Jaunākais izdevums

No 2016.gada 1.oktobra Tukuma novada iedzīvotājiem būs iespēja iegādāties vienoto biļeti, kas paredzēta braucienam ar diviem transportlīdzekļiem – autobusu un vilcienu. Pasažieris, iegādājoties biļeti Pasažieru vilciena biļešu kasē vai pie konduktora, varēs tikt no Rīgas līdz Tukuma stacijai ar vilcienu un pēc tam, uzrādot šo pašu biļeti, pārsēsties SIA Tukuma auto apkalpotā maršruta autobusā. Šo biļeti varēs nopirkt arī autobusā, lai tiktu no apdzīvotas vietas Tukuma novadā līdz Rīgai.

Iegādājoties vienoto biļeti, pasažieris par braucienu maksās lētāk un sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantot būs ērtāk, jo pasažierim, pārsēžoties no viena transportlīdzekļa otrā, būs jāuzrāda tikai viena biļete. Iedzīvotājiem tiek piedāvāta arī vienotā abonementa biļete, kas pielāgota pasažieru braukšanas paradumiem un kas nodrošina vēl papildu atlaides. Tāpat pasažieri var nopirkt vienu bagāžas biļeti, kas paredzēta braucienam gan ar vilcienu, gan autobusu.

Vienoto biļeti varēs izmantot Pasažieru vilciena maršrutā Rīga–Tukums un piecos SIA Tukuma auto apkalpotajos maršrutos – Nr.3211 Jauntukums–MRS, Nr.3212 Jauntukums–Tukuma Lauktehnika, Nr.3213 Durbe–L.Dzelzceļa iela–Tukuma Lauktehnika, Nr.3214 Durbe–Tukuma Lauktehnika un Nr.3215 Jauntukums–Ozoliņi–MRS.

Vienoto biļeti pasažieri varēs iegādāties Pasažieru vilciena biļešu kasēs, pie konduktora vai autobusa vadītāja. Savukārt vienoto abonementa biļeti būs iespējams iegādāties Pasažieru vilciena biļešu kasēs.

Autotransporta direkcija sadarbībā ar pasažieru pārvadātājiem turpina darbu, lai ieviestu vienoto biļeti arī citviet Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīspadsmit gadu laikā ballīšu autobuss jeb Partybus spējis saglabāt savu vietu izklaides piedāvājumu klāstā, pārbūves procesā ir vēl viens autobuss

Partybus stāsts aizsācies pirms aptuveni 15 gadiem, kad tā izveidotājs Edgars Auziņš atgriezies Latvijā no ārzemēm, kur strādājis dažādus darbus – viesnīcās, bāros, uz kruīza kuģiem. Latvijā viņš izmēģinājis darboties arī tirdzniecības nozarē un mārketingā, tomēr sapratis, ka vēlas strādāt sev. «Jutu, ka pienācis laiks kam savam. Īsti laikam neapzinājos, ka vairs nebūs ne darba, ne algas dienas, arī atvaļinājumu neviens nepiešķirs un jāslimo būs uz sava rēķina,» stāsta E. Auziņš. Kopā ar draugu viņš sācis ģenerēt biznesa idejas, un viena no tām bija Partybus.

«Pati par sevi ideja neko nedod. Sākumā izpēte, tad radi un draugi mēģina ideju nobeigt. Tad atbildīgie valsts dienesti pasaka, ka nebūs, ka ar to visu ir par maz. Un, kad tiec līdz pirmajiem realizācijas soļiem, tad bieži pēc pirmajām grūtībām atmet ar roku. Plānoto trīs mēnešu vietā garāžā pavadīju divus gadus. Psiholoģiski grūts laiks. Arī man daudz netrūka, lai atmestu ar roku. Lai nu kā, bet Partybus es uzbūvēju,» komentē E. Auziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Autotransporta direkcija veica 1156 pārbaudes autobusos un vilcienos, kas ir par 90% vairāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn, informē direkcijas pārstāvji.

Pārkāpumi konstatēti 5,5% gadījumu. Izplatītākie ir biļešu tirdzniecības pārkāpumi, un visbiežāk tie konstatēti Pierīgas maršrutos. Papildus reģionālajiem pārvadātājiem šogad tika veiktas novērošanas kontroles arī Rīgas mikroautobusos.

Šā gada pirmajā pusgadā pārkāpumi konstatēti 5,5% no visām veiktajām pārbaudēm, savukārt līgumsods pārvadātājiem tika piemērots par 41 pārkāpumu. Izplatītākie pārkāpumi joprojām ir saistīti ar biļešu tirdzniecību – pasažierim netiek izsniegta biļete; pasažierim, kurš samaksājis par braucienu, tiek izsniegta nulles vērtības biļete; pasažierim tiek izsniegta tāda biļete, kurā norādītā informācija nav korekta, piemēram, ir samaksāts par braucienu līdz vienai pieturai, bet biļetē parādās cita pieturvieta; biļete tiek izsniegta tikai īsu brīdi pirms kontroles iekāpšanas. Reģionālie maršruti, kuros šā gada pirmajā pusgadā konstatēti visbiežākie biļešu tirdzniecības pārkāpumi, atrodas Pierīgā, piemēram, maršruts Rīga–Jūrmala, Rīga–Baldone, Rīga–Upeslejas un Rīga–Olaine.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Valkas pašvaldība: «Alkohola tūrisms» nes labumu arī citiem pierobežu pilsētu uzņēmējiem

LETA, 16.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pateicoties «alkohola tūrismam», ir jūtams atbalsts pierobežas pilsētu tūrisma industrijai - viesi no Igaunijas un Somijas bieži vien tur nakšņo, apmeklē tūrisma objektus un iegādājas suvenīrus, stāstīja Valkas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Aksana Markoviča.

Taujāta, kā biežie kaimiņvalsts viesi ietekmē pašvaldības ekonomiku, Valkas novada pārstāve stāstīja, - lai gan padziļināti šo jautājumu pašvaldība nav analizējusi, noteikti esot jūtams atbalsts vietējai tūrisma industrijai. Valkā atvēries jauns hostelis Piiri Hostel, kas gan piederot igauņu uzņēmējam un esot saistīts ar vienu no alkohola tirdzniecības vietām.

Salacgrīvas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Ilga Tiesnese savukārt nozīmīgu citu ekonomisko labumu no «alkohola tūrisma» pagaidām nesaskata. Saistībā ar jauno autobusa maršrutu, kas kursēs uz Ainažu Alko1000 veikalu, tiek liktas cerības uz to, ka no jauna piesaistītie veikala klienti izvēlēsies arī apmeklēt Ainažus kā tūrisma objektu, tādējādi atbalstot vietējos tūrisma industrijas pārstāvjus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2020. gada 15. janvāra reģionālo maršrutu autobusos biļetes cena pieaugs par 10 centiem, bet vilcienos - par 10 vai 20 centiem (atkarībā no reģiona), informē VSIA Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Vienlaikus braucieniem vilcienos tiks palielināts atlaižu klāsts, tajā skaitā kļūs lētākas internetā iegādātās biļetes. Elektroniski pārdotajām viena brauciena biļetēm, kas maksā vismaz 2,10 eiro, tiks piemērota atlaide 10% apmērā. Savukārt e-biļetēm, kas maksā mazāk par 2,10 eiro, atlaide saglabāsies 5% apmērā.

Gan starppilsētu, gan vietējās nozīmes maršrutos maksa par braucienu autobusā pieaugs par 10 centiem, savukārt vilciena biļetes cena A un B zonas robežā palielināsies par 10 centiem, bet, braucot tālākos posmos, tā pieaugs par 20 centiem. Pasažieriem arī turpmāk būs iespēja iegādāties abonementa biļeti, maksājot par braucienu lētāk - braucienam autobusos tā nodrošina atlaidi 10%, 15%, 20% apmērā, bet vilcienā atlaidi var saņemt līdz pat 46% apmērā. Iedzīvotāji, kuri abonementa biļeti būs iegādājušies pirms 15. janvāra, varēs to izmantot līdz derīguma termiņa beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus rosina nodot vilciena operatoram

LETA, 06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visus autobusa maršrutus, kas kursē paralēli vilcienam, būtu loģiski nodot vilciena operatoram, uzskata sabiedriskā autobusa pārvadātāja SIA «B-Bus» valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars.

Šogad SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) plāno izsludināt konkursu visā Latvijā par pasažieru pārvadājumiem reģionālajā maršrutu tīklā. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) medijos izteicies, ka valsts iespējams vairs nedotēs reģionālos autobusu maršrutus, kuros paralēli kursē pasažieru vilciens.

«Satiksmes ministra redzējums, kas vērsts uz sabiedriskā transporta attīstības nākotni reģionālajos maršrutos, ir pareizais virziens, uz kuru būtu jāiet, jo esošais maršrutu tīkls ir novecojis,» saka Komars.

Viņš norāda, ka, plānojot reformas, nevajadzētu pārāk aizrauties ar reģionālo maršrutu komercializēšanu, lai tās nenovestu pie vēl lielākiem valsts budžeta tēriņiem. «Ņemot vērā, ka vilciens apkalpos peļņu nesošus maršrutus - starppilsētu maršrutus, ļaut kādam braukt paralēli, nozīmētu - zaudēt naudu,» skaidro «B-Bus» valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izplatītākie pārkāpumi reģionālo maršrutu autobusos saistīti ar biļešu tirdzniecību

Db.lv, 19.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos veikti gandrīz 700 pārbaužu, un pārkāpumi konstatēti aptuveni 10% gadījumu, informē Autotransporta direkcija.

Joprojām izplatītākie pārkāpumi ir saistīti ar biļešu tirdzniecību. Šogad, salīdzinot ar pagājušo gadu, kontroļu skaits ir palielināts par 30%. Plānots, ka līdz gada beigām pārbaužu skaits pieaugs vēl vairāk.

No nepilniem 700 kontroļu, kas veiktas reģionālo maršrutu autobusos, pārkāpumi konstatēti 10%, un 77% no visiem šiem pārkāpumiem ir saistīti ar biļešu tirdzniecību. Izplatītākie pārkāpumi – pasažierim vispār netiek izsniegta biļete vai tie izsniegta nulles vērtības biļete, pieturvieta, kas norādīta biļetē, nesakrīt ar to, ko pasažieris nosaucis autobusa vadītājam. Autotransporta direkcija, veicot noslēgto līgumu uzraudzības un kontroles pasākumus, pārkāpumu gadījumā piemēro pārvadātājam līgumsodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pēc Deglava tilta slēgšanas, Rīgas satiksme mudina izmantot sabiedrisko transportu

Lelde Petrāne, 25.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā to, ka šodien no plkst. 5.00 Valsts policija ir slēgusi A. Deglava pārvadu, «Rīgas satiksme» aicina autovadītājus atturēties no iebraukšanas pilsētas centrālajā daļā ar saviem transportlīdzekļiem un aktīvi izmantot sabiedrisko transportu. «Rīgas satiksme» aicina izmantot iespēju atstāt savus spēkratus autobusu, trolejbusu un tramvaju galapunktu tuvumā.

«Rīgas satiksme» aicina izmantot iespēju atstāt savus transportlīdzekļus lielveikalu autostāvvietās pie pilsētas robežām, kur šāda iespēja tiek piedāvāta un atbilst šo uzņēmumu politikai, t. i., netiek prasīta maksa par ilgstošāku stāvēšanu, ja no šīm vietām ir iespēja pārsēsties uz Rīgas sabiedrisko transportu. «Rīgas satiksme» arī aicina izmantot AS «Pasažieru vilciens» piedāvātos pakalpojums, lai nokļūtu pilsētas centrā. Vienlaikus «Rīgas satiksme» aicina autovadītājus ievērot ceļu satiksmes noteikumus un atgādina, ka apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanas gadījumā personai var piemērot administratīvo sodu, bet, pārkāpjot privāto autostāvvietu noteikumus, – to operatoru noteiktos līgumsodus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir izstrādājusi izmaiņas 11., 22. trolejbusa un 3., 6., 13., 47., 50., 51. un 52. autobusa maršrutiem.

11.trolejbusa maršruts – slēgts. Mēneša biļetes, kas iegādātas minētajam maršrutam, var izmantot 13.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas.

22.trolejbusa maršruts virzienā uz Centrālo staciju brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem brauc pa maršrutu līdz Avotu ielai, tālāk pa Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

3. un 6.autobusa maršruts virzienā uz Daugavgrīvu, Abrenes ielu brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem, Dreiliņiem brauc pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kāpēc dažādība vajadzīga ne tikai šķīvī, bet arī transporta sistēmā?

Neils Balgalis, Uzņēmuma Grupa93 vadītājs, pilsētplānošanas eksperts, 14.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no mūsdienu cilvēka ikdienas neatņemamiem pavadoņiem ir ātrums – komunikācijā, klientu apkalpošanā, pārvietošanās iespējās. Daudzi no mums, vēloties kaut kur nokļūt ātri, jau ierasti izvēlas vieglo auto. Nupat uzsāktā Autotransporta direkcijas un Pasažieru vilciena kampaņa «Pamēģini sabiedrisko!» izaicina atklāt citas iespējas.

Noteikti atradīsies oponenti, kuri teiks, ka nav nekā mobilāka par personisko automašīnu. Taču mobilitāte ir ne tikai iespēja pārvietoties ātri un bez šķēršļiem (ko pagrūti izdarīt ar auto rīta un vakara sastrēgumstundās), mobilitāte ir arī daudzveidība. Un tā pilsētas labsajūtai ir ne mazāk svarīga kā sabalansēts uzturs cilvēkam.

Kā atgūt līdzsvaru pilsētas satiksmē?

Mūsu valsts trīsdesmit gadus ir dzīvojusi uz vienveidīgas «auto diētas». Līdz neatkarības atgūšanai automašīnu bija maz, jo auto bija deficīta prece un vairums iedzīvotāju to vienkārši nevarēja atļauties. Pēc 1990. gada auto ietekme nemitīgi ir tikai augusi, automašīnai kļūstot ne vien par ērtību, bet arī statusa simbolu, lielā mērā dominējot mūsu ikdienā un nosakot mūsu paradumus. Piemēram, ja es varu 45 minūtēs atbraukt ar vilcienu no Jelgavas līdz Rīgai, bet pēc tam man jāpatērē vēl tikpat daudz laika, lai nokļūtu savā galamērķī Rīgā, nebraukšu es ar vilcienu, bet sēdīšos vien savā auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā transporta padome lēmusi, ka no 2020. gada 15. janvāra reģionālo maršrutu autobusos biļetes cena pieaugs par 10 centiem, bet vilcienos – par 10 vai 20 centiem (atkarībā no reģiona), informē SIA Autotransporta direkcija.

Vienlaikus braucieniem vilcienos tiks palielināts atlaižu klāsts, tajā skaitā kļūs lētākas internetā iegādātās biļetes.

Pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ar sabiedriskā transporta nodrošināšanu saistītās izmaksas un līdz ar to arī nepieciešamais valsts budžeta finansējums, bet reģionālo maršrutu tarifi nav palielinājušies kopš 2012. gada un šobrīd tie neatbilst reālajai tirgus situācijai, skaidro direkcijas pārstāvji.

Pasažieru pārvadājumu ar autobusiem izmaksas šajā laika posmā ir pieaugušas par aptuveni 14%, bet ar vilcieniem – par 30%. 2012. gadā ieņēmumi no biļetēm spēja nosegt 57% no pārvadātāju izmaksām, savukārt pērn ieņēmumi no biļetēm veidoja vairs tikai 46%. Tas nozīmē, ka šobrīd vairāk nekā pusi no visām izmaksām, kas rodas, nodrošinot sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos maršrutos, sedz valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 5% atlaides ieviešanas elektroniskajām vilciena biļetēm, septembrī pārdoto e-biļešu skaits sasniedzis 22.8% no kopējā vienreizējo biļešu apjoma, informē AS «Pasažieru vilciens». Kopumā 2019. gada deviņos mēnešos AS «Pasažieru vilciens» pakalpojumus izmantojuši 14.07 miljoni pasažieru, kas ir par 2.2% vairāk nekā līdzvērtīgā laika posmā 2018. gadā.

Lielākais pasažieru apjoms arī šajā periodā saglabājies Tukuma līnijā, šajā virzienā līdz septembra beigām ir veikti 5.15 miljoni braucienu. Aizkraukles līnijā 2019. gada pirmajos deviņos mēnešos ir braukuši 3.41 miljoni pasažieru (pieaugums par 2.6%), Jelgavas līnijā – 2.29 miljoni pasažieru (pieaugums 6.1%).

No dīzeļvilcienu maršrutiem visbiežāk izmantotā ir Valgas līnija, tajā šogad ir veikti 756.6 tūkstoši braucienu vilcienā, kas ir par 11% vairāk nekā 2018. gada pirmajos deviņos mēnešos.

Pasažieru visiecienītākais vilcienu biļešu veids joprojām ir vienreizējās biļetes, 2019. gada deviņos mēnešos šo biļešu veidu braucienam vilcienā ir izvēlējušies 67.4% pasažieru, bet pārējie 32.6% braucienam ir izmantojuši kādu no piedāvātajiem abonementa biļešu veidiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Biļešu tirdzniecības pārkāpumi transportā visbiežāk fiksēti Rīgas reģionā

Zane Atlāce - Bistere, 20.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biļešu tirdzniecības pārkāpumi reģionālajos autobusos un vilcienos visbiežāk konstatēti savienojumā starp Rīgu un Jūrmalu, Salaspili, Ķekavu un Olaini.

Reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos kontroles 2019. gadā veiktas 2351 reizi, un pārkāpumi konstatēti 6% gadījumu. Arī pērn izplatītākie bijuši biļešu tirdzniecības pārkāpumi.

Pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2018. gadu, konstatēto pārkāpumu skaits ir palielinājies par 10%.

Pērn veikto kontroļu skaits, salīdzinot ar 2018. un 2017. gadu, ir palielinājies par attiecīgi 27% un 73%. Plānots, ka šogad to skaits nebūs mazāks kā 2019. gadā.

2019. gadā konstatēti 143 pārkāpumi, no kuriem 51% bijuši biļešu tirdzniecības pārkāpumi - pasažierim netika izsniegta biļete, biļete ar braukšanas maksas atvieglojumiem izsniegta pasažierim, kurš nav tiesīgs to saņemt, vai biļetē norādītā pietura nesakrita ar to, kuru autobusa vadītājam bija nosaucis pasažieris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Viena no finanšu krīzes mācībām - atbilstošas banku darbības atjaunošanas un noregulējuma plānošanas nepieciešamība

Žanete Hāka, 24.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 24. oktobrī, divu dienu darba vizītē Latvijā ierodas Vienotā noregulējuma valdes locekle Joanne Kellermane (Joanne Kellermann).

Vizītes laikā plānots pārrunāt galvenās Vienotā noregulējuma mehānisma prioritātes un Latvijas banku sektora aktualitātes ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) priekšsēdētāju Pēteru Putniņu un Noregulējuma un garantiju fonda daļas vadītāju Nadeždu Karpovu un ekspertiem. 25. oktobrī Joanne Kellermane tiksies arī ar finanšu ministri Danu Reiznieci-Ozolu, informē FKTK.

«Viena no finanšu krīzes mācībām ir atbilstošas banku darbības atjaunošanas un noregulējuma plānošanas nepieciešamība. Vienotā noregulējuma valde ir gandarīta par ciešo un labo sadarbību ar nacionālajām noregulējuma iestādēm, tai skaitā FKTK. Ar kopīgu darbu mēs nodrošinām efektīvu banku glābšanu, lai atstātu pēc iespējas mazāku ietekmi uz reālo ekonomiku, dalībvalstu finansēm, kā arī eirozonu kopumā,» teica Vienotās noregulējuma valdes locekle Joanne Kellermane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atdzimst ideja par pasažieru pārvadājumiem dzelzceļa līnijā uz Bolderāju

Elīna Pankovska, 11.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optimistiskas aplēses liecina, ka tas varētu notikt tuvāko gadu laikā, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Dzelzceļa sliedes Bolderājas virzienā izbūvētas jau sen, tomēr pasažieru pārvadāšanai tās netiek izmantotas jau ļoti ilgi, arī sākotnēji dzelzceļa līnija no Rīgas uz Bolderāju būvēta, lai varētu ērtāk nogādāt uz galvaspilsētu preces no ostas. Idejas šos pārvadājumus atsākt bijušas vairākkārt, arī tagad visas iesaistītās puses šādas līnijas izveidi atzīst par perspektīvu. Pašvaldības uzņēmums SIA Rīgas satiksme ir pasūtījis projekta priekšizpēti, bet tās rezultāti šobrīd vēl nav zināmi. Uz jautājumu, vai šādas līnijas izveide neatņems pasažierus 3. autobusa maršrutam, SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis skaidro: «Šāda projekta realizācija noteikti atņems pasažierus 3. autobusa maršrutam, un šajā gadījumā tas ir jāuztver kā ļoti pozitīvs pavērsiens gan no pasažieru viedokļa, jo būs iespējams Rīgas centrā nokļūt ātrāk, komfortablāk, gan no pārvadātāja viedokļa, kam neradīsies pārslodzes ar pasažieriem sastrēguma stundās un būs iespējams pat samazināt izdevumus 3. autobusa maršrutā.» Tomēr viņš piebilst, ka šobrīd norit tikai priekšizpētes stadija un projekta realizācija nav pat uzsākta, lai runātu par šāda vilciena maršruta izveidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens kļūst par starptautiskā pārvadājumu tīkla Eurail Group dalībnieku

Lelde Petrāne, 06.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc "Pasažieru vilciena" pievienošanās "Eurail Group" pārvadājumu tīklam, tie ārvalstu pasažieri, kuri ir iegādājušies "Eurail Group" izdotās caurlaides, ar vilcienu varēs apceļot kopumā 33 Eiropas valstis, tai skaitā Latviju. Svarīgākā "Eurail Group" caurlaides priekšrocība ir elastīga piekļuve lielākajai daļai vilcienu Eiropā - atšķirībā no tradicionālās vilciena biļetes ar "Eurail Group" caurlaidi var braukt jebkurā maršrutā jebkurā laikā.

Latvija līdz šim bija viena no nedaudzajām Eiropas valstīm, kas nebija atrodama "Eurail Group" dzelzceļu pārvadājumu kartē, tādēļ AS "Pasažieru vilciens"2018. gada nogalē uzsāka aktīvu darbu, lai līdz 2020. gadam kļūtu par "Eurail Group" partneri, informē uzņēmumā. Tādējādi tiek izmantota vēl viena iespēja piesaistīt vairāk vilciena pasažieru no ārvalstīm, kā arī popularizēta Latvija kā tūrisma galamērķis.

Vienlaikus, pievienojoties "Eurail Group", turpmāk arī Latvijā būs iespējams realizēt projektu "Discover EU" - Eiropas Savienības (ES) iniciatīvu, kas dod iespēju 18 gadus veciem jauniešiem apceļot un iepazīt kādu no ES dalībvalstīm, braucot vilcienā. Pievienojoties "Eurail Group", citu ES dalībvalstu jaunieši savā maršrutā turpmāk varēs iekļaut arī Latviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Eastern Express» jeb austrumu ekspreša vilciena maršruts stiepjas vairāk nekā 1000 kilometru garumā pa Turcijas austrumdaļu. Vēl pirms pāris gadiem 24 stundas ilgais brauciens 1365 kilometru garumā, salīdzinot ar lidmašīnas lidojuma ērtībām, tika uzskatīts par neprātu, pat neskatoties uz cenu - 11 dolāriem, taču situācija ir mainījusies, vēsta «Reuters».

Uzskati mainījās, kad turku jauniešu kompānija rezervēja braucienu vilcienā un to popularizēja sociālajos medijos. No tā laika šis brauciens kļuvis par jautrības, piedzīvojumu, socializācijas un jaunas pieredzes vietu.

Šobrīd pieejamās vilciena biļetes izbeidzas jau dienas laikā.

Austrumu ekspresis savu maršrutu uzsāk no Turcijas galvaspilsētas Ankaras, šķērso lauksaimniecības zemi, kalnus, mežus, brauc caur gariem tuneļiem.

2017.gadā Turcijas austrumu ekspresi izmantoja 300 000 ceļotāju un tas ir par 40% vairāk nekā gadu iepriekš.

Vilcienā ir sēžamie un guļamie vagoni, tualetes, mini ledusskapis un galds un vilciena pakalpojumus lēto cenu dēļ izmanto gan tuvāko, gan tālāko pilsētu iedzīvotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas teritoriju šķērsos kilometru garš kravas vilciena sastāvs no Ķīnas

Lelde Petrāne, 06.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļā pa VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) uzturēto dzelzceļa infrastruktūru tiek plānots īpaši gara kravas vilciena pārvadājums, kas, turpinot attīstīt sadarbību ar Krievijas dzelzceļu un pamatojoties uz februāra beigās noslēgto vienošanos starp abiem uzņēmumiem par īpaši garu kravas vilcienu pārvadājumu organizēšanu, tiek nosūtīts no Ķīnas uz Kaļiņingradas apgabalu.

Kravas vilciens, kura sastāvā ir simts 20 pēdu konteineri, ir vienu kilometru garš. Maršrutā no Ķīnas uz Kaļiningradu tiek nogādāti izejvielu materiāli.

Vilciens ceturtdien, 2.aprīlī, sāka ceļu maršrutā Ķīna - Krievija – Latvija - Kaļiņingradas apgabals. Kravas vilciens galamērķi Kaļiņingradā sasniegs aptuveni deviņās diennaktīs, bet Latvijas teritoriju tas šķērsos desmit stundās, ieskaitot muitas un robežšķērsošanas procedūrām nepieciešamo laiku.

Neskatoties uz pašreizējo ekonomisko situāciju pasaulē, ko ietekmē Covid-19 un kā rezultātā vairums uzņēmumu ir apturējuši ražošanu vai būtiski samazinājuši ražošanas tempus, šis būs piektais konteinervilcienu sastāvs dažu nedēļu laikā, kas maršrutā Ķīna-Zabaikaļska (Krievija) - Kaliņingrada dodas, šķērsojot Latvijas teritoriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta: Ugunsgrēkā vilcienā Pakistānā gājis bojā vismaz 71 cilvēks

LETA--AP/AFP, 31.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēkā vilcienā Pakistānā ceturtdien gājis bojā vismaz 71 cilvēks, paziņojušas amatpersonas.

Vairāki no bojāgājušiem miruši, izlecot no liesmojošā vilciena.

Ugunsgrēks izcēlās ēdiena gatavošanas laikā, eksplodējot diviem gāzes baloniem.

Liesmas vilcienu pārņēma netālu no Liākuatpuras, Pendžābas provincē.

Vairāk nekā 40 pasažieri guvuši ievainojumus.

Televīzijas demonstrētajos video redzami liesmām apņemti vagoni un dzirdamas cilvēku raudas.

Pakistānas Dzelzceļa amatpersona Ali Navazs ziņu aģentūrai sacīja, ka vilcienā braukuši svētceļnieki, kuri izmantojuši gāzes balonus, lai pagatavotu sev sev brokastis.

Navazs norādīja, ka daudzi pakistānieši garos pārbraucienos ņem līdzi pārtiku, bet atgādināja, ka gāzes baloni vilcienos ir aizliegti.

Ugunsgrēkā cietis «Tezgam» vilciens, kas parasti kursē maršrutā Rāvalpindi-Karāči, bet šoreiz tika novirzīts pa citu maršrutu, lai transportētu svētceļniekus uz Lahoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados pašvaldību aktivitāte energoefektivitātes jomā būtiski pieaugusi, obligātās likuma prasības nav izpildījušas vien dažas.

Lai gan energoefektivitātes paaugstināšanā aktīvi iesaistījusies arī Rīga, pašlaik tā ir vienīgā republikas pilsēta, kurā vēl nav ieviesta energopārvaldības sistēma, liecina Ekonomikas ministrijas (EM) sniegtā informācija. Likumā noteiktās prasības nav izpildījuši arī vairāki novadi, tajā skaitā Ķekava, Lielvārde, Mārupe, Ozolnieki, Olaine un Salaspils. EM gan norāda - nav izslēgts, ka kāda no minētajām pašvaldībām aktivitātes veic, bet ministrijai par to vēl nav paziņojusi.

Iesaistās brīvprātīgi

Lai gan pēdējos gados pašvaldību aktivitāte paaugstinājusies, energoefektivitātes pasākumi tajās joprojām tiek veikti retāk nekā privātajos uzņēmumos, novērojis Altum energoefektivitātes eksperts Edgars Kudurs. «Arī pašvaldībām pieejamas Altum aizdevuma un granta programmas, kā arī citi finanšu instrumenti, taču efektivitātes veicināšanā tās nereti ir pasīvākas nekā uzņēmēji. Iespējams, papildu motivācija ir peļņa un konkurētspēja,» uzskata eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR) licis nekavējoties, jau no šodienas slēgt tramvaju satiksmi pār Brasas tiltu, informēja Burovs.

Viņš norādīja, ka 17.maijā sanāksmē ar Valsts policiju un Būvniecības valsts kontroles biroju nolemts noteikt ierobežojumu, ka pār tiltu nevar kursēt transports virs 30 tonnām. Tā kā «Rīgas satiksmes» zemās grīdas tramvaji šo svaru pārsniedzot, pagaidām nolemts tramvaju kustību slēgt.

Pēc Burova teiktā, viņš patlaban dodoties uz operatīvo sanāksmi «Rīgas satiksmē", kurā tiks uzdots izvērtēt, vai pār tiltu iespējams laist, piemēram, vecāka modeļa tramvajus vai autobusus, kas svara kategorijā iekļaujas.

«Kamēr mums nav pārliecības par tilta tehnisko stāvokli, drošība ir primārais,» norādīja Burovs.

Vienlaikus pār tiltu virzienā prom no centra joprojām drīkst kursēt privātais transports.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā novirzes tilta tehniskā stāvokļa atzinumā, uz nenoteiktu laiku tiks slēgta sabiedriskā transporta pār Brasas tiltu. Līdz ar to 11.tramvaja kustība ir slēgta un tā vietā izveidots 11T autobuss, kurš kursēs pār tiltam līdzās izveidoto pārbrauktuvi, noskaidroja aģentūra LETA.

Uz Brasas tilta jau ilgstoši notiek remontdarbi un pēdējos mēnešus kustību pār to bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem transportlīdzekļiem.

Tomēr, kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā, veicot tilta tehniskā stāvokļa monitoringu, fiksēti "nobīdījumi tehniskajos mērījumos", un saskaņā ar līgumu tilts tiks slēgts līdz padziļinātas informācijas noskaidrošanai.

11T autobusa maršruts būs "Ausekļa iela - Mežaparks". Izmaiņas noteiktas arī 9.autobusa maršrutā.

11T maršruta autobuss kursēs no tramvaja pieturvietas "Ausekļa iela", tālāk pa Ausekļa ielu, Elizabetes ielu, Kronvalda bulvāri, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri, Brīvības bulvāri, Brīvības ielu, Cēsu ielu, Tallinas ielu, Miera ielu, Kluso ielu, pāri pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvei pie Brasas dzelzceļa stacijas, Gaujas ielu, Kokneses prospektu, Meža prospektu līdz 9.maršruta autobusa galapunktam "Mežaparks".

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mazapdzīvotās teritorijās ieviesīs sabiedriskā transporta pakalpojumu pēc pieprasījuma

Rūta Cinīte, 22.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē valdība otrdien nolēma uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtību, izveidojot sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc pieprasījuma tajās teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu, kur bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji sakarā ar mazu autobusu piepildījumu, informē Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļa.

«Ņemot vērā, ka pēdējos gadus reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits ar katru gadu samazinās, pastāv liels risks, ka tuvākajā laikā arī reisos, kur šobrīd ir stabila pasažieru plūsma un apmierinoši finansiālie rādītāji, varētu rasties problēmas ar pasažieru piepildījumu. Jo zemāka ir sabiedriskā transporta pārvadājumu rentabilitāte, jo vairāk valsts budžeta līdzekļi ir nepieciešami to uzturēšanai. Zaudējumu kompensācijām paredzēto nepietiekamo valsts budžeta līdzekļu dēļ mazapdzīvotās lauku teritorijās aizvien vairāk tiek slēgti sabiedriskā transporta autobusu maršruti un reisi, kā rezultātā noteiktai iedzīvotāju daļai netiek nodrošinātas pārvietošanās iespējas. Tādējādi transports pēc pieprasījuma ir loģisks risinājums tam, lai saglabātu iedzīvotājiem mobilitātes iespējas arī mazapdzīvotās teritorijās apstākļos, kad ik gadu samazinās iedzīvotāju skaits un apdzīvotības blīvums, kā arī lai efektīvāk izlietot valsts budžeta līdzekļus, samazinot zaudējumu apmēru sevišķi nerentablajos maršrutos,» skaidro ministrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas mikroautobusu satiksme: Problēma ir sistēmā, nevis pārvadātājos

Jānis Goldbergs, 02.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mikroautobusu satiksme norāda uz Autotransporta direkcijas nepadarīto darbu.

Valsts Autotransporta direkcija (ATD) publiskajā telpā vērsās pret pilnsabiedrību Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) ar aizdomām par iespējamu krāpniecību aizdomīgi daudz pārvadāto invalīdu skaita dēļ, saņemot vairāk dotāciju. Uzņēmums pārmetumus noliedz un norāda uz ATD nepadarītajiem darbiem.

Dienas Bizness situāciju skaidrot aicināja RMS pārstāvi, SIA B-Bus valdes priekšsēdētāju Vitāliju Komaru. SIA B-Bus uzņēmumu grupā ietilpst struktūrvienības – pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme, SIA Sabiedriskais autobuss, SIA Ekspress-Ādaži, SIA Migar un UAB B-Bus Lietuvā.

Fragments no intervijas

Kāds ir iemesls teikt, ka ATD pārmetumi par pārlieku liela skaita invalīdu pārvadājumiem RMS ir nepamatoti?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu Latvijas simtgadei SIA «Avar Auto», MAN Truck & Bus oficiālais pārstāvis Latvijā, no MAN rūpnīcas saņēma īpašu Lion’s Coach autobusa versiju. Jaunais autobuss ir Latvijas tumši sarkanajā karoga krāsā, ar valsts simtgades uzlīmēm un MAN zīmolam raksturīgo lauvas simbolu, kuru rotā Lielvārdes jostas elementi. Tagad transportlīdzeklis atradis savu īpašnieku.

«Latvijas jubilejas Lion’s Coach autobuss atradis savu īpašnieku, un tas ir nonācis A/S «Liepājas autobusa parka» meitas uzņēmuma SIA «Rumba Tours» īpašumā,» informēja SIA «Avar Auto» valdes locekle Ilvija Veite.

A/S «Liepājas autobusu parks» valdes loceklis Māris Ārbergs norāda: «Jaunais autobuss tiks izmantots galvenokārt tūristu pārvadāšanai maršrutos pa Eiropu. Viens no faktoriem tieši šī autobusa izvēlē bija arī piedāvātais aprīkojums.»

Latvijas simtgadei veltītajam autobusam ir 12 m gara divasu versija un 11,7 m³ liels bagāžas nodalījums. Tajā ir 51 sēdvieta, no kurām 49 ir pasažieriem, viena blakussēdētājam un viena autobusa vadītājam. Lion’s Coach maksimālais pieļaujamais svars ir līdz 19.5 tonnām, kas paver plašas iespējas ceļojumu un tālsatiksmes pārvadājumu jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atļauj veikt starptautiskos pasažieru pārvadājumus starp Baltijas valstīm

Lelde Petrāne, 14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien valdība lēma no 15. maija atļaut atsākt starptautiskos pasažieru gaisa, jūras, autobusa un dzelzceļa pārvadājumus no un uz Lietuvu un Igauniju, informē Satiksmes ministrija.

Valdības apstiprinātie grozījumi rīkojumā par ārkārtējo situāciju paredz atļaut atsākt starptautiskos pasažieru gaisa, jūras, autobusa un dzelzceļa pārvadājumus starp Baltijas valstīm no 15. maija. Savukārt starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem uz citiem galamērķiem joprojām būs nepieciešama satiksmes ministra atļauja.

airBaltic atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu un Viļņu  

Pēc Latvijas valdības lēmuma, sākot ar 15. maiju, atļaut starptautiskos pasažieru aviopārvadājumus...

Valdība šodien tāpat lēma, ka satiksmes ministrs var noteikt ierobežojumus un nosacījumus starptautisko pasažieru gaisa, jūras, autobusa un dzelzceļa pārvadājumu veikšanai.

Latvijas valstspiederīgajiem un pastāvīgajiem iedzīvotājiem, kā arī ārzemniekiem, kuri pēdējo 14 dienu laikā nav apmeklējuši citas valstis, izņemot Lietuvu vai Igauniju, kā arī Lietuvas un Igaunijas valstspiederīgajiem, kuri Latviju šķērso tranzītā, nav jāpavada 14 dienas pašizolācijā. Arī personām, kas tranzītā šķērso Latviju, ja personai ir biļete tālākam starptautiskam pasažieru pārvadājumam, vai tā Latviju šķērso ar savu vai citas personas transportlīdzekli, nav jāpavada 14 dienas pašizolācijā.

Ecolines atsāks autobusu satiksmi starp Baltijas valstu galvaspilsētām 

Pasažieru pārvadātājs "Ecolines" plāno atsākt starptautisko autobusu satiksmi starp Baltijas valstu...

Grozījumi rīkojumā nosaka, ka personas, kas ieradušās Latvijā no ārvalstīm, izņemot Igauniju un Lietuvu, sabiedrisko transportu drīkst izmantot tikai tādā gadījumā, ja ir jānokļūst pašizolācijas vietā, turklāt tām sabiedriskajā transportā ir jālieto mutes un deguna aizsegs.

No 15.maija savstarpējās Baltijas valstu robežas tiek atvērtas brīvai iedzīvotāju kustībai. Starp Baltijas valstīm bez ierobežojumiem varēs ceļot valstspiederīgie un personas, kurām ir tiesības uzturēties Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Ceļot starp Baltijas valstīm varēs, ja persona pēdējās 14 dienās nebūs apmeklējusi citas valstis vai tai nebūs noteikta pašizolācija vai karantīna.

Komentāri

Pievienot komentāru