Mazumtirdzniecība

Uzrunās tirgotājus ar kampaņu «Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?»

Lelde Petrāne, 31.08.2016

Avots: Latvijas alkohola nozares asociācija

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunajam mācību gadam sākoties, Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) uzsāk kampaņu «Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?». Kampaņa pievērsīs pastiprinātu uzmanību alkohola lietošanas problēmai nepilngadīgo personu vidū un atgādinās tirdzniecības uzņēmumu pārdevējiem, bāru un kafejnīcu darbiniekiem par aizliegumu pārdot alkoholu nepilngadīgiem pircējiem.

Kampaņas ietvaros ir izstrādāti emocionāli uzrunājoši vizuālie materiāli, kurus saviem darbiniekiem izplatīs vairāk nekā trīssimt veikalu visā Latvijā, tostarp Mego, Prisma, Elvi veikalu tīklos, Alk Outlet, kā arī Latvijas balzams veikalos.

Kampaņas mērķis ir likt katram pārdevējam aizdomāties un atbildīgi attiekties pret to, vai jaunietis, kurš vēlas iegādāties alkoholisko dzērienu, ir pietiekoši vecs, lai to lietotu.

«Kampaņu vēlamies uzsākt ar jauno mācību gadu, iesaistot tajā vairākus sociāli atbildīgus veikalu tīklus. Diemžēl mācību gada sākums nereti saistās tieši ar alkohola lietošanu nepilngadīgu jauniešu vidū, tādēļ mūsu veidotajai kampaņai šis ir nozīmīgs laiks. Vēlamies atbalstīt tirgotājus un aicināt vienmēr padomāt, vai jaunietis ir sasniedzis atbilstošu vecumu, lai atļautos lietot alkoholiskos dzērienus,» skaidro Latvijas alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Dāvis Vītols.

Veikalos darbinieku telpās tiks izvietoti uzrunājoši informatīvie materiāli, kā atgādinājums rūpīgāk izvērtēt, vai pārdot alkoholisko dzērienu jaunietim, neprasot dokumentus. Šādi materiāli tiks izvietoti arī bāros, restorānos un kafejnīcās.

«Mērķis nav kādu aizvainot, bet gan aicināt ikvienu pārdevēju aizdomāties, kā būtu, ja tu pārdotu alkoholu pats savam nepilngadīgajam bērnam, un kādas varētu būt tā lietošanas sekas,» skaidro D. Vītols.

Statistika rāda, ka gandrīz puse jauniešu līdz piecpadsmit gadu vecumam kaut reizi ir bijuši spēcīgā alkoholiskā reibumā, un katrs desmitais jaunietis piecpadsmit gadu vecumā reizi nedēļā lieto kādu alkoholisko dzērienu.

LANA izveidota 2013.gada septembrī, apvienojoties līdzšinējām ražotāju un tirgotāju apvienībām un tādejādi kļūstot par lielāko šīs nozares pārstāvi Latvijā. Šobrīd LANA apvienojušies septiņi Latvijas lielākie nozares uzņēmumi: AS Latvijas balzams, SIA LIVIKO, SIA Pernod Ricard Latvia, SIA Dunker Latvija, SIA Prike Latvija, SIA Drinks Distribution, SIA AMBER DISTRIBUTION LATVIA.