Investors

Tirgot vērtspapīrus par velti

Jānis Šķupelis, 03.10.2019

Foto: pixabay.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Vērtspapīru tirdzniecības komisijas spiedīsies klāt nullei.

Veicot darījumu ar vērtspapīriem, ierasts, ka kāda noteikta summa jāsamaksā brokerim. Tomēr laiki, šķiet, mainās. Šonedēļ viena no lielākajām ASV brokeru kompānijām Charles Schwab ziņojusi, ka savu mazumtirdzniecības klientu darījumiem internetā ar ASV akcijām un biržā tirgotajiem fondiem nepiemēros komisijas.

Tādējādi arī šajā nozarē turpinās tādi kā cenu kari, kad uzņēmumi savus klientus mēģina vilināt vai vismaz nosargāt, piedāvājot arvien zemākas komisijas maksas, kas saistītas ar vērtspapīru tirdzniecību. Pārsvarā tiek skaidrots, ka lielajām brokeru kompānijām pēdējo gadu laikā klientus atņem lētākas šādu pakalpojumu nodrošināšanas tiešsaistes platformas. To, ka šādiem finanšu pakalpojumiem vajadzētu būt krietni lētākiem, popularizējusi, piemēram, tāda digitālās tirdzniecības platforma kā Robinhood Markets. Robinhood ir viedtālruņu aplikācija, kas piedāvā pirkt un pārdot akcijas bez komisijas maksāšanas. Daudzi no tās aptuveni sešiem miljoniem klientu ir tā saucamās Millennials paaudzes pārstāvji, ziņo The Wall Street Journal. Šīs platformas veiksme ļāvusi parādīties arī citām līdzīgām vērtspapīru tirdzniecības platformām. «Mēs redzam jaunus uzņēmumus, kas ienāk mūsu tirgū un piedāvā zemas vai nulles komisijas. Mēs negribam iekrist slazdā, kurā, neatbildot šiem jaunajiem dalībniekiem, krituši daudzi citi uzņēmumi daudzās citās nozarēs,» klāsta Schwab pārstāvji, kas piebilst, ka šāda veidā mēģina rīkoties proaktīvi.

Pārsvarā tiek izcelts, ka šāds lēmums ir visai unikāls, jo Charles Schwab nepiemēro kādus citus nosacījumus, lai «tirdzniecība par brīvu» patiešām arī piepildītos. Vēl šīs tūkstošgades sākumā par darījumu ar akcijām Charles Schwab ņēma gandrīz 40 ASV dolārus, šogad līdz šim lēmumam šī summa bija sarukusi līdz nepilniem pieciem ASV dolāriem (ziņots, ka tā bijusi atbilde konkurenta Fidelity izcenojumam). Katrā ziņā izskatās, ka industrijas «skrējiens līdz nullei» turpinās un Schwab grib šai tendencei pieskaņoties laicīgi. Ja kompānijai tā rezultātā izdosies piesaistīt daudz klientu, tad tā ar šo naudu varēs operēt un gūt zināmus procentu ienākumus. Tiesa gan, šobrīd likmes ir ļoti liesas, kas šādu stratēģiju padara riskantāku. Risks vēl ir, ka arī citiem šādu kompāniju pakalpojumiem cena turpinās sarukt, kas apdraudēs to ienākumus. Bloomberg lēš, ka Schwab vien gadā no šādas komisiju nepiemērošanas varētu neiegūt aptuveni 400 miljonu dolāru ienākumus.

Visu rakstu lasiet 3. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!