Mazumtirdzniecība

Zīmola stāsts: Celmlauzis Latvijas optikas nozarē

Lelde Petrāne, 26.06.2019

1993.gada janvārī Rīgā, Ķengaraga ielā 8, tika atvērts pirmais LU OC optikas veikals ar redzes pārbaudes kabinetu. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Acu aprūpes uzņēmuma OC VISION pamati likti deviņdesmito gadu sākumā un tas joprojām ir Latvijas kapitāla uzņēmums, kas darbojas jau 27 gadus. No viena veikala Ķengaragā OC VISION izvērsies 73 optiku ķēdē Latvijā un Lietuvā un no dibināšanā ieguldītajiem 32 000 Latvijas rubļu (repšiki) (2270 eiro) uzņēmums «izaudzis» līdz 25 miljonu eiro apgrozījumam 2018. gadā.

Uzņēmuma vēsture ir cieši saistīta ar Latvijas Universitāti (LU). 1992. gada 1. septembrī LU tika izveidota pirmā optometrijas studiju programma, kas tolaik bija tikai otra tāda Eiropā. Tā kā jaunajiem studentiem nebija prakses vietu, 1992. gada decembrī optikas un optometrijas mācību spēki un nodaļas studenti no Latvijas Universitātes dibināja un gadu gaitā attīstīja SIA «Latvijas Universitātes Optometrijas centru» (LU OC), kas kalpoja par prakses vietu studentiem un kļuva par pamatu pašreizējai OC VISION grupai.

Pirmajā darbības gadā LU OC darbinieki bija paši īpašnieki, pirmo algoto darbinieku pieņēma tikai 1993. gadā, tāpēc sākotnēji visu nācās paveikt pašiem uzņēmuma izveidotājiem. Vitolds Grabovskis bija uzņēmuma vadītājs, Jānis Dzenis, pašreizējais OC VISION valdes priekšsēdētājs, tolaik atbildēja par centra finansēm, savukārt pazīstamais profesors Ivars Lācis bija pirmais optiķis, kurš kopā ar Aldi Liepiņu slīpēja lēcas, un Pēteris Cikmačs atbildēja par visa veida briļļu lēcām, ko viņš dara joprojām. Vēl uzņēmumā bija tirdzniecības vadītāja Inta Butlere, kas atbildēja arī par ietvaru izvēli un piedāvājumu, kā arī grāmatvede Skaidrīte Āboltiņa.

Padomju laika optika pircējiem nozīmēja iespēju izvēlēties kādu no tikai 10 briļļu ietvaru modeļiem un vienkāršām stikla lēcām. Zem letes varēja dabūt arī kaut ko labāku, bet ne visi, tikai tie, kam bija tas saucamais «blats». Tas viss ir atstājis iespaidu uz vecāko paaudzi, tā vēl arvien kautrējas lietot šo produktu, tā saucamā rietumu pensionāra tēls asociējas ar progresīvajām brillēm kas vienmēr ir uz deguna, savukārt postpadomju pensionārs ar vienkāršām lasāmbrillēm, kas dziļi paslēptas kaut kur azotē. Sākoties tirgus attiecībām, viss strauji mainījās, deficīts izzuda, bija vajadzīga tikai nauda, kas arī lēnām Latvijas iedzīvotājiem sāka parādīties. Tad, kad «piedzima» LUOC, tirgus bija sadalīts starp privatizējamo valsts optikas uzņēmumu un ārzemju kopuzņēmumu Vision Express Baltija, bet tirgus izaugsme bija tik strauja, ka ļāva LUOC lēnām audzēt savu tirgus daļu. Jau no paša sākuma parasto stikla lēcu vietā tika rasta iespēja piedāvāt arī plastikāta lēcas, kas pēc savām optiskajām īpašībām un svara bija daudz labākas, ļoti drīz tika piedāvātas arī dzidrinātās lēcas. Sekojot jaunākajam optikas produktu pārdošanā, LU OC ieviesa pašapkalpošanās konceptu, kur klientam bija brīva pieeja ietvariem, kā arī modernas medicīniskās iekārtas redzes korekcijai un Eiropas standartiem atbilstošu redzes pārbaudes protokolu, kas sastāv no vismaz 12 redzes funkciju pārbaudēm. Visa nopelnītā nauda tika investēta uzņēmuma attīstībā.

Pirmo optikas veikalu izveidoja 1993.gadā februārī Ķengaraga ielā 8, kur tas ar OptiO zīmolu pastāv joprojām. Savukārt nākošā gadā tika atvērtas vēl divas LU OC filiāles poliklīnikās, tostarp arī Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas teritorijā, kur īpaša uzmanība tika pievērsta tieši bērnu redzes korekcijai.

LU OC darbojās kā viens zīmols līdz pat 1996. gadam, kad klientu aptaujas liecināja, ka nosaukums klientiem neasociējas ar redzes problemātiku. Tad tika nolemts izveidot Pasaules Optikas zīmolu un «palikt zem tā» visus veikalus. Vēl pēc 10 gadiem daļa no veikaliem tika pārveidoti par Optio zīmola veikaliem, kas domāti atšķirīgai mērķauditorijai. OptiO tika veidots kā pieejamāks veikalu tīkls gan cenas, gan atrašanās vietu ziņā.

Domājot par klientiem, kuriem ir svarīgs stils, īpašs briļļu dizains un reti sastopami un dārgi zīmoli, 1996.gadā tika izveidots jauns salons – Lornete.

Par īpaši svarīgu brīdi OC VISION grupai kļuva Vision Express licences iegāde. Tas bija pirmais starptautiskais zīmols optikas nozarē, kas Latvijā pastāvēja no 1991. gada. 2002. gadā radās iespēja iegādāties franču īpašumā esošus divus uzņēmumus Latvijas un Lietuvas teritorijā, tādējādi kļūstot par starptautisku uzņēmumu vismaz Baltijas mērogā. Kopā tika iegādāti 8 veikali Latvijā un 5 veikali Lietuvā ar tiesībām izmantot Vision Express zīmola licenci.

Tagad OC VISION kopā ar meitas uzņēmumu ierindojas starp 300 lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā.

Saikne ar Latvijas Universitāti uzņēmumā joprojām ir ļoti cieša, jo valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis un valdes loceklis Pēteris Cikmačs joprojām universitātē pasniedz lekcijas topošajiem optometristiem.

Īpaši zīmīgs uzņēmumam ir arī šis gads. Tas ievadīts ar Vision Express jaunā koncepta ieviešanas turpinājumu Baltijā un veiktajām būtiskajām iestrādēm Pasaules Optikas ķēdēs attīstībā, uzsākot tās pārveidi par VIZIONETTE. Vienlaikus turpinās arī OptiO optikas veikalu ķēdes reģionālās pieejamības attīstīšana.

OC VISION kā uzņēmumu grupa tika izveidota 2017. gada nogalē, līdz tam uzņēmums nesa SIA «Optometrijas centrs» nosaukumu (no 2010. līdz 2017. gadam) un SIA «Latvijas Universitātes Optometrijas centrs» (no 1992. līdz 2010. gadam). Grupas sastāvā ietilpst arī SIA «VISION EXPRESS BALTIJA».

Šobrīd OC VISION pieder ap 48% optometrijas tirgus daļas Latvijā un ap 30% Lietuvā. Kopā uzņēmumā strādā vairāk nekā 550 darbinieki 73 veikalos, laboratorijās, noliktavā un birojā. OC VISION grupā ietilpst pieci optikas mazumtirdzniecības zīmoli: Vision Express, Pasaules Optika, OptiO, Lornete, Vizionette.

Uzņēmuma sastāvā ir arī optisko preču, pakalpojumu un medicīnisko instrumentu vairumtirgotājs Opptica, kas darbojas ne vien Baltijas līmenī, bet arī Eiropas Savienībā un pasaulē. Kā darbības virziens vairumtirdzniecība uzņēmumā bijusi visu tā darbības laiku, lai gan savu nosaukumu un zīmolu ieguva 2017. gadā. Savukārt, kontaktlēcu internetveikals Dr.Lensor, kurš uzsāka darbu 2013.gadā, tieši pēdējos gados uzrāda būtisku izaugsmi un darbojas visās Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Digitālā revolūcija ienāk arī optikā

Anda Asere, 30.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām redzes korekcijā e-komercija ir attīstības sākumstadijā, norāda SIA OC Vision valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis.

Uzņēmumā ietilpst vairāki optikas veikalu zīmoli – Pasaules optika, OptiO, Vision Express, Lornete, Vizionette, kontaktlēcu internetveikals dr. Lensor, kā arī vairumtirdzniecības biznesa virziens Optica. Latvijā nozares uzņēmumu kopējais apgrozījums ir 30 miljoni eiro, un SIA OC Vision tirgus daļa ir vairāk nekā trešdaļa. OC Vision grupas kopējais apgrozījums, ieskaitot vairumtirdzniecības biznesu un optikas veikalus Lietuvā, 2018. gadā veidoja 21,8 milj. eiro (bez PVN), kas ir par 17,4% lielāks nekā iepriekšējā gadā. «Tirgus piesātinājums vēl nav sasniegts, jo pie mums uz desmit tūkstošiem iedzīvotāju ir viena optika, līdzīgi kā Zviedrijā. Vislielākā konkurence Eiropā ir Kiprā un Beļģijā, kur uz 5000 iedzīvotājiem ir viena optika,» viņš teic. Plašāk par biznesu viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzes aprūpes uzņēmums OC VISION tirgū ievieš jaunu optikas zīmolu. Pasaules Optikas briļļu saloni tiks pārveidoti par optikas veikalu tīklu VIZIONETTE. 2019. gadā durvis klientiem vērs pirmie divi VIZIONETTE veikali - t/c Domina Shopping janvārī un Galerija Centrs oktobrī.

VIZIONETTE būšot stila eksperts un demonstrēs jaunākās modes tendences briļļu pasaulē, kā arī piedāvās ātru servisu: 80% gadījumu pircēji savas brilles varēs saņemt nākamajā dienā pēc to pasūtīšanas. Tiks piedāvāts brilles saņemt arī ar kurjera starpniecību. Veikalos būs pieejams pašapkalpošanās sektors.

Plānots, ka VIZIONETTE mērķauditorija atšķirsies no Pasaules Optikas auditorijas – VIZIONETTE uzrunās plašāku pircēju loku, nodrošinot demokrātiskas cenas un «radikāli atšķirīgu iepirkšanās pieredzi, ko sniegs OC VISION Redzes Akadēmijā skoloti redzes un stila konsultanti».

Jānis Dzenis, OC VISION valdes priekšsēdētājs, komentē: «Visa pasaule modernizējas un digitalizējas. Arī optikas nozarei ir pienācis laiks to darīt. Pēc rūpīgas tendenču analīzes, tika izstrādāts jauns optikas veikalu koncepts, kas ietver lielāko daļu inovāciju, kas patlaban pasaulē ir izgudrotas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - FOTO: Pirmā optikas salona VIZIONETTE izveidē investēti 150 tūkstoši eiro

Db.lv, 24.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas redzes aprūpes uzņēmums OC VISION tirgū ieviesis jaunu optikas zīmolu, un Pasaules Optikas briļļu saloni tiks pārveidoti par optikas veikalu tīklu VIZIONETTE.

Durvis vēris pirmais optikas veikals VIZIONETTE - t/c «Domina Shopping», savukārt otra salona atklāšanas pasākums «Galerija Centrs» gaidāms šī gada oktobrī.

OC VISION grupa trīs gadu laikā investēs vairāk nekā vienu miljonu eiro jaunu optikas salonu izveidei Rīgā. Optikas salona VIZIONETTE izveidē t/c «Domina Shopping» investēti 150 000 eiro. Jaunajos optikas salonos būs iespēja ne tikai iegādāties jaunākajām briļļu modes tendencēm pasaulē atbilstošas brilles, bet arī pirmo reizi optikas nozarē būs pieejams pašapkalpošanās sektors: briļļu izvēli atvieglos pārdomāts iekārtojums un tehnoloģijas.

Jānis Dzenis, OC VISION valdes priekšsēdētājs: «Kopš 1991. gada, kad tika atvērts pirmais Vision Express Latvijā, pagājis vairāk kā ceturtdaļgadsimts. Šo gadu laikā OC Vision ir pierādījis, ka vietējā kapitāla uzņēmums var veidot un attīstīt optometrijas nozari Latvijā. Bet pasaule nestāv uz vietas - tā nemitīgi modernizējas, un arī optikas nozarei to ir pienācis laiks darīt. Pēc rūpīgas tendenču analīzes tika izstrādāts jauns optikas veikalu koncepts - VIZIONETTE, kas ietver sevī lielāko daļu inovāciju, kas patlaban pasaulē ir izgudrotas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO, VIDEO: 72 miljonus eiro vērtie Origo būvdarbi tuvojas finišam

Monta Glumane, 22.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties tirdzniecības centra Origo piebūves celtniecības darbu noslēgumam, Linstow Center Management atklāj, kādi nomnieki atradīsies topošajā sešstāvu iepirkšanās un biroju centrā.

Video skatāms raksta beigās!

Db.lv jau vēstīja, ka jauno piebūvi apmeklētājiem paredzēts atklāt nākamā gada pavasarī. Ēkas pirmajos trīs stāvos plānots izvietot tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu sniedzēju telpas, bet ēkas augšējos trīs stāvos A klases birojus - Origo One.

Paredzēts, ka ēkas pirmajā stāvā atradīsies pirmās nepieciešamības preces. Tajā tiks izvietoti tādi veikali kā Drogas, Euronics, Douglas, Jāņa Rozes grāmatnīca, Mēness Aptieka, Pasaules Optika, kā arī tehnoloģiju un mobilo sakaru operatori – LMT, Bite, Tele 2, Lattelekom, Samsung, kā arī kafejnīcas un ātrās ēdināšanas pakalpojumi – Blender, Lage Gastranome, Costa Coffee u.c. Tāpat pirmajā stāvā atradīsies lielākais Rimi pilsētas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju kompānija SIA "Inbank Latvia" 2019. gadā sasniegusi augstākos finanšu rādītājus kopš uzņēmuma dibināšanas – pārdošanas apjomi pērn sasniedza 53 miljonus eiro, salīdzinot ar 42,3 miljoniem eiro 2018. gadā.

"Pērn "Inbank" divkāršoja savu tehnoloģiju un biznesa attīstības komandu, bet jau tagad redzam, ka ir vēl vairāk iespēju augt. Jaunajiem talantiem un asajiem prātiem, kuri vēlētos piedalīties inovatīvas bankas veidošanā, būtu jāmeklē darbs "Inbank"," aicina "Inbank Latvia" valdes priekšsēdētājs Ģirts Lediņš.

Gada laikā fintech uzņēmums ir sācis sadarbību ar "1a.lv", "K-Senukai", "Studio Moderna (Top Shop)", "Bite" un "OC Vision" ("Vision Express", "Optio", "Pasaules optika", "Vizionette") palīdzot sadarbības partneriem palielināt pārdošanas apjomus un nodrošinot vienkāršu un ātru preču nomaksas pakalpojumu to klientiem.

"Mūsu mērķis šogad ir turpināt pēdējos divos gados sasniegto izaugsmi, ar finanšu risinājumu izstrādi piesaistot arvien jaunus partnerus. Arī Latvijā jaunatvērtie Sotka un Asko mēbeļu interneta veikali ir mūsu partneri," norāda Ģ. Lediņš.

Komentāri

Pievienot komentāru