Sākam biznesu: Dzīve mainās, kad piedzimst bērni 

Jaunās māmiņas Aiga Ose un Kristīne Māla apvieno ideju ar drosmi, izveidojot zīmolu BuBuu; nu jau nedaudz vairāk kā gadu viņas piedāvā Latvijā šūtus sausos bumbu baseinus bērniem.

Laura Mazbērziņa, 2019. gada 05. marts plkst. 7:14

Aiga un Kristīne pievērsās savai uzņēmējdarbībai līdz ar bērniņu piedzimšanu. Viņas uzskata, ka, piedzimstot bērnam, ikkatras ģimenes un it īpaši jaunās māmiņas ikdiena piedzīvo lielas pārmaiņas, kuru ietvaros bieži vien paveras jauns skats uz lietām, rodas jaunas idejas un varbūt savā ziņā ir vairāk iemeslu sevi pierādīt, kā dēļ vēl vairāk censties. Zīmols BuBuu izveidots 2017. gada decembrī. Viss aizsākās, kad abas māmiņas kopīgi devās uz bērnu ballīti, kura risinājās bumbu istabā. Apspriežot idejas, kā neizmērojamo bērnu prieku, spēlējoties bumbās, «pārnest» uz mājām, un izpētot tirgū piedāvāto izvēli bumbu baseinu variācijām, abas secinājušas, ka būtu nepieciešams rast labāku risinājumu savām meitām. «BuBuu Baseini nebija radīti ar nodomu, ka tas būs milzīgs bizness, tā ir mūsu aizraušanās un sirdslieta. Redzot prieku mūsu bērnu acīs, nospriedām, kāpēc gan neiepriecināt vēl arī citus bērnus», stāsta māmiņas.

Aiga ir nākusi no Lielvārdes un ieguvusi finansistes izglītību. Kopā ar vīru, kurš ir profesionāls sportists, viņa pēdējos gadus vada Ventspilī, kur sagaidīja arī meitiņas piedzimšanu. Pirms meitiņas piedzimšanas Aiga apmeklēja grūtnieču vingrošanu, kur iepazinās ar Kristīni. Viņa savukārt nāk no Latvijas otra gala – Cēsīm, lai gan pēdējos 10 gadus dzīvo Ventspilī un tur arī beigusi studijas Ekonomikas un vadībzinātņu fakultātē.

Sākotnēji biznesa izaicinājums ir bijis arī apvienot darbu ar ģimeni, bērniem, taču vīru atbalsts Aigai un Kristīnei jau no paša sākuma ir bijis neizmērojams.

Rūpes un sirdslieta

BuBuu radītājas ilgi un rūpīgi meklēja sadarbības partnerus; ikkatra baseina sastāvdaļa – gan audums, gan porolons, gan bumbas – ir ražota Eiropā un ir sertificēta. Zīmola nosaukumu izgudroja Aiga, savukārt grafisko daļu uzzīmēja Kristīne. Nosaukums radies impulsīvi. «Zinājām, ka nepieciešams kas skanīgs, prātā paliekošs un saistīts ar bumbām, tā nu ideja par BuBuu radās, skatoties uz Kristīnes meitiņu, kurai iesauka ir Bubis,» stāsta Aiga.

Šobrīd uzņēmējas ir izstrādājušas savu mājaslapu, kurā ir apskatāma visa informācija par piedāvāto bumbu baseinu izmēriem un pieejamajiem audumu veidiem, kā arī apskatāmas 84 populārākās bumbu kombinācijas, kas palīdz vecākiem iedvesmoties, jo izvēle patiesi ir sarežģīta – sakombinēt savu variantu no pieejamām 18 krāsām. Vienā bumbu baseinā ir no 200 līdz 550 bumbām atkarībā no tā lieluma. Šobrīd meitenes ir izstrādājušas un sāk piedāvāt bumbu baseinu ar augstākām malām, kas īpaši iecienīts ir vecākiem bērniem vai ģimenēm ar vairākiem bērniem dažādos vecumos.

Katrs baseins tiek izgatavots individuāli. «Mums ir nelieli papildspēki, kas palīdz uzšūt baseinu sagataves tad, kad pašas ar lielo pieprasījumu netiekam galā, bet iepriecināt gribas visus. Abas esam perfekcionistes, tāpēc nenācās viegli daļu darbu uzticēt kādam citam, taču visus baseinus līdz pēdējam diedziņam pabeidzam pašas,» uzsver Aiga.

Zīmola radītājas stāsta, ka sausie bumbu baseini tiek šūti un izsūtīti katru dienu, ražošanas process notiek mājas apstākļos. Vienas dienas laikā iespējams sagatavot vairākus. «Mums ir būtiski, ka pašas pabeidzam sašūt ikvienu baseinu, tad varam apgalvot, ka ikkatrs ir izturējis kvalitātes pārbaudi,» teic Kristīne.

Sausie bumbu baseini ir paredzēti dažādām vecuma grupām – lielos baseinus jaunie vecāki bieži sākumā izmanto kā manēžu bez bumbām, kur mazuļi droši var spēlēties, vēlāk, kad mazulis jau sāk stabili sēdēt, pamazām papildina baseinu ar bumbām, un tad jau ierobežojuma bērnu vecumam un iztēlei vairs nav.

Gada laikā atmaksājas

Lai gan zīmols tirgū ir vien gadu, jau ir atpelnīti sākuma ieguldījumi. Viņas lepojas, ka smagais darbs atmaksājas. Sākuma ieguldījumi, neņemot vērā pašu rīcībā esošos materiālus, bijuši ap trim tūkstošiem eiro. Šobrīd ir izpildīti arī ārvalstu pasūtījumi – baseini sūtīti uz Slovākiju, Beļģiju, Kipru, Lielbritāniju u.c. valstīm. Uzņēmējas īpaši aktīvi strādā svētku laikā. Jaunās uzņēmējas stāsta, ka optimāla un mūsdienīga tirdzniecības platforma ir sociālie tīkli – Instagram, Facebook un mājaslapa. Baseinus iespējams iegādāties internetā, taču zīmola radītājas bieži brauc arī uz dažādiem pilsētas svētkiem, ir vairākas reizes bijušas Kalnciema ielas kvartāla tirdziņā.

Viņas tuvākajā laikā neplāno piedāvāt savu produkciju kādā veikalu tīklā, jo izvēlei ir pieejamas 18 bumbu krāsas, kuras var kombinēt pēc savas gaumes, un tās, protams, visas nevar parādīt specializētajos veikalos. «Ja mums būtu savs veikals, būtu citādi, taču nākamais šķērslis būtu tas, ka veikalu gribētos Rīgā, bet pašas dzīvojam Ventspilī. Šobrīd plāna atvērt veikalu nav, tomēr nākotnē viss var notikt,» teic Aiga.

Lielo bumbu baseinu uz bērnu ballītēm vai kādiem citiem pasākumiem ir iespējams arī nomāt. Šobrīd ir pieejami divi nomas punkti – Ventspilī un Rīgā, taču, atsevišķi vienojoties, ir iespējams sarunāt arī piegādi uz citām Latvijas pilsētām.

Abas ir piedalījušās Rīgas starptautiskajā dizaina izstādē Design Isle 2018 Ķīpsalā. Dalība izstādē bijusi vērtīga pieredze, un noteikti šādas izstādes ir mērķis apmeklēt arī turpmāk. «Esam patīkami pārsteigtas par cilvēku atsaucību, atbalstu tam, ko darām, un, protams, ļoti gandarītas, saņemot klientu atsauksmes un labos vēlējumus. Ir cilvēki, kuri pasūta arī vairākus baseinus – gan sev, gan dāvanai draugiem un radiniekiem,» stāsta jaunās māmiņas.

2018. gada beigās BuBuu iesniegts testēšanai Latvijas Sertifikācijas centra laboratorijā. Un šis gads ir sācies ar labiem jaunumiem – sausais baseins ieguvis Latsert sertifikātu kā bērniem drošs produkts. Kopš jaunā gada ir nedaudz palielināta produkta cena, informē Kristīne.

Baseina malas ir veidotas no porolona, un baseina pamatnei tiek izmantots divu centimetru biezs porolona matracis. Konstrukcijas nosedz kokvilnas trikotāžas audums. Pasūtījuma izpildes laiks ir atkarīgs no noslogojuma, bet standarta izmēra baseiniņi ir pieejami iegādei arī uzreiz. Jaunās uzņēmējas stāsta, ka baseiniem izvēlējās gaiši pelēku krāsu, tā ir neitrāla un iederas katrā interjerā. Divu apdruku audumu – ar zvaigznēm un kaķiem – pasūta īpaši. «Lai gan baseini ir pelēki, bumbas ir krāsainas, un tas, ko vēlējāmies panākt, ir gaumīgums. Mūsdienu mammai ir svarīgi, lai bērnu istabās viss ir saskaņots,» pauž Kristīne.

Šobrīd abas ir reģistrējušās kā saimnieciskās darbības veicējas, taču tuvā nākotnē plāno dibināt uzņēmumu. Uzņēmējas uzskata, ka šis bizness būs ilgstspējīgs, jo rotaļas ar bumbiņām ļauj bērnam ne tikai labi pavadīt laiku, bet tā ir arī attīstoša izklaide. Kristīne akcentē, ka tā attīsta sīko motoriku, uzlabo bērna redzes koordināciju un koncentrē uzmanību. Vēlāk mazulim var mācīt atpazīt bumbu krāsas, kā arī šķirot bumbiņas pa attiecīgajām krāsiņām.

Visu interviju lasiet 5. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 16. janvāris plkst. 9:43

Tehnoloģiju kompānija Apple atdos kopumā 32,5 miljonus ASV dolāru vecākiem, kuru bērni...

2013. gada 01. novembris plkst. 7:39

Bērni dzimst un dzimst, tāpēc māneklis vienmēr būs vajadzīgs, uzskata Valērijs Cīrulis,...

2013. gada 09. oktobris plkst. 14:55

Spānijas taupības programmai ir postoša ietekme uz bērniem un valsti, secinājusi cilvēktiesību...

2013. gada 20. septembris plkst. 14:50

Dzimstība pašreizējā valsts politikā neuzlabosies, un Latvija šobrīd ietaupa uz savām...

2013. gada 20. septembris plkst. 13:00

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos Latvijā dzimuši 13 640 bērni, kas ir...

Nepalaid garām

Regulāras un pietiekamas investīcijas zīmolā ir ļoti nozīmīgas, jo tieši tas dod...

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

No šīs sadaļas
2019. gada 07. februāris plkst. 6:50

Vēl pirms diviem gadiem Pārdaugavā, Robežu ielas koka namā, čakli strādāja vietējais...

2019. gada 06. februāris plkst. 8:05

Lāzerpeintbola parka Laserdog izveidotāji Miķelis Ziemelis un Toms Bergmanis, neskatoties uz ķibelēm,...

2019. gada 31. janvāris plkst. 6:28

Kafejnīca RB Cafe iecerēta kā pirmā Latvijā, kur lielākā daļa personāla būs...

2019. gada 30. janvāris plkst. 6:36

Ogres batutu parks Jump Park, kas pērn atklāts bijušā kinoteātra telpās, jau...

2019. gada 29. janvāris plkst. 7:34

Pārņemot dzimtas prasmes, Marika Petrovska izveidojusi zīmolu Vectēva maiznīca....

2019. gada 28. janvāris plkst. 7:31

Bizness balstās uz laimīgiem un smaidīgiem apmeklētājiem, tāpēc SIA Kairi saimnieki neslēpj...

2019. gada 24. janvāris plkst. 7:21

Cilvēkiem vairāk ceļojot, paplašinās viņu redzesloks un, arī mājas atbraucot, rodas vēlme...

2019. gada 23. janvāris plkst. 12:48

Skaņu amatnieks Artis Reimanis darbojas divās saistītās jomās – ražo skandas un...

2019. gada 23. janvāris plkst. 6:08

Lauvas tiesa Ette tete zīmola produkcijas nonāk ārvalstīs....

2019. gada 22. janvāris plkst. 6:33

Gastronomijas institūta izveidotāja Inese Rugāja cer, ka ar laiku cilvēki biežāk ceps...