Teslas vietā izvēlas metro

Autors: Didzis Meļķis
2017. gada 12. oktobris plkst. 10:06

«Manā valstī – Dānijā – Tesla mašīnas jau stāv rindā uz uzlādi,» intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka Eiropas elektroenerģijas ražotāju lobija EURELECTRIC ģenerālsekretārs Kristians Rubijs (Kristian Ruby).

«Autoražošanas simts gados gandrīz viss ir ticis investēts iekšdedzes dzinējos. Citām tehnoloģijām, ieskaitot elektroauto, ir veltīti niecīgi R&D resursi. Tomēr mēs jau zinām, ka ar šiem niecīgajiem resursiem ir iegūtas mašīnas, kas ir efektīvākas, ekoloģiskākas un arī lētākas – ne tai pašā dienā, kad jūs to nopērkat, bet ekspluatācijas laikā.

Kad nu šī tendence tiks iekustināta un cilvēki tiešām sapratīs, ka elektroauto ir lētāks, notiks milzīga tirgus pārmaiņa. Es lēšu, ka tiešām lētāki elektroauto tirgū būs jau starp 2020. un 2024. gadu. Transporta sektoram tā būs būtiska pārmaiņa,» viņš teic.

«Patlaban naftai kā energoresursam ir gandrīz monopols. Tai ir milzīgs, izvērsts, globāls uzpildes staciju tīkls, turpretī elektroauto tāda nav praktiski vispār. Tas pats ir ar patērētājiem doto sortimenta izvēli iekšdedzes dzinēju pusē.

Kad mani iecēla šai amatā, man bija jāizvēlas dienesta auto, un mana izvēle bija palikt bez dienesta auto, jo es vienkārši pašreizējā piedāvājumā neatradu neko komerciāli un tehnoloģiski pietiekami pievilcīgu un ilgtspējīgu, kas atbilstu mana amata ambīcijām. Iekšdedzes dzinējs vispār netika apspriests. Bet vai izvēlēties Tesla? Tā ir laba mašīna, tomēr beigu beigās mana izvēle bija par labu metro vai taksometram. Es dzīvoju tieši blakus metro stacijai, un tas ir elektrotransports. Tāpat Briselē, kur man ir daudz darīšanu, es lietoju metro. Tas ir labs veids, kā izvairīties arī no sastrēgumiem.

Ar šo es gribu teikt, ka esmu mazliet vīlies pašreizējā piedāvājumā. Man tiešām patīk automašīnas kā cilvēka inženierijas spēju izpausme, un man patīk, teiksim, Porsche un Volvo dizains. Tomēr mana sajūta ir, ka es vairs negribu iekšdedzes dzinēju un vēl negribu to akumulatoru jaudu, kas ir tirgū pieejamajiem elektroauto. Bet vienudien, kad elektroauto būs tiešām pienācīgā jauda, es par to vēl padomāšu,» viņš skaidro.

Visu interviju Pieprasījumam ir jābūt tehnoloģiski neitrālam lasiet 12. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.