Jaunākais izdevums

Coo Culte izmēģina vairākus virzienus un šobrīd koncentrējas uz svētku tērpu izgatavošanu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Sākās gan viss ar sieviešu veļas līniju. Mums bija smukas biksītes, piemēram, ar sirsniņām, ko labi pirka dāvanām,» saka Ilona Giberte, Coo Culte vadītāja. Tobrīd nebija domas, ka uzņēmums varētu ražot sieviešu apģērbu, bet savas identitātes meklējumu posmā tas sāka piedāvāt arī legingus un apdrukātus krekliņus, papildināt sortimentu. «Kad sākām ceļu, meklējām savu virzienu. Kā jau visi. Tagad esam atraduši savu stilu, labi jūtamies šajā nišā,» teic Ilona. Pēdējā laikā Coo Culte sortimentā ir vakarkleitas, ko līgavas izmanto arī kā savu kāzu tērpu. «Patiesībā mēs atkal vēlamies atgriezties pie apakšveļas līnijas, jo daudzi par to interesējas. Domāju, ka atgriešanās notiks, tomēr pagaidām ražošanā ir liela noslodze,» saka Ilona.

Tirgo arī paši

Coo Culte ir sava tirdzniecības vieta iepirkšanās centrā Sky&More Rīgā. «Savu veikalu atvērām, jo Sky&More izteica labu piedāvājumu. Tomēr vairāk strādājam ar partneriem. Uzskatu, ka ražošana un mazumtirdzniecība ir divas dažādas lietas, vajag koncentrēties uz to, kas labāk padodas. Var ātri izaugt, bet var nenoturēties, ja nav labas komandas. Tāpēc vajag attīstīties pamazām, lai visu kontrolētu,» ir pārliecināta Ilona. Uzņēmumam ir arī savs salonveikals (show-room) galvaspilsētas Klusajā centrā. «Kad saražojam kautko jaunu, redzam, kuri modeļi klientēm patīk, kādas krāsas izvēlas, kādi ir iebildumi. Te ir vieta, kur testējam jaunumus. Uz šejieni brauc mūsu sadarbības partneri un varam pateikt, kurus modeļus labāk pērk, ieteikt pamēģināt,» stāsta Nikola Šestopalova, Coo Culte pārdošanas vadītāja.

Kopumā Coo Culte produkcija ir atrodama 13 tirdzniecības vietās – Rīgā, Jūrmalā, kā arī Minskā, Baltkrievijā. «Mēs tur piedalāmies modes nedēļā un esam kļuvuši par populāru zīmolu,» apgalvo Ilona. Viņa stāsta, ka Baltkrievijas tirgus ir interesants un sarežģīts. Traucējošais faktors – tas ir samērā noslēgts, ir sarežģīti transportēt produkciju, jāsagatavo daudz dokumentu.

Visu rakstu Nostiprinās savā nišā lasiet 4. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju ražotāja SIA Lingerie Baltic zīmols Coo Culte gadu gaitā ieguvis prāvu pastāvīgo klientu loku.

Uzņēmums nostiprinājies savā tirgus nišā, taču apstāties negrasās. Tā mērķis ir strauji augt, jo, kāpinot apgrozījumu par 20% gadā, būtu iespējams samazināt preču cenu.

Coo Culte īpašniece, SIA Lingerie Baltic valdes locekle Ilona Giberte atzīst: ja salīdzina Latvijas iedzīvotāju pirktspēju ar Eiropas, tā nav tik augsta, tāpēc, veidojot cenu politiku, uzņēmums vadās pēc latviešu vidējām algām, protams, arī citiem faktoriem. «Apģērbi noteikti nav un nebūs pirmās nepieciešamības prece. Daudzi gan meklē apģērbu, kuru varētu nopirkt tā kā kafiju ar maizīti. Līdz ar uzņēmuma izaugsmi man ir svarīgi samazināt apģērba cenu. Vēlos, lai zīmols būtu ekskluzīvs, tajā pašā laikā arī pieejams. Bieži vien, vērojot citus Latvijā radītus zīmolus, esmu neizpratnē par to izstrādājumu augstajām cenām. Esmu ievērojusi, ka bieži cena ir neatbilstoši augsta, taču citreiz tā ir adekvāta un atbilst zīmola idejai. Dažkārt dārdzību var skaidrot, piemēram, ar auduma izmaksām, citos gadījumos zīmoli vēlas vairāk nopelnīt. Runājot par audumiem, pērkot trīs metrus, cena par to noteikti ir daudz augstāka, savukārt, iegādājoties 1000 vai 500 metru, cena ir pavisam cita,» biznesa nianses skaidro I. Giberte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Coo Culte zīmola sieviešu apģērbi

Laura Mazbērziņa, 29.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties apģērbu zīmola Coo Culte ražotnē.

Pašmāju ražotājs Coo Culte gadu gaitā ir izveidojis savu stilu, kas apvieno brutālo ar sievišķīgo. Tas atradis savu tirgus nišu, piemēram, apvienojot mākslīgo ādu ar tillu.

Uzņēmuma ražotne kopš 2014. gada atrodas Rīgā, Ganību dambī. Sākotnējās 20 kvadrātmetrus nelielās telpas pārtapušas par vairāk nekā 500 kvadrātmetrus lielu ražotni. «Visi audumi ražotnē ir sistematizēti datorprogrammā. Kaut arī to ir daudz un varētu šķist, ka nevar pat izskaitīt, jebkuru audumu var ātri atrast,» stāsta Coo Culte īpašniece Ilona Giberte.

Biznesa pirmsākumi meklējami 2009. gadā. No hobija tas pamazām pārtapis par I. Gibertes pamatdarbu un šobrīd viņai ir vairāk nekā 20 cilvēku liela komanda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviete Guna Segar, kura jau piecus gadus ar ģimeni dzīvo Austrālijā, iepazīstinājusi austrāliešus ar latviešu zīmola Coo Culte apģērbiem, kas īsā laikā posmā jau novērtēti atzinīgi.

«Ar Coo Culte iepazinos, kad biju Latvijā un gatavojos māsas Sintijas kāzām. Man ļoti iepatikās Coo Culte dizaini un apģērbu kvalitāte, tādēļ nolēmu sakontaktēties ar uzņēmuma pārstāvjiem. Sākt biznesa sadarbību ar Latvijas zīmolu varētu arī nozīmēt, ka varu braukt biežāk atpakaļ uz Latviju. Ideja par apģērbu tirdzniecību radās, jo mani interesē mode un dizains. Lai gan ikdienā strādāju par finanšu riska modelēšanas speciālisti vienā no Austrālijas bankām, mani piesaista uzņēmējdarbības izaicinājums. Savulaik maniem vecākiem bija Friendtex modes apģērbu tirdzniecības uzņēmums Latvijā, kur es guvu pieredzi apģērbu izplatīšanas specifikā un visā kas saistīts ar modes biznesu,» stāsta Guna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģenerālprokuratūras Personu un valsts tiesību aizsardzības departamenta prokurors pirmdien iesniedzis protestu par tiesas spriedumu, ar kuru kādai sievietei, kura iznomāja zīmola "Coo Culte" kleitas, uzlikts 300 eiro liels naudas sods, pavēstīja Ģenerālprokuratūras pārstāve Laura Majevska.

Viņa norādīja, ka prokurors veicis pārbaudi par personas sodīšanu un iesniedzis prokurora protestu, kurā ir lūgts atcelt Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas 2019.gada 20.septembra spriedumu administratīvā pārkāpuma lietā un pieņemt jaunu nolēmumu, ar kuru izbeigt lietu, jo notikumā nav administratīvā pārkāpuma sastāva.

Jau vēstīts, ka tiesa piesprieda 300 eiro lielu naudas sodu kādai sievietei, kura nelikumīgi izmantojusi Latvijā radīto zīmolu "Coo Culte", iznomājot šī zīmola kleitas, lasāms publiski pieejamajā anonimizētajā tiesas spriedumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa piespriedusi 300 eiro lielu naudas sodu kādai sievietei, kura nelikumīgi izmantojusi Latvijā radīto zīmolu "Coo Culte", iznomājot šī zīmola kleitas, lasāms publiski pieejamajā anonimizētajā tiesas spriedumā.

Tajā skaidrots, ka pārbaude pie sievietes, kura reģistrējusies kā pašnodarbinātā persona, notikusi šī gada maijā. Konstatēts, ka kleitas ar preču zīmi "Coo Culte" tiek iznomātas par naudu, nesaņemot autortiesību īpašnieka atļauju.

Tiesas sēdē sieviete savu vainu pārkāpuma izdarīšanā neatzina, paskaidrojot, ka ir invalīde, gribējusi nopelnīt, uzsākt privāto biznesu. Viņa tiesai skaidroja, ka izdomājusi iznomāt meitu kleitas, kā arī iegādājusies kleitas no kaimiņiem un paziņām, darbojusies kā pašnodarbinātā persona. Sieviete gan nenoliedza, ka ir zinājusi par "Coo Culte" preču zīmi. Spriedumā norādīts, ka sievietei izņemtas 16 kleitas, divas apakškleitas un viena josta - visas ar "Coo Culte" zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izbeigta Coo Culte lieta - ar nopirktu kleitu drīkst rīkoties pēc saviem ieskatiem

Zane Atlāce - Bistere, 02.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesas Krimināllietu tiesu kolēģija apmierinājusi Ģenerālprokuratūras Personu un valsts tiesību aizsardzības departamenta prokurora protestu par Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas spriedumu administratīvā pārkāpuma lietā, ar kuru sievietei, kura iznomāja Latvijā radītā zīmola "Coo Culte" kleitas uzlika 300 eiro sodu.

Db.lv jau vēstīja, ka pārbaude pie sievietes, kura reģistrējusies kā pašnodarbinātā persona, notikusi pērn maijā. Konstatēts, ka kleitas ar preču zīmi "Coo Culte" tiek iznomātas par naudu, nesaņemot autortiesību īpašnieka atļauju.

Šā gada 27.februārī nolemts izbeigt lietvedību administratīvā pārkāpuma lietu pret personu pēc Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.17 panta, informē Latvijas Republikas Prokuratūras Sabiedrisko attiecību speciāliste Una Rēķe.

Tiesas kolēģija piekrita prokurora protestā norādītajiem argumentiem norādot, ka no likuma "Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm" 5.panta otrās daļas izriet, ka preču zīmes "Coo Culte" īpašniecei tiesības attiecībā uz jebkuru pārdoto oriģinālo kleitu izbeidzas ar kleitas pārdošanas brīdi, kā arī no Autortiesību likuma 32.panta izriet, ka autoram tiesības izplatīt darbu izbeidzas ar brīdi, kad darbs pirmo reizi ticis pārdots vai citādi atsavināts Eiropas Savienībā, ja to izdarījis pats autors vai ja tas izdarīts ar viņa piekrišanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Iepazīstoties ar Coo Culte spriedumu, pārņem neizpratne

Brigita Tērauda, zvērināta advokāte, partnere ZAB “VILGERTS”, Latvijas profesionālo patentpilnvarnieku asociācijas valdes locekle, 17.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa piespriedusi 300 eiro lielu naudas sodu kādai sievietei, kura nelikumīgi izmantojusi Latvijā radīto zīmolu "Coo Culte", iznomājot šī zīmola kleitas. Iepazīstoties ar tiesas spriedumu, pārņem neizpratne par šāda sprieduma motivāciju. Ļoti žēl, ka nokavēts pārsūdzības termiņš.

Administratīvais pārkāpums kvalificēts pēc Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.17 panta, kas paredz atbildību par preču zīmes vai dizainparauga nelikumīgu izmantošanu. Vienlaikus spriedumā norādīts, ka pārkāpums ir pierādīts, jo nav saņemta autortiesību (?) īpašnieka atļauja iznomāšanai. Spriedumā nav vispār analizēts, kā konkrētais pārkāpums ir izpaudies attiecībā uz kleitu iznomāšanu, bet esot "izslēgtas visas šaubas par pārkāpējas vainu".

No izklāstītajiem lietas apstākļiem, noprotams, ka kundze ir iegādājusies oriģinālās zīmola kleitas (eksperts atzinis preces par oriģināliem). Tātad kleitas ražojis preču zīmes un dizainparauga īpašnieks. Preču zīmes un dizainparauga īpašnieka tiesību pārkāpums rastos situācijā, ja kleitas būtu viltotas, t.i. cita persona būtu uzšuvusi kleitas, izmantojot bez atļaujas svešu dizainu un piestiprinot īpašniekam piederošu preču zīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Gada preču zīmes 2018 apbalvojumus saņem Printful un Pupuchi

Zane Atlāce - Bistere, 26.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules intelektuālā īpašuma dienā tika apbalvoti konkursa «Gada preču zīme 2018» laureāti. Kategorijā «Gada preču zīme – Latvijai» balvu ieguva SIA «Zekants» par preču zīmi «Pupuchi», bet kategorijā «Gada preču zīme – pasaulei» par uzvarētāju tika atzīta AS «Printful Latvia» preču zīme «Printful».

Laureātu diplomus nominācijā «Gada preču zīme – pasaulei» saņēma Ilonas Gibertes preču zīme «Coo Culte» un SIA «Hortimed» preču zīme, bet nominācijā «Gada preču zīme – Latvijai» diplomi piešķirti SIA Wearedots par preču zīmi «dots.» un Arta Daugina preču zīme «Blueshockrace».

«Septiņu gadu laikā konkurss »Gada preču zīme« ir kļuvis par nozīmīgu un gaidītu ikgadēju nozares notikumu.Pozitīvi vērtējam, ka uzņēmēji arvien vairāk apzinās reģistrētas preču zīmes vērtību un tās aizsardzības nepieciešamību, kā arī arvien vairāk saprot, cik svarīgi ir uzņēmējdarbības attīstībai radīt pievilcīgu un viegli atpazīstamu preču zīmi. Konkursā uzvarējušās preču zīmes turpmāk kalpos par uzņēmumu radīto produktu un pakalpojumu galvenajiem mārketinga instrumentiem, veicinot to atpazīstamību ne tikai Latvijā, bet arī pasaulē,» teic Sandris Laganovskis, Patentu valdes direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apgūtu jaunus eksporta tirgus un veicinātu sadarbību ar iepircējiem Azerbaidžānā, šā gada 22.novembrī modes zīmols NARCISS prezentēja savu 2016.gada pavasara-vasaras kolekciju Baku modes nedēļā.

Šī ir trešā modes nedēļa, kas norisinās Baku un pulcē reģiona modes žurnālistus un blogerus, iepircējus un sabiedrībā zināmas personas.

Modes zīmola NARCISS vizīte Azerbaidžānā norisinās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalsta projekta ietvaros – Latvijas dienas Azerbaidžānā. Zīmolam tiek nodrošināta arī iespēja piedalīties Latvijas dizaina stendā, premium klases tirdzniecības centrā Grandezza, Baku pilsētas centrā. Stenda atklāšana norisināsies 26.novembrī.

Azerbaidžānas nozīmīgākajā modes notikumā – Baku modes nedēļā savas jaunās kolekcijas prezentēja arī Latvijas modes zīmoli Coo Culte un Anna Led.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Atdzīvina ražošanu

Linda Zalāne, 28.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Wims izgatavo apavus vairākiem zīmoliem Latvijā, kā arī ir izveidojis savu apavu kolekciju jeb ražošanas līniju; daļa jau ir pieejama uzņēmuma mājaslapā

Viena no uzņēmuma īpašniecēm un idejas autorēm ir Sanita Avotiņa, kura pirms trīs gadiem pirmos soļus apavu ražošanā spēra kopā ar Ingu Sabovicu, izveidojot apavu zīmolu SAZ. «Šis zīmols tiek attīstīts vēl aizvien, mēs gatavojam divas kolekcijas gadā, kuras atrādām ārvalstu izstādēs. SAZ projekts tiek lolots kā mazs bērns, bet vērienīgāku biznesa potenciālu saredzu ražojošajā uzņēmumā Wims, kuru pirms nepilniem diviem gadiem izveidoju kopā ar savu meistaru Viktoru Veļičko un Agri Avotiņu. Ar Viktoru sākām sastrādāties, veidojot SAZ kolekcijas, jo viņš bija viens no retajiem meistariem, kurš nebaidījās un prata izveidot sarežģītus apavu modeļus,» stāsta Sanita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Latvijas zīmols Wims savā pirmajā apavu kolekcijā nebaidās eksperimentēt

Linda Zalāne, 16.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Wims līdz šim koncentrēja darbību uz korporatīvo klientu apkalpošanu, bet nule kā laida klajā savu pirmo 2018. gada pavasara/vasaras apavu kolekciju.

«Esam apavu ražotājs un papildus mūsu pamatdarbībai jau kādu laiku piedāvājam dizaina risinājumus arī individuālajiem pasūtītājiem. Vadoties no augošā pieprasījuma pēc Wims modeļiem, kā arī pieejamās kapacitātes, vēlējāmies izmantot savu radošo potenciālu un resursus, lai vairāk pievērstos savu apavu modeļu izstrādei. Mūsu pašu kolekcijas izveide ir iespēja radoši izpausties starp «ražošanas putekļiem», vairāk eksperimentējot savā telpā, lai piedāvātu labākus risinājumus klientiem un nodrošinātu papildu peļņu SIA Wims. Saistībā ar sarežģīto darbaspēka situāciju Latvijā apavu profesijā, materiālu un tehnoloģiju neizdevīgo pieejamību mums nebija iespēju palielināt peļņas daļu darbam ar pašmāju zīmoliem,» stāsta SIA Wims līdzīpašniece Sanita Avotiņa. Šobrīd uzņēmums sadarbojas ar tādiem pašmāju apavu zīmoliem kā Inch2, Aristocrat Kids, SAZ, BG Suits, Coo Culte, Moelbosh, kā arī tas ir uzsācis pirmsmodeļu izstrādi vairākiem jauniem zīmoliem.

Komentāri

Pievienot komentāru