Mana pieredze: Dizains sadraudzējies ar dārza tehniku 

Jelgavā veikals Daba, kas jau desmit gadus tirgo ekoloģiskus produktus un Latvijā ražotās dizaina lietas, pirms diviem gadiem izveidojis sava dizaina līnijas – Dadzis un Daba

Linda Zalāne, 11.4.2018
1/14

Veikala Daba un radošās darbnīcas Daba vadītāja Dace Stūre (no labās) un viņas kolēģe Agnese Lībere

Foto: Paula Čurkste/LETA

Nolūkā atdalīt «saimniecības», atsevišķi no veikala ir izveidota radošā darbnīca Daba, kurā ikdienā roku rokā strādā pieci cilvēki, kuri rada, izgudro un īsteno zīmolu Dadzis un Daba produktus. Uzņēmumu īpašniece ir SIA Kongs, kas jau kopš 1994. gada nodarbojas ar meža un dārza tehnikas, kā arī elektroinstrumentu tirdzniecību. Taujāta, kā dizains sadraudzējies ar dārza tehniku, Dace Stūre, kura ir gan veikala, gan radošās darbnīcas vadītāja un idejas autore, teic, ka pirms aptuveni desmit gadiem viņa bija šīs šķietami nesavienojamās biznesa idejas iniciatore. Tolaik viņa bija aizgājusi dekrēta atvaļinājumā un sajutusi vilkmi darīt kaut ko savu. «Biznesa ideja man bija, telpas arī biju atradusi un nodomāju, ka māls jāmīca, kamēr tas ir mīksts. Prezentēju savu biznesa ideju SIA Kongs pārstāvjiem, viņi bija atvērti un gatavi attīstīt jaunu struktūrvienību,» atminas D. Stūre.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Ar asumiņu

D. Stūre teic, ka pirms desmit gadiem Latvijā ražoto preču veikali nebija pārāk izplatīti, kā tas ir patlaban, un šāda tipa bodīte šķita samērā ekskluzīva. Pirmos produktu ražotājus viņa atrada, apceļojot vairāk nekā 30 saimniecības Latgales pusē. Gadu gaitā sākotnējam produktu klāstam pievienojās vēl daudzi pārējo Latvijas reģionu amatnieku darinājumi. Vēlāk veikala plaukti tika papildināti ar ekoloģiskiem produktiem, jo pēc tiem bija pieprasījums. Tie gan nav tikai Latvijā ražotie produkti. Domas iedīglis par pašu radītu dizaina priekšmetu veidošanu parādījās pirms aptuveni četriem gadiem, bet iecere reālistiskākas aprises guvusi vien pirms diviem gadiem. Pirmais zīmols, kas ieraudzīja dienas gaismu, bija Dadzis, kam drīz vien pievienojās arī Daba. Abiem zīmoliem ir atšķirīgs raksturs un rokraksts. Dadzis ir melnbalts, bet Daba – krāsains, gluži tāpat kā vide mums apkārt. «Mums ir daudz produktu kategoriju, uz kurām liekam katram zīmolam raksturīgos zīmējumus, – trauki, koka dizaina lietas, tekstils, rotas, pārtika, papīrlietas u.c. Mēs izstrādājam ideju, uzzīmējam zīmējumu vai izvēlamies bildes, sagatavojam maketu, uzrakstām tekstus un pēc tam dodam sadarbības partneriem izpildīt darbu. Iespējams, nākotnē mums izdosies izveidot pašiem savu ražotni, bet līdz tam ir jāsaprot, kuru no produktiem vēlamies ražot, jo tik plašu sortimentu, kāds tas ir patlaban, ražot pašiem nav ekonomiski izdevīgi,» atklāj D. Stūre.

Visu rakstu Bez uzsistiem puniem neiztikt lasiet 11. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Mana pieredze: Nepilna minūte, un biļete kabatā

Mana pieredze: Fotogrāfa prestižs šobrīd ir ļoti zems

Mana pieredze: Pārdod laiku

Mana pieredze: Lauž stereotipu par lietoto preču veikaliem

Mana pieredze: Lielpilsētas vietā izvēlas būt tuvāk dabai

Mana pieredze: Ar mīlestību pret šūšanu

Mana pieredze: Dzīparo uz senatnīgām stellēm

Mana pieredze: Caur Skype konsultē klientus jebkur pasaulē

Tevi varētu interesēt

Uzņēmums Igate, kura līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Māris Peilāns ir arī futbola...

Suvenīru un dizaina preču uzņēmumam SIA Typical ir divas pastkaršu kolekcijas –...

SIA Coolored izdod pieaugušo krāsojamo grāmatu Sounds of the City; drīzumā iznāks...

Attīstoties attālinātajai tirdzniecībai, SIA Urbys kā alternatīvu sabiedriskā transporta biļešu...

Alerģija pret veikalos nopērkamajiem krēmiem Agritu Jērumu aizvedusi pie dabīgu smaržu veidošanas...

Nepalaid garām

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv ciemojas pie zīmola «Karl Walter tools» nažu...

Zīmoli «Mans Rajons», «Mil», «PIPARMĒTRA», «The Words Of Latvian», «PIKU.LV» stāsta par...

Noslēdzies «Bizness24h 2018» fināls. Konkursā kopumā piedalījās 200 komandas, no kurām tikai...

Suvenīru un dizaina preču uzņēmumam SIA Typical ir divas pastkaršu kolekcijas –...

Uzņēmējdarbības uzsākšanas konkursa Bizness 24h fināla kārtas ietvaros aizvadīts 20 spēcīgāko...

SIA Coolored izdod pieaugušo krāsojamo grāmatu Sounds of the City; drīzumā iznāks...

Uzņēmējdarbības uzsākšanas konkurss «Bizness 24h» aicina visus interesentus uz tirdzniecības...

2018. gada 3.aprīlī noslēdzās pieteikumu iesniegšana Rīgas pilsētas pašvaldības rīkotajā...

2017. gadā produktivitātes mērīšanas lietotnes DeskTime apgrozījums audzis par 18%, pārsniedzot...