Pasaulē

Mattel, pateicoties spēcīgajam pieprasījumam, izdodas pārspēt analītiķu prognozes

Lelde Petrāne, 02.02.2011

Jaunākais izdevums

Mattel Inc, leļļu Bārbija un automašīnu Hot Wheels ražotājs, paziņojis par ceturkšņa rezultātiem, kas pārspēj prognozes. Labos darbības rezultātus palīdzējis sasniegt spēcīgais pieprasījums pēc kompānijas precēm, ziņo Reuters.

Ceturtā ceturkšņa tīrā peļņa bijusi 325,2 miljoni ASV dolāru jeb 89 centi uz akciju. Tajā pašā laika posmā pirms gada Mattel nopelnīja 328,4 miljonus ASV dolāru jeb 89 centus uz akciju.

Analītiķi bija prognozējuši 86 centu uz akciju peļņu.

Kalifornijā bāzētās Mattel, starp kuras investoriem ir miljardieris Karls Ikans (Carl Icahn), apgrozījums pieaudzis par 9% līdz 2,12 miljardiem ASV dolāru, pārspējot analītiķu 2,09 miljardu ASV dolāru apgrozījuma prognozi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bārbiju ražotājs iegūst vēl dažus no bērnu iemīļotākajiem zīmoliem

Lelde Petrāne, 24.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV rotaļlietu ražotājs Mattel paziņojis par darījumu, kura ietvaros iegādājas HIT Entertainment, Thomas the Tank Engine un citu populāru bērniem domātu zīmolu, īpašnieci, ziņo BBC.

Leļļu Bārbiju, automašīnu Hot Wheels un Fisher-Price rotaļlietu ražotājs kompāniju HIT iegādāsies par 680 miljoniem ASV dolāru.

Tas nozīmē, ka Mattel tagad pieder visas tiesības, lai ražotu rotaļlietas, balstoties uz tādiem zīmoliem kā Bob the Builder, Barney the Dinosaur un Thomas the Tank Engine.

Mattel jau iepriekš saskaņā ar licenci ražoja daudzus HIT produktus.

«HIT Entertainment pieder daži no mīlētākajiem un uzticību ieguvušākajiem pirmsskolas vecuma bērniem domātajiem zīmoliem pasaulē, un uzskatu, ka Mattel vadībā tiek tikai augs,» sacījis HIT prezidents un vadītājs Džefrijs D. Dans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Slēdz lielāko Bārbiju veikalu Šanhajā

Ritvars Bīders, 07.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Mattel, kam pieder leļļu zīmols Barbie, slēgusi sešstāvīgu veikalu Ķīnas apdzīvotākajā pilētā Šanhajā, norādot, ka rozā leļļu lielveikals ir izpildījis savu mērķi – jaunajā tirgū padarīt atpazīstamu zīmolu Barbie, raksta Financial Times.

Mattel veikala slēgšana notikusi pēc tam, kad savus veikalus Ķīnā slēguši arī ASV mazumtirgotāji Best Buy un Home Depot, kas nav spējuši izturēt konkurenci ar vietējiem tirgus spēlētājiem.

Analītiķi norāda, ka Bārbiju veikala gadījumā ASV kompānija nav spējusi apmierināt Ķīnas iedzīvotāju vēlmes, kas ir atšķirīgas no ASV patērētājiem.

Tāpat tiek uzskatīts, ka gan Mattel, gan Home Depot, gan Best Buy ir pārāk dārgi uzņēmumi Ķīnai, kur vietējās kompānijas piedāvā savus produktus lētāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabas aizstāvju organizācija Greenpeace trešdien nākusi klajā ar apgalvojumu - tās rīcībā ir pierādījumi, ka slaveno Bārbijas leļļu iepakojums tiek izgatavots no materiāliem, kurus iegūst, izcērtot lietusmežus Indonēzijā, vēsta Reuters.

Greenpeace aktīvisti apsūdz tādas kompānijas kā Mattel un Walt Disney Co lietusmežu straujās izciršanas veicināšanā Indonēzijā. Lai pret to protestētu organizācijas aktīvisti ceturtdien Losandželosā bija sarīkojuši demonstrāciju pie Bārbiju ražotājas - kompānijas Mattel galvenā biroja.

Vides aizstāvji bija tērpušies kā Bārbijas partneris Kens un izkarinājuši lielu plakātu, kurā bija attēlots Kens un rakstīts: «Bārbij, viss ir beidzies. Es nesatiekos ar meitenēm, kas iznīcina mežus.»

«Bārbija iznīcina lietusmežus un izraisa apdraudēto sugu bojāeju,» skaidro Bustars Maitars, Indonēzijas lietusmežu glābšanas kampaņas organizētājs. «Kompānijai Mattel jāpārtrauc ražot pasaules populārākās rotaļlietas iesaiņojums, graujot lietusmežus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Šo Ziemassvētku topa rotaļlietas - iPad atdarinājums un interaktīvi roboti

Lelde Petrāne, 02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku sezona rotaļlietu nozarei ir izšķirošs laiks, jo vecāki, izliekoties par Ziemassvētku vecīti, steidz piepildīt savu bērnu sapņus.

Šogad daudzi rotaļlietu ražotāji, lai iegūtu klientus, turas pie jau izmēģinātām lietām, kam piešķirts kāds «svaigums».

CNBC izveidojis šajā Ziemassvētku sezonā Amerikā pieprasītāko rotaļlietu sarakstu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, var pieņemt, ka vismaz daļa no šīm rotaļlietām būs iekļuvusi arī Latvijā dzīvojošo bērnu vēstulēs Ziemassvētku vecītim.

My Keepon

Ražotājs: Wow! Stuff

Cena: 50 ASV dolāri

Vecums: 6 gadi līdz 11 gadi

Mazs mikrofons, kas iebūvēts My Keepon, ļauj tam dzirdēt mūziku, ko īpašnieks atskaņo, vai ritmus un atbildēt. Tā reaģē arī uz piesitieniem, saspiešanu un kutināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kembridžas hercoga un hercogienees kāzu pirmo gadadienu nolēmusi atzīmēt arī kompānija Mattel Inc, vēsta Reuters.

ASV bāzētais leļļu Bārbiju ražotājs šonedēļ paziņojis, ka aprīlī laidīs klajā īpašu divu leļļu komplektu, lai atzīmētu vienu gadu kopš Lielbritānijas prinča Viljama un Keitas Midltones kāzām Vestminsteras abatijā.

Lelles būs ģērbtas tādos pašos apģērbos, kādos Viljams un Keita bija tērpušies savu kāzu ceremonijas laikā, ko saskaņā ar aplēsēm noskatījās trīs miljardi cilvēku visā pasaulē.

Abu leļļu komplekta cena ir 100 ASV dolāri, un Mattel jau sākusi pieņemt iepriekšpasūtījumus.

Karaliskais pāris pievienojas citiem, kuri iekļuvuši Mattel kolekcijā, tostarp Timam Makgrovam un Feitai Hillai, kā arī TV zvaigznēm Lusillei Bolai un Desi Arnazam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Zvaigžņu kari nāk par labu dažiem rotaļlietu ražotājiem

Jānis Šķupelis, 23.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākajā daļā gadījumu kāda konkrēta uzņēmuma vai pat veselas nozares pārstāvju akcijas cenas biržā ietekmē ziņas vai spekulācijas par nākotni. Turklāt šīs ziņas var būt ļoti dažāda rakstura – tās var saistīties gan ar jaunumiem no makroekonomikas datu frontes, gan, piemēram, ar kādu jaunu modes kliedzienu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Interesanti šajā sakarā ir tas, ka jau kādu laiku pastiprināti biržā svārstās vairāku pasaules lielāko rotaļlietu ražotāju vērtspapīru cenas. Tas savukārt lielā mērā saistīts ar nākamā mēneša otrajā pusē gaidāmo svaigāko Zvaigžņu karu filmu, kas vismaz ASV jau tagad raisījusi milzīgu pieprasījumu pēc attiecīgām rotaļlietām, piemēram, plastmasas gaismas zobeniem vai franšīzes antagonista – Dārta Veidera – maskām. Kādam šīs lietas ir jāražo, un oficiālās licences piešķirtas vairākiem lielajiem pasaules rotaļlietu ražotājiem.

Tas, kas ir modē

Pieejamā informācija liecina, ka Zvaigžņu karu tēmai milzīgu savu rotaļlietu nodaļu platību jau tagad atvēlējuši tādi mazumtirdzniecības milži kā Wal-Mart Stores un Target. Pastāv viedoklis, ka viss notiekošais pie lielākas peļņas ļaus nonākt tādām rotaļlietu ražošanas kompānijām kā Hasbro, Mattel un Jakks Pacific. Hasbro akcijas vērtība kopš šā gada sākuma ir palielinājusies gandrīz par 40%. Kompānijas iepriekšējo 12 mēnešu P/E (Price/Earnings) rādītājs atrodas pie 22,6 un uzņēmuma dividenžu ienesīgums ir 2,4%. Savukārt Jakks Pacific akcijas vērtība kopš gada sākuma ir pieaugusi par 16,6%. Šai kompānijai ir arī zemāks P/E rādītājs – pie 16,45.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Rotaļlietu ražotāja Hasbro peļņa pārspēj prognozes

Lelde Petrāne, 07.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saglabājoties pieprasījumam pēc ASV otras lielākās rotaļlietu kompānijas figūrām, spēlēm un puzlēm, Hasbro Inc ceturkšņa peļņa pārspējusi prognozes, ziņo Reuters. Kompānija norādījusi, ka šogad vajadzētu augt gan peļņai, gan ieņēmumiem.

Šogad Hasbro pārdošot rotaļlietas un spēles, kuru pamatā ir amerikāņu bērnu televīzijas seriāls Sesame Street.

Kā vēstīts, arī Mattel Inc, leļļu Bārbija un automašīnu Hot Wheels ražotājs, nesen paziņoja par ceturkšņa rezultātiem, kas pārspēj prognozes. Mattel ceturtā ceturkšņa tīrā peļņa bijusi 325,2 miljoni ASV dolāru jeb 89 centi uz akciju.

Savukārt Hasbro ceturkšņa tīrā peļņa bijusi 140,0 miljoni ASV dolāru jeb 99 centi uz akciju. Analītiķi bija prognozējuši 92 centu uz akciju peļņu.

Atbilstošajā laika posmā iepriekšējā gadā rotaļlietu ražotājs strādāja ar 165,6 miljonu ASV dolāru peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtības piedzīvojošais ASV rotaļlietu ražotājs «Mattel» trešdien paziņoja, ka likvidēs 2200 darbvietas, ņemot vērā šā gada otrajā ceturksnī ciestos kārtējos zaudējumus.

Uzņēmums norādīja, ka likvidēt paredzēts 22% no aptuveni 35 000 darbvietu.

Tāpat kompānija ieplānojusi pārdot ražotnes Meksikā.

«Mattel» zaudējumi otrajā ceturksnī pieauguši līdz 240,9 miljoniem dolāru (206,07 miljoniem eiro), salīdzinot ar 56,1 miljonu dolāru (47,9 miljoniem eiro) attiecīgajā laika periodā pērn.

Tikmēr kompānijas tirdzniecības apjoms ceturksnī samazinājies par 13,7% - līdz 840,7 miljoniem dolāru.

Finanšu rezultātus negatīvi ietekmējis ASV bērnu preču veikalu tīkla «Toys R Us» bankrots un likvidēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Apgrozījumam augot par 1,8%, samazinājusies Bārbiju ražotāja peļņa

Lelde Petrāne, 15.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mattel Inc, leļļu Bārbija un automašīnu Hot Wheels ražotājs, šā gada pirmajā ceturksnī strādājis ar tīro peļņu 16,6 miljonu ASV dolāru apmērā, ziņo MarketWatch.

Atbilstošajā periodā iepriekšējā gadā tas nopelnīja 24,8 miljonus ASV dolāru.

Rēķinot peļņu uz vienu akciju, kompānija šā gada pirmajā ceturksnī nopelnījusi piecus centus.

Apgrozījums pieaudzis par 8,1% līdz 951,9 miljoniem ASV dolāru. Tajā pašā laika periodā pirms gada Kalifornijā bāzētās Mattel apgrozījums bija 880,1 miljons ASV dolāru.

FactSet Research aptaujātie analītiķi bija prognozējuši peļņu četru centu apmērā uz akciju un apgrozījumu 905,1 miljona dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Strauji augusi pasaulē lielākā rotaļlietu ražotāja peļņa

Lelde Petrāne, 15.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mattel, leļļu Barbie un rotaļlietu Fisher-Price ražotāja, peļņa trīs mēnešos - līdz jūnija beigām - pieaugusi par 50%, ziņo BBC.

Pasaulē lielākais rotaļlietu ražotājs paziņojis par spēcīgu pieprasījumu pēc spēlēm, kas balstītas uz Pixar filmu Vāģi 2.

Apgrozījums audzis par 14% līdz 1,16 miljardiem ASV dolāru.

Starp Kalifornijā bāzētā Mattel zīmoliem ir arī auto rotaļlietu zīmoli Hot Wheels un Matchbox, kā arī uz meitenēm orientētais - American Girl.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Mattel Ziemassvētkus gaida ar QR kodiem

Lelde Petrāne, 20.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tirgotājs Walmart un rotaļlietu ražotājs Mattel nākuši klajā ar virtuālā veikala kampaņu, liecina informācija wallblog.co.uk.

Šajos plakātos cilvēki var izvēlēties produktus, noskenēt QR kodus savos mobilajos tālruņos un samaksāt par konkrētajiem produktiem. Tie līdz pat durvīm tiek piegādāti bez maksas.

Līdz ar to pie rotaļlietas var tikt, pat neapmeklējot veikalu.

Kā raksta wallblog.co.uk, tas ir nākamais solis pēc pagaidu veikala - viss, kas nepieciešams, ir plakāti ar produktiem, tiem piesaistīti QR kodi un mobilie tālruņi.

Tas ne tikai likvidē mazumtirdzniecības telpu izmaksas, bet arī mazina darbinieku un ar viņiem saistītos izdevumus. Noliktavā ir nepieciešams daudz mazāk darbinieku, turklāt bez klientu apkalpošanas iemaņām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņojot par pārdošanas apjomu pieaugumu 13% apmērā, Dānijas Lego kļuvis par pasaulē otru lielāko rotaļlietu ražotāju, ziņo BBC.

Sešos mēnešos - līdz 30. jūnijam - Lego pārdošanas apjomu rādītājs sasniedzis 1,8 miljardus ASV dolāru, pārspējot ASV bāzēto Hasbro.

Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju pirmā pusgada peļņa uzkāpusi līdz 550 miljoniem ASV dolāru un tirgus daļa - līdz 8,8%. Uzņēmums patlaban ir Dānijas bagātākā cilvēka - Kjelda Kirka Kristiansena - kontrolē. Viņš ir Lego dibinātāja mazdēls.

Pasaulē lielākais rotaļlietu ražotājs ir ASV uzņēmums Mattel.

Lego pārdošanas apjomu kāpumu veicinājusi Čima rotaļlietu sērija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lego ieguldīs vairākus simtus miljonu eiro ražotņu paplašināšanā

Žanete Hāka, 21.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais rotaļlietu ražotājs Lego paziņojis, ka paplašinās trīs savas ražotnes, lai spētu apmierināt augošo pieprasījumu pēc krāsainajiem klucīšiem, raksta Bloomberg.

Kopējais uzņēmuma paplašināšanās plāns līdz 2022. gadam paredz trīsciparu miljonu eiro lielu skaitli, ko konkrēti uzņēmums nemin.

Lego savu rūpnīcu Meksikā paplašinās par 3000 darbiniekiem. Tāpat Lego investēs arī Ungārijas rūpnīcā, palielinot darbinieku skaitu par 150, taču līdz 2020. gadam – par aptuveni 1600, ņemot vērā pārdošanas apjomu izmaiņas. Investīcijas paredzētas arī Dānijas, Billunda ražotnē.

Lai iekarotu Āzijas tirgus, uzņēmums būvē ražotni Ķīnā.

Db.lv jau rakstīja, ka 2014. gadā Lego pārspējis Mattel, iegūstot pasaulē lielākās rotaļlietu kompānijas titulu, iepriecinājis pasaules bērnus ar Lego filmu, kā arī kļuvis par pasaulē spēcīgāko zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bārbiju ražotāja Mattel peļņa pieaugusi par 23%

Lelde Petrāne, 15.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotaļlietu ražotāja Mattel Inc. trešā ceturkšņa tīrā peļņa pieaugusi par 23% līdz 283,3 miljoniem ASV dolāru jeb 77 centiem uz akciju, ziņo MarketWatch.

Tajā pašā laika posmā iepriekšējā gadā tas nopelnīja 229,8 miljonus ASV dolāru jeb 63 centus uz akciju.

Kompānijas tīrais apgrozījums pieaudzis par 2% līdz 1,83 miljardiem ASV dolāru.

FactSet Research aptaujātie analītiķi prognozēja, ka rotaļlietu ražotājs būs nopelnījis mazāk - 75 centus uz akciju, bet tā apgrozījums būs 1,94 miljardi ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Šis gads pārbaudīs finanšu tirgu optimismu

Deniss Pospelovs - AFI Investīcijas dibinātājs, 16.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nu jau pagājušā gada decembra galvenais notikums bija jauna gada iestāšanās. Tieši tik garlaicīgs pasaules finanšu tirgos padevās pērnā gada pēdējais mēnesis. Finanšu teorētiķu lokā pastāv viedoklis, ka jauna gada iestāšanās ir vien mākslīgs, kalendārs atskaites punkts, kuram nebūtu jābūt nekādai faktiskai ietekmei uz finanšu tirgu pamatrādītājiem pretēji, piemēram, būtiskiem politiskiem vai ekonomiskiem notikumiem. Taču realitātē tā nav. Investori apzināti vai ne, taču jaunu gadu uztver kā nogriezni rezultātu apzināšanai, savu stratēģiju izvērtēšanai, peļņas vai zaudējumu fiksēšanai. Jauns gads nozīmē jaunu pieeju, jaunas tirdzniecības stratēģijas, varbūt jaunus tirdzniecības limitus un jaunu attieksmi pret risku. Tam visam ir pavisam reālas sekas finanšu tirgos un 2018. gads nesīs jaunas vēsmas neatkarīgi no pērnajā gadā uzņemtā virziena.

Iepriekšējo gadu laikam vislabāk raksturo vārds «mierīgs». Finanšu tirgi kopumā bija pat mierīgāki, kā sociālekonomiskā vai ģeopolitiskā situācija pasaulē. Fondu tirgi ir būtiski pieauguši, S&P 500 indekss audzis par gandrīz 500 punktiem, fiksējot 21% izaugsmi un 62 reizes tirdzniecības dienas beigās uzrādot jaunus vēsturiskos rekordus. Tirgus korekcijas, ja skatāmies tikai uz dienas beigu rezultātu, bija īsas un nepārsniedza 3%. 2500 punktu it kā psiholoģiski nozīmīgais līmenis tika sasniegts un pārsniegts bez īpaša stresa vai eiforijas. Negatīvas politiskas vai ekonomiskas ziņas tirgus vai nu nepamanīja, vai ātri virzījās tālāk pēc pavisam īsa krituma. Par specifiskiem tirgiem jāsaka, ka tehnoloģiju uzņēmumu fondu aktīvi aktīvi auga straujāk par citiem, NASDAQ indekss pieauga vairāk par ceturtdaļu. Nelielu uzņēmumu finanšu aktīvi, savukārt, vērtībā auga lēnāk un RUSSELL2000 indekss pieauga mazāk par 15%. Interesanti, ka individuālu uzņēmumu lokā lielāko pieaugumu uzrādīja nevis tehnoloģiju veiksminieki Micron Technology (+87%) vai PayPal (+86%), bet gan pavisam tradicionālais, taustāmais Boeing ar iespaidīgu +90% rādītāju. Bija arī iespaidīgi neveiksminieki – slavenais rotaļlietu, tostarp Bārbijas lelles ražotājs Mattel zaudēja 47% vērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lego kļūst par ceturto lielāko rotaļlietu ražotāju

Ritvars Bīders, 03.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas konstruktoru ražotāja Lego pārdošanas apjomi 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, palielinājās par 37% līdz 16,01 miljardam Dānijas kronu (1,51 miljardam latu). Tas veicinājis Lego tirgus daļas pieaugumu līdz 5,9%, kā rezultātā kompānija kļuvusi par pasaulē ceturto lielāko rotaļlietu ražotāju, ziņo AFP.

Īpaši strauju pārdošanas apjomu izaugsmi Lego piedzīvojis ASV, Lielbritānijā un Austrumeiropas valstīs.

Lego peļņa pērn palielinājusies par 69% līdz 3,72 miljardiem kronu (350,8 miljoniem latu).

2010. gada beigās Lego nodarbināja 8 365 tūkstošus cilvēku, kas ir par 1 079 vairāk nekā pirms gada.

Pasaulē lielākais rotaļlietu ražotājs joprojām ir Mattel, kam seko Hasbro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas produktu pārkrāvējam SIA «PARS Termināls» piemērots aizliegums komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Nodrošinājumu uzņēmumam piemērojis Valsts ieņēmumu dienests (VID), un tas komercreģistrā ierakstīts 7.februārī.

Šis ir pirmais uzņēmumam piemērotais nodrošinājums.

«Lursoft» izziņa liecina, ka uz šī gada 7.februāri SIA «PARS Termināls» nebija VID administrēto nodokļu parāda, kas kopsummā pārsniegtu 150 eiro.

SIA «PARS Termināls» dibināts 1991.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2 503 120 eiro; tas vienādās daļās (pa 50% kapitāldaļu katram) pieder diviem Kiprā reģistrētiem uzņēmumiem - «Gertynoir Holdings Limited» un «Mattel Alliance Limited».

2017.gadā SIA «PARS Termināls» strādāja ar neto apgrozījumu 10,321 miljona eiro apmērā, savukārt uzņēmuma peļņa pēc uzņēmumu ienākuma nodokļa aprēķināšanas 2017.gadā bija 828 tūkstoši eiro. Tas nodarbināja 47 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Venipak iegādājas Nīderlandes e-komercijas vairumtirgotāju

Db.lv, 23.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums Venipak iegādājies e-komercijas vairumtirgotāju Strengholt Entertainment BV, kas atrodas Nīderlandē un darbojas visā Eiropā. Uzņēmuma apgrozījums sasniedz 50 miljonus eiro un tā katalogā pārstāvēti tādi zīmoli kā Universal Music, Lego, L’Oreal, Disney, Mattel un citi.

Paredzams, ka šis darījums veidos pamatu „Venipak” efulfillment jeb pilnīgas e-komercijas pasūtījumu izpildes paplašināšanai Eiropā, kā arī kravu aviopārvadājumu pakalpojumu paplašināšanai Eiropā, Āzijā, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā. Tāpat mainīsies arī uzņēmuma uzņēmējdarbības modelis, papildinot loģistiku e-komercijas vairumtirdzniecības jomā.

„Venipak” īpašnieks Nerijus Raudonis norāda, ka uzņēmums jau labu laiku galveno uzmanību velta loģistikai un klientu vertikālei. „Mēs gribējām aizņemt lielāku tirdzniecības ķēdes daļu, nevis tikai loģistiku, un šis darījums mums paver aptuveni 4 miljonu preču grozu, kas ietver augstas un augstākās kategorijas izstrādājumus,” sacīja N. Raudonis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Veikalu tīkla Lāčuks īpašnieki plāno attīstīt ekorotaļlietu ražošanu

NOZARE.LV, 12.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Foboss Viens, kam pieder bērnu rotaļlietu veikalu tīkls Lāčuks, plāno attīstīt ekorotaļlietu ražošanas līniju, pastāstīja SIA Foboss Viens izpilddirektors Jānis Jurģelis.

Ražošanas sākšanai nepieciešamās investīcijas ir aptuveni 120 000 latu.

«Lai gan ekorotaļlietas konceptuāli ir par 30% dārgākas, pieprasījuma pieaugums pēc koka rotaļlietām pērn bijis aptuveni 8%. Ekorotaļlietas plānots piedāvāt ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos Igaunijā, Lietuvā, Baltkrievijā un citās valstīs,» norādīja Jurģelis.

Patlaban Foboss Viens jau ražo dažādas spēles, lasītprasmes, skaitītprasmes palīglīdzekļus, galda spēles un citas preces no koka. Taču patlaban rotaļlietu ražošana veido nelielu īpatsvaru no apgrozījuma. Foboss Viens ražotās rotaļlietas veido aptuveni 50 000 latu apgrozījumu gadā, kas ir aptuveni 0,5% no kopējā apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saliekamu bērnu rotaļlaukumu ražotājs SIA Wendi Toys, kas produkciju līdz šim tikai eksportējis, uzsāk tirgošanu arī Latvijā.

«Izbaudot veiksmes stāstu ar sekmīgu eksportpreci – bērnu rotaļlaukumu, esam raduši iespēju to piedāvāt arī pašmāju pircējiem,» paziņojis SIA Wendi Toys valdes loceklis un rīkotājdirektos Ivars Upmalis.

Bērnu rotaļlaukumu cenas Latvijas pircējiem būs zemākas – atbilstošas pirktspējai, «lai gan produkts būs pat labāks nekā eksportam,» apgalvo I. Upmalis.

DB jau iepriekš rakstīja, ka uzņēmuma ražotie rotaļlaukumi ir saliekami un kompakti iepakoti, kas ļauj tos ietilpināt arī vieglās automašīnas bagāžniekā.

Uzņēmuma rīkotājdirekotrs iepriekš vaicāts, vai ideja ir patentēta vai kā citādi aizsargāta, norādīja: «Ir divi veidi, kā sevi pasargāt. IKEA aizsargāšanas princips ir zemākā pašizmaksa. Vēl efektīvāks veids ir būt soli priekšā. Labākais piemērs rotaļlietu pasaulē - Brio pirmie izdomāja koka vilcieniņus, kas brauc pa sliedēm. Viņus kopē visa pasaule, arī IKEA, bet viņi par to neuztraucas un ir soli priekšā - katrā izstādē parāda ko jaunu un notirgo vairāk nekā jebkurš no kopētājiem. Patentēt, manuprāt, nozīmē, samaksāt lielu naudu par iespēju tiesāties.»

Komentāri

Pievienot komentāru