Jaunākais izdevums

Elektroniskās identificēšanās risinājums Smart-ID Latvijā sasniedzis 300 000 lietotāju. Kopumā Baltijas valstīs ir 650 tūkstoši Smart-ID lietotāju, kas mēnesī veic teju 10 miljonus transakciju.

SK ID Solutions elektroniskās identificēšanās risinājuma Smart-ID uzsāka savu darbību 2017. gada februārī.

«Lietuvā Smart-ID izmanto vairāk kā 200 tūkstoši, savukārt Igaunijā – vairāk kā 150 tūkstoši lietotāju,» saka SK ID Solutions Smart-ID Biznesa attīstības direktore Līsa Lukina (Liisa Lukin).

«Ššobrīd mums jau ir vairāk Smart-ID lietotāju nekā lietotāju, kas izmanto citu autentifikācijas risinājumu – kodu kartes vai kalkulatorus,» teic SEB Latvia valdes loceklis Arnis Škapars.

«Šis pakalpojums ir kļuvis populārs plašai auditorijai. Piemēram, jaunākajam Smart-ID lietotājam ir 8 gadi, vecākajam - 98. Kopš Smart-ID darbības uzsākšanas pieslēgšanās mūsu mobilajai aplikācijai ir ievērojami pieaugusi. Protams, Smart-ID tiek aktīvi izmantota arī citām vajadzībām - pieslēdzoties internetbankai, veicot pirkumus internetā u.c.,» komentē Swedbank valdes loceklis un Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

Smart-ID darbība balstās vienkāršos principos – lietotājs lejupielādē Smart-ID lietotni no Google Play veikala vai App Store savā viedierīcē un veic elektronisko identifikāciju, izmantojot ID karti vai interneta banku, vai apmeklējot tuvāko SEB Bankas vai Swedbank filiāli. Tāpat kā izmantojot ID karti, arī Smart-ID lūdz ievadīt un izmantot PIN1 un PIN2 kodus, ko lietotājs pats izveido.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autentifikācijas rīka Smart - ID lietotājiem, kuri uzsāka to izmantot 2017. gadā, šogad beigsies konta (e identitātes) derīguma termiņš un, lai turpinātu to izmantot, jāveic savu personas datu atjaunošana, informē Finanšu nozares asociācijā.

Smart- ID savlaicīga atjaunošana nodrošina iespēju turpināt izmantot šo autentifikācijas rīku, lai piekļūtu internetbankai, e-pakalpojumu saņemšanai, bankas transakciju apstiprināšanai vai dokumentu parakstīšanai.

Līdzīgi, kā tiek veikta citu autentifikācijas līdzekļu, piemēram, pases vai ID kartes nomaiņa, savlaicīgi jāatjauno arī Smart - ID dati, jo to derīguma termiņš beidzas trīs gadus pēc Smart - ID izdošanas. Dati jāatjauno, jo elektroniskajiem parakstiem, kas izsniegti, izmantojot Smart - ID, jāatbilst normatīvo aktu prasībām - juridiskiem un drošības nosacījumiem.

"Pirmie Smart-ID lietotāji, kas risinājuma izmantošanu uzsāka jau pirms trim gadiem, aplikācijā saņems uzaicinājumu atjaunināt informāciju. Savukārt tie, kuri arī Smart-ID lietošanai reģistrējās sen, taču aplikāciju aktīvi nelieto, šādu uzaicinājumu saņems e-pastā vai īsziņas formā. Pat tādā gadījumā ir ļoti svarīgi atcerēties, ka atjaunināšanu drošības apsvērumu dēļ ir jāveic Smart-ID lietotnē, kura visiem lietotājiem, kam atjaunināšana būs jāveic, parādīs paziņojumu par to. Jebkura ārējo saišu atvēršana var būt nedroša, jo neviens nav pasargāts no kiberuzbrukumiem," skaidro SK Solutions, uzņēmuma, kas izveidojis Smart-ID aplikāciju, pārstāve Latvijā, Sanita Meijere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim vairākas darbības ar Smart-ID bija iespējams veikt tikai, pierādot personas identitāti ar elektronisko parakstu vai fiziski ierodoties bankas filiālē. Tagad to var izdarīt attālināti, ja iepriekš jau ir izmantots Smart-ID konts.

Lietotājam ir nepieciešams tikai dokuments, kur iestrādāti biometriskie personas dati. Biometriskie personas dati ir jebkura cilvēka dati par viņa fiziskajām, psiholoģiskajām un uzvedības iezīmēm, kas ļauj viņu identificēt, izmantojot tehnoloģijas.

Par to, ka personas dokumentā ir iekļauta biometriskā informācija, liecina īpašs simbols uz tā. Latvijā pases ar biometriskajiem datiem tiek izsniegtas kopš 2007. gada, savukārt Latvijā izsniegtajās ID kartēs šādi dati tiek iestrādāti kopš 2012. gada. Smart-ID biometriskās identifikācijas procesā tiek izmantots arī sejas attēls.

Līdz ar šo jaunumu tagad Smart-ID kontu var iegūt pilnībā attālināti, ja lietotājs pirms tam ir bijis Smart-ID klients. Turklāt konts uzreiz kļūst par Kvalificētā līmeņa kontu, ar ko lietotājs var gan apstiprināt bankas darījumus, gan izmantot e-komercijas pakalpojumus un parakstīt dokumentus ar parakstu, kas ir līdzvērtīgs ar roku rakstītam parakstam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma "SK ID Solutions" radīto autentifikācijas un e-paraksta risinājumu Smart-ID visās Baltijas valstīs izmanto jau 2,7 miljoni lietotāju, turklāt lielākais transakciju skaits reģistrēts Latvijā, liecina uzņēmuma apkopotie dati.

Straujākais lietotāju skaita pieaugums 2019. gadā bija Lietuvā, kur to skaits ir pieaudzis par 55%, Latvijā 43%, bet Igaunijā Smart-ID izvēlējās par 30% vairāk iedzīvotāju.

Par Smart-ID pieaugošo popularitāti liecina arī transakciju skaita pieaugums. Latvijā 2019. gada novembrī gandrīz 19 miljonus reižu dažādu darījumu apstiprināšanai ir izmantots Smart-ID, kas ir par 54% vairāk kā novembrī gadu iepriekš. Nedaudz mazāks mēneša transakciju skaits, taču lielākais pieaugums salīdzinājumā ar 2018. gadu Baltijas valstīs ir fiksēts Lietuvā, kur Smart-ID mēnesī izmantots par 64% vairāk darījumos kā gadu iepriekš. Igaunijā pieaugums Smart-ID izmantošanā ik mēnesi dažādu darījumu veikšanai 2019. gadā bija 38%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" vidējās klases "P Smart" sērijas ceturtais modelis "Pro" piedāvā ekrānu bez traucēkļiem un interesantu kameras risinājumu

Jau trešo gadu pēc kārtas Ķīnas tehnoloģiju kompānija "Huawei" iesākusi, laižot klajā gados vai sirdī jaunajiem lietotājiem paredzētu "P Smart" sērijas viedtālruni. 2018.gada celmlauzim gadu vēlāk sekoja "P Smart 2019", vasarā pa vidu iespraucās "P Smart Z" ar inovatīvu izbīdāmu priekšējo fotokameru un tagad saimei pievienojas "P Smart Pro". Kādēļ gan šī vidējās klases ierīce izpelnījusies tik drīzu atjauninājumu un vai tā vispār ir pircēju uzmanības vērta?

Vidējā klase viedtālruņu tirgū ir izplūdusi visos virzienos. Tajā ražotāji pamanās iemānīt gan pablāvas ierīces, kuru galvenais trumpis ir zema cena, gan visnotaļ respektējamus produktus, kas dažās sfērās pat izaicina flagmaņus. Par spīti ambiciozajam vārdam "Pro" nosaukumā, jaunais "P Smart" ir kaut kur pa vidu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Smart-ID lietotāji turpmāk var legāli parakstīt jebkuru dokumentu

Db.lv, 13.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālā autentifikācijas sistēma Smart-ID ir izgājusi sarežģītu sertifikācijas procesu un saņēmusi augstāko drošības pakāpi - QES. QES ir vienlīdzīgs ar roku rakstītam parakstam, un Smart-ID lietotāji var legāli parakstīt jebkuru dokumentu, un tam jābūt atzītam visā Eiropas Savienībā.

Kopš Smart-ID darbības sākuma tika mēģināts šo risinājumu padarīt vienlīdzīgu ID-kartei vai Mobilajam ID. No šī gada 8. novembra Smart-ID lietotāji var parakstīties ar kvalificētu e-parakstu (QES). Smart-ID ir pirmais digitālā paraksta risinājums Baltijā, kas izgājis sarežģīto tehnisko sertifikāciju, kas balstīta uz Eiropas eIDAS regulējumu.

Pēc nopietnā sertifikācijas procesa Smart-ID tagad tiek atzīts kā kvalificēta paraksta izveides ierīce QSCD. Tas ir visaugstākais līmenis Eiropas Savienībā. QSCD tehniskais risinājums ļauj lietotājiem parakstīt dokumentus ar kvalificētu elektronisko parakstu (QES). Sertifikāciju veica TÜViT.

«Tā bija ilga un noderīga pieredze. Visa mūsu komanda ir laimīga, ka tagad varam saviem klientiem piedāvāt to, ko viņi jau sen ir gaidījuši. Smart-ID kā sertifikācijas produkts tagad pavērs iepriekš nesasniedzamas iespējas. Tas gan e-servisu sniedzējiem, gan lietotājiem pierāda, ka Smart-ID var uzticēties. Tās ir ļoti nozīmīgas izmaiņas visiem Smart-ID lietotājiem,» stāsta Kalevs Fils (Kalev Phil), SK ID Solutions izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv viedoklis, ka vannai priekšroku dod galvenokārt sievietes, jo lielākajai daļai daiļā dzimuma pārstāvju patīk sevi palutināt ar ilgām ūdens procedūrām. Savukārt vīrieši vairāk novērtē dušu, jo nav nedz laika, nedz vēlmes tādiem niekiem. Jaunas ģimenes arī dod priekšroku vannai, jo tajā ļoti patīk plunčāties bērniem, bet dušā labprātāk iet seniori, kuriem iekāpšana un izkāpšana no vannas var sagādāt grūtības. Tiem, kuri nevar vannas istabai atvēlēt daudz vietas, vienkārši nav citas izejas, tāpēc viņi ir spiesti izvēlēties dušu.

Tomēr tie visi ir tikai mīti un stereotipi. Jauninājumi santehnikas jomā vannas istabu dažu desmitgažu laikā ir izmainījuši līdz nepazīšanai. Pat dušas sistēmas vannas istabu var pārvērst par īstu ērtības, komforta un atpūtas oāzi. Līderi santehnikas iekārtu inovāciju radīšanā viennozīmīgi ir Vācijas ražotāji. Tieši viņi nosaka dizaina modi un sērijveida ražošanā ievieš jaunākās tehnoloģijas, bet par saviem izstrādājumiem saņem visvairāk prestižu balvu. Šogad pat deviņu starptautisko dizaina konkursu komisijas locekļi Vācijas santehnikas kompānijas Grohe izstrādāto dušas sistēmu Smart Control vienprātīgi atzina par uzvarētāju, pateicoties tās dizainam un inovācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējās nedēļas laikā ir saņemta informācija par mēģinājumiem pamudināt personas apstiprināt piekļuvi viņu bankas lietotnēm, izmantojot "Smart-ID", informē Finanšu nozares asociācija.

"Smart-ID" izstrādātājs "SK ID Solutions", Latvijas Finanšu nozares asociācija un bankas aicina būt uzmanīgiem.

Vairāku banku klienti Latvijā ziņojuši par to, ka saņēmuši telefona zvanus no nepazīstamiem numuriem. Zvanītājs uzdevies par "Smart-ID" tehniskā atbalsta dienesta darbinieku un mēģinājis iegūt informāciju un mudinājis veikt darbības, kas, iespējams, palīdzētu viņam piekļūt zvana saņēmēja "Smart-ID" kontam.

Finanšu nozares asociācija informē, ka šobrīd nav ziņu par to, ka šāds krāpšanas mēģinājums būtu izdevies un kādam klientam būtu nodarīti finansiāli zaudējumi. Tomēr pret šādiem anonīmiem zvaniem būtu jāizturas īpaši uzmanīgi.

Asociācija norāda, ka "Smart-ID" nodrošina divu faktoru autentifikāciju, kas ir daudz drošāka par iepriekš banku izmantotajām kodu kartēm, kuras bija vieglāk pazaudēt, un to kodi bija statiski. Tomēr tas nemaina nepieciešamību internetbankas un bankas lietotņu lietotājiem būt īpaši uzmanīgiem un arī pašiem pastāvīgi rūpēties par savu datu drošību. Viens no galvenajiem nosacījumiem - nekad savā "Smart-ID" lietotnē neievadīt PIN kodus, ja tajā brīdī netiek izmantota internetbanka vai kāda no bankas lietotnēm un nav ierosināts darījums. Tas var liecināt par situāciju, ka tajā brīdī kāds cits mēģina piekļūt jūsu bankas kontiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Smart-ID" darbība patlaban ir atjaunota, informē "Smart-ID" pārvaldnieka "SK ID Solutions" Latvijas filiāles vadītāja Sanita Meijere.

"Patlaban "Smart-ID" 100% strādā autentifikācijai un parakstīšanai e-pakalpojumu sniedzēju portālos. Esam limitējuši pieprasījumu plūsmu lielajām bankām, kas nozīmē, ka var nākties mēģināt autorizēties 1-3 reizes, līdz pilnībā stabilizējam situāciju, skaidro S. Meijere.

"Smart-ID" reģistrācija ar biometrisko identifikāciju arī ir atjaunota.

"Smart-ID" patlaban izmanto gandrīz miljons Latvijas iedzīvotāju un ik mēnesi Latvijā ar "Smart-ID" tiek apstiprināti aptuveni 20 miljoni darījumu. Pēdējā laikā apstiprināto darījumu skaits ir trīskāršojies.

"Smart-ID" risinājumu 2017. gadā klientiem sāka piedāvāt igauņu uzņēmums "SK ID Solutions". To var izmantot e-pakalpojumu nodrošināšanai finanšu, izglītības, telekomunikāciju, enerģētikas, mazumtirdzniecības un arī dažādu valsts pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar viedā dārza palīdzību vienīgais darbs zaļumu audzēšanā ir izaugušā lociņa vai zemenes noplūkšana

Pieņemoties spēkā «zaļuma vilnim», dārzeņu un garšaugu audzēšana paša dārzā atkal ir modē. Turklāt tagad, pateicoties tehnoloģiskiem risinājumiem, pie kvalitatīviem, sulīgiem zaļumiem viegli var tikt arī pilsētnieki, kuriem nav sava dārziņa un pat ne balkona.

Lociņu, diļļu un citu zaļumu audzēšana mājās parasti saistās ar puķu kasti uz saulainākās palodzes, piemērotākās augsnes iegādi un regulāru laistīšanu, gaidot, kamēr no zemes izlīdušais vārgais dīglis pārvērtīsies leknā ēdienā. Nākotne izskatās pavisam citāda. Futurulogi uzbūruši ainas, kurās dārzeņu audzētavas no laukiem pārceļas uz pilsētu ēku jumtiem, un šajos dārzos vispār nav zemes. Augi laiž saknes īpašā maisījumā un uzsūc no tā nepieciešamās barības vielas. Tā pasaulē plānots saīsināt loģistikas ķēdi, piegādājot pārtiku aizvien pieaugošajam pilsētnieku skaitam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka uzsāk klientu attālināto identificēšanu ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru

Lelde Petrāne, 26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka ir ieviesusi jaunu iespēju – klientu attālināto identificēšanu pa tālruni ar Smart-ID aplikācijas vai kodu kalkulatora palīdzību. Tagad klienti, kas sazinās ar banku pa tālruni un vēlas iegūt ar savām finansēm saistīto informāciju, var apliecināt savu identitāti attālināti, ievadot viedtālrunī nepieciešamos datus.

«Līdz šim vienīgā iespēja klientiem identificēties, sazinoties ar banku pa tālruni, bija nosaukt savu paroli, ko klients izvēlējies, atverot savu kontu. Taču daudzos gadījumos ar to ir problēmas, jo klienti šo paroli mēdz piemirst. Tādēļ viedtālruņu aplikācija Smart-ID ir alternatīva, kas ļauj klientiem identificēties ērti – viedtālrunī ievadot savu personas kodu un Smart-ID PIN1 kodu. Savukārt tie, kas izmanto kodu kalkulatoru jeb Digipass, tagad arī var izmantot šo ierīci, lai identificētos attālināti,» skaidro SEB bankas Klientu centra vadītāja Inga Šeninga.

Sazvanot bankas Klientu centru, klients (gan privātpersona, gan juridiskā persona) var identificēties ar Smart-ID aplikāciju, izvēloties attiecīgo tālruņa klaviatūras taustiņu, līdzīgi tam, kā klienti parasti izvēlas sarunas tēmu. To izdarot, klienta viedtālrunī tiks aktivizēts Smart-ID, aicinot ievadīt savu personas kodu un PIN1 kodu. Pēc to ievadīšanas klients tiks savienots ar bankas konsultantu, kas varēs atbildēt uz klienta jautājumiem un sniegt nepieciešamo atbalstu. Līdzīgi identificēties pa tālruni varēs arī kodu kalkulatoru lietotāji – izvēloties iespēju autorizēties ar Digipass, klientiem būs jāievada personas kods un kods no kalkulatora.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

SK ID Solutions mērķē būt visā Eiropā

Anda Asere, 03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā Igaunijas kompānijas AS SK ID Solutions izstrādāto autentifikācijas rīku Smart-ID lieto jau 800 tūkstoši cilvēku.

AS SK ID Solutions vadītājs Kalevs Pihls (Kalev Pihl) uzskata, ka tas ir daudz, jo īpaši, ja to salīdzina ar līdzīgiem autentifikācijas rīkiem. Vairāk nekā 80% ir aktīvie lietotāji, kas to izmanto vairākas reizes mēnesī. Smart-ID var izmantot e-pakalpojumu nodrošināšanai finanšu, izglītības, telekomunikāciju, enerģētikas, mazumtirdzniecības, kā arī dažādu valsts pakalpojumu nodrošināšanai. Tomēr Latvijā Smart-ID ir pazīstams internetbanku lietotājiem.Tas lielā mērā saistīts ar to, ka vairums transakciju notiek finanšu pakalpojumos. «Ja vien nav ļoti, ļoti lēns internets, normālā situācijā 70-80% elektronisko transakciju notiek finanšu pakalpojumu jomā. Tāpēc šis sektors saglabāsies kā mūsu galvenais klients,» viņš teic. Kopumā Smart-ID tagad ir izmantojams aptuveni 120 pakalpojumos, no kuriem 100 ir Igaunijā vai ir saistīti ar Igauniju un var būt pieejami arī Latvijā un Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Stājies spēkā maksājumu limits Swedbank kodu kartēm - ko visbiežāk jautā klienti?

Db.lv, 10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar stingrākām ES prasībām attiecībā uz klientu digitālu autentifikāciju 2019. gada 9. septembrī Swedbank pārtrauks kodu karšu izmantošanu. Lai novērstu risku, ka daļa klientu nokavē slēgšanas brīdi vai atliek pāreju uz pēdējo brīdi, no šī gada pakāpeniski tiek samazināti limiti, virs kuriem apstiprināt maksājumus ar kodu karti nebūs iespējams.

No tiem pirmais – 100 eiro dienas maksājumu limits – stājas spēkā no 10. janvāra. Swedbank apkopojusi klientu biežāk uzdotos jautājumus par šīm izmaiņām.

Ko darīt, ja jāveic pārskaitījums virs 100 eiro, bet pieejama tikai kodu karte?

No 10. janvāra lielāku pārskaitījumu veikšanai jāizmanto Smart-ID, ko savā viedtālrunī (vai planšetē) var lejupielādēt katrs klients patstāvīgi. Ja nav pieejama atbilstoša ierīce, noderēs kodu kalkulators, kuru var saņemt jebkurā Swedbank filiālē. Arī tiem, kuri izmanto valsts izsniegto eID karti, ir iespēja to lietot darbībai internetbankā. Ja gadījumā karšu lasītājs eID lietošanai vēl nav pieejams, to var izmantot Swedbank filiālēs, bibliotēkās un valsts vienotajos klientu apkalpošanas centros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank filiālēs joprojām saglabājas palielināta klientu plūsma

LETA, 16.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Swedbank» filiālēs joprojām saglabājas palielināta klientu plūsma, ņemot vērā bankas sākto internetbankas kodu karšu funkcionalitātes ierobežošanu, informēja bankā.

«Joprojām klientu plūsma ir vairāk vai mazāk līdzīga,» norādīja bankā, piebilstot, ka tostarp 10.janvārī stājās spēkā pirmais limita samazinājums internetbankā veiktajiem darījumiem, kas apstiprināti ar kodu karti, daļu klientu mudinot doties uz filiāli.

Tāpat bankā atzina, ka ir grūti prognozēt, vai tuvākajā laikā situācija ar pastiprinātu klientu plūsmu filiālēs mainīsies, jo aizvien vēl apmēram 350 000 «Swedbank» klientu ir kodu kartes. «Lai gan vairums izvēlēsies «Smart-ID», daļai būs jāatrod laiks, lai saņemtu kodu kalkulatoru,» minēja bankā.

Vienlaikus «Swedbank» Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs norādīja, ka gadu mija vēsturiski ir aktīvākais laiks visās «Swedbank» filiālēs, jo klienti steidz nokārtot savas finanšu lietas, tostarp izņemt norēķinu karti, kas ir īpaši aktuāli studentiem, vai apmaksāt sakrājušos rēķinus, kas aktuāli vecākās paaudzes pārstāvjiem, kuri ar internetbanku ir uz jūs, bet šīs ierastās darbības šogad papildina arī Eiropas Savienības komisijas regulas ietekmē notiekošā kodu karšu migrācija - klienti dodas uz filiāli, lai saņemtu kodu kalkulatoru un atbildes uz jautājumiem par «Smart-ID».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei vidējās klases viedtelefons P Smart ierodas ar prāvu ekrānu kompaktā korpusā un par pievilcīgu cenu

Ķīnas tehnoloģiju milža Huawei pūrā pēdējos gados sakrājusies paprāva kaudzīte labu viedtelefonu modeļu par visnotaļ saprātīgu cenu. Šā gada sākumā tiem pievienojās vēl viena ierīce, un ķīnieši jau tās nosaukumā iekodējuši vēstījumu, ka tālrunis paredzēts gudriem pircējiem, nodēvējot to par P Smart. Tā uzkrītošākie elementi ir laika garam atbilstoši garumā izstieptais ekrāns, kas iedabūts patiešām kompaktā korpusā, un duālā aizmugurējā kamera. Līdz ar to P Smart ir kā divi zaķi ar vienu šāvienu lietotājiem, kuri negrib nēsāt līdzi «flīzi», taču vienlaikus priecājas par plašu, spilgtu ekrānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

RSU studenti attīsta inovatīvu implantu insulta novēršanai

Lelde Petrāne, 15.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieds implantējams filtrs, kas cilvēku laikus brīdinātu par insulta risku – šī ir ideja, pateicoties kurai Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) studentu komanda "Smart Umbrella" decembrī Parīzē aizvadītajā prestižajā Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta veselības kopienas (EIT Health) Inovācijas dienu konkursā bija starp trim laureātiem.

Konkursā par godalgām sacentās 33 komandas no tādiem vadošajiem Eiropas zinātnes un studiju centriem kā Karolinska institūta, Oksfordas Universitātes un Sorbonas Universitātes.

Pēc Pasaules Veselības organizācijas datiem, katra piektā nāves gadījuma iemesls Latvijā ir insults un, kā pētījumā "The Burden of Stroke in Europe" (2017) norāda Eiropas Insulta alianse (Stroke Alliance for Europe), gadā šīs slimības ārstniecība Latvijas ekonomikai izmaksā vairāk nekā 21 miljonu eiro. Taču, ja vien laikus diagnosticēts un ja pacients strādā pie riska faktoru izslēgšanas, insults ir profilaktiski novēršama slimība.

"Smart Umbrella" ideja vērsta uz precīzu diagnostiku visizplatītākā – išēmiskā – insulta gadījumā, kas rodas, kad smadzeņu asinsvadiem ir traucēta asinsapgāde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Vēl tikai mēnesi internetbankai varēs piekļūt ar kodu kartēm

Zane Atlāce - Bistere, 09.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kodu kartes derīgas vēl mēnesi – līdz 10. septembrim, pēc tam pieslēgties internetbankai varēs tikai izmantojot Smart-ID aplikāciju vai kodu kalkulatoru.

Jau vēstīts, ka izmaiņas ieviestas saistībā ar stingrākām Eiropas Savienības (ES) prasībām attiecībā uz klientu digitālo autentifikāciju, lai pasargātu tos no krāpšanas gadījumiem. Lai saglabātu ierasto maksājumu kārtību, klienti tiek aicināti izmantot bezmaksas mobilo lietotni Smart-ID vai kodu kalkulatorus.

Spēkā stājusies ES regula par drošiem tiešsaistes maksājumiem, un tās prasības attiecās arī uz visām Latvijas bankām. Lai veicinātu klientu tiešsaistes autentifikācijas un maksājumu drošību, Luminor no ierastajām kodu kartēm pāriet uz daudz drošākiem autentifikācijas risinājumiem – Smart-ID un kodu kalkulatoriem, informē bankā.

Tā kā pārejas posmā paredzams lielāks klientu apmeklējums Luminor klientu apkalpošanas centros, augusta pēdējā nedēļā un septembra pirmajā nedēļā daži Luminor klientu apkalpošanas centri strādās ilgāk nekā ierasts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12.septembra Swedbank vairs neaizvieto esošās kodu kartes un neatjauno to paroles, bet palīdzēs klientiem izvēlēties citu līdzekli. Kodu kartes Swedbank digitālo pakalpojumu izmantošanai tiks pilnībā slēgtas pēc gada, 2019.gada 9.septembrī, informē bankas pārstāvji.

Swedbank no jūnija uzsāka pakāpenisku internetbankas kodu karšu slēgšanu līdz ar jauno ES regulējumu digitālai autentifikācijai. Jau no jūnija jaunajiem klientiem tika izsniegti citi autentifikācijas līdzekļi.

Kopš 12.jūnija jau vairāk nekā 70 000 klientu sāka lietot alternatīvus autentifikācijas līdzekļus: vairums no viņiem jeb 60 000 sāka lietot bezmaksas mobilo lietotni Smart-ID, savukārt vēl gandrīz 10 000 - kodu kalkulatoru.

Jau kopš pagājušā gada Swedbank klientiem ir pieejama jauna digitāla alternatīva – bezmaksas mobilā lietotne Smart-ID, kuru šobrīd lieto jau vairāk nekā 200 000 klientu. Klientu novērtējums, kas ir sākuši lietot Smart-ID, ir ļoti augsts un pozitīvs, un to skaits nepārtraukti pieaug.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - KVV Liepājas metalurga velmētavas kustamo mantu iegādājies Smart Stahl

LETA, 20.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgās AS «KVV Liepājas metalurgs» velmētavas kustamās mantas izsolē uzvarējis Austrijas uzņēmums «Smart Stahl GmbH», aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma administrators Guntars Koris.

Pievienota 5. rindkopa

Austrijas uzņēmums uzvarējis izsolē ar piedāvāto cenu 1,57 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) jeb 1,9 miljoni eiro ar PVN. Par pirkumu «Smart Stahl GmbH» ir jānorēķinās trešdien, 21.martā.

Koris aģentūrai LETA sacīja, ka šodien izsolē piedalījās trīs pretendenti - bez Austrijas uzņēmuma vēl arī Latvijas uzņēmumi SIA «Tolmets» un SIA «FeLM».

Velmētavas mantas izsoles sākumcena bija noteikta 1,33 miljonu eiro apmērā.

Sabiedrisko mediju portāls «lsm.lv», atsaucoties uz «TV Kurzeme», ziņo, ka Austrijas uzņēmums plāno atjaunot ražošanu velmētavā un pieņemt darbā daļu no bijušajiem «KVV Liepājas metalurga» darbiniekiem. «Smart Stahl Gmbh» menedžeris Peters Foltins «TV Kurzeme» gan nevarēja pateikt, cik cilvēkiem varētu tikt nodrošināts darbs. Velmētavas ēka gan patlaban ir ieķīlāta un tiks iznomāta vai pārdota atsevišķa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Ažiotāža ap kodu karšu nomaiņu rada lielas rindas Swedbank filiālēs

Db.lv, 04.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnā gada nogalē un jaunā gada sākumā AS Swedbank filiālēs gan Rīgā, gan citās pilsētās veidojas lielas rindas, novēroja portāls db.lv.

Bankas pārstāvji norāda, ka tam ir vairāki iemesli, tostarp, gaidāmā kodu karšu izmantošanas pārtraukšana.

«Gadu mija vēsturiski ir aktīvākais laiks visās mūsu filiālēs, jo klienti tad steidz nokārtot savas finanšu lietas – izņemt jauno norēķinu karti (šobrīd tas īpaši aktuāli studentiem) vai apmaksāt sakrājušos rēķinus, kas aktuāli vecākās paaudzes pārstāvjiem, kuri ar internetbanku ir uz jūs,» skaidro Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

«Šīs ierastās darbības papildina arī Eiropas Savienības komisijas regulas ietekmē notiekošā kodu karšu migrācija – klienti dodas uz filiāli, lai saņemtu kodu kalkulatoru un atbildes uz jautājumiem par Smart-ID,» saka V. Frolovs, kurš uzsver, ka lielākajai daļai klientu kodu kartes dēļ uz filiāli jādodas nav – ja vien īpašumā ir viedtālrunis (Latvijā to ir ap 70% iedzīvotāju), Smart-ID var lejupielādēt katrs pats, kaut vai sēžot savā viesistabas dīvānā un nepieciešamības gadījumā izmantojot internetbankā pieejamās instrukcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovakar, 28.maijā no plkst. 23.00 līdz 29. maija plkst. 5:00 Smart-ID risinājuma uzturētājs uzņēmums "SK ID Solutions" veiks plānotus infrastruktūras uzlabošanas darbus. To laikā var būt traucēta Smart-ID lietošana gan autentificējoties, gan parakstot dokumentus, gan arī, izmantojot laika zīmogu.

Plānoto infrastruktūras uzlabošanas darbu laikā, kas sāksies šovakar, traucējumu ilgums var būt dažāds.

"SK ID Solutions" iesaka veikt tās darbības, kam nepieciešama Smart-ID izmantošana, piemēram, bankas darījumu apstiprināšanu, pirms vai pēc plānotajiem Smart-ID uzlabošanas darbiem laika posmā no pulksten 23:00 līdz plkst. 5:00. Šajā laikā arī nebūs iespējams aktivizēt vai reģistrēt Smart-ID kontu.

Plānotā apkope ir nepieciešama, lai nodrošinātu "SK ID Solutions" piedāvāto pakalpojumu darbību un kvalitāti, informē uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa centrs Marupe Smart Park ir Latvijā pirmā tapusī jaunbūve, kas klientiem piedāvā ērtāko un funkcionālāko biznesa telpu nomu pavisam netālu no Rīgas centra, kā arī tuvu Rīgas starptautiskajai lidostai.

Viena no īpašībām, kas atšķir jaunuzcelto Marupe Smart Park no parasta biznesa centra ir iespēja nomāt visas uzņēmumam nepieciešamās telpas, atrodoties vienā vietā.

Gudra izvēle un moderni risinājumi

Modernizējot Latvijas darba telpas tirgu, Marupe Smart Park piedāvā ofisa, noliktavu un tirdzniecības telpu īri vienuviet. Jaunuzceltais biznesa centrs Mārupē ir lielisks atspēriena punkts gan potenciāliem uzņēmējiem, gan pieredzējušiem biznesa pārstāvjiem. Nomas telpas ir izkārtotas tā, lai uzņēmums atrastos vienā lielā telpā, tādējādi optimizējot uzņēmuma darbu un veicinot darba gaitas produktivitāti. Uzņēmuma darba organizēšana, neatkarīgi no tā vai darbinieki atrodas noliktavā, ofisā vai tirdzniecības telpā, tiek veikta zem viena jumta, tādējādi veicinot darbinieku kolektīvo piederību uzņēmumam un radot dinamiskus darba apstākļus. Jebkurā laikā darbiniekiem ir iespēja satikt kolēģus un izmantot uzņēmuma koplietojamās telpas gan darba sapulcēm, gan atpūtai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Smart-ID lietošanai Swedbank internetbankā vairs nevajadzēs ievadīt personas kodu

Žanete Hāka, 10.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonakt, naktī uz 11.janvāri no plkst. 00:00 līdz 06:00 notiks ikmēneša IT uzlabojumu ieviešana Swedbank sistēmās.

Darbu rezultātā Smart-ID, lai pieslēgtos Swedbank internetbankai, vairs nebūs nepieciešams ievadīt personas kodu.

Turpmāk Smart-ID lietotājiem pietiks ierakstīt Swedbank internetbankā tikai savu lietotāja numuru, lai ģenerētu piekļuves Smart-ID kodu, jo bankas sistēma personas kodu atpazīst automātiski. Swedbank mobilajā lietotnē jau līdz šim sistēma pēc pirmā pieslēguma ar Smart-ID atpazina lietotāju, un nākamajās pieslēguma reizēs personas kods klientiem vairs nebija jāvada. Kopš ieviešanas pagājušā gada sākumā Smart-ID patlaban izmanto jau gandrīz 150 000 Swedbank klientu Latvijā.

IT darbu laikā naktī uz 11.janvāri iespējami īslaicīgi traucējumi Swedbank karšu, maksājumu pakalpojumu un internetbankas darbībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

NextCity mērķē mainīt lietu internetu, padarot to sociālu

Anda Asere, 25.01.2018

Pins un Urbana Smart Solutions investīciju vienošanās parakstīšanā piedalījās Pins īpašnieki Šigeki Tanaka (Shigeki Tanaka) un Rjudži Nakamura (Ryuji Nakamura), Urbana Smart Solutions dibinātājs un īpašnieks Ivans Ostans (Ivan Ostan) un Pins dibinātājs un vadītājs Gabi Kols (Gabi Kool).

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pins un Urbana Smart Solutions ir parakstījuši investīciju vienošanos, lai radītu jaunu kompāniju NextCity

Urbana Smart Solutions un Pins vēlas izmantot savu pieredzi, kopējo komandu un kolektīvās investīcijas, lai padarītu NextCity par starptautisku līderi pilnībā integrētu viedo pilsētu risinājumu iniciatīvām. Lai lietu interneta pieredzi padarītu sociālu, tiks apvienota Urbana Smart Solutions pieredze lietu interneta gala risinājumu izstrādē un Pins pilnībā integrētās mobilo tehnoloģiju aplikācijas, ieskaitot kompānijas pārrobežu valūtu un viedo spēļošanas mehāniku.

Partneru mērķis ir padarīt NextCity par unikālu viedo pilsētu risinājumu, pārklājot trīs galvenās jomas – datu ieguvi, datu savienošanu un sasniegt masveida sabiedrības iesaisti. «Mūsu tīkla komunikācijas infrastruktūra, datu vadība un pielietošana, izmantojot sensoru datus, nodrošinās tehniskās iespējas iegūt un savienot datus pasaules vadošajās viedpilsētās. Mūsu savienības ilgtermiņa vīzija par pilnīgu integrāciju starp ierīcēm, programmatūru un lietotāja uztveri, radot pilnībā jaunu un iesaistošu pieredzi, ir iepriekš neredzēta,» norāda Ivans Ostans (Ivan Ostan), Urbana Smart Solutions dibinātājs un īpašnieks. Pins dibinātājs un vadītājs Gabi Kols (Gabi Kool) uzskata, ka abas kompānijas kopā spēs piedāvāt pilsētām nākamā līmeņa viedumu. «Mēs esam lepni par šo sadarbību, kas mums ļaus spēlēt nozīmīgu lomu, lai pārvērstu viedās pilsētas par realitāti,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Covid-19 "iesviež" digitālajā pasaulē: stress, riski un iespējas

Vadims Frolovs, "Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs, 30.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nozīmīgas pārmaiņas dažkārt notiek lēcienveidīgi, proti, tās veidojas un "briest" ilgāku laiku, līdz kļūst par dzīves sastāvdaļu.

Par katalizatoriem mēdz būt arī krīzes, un pašreizējā Covid-19 pandēmija ir kļuvusi par pamatu nākamajai pārmaiņai, – tā ir digitālu finanšu pakalpojumu kļūšana par visas sabiedrības ikdienu. Līdz ar jauniem paradumiem, kā parasti, nākuši klāt arī riski, piemēram, daļai cilvēku vēl ir maz iemaņu krāpnieku atpazīšanai un drošības likumu ievērošanai virtuālajā vidē.

Digitālie risinājumi palīdz pandēmijas ierobežojumu laikā

Arī jau ilgi pirms Covid-19 norisēm attālināti norēķini bija kļuvuši par mūsu ikdienu. Tomēr masveidīgums, ar kādu digitālie risinājumi tiek izmantoti tagad, liecina, ka šī ir viena no pārmaiņām, kas pēc ilgākas "nobriešanas" ir ienākusi gandrīz visā sabiedrībā. "Swedbank" pētījums par bankas pakalpojumu izmantošanu Latvijā rāda, ka teju piektdaļa cilvēku tieši Covid-19 dēļ ir sākuši maksāt ar karti vai telefonu skaidras naudas vietā. Absolūts vairākums (87%) no šiem cilvēkiem atzīst, ka turpinās pamatā norēķināties bez skaidras naudas arī pēc pandēmijas. Savukārt katrs trešais norāda, ka arī pirms krīzes izmantoja pamatā bezkontakta norēķinus, kur vien tas ir iespējams. Zīmīgs cipars: patlaban jau 90% no "Swedbank" izsniegtajām kartēm ir bezkontakta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank peļņa Latvijā deviņos mēnešos sasniedz 79 miljonus eiro

Rūta Lapiņa, 24.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank peļņa Latvijā 2017. gada deviņos mēnešos sasniedza 79 miljonus eiro, kas ir par 3% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā, informē Swedbank mediju attiecību pārstāve Latvijā Kristīne Jakubovska.

Pieaugumu galvenokārt veicināja lielāki ieņēmumi un iepriekš veikto kredītu uzkrājumu atbrīvošana.

«Latvijas ekonomiskā izaugsme turpina sekmēt kreditēšanu. Jūtami pieaugusi gan mājsaimniecību, gan uzņēmēju aktivitāte, piemēram, mazie uzņēmumi kreditēti gandrīz par 50% vairāk nekā pirms gada. Vienlaikus novērojam arī pakalpojumu ērtības ietekmi uz ikdienas paradumiem – jau vairāk nekā 100 000 klienti, kuri uzsākuši lietot Smart-ID, dažādas ar banku saistītas darbības veic vidēji teju 3 reizes biežāk nekā pirms tam,» atzīmē Swedbank vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.

Kreditēšanas apjomi šā gada deviņos mēnešos palielinājās par 2%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ko veicināja pieaugums gan uzņēmumu, gan privātpersonu finansēšanā. Kopējā kredītportfeļa pieaugumu sekmēja uzņēmumu finansēšana, patēriņa kreditēšana un līzings, skaidro K. Jakubovska.

Komentāri

Pievienot komentāru