Tehnoloģijas

Shortcut maina skatīšanās paradumus

Jānis Vēvers, 23.12.2016

Jaunākais izdevums

Izklaides platforma ļauj skatīties iemīļotās filmas, seriālus un sporta pārraides pašam ērtā laikā un vietā ne vien Lattelecom, bet arī citu televīzijas operatoru klientiem

Ja vēl pavisam nesenā pagātnē viens no ģimeņu rituāliem Ziemassvētku priekšvakarā bija ieslēgt fonā televīzijas pārraidi un pašiem virtuvē gatavot svētku maltīti, tad turpmāk svētku priekšdarbus aizvien biežāk pavadīs pašu lietotāju izvēlēts saturs. Apkopojot datus par izklaides platformas Shortcut pirmajiem sešiem pastāvēšanas mēnešiem, Lattelecom speciālisti novērojuši, ka tendence skatītājiem pašiem izraudzīties saturu un skatīties to sev ērtā laikā pieņemas spēkā.

Jūlijā izveidotā izklaides platforma Shortcut ir noderīgs risinājums skatītājiem, kuriem mājās nav televizora, kā arī tiem, kuri vēlas baudīt savu iemīļoto saturu neatkarīgi no savas atrašanās vietas. Piemēram, pa ceļam uz darbu, gaidot bērnus no nodarbībām vai atpūšoties pie dabas. Platformu var izmantot kā mobilajās ierīcēs, tā arī Android operētājsistēmas televizoros un Apple TV sistēmās. Būtiski, ka mobilajās ierīcēs TV pārraides var straumēt, izmantojot arī WiFi savienojumu un tādējādi nemaksājot papildus par datu pārraidi.

Izvēlas laiku

Lietotāji izdevīgo piedāvājumu ir pamanījuši un savus skatīšanās ieradumus pielāgo jaunajām iespējām. Viņi aizvien vairāk satura patērē mobilajās ierīcēs, kā arī paši izvēlas kad un ko skatīties.

«Sākotnēji Shortcut lietotāji vairāk skatījās tiešraides, bet redzam, ka aizvien vairāk novērtē iespēju skatīties savus iemīļotos seriālus un filmas sev vēlamā laikā, piemēram, noskatoties vairākas seriāla sērijas pēc kārtas, nevis gaidot dienas vai pat nedēļas līdz nākamajai sērijai,» DB stāsta Lattelecom biznesa attīstības direktore Inga Alika-Stroda. Skatītāji augstu novērtē ne vien ārzemju filmas un populārus TV seriālus, bet arī Latvijā tapušo saturu, kas regulāri iekļūst skatītāko pārraižu sarakstos. Skatītāji atzinīgi uztvēra režisores Santas Skuteles debijas filmu par zinātnieku Vjačeslavu Kaščejevu «Kvantu kods», kas bija pirmais TV projekts, kura pirmizrāde notika Shortcut. Latvijas dzimšanas dienā ļoti pieprasīta bija jaunās dokumentālās filmas par Latgales dižgara Andrīva Jurdža dzimtas likteni «Likteņzeme» pirmizrāde.

«Vienmēr Shortcut skatītājiem cenšamies piedāvāt filmas iespējami drīz pēc to pirmizrādes kino, un vienu no rekordskatījumiem uzstādīja animācijas filma «Mīluļu slepenā dzīve». Ļoti populāras ir bērnu animācijas, piemēram, tikai pie mums vērojamā jaunā animācijas filma – režisores Indras Sproģes un dziesmu autora Renāra Kaupera kopdarbs – «Māci Mani, Degunlāci». Vienas no visu laiku skatītākajām multfilmām ir animācija par Loti, populāra multiplikācijas filma ir arī «Zinātkārā Dārta», kas atraktīvā veidā bērniem māca angļu un spāņu valodas. Pateicoties sadarbībai ar pasaulē atpazītiem partneriem, kā Viacom, viss bērnu saturs tiek tulkots latviešu valodā, piedāvājot arī angļu vai krievu valodas izvēli, kas mūsu auditorijai ir ļoti nozīmīgi,» stāsta I. Alika-Stroda.

Īpaša programma Ziemassvētkiem

Shortcut skatītākā satura sarakstu augšgalā bieži sastopamas tiešraides no lielajiem sporta un kultūras notikumiem Latvijā un pasaulē. Šajā sezonā īpaši plašs piedāvājums pieejams basketbola faniem, kuri var sekot latviešu spēlētāju un klubu gaitām NBA, ACB, Olybet LBL, kā arī VTB un FIBA čempionu līgās. Sporta faniem īpaša dāvana svētkos būs NBA Ziemassvētku spēļu tiešraides Best4Sports kanālā 25. decembrī, kad vienā vakarā varēs vērot trīs NBA spēles, tostarp ar abu latviešu – Kristapa Porziņģa un Dāvja Bertāna – līdzdalību. Bērnu auditorijai pieejams tematisks kanāls Santa Claus TV, savukārt kā bērniem, tā pieaugušajiem – plašs filmu klāts izvēlei pēc noskaņojuma.

I.Alika-Stroda uzsver, ka Shortcut, kā Latvijā radīta produkta priekšrocība, ir spēja ātri reaģēt uz lokālajām aktivitātēm un piedāvāt vietējai auditorijai aktuālu saturu. Piemēram, latviešu filmu izlasi valsts svētku laikā, tiešraides no Lattelecom Rīgas maratona, Positivus Festivāla, kā arī tiešraides no mūsu sportistu gaitām Latvijā un pasaulē. Otrkārt, Shortcut piedāvā unikālu satura kombināciju dažādām gaumēm – vairāk nekā 50 TV kanālu piedāvājumu papildina koncerti, filmas tikko no kino ekrāniem, seriālu jaunākās sezonas neilgi pēc pirmizrādēm ASV un bērnu multfilmas latviešu valodā.

Līdz gada izskaņai, iegādājoties kādu no pēdējās paaudzes (4th generation) Apple TV televizoriem (digitālo uztvērēju) Lattelecom veikalā, pircēji saņems Shortcut aplikācijas aktivizācijas kodu, kas ļaus to lietot 6 mēnešus bez maksas.

Sadarbībā ar Lattelecom

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No jūnija jaunāku un arī vecāku paaudžu televizoru īpašnieki var piekļūt bagātajam globālā tīmekļa servisu un lietotnes Shortcut filmu, seriālu, sporta un citu tiešraižu saturam, izmantojot viedās televīzijas risinājumu – Shortcut Box.

Cilindra formas kastīte darbojas ar jebkāda operatora interneta pieslēgumu un televizorā nodrošina ērti pārvaldāmu piekļuvi Shortcut un Google Play lietotnēm.

Shortcut Box ir aprīkota ar jaunāko Google Android Nougat operētājsistēmu un tikko saņēmusi Google sertifikāciju ASV, kas garantē izcilu veiktspēju un ērtu lietošanu. Tiešsaistes straumēšanas ierīce darbojas visā Latvijā un ir piemērota televizoriem ar HDMI pieslēgvietu.

«Shortcut Box ir piemērots risinājums tiem skatītājiem, kuri vēlas baudīt plašu un kvalitatīvu saturu ne tikai internetā un mobilajās ierīcēs, bet arī uz lielā mājas ekrāna, nepielāgojot savu ikdienu tradicionālajai TV programmai. Turklāt Shortcut ir vienīgā lietotne Latvijā ar tik plaša satura piedāvājumu visās ierīcēs – sākot ar kulta seriāliem un filmām īsi pēc to pasaules pirmizrādēm un beidzot ar tiešraidēm no dažādiem nozīmīgiem sporta notikumiem Latvijā un pasaulē tagad arī TV ekrānā,» skaidro Lattelecom biznesa attīstības direktore Inga Alika-Stroda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš ārkārtas situācijas izsludināšanas daudzos mājokļos televizors atkal darbojas gandrīz cauru dienu.

Negaidītiem notikumiem satricinot ierasto dzīves gaitu, būtiski mainās dzīves paradumi. Par to ikviens no mums var pārliecināties šajās dienās, kad reti kura mūsu valsts iedzīvotāja ikdienu nav skāruši līdz ar ārkārtas stāvokli izsludinātie ierobežojumi. Daudz laika pavadot "četrās sienās", cilvēki pastiprināti sākuši pievērsties pierastajam laika kavēklim un informācijas avotam – televīzijai. Vienīgi atšķirībā no iepriekšējām desmitgadēm, visu mājinieku skatieni vairs netiek vērsti vienā lielā ekrānā, bet gan vairākos mazos.

Lai kurā virzienā raudzītos, vērojama līdzīga aina. Televizors atguvis lomu ģimenes izklaides vērtību piramīdā. Pieaugušie to rītos un vakaros skatās vairāk, mūždien rosīgajiem pirmsskolas vecuma bērniem TV pilda aukles lomu, kamēr vecāki blakus istabā strādā, un skolēni dienas pirmajā pusē televizoru izmanto kā virtuālo skolotāju, skatoties attālināto mācību raidījumus. Lineārās TV skatīšanās apjoma pieaugums vērojams pat jauniešu vidū, kas parasti dod priekšroku straumēšanas servisiem un "YouTube".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Filmas un seriāli pārceļo uz kabatu

Jānis Vēvers, 27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izklaides platforma Shortcut pusgada laikā pierādījusi, ka filmas, seriālus un TV šodien var skatīties, kad un kur vien vēlies

Pirms pusgada lietotāju rīcībā nodotā izklaides platforma Shortcut kļuva par nozīmīgu pavērsienu Latvijas mobilo tehnoloģiju vidē, ļaujot lietotājiem legāli skatīties vairākus tūkstošus filmu ar tulkojumu dzimtajā valodā un pussimtu TV kanālu. Tādējādi cilvēkiem, kuri dažādu iemeslu dēļ nolēmuši mājās atteikties no televizora, un arī aizrautīgajiem skatītājiem, kuri nevēlas palaist garām sporta pārraides vai iemīļotās filmas translācijas, pat ja atrodas ārpus mājām, beidzot ir globālām tendencēm atbilstoša iespēja piekļūt kārotajam saturam.

Shortcut saturs pieejams gan caur interneta pārlūkprogrammu, kas ir ērtākais risinājums datoru lietotājiem, gan TV ekrānā ar Apple TV un Android TV gudro televizoru aplikāciju palīdzību, gan caur mobilo lietotni. Tā savukārt ir parocīgāka viedtelefonu un planšetdatoru īpašniekiem. Pirmajos sešos mēnešos platformai klājies tīri labi. App Store un Google Play virtuālajos veikalos kopā lietotne ielādēta jau vairāk nekā 60 tūkstošus reižu, Apple sistēmā pat kļūstot par pieprasītāko Latvijā radīto bezmaksas lietotni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ notiekošajā tehnoloģiju, politikas, start–up un dzīvesstila festivālā Digital Freedom Festival var ielūkoties arī tie interesenti, kuri neapmeklē pasākumu klātienē

Šis pasākums pulcē 1300 uzņēmējus. Notikumi no galvenās skatuves tiek translēti Lattelecom mobilajā lietotnē Shortcut.

Festivāla dienās, 27. un 28. novembrī, Shortcut lietotnes TV sadaļā izveidots atsevišķs TV kanāls, kur pārraidīs galvenās skatuves programmu. Uz tās iedvesmojoši runātāji no visas pasaules meklēs atbildes, kā uzņēmēji, sabiedrība un politikas veidotāji var labāk sadarboties un izmantot tehnoloģiju radītās priekšrocības. Tiks apskatīti tādi intriģējoši temati kā mākslīgā intelekta un cilvēces sadzīvošana, naudas, pilsētu, komunikācijas, seksa un pat nāves nākotne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Olimpiskās spēles HD izšķirtspējā un telefonā

Jānis Vēvers, sadarbībā ar Lattelecom, 16.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā pusgada nozīmīgākais sporta forums – ziemas olimpiskās spēles Dienvidkorejas pilsētā Phjončhanā – uzņēmis apgriezienus, ik dienu piedāvājot aizraujošus sporta notikumus. Tiem visiem var sekot līdzi 24 stundas diennaktī piecos Eurosport kanālos. Tie HD kvalitātē pieejami tikai Lattelecom Interaktīvajā TV un lietotnē Shortcut. Turklāt Shortcut skatītāji vienīgie olimpiskās spēles var vērot mobilajās ierīcēs, lai kurp dotos un atrastos.

Ekskluzīvs olimpisko spēļu saturs tiek pārraidīts gan divos tradicionālajos Eurosport kanālos, gan papildus trīs vienīgi ziemas olimpiskajām spēlēm izveidotos kanālos. Eurosport 1 un Eurosport 2 iekļauti Lattelecom Interaktīvās TV Oriģinālajā pakā, kamēr speciāli izveidotie Eurosport 3, Eurosport 4 un Eurosport 5 kanāli pieejami Sporta pakā. Lietotnē Shortcut pieejami visi pieci Eurosport kanāli – gan pastāvīgie, gan īpaši XXIII ziemas olimpiskajām spēlēm paredzētie.

Līdz 25. februārim Phjončhanā tiks sadalīti 102 medaļu komplekti 15 sporta veidos – ātrslidošanā, biatlonā, bobslejā, daiļslidošanā, distanču slēpošanā, frīstaila slēpošanā, kalnu slēpošanā, hokejā, kamaniņu braukšanā, kērlingā, skeletonā, snovbordā, šorttrekā, tramplīnlēkšanā un ziemeļu divcīņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Telekomunikācijas

Iemājo TV un viedierīču ekrānos

Jānis Vēvers - sadarbībā ar Lattelecom, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Helio interaktīvo televīziju, ko piedāvā Lattelecom, vienādi varēs skatīties kā tālrādī, tā mobilajās ierīcēs

Jau šajā nedēļā daļa Lattelecom TV skatītāju ierastās interaktīvās televīzijas vietā ekrānā ieraudzīja modernāku, pārskatāmu un vizuāli skaistāk noformētu vidi. Tā ir jaunā Helio inter- aktīvā televīzija, kas līdz gada beigām ieņems visu kompānijas Interaktīvās TV pakalpojumu klientu televizorus. Un ne tikai – Helio iTV sniedz iespēju TV saturu skatīties arī mobilajās ierīcēs un ar viedtelefonu vai planšeti dot komandas tālrādim.

Jaunās Helio iTV redzamākais pienesums ir pārskatāma un attēliem bagāta darbvirsma. Jau sākuma lapā lietotāju sveicina lieli ieteikto filmu plakāti, kas palīdz filmas un raidījuma izvēlē gadījumos, kad to nosaukums neko neizsaka. Pēc līdzīga principa iekārtotas arī Shortcut Films un Bērnu stūrītis sadaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Telekomunikācijas

Spītējot Covid-19, Tet izdevies uzrādīt labus rezultātus

Lelde Petrāne, 22.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, "Tet" grupas apgrozījums audzis par 8%, sasniedzot 54,4 miljonus eiro, liecina konsolidētie neauditētie dati. Par 58% audzis arī eksporta apjoms, sasniedzot 8,3 miljonus eiro.

Savukārt EBITDA (peļņa no pamatdarbības) gada pirmajā ceturksnī bija 14,9 miljoni eiro.

Straujāko pieaugumu piedzīvojusi "Shortcut" lietotne, datortehnikas apkalpošana un būvniecības bizness.

"Neskatoties uz ārkārtas situācijas radīto ekonomisko spriedzi martā, "Tet" grupas uzņēmumiem ir izdevies uzrādīt labus rezultātus, gan saglabājot pozīcijas pamatpakalpojumiem – interneta un televīzijas nozarē, gan audzējot jaunās biznesa līnijas un eksportu, arvien vairāk uzņēmumiem novērtējot IT ārpakalpojumu nozīmi un iespējas. Valstij nodokļos nomaksāti 12,5 miljoni eiro, un 32,8 miljoni eiro izmaksāti akcionāriem dividendēs par 2019. gadu, tostarp Latvijas Republikai – 16,7 miljoni eiro," informē "Tet" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmo reizi izstrādāts datu algoritms, kas ļauj noteikt konkrēto TV skatītāju interesējošo saturu un precīzi "nomērķēt" reklāmu uz reklāmdevēju interesējošo mērķauditoriju

Kopā ar internetu izaugušās paaudzes jau pieradušas pie personalizētajām reklāmām globālajā tīmeklī. Atliek tikai pameklēt informāciju par vienu vai otru lietu, lai nākamajās nedēļās meklētie produkti un tiem līdzīgie viens pēc otra paši "uzmeklētu" potenciālo pircēju. Televīzija šajā ziņā ilgstoši bijis neapgūts lauciņš, kur visi skatītāji joprojām vēro vienādas reklāmas. Pieaugušajiem rāda bērnu rotaļlietas, pusaudžiem – autiņbiksītes un bērniem –

izdevīgākos piedāvājumus pārtikas veikalā. Taču tas drīzumā varētu mainīties. Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums "Tet" sadarbībā ar Latvijas Universitātes pētniekiem izstrādājuši un nupat prezentējuši inovatīvu datu algoritmu, kas ļaus reklāmdevējiem ne vien piemeklēt konkrētas mērķauditorijas uzrunāšanai piemērotāko laiku, TV kanālu un raidījumu, bet arī rādīt to mājās, ko redzēs īstais skatītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom grupas 2017. gada pirmā ceturkšņa ieņēmumi sasnieguši 44,6 miljonus eiro, savukārt EBITDA sasniegusi 16 miljonus eiro. Lattelecom audzējis jauno biznesu un ar tet pakalpojumu sevi pieteicis jaunā nozarē, informē uzņēmums.

2017.gadā ir saglabājusies tradicionālās televīzijas izaugsme, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ieņēmumiem palielinoties par 4%. Tomēr lielāko ieņēmumu pieaugumu uzrāda jaunās darbības jomas – filmu, seriālu un tiešraižu lietotne Shortcut, tehnikas mazumtirdzniecība, reklāmas izvietošana, kā arī datu centru pakalpojumi.

Pirmajā ceturksnī līdz ar pamatbiznesa – interneta, televīzijas pakalpojumu – attīstību turpinām aktīvu darbu pie jaunu virzienu apguves. Viens no lielākajiem uzņēmuma soļiem bija ieiešana elektroenerģijas tirgū, pārspējot sākotnēji uzstādītos biznesa mērķus un pievēršot plašāku sabiedrības uzmanību izdevīgākajam biržas pakalpojumam. Tāpat esam startējuši telemedicīnas jomā, uzsākot attālinātas pacientu novērošanas pilotprojektu Jūrmalas slimnīcā, sekmīgi īstenojuši pilotprojektus ražošanas iekārtu monitoringa pakalpojumam, kā arī attīstījuši citus pakalpojumus, skaidro Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Shortcut piedāvājumu papildina jaunākās latviešu filmas

Jūnijā lietotnes Shortcut piedāvājuma klāstu papildināja vairākas latviešu režisoru dokumentālās un mākslas filmas, kas priecēs Latvijas skatītājus. Starp tām ir gan vēl pastāvīgi kinoteātros neizrādītā Zigfrīds Anna Meierovics, gan nesen pirmizrādi piedzīvojušās Bille, Zāģeri un Dubultā dzīve. Sekss un PSRS.

Ģimenes filma Bille uzreiz pēc nonākšanas uz kino ekrāniem jau saņēmusi ļoti pozitīvas skatītāju atsauksmes. Filmas veidotāji ar lielu pietāti pret literāro pirm- avotu ir radījuši precīzu un skaudru 30. gadu strādnieku Rīgas atspoguļojumu. Stāsta centrā ir talantīga bērna un ikdienas nogurdinātu pieaugušo attiecības – ar nabadzību Bille ir iemācījusies sadzīvot, taču pietrūkst mātes mīlestības un uzmanības. Filmas autentiskumu paspilgtina fakts, ka uzņemšana notikusi Vizmas Belševicas bērnības mājā un pagalmā, kur paiet lielākā daļa Billes ikdienas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Telekomunikācijas

Rīga briest maratona tehnoloģiju parādei

Jānis Vēvers, 28.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pēc divām nedēļām Rīgas ielas piepildīs tūkstošiem sportiska dzīvesveida cienītāju, lai dotos ikgadējā Lattelecom Rīgas maratona distancēs. Un, kā jau ierasts, vadošais tehnoloģiju uzņēmums Lattelecom gatavo dalībniekiem pārsteigumus, lai tehnoloģijas palīdzētu skriet pašiem un ļautu just līdzi savējiem – kā klātienē, tā arī kanālā 360TV – pie TV ekrāniem un lietotnē Shortcut.

Gan jau reģistrētie dalībnieki, gan tie, kuri vēl tikai plāno pieteikties kādai abām no maratona dienām, šinī procesā lietos Lattelecom izstrādāto reģistrācijas rīku, kas pieejams Rigasmaratons.lv. Tas gandrīz momentāni – pāris sekunžu laikā – nosūta apstiprinājuma vēstuli ar piešķirto starta numuru un iekļauj dalībnieku kopējā sarakstā.

Skrējējiem un līdzjutējiem ir pieejama īpaša mobilā lietotne Android un Apple iOS operētājsistēmu ierīcēm. Tajā jau šobrīd izpētāmas maratona distances, kā arī tuvākajās dienās gan sekos informācija ar atbalsta pasākumiem un to norises vietām, gan pēc finiša varēs uzzināt skrējiena rezultātus un saņemt savu diplomu. Turklāt varēs sekot līdzi arī saviem skrējējiem – ja zināsiet maratona dalībnieka vārdu, uzvārdu un dzimšanas gadu vai skrējēja numuru, varēsiet sekot līdzi viņa virzībai kā tiešsaistē uzmundrini.lv, tā mobilajā aplikācijā. Šī iespēja noderēs arī tiem, kuri kopā ar īpašo Lattelecom tet atbalsta komandu – DJ, īpašu bungu orķestri un karsējmeitenēm – līdzjutējus sagaidīs tet enerģijas alejā – vienā no trases skaistākajiem posmiem pašā Rīgas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom grupas ieņēmumi šī gada deviņos mēnešos pieauguši par 3% jeb 3,9 miljoniem eiro, sasniedzot 142,6 miljonus, informē uzņēmumā.

Trešais ceturksnis uzrādījis pozitīvu tendenci televīzijas pakalpojumu jomā, kas augusi par 6%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Tostarp ir divkāršots Lattelecom interneta televīzijas lietotāju skaits, pateicoties Shortcut aplikācijas ieviešanai šī gada jūlijā.

Palielinājies arī datu centru biznesa ieņēmumi, 2016. gada pirmajos deviņos mēnešos pieaugot par 23%. Izvēršot datu centru pakalpojumu eksportu, 13. oktobrī Lattelecom un Ukrainas lielākais fiksēto sakaru un interneta operators Ukrtelekom noslēdza vienošanos par sadarbību Ukrainas tirgū. Turpmāk Ukrtelekom vietējiem uzņēmumiem nodrošinās iespēju nomāt Lattelecom virtuālo serveri un "mākoņa" datu centru (IaaS) vienā no aizsargātākajiem datu centriem Ziemeļeiropā Dattum.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laika prognoze solot, ka Ziemassvētku vakarā un garajās brīvdienās no gaisa drīzāk kritīs aukstas lietus lāses, nevis baltas sniega pārslas

Svinēšana daudzās mājās norisināsies galvenokārt virtuvē un viesistabā. Līdz ar to svētku atmosfēras radīšanā sava atbildības artava būs jāuzņemas televīzijai, pat ja mājās nav televizora.

Lietotnē Shortcut, kas jau pusotru gadu dažādās platformās ļauj piekļūt Lattelecom interaktīvās televīzijas saturam, svētkos sarūpēta bagātīga izklaides programma. Paralēli TV kanāliem ar svētku saturu pieejami vairāki desmiti animācijas un aktierfilmu ar Ziemassvētku un Jaunā gada tematiku. To vidū ir gan par gada nogales klasiku kļuvušie Viens pats mājās un Likteņa ironija jeb Vieglu garu, gan jaunāko laiku darbi Eglītes un Trakā Ziemassvētku ballīte birojā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Akcīzes nodokļa dēļ autovadītāji biežāk pārvietojās ar kājām

Laura Mazbērziņa, 27.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcīzes nodokļa pieaugumu degvielai (kopā ar PVN benzīnam par 4,8 centiem un dīzeļdegvielai par 3,8 centiem) no šī gada 1. janvāra ir pamanījuši 93% autovadītāju, tā liecina automātisko degvielas uzpildes staciju tīkla «Neste» veiktā aptauja šī gada marta sākumā.

Kopumā vairāk nekā trešā daļa auto šoferu jeb 39% no visiem respondentiem atzīst, ka degvielas cenu izmaiņas ir bijušas būtisks iemesls, lai pārskatītu savus līdzšinējos auto izmantošanas paradumus un tos mainītu.

Pamata stratēģija, kā, saskaņā ar pētījumā iegūtajiem datiem, auto vadītāji cenšas ietaupīt, ir lētākas degvielas cenas meklējumi, ko atzīst 49% respondentu, kā arī retāka (48%) un pārdomātāka (44%) automašīnas izmantošana.

Daļa autovadītāju atzinuši, ka biežāk pārvietojas kājām, kā arī brauc taupīgāk, rūpīgi piedomājot pie sava braukšanas stila, kas lielā mērā ietekmē degvielas patēriņu. Savukārt 24% autovadītāju atzina, ka biežāk pārvietojas ar citu transporta līdzekli, piemēram, sabiedrisko transportu vai velosipēdu, vai arī taupīšanas nolūkos izmanto iespēju kooperēties un pārvietojas ar kādu kopā. Šāda stratēģija degvielas taupības nolūkos izteikti raksturīga sievietēm (25% pretstatā 12% vīriešu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Tet grupas apgrozījums pirmajā pusgadā pieauga par 6%

LETA, 17.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikācijas uzņēmuma «Tet» (iepriekš «Lattelecom») grupas apgrozījums šogad pirmajā pusgadā sasniedzis 105 miljonus eiro, pieaugot par 6%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2018. gadā, liecina neauditētie finanšu rezultāti.

«Tet» sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Lāsma Trofimova aģentūru LETA informēja, ka laikā, kad uzņēmums mainīja nosaukumu, ir stiprināts pamatbizness un jaunie darbības virzieni, kā arī par 6% audzis eksporta pakalpojumu apgrozījums. Valsts budžetā nodokļos iemaksāti 25,8 miljoni eiro, kā arī sadalīta 2018.gada peļņa, izmaksājot dividendes akcionāriem – 32,5 miljonus eiro, tostarp 16,6 miljonus valstij.

«Gada otrajā ceturksnī esam paveikuši daudz - 1.aprīlī mainījām zīmolu un nosaukumu, darbus pie pakalpojumu pilnveides un iekšējās digitālās transformācijas turpinot joprojām, lai klientiem sniegtu pēc iespējas ērtākus, mūsdienīgākus un vienkāršāk lietojamus pakalpojumus. Hokeja faniem nodrošinājām iespēju vērot visas pasaules čempionāta spēles HD kvalitātē, līdzdarbojāmies «Tet» Rīgas maratonā un urbānās kultūras un eSporta festivālā «HyperTown». Esam investējuši «Helio iTV» un «Shortcut» attīstībā, lai klientiem nodrošinātu labāko skatīšanās pieredzi un labāko, daudzveidīgāko saturu, kā arī kopā ar Ukrainas televīziju veidojam Latvijā pirmo kopražojuma seriālu – «Markuss»,» stāstīja «Tet» valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien pēc aptuveni diennakti garas sēdes, debatēs pavadot arī visu nakti, galīgajā lasījumā pieņēma šā gada valsts budžetu un budžeta ietvaru nākamajiem trim gadiem.

Par budžetu nobalsoja 52 deputāti, bet pret bija 39 parlamentārieši.

Budžeta skatīšanas gaitā parlaments noraidīja visus opozīcijas priekšlikumus, bet atbalstīja vairākus valdības un ministriju priekšlikumus par izmaiņām kopā ap 10 miljonu eiro apmērā. Tāpat nolemts ap 135 000 eiro piešķirt Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku atalgojuma palielināšanai.

Darbs pie budžeta likumu pakotnes galīgajā lasījumā un ar to saistīto jautājumu skatīšanas sākās 8.martā plkst.9 no rīta. Debatēm iestiepjoties naktī, tika saīsināts izteikšanās ilgums un daudz repliku veltīts darba kvalitātes trūkumam šādos apstākļos, taču budžeta skatīšana tika turpināta. Iepriekšējos gados līdzīga prakse - budžeta skatīšana visu nakti - ir saņēmusi nopēlumus kā neauglīga, ir mēģināts no tās atteikties un budžetu skatīt vairākas dienas pēc kārtas, taču šoreiz deputāti atgriezās pie "nakts sēdes tradīcijas".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs "Alfa" jau trešo gadu pēc kārtas turpina tradīciju - kino demonstrēšanu brīvdabā uz tirdzniecības centra jumta.

Pirmais kino seanss plānots šā gada 21.maijā un interesenti līdz 17.maijam tiek aicināti nobalsot par vēlamajām filmām. Piedāvājumā iekļauti dažādu žanru kino, tostarp animācijas filmas ģimenēm ar bērniem.

"Jau 21.maijā vēlamies mūsu apmeklētājus palutināt ar pirmo kino vakaru brīvdabā virs koku galotnēm, atklājot šī gada kino sezonu uz tirdzniecības centra jumta. Mums ir iespēja nodrošināt tādus apstākļus, kuros kino skatīšanās būtu droša un ērta, vienlaikus turpinām pievērst īpašu uzmanību drošības pasākumu ievērošanai. Rūpējoties par cilvēku veselību, šoreiz skatīšanās būs iespējama tikai no automašīnām," stāsta t/c "Alfa" vadītāja Liene Apine.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Analizē TV skatīšanās paradumus

Jānis Vēvers - sadarbībā ar Lattelecom, 23.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom TV reklāmas un auditorijas analītikas platforma ļauj monitorēt savas un konkurentu TV reklāmas aktivitātes populārākajos kanālos, sekot nozares un to reklāmdevēju kopējām aktivitātēm TV kanālos

Ko cilvēki patiesībā skatās TV? Šie jautājumi nodarbinājuši satura veidotājus un reklāmdevējus kopš televīzijas pirmsākumiem, mudinot meklēt aizvien precīzākus auditorijas un reklāmu skatīšanās mērījumus. Tagad komplicētā mērķa sasniegšanai talkā tiek ņemts arī mākslīgais intelekts, un jauno risinājumu tirgū ieviesis Lattelecom. Tas ir Baltijā pirmais tiešsaistes TV reklāmas un auditorijas analītikas rīks Claara, ko Lattelecom izstrādājis sadarbībā ar inteliģento tehnoloģiju uzņēmumu SIA Apply. No angļu vārda «clarity» (skaidrība) atvasinātā nosaukuma monitoringa instruments reālā laikā apkopo vairāk nekā 200 tūkstošu Latvijas mājsaimniecību statistiku. Tādējādi tas spēj sarūpēt līdz šim precīzākos reklāmu datus par iecienītāko TV kanālu skatījumiem uzreiz pēc to parādīšanās ēterā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par video statistikas pārspīlēšanu Facebook varētu maksāt 40 miljonus dolāru

LETA/FORBES/HOLLYWOOD REPORTER, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas reklāmas aģentūras tiesā pieprasījušas ASV sociālo tīklu kompānijai «Facebook» samaksāt 40 miljonus dolāru (36,3 miljonus eiro) saistībā ar apsūdzībām, ka uzņēmums pārspīlējis video skatīšanās statistikas rādītājus.

Ja «Facebook» šo piedāvāto vienošanos pieņems, tad vairāk nekā 1,35 miljoni reklāmas izvietotāju būs tiesīgi saņemt kompensāciju.

Apsūdzībā norādīts, ka «Facebook», kas aptuveni 98% no saviem ienākumiem gūst no reklāmas pārdošanas, laika periodā no 2015.gada februāra līdz 2016.gada septembrim reklāmas izvietotājiem sniedzis kļūdainu statistiku attiecībā uz to, cik lietotāji vidēji ilgi skatās sociālajā tīklā izvietotos video. Šī statistika ir svarīga tiem, kas reklāmas izvieto tādās platformās kā «YouTube» un «Facebook».

Daudzpersonu tiesas prāvā iesaistītie uzsver, ka šīs nepatiesās statistikas dēļ viņi maksājuši vairāk par «Facebook» reklāmām, jo viņi bijuši gatavi maksāt vairāk par video reklāmām, kas tiek aplūkotas ilgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Režisora Dzintara Dreiberga kara drāma "Dvēseļu putenis" piecu nedēļu laikā ne vien pārspējusi visus līdzšinējos pašmāju kino skatīšanās rekordus atjaunotās Latvijas vēsturē, bet kļuvusi arī par visu laiku pieprasītāko un skatītāko filmu Latvijas kinoteātros.

Filma uz Latvijas kino ekrāniem nonāca šā gada 8. novembrī un piecu nedēļu laikā to noskatījušies jau 207 892 apmeklētāji. Tai pat laikā pēc Nacionālā Kino centra datiem tādā pašā laika periodā līdz šim populārāko pašmāju filmu "Rīgas sargi" bija skatījuši vairāk nekā 123 000 tūkstoši skatītāju.

Tāpat filmas "Dvēseļu putenis" skatīšanās apjomi pārsnieguši visas programmas "Latvijas filmas Latvijas simtgadei" ietvaros tapušās filmas, to skaitā Annas Vidulejas filmu "Homo novus" (91 561 apmeklētāji), Ināras Kolmanes filmu "Bille" ( 60 215 skatītāji) un Madaras Dišleres filmu "Paradīze '89" (57 386 skatītāji), kā arī citas populārākās pašmāju filmas - Aigara Graubas filmu "Nameja gredzens" (82 285 skatītāji) un Oskara Rupenheita filmu "Kriminālās ekselences fonds" (81 526 skatītāji).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas kinoteātros pērn nopirkts vairāk nekā pusotrs miljons kinobiļešu

Db.lv, 06.02.2023

Latvijas filmas 2022.gadā kinoteātros apmeklējuši 188 352 skatītāji, un tas ir 2,37 reizes vairāk, nekā 2021.gadā. Populārāko Latvijas filmu pirmajā desmitniekā ir liela daļa rudenī pirmizrādīto filmu. Filmai "Janvāris" (attēlā) seko abas "sezonas svētku" filmas - "Circenīša Ziemassvētki" un "Ziemassvētki džungļos".

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kinoteātros pērn nopirkts vairāk nekā pusotrs miljons kinobiļešu, kas ir trīsreiz vairāk nekā 2021.gadā, informē Nacionālā kino centra (NKC) pārstāve Kristīne Matīsa.

NKC apkopojis aizvadītā gada statistikas datus filmu nozarē, un 2022.gada filmu izrādīšanas dati liecina, ka skatītāji atgriežas kinoteātros, interese par Latvijas filmām pieaugusi divkārt salīdzinājumā ar pandēmijas ierobežojumu ietekmēto 2021.gadu.

Aizvadītais gads kinoteātros Latvijā un pasaulē iezīmēja vairākas tendences - filmu izrādīšanu klātienē vairs neierobežoja nekādi epidemioloģiskie aizliegumi, bet konkurence par skatītāja uzmanību bija ļoti sīva, jo uz ekrāniem parādījās liels daudzums "pandēmijas aizkavētu" filmu, turklāt pēdējos gados arvien populārāka kļuvusi filmu skatīšanās tiešsaistē.

NKC vadītāja Dita Rietuma skaidro, ka aizgājušo gadu nosacīti var uzskatīt par atgriešanos normalitātē - ģeopolitiskie satricinājumi un pandēmijas ierobežojumu atstātās pēdas filmu skatīšanās ieradumos ir jūtamas ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā. Tomēr pamazām skatītāji atgriežas kinoteātros, par to liecina arī Latvijas kino apmeklējumu statistika, kas uzrāda pozitīvu tendenci, lai gan 2019.gada līmenis, kad Latvijā tika nopirkts 2,7 miljoni kinobiļešu, vēl nav sasniegts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

U-19 Eiropas telpu futbola čempionāta finālturnīra aplikāciju izstrādā FanApps

Anda Asere, 06.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

U-19 Eiropas telpu futbola čempionāta finālturnīra aplikāciju izstrādā "FanApps", informēja uzņēmuma pārstāvji.

«FanApps» izstrādā mobilās lietotnes sportistiem, klubiem, līgām, turnīriem un federācijām, lai tie varētu proaktīvi komunicēt ar faniem. Uzņēmuma jaunākais veikums ir Eiropas futbola pārvaldības organizācijas UEFA apstiprinātā mobilā lietotne Eiropas čempionāta finālturnīram telpu futbolā.

«FanApps» vadītājs Anrijs Brencāns ir gandarīts, ka Latvijas Futbola federācija ir novērtējusi tehnoloģiju nozīmi fanu iesaistei sacensībās. Līdz šim veiktā analīze ļāvusi secināt, ka vairāk nekā puse skatījumu federācijas mājas lapā ir veikti no mobilajiem tālruņiem. Līdz ar to loģisks ir lēmums, ka mobilā lietotne ir vide, ar kuras palīdzību komunicēt.

«Ļoti precīzi ir noteikta mērķa auditorija, uz ko vērst mārketinga aktivitātes. Ir izplānota programma, kādā veidā veicināt jaunās aplikācijas atpazīstamību un vēlmi to izmantot. Aplikācijas lietotāji saņems karstos jaunumus, video stāstus par notikumiem aiz laukuma un varēs viktorīnās iegūt federācijas dāvātās balvas,» viņš stāsta. Eiropas futbola pārvaldības organizācija UEFA akceptēja «FanApps» piedāvāto risinājumu, apstiprinot izvēlēto kursu inovatīva risinājuma izmantošanai komunikācijā ar faniem. Viņš piebilst, ka jaunā pieredze uzņēmumam dod iespēju piedāvāt visiem sporta veidiem mobilo aplikāciju kā mūsdienīgu risinājumu atsevišķu turnīru un notikumu atspoguļošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BIOR pētīs Covid-19 ietekmi uz pārtikas patēriņu un ēšanas paradumiem

Zane Atlāce - Bistere, 06.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR" uzsāk datu vākšanu pētījumā par pārtikas patēriņa izmaiņām ārkārtas situācijas laikā.

Covid-19 ir mainījis gan pārtikas iegādes un gatavošanas paradumus, gan daļā mājsaimniecību arī ekonomisko situāciju, kas var būtiski ietekmēt arī ar pārtiku saistīto risku izvērtēšanu.

Citur pasaulē jau novērotas izmaiņas pārtikas pieejamībā, cenās un piegādātājos, kas attiecīgi ietekmē patērētāju paradumus, tādējādi ietekmējot uztura un veselības stāvokli gan individuālā, gan valsts līmenī.

Pētījumā tiks noskaidrots, kā tieši Covid-19 ietekmējis Latvijas iedzīvotāju paradumus, papildus novērtējot arī iedzīvotāju satraukumu vai bažas saistībā ar pārtikas iegādi un citiem ar to saistītiem aspektiem.

"Šādā situācijā, kādā esam pirmo reizi, ir daudz satraukuma un nezināmā, kas varētu būt atstājis iespaidu uz iedzīvotāju pārtikas patēriņu un ēšanas un gatavošanas paradumiem. Ir svarīgi šobrīd šādu informāciju piefiksēt, jo tikai tā varam novērtēt riskus, kas saistīti gan ar pārtikas patēriņa izmaiņām, gan pārtikas iegādes problēmām, kā arī iespējams pārtikas drošības jautājumiem," saka Institūta BIOR direktora vietniece Olga Valciņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju tirgū jau notiek un vēl arī gaidāmas spēku samēru izmaiņas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lielākie telekomunikāciju uzņēmumi ir paziņojuši pirmā pusgada rezultātus, kā arī ir kļuvuši pieejami pagājušā gada individuālie un konsolidētie pārskati. 2016. gadā Lattelecom konsolidētais apgrozījums bija 189 milj. eiro (2015. gadā – 187 milj. eiro), Latvijas mobilais telefons (LMT) – 190 milj. eiro (2015. gadā – 180 milj. eiro), liecina crediweb.lv dati. Arī 2017. gada pirmajā pusgadā Lattelecom grupas apgrozījums veidoja 90,6 milj. eiro, savukārt LMT ziņo par apgrozījumu šī gada pirmajos sešos mēnešos – 97 milj. eiro – par 9% vairāk nekā pērn šajā periodā, kas nozīmē, ka, iespējams, var runāt par līdera maiņu nozarē. Tai pat laikā uzņēmumu individuālie apgrozījumi 2016. gadā vēl atšķiras par 4,4 milj. eiro, priekšā esot Lattelecom.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Lattelecom izklaides produktus apvieno jaunā zīmolā Helio

Zane Atlāce - Bistere, 25.04.2018

Lattelecom izklaides un komunikāciju pakalpojumu daļas direktore Inga Alika-Stroda un uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju uzņēmums Lattelecom atklāj jaunu zīmolu Helio, kas turpmāk apvienos uzņēmuma plašo izklaides piedāvājumu: televīzijas platformas, seriālu, filmu un tiešraižu lietotni, veidotos TV kanālus un pašu veidoto saturu, eSporta līgu, kā arī turpmākos izklaides pakalpojumus, informē uzņēmumā.

Kā pirmo jaunā zīmola vēstnesi Lattelecom pieteicis arī modernāko, plašākā satura un ērtākās lietojamības Helio interaktīvo televīziju, ko pirmie klienti sāks testēt jau maija izskaņā. «Helio izklaides virziena attīstība ir nākamais solis mūsu biznesa stratēģijas maiņā. Ar Helio zīmolu atklājam veselu izklaides ekosistēmu ar solījumu, ka mūsu pakalpojumā ikviens atradīs sev interesantu saturu un ērtāko lietojamību,» stāsta Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.Viņš paskaidro, ka Helio zīmola nosaukumā iekodēta «aizraušanās, pacelšanās pāri ikdienai, spēks, kas iedrošina pārvarēt ikdienas garlaicīgās robežas ».

Helio nosaukums radīts, lai būtu saprotams un uztverams gan Latvijā, gan starptautiski, domājot par turpmākajām attīstības iespējām arī ārpus Latvijas – piemēram, šogad izveidotā Baltijas eSporta līga startē arī Lietuvā un Igaunijā. Šobrīd Helio ietilpst plašs televīzijas pakalpojumu klāsts – Interaktīvā TV, ko jau pavisam drīz nomainīs Helio iTV, Virszemes TV, Shortcut; reklāmas pakalpojumi, abi Lattelecom veidotie kanāli 360TV un STV Pirmā!, Baltijas eSporta līga. Attīstot un klientiem piedāvājot jaunus izklaides produktus, tie turpmāk papildinās Helio izklaides piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru