Foto

Tokijas izstādes vēriens liecina: Japānas autoindustrijas veselības stāvoklis kļūst arvien labāks

Aldis Zelmenis, speciāli DB no Tokijas, 25.11.2013

Leģendārā Honda superauto

NSX Tas pagājušā gadsimtā 80- tajos apbūra daudzus autoentuzistus pasaulē turpinājums ir pavisam tuvu startam. Kaut arī jaunākās paudzes superauto joprojām atrodas konceptauto statusā, ir pilnīgi skaidrs, ka paredzamā nākotnē tieši šāda izskata NSX ar V6 tiešās iesmidzināšanas benzīnmotoru kombinācijā ar diviem elektromotoriem abiem priekšējiem riteņiem un Honda izstrādāto Super Handling All Wheel Drive pilnpiedziņas sitēmu un citiem moderniem tehniskiem risinājumiem ir jau gatavs kārdināt daudzus īstenus sporta auto cienītājus.

Foto: Aldis Zelmenis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Kā pastāstīja Tokijā sastaptie vietējie autoindustrijas eksperti, ne 2009., ne – vēl jo vairāk – 2011. gadu, kad Japānu piemeklēja postošākā zemestrīce, nevar salīdzināt ar šo gadu.

Atstājot aiz muguras dabas kataklizmas un ekonomikas recesijas radītās likstas, japāņu autozīmoli, iedvesmoti ar samazināto jēnas kursu, kaļ jaunus plānus, lai nosargātu sasniegto un iekarotu jaunas virsotnes. Piemēram, šā brīža pasaulē lielākais autozīmols Toyota noteikti negrasās atdot šo titulu General Motors (GM), Volkswagen vai Hyundai&KIA tandēmam. Savukārt allaž diskrētā un piesardzīgā Honda sasparojusies, ražošanas apjomus no 4 miljoniem 2013. gadā jau pēc trijiem gadiem, proti, 2016. gadā palielinot līdz 6 miljoniem(!) vienību. Šim nolūkam visā pasaulē tiek būvētas 9 jaunas un superefektīvas rūpnīcas, no kurām viena tikko atvērta Japānā. Tie ir jaunākās paaudzes motori un transmisijas, un pagaidām vēl noslēpumā tiek turēti plāni par jaunu modeļu ieviešanu, tostarp arī Eiropas modeļu klāstā. 2015. gadā varam gaidīt daudzus interesantus jaunumus, tostarp CR-V mazāko brāli. Tokijā demonstrētais Honda Vezel, kas decembrī nonāk tirdzniecībā vietējā tirgū, vizuāli un arī tehniski būs līdzīgs tam modelim, kas tiks tirgots Eiropā, vienīgi modeļa nosaukums Eiropā būs pilnīgi cits. Starp citu, atgādināsim, ka 2015. gada sezonā Honda atgriežas Formula 1 sacīkšu seriālā, tādējādi apstiprinot, ka sports ir viens no zīmola imidža stūrakmeņiem, bet inženieriem teicams testa poligons, lai autosportā pārbaudītās tehnoloģijas ar laiku ieviestu ikdienā izmantojamos automobiļos.

Vēl viens patīkams pārsteigums – izrādās, plinti krūmos nav metis vēl viens japāņu zīmols Mitsubishi, izripinot trīs dažādus konceptmodeļus, tostarp divus džipveidīgos, ir pamatotas aizdomas, ka kaut kas no tā visa tiks arī Eiropas tirgum. Kā zināms, vismaz pagaidām Mitsubishi modeļu ēdienkartē izvēle ir gaužām skopa. Interesanti, ka Tokijas izstādē starp japāņu autoražotājiem aktīvu dalību ņem vācieši, tostarp BMW, Audi, Volkswagen, Porsche un Mercedes. Iespaidīga izmēra stendi un žilbinošas prezentācijas ir kārtējais apliecinājums, ka vācu automašīnas šeit tiek turētas augstā cieņā. Starp citu, vietējai publikai īpašs statuss un stilīguma fons ir garantēts, ja japāņu auto vietā izvēlēsies braukt pie vācu modeļa stūres, turklāt pati stūre, tāpat kā pie mums, būs novieta kreisajā, nevis labajā pusē. Vēl viens interesants novērojums – lai cik tas jocīgi izklausītos, līdzās Nissan alianses partnera Renault samērā loģiskai klātbūtnei savus jaunumus izrādīja arī franču Citroen un Peugeot. Tajā pašā laikā korejiešu KIA un Hyundai modeļi Tokijas izstādei ir gājuši ar līkumu.