Pasažieru pārvadājumi apdraudēti 

Pilnīgi pamatotas bažas par pasažieru pārvadājumu turpmāku nodrošināšanu, pauž pasažieru pārvadātāju asociācijas.

Uldis Kolužs - Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) valdes priekšsēdētājs, 2018. gada 26. februāris plkst. 11:35

Foto: no DB arhīva

Šobrīd ATD un SM ierēdņi demonstrē strausa politiku - bāžot galvu smiltīs.... Par to, ka gadu no gada pasažieru pārvadātāju ar autobusiem budžeti tiek veidoti nepietiekamā apmērā ir runāts jau vismaz četrus gadus pēc kārtas un nav izņēmums arī šis 2018.gads. Kā var plānot nozares attīstību, ja, jau iepriekš, zinot minimālās algas, nodokļu un degvielas akcīzes nodokļa izmaiņas, nozarei netiek piešķirti papildus līdzekļi. Ar pārvadātājiem norēķinās 1,5 gadus pēc izdevumu rašanās.

Jau ilgāku laiku netiek ievēroti MK noteikumi Nr.435, kas paredz ik mēnesi pārvadātāju izdevumus kompensēt vismaz 95% apmērā. Visu laiku sabiedrībai tiek pasniegts, ka pārvadātāji neizdod biļetes vai neizpilda uzliktos pienākumus. Jau sen zināma problēma - autobusu vadītāju trūkums, ko rada nespēja konkurēt ar citām profesijām atalgojuma ziņā. Nemitīga izdevumu samazināšana uz ko aicina ATD, pirmām kārtām skar tieši algas. ATD nozares attīstīšanas vietā - piedāvā pārvadātājiem pielāgoties piešķirtā budžeta līdzekļu apjomam, kas nepārtraukti samazinās, vai labākajā gadījumā nemainās, turklāt tiek palielinātas tehniskās prasības autobusiem.

Vai tiešām ierēdņiem liekas, ka kāds pārvadātājs negrib strādāt ar jauniem, moderniem autobusiem!? Vai ir dots skaidrojums, no kurienes pārvadātājam gūt nepieciešamos finanšu līdzekļus un kā šīs prasības izpildīt. Pārvadātājs jaunu autobusu iegādi, tāpat kā jebkurš komersants, var veikt tikai no peļņas, kuras apmēri to neļauj veikt. Kas pie tā ir vainīgs? Kā tiek attīstīta nozare?

Neskatoties uz šīm problēmām, esam jau pārspējuši ES prasības! Nekur Eiropā nav prasības vietējos pārvadājumos iesaistīt pilnīgi jaunus autobusus ar tik augstām prasībām, kā tās jau tiek prasītas Latvijā. Šeit jau par normu ir prasības - ViFi, individuālā ventilācija un apgaismojums, videonovērošana salonā, GPS, elektroniskās maršrutu tabulas un audio paziņošanas sistēmas utt., kas nopietni sadārdzina pārvadājumus. Tas viss tā vietā, lai nodrošinātu pasažieriem regulāru nokļūšanu darbā, skolā un citur, nepieciešamajā laikā. Jau par normu parādās maršruti, kur pārvadājumi tiek nodrošināti tikai atsevišķās dienās, kas pamazām veicina Lauku iedzīvotāju migrāciju. Cik ciemati un apdzīvotas vietas tiks jau tuvākajā laikā izslēgtas no reģistriem?

Ir pēdējais laiks ieklausīties pasažieru pārvadātāju asociāciju viedokļos un kopēji jāmeklē risinājumi, lai nozare attīstītos. Esam palikusi gandrīz vienīgā nozare, kas pēc papildus nodokļu iekasēšanas nav neko saņēmusi attīstībai.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 01. septembris plkst. 13:24

2016. gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2015. gada pirmo pusgadu, ar sauszemes...

2015. gada 22. septembris plkst. 11:46

Sākot ar oktobri, atsāks kursēt SIA VTU Valmiera mikroautobuss, nodrošinot ekspreša...

2015. gada 09. septembris plkst. 9:29

Līdz šā gada beigām plānots visā valstī ieviest vienotus tarifus braukšanai reģionālo...

2015. gada 02. septembris plkst. 13:07

2015. gada pirmajā pusgadā ar sabiedrisko transportu pārvadāto pasažieru skaits samazinājies par...

2015. gada 20. augusts plkst. 11:07

Pašvaldību autobusi, kas parasti tiek izmantoti skolēnu pārvadājumos, drīzumā varētu sākt...

Nepalaid garām

Alus pasaule ir daudz plašāka, nekā varētu iedomāties, stāsta šī dzēriena someljē...

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

No šīs sadaļas
2018. gada 23. februāris plkst. 15:34

Iesaistoties diskusijā par Obligātās iepirkumu komponentes (OIK) maksājuma diferenciāciju, AS Valmieras...

2018. gada 22. februāris plkst. 18:40

Darba tirgus kļūst algoto darbu strādājošajiem Latvijas iedzīvotājiem arvien pievilcīgāka...

2018. gada 22. februāris plkst. 12:29

Strauji attīstoties finanšu tehnoloģijām, pieaug alternatīvo finanšu pakalpojumu klāsts. Viens...

2018. gada 21. februāris plkst. 12:25

Pēc aptuveni gada Lielbritānija būs izstājusies no Eiropas Savienības, taču joprojām nav...

2018. gada 20. februāris plkst. 20:44

Februāra sākumā Džeroms Pauels (Jerome Powell) pārņēma ASV Federālās rezervju sistēmas (FRS)...

2018. gada 20. februāris plkst. 14:30

«ABLV Bank» jautājums šobrīd ir karsts kartupelis dažāda līmeņa sarunās - ASV finanšu institūcijas...

2018. gada 20. februāris plkst. 7:42

Diemžēl saskatu arī reputācijas riskus I. Rimšēviča uzticamības personai P. Putniņam.

2018. gada 15. februāris plkst. 16:39

2018. gads iesācies, turpinoties vispusējai eiforijai finanšu tirgos un akciju indeksiem lielākajās...

2018. gada 15. februāris plkst. 9:43

Pēc tam, kad valdības īstenotās nodokļu reformas un citu ekonomisko aktivitāšu rezultātā ir notikušas...

2018. gada 14. februāris plkst. 16:26

2017. gads noslēdzies ar Latvijas tautsaimniecības izaugsmi, kur svarīgu lomu ieņem investīciju...