Citas ziņas

SIA Cobergs pērn samazinājusi apgrozījumu un uzaudzējusi peļņu

Gunta Kursiša,24.09.2012

Jaunākais izdevums

Optikas tirgotājas SIA Cobergs apgrozījums 2011. gadā samazinājies par 16 tūkst. Ls, tomēr uzņēmumam izdevies palielināt gūtās peļņas apjomu, liecina Lursoft dati.

SIA Cobergs apgrozījums 2011. gadā bija 542,862 tūkst. Ls, savukārt peļņa pēc nodokļu nomaksas palielinājusies par 19,36%, veidojot 15,128 tūkst. Ls.

Pēdējo desmit gadu laikā uzņēmumam smagākie bijuši pēdējie trīs gadi, kad apgrozījuma apjoms ik gadu samazinājies. Laika posmā no 2004. līdz 2008. gadam SIA Cobergs apgrozījums ik gadu pārsniedzis miljonu latu, savukārt viszemākā peļņa pēdējo desmit gadu laikā SIA Cobergs bijusi 2009. gadā – 9,208 tūkst. Ls. Tiesa gan, nevienu gadu kopš uzņēmuma reģistrēšanas biržā, tas nav cietis zaudējumus, liecina informācija Lursoft.

SIA Cobergs reģistrēta 1993. gadā, un patlaban Cobergs ir deviņi veikali Latvijā. Uzņēmuma īpašnieki ir Bruno Bērzs (30%) un Guntis Bērzs (70%), kuram pieder arī 60% kapitāldaļu SIA Latvijas farmaceitiskā firma Madara.

Pakalpojumi

Digitālā revolūcija ienāk arī optikā

Anda Asere,30.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām redzes korekcijā e-komercija ir attīstības sākumstadijā, norāda SIA OC Vision valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis.

Uzņēmumā ietilpst vairāki optikas veikalu zīmoli – Pasaules optika, OptiO, Vision Express, Lornete, Vizionette, kontaktlēcu internetveikals dr. Lensor, kā arī vairumtirdzniecības biznesa virziens Optica. Latvijā nozares uzņēmumu kopējais apgrozījums ir 30 miljoni eiro, un SIA OC Vision tirgus daļa ir vairāk nekā trešdaļa. OC Vision grupas kopējais apgrozījums, ieskaitot vairumtirdzniecības biznesu un optikas veikalus Lietuvā, 2018. gadā veidoja 21,8 milj. eiro (bez PVN), kas ir par 17,4% lielāks nekā iepriekšējā gadā. «Tirgus piesātinājums vēl nav sasniegts, jo pie mums uz desmit tūkstošiem iedzīvotāju ir viena optika, līdzīgi kā Zviedrijā. Vislielākā konkurence Eiropā ir Kiprā un Beļģijā, kur uz 5000 iedzīvotājiem ir viena optika,» viņš teic. Plašāk par biznesu viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jaunā t/c Rimi atklāšanu Rīgā, Biķernieku ielā, oficiālus atklāšanas svētkus piedzīvojis Latvijā otrais optikas outlets - Outlet Optika.

Kā norādīja optikas salonu Outlet Optika pārstāve Kristīne Gruznova, optikas mode nemēdz mainīties tik strauji kā to esam ieraduši redzēt apģērbu nozarē, tomēr ir zināmas tendences, kas dominē jaunās kolekcijās. Taču tirgotāji mēdz neievērot kādu nerakstītu noteikumu - nedrīkst mānīt savu pircēju, piedāvājot iepriekšējo sezonu brilles un saulesbrilles jaunāko kolekciju cenu kategorijā.

Vaicāta par cenu pārmaiņām, produktam nonākot outletā, K. Gruznova kā piemēru minēja Guess saulesbrilles, kas iepriekš maksāja 139 latus, bet outletā - 49 latus. Moschino briļļu sākotnējā cena bijusi 139 lati, taču, piemērojot 70% atlaidi, šī brīža cena ir 41,70 lati.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: METROPOLE

Redzes pārbaude ir būtisks solis, lai uzturētu labu redzes veselību, un pēdējos gados ir parādījušās jaunas iespējas, kas atvieglo šī svarīgā pakalpojuma pieejamību. Metropole Optika ir ieviesusi attālinātās redzes pārbaudes, kas ļauj klientiem saņemt kvalitatīvu konsultāciju no speciālista, neatkarīgi no viņu atrašanās vietas. Par šo jauno pakalpojumu un tā priekšrocībām mēs runājām ar Metropole Optika vadošo optometristi Aiju Makovsku.

Kāpēc attālinātā redzes pārbaude?

Tehnoloģiju attīstība pēdējos gados ir būtiski mainījusi veselības aprūpes nozares darbību, un optika nav izņēmums. Aija Makovska stāsta: "Attīstoties tehnoloģiskajām iespējām, arī telemedicīna pasaulē un Latvijā strauji attīstās. Mēs Metropole Optika redzējām iespēju nodrošināt kvalitatīvu redzes pārbaudi ikvienam Latvijas iedzīvotājam, pat ja speciālistu pieejamība konkrētās pilsētās nav pietiekami ātra.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas optikas uzņēmums atver pirmo salonu Lietuvā

Zane Atlāce - Bistere,31.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Outlet Optika uzsācis darbību Lietuvas tirgū, 31.augustā atverot pirmo optikas salonu Viļņā. Drīzumā kaimiņvalstī plānots atvērt arī otru veikalu, informē uzņēmumā.

Attīstot savu darbību, Outlet Optika vadība ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu - turpmāk par pašmāju tirgu uzskatīt ne vien Latviju, bet arī Lietuvu.

«Dažu gadu laikā Latvijā esam atklājuši jau 6 optikas salonus, kuri mudinājuši noticēt, ka šis bizness ir eksportspējīgs. Pēc rūpīgas kaimiņvalstu nozares analīzes, esam nolēmuši pirmo soli spert Lietuvas virzienā,» saka Outlet Optika līdzīpašnieks Jānis Kossovičs.

«Izvērtējot Lietuvas tirgu, atzinām, ka mums noteikti ir iespēja attīstīties kaimiņzemē. Lai arī Lietuvas tirgus ir daudz piesātinātāks, ja salīdzinam to ar Latviju,» komentē Outlet Optika līdzīpašnieks Mārtiņš Kossovičs. Viņš piebilst, ka dažu mēnešu laikā Viļņā tiks atklāts vēl viens optikas salons.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien saloni Outlet Optika, reaģējot uz Valsts valodas centra (VVC) uzsākto pārbaudi, ir nomainījuši veikala izkārtni, pārdēvējot veikala nosaukumu uz Izpārdotava.

Nepilnu mēnesi pēc jaunā Outlet Optika veikala atklāšanas Valdemāra ielā 37, Valsts valodas centrs ir uzsācis pārbaudi par veikala nosaukuma atbilstību latviešu valodai.

Reaģējot uz VVC pārbaudi, optikas salons ir nolēmis uz vienu dienu pārdēvēt veikala nosaukumu, izveidojot jaunu izkārtni- Izpārdotava.

Uzņēmums vērsies Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisijā, lai noskaidrotu, kā pareizi latviskot vārdu «outlet», un, kā izrādās, arī pašu valodnieku vidū nav vienprātības, kā šo vārdu padarīt latviskāku. Tās pārstāve Iveta Pūtele atbildējusi sekojošo: «Diemžēl ideāls īss un ērts aizstājējs tam nav atrasts. Terminoloģijas komisijā par to ir spriests, un ieteiktais variants ir komisijas ekonomikas speciālistu piedāvātais variants, kas izsaka jēdziena būtību, bet ir pagarš - «zīmolpreču izpārdotava; zīmolpreču izpārdošana». Lai arī saprotu, ka uzņēmuma nosaukumam tas īpaši piemērots nav.»

Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC optikas salonu Outlet Optika reklāmā saskata nacisma slavināšanu; uzņēmums to noliedz

Baiba Zālīte, speciāli db.lv,11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) reaģējis uz optikas salonu Outlet Optika jauno reklāmu un licis dažu stundu laikā noņemt tās no visiem optikas salonu skatlogiem, informē Outlet Optika komunikācijas daļas vadītājs Mārtiņš Kassovičs.

«Vakar saņēmām trauksmainu zvanu no PTAC pārstāves Ināras Kaneles, kura norādīja, ka saskata mūsu reklāmā klaju nacisma ideoloģijas slavināšanu. PTAC darbiniece brīdināja, ja divu stundu laikā netiks izbeigta reklāmas akcija, tad mūsu uzņēmumam draudot sods līdz pat 14 000 eiro, savukārt, ja rīkosimies operatīvi, tad par šo starpgadījumu tikšot aizmirsts, jo centra mērķis neesot mūs sodīt,» stāsta M. Kassovičš.

Kampaņas ideja bijusi parādīt, ka cilvēkam, nomainot tikai vienu aksesuāru, ir iespēja pilnībā mainīt ne tikai vizuālo izskatu, bet arī krasi izmainīt savu izpausmi kā spilgtai personībai - kļūt no neieredzēta, par visu apjūsmotu, norāda M. Kassovičš.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Medicīnas iekārtu tirgotājiem par aizliegtu vienošanos piemēro 80 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka,23.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu sodīt divus medicīnas iekārtu tirgotājus SIA Optika&Dentika un SIA KJ Serviss, kas īstenoja aizliegtu vienošanos kopumā četros iepirkumos, informē KP.

Par konkurences tiesību normu pārkāpumu abiem uzņēmumiem piemērots naudas sods kopumā gandrīz 80 tūkstošu eiro apmērā.

Lietas izpētes laikā KP konstatēja, ka medicīnas iekārtu tirgotāji no 2013. līdz 2015. gadam saskaņojuši darbības par dalību vienā SIA Salaspils veselības centrs, vienā Smiltenes tehnikuma un divos SIA Ogres rajona slimnīca rīkotajos iepirkumos. Uzņēmumiem vienojoties par dalības nosacījumiem, iepirkumu rīkotāji nesaņēma piedāvājumus, kas gatavoti patiesas konkurences apstākļos.

KP secina, ka SIA Optika&Dentika dalība iepirkumos bija formāla, lai nodrošinātu pietiekamu dalībnieku skaitu minētajos iepirkumos. Savukārt SIA KJ Serviss pārstāvji faktiski sagatavoja iepirkumos iesniedzamos dokumentus un noteica abu uzņēmumu piedāvātās cenas, kamēr SIA Optika&Dentika šādu rīcību akceptēja un pret to neiebilda.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts valodas sargiem arvien lielākas rūpes sagādā angļu valodas izplatība publiskajā telpā. Spēkā esošais Valsts valodas likums gan ļauj komersantiem, kuri dod priekšroku veikalu, kafejnīcu vai uzņēmumu nosaukumiem svešvalodās, samērā viegli īstenot šo vēlmi.

Tomēr tieši tas, cik viegli ir apiet ierobežojumus, kuru mērķis ir mazināt svešvalodu ekspansiju komercdarbībā un publiskajā telpā, sarūgtinājis SIA Optikas studija pārstāvjus. Šī gada oktobrī, kad SIA piederošo veikalu Outlet optika skatlogus rotāja hokejista Kaspara Daugaviņa portrets un teksts, kurš ar saukli «Pilnīgs lokauts» aicināja pircējus izmantot atlaižu piedāvājumu, veikalā Rīgā, K. Valdemāra ielā, ieradušies Valsts valodas centra (VVC) inspektori.

«Atnāca un konstatēja divus pārkāpumus: pirmais, viņuprāt, ir nosaukums Outlet optika un otrais – kampaņa «Pilnīgs lokauts»,» stāsta uzņēmuma pārstāvis Mārtiņš Kossovičs.

Atpūta

Piektdienas intervija ar optikas salonu tīkla Metropole īpašnieku Jāni Kossoviču

Lelde Petrāne,12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild optikas salonu tīkla Metropole īpašnieks Jānis Kossovičs. «Uzņēmums, kas balstās uz ģimenes vērtībām. Īsts ģimenes uzņēmums. Uzņēmumus, kas balstās uz cilvēcīgajām vērtībām. Biznesu rada un veido cilvēki, ar kuriem strādāju,» tā savu uzņēmumu raksturo J. Kossovičs. 23 optikas saloni Metropole izvietojušies 18 Latvijas pilsētās.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Tirdzniecība un pakalpojumi

Par pārkāpumiem iepirkumos KP soda vienu no medicīnas tehnikas nozares līderiem Arbor Medical Korporācija

Dienas Bizness,06.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) 10.decembrī pieņēma lēmumu par karteļa vienošanos sodīt SIA Optika un Diagnostika un SIA Arbor Medical Korporācija, kas bija iesniegušas saskaņotus piedāvājumus sešos dažādu ārstniecības iestāžu medicīnas aprīkojuma iepirkumos. Uzņēmumiem piemērots naudas sods attiecīgi 6440 un 59 670 eiro apmērā, informē KP.

Abu uzņēmumu komercinformācija bija brīvi pieejama un izmantojama vienam darbiniekam, tādējādi reāla konkurence starp uzņēmumiem nenotika un tie iesniedza saskaņotus piedāvājumus šādos iepirkumos: mākslīgās plaušu ventilācijas iekārta VSIA Bērnu klīniskā universitātes slimnīca; medicīniskās ierīces un aprīkojums SIA Rīgas Dzemdību nams; mutes, sejas un žokļu ķirurģijas ierīces SIA “SU Stomatoloģijas institūts; pacientu monitori SIA Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca; veterinārmedicīnas iekārtas un aprīkojums Latvijas Lauksaimniecības universitātei; premium klases ultrasonogrāfs SIA Salaspils veselības centrs.

SIA Arbor Medical Korporācija darbojas gan kā vairumtirgotāja, gan pati piedalās publiskos iepirkumos, savukārt SIA Optika un Diagnostika (šobrīd SIA Life and Nature) no tās iegādājās medicīniskās iekārtas, ko piedāvāja iepirkumos.

Pakalpojumi

Eksperti: Latvija paliks bez optikas – iedzīvotāji bez iespējas pārbaudīt redzi?

Db.lv,14.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksperti un uzņēmēji ceļ trauksmi - primārā oftalmoloģiskā aprūpe Latvijā ir uz posta sliekšņa, īpaši cietīs mazpilsētu un lauku iedzīvotāji.

Iemesls tam ir birokrātiski šķēršļi un likumdošanas trūkumi. Optiķi ierosina Veselības ministrijai steidzami izveidot darba grupu, lai novērstu nozares sabrukumu, pretējā gadījumā 9 no 10 optikas veikalu draud slēgšana.

Birokrātiski šķēršļi redzes pārbaudēm optikas veikalos apdraud veselas nozares - optiķu pastāvēšanu, būtiski apgrūtina iedzīvotāju piekļuvi primārās oftalmoloģiskās aprūpes pakalpojumiem un draud sagraut optometrista profesiju kā tādu Latvijā. Izmantojot novecojušu likuma normu, medicīnas birokrāti pieprasa, lai optikas saloni, kuros šobrīd bez rindas un bez maksas var pārbaudīt redzi, pārreģistrējas par medicīnas centriem. Pašreizējos apstākļos, kad lielākā daļa optiķu atrodas tirdzniecības centros, tas nav reāli. Lai to izdarītu, ir nepieciešams (kā to prasa novecojuši noteikumi) izbūvēt atsevišķu ieeju un vairākas citas nereālas prasības. Latvijas iedzīvotājiem tas nozīmē vienu - redzes pārbaude optikas salonos būs neiespējama, būs jāpiesakās pie oftalmologa, pie kura rindas jau pašlaik pārspēj visus rekordus.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Optikas preču tirgotājam 15 tūkstošu latu zaudējumi

Gunta Kursiša,28.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas preču tirgotāja SIA Cobergs 2012. gadu noslēdza ar 490,6 tūkst. Ls apgrozījumu, kas ir par 9,6% mazāk nekā iepriekšējā gadā, savukārt kompānijas zaudējumi pēc nodokļu nomaksas veidoja 15 tūkst. Ls, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma apgrozījums sarucis jau piekto gadu pēc kārtas – no 1,2 milj. Ls 2008. gadā līdz 559 tūkst. Ls 2010. gadā un 490 tūkst. Ls pērn.

Pašlaik uzņēmuma vadības plānos ir saglabāt esošo veikalu tīklu un nepieļaut būtisku tirdzniecības apgrozījuma samazinājumu.

SIA Cobergs reģistrēta pirms 20 gadiem, un tās īpašnieki ir Guntis un Bruno Bērzi.

Cobergs ir deviņi optikas veikali Rīgā, Jelgavā, Liepājā un Daugavpilī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas salonu tīkls Metropole ar bankas Citadele kredītlīdzekļu atbalstu 156 000 eiro apmērā ir atvēris trīs jaunus veikalus Rīgā, Dobelē un Cēsīs, un plāno vēl jaunu veikalu atvēršanu. Tādējādi šobrīd uzņēmuma optikas salonu skaits Latvijā ir paplašinājies līdz 26 veikaliem 19 Latvijas pilsētās.

Jaunie zīmola Metropole optikas saloni atvērti Rīgā, tirdzniecības centrā Mols, Dobelē, tirdzniecības centrā Rimi Brīvības ielā un Cēsīs, tirdzniecības centrā Globuss Raiņa ielā. Jaunais optikas veikals Dobelē ir pirmais zīmola Metropole salons, bet Rīgā un Cēsīs šobrīd ir jau divi uzņēmuma optikas veikali.

Zīmola Metropole veikalu īpašnieks Jānis Kossovičs stāsta, ka uzņēmums attīstību plāno vairākus gadus uz priekšu, taču tirgus situācija nemitīgi mainās, līdz ar to ir jābūt elastīgam un jāspēj atbilstoši reaģēt. «Šogad optikas salonu atklāšana notika salīdzinoši spontāni – saredzot jaunas biznesa iespējas un pieprasījumu, izdevību garām laist nevarējām. Tas ir skaidrojams ar izdevīgiem piedāvājumiem un nosacījumiem tirdzniecības nomas vietām,» norāda. J. Kossovičs.

Tehnoloģijas

Atklāj jaunu interneta aptieku

Sanita Igaune,17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir atklāta jauna interneta aptieka medroom.lv, bet tuvākajā laikā tiks analizētas perspektīvas aptieku atvērt tirdzniecības vidē.

Jauno interneta aptieku ir atvērusi Kossoviču ģimenes grupa, kura Latvijā ir zināma kā optikas salonu Metropole, Outlet Optika, studijas Lonija izveidotāji, kopumā apvienojot 24 optikas veikalus. Pēdējos gados ir attīstīts arī interneta veikals kontaktlēcu lietotājiem manaslecas.lv, kur regulāri, pēc uzņēmuma pārstāvju stāstītā, iepērkas vairāk nekā 10 tūkst. klienti.

Līdz šim esam strādājuši medicīnai tuvā nozarē - optikā, tādēļ radās vēlme paplašināt savu darbības sfēru, skaidro medroom.lv līdzīpašnieks Mārtiņš Kossovičs.

Interneta aptiekā būs pieejami vairāk nekā 1000 dažāda veida produkti: medicīnas preces, ārstnieciskā kosmētika, uztura bagātinātāji, specializēta pārtika, higiēnas un bērnu preces, vitamīni un citi produkti, taču uzņēmums ir izvirzījis stratēģisku mērķi nākotnē uzsākt bezrecepšu medikamentu tirdzniecību.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Valsts valodas centrs: tūristi jāpiesaista ar kvalitatīvu preci, nevis nosaukumiem

Dienas Bizness,29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūristu uzmanība ir jāpiesaista ar kvalitatīvu un lētu preci, nevis nosaukumiem angļu valodā, sacīja Valsts valodas centra Kontroles daļas vadītājs Antons Kursītis.

Sarunā ar Latvijas Radio viņš norādīja, ka uzņēmumu nosaukumos lieto uzrakstus outlet un sale it kā, lai piesaistītu tūristu uzmanību, tomēr normālam uzņēmējam tūristu uzmanību vajadzētu piesaistīt ar kvalitatīvu un pietiekami lētu preci, nevis ar uzrakstiem outlet.

A. Kursītis atminējās gadījumu no savas pieredzes, kad viņš 1992. gadā Krāslavā redzējis veikalu ar uzrakstu Shop, bet pie ieejas bijusi milzīga dubļu peļķe, bet no precēm gandrīz nekā neesot bijis. «Nevar piesaistīt ārvalstu tūristu tikai ar uzrakstu angļu valodā,» uzsvēra Valsts valodas centra Kontroles daļas vadītājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā aizvien augošo pieprasījumu pēc optikas sportam, Rīgā, tirdzniecības centrā Olimpija atvērts Pasaules Optika salonveikals, kas specializēsies sporta optikas tirdzniecībā, informē uzņēmumā.

Jaunatklātais salonveikals ir pirmais Baltijā, kas specializējas tieši uz optiskajām sporta brillēm. Salonveikalā brilles tiks piedāvātas dažādiem sporta veidiem, piemēram, golfam, ūdenssportam, kalnu sporta veidiem, riteņbraukšanai, skriešanai, bezceļu sporta veidiem, būs iespējams pasūtīt optiskas slēpošanas maskas, kā arī būs pieejami dažādi sporta aizsargbriļļu veidi.

«Iepazīstoties ar pētījumu datiem un Latvijā pieejamo sporta aizsargbriļļu piedāvājumu, secinājām, ka šī ir ne tikai brīva tirgus niša, bet šādu briļļu pieejamība un konsultācijas nepieciešamas sportistiem,» stāsta Pasaules Optika mārketinga speciāliste Ilze Salnāja.

Mazumtirdzniecība

Zīmola stāsts: Celmlauzis Latvijas optikas nozarē

Lelde Petrāne,26.06.2019

1993.gada janvārī Rīgā, Ķengaraga ielā 8, tika atvērts pirmais LU OC optikas veikals ar redzes pārbaudes kabinetu. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Acu aprūpes uzņēmuma OC VISION pamati likti deviņdesmito gadu sākumā un tas joprojām ir Latvijas kapitāla uzņēmums, kas darbojas jau 27 gadus. No viena veikala Ķengaragā OC VISION izvērsies 73 optiku ķēdē Latvijā un Lietuvā un no dibināšanā ieguldītajiem 32 000 Latvijas rubļu (repšiki) (2270 eiro) uzņēmums «izaudzis» līdz 25 miljonu eiro apgrozījumam 2018. gadā.

Uzņēmuma vēsture ir cieši saistīta ar Latvijas Universitāti (LU). 1992. gada 1. septembrī LU tika izveidota pirmā optometrijas studiju programma, kas tolaik bija tikai otra tāda Eiropā. Tā kā jaunajiem studentiem nebija prakses vietu, 1992. gada decembrī optikas un optometrijas mācību spēki un nodaļas studenti no Latvijas Universitātes dibināja un gadu gaitā attīstīja SIA «Latvijas Universitātes Optometrijas centru» (LU OC), kas kalpoja par prakses vietu studentiem un kļuva par pamatu pašreizējai OC VISION grupai.

Pirmajā darbības gadā LU OC darbinieki bija paši īpašnieki, pirmo algoto darbinieku pieņēma tikai 1993. gadā, tāpēc sākotnēji visu nācās paveikt pašiem uzņēmuma izveidotājiem. Vitolds Grabovskis bija uzņēmuma vadītājs, Jānis Dzenis, pašreizējais OC VISION valdes priekšsēdētājs, tolaik atbildēja par centra finansēm, savukārt pazīstamais profesors Ivars Lācis bija pirmais optiķis, kurš kopā ar Aldi Liepiņu slīpēja lēcas, un Pēteris Cikmačs atbildēja par visa veida briļļu lēcām, ko viņš dara joprojām. Vēl uzņēmumā bija tirdzniecības vadītāja Inta Butlere, kas atbildēja arī par ietvaru izvēli un piedāvājumu, kā arī grāmatvede Skaidrīte Āboltiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA OC VISION grupas uzņēmumu apgrozījums šī gada pirmajā pusē, sasniedza 10,26 milj. eiro, teikts paziņojumā medijiem.

Latvijā vadošās optikas preču un pakalpojumu uzņēmumu grupas apgrozījums pret pagājušā gada attiecīgo periodu pieaudzis par 1,5 miljoniem eiro jeb 17%. Tāpat par 16% ir audzis arī mazumtirdzniecības apgrozījums (Latvijas tirgū 14%, Lietuvas tirgū 22%). Kopējais izgatavoto briļļu skaits OC Vision grupas uzņēmumos audzis par 6%. Pieaugums galvenokārt ir saistīts ar veikalu tīklu paplašināšanos un jaunu klientu piesaisti esošajos veikalos.

Saistībā ar redzes veselību, optikas nozarē iezīmējas divas augošas iedzīvotāju grupas. Demogrāfiskās novecošanās rezultātā palielinās cilvēku skaits, kam ir vajadzīgas lasāmās brilles, kas ir ikdienišķs redzes korekcijas līdzeklis pēc 45 gadu vecuma un no kura izvairīties ir diezgan sarežģīti. Statistika liecina, ka cilvēku vecums, kurā parādās vajadzība pēc pirmajām lasāmajām brillēm pēdējo 20 gadu laikā samazinājies par aptuveni 5 gadiem, līdz ar ko mūsdienās ar redzes problēmām saskaras jau no 40 gadu vecuma.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju kompānija SIA "Inbank Latvia" 2019. gadā sasniegusi augstākos finanšu rādītājus kopš uzņēmuma dibināšanas – pārdošanas apjomi pērn sasniedza 53 miljonus eiro, salīdzinot ar 42,3 miljoniem eiro 2018. gadā.

"Pērn "Inbank" divkāršoja savu tehnoloģiju un biznesa attīstības komandu, bet jau tagad redzam, ka ir vēl vairāk iespēju augt. Jaunajiem talantiem un asajiem prātiem, kuri vēlētos piedalīties inovatīvas bankas veidošanā, būtu jāmeklē darbs "Inbank"," aicina "Inbank Latvia" valdes priekšsēdētājs Ģirts Lediņš.

Gada laikā fintech uzņēmums ir sācis sadarbību ar "1a.lv", "K-Senukai", "Studio Moderna (Top Shop)", "Bite" un "OC Vision" ("Vision Express", "Optio", "Pasaules optika", "Vizionette") palīdzot sadarbības partneriem palielināt pārdošanas apjomus un nodrošinot vienkāršu un ātru preču nomaksas pakalpojumu to klientiem.

"Mūsu mērķis šogad ir turpināt pēdējos divos gados sasniegto izaugsmi, ar finanšu risinājumu izstrādi piesaistot arvien jaunus partnerus. Arī Latvijā jaunatvērtie Sotka un Asko mēbeļu interneta veikali ir mūsu partneri," norāda Ģ. Lediņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Metropoleoptika.lv / Metropole

Sasniedzot 40 gadu slieksni, redzes problēmas vairs nav retums, turklāt redzi bieži vien vajag koriģēt gan tālumā, gan tuvumā. Šādā gadījumā ierasts risinājums ir vairākas brilles, vienas no tām izmantojot lasīšanai, citas – lai labi redzētu tālumā, un dažkārt vajadzīgs arī trešais briļļu modelis darbam pie datora. Nemitīga briļļu nomaiņa var būt visai nogurdinoša, tāpēc ir vērts iepazīt alternatīvu – progresīvās jeb multifokālās brilles, par kurām pastāstīsim raksta turpinājumā!

Kas ir progresīvās brilles?

Atšķirībā no brillēm, kurām lēcas viscaur ir ar vienādām dioptrijām jeb lēcu stiprumu, progresīvajām brillēm optiskais stiprums pakāpeniski mainās, tādējādi sniedzot iespēju izmantot vienas brilles, lai nodrošinātu optimālu redzamību ikvienā attālumā. Proti, briļļu augšējā daļa ļauj skaidri saskatīt tālumā esošus objektus, bet, acis nedaudz nolaižot, ass attēls būs vidējā zonā. Savukārt lēcas apakšējā daļa ļaus strādāt tuvumā un lasīt.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pavisam drīz, 7. aprīlī, noslēdzas pieteikšanās dalībai konkursā Labākā biroja administratore/-s 2013. Šobrīd uz titulu pretendē teju 50 biroja administratores no dažādu sfēru uzņēmumiem.

Nepilnu trīs nedēļu laikā biroja preču tirgotāja Officeday Latvia, laikraksta Dienas Bizness un radio Star FM rīkotajam konkursam pieteikušies 49 dalībnieki – ja pērn šājā konkursā starp dāmām bija arī divi vīriešu kārtas biroja administratori, tad šogad pilnībā pārstāvēts sieviešu dzimums.

Paralēli reģistrācijai vietnē www.birojaadministratore.lv norisinās balsojums, kas noteiks dalībnieces, kuras iekļūs konkursa pusfinālā un piedalīsies radio Star FM pārbaudījumā. Arī šogad, tāpat kā pērn, pretendentus aktīvi atbalsta kolēģi, par ko liecina mainīgie balsojuma rezultāti – par pirmajām četrām vietām tikai ar dažu balsu atšķirību cīnās ziņu aģentūras LETA, Gallus Optika, Enefit un Ceļu, tiltu būvnieks biroju «labie gariņi».

Foto

Nokia viedtālrunis ar 41 megapikseļa kameru Latvijā maksā 500 latus

Gunta Kursiša,30.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mobilo sakaru operatoru veikalos kopš trešdienas ir pieejami jaunākie viedtelefoni Nokia Lumia ar Windows Phone 8 operātājsistēmu – Nokia Lumia 1020, Nokia Lumia 925 un Nokia Lumia 625, informē uzņēmuma pārstāvji.

Nokia Lumia 1020, kura mazumtirdzniecības cena Latvijā noteikta 500 latu apmērā, ir aprīkots ar 41 megapikseļu kameru, un tās sensorā izmantota Zeiss optika, Xenon un LED zibspuldzes, informē uzņēmuma pārstāvji. Viedtālrunim ir 4,5 collu Clear Black Amoled displejs, un skārienjutīguma funkcija darbojas arī, piemēram, ar cimdiem rokās. Nokia Lumia 1020 pieejams trīs krāsās – baltā, dzeltenā un melnā. Db.lv jau rakstīja, ka šo viedtelefonu kompānija prezentēja šā gada jūlija sākumā.

Otrs viedālrunis ir Nokia Lumia 925 – Lumia 920 «sekotājs». Ierīcei ir 4,5 collu Clear Black Amoled displejs un metāla

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzes aprūpes uzņēmums OC VISION tirgū ievieš jaunu optikas zīmolu. Pasaules Optikas briļļu saloni tiks pārveidoti par optikas veikalu tīklu VIZIONETTE. 2019. gadā durvis klientiem vērs pirmie divi VIZIONETTE veikali - t/c Domina Shopping janvārī un Galerija Centrs oktobrī.

VIZIONETTE būšot stila eksperts un demonstrēs jaunākās modes tendences briļļu pasaulē, kā arī piedāvās ātru servisu: 80% gadījumu pircēji savas brilles varēs saņemt nākamajā dienā pēc to pasūtīšanas. Tiks piedāvāts brilles saņemt arī ar kurjera starpniecību. Veikalos būs pieejams pašapkalpošanās sektors.

Plānots, ka VIZIONETTE mērķauditorija atšķirsies no Pasaules Optikas auditorijas – VIZIONETTE uzrunās plašāku pircēju loku, nodrošinot demokrātiskas cenas un «radikāli atšķirīgu iepirkšanās pieredzi, ko sniegs OC VISION Redzes Akadēmijā skoloti redzes un stila konsultanti».

Jānis Dzenis, OC VISION valdes priekšsēdētājs, komentē: «Visa pasaule modernizējas un digitalizējas. Arī optikas nozarei ir pienācis laiks to darīt. Pēc rūpīgas tendenču analīzes, tika izstrādāts jauns optikas veikalu koncepts, kas ietver lielāko daļu inovāciju, kas patlaban pasaulē ir izgudrotas.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā programmatūru kompānija "Crayon", kas darbojas visā pasaulē, ir uzsākusi savu paplašināšanos Austrumeiropas tirgū, sākotnēji atverot pārstāvniecības Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Uzņēmumā, kas piedāvā risinājumu izstrādi mākslīgajam intelektam (MI), mašīnmācībai, mākoņpakalpojumiem un programmatūrām, šobrīd strādā vairāk nekā 1,5 tūkstoši cilvēku 35 valstīs, un uzņēmums kotējas Oslo biržā.

"Crayon" jau ir ienācis Centrāleiropas tirgū un veiksmīgi atvēris birojus Polijā, Čehijā, Slovākijā, Rumānijā, Bulgārijā, Serbijā, Ukrainā un Krievijā. Šobrīd uzņēmums turpina paplašināties un saskaņā ar "Crayon" grupas izpilddirektora Austrumu un Centrālajā Eiropā Aleksandra Kutovska (Alexander Kutowski) teikto Baltija ir loģisks sākumpunkts uzņēmuma tālākai paplašināšanai Austrumeiropā.

"Austrumeiropas reģionam ir liels potenciāls IT jomā, un mēs redzam, ka spējam palīdzēt to attīstīt ātrāk un efektīvāk. Jau daudzus gadus Baltijas valstis ir slavenas ar saviem progresīvajiem IT risinājumiem un uzņēmumiem. Gan darbinieki, gan uzņēmumi šeit pievērš lielu uzmanību IT zināšanu un infrastruktūras uzlabošanai, tāpēc tas ir lielisks darbalauks mūsu ekspertīzes risinājumiem," stāsta A. Kutovskis.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Noteikti laba servisa uzņēmumi 2013

Žanete Hāka,15.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies klientu servisa kvalitātes uzlabošanas kampaņa Uzslavē labu servisu!, un apbalvoti uzslavētākie uzņēmumi dažādās nominācijās trīs kategorijās – «Bizness patērētājam», «Bizness biznesam» un «Valsts un pašvaldību iestādes».

Martā sabiedrība vērtēja labo klientu servisu un uzslavēja uzņēmumus un valsts, pašvaldību iestādes portālā uzslave.lv. Paralēli uzslavām norisinājās ekspertu vērtējumi, ko veica Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera un Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija. Savukārt Labsserviss.lv sadarbībā ar Dive Latvija visu martu veica klientu servisa kvalitātes pētījumu Slepenais pircējs.

Kā uzslavētākais uzņēmums B2B kategorijā apbalvots SIA Officeday Latvia.

Par sabiedrībai un vienlaikus arī uzņēmējiem draudzīgāko pašvaldību vai tās iestādi tika atzīta Siguldas pilsētas dome, savukārt nominācijā «Sabiedrībai draudzīgākā padotības/pārraudzības valsts pārvaldes iestāde» apbalvojumu saņēma Latvijas Patentu valde. Tāpat kā «Uzņēmumiem draudzīgākā padotības/pārraudzības valsts pārvaldes iestāde» nosaukta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra.