Jaunākais izdevums

Francijas autoražotājs Citroen uzsācis «digitālu un cilvēcisku» piedzīvojumu, kas veltīts jaunākās paaudzes Citroen C4 Picasso automašīnas modelim.

Citroen C4 Picasso devies ceļojumā pa Eiropu, lai iepazīstinātu ar jauno automašīnu. Pasākuma ietvaros iecerēts ar jauno C4 Picasso apmeklēt Franciju, Spāniju, Beļģiju, Vāciju un Lielbritāniju. Izmantojot sociālos tīklus, Citroen cienītāji var sekot braucienam, kā arī komunicēt ar automašīnas vadītājiem un ieteikt brauciena maršrutus un pieturvietas.

Paredzēts, ka piecas nedēļas ilgā brauciena laikā notiks dažādi pasākumi, kuru laikā tiks popularizēta automašīna, kā arī varēs ar to doties testa izbraucienā. Tāpat paredzēts organizēt tikšanās ar Citroen automašīnu kolekcionāriem un diskusijas.

Jaunās paaudzes Citroen C4 Picasso, salīdzinot ar priekšgājēju, uzlabota elektronikas sistēma un veiktas dizaina izmaiņas. Automašīna aprīkota ar 7 collu skārienjūtīgu paneli, 12 collu HD ekrānu, iespēju uzstādīt dažādas lietojumoprogrammas, kā arī ar dažādām citām datorsistēmām, kas atvieglo braukšanu.

Automašīna pieejama 115 zirgspēku un 98 zirgspēku dīzeļdzinēju versijās.

Tikmēr izskanējis, ka ar zaudējumiem strādājošajam Francijas autobūves koncernam PSA Peugeot Citroen varētu beigties nauda. Kompānija strādā ar līdz pat 200 miljonus eiro lieliem zaudējumiem mēnesī un peļņu gūt cer vien 2015. gadā, vēsta Reuters.

Anonīmi avoti nozarē esot atklājuši, ka kompānijas finanšu stāvoklis ir pasliktinājies tik tālu, ka autoražotājam nākamo mēnešu laikā steidzīgi nepieciešams iegūt papildus kapitālu vai jau pavisam tuvā nākotnē nāksies pārdot savus īpašumus.

«Situācija ir ārkārtīgi sarežģīta. Kompānija naudu tērē kā sajuksi, tās kredītreitings ir briesmīgs un tai ir tikpat kā neiespējami finansējumu saņemt bankā,» sacījis viens no avotiem. Francijas kompāniju arī smagi skārusi eirozonas ekonomiskā krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves kompānija PSA Peugeot Citroen trešdien Ķīnā atklājusi tās piekto rūpnīcu, tādējādi cenšoties cīnīties ar pārdošanas apjoma kritumu pasaulē lielākajā automašīnu tirgū.

PSA Peugeot Citroen un Ķīnas partneris Dongfeng Motors, kas ir arī Francijas uzņēmuma akcionārs, jauno rūpnīcu atklājuši Čendu pilsētā Ķīnas dienvidrietumos.

Rūpnīcā, kuru vadīs abu kompāniju kopuzņēmums DPCA, ražos Peugeot, Citroen un Dongfeng zīmola Fengshen komerctransportlīdzekļus un vieglās apvidus automašīnas. Tās ražošanas jauda būs 300 000 automašīnu gadā.

PSA Peugeot Citroen saskārusies ar grūtībām Ķīnā, kur kompānijas tirdzniecības apjoms šā gada pirmajos sešos mēnešos sarucis par gandrīz 20% - līdz aptuveni 295 000 automašīnu.

Uzņēmuma tirgus daļa pērn samazinājās līdz 3,9%, salīdzinot ar 4,32% pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 28.septembrī, autodīleris Karlo Motors oficiāli atklāja Citroën autosalonu Mežciemā, Biķernieku ielā 120, tādā veidā paziņojot par turpmāko biznesa attīstības virzienu – automašīnu multibrendu tirdzniecību, akcentu liekot tieši uz Francijas automašīnu modeļiem. Autosalona rebrendingā un remontā ieguldīti aptuveni 200 tūkstoši eiro.

«Mēs sākām strādāt jau augusta beigās, un patlaban autosalonā ir pārstāvēti visi Citroën markas modeļi, tostarp, komerctransports, un mēs piedāvājam arī pilna servisa apkalpošanu Citroën automašīnām,» DB pastāstīja Karlo Motors valdes locekle Solvita Koemeca.

Ar laiku, kad salonā atgriezīsies līzingā ņemtās automašīnas, tajā tiks piedāvāti arī mazlietoti Citroën modeļi. Salonā tiks veikta arī pilna Škoda markas automašīnu servisa apkalpošana.

Karlo Motors pieder arī autosalons Kleistu ielā, kura platība ir 25 tūkstoši m2, un tajā tiek pārdotas Škoda markas automašīnas. Tiesa gan, 1. oktobrī beidzas līgums par Škoda pārdošanu Latvijā, tādēļ dīleris nolēmis pārorientēt darbību uz citu automašīnu tirdzniecību. Servisa apkalpošana gan Škoda, gan Volkswagen marka automašīnām Kleistu ielā aizvien tiks piedāvāta, tāpat arī remonta un krāsošanas pakalpojumi kravas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompaktāks no ārpuses un ērts no iekšpuses. Tam visam klāt ir pilnīgi cita tehnika, kas turpmāk būs jaunā minivena Citroen C4 Picasso rīcībā.

Iepriekšējās paaudzes C4 Picasso ar pircēju uzmanību Latvijā, maigi sakot, nevarēja lepoties, jo daudzos aspektos tas bija tehniski un morāli novecojis modelis, kas nespēj konkurēt ar savas klases līdziniekiem. Turklāt ir jāatzīst, ka līdz ar straujo korosoveru un kompakto SUV modeļu popularitātes bumu Eiropā proporcionāli ir sarukusi pircēju apetīte pēc ģimeniskajiem miniveniem. Taču tas nenozīmē, ka šīs klases modeļi pilnībā ir zaudējuši asumu. Paraugoties uz jaunākās paaudzes Citroen C4 Picasso futūrisko eksterjera un interjera dizainu, kam zem čaulas paslēpta pilnīgi jauna tehnika, ir skaidri noprotams, ka Citroen noteikti nav metis plinti krūmos un tic šī segmenta attīstībai un pieprasījumam arī turpmāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Citroen Lietuvā pārstāvēs SIA Veho

Žanete Hāka, 17.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2014. gada 1. janvāri Automobiles Citroen oficiālais importētājs Lietuvā būs uzņēmums SIA Veho, kas ir Veho Group Oy Ab meitas uzņēmums un jau kopš 2004. gada darbojas kā Automobiles Citroën importētājs un izplatītājs Latvijā.

Kā informē uzņēmuma pārstāvji, importa un tirdzniecības struktūras maiņa realizēta ar mērķi nostiprināt šī zīmola pozīcijas, kā arī attīstīt ilgtspējīgu un kvalitatīvu tirdzniecības un pēc-pārdošanas apkalpošanas tīklu arī Lietuvas tirgū.

«Pastāvīgi mainīgā Eiropas automobiļu tirgus vide un tendences liek auto ražotājiem un izplatītājiem nepārtraukti sekot līdzi iespējām paaugstināt savu konkurētspēju un efektivitāti. Pēdējos gados Automobiles Citroën ir spēcinājis savas pozīcijas Baltijas valstīs, īpaši uzlabojot pārdošanas rādītājus un audzējot tirgus daļa Igaunijā un Latvijā,» stāsta SIA Veho valdes priekšsēdētājs Raimonds Dūda, papildinot, ka, lai attīstītu zīmolu un tā pārstāvniecību Lietuvā, PSA Peugeot Citroën un Veho Group Oy Ab ir vienojušās par esošā importa un tirdzniecības tīkla restrukturizāciju, padarot to centralizēti organizētu un efektīvāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltkrievijā komplektēs vieglās automašīnas

Egons Mudulis, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA Peugeot-Citroen rūpnīcas atklāšana paredzēta novembrī Baltkrievijā; demontāžas cehs būs nevis Latvijā, bet Lietuvā.

Franču autobūves koncerns ir gatavs šomēnes palaist neliela apjoma automašīnu komplektācijas rūpnīcu Baltkrievijā, vēsta Automotivelogisticsmagazine.com/Belta.by. Projekta jauda paredzēta līdz 2500 vienībām gadā.

Tas ļaušot PSA pārtraukt importu uz šo Latvijas kaimiņvalsti, norādījuši kompānijas pārstāvji Baltkrievijā. Automašīnas tiks komplektētas automašīnu komplektēšanas kompānijas a/s Unison (Baltkrievijas–Lielbritānijas kopuzņēmums) industriālajās telpās, 10 kilometru attālumā no valsts galvaspilsētas Minskas.

Projekta īstenotāji 2015. gadā iecerējuši šajā rūpnīcā komplektēt četrus Peugeot modeļus un divus Citroen modeļus. Pastāv iespēja, ka nākotnē rūpnīcas jaudas tiks palielinātas, radot potenciālu automašīnu eksportam uz citām Muitas savienības valstīm – Krieviju un Kazahstānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Citroen C3 Aircross ir vēl viens priekšpiedziņas pseidokrosovers, kas papildina šīs klases iespaidīgo piedāvājumu

Ar ko Citroen C3 Aircross būs citāds, nekā pārējie? Vispirms jau tas piesaistīs ar dizainu, kas ikvienam jauno laiku Citroen ir īpašs.

Saturiski C3 Aircross izpilda visus galvenos uzdevumus, ko šodien pieprasa moderns priekšpiedziņas pseidokrosovers. Kompakts, ērts un funkcionāls. Ļoti svarīga iezīme, ka, neraugoties uz savu mazo izmēru un pieejamo cenu, C3 Aircross ir gana rūpīgi nostrādāts modelis ar žilbinošu apdares materiālu izvēli. Skaidrs, ka C3 Aircross ir mazs auto. Attiecīgi uz ērtībām salona aizmugurējā krēslā neceriet, īpaši jau augumā garie. Toties tik mazam auto Citroen ir atļāvies radīt brangu 410 litru lielu bagāžnieku. Svarīgi, ka šie litri ir gudri un parocīgi izmantojami. Sāksim ar to, ka bagāžniekam ir dubultā grīda un, ja pircējs (-a) vēlēsies, nepažēlojot 125 eiro, varēs piepirkt klāt mazizmēra rezerves riteni un paslēpt bagāžnieka dzīlēs. C3 Aircross ir perfekta kombinācija, piemēram, jaunai māmiņai, kas sapņo par Mini Cooper, taču ar plānoto vai jau notikušo ģimenes pieaugumu nav vēlēšanās pārlieku šķiesties ar naudu, toties vēlme braukt ar īpašu un savā ziņā jancīgu auto gan nav zudusi. Pie praktiskajiem labumiem var minēt to, ka C3 Aircross aprīkojumā būs visu veidu elektroniskie asistenti, kas sastopami arī lielāka izmēra un raudzes automobiļos. Lepnākajā Shine aprīkojumā C Aircross būs Citroen Connect 3D navigācija, lietus sensors, automātiskā lukturu pārslēgšana, savukārt, pastudējot papildaprīkojuma sarakstu, par salīdzinoši saprotamām naudām jauno C3 Aircross varēs aplaimot ar automātisko parkošanās sistēmu, panorāmas stikla jumtu, viedtālruņa bezvadu lādētāju vai arī krāsainu head up displeju uz izbīdāma plastmasas «nadziņa». Jāpiebilst, ka pēdējā opcija ir neredzēts papildaprīkojuma elements, ja runājam par tik maziem auto, kāds ir C3 Aircross.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Peugeot un Citroen automašīnas nākamgad sāks ražot Alžīrijā

LETA, 13.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums Groupe PSA svētdien parakstījis vienošanos ar trīs Alžīrijas kompānijām par ražošanas bāzes izveidi valstī, ražošanu paredzot sākt nākamgad.

Pēc divus galdus ilgušām sarunām vienošanās par kopuzņēmuma izveidi tika parakstīta svinīgā ceremonijā, kuru apmeklēja Alžīrijas un Francijas ārlietu ministri.

Pirmie Peugeot un Citroen modeļi no ražošanas līnijas Orānas rūpnīcā noripos nākamgad.

Vienošanās paredz, ka PSA piederēs 49% no kopuzņēmuma, bet pārējos 51% sadalīs Alžīrijas kompānijas Condor Electronics, Palpa Pro un Entreprise Nationale de Production de Machine-Outils (PMO).

PSA norāda, ka nākamajos piecos gados Alžīrijas rūpnīcā tiks saražoti 75 000 Peugeot un Citroen automobiļu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājam Peugeot jau atkal ir iemesls svinēt, jo tā jaunais krosovers 3008 ir ieguvis Eiropas gada automašīnas titulu.

Gada auto uzvarētājs tika paziņots tai pašā dienā, kad auto pasauli pāršalca ziņa par to, ka PSA Peugeot Citroen no GM pārpircis Opel - Vauxall. PSA grupa ar šo darījumu ir apsteigusi Renault, kļūstot par otro lielāko auto ražotāju Eiropā uzreiz pēc Volkswagen.

Peugeot 3008 modelis konkurēja ar tādām automašīnām, kā Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes-Benz E-klasi, Nissan Micra, Toyota C-HR un Volvo S90/V90.

TOP3 Eiropas automašīnu rezultāti:

  1. Peugeot 3008 - 319 punkti
  2. Alfa Romeo Giulia - 296 punkti
  3. Mercedes-Benz E-klase - 197 punkti

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eiropā jauno automašīnu tirdzniecības apjomi sarūk jau 18. mēnesi pēc kārtas

Žanete Hāka, 17.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā Eiropā jauno automašīnu tirdzniecības apjomi samazinājušies jau 18. mēnesi pēc kārtas, gada laikā piedzīvojot kritumu par 10,2%, liecina Eiropas autoražotāju asociācijas dati.

Kritumu veicinājis pārdošanas apjomu samazinājums tādos lielos tirgos kā, piemēram, Vācija, kur jauni auto pārdoti par 17,1% mazāk nekā pērn. Tāpat ievērojamu tirgus kritumu piedzīvojušas tādas valstis, kas tiek uzskatītas par ES spēcīgākajām ekonomikām – Somija (-58,6%), Nīderlande (-31,4%).

Lejupslīde automašīnu pārdošanas apjomos bija novērojama arī parādu krīzes māktajās eirozonas valstīs. Kiprā pārdoto transportlīdzekļu skaits kritās par 58,9%, bet Itālijā – par 4,9%.

Kopumā pirmajā ceturksnī ES valstīs jaunu automašīnu reģistrāciju skaits saruka līdz 3 miljoniem, kas ir par 9,8% mazāk nekā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmeklētāji uzskata, ka Francijas autobūves kompānija Groupe PSA tīšuprāt ražojusi dīzeļautomašīnas, kas nav spējušas izturēt kaitīgo izmešu pārbaudījumus, piektdien vēsta laikraksts Le Monde.

Francijas patērētāju lietu un krāpšanas apkarošanas biroja DGCCRF izmeklētāji ir pārliecināti, ka uzņēmumam bijusi globāla stratēģija, lai ražotu kaitīgo izmešu prasībām neatbilstošus dzinējus un tad tos pārdotu, ziņo laikraksts.

PSA nekavējoties šīs laikrakstā izvirzītās apsūdzības noraidījusi.

DGCCRF konstatējusi, ka PSA Francijā laika periodā no 2009.gada septembra līdz 2015.gada septembrim pārdevusi 1,9 miljonus automobiļu, kas aprīkoti ar neatbilstošiem dīzeļdzinējiem.

Le Monde raksta, ka autoražotājam varētu draudēt naudassods piecu miljardu eiro apmērā.

PSA ražo Peugeot un Citroen zīmolu automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler Automobiles un Groupe PSA vienojas par uzņēmumu apvienošanu

LETA, 18.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūves uzņēmums "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) un Francijas "Groupe PSA" (PSA) parakstījuši vienošanos, lai apvienotos un izveidotu pasaulē ceturto lielāko autoražotāju, teikts trešdien publiskotajā abu kompāniju kopīgajā paziņojumā.

Vienošanās paredz īstenot divu līdzvērtīgu partneru apvienošanos, un šīs vienošanās rezultātā rūpnīcu slēgšanas netiek plānotas, norāda autoražotāji.

Apvienotais uzņēmums nodarbinās vairāk nekā 400 000 cilvēku, tam būs gandrīz 170 miljardu eiro apgrozījums un tas gadā pārdos aptuveni 8,7 miljonus automobiļu.

Apvienošanos paredzēts pabeigt 12-15 mēnešu laikā. Apvienotā uzņēmuma galvenā pārvaldes mītne atradīsies Nīderlandē, un tā akcijas joprojām būs kotētas Parīzes, Milānas un Ņujorkas fondu biržās.

Tikmēr PSA vadītājs Karloss Tavaress vadīs jauno uzņēmumu, bet FCA padomes priekšsēdētājs Džons Elkans būs kompānijas padomes priekšsēdētājs. Kā vēstīts, FCA oktobrī paziņoja, ka ved apvienošanās sarunas PSA, kas ražo "Peugeot" un "Citroen" automobiļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Valsts policija lauž līgumu ar A26 par 17 Citroen automašīnu piegādi

LETA, 05.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) nav guvusi apstiprinājumu pilnsabiedrības A26 spējai izpildīt automašīnu iepirkuma procedūras rezultātā uzņemtās līgumsaistības, tāpēc policija nolēmusi vienpusēji atkāpties no līguma, šodien žurnālistiem paziņoja VP priekšnieks Ints Ķuzis.

Tāpat policija aprēķinājusi maksimālo līgumsodu 63 588 eiro, kas būs jāsedz automašīnu piegādātājam. Pilnsabiedrība šo līgumsodu uzaicināta segt līdz 6.februārim.

Šāds lēmums attiecas tikai uz 17 Citroen markas automašīnām, kuras neatbilst prasībām. Automašīnas policija atdos atpakaļ piegādātājam un, visticamāk, izsludinās jaunu konkursu. Spēkrati pilnsabiedrībai jāpārņem no 6.februāra.

«Ir bijušas vairākas tikšanās ar komersantu, taču diemžēl nekādas praktiskas darbības, kas būtu vērstas uz jautājuma sakārtošanu no komersanta puses nav saskatāmas. Es kā VP priekšnieks šodien parakstīju vēstuli komersantam par vienpusēju atkāpšanos no līguma un līgumsoda aprēķināšanu ar 6.februāri,» sacīja Ķuzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts, 25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju trīs gadus pēc tam, kad franču autoražotāja Citroen un modes zīmola un apģērbu un apavu ražotāja Lacoste kopdarbs – futūristiska dizaina konceptauto – tika pirmo reizi prezentēts Parīzē, gaidāma tā ražošanas uzsākšana, vēsta motorionline.com.

Pats autoražotājs sola, ka «ja jums patika Citroen Mehari, šo jūs vienkārši mīlēsiet». Jaunā automobiļa aprakstā lasāms, ka tas atrodas «krustcelēs, kur satiekas autopasaule, mode un sports». Automašīnai ir piepūšams jumts, tāpat šim braucamrīkam nav durvju – to vietā ir tukšums, pa kuru automašīnā var «ielēkt» arī aizmugurē sēdošie.

Citroen Lacoste aprīkots ar trīscilindru benzīna dzinēju.

Automašīnas salona apdarē izmantots Lacoste polo kreklu audums un tenisbumbiņu gumija.

Citroen Lacoste garums ir 3,45 metri, platums – 1,80 metri, un braucamrīks ir 1,52 metrus augsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

A/s Sadales tīkls uzveicis snieglauzes stihiju

Gunta Kursiša, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stabilizējoties meteoroloģiskajai situācijai, normalizēta a/s Sadales tīkls elektroapgāde, informē uzņēmuma pārstāvji, norādot, ka laikā no 29. novembra līdz 18. decembrim Latvijas ziemeļaustrumu reģionā apledojošu koku lūšana uz elektrolīniju vadiem izraisīja stihiskus un neprognozējumus elektroapgādes traucējumus.

Snieglauze izraisīto elektroapgādes traucējumu dēļ bez elektrības bija palikušas Madonas, Balvu un Gulbenes apkārtnes mājsaimniecības.

«Snieglauzes galvenā specifika bija nepārtraukti sniega un apledojuma izraisīti jauni atslēgumi vietās, kur iepriekš

tos bijām novērsuši. Situācija nepārtraukti mainījās – mēs dienā paveicām lielu darba apjomu, atjaunojot elektroapgādi klientiem, bet naktī šī pati līnija atkal atslēdzās,» laikapstākļu specifiku skaidro a/s Sadales tīkls valdes priekšsēdētājs Andis Pinkulis, izsakot pateicību par sapratni elektroapgādes traucējumu skarto reģionu iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar Peugeot Traveller garākā izbraucienā pa Eiropu

Aldis Zelmenis, 27.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai tūkstošos kilometru mērāms ceļojums ar auto būtu patiešām ērts, neko labāku par kompaktu busu neatrast! Piemēram, franču ražotāja PSA radītie trīnīši – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērns Toyota Proace Verso – ir perfekti instrumenti šādam darbiņam

Šo rindu autoram bija iespēja ar Peugeot Traveller doties garākā izbraucienā pa Eiropu.

Pa Vācijas autobāni Peugeot Traveller drosmīgi brauca uz maksimāli iespējamajiem 175 km/h. Varētu vēl, ja motors to atļautu. Ar šādu braukšanas stilu dīzeļmotora apetīte strauji palielinās, un 9 vai 9,5 litri uz nobrauktiem 100 kilometriem jau kļūs par ikdienišķu devu. Šie skaitļi attiecas uz jaudīgāko un prestižāko 180 ZS jaudīgo Blue Hdi saimes dīzeli, kas sapārots ar sešpakāpju automātu. Kopumā Traveller un abiem tiešajiem radiniekiem būs vairāki jaunākās paaudzes BlueHDi dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 95 līdz 180 zirgspēkiem. Tie ir pieejami gan ar manuālo, gan sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums «Groupe PSA», kam pieder «Peugeot», «Citroen», «Opel», «Vauxhall» un DS zīmoli, līdz 2025.gadam tirgū laidīs visu modeļu elektriskās versijas, paziņojis kompānijas vadītājs Karloss Tavaress.

Tavaress norāda, ka «Groupe PSA» līdz 2025.gadam kļūs par «100% elektrificētu uzņēmumu», kas nozīmē, ka visi automobiļi būs pieejami kā hibrīda vai pilnībā elektriski modeļi.

Līdz šim uzņēmums bija apņēmies līdz 2023.gadam piedāvāt elektriskos modeļus 80% pieejamo automobiļu.

Portāls «Automotive News», atsaucoties uz Tavaresa teikto, ziņo, ka «Groupe PSA» septiņu gadu laikā piedāvās 40 hibrīda vai pilnībā elektriskus modeļus.

Tāpat Tavaress paziņojis, ka kompānija pēc vairāk nekā 20 gadu prombūtnes plāno atgriezties ASV tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums «Groupe PSA», kam pieder «Peugeot», «Citroen», «Opel», «Vauxhall» un DS zīmoli, brīdinājis par iespēju slēgt rūpnīcu Anglijas ziemeļrietumos, ja šī ražotne breksita dēļ kļūs nerentabla, pirmdien vēsta laikraksts «Financial Times».

PSA vadītājs Karloss Tavaress norāda, ka uzņēmumam ir alternatīva Elsmīrportas rūpnīcai, kas ražo «Vauxhall Astra» un «Opel Astra» automobiļus, nodarbinot 1000 cilvēku.

«Ja apstākļi ir slikti un es nevaru to padarīt rentablu, tad man ir jāaizsargā pārējā kompānija,» «Financial Times» citē Tavaresa teikto.

Laikraksts vēsta, ka ražošana varētu tikt pārcelta uz Eiropas dienvidiem.

Aptuveni 80% no PSA Elsmīrportas rūpnīcā saražotajiem automobiļiem tiek eksportēti uz Eiropas Savienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eiropā automašīnu pārdošanas apjomi 20 gadu zemākajā līmenī

Žanete Hāka, 18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi maijā sarukuši līdz 20 gadu zemākajam līmenim, jo rekordlielais bezdarba līmenis samazinājis pieprasījumu pēc PSA Peugeot Citroen, Renault SA, Fiat SpA un General Motors Co. automašīnām, raksta Bloomberg.

Jauno automašīnu reģistrācijas apjomi kritušies par 5,9% līdz 1,08 miljoniem transportlīdzekļu. Pērn attiecīgajā mēnesī to skaits bija 1,15 miljoni, liecina Eiropas autoražotāju asociācijas dati. Šis skaits ir zemākais mēneša apjoms kopš 1993. gada.

Peugeot, Renault, Fiat un General Motors piegāžu apjomi reģionā samazinājās par vismaz 10%, pat cenu samazinājumam nespējot piesaistīt pircējis.

«Mums ir jāgaida vismaz pieci gadi, kamēr autotirgus atgūsies,» sacījis tirgus izpētes centra eksperts Ferdinands Didenhofers.

Autoražotāju kompāniju vadītāji paredz, ka Eiropas automašīnu tirgus šajā gadā piedzīvos kritumu jau sesto gadu pēc kārtas, kā iespējamo atveseļošanās sākumu minot pēdējo ceturksni. Peugeot eksperti prognozē, ka kopumā nozares pārdošanas apjomi šogad saruks par 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Krītošais rublis iedragā ārvalstu kompāniju ieņēmumus Krievijā

Žanete Hāka, 07.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rubļa vērtības samazināšanās pamatīgi pasliktina ieņēmumus Krievijā tādiem Rietumeiropas gigantiem kā PSA Peugeot Citroen, Henkel AG un Carlsberg, raksta Bloomberg.

Tādējādi šo uzņēmumu darbība valstī ir zem jautājuma zīmes arī Krievijas stagnējošās ekonomikas dēļ.

Rubļa kurss patlaban pret eiro un dolāru turas pie rekordzemas atzīmes, Tādējādi kompānijām, kuru biznesā lielu daļu veido šis tirgus, valūtas vērtības samazināšanās sadārdzina izejvielu un detaļu importu uz vietējām rūpnīcām, palielina cenas pircējiem un samazina peļņu.

«Rubļa vājināšanās ir problēma,» atzinis Peugeot vadītājs Karloss Tavares. Rubļa vērtība patlaban turas pie 40 rubļu par dolāru atzīmes, kas ir vājākais līmenis vēsturē, jo konflikts Ukrainā liek investoriem pamest ieguldījumus Krievijā. Inflācija patlaban aug straujākajā tempā pēdējo trīs gadu laikā, jo importa ierobežojumi no Eiropas Savienības un ASV, ko Krievija piemērojusi kā atbildi šo valstu sankcijām, liek augt patēriņa cenām valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākušais Francijas auto gigants PSA Peugeot Citroen paziņojis par apjomīgiem tīrajiem zaudējumiem piecu miljardu eiro apmērā, kurus tas cietis 2012. gadā. Tas ir sliktākais rezultāts tā darbības vēsturē, vēsta thelocal.fr.

Vienlaikus Francijā vadošais autoražotājs norādījis, ka tas ir izveidojis pamatus atlabšanai, kas ietver arī pārstrukturēšanas plānu.

Peugeot šajos rezultātos vainojis iepriekš izziņoto aktīvu norakstīšanu 4,7 miljardu eiro apmērā pagājušajā gadā, kā arī krīzi Eiropas auto tirgū.

2011. gadā autoražotājs strādāja ar 588 miljonu eiro peļņu. Gada ieņēmumi sarukuši par 5,2% līdz 55,4 miljardiem eiro.

Rezultāti ir sliktāki nekā bija prognozējuši analītiķi un aizēnojuši iepriekšējos rekordzaudējumus 2009. gadā 1,2 miljardu apmērā. Tīrais parāds bijis trīs miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfiem bijusi iespēja paviesoties Francijas autoražotāja PSA Peugeot Citroen automobiļu rūpnīcā Trnavā, Slovākijas rietumdaļā.

Fotogrāfijās redzams, kā tiek montētas Peugeot 208 modeļa automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināta galerija: VP neprasīs A26 maksāt līgumsodu vairāk nekā 60 tūkstošu eiro apmērā

Zane Atlāce - Bistere, 06.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) un pilnsabiedrības A26 pārstāvji šodien parakstīja vienošanos, kas paredz līgumattiecību pirsmtermiņa izbeigšanu daļā par 17 Citroen Jumpy automašīnu piegādi VP vajadzībām, informē VP.

Vienošanās paredz, ka VP neprasa no pilnsabiedrības A26 iepriekš aprēķināto līgumsodu vairāk nekā 60 tūkstošu eiro apmērā par līgumsaistību nepienācīgu izpildi, savukārt pilnsabiedrība šodien pieņem atpakaļ savā rīcībā VP iznomātās automašīnas, pusēm

parakstot attiecīgu pieņemšanas-nodošanas aktu.

Valsts policija atgādina, ka šī gada 5.janvārī tika paziņots par vienpusēju atkāpšanos no auto piegādes līguma ar šī gada 6.februāri un līgumsoda aprēķināšanu, jo Valsts policija neguva apstiprinājumu pilnsabiedrības A26 spējai izpildīt iepirkuma procedūras rezultātā uzņemtās līgumsaistības un nodrošināt piegādāto Citroen Jumpy automašīnu atbilstību Euro 6 emisiju klasei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Opel Zafira pārtop par mikroautobusu

Aldis Zelmenis, 16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Opel Zafira jeb, precīzāk, Opel Zafira Life nosaukums tiks izmantots ērta mikroautobusa vajadzībām, savukārt kravas versija izmantos Opel Vivaro vārdu

Kompakto minivenu ēras noriets liek ražotājiem pārgrupēties un piedāvāt tirgū pieprasītus produktus, tādējādi Opel Zafira vārds, kas iepriekš tika izmantots populārā minivena vajadzībām, tagad piešķirts minibusam, kas tiks piedāvāts trīs dažādos izmēros un būs paredzēts līdz pat deviņu pasažieru vizināšanai. Jaunā Opel Zafira Life pamatā ir pārbaudīta tehnika jeb tas, ko jau pazīstam citos franču PSA uzņēmuma veiksmīgajos modeļos – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērnam Toyota Proace Verso.

Kopumā Opel Zafira Life būs vairāki jaunākās paaudzes 1,5 un divu litru dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 102 līdz 177 zirgspēkiem. Būtiski piebilst, ka visi dīzeļi atbildīs jaunākajiem un bargākajiem Euro 6d-TEMP standartiem. Pārsvarā gadījumu dīzeļi tiks saprecināti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tikai prestižākais un dārgākais 177 ZS jaudīgais divu litru dīzelis sešpakāpju rokas kārbas vietā būs tiesīgs saņemt modernu astoņpakāpju automātu. Pēdējā versija būs ikvienas ģimenes sapņu auto. Tam ir viss, ko dakters izrakstījis: jauda, dinamika un komfortabla braukšana, kas nenogurdinās arī pilotu. 1,5 litru dīzeļiem ar 102 un 120 ZS lielu jaudu būs tikai sešpakāpju rokas kārba, tāpat arī divu litru 150 ZS versijai. Opel Zafira Life salonu varēs iekārtot, sākot no 5 līdz 9 vietām, tam ir trīs dažādi virsbūves garuma modeļi, proti, 4,60 metru jeb S modelis, tālāk seko 4,95 metru garais M modelis un maksimālajā izpildījumā jeb L modelis būs 5.30 metrus garš. Neatkarīgi no garuma visi Zafira Life modeļi būs 1,90 metru augsti. Šī informācija lieti noderēs un iepriecinās tos, kas bieži brauc uz lielveikaliem un atstāj savus auto daudzstāvu autostāvvietās, kam pašiem pie mājas auto glabājas daudzstāvu stāvvietā vai kuri arī bieži dodas ceļojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais autobūves uzņēmums "Stellantis" otrdien paziņoja, ka detaļu trūkuma un Maskavai noteikto sankciju dēļ apturējis ražošanu savā vienīgajā Krievijas rūpnīcā.

Uzņēmums, kas izveidots pēc Itālijas un ASV autoražotāja "Fiat Chrysler Automobiles" un Francijas "Groupe PSA" apvienošanās, jau marta sākumā pavēstīja, ka aptur visu importu un eksportu uz un no Krievijas, un ražošana Kalugas rūpnīcā pakāpeniski palēninās.

Iepriekš "Stellantis" bija cerējis uz Kalugas rūpnīcu, lai ražotu Eiropas tirgum paredzētu "Peugeot", "Citroen" un "Opel" komerctransportu.

Taču Krievijas iebrukuma Ukrainā dēļ kompānija bijusi spiesta ražošanu pārcelt uz rūpnīcām Francijā un Anglijā.

Komentāri

Pievienot komentāru