Mazumtirdzniecība

Turkebab par vēdergraižu skandālu: SPKC nezina, ar ko saslimuši cietušie, bet zina, kurš vainīgs

Gunta Kursiša, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Kebabu tirgotava Turkebab paudusi neizpratni par Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) starpziņojumu, kurā norādīts, ka festivāla Positivus laikā notikušie saslimušanas gadījumi saistīti ar Turkebab, un uzsver, ka pierādījumu - analīžu rezultātu - par ēdināšanas iestādes vainu vēl aizvien nav.

«Mēs vēlētos, lai vispirms būtu skaidrība un tad vainīgā publiska pasludināšana, nevis otrādi. Tāda attieksme piestāvētu atbildīgām valsts institūcijām,» savā paziņojumā pauda Turkebab pārstāvji, norādot, ka vēl aizvien no SPKC nav saņēmuši analīžu rezultātus. «SPKC būtībā saka, kas nezina, ar ko saslimuši cietušie, bet zina, kurš vainīgs,» norāda ēstuves pārstāvji.

«Joprojām esam satraukušies, kas īsti izraisīja saslimšanas festivālā Salacgrīvā. 21. jūlijā festivālā paņemto analīžu rezultāti mums tika solīti jau otrdien, bet kādēļ to sniegšana aizkavējas – nezinām,» savā Facebook lapā norāda Turkebab pārstāvji. «Ja esi publiski pasludināts par vainīgu, tad jāsaprot par ko, jāatrisina problēmas un jādzīvo tālāk,» norādīts kebabu ēstuves paziņojumā.

«SPKC saka, ka bijuši pārkāpumi ēdināšanā un apgalvo, ka saslimšanās vainīgi kebabi, un min datus par stafilokoku paraugu testēšanas rezultātiem pārtikas paraugos. Kas notiek praksē? Hospitalizējot slimniekus, parasti tiem veic kuņģa skalošanu, veicot kuņģa satura analīzes. Veic arī citas analīzes. Cik mēs zinām, laboratoriju aprīkojums Latvijā ir visnotaļ izcils. Un tagad, uzmanību, svarīgs jautājums. Kā jūs domājat, cik pacientiem analīzēs konstatēja ko tādu, kas varētu izraisīt saslimšanu, ieskaitot, kam cēlonis varētu būt slikta pārtika? Atbilde ir satriecoša. NEVIENAM,» pausts uzņēmuma komentārā. Uzņēmums pauž neizpratni, ka SPKC savā starpziņojumā norādījusi, «ka saslimšanu var izraisīt arī mikrofloras toksīni (?). Bet šādas analīzes nav veiktas».

«Apgalvojums, ka visi saslimušie lietojuši uzturā mūs kebabus, un tas viņus vieno, it kā ir pārliecinošs. Bet mēs būtu nekavējoties «atmaskoti» arī tad, ja būtu, piemēram, atbildīgi par biļešu kontroli pie ieejas vai būtu uzstādījuši tualetes. Jo arī tad būtu patiesība, ka visi saslimušie bijuši saskarē ar mūsu uzņēmumu. Šahs un mats!» pauž Turkebab pārstāvji, norādot, ka «diemžēl, masu festivāli nav tie sterilākie pasākumi un parasti ar vismaz vēdersāpēm, nemaz nerunājot par vemšanu un galvassāpēm, ārstu rokās nonāk kāds pulciņš apmeklētāju. No starpziņojuma rodas iespaids, ka Positivus viss bijis izcili sterili, izņemot gadījumu ar kebabu cienītājiem.»

Jau vēstīts, ka, veicot pacientu aptauju, epidemiologiem radās aizdomas, ka saslimšanas varētu būt saistītas ar vienu no festivāla ēdināšanas vietām, jo simptomi cilvēkiem parādījušies 3-4 stundu laikā pēc ēšanas.

Iepriekš rakstīts, ka, izanalizējot informāciju, kas savākta kopā ar Pārtikas un veterināro dienestu (PVD), SPKC epidemiologi secinājuši, ka 17 festivāla laikā saslimušos vieno SIA Turkebab produkcijas lietošana un saslimušie, visticamāk, inficējušies ar piesārņotu pārtiku, kas saturējusi mikroorganismus un to izdalītos toksīnus. SPKC starpziņojums ir pieejams šeit.

Tāpat SPKC epidemiologi pauda, ka slimnīcā nogādātie pacienti bija vissmagāk saslimušie, un neizslēdz, ka cilvēki ar vieglākām saslimšanas formām pie mediķiem, iespējams, nemaz nevērsās un nodarbojās ar pašārstēšanos vai devās ārstēties mājās.

Festivāla laikā Turkebab apmeklēja 4000 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Turkebab apgrozījums Positivus skandāla dēļ jūlija pēdējā nedēļā krities par 10-20%

NOZARE.LV, 13.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kebabu tirgotāja SIA Turkebab apgrozījums šā gada 30.nedēļā, salīdzinot ar iepriekšējām divām nedēļām, samazinājies par aptuveni 10-20%, apgalvoja Turkebab direktore Jeļena Uresina.

Viņa norādīja, ka tas ir saistīts gan ar informāciju medijos par saindēšanās gadījumiem festivālā Positivus, gan arī karsto laiku, kas bija vērojams jūlija pēdējā nedēļā, no 23. līdz 29.jūlijam.

Uresina precizēja, ka saistībā ar Positivus un informāciju, kas sekoja pēc tā, apmeklētāju kritums bija vērojams jau pēc 22.jūlija. Savukārt dienās, kad bija īpaši karsts laiks, tika novērots lielāks apgrozījuma kritums.

«Iespējams, daudzi cilvēki izbrauca ārpus Rīgas,» sacīja Uresina.

Apgrozījuma krituma svārstības 10-20% robežās Uresina skaidroja ar to, ka uzņēmuma apgrozījumam nav raksturīga sezonalitāte. Apgrozījums ir vienmērīgs visu gadu. Turklāt līdz atgadījumam ar Positivus festivāla apmeklētājiem Turkebab nebija novērotas izteiktas svārstības apmeklētāju skaitā. Tendence bija kāpjoša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Uzņēmums: Nav tiešas saistības starp Turkebab un saslimšanas gadījumiem Positivus festivālā

LETA, 24.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām nevar atrast tiešu saistību starp kebabu tirgotāju SIA Turkebab un saslimšanas gadījumiem Positivus festivālā, apgalvoja TurKebab direktore Liene Uresina.

Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) sācis epidemioloģisko izmeklēšanu saistībā ar desmit toksikoinfekcijas gadījumiem festivāla Positivus apmeklētāju vidū 20.jūlijā. Arī Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) uzņēmuma tirdzniecības vietā konstatēja pārkāpumus, tomēr pēc to novēršanas 21.jūlijā atļāva uzņēmumam atsākt sniegt ēdināšanas pakalpojumus.

Uresina stāstīja, ka uzņēmums ir veicis iekšēju izpēti un noskaidrojis, ka, pēc izdotajiem čekiem, Turkebab ēdienus Positivus festivālā lietojuši gandrīz 4000 apmeklētāju.

Turkebab sazinājies ar Valsts epidemioloģijas centru. «Pēc sākotnējās informācijas aptaujājot cilvēkus ar saslimšanas simptomiem, vairāki bija ēduši Turkebab. Diemžēl vairākos gadījumos hospitalizētie intoksicējušies cilvēki nespēja atcerēties, kur ēduši. Vairāki hospitalizētie ēduši maltītes, tostarp šašlikus, citās vietās, bet pasākuma laikā ne reizi nav ēduši Turkebab,» norādīja ēdināšanas uzņēmuma vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

TurKebab līdzīpašnieks: krīzes komunikācijā atspēriena punkts sociālajos tīklos ir iepriekš veiktie «mājasdarbi»

LETA, 02.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krīzes komunikācijā atspēriena punkts sociālajos tīklos ir «mājasdarbi», kas padarīti iepriekš, strādājot ar auditoriju un audzējot to, norādīja kebabnīcu TurKebab līdzīpašnieks un komunikācijas vadītājs Andis Zusts.

TurKebab 2012.gada vasarā aktīvi izmantoja sociālos medijus, skaidrojot situāciju pēc saindēšanās gadījumiem festivālā Positivus.

Zusts aģentūras LETA sociālo mediju vortāla Webradar.lv rīkotajā diskusijā par sociālajiem medijiem norādīja, ka vasarā "TurKebab" nācies iet cauri «savai mazai cīņai» un kebabnīcai bija auditorija, kurai kā pirmavotam varēja nodot savu ziņu. Pretējā gadījumā var veidoties situācija, kad pretī ir valsts institūcija, kas izplata informāciju tai interesējošā veidā, bet uzņēmumam nav sava rupora, skaidroja Zusts.

«Kāpēc Swedbank vienmēr iziet sausi no situācijas? Tas ir milzīgais darbs, kas ikdienā tiek izdarīts, lai banka būtu uzticama un šī uzticamība būtu liela. Tajā brīdī, kad ir krīze, izej cauri sausāks,» sprieda TurKebab līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Turkebab pārsūdzēs PVD lēmumu par noteikto 250 latu sodu

NOZARE.LV, 17.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kebabu tirgotājs Turkebab Express pārsūdzēs Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) lēmumu noteikt 250 latu naudas sodu par pārkāpumiem izbraukuma tirdzniecībā Salacgrīvā šā gada 21.jūlijā, informēja Turkebab direktore Jeļena Uresina.

Detalizēta vēstule ar sūdzības pamatojumu pēc piekritības iesniegta PVD Ziemeļrīgas pārvaldē. Turkebab Express uzskata, ka soda pārsūdzēšanai ir pietiekams pamats.

Līdz sūdzības izskatīšanai uzņēmums nesniegs sīkāku informāciju par sūdzības saturu, sacīja Uresina.

Jau ziņots, 3.augustā par izbraukuma tirdzniecības pārkāpumiem festivālā Positivus, kā arī pārkāpumiem citos ražošanas cehos SIA TurKebab tiks piemērots 450 latu liels naudas sods.

«Par pārkāpumiem festivāla laikā uzņēmumam piemērots 250 latu sods. Maksimālais sods - 350 lati - nav piemērots, jo uzņēmums gan festivāla laikā, gan arī pēc tam darīja visu, lai konstatētos pārkāpumus novērstu un nepieļautu turpmākus draudus patērētāju veselībai. Papildu šim administratīvajam sodam PVD par SIA TurKebab Doner Production ražošanas cehā konstatētajiem pārkāpumiem ir piemērojis vēl 200 latu naudas sodu. Tas nozīmē, ka kopējā uzņēmumam piemērotā soda nauda ir 450 lati,» sacīja PVD pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Positivus festivāla laikā ņemtajos SIA TurKebab liellopu gaļas kebaba paraugos - gan pusfabrikātā, gan gatavajā produktā ir laboratoriski konstatēta nepieļaujami liels stafilokoka (S.aureus) daudzums, kā arī stafilokoka enterotoksīns, informē PVD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests uzņēmumam Turkebab Express par festivāla Positivus laikā konstatētajiem pārkāpumiem ir piemērojis 250 latu naudas sodu. Maksimālais sods – 350 lati nav piemērots, jo uzņēmums gan festivāla laikā, gan arī pēc tam darīja visu, lai konstatētos pārkāpumus novērstu un nepieļautu turpmākus draudus patērētāju veselībai.

Papildus šim administratīvajam sodam PVD par SIA TurKebab Doner Production ražošanas cehā konstatētajiem pārkāpumiem ir piemērojis vēl 200 latu naudas sodu. Tas nozīmē, ka kopējā uzņēmumam piemērotā soda nauda ir 450 lati.

PVD veica ārpuskārtas pārbaudi SIA TurKebab tirdzniecības vietā Positivus festivāla laikā, jo Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) epidemiologi informēja, ka vairāki festivāla apmeklētāji pēc SIA TurKebab gatavoto kebabu ēšanas sūdzas par sliktu pašsajūtu.

PVD inspektori kebabu tirdzniecības vietā konstatēja vairākus pārkāpumus, kas varēja veicināt patērētāju saslimšanu, proti – pārtika tika gatavota un uzglabāta neatbilstošā temperatūrā, tirdzniecības vietā nebija nodrošināta atbilstoša ūdensapgāde dārzeņu, salātu, virtuves piederumu un darbinieku roku mazgāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) epidemiologi laika posmā no 21.07.2012. līdz 23.07.2012. saņēma informāciju par 18 festivāla Positivus apmeklētājiem, kuriem konstatēti zarnu infekcijas simptomi. Epidemioloģiskās izmeklēšanas laikā noskaidrots, ka 17 saslimušie festivāla laikā uzturā lietojuši SIA TurKebab produkciju.

Neviens cits kopīgs riska faktors saslimušajiem nav konstatēts, liecina SPKC sniegtā informācija medijiem.

Saslimušajiem cilvēkiem pārtikas toksikoinfekcijas simptomi (slikta dūša, vemšana, vājums, dažiem caureja, sirds klauves, galvas sāpes, svīšana) parādījās vidēji četras līdz piecas stundas pēc vistas un vistas un liellopu gaļas kebaba lietošanas uzturā.

Saslimušie festivāla dalībnieki TurKebab produkciju ēduši laika posmā no 20.07.2012 pēcpusdienas līdz 21.07.2012. rītam.

No pasākuma norises vietas slimnīcā nogādāti 15 slimnieki (trīs cilvēki atteicās no hospitalizācijas) – 10 Vidzemes reģionālajā slimnīcā, četri Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) stacionārā Latvijas infektoloģijas centrs (LIC) un viens Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan notiek lietotāju migrācija starp sociālajiem tīkliem, daļai Latvijas portāla Draugiem.lv lietotāju aktīvāk pievēršoties Facebook, pašmāju sociālajā tīklā iesaistās cilvēki, kuri iepriekš ar virtuālo vidi bijuši uz «jūs, uzskata eksperti, kuri ir vienisprātis, ka Draugiem.lv ir pāragri «apglabāt».

Dzērienu ražotāja Aldaris komunikāciju direktore Laura Krastiņa norādīja, ka Facebook aug un attīstās, taču kompānijas piemērs rāda, ka nav piepildījušās pirms dažiem gadiem izteiktās prognozes, ka viss notiks Facebook un Twitter tīklos. Tieši portālā Draugiem.lv ražotājam ir lielākais profils, lai gan darbošanās tur sākta tikai pērn. Tagad lapai "Draugiem.lv" ir aptuveni 40 000 sekotāju. Vērtējot pēc auditorijas, kas ir Aldara produktu patērētāji, viss notiek Draugiem.lv, sprieda Krastiņa.

Arī digitālās aģentūras Digibrand sociālo mediju stratēģis Aldis Blicsons aicināja «neglabāt» vēl Draugiem.lv, piebilstot, ka to jau mēģināja darīt 2011.gadā. Savukārt kebabnīcu TurKebab līdzīpašnieks un komunikācijas vadītājs Andis Zusts norādīja, ka ikvienai platformai ir lēcieni un «aizgulēšanās», tāpēc nevar kādu projektu «apglabāt», jo nevar paredzēt, kādi uzlabojumi tiks veikti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Uzņēmumi: 2012. gada kļūdas sociālajos tīkos - klusēšana, atbilžu nesniegšana laikā un bezgaumība

Nozare.lv, 08.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par lielākajām kļūdām sociālajos tīklos 2012. gadā uzņēmumu pārstāvji uzskata klusēšanu, ja lietotāji sāk mazāk komunicēt, atbilžu nesniegšanu lietotājiem ērtākajā laikā un bezgaumību.

Minot savu piemēru, virtuļu ražotājs un tirgotājs ZeDonats pārstāvis Reinis Silovs norāda, ka pavasara mēnešos aktivitāte Twitter vidē samazinājusies - mazāk rakstīja cilvēki un arī ZeDonats sāka mazāk rakstīt. Taču šādu klusēšanu viņš novērtējā kā kļūdu. Tiklīdz uzņēmums atsācis aktīvāk rakstīt, arī lietotāji sākuši komunicēt vairāk.

SIA Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis savukārt norādīja uz ierastā darba laika neatbilstību laikam, kad lietotājiem ērtāk sazināties ar uzņēmumiem. «Ir ierasts, ka darba laiks ir no plkst.9 līdz 18, bet klients atnāk mājās [pēc darba] un viņam pēkšņi «deg» plkst.21. Viņam «sāp», un viņš «bļauj», un visi draugi sāk just līdzi. Paskatāmies - izrādās, «ugunsgrēks»,» vērtēja Spoģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Studentu lielākie tēriņi – ēdināšanai un apģērbam

Dienas Bizness, 11.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Runājot par iepirkšanās paradumiem, studentu vidū tēriņi galvenokārt tiek veikti ēdināšanai, apģērbam un izklaides/kultūras pasākumiem, secināts ISIC aptaujā, kurā piedalījās studenti, skolēni un pasniedzēji no dažādām Latvijas mācību iestādēm.

Kā populārākā nozare, kurai studenti atvēl savus līdzekļus, tiek atzīta ēdināšana, ko par svarīgu uzskata 33% aptaujāto. Apģērbu un apavu veikali ierindojas 2. vietā, no visiem respondentiem 16% izvēlas šo nozari par sev aktuālāko.

Arī izklaide un kultūra jauniešu vidū ir populāra, to atzīst 8% aptaujāto studentu.

Aptaujā arī atklāts, ka studenti visbiežāk izmanto ātrās ēdināšanas iestādes, pa «draudzīgākajiem» atzīstot – Hesburger, McDonald, Pica LuLu, Kebabs FIX un Turkebab.

ISIC Latvia trīs mēnešu garumā aicināja studentus aizpildīt aptauju par ikdienas iepirkšanās paradumiem. Aptaujā kopumā piedalījās 1 500 respondenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Noteikti laba servisa uzņēmumi 2013

Žanete Hāka, 15.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies klientu servisa kvalitātes uzlabošanas kampaņa Uzslavē labu servisu!, un apbalvoti uzslavētākie uzņēmumi dažādās nominācijās trīs kategorijās – «Bizness patērētājam», «Bizness biznesam» un «Valsts un pašvaldību iestādes».

Martā sabiedrība vērtēja labo klientu servisu un uzslavēja uzņēmumus un valsts, pašvaldību iestādes portālā uzslave.lv. Paralēli uzslavām norisinājās ekspertu vērtējumi, ko veica Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera un Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija. Savukārt Labsserviss.lv sadarbībā ar Dive Latvija visu martu veica klientu servisa kvalitātes pētījumu Slepenais pircējs.

Kā uzslavētākais uzņēmums B2B kategorijā apbalvots SIA Officeday Latvia.

Par sabiedrībai un vienlaikus arī uzņēmējiem draudzīgāko pašvaldību vai tās iestādi tika atzīta Siguldas pilsētas dome, savukārt nominācijā «Sabiedrībai draudzīgākā padotības/pārraudzības valsts pārvaldes iestāde» apbalvojumu saņēma Latvijas Patentu valde. Tāpat kā «Uzņēmumiem draudzīgākā padotības/pārraudzības valsts pārvaldes iestāde» nosaukta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītā mobilā lietotne Qfer ir piesaistījusi 100 000 lietotāju un turpina augt. Mobilā lietotne palīdz sameklēt un izvēlēties speciālos piedāvājumus .

Qfer mērķis ir apvienot vienkopus visu uzņēmumu īpašos piedāvājumus un ļaut cilvēkiem atrast jaunas vietas pilsētā dažu sekunžu laikā. Pakalpojums ir pieejams Android un iOS vidēs. Veicot tikai divus klikšķus, lietotājs var saņemt izvēlēto piedāvājumu no Čili Pica, Hesburger, Ghetto Burger, Turkebab, Can Can Pica, Wok To Walk un vēl daudzām iestādēm.

Līdz šim tikai dažas Latvijā radītās lietotnes ir sasniegušas 100 000 lietotāju skaitu, tostarp, maksājumu rīks Mobilly un Swedbank mobilā lietotne. Dibinātāji ir optimistiski par sava pakalpojuma nākotni:

«Mēs jau tagad attīstām lietotni Lietuvā, gatavojamies uzsākt darbību lielākos tirgos un uzlabot tehnoloģisko risinājumu,» atklāj viens no uzņēmuma dibinātājiem Arturs Burņins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Caur Skype konsultē klientus jebkur pasaulē

Anda Asere, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Lai kaut kas izdotos, ir jāsapņo. Es nekad mūžā nevarēju iedomāties, ka varētu trenēt cilvēkus visā pasaulē.

Personīgās izaugsmes trenerei Lienei Uresinai ir klienti Brazīlijā, Amerikā, Zviedrijā, Kiprā, Anglijā, kurus viņa konsultē, galvenokārt sazvanoties Skype

«Es nesaucu sevi par kouču tikai tāpēc, ka esmu ieguvusi sertifikātu. Man ir pieredze biznesā, es saprotu uzņēmēju problēmas. Regulāri mācos, braucu uz labākajiem semināriem,» saka Liene Uresina, SIA TK II Liepiņas pakalpojumi vadītāja. Viņa joprojām ir iesaistīta arī ģimenes uzņēmumā TurKebab, bet šobrīd viņas fokusā ir personīgās izaugsmes treniņi citiem uzņēmējiem, palīdzot viņiem sasniegt augstākus mērķus. Lienes pašas mērķis ir pakalpojumu klāstu paplašināt un nodarboties ne vien ar individuālo koučingu, bet arī vadīt grupu treniņus, tādējādi palīdzot lielākam skaitam uzņēmēju, kā arī veidot tiešsaistes programmas internetā.

Komentāri

Pievienot komentāru