Tele2 kļuvisi par Latvijas lielāko reklāmdevēju 

Šā gada pirmajā pusē notikušas izmaiņas Latvijas lielāko reklāmdevēju topā – uz pirmo vietu pakāpies telekomunikāciju uzņēmums Tele2, otrajā pozīcijā atvirzot Procter & Gamble, kas bija lielākais reklāmdevējs aizvadītā gada pirmajos sešos mēnešos, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistra dati.

Jānis Rancāns, 04.9.2012

Trešo topa pozīciju saglabājis LMT, ceturtajā vietā ierindojusies Maxima, bet pirmo piecinieku noslēdz Henkel. Savukārt šā gada pirmajā pusgadā Latvijas reklamēto zīmolu topā nav notikušas būtiskas svārstības.

Pieci reklamētākie zīmoli bijuši tie paši, kas aizvadītā gada 1. pusgadā – 1. un 2. vietu saglabājuši attiecīgi Maxima un Zelta Zivtiņa. Trešajā vietā ierindojusies Tele2, bet ceturtajā Rimi, un piektajā – Bite.

Gada pirmajā pusgadā visvairāk reklamētās nozares bija mazumtirdzniecība, mobilie sakari, zāles, finanšu institūcijas un pakalpojumi, kā arī automašīnas.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters pastāstīja, ka šogad, kā ierasts, lielāko nozaru, reklāmdevēju un zīmolu topā nav vērojamas krasas izmaiņas. Savukārt gada otrajā pusē vissīvākā cīņa joprojām būs starp mazumtirdzniecības un mobilo sakaru nozarēm, bet reklāmdevēju topā tomēr savas pozīcijas vairāk uzlabos mazumtirdzniecības pārstāvji, viņš prognozēja.

Gada pirmajos sešos mēnešos kopumā visstraujāk audzis interneta mediju tirgus – par 12%, bet kritums bijis vērojams avīžu reklāmas tirgū (-6%) un kino reklāmas tirgū (-4%). Nemainīgs palicis žurnālu reklāmas tirgus.

Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere - Lāce norādīja, ka mediju reklāmas tirgus 2012. gada 1.pusgadā salīdzinot ar 2011. gada 1. pusgadu kopumā ir audzis par 2%.

Kā norādīja Draugiem.lv reklāmas nodaļas vadītāja par interneta reklāmas tirgu Liāna Conley, tad kopumā vērtējot reklāmas tirgu nav pārsteigumu. Priecējot fakts, ka interneta reklāmas pieaugums ir krietni virs vidējā tirgus līmeņa un tuvu tam, kas tika prognozēts. Tomēr kopējais reklāmas tirgus pieaugums 2% apmērā liecinot, ka iestājusies stagnācija un nekas neliecinot par to, ka tuvākajā laikā tas mainīsies.

Latvijas mediju reklāmas tirgus rezultātus par šā gada pirmo pusgadu apkopojusi Latvijas Reklāmas asociācija un balstoties uz šiem datiem, aģentūra TNS apkopojusi informāciju par lielākajiem reklāmdevējiem un reklamētākajām nozarēm un zīmoliem.

Tevi varētu interesēt

Latvijas Mobilajam telefonam (LMT) notiek sarunas ar vairākiem Latvijas autobusu parkiem par...

«Taisni otrādi – jutāmies apbēdināti.» Tā, vaicāta, vai justs gandarījums,...

Mazumtirgotāja Maxima Latvija suši bāra izveidē ieguldīti 18 000 latu. Ieguldītās investīcijas...

Kompānijas Hibernia Atlantic video pārraides nodaļa Hibernia Media iegādājusies TeliaSonera MediaConnect...

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir atzinis mobilo sakaru operatora Tele2 reklāmas...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir apņēmības pilna pēc daudzu...

Latvijas telekomunikāciju pakalpojumu uzņēmums Baltcom savā paspārnē ir piepulcinājis SIA LAIN...

Vispārizglītojošo skolu pulciņš, kuru centīgākos skolēnos atalgo ar stipendiju,...

Krodzinieka un uzņēmēja Arņa Bikšus SIA Piektdiena ir klāt pērn apgrozīja 275...

2012. gada vasaras periodā visvairāk klausītāju līdzīgi kā pavasara periodā ir radio...

Parādsaistības par patērēto siltumenerģiju AS Rīgas siltums vasaras laikā ir samazinājušās...

Siguldā jau otro reizi tūrisma nozares uzņēmumiem izsniegs kvalitātes zīmi Q Latvia....

Valdība otrdien atbalstīja Veselības ministrijas (VM) lūgumu par teju 2,6 miljonu latu...

Notekūdeņu un atkritumu likvidēšanas, attīrīšanas un otrreizējās pārstrādes...

Latvijas ceļu būves firmas SIA Binders dalībnieki palielinājuši savu ieguldījumu uzņēmumā,...