīgi strādājam vairumā no tām. Nākotnes attīstību saskatām tālākā izaugsmē ES valstīs, stiprinot zīmola atpazīstamību, paplašinot esošos tirdzniecības kanālus un apgūstot jaunus.
ES ir ļoti pateicīga produktu reģistrācijas ziņā. Vienreiz veikta ES centralizētajā sistēmā, reģistrācija attiecināma uz visām dalībvalstīm. Tirdzniecība ārpus ES bieži ir sarežģītāka – katrā valstī nepieciešams veikt produktu reģistrāciju pēc vietējiem noteikumiem, izpildīt dažādus citus nosacījumus. Daudzas valstis aizsargā savu iekšējo tirgu, radot sarežģītus apstākļus produktu importētājiem – piemēram, nosakot salīdzinoši augstas ievedmuitas likmes. Tā kā ES mums šādi ierobežojumi nepastāv, saglabājas iespējas straujai izaugsmei. Ar savu pašreizējo izmēru pret kopējiem Eiropas tirgus apjomiem vēl esam relatīvi mazs uzņēmums, un lielākajā daļā valstu, kurās strādājam, pastāv augsts izaugsmes potenciāls, tādēļ arī turpmākajos gados mūsu stratēģija būs attīstīties esošajos Eiropas tirgos.

Pagājis gads, kopš AS MADARA Cosmetics akcijas tiek kotētas biržā. Kas jūs pamudināja pieņemt šādu lēmumu? Daudzi uzņēmumi kā šķērsli min pārāk augstās prasības un izmaksas. Vai arī jūsu skatījumā process bija sarežģīts?
Prasības, kas jāizpilda, lai ieietu biržā, ir relatīvi augstas. Jārēķinās ar apjomīgu vadības komandas laiku, kā arī dažādām ārpakalpojumu izmaksām – būs nepieciešami konsultantu, juristu pakalpojumi. Lai arī birža faktiski ir finansējuma avots, mēs uz to skatāmies plašāk, ne tikai kā uz kapitāla piesaistes veidu. Tas ir arī veids, kā stiprināt uzņēmuma reputāciju eksporta tirgos un piesaistīt uzņēmumam lojālus cilvēkus, kuri, būdami investori, kļūst līdzdalīgi uzņēmuma izaugsmē. Ir daudz cilvēku, kuri vēlas iesaistīties uzņēmuma darbībā un justies piederīgi AS MADARA Cosmetics. Biržas formāts ir piemērots, lai to realizētu.

Visu rakstu Nostiprina pozīcijas lasiet pirmdienas, 10.decembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

LASI ARĪ:

Eksperts: Madara Cosmetics jāturpina strādāt tiešā veidā ar potenciālajiem ieguldītājiem
FOTO: Madara Cosmetics prognozē izaugsmi
Madara Cosmetics gada pirmajā pusē sasniedz apgrozījuma rekordu
Madara Cosmetics atklāj lielāko no zīmola veikaliem
Papildināta - Madara Cosmetics: Sākas jauns posms uzņēmuma attīstībā

Dalies ar šo rakstu