Jaunākais izdevums

Sekojot modes tendencēm, zviedru Volvo ir radījis pilnīgi jaunu dzinēju paaudzi, kas jau ir pieejama gandrīz visos modeļos, izņemot pašreizējo XC90.

Svarīgi ir piebilst, ka turpmākajos gados jaunie motori būs neatņemama visu Volvo modeļu sastāvdaļa, kuri tiks būvēti uz jaunās t.s. SPA platformas.

Pašu spēkiem radītās motoru paaudzes dīzeļmotori un benzīnmotori tiek veidoti, balstoties uz divu litru tilpuma četrcilindru agregātu bāzes. Tos apkarinot ar dažāda izmēra turbīnām un/vai kompresoriem, tiks panākta motoru jaudu daudzveidība. Sāksim ar to, ka tie ir pilnīgi jaunas paaudzes motori, kuros plaši izmantots alumīnijs un citi modernie materiāli, ļaujot spēka dzelzim nomest 30 līdz 50 kilogramus liekā svara. Volvo jauno motoru unifikācijas plāns paredz plašu pielietojumu, sākot no pašiem mazākajiem Volvo priekšpiedziņas auto un beidzot ar lielāko un prestižāko SUV modeli XC 90.

Pārbaudīta draudzība ar japāņu automātu

Neapšaubāmi viens no jauno motoru galvenajiem balstiem ir japāņu kompānijas Aisin astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba, kuras mērķis ir maksimāli izspiest visu sulu no motoriem, kas nepieciešama auto virzīšanai uz priekšu, vienlaikus pedantiski cīnoties par katru patērētās degvielas pilienu. Būtībā tā ir labi pazīstamā Aisin sešpakāpju automāta, kas līdz šim plaši un veiksmīgi izmantots Volvo modeļos, nākamā attīstības fāze. Pats galvenais, ka praksē jaunās tehnikas tandēms darbojas nevainojami, nodrošinot labāku veiktspējas un patērētās degvielas efektivitātes attiecību.

Pagaidām tikai ar priekšpiedziņu

Vismaz pagaidām jauno D4 dīzeli ar sešpakāpju mehānisko vai Aisin astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu varēs iegūt tikai kombinācijā ar priekšpiedziņas auto. T5 245 ZS jaudīgo benzīna motoru ir iespējams iegādāties tikai un vienīgi apvienojumā ar automātisko ātrumkārbu. Paredzamā nākotnē jauno motoru gammu papildinās T6 306 ZS benzīnmotors, kas arī tiks salaulāts ar Aisin astoņpakāpju pārnesumkārbu. Tiem, kuri vēlēsies jauno motoru un automātu ieraudzīt uz pilnpiedziņas auto, vajadzēs gaidīt vismaz līdz šī gada beigām, kad uz Parīzes autoizstādes dēļiem debitēs pilnīgi jaunais XC90 SUV modelis. Vēlāk jaunais auto ar nepacietību tiks gaidīts arī Latvijas Volvo tirdzniecības vietās. Pirmo no jaunākās paaudzes motoriem, proti, 181 ZS jaudīgo četrcilindru D4 motoru un Aisin jaunā automāta savienību šo rindu autoram izdevās notestēt uz Volvo S60. Pirmie novērojumi apliecina, ka jaunais dīzelis salīdzinājumā ar pieccilindru 163 ZS dīzeli ir kļuvis klusāks un motora vibrāciju jau miera stāvoklī ir ievērojami mazāk. Pats svarīgākais atskaites punkts ir tas, ka motors ir taupīgāks un videi draudzīgāks. Pēc papīriem jaunais dīzelis pret piecilindru 163 ZS dīzeli ir par 14% ekonomiskāks, proti, kombinētajā ciklā uz 100 kilometriem patērēs 4,2 litrus – par 0,6 litriem mazāk. Ņemot vērā, ka aiz testētā S60 muguras nebija pat 1000 nobrauktu kilometru, vidējais degvielas patēriņš svārstījās robežās starp 6 un 6,5 litriem. Tas nozīmē, ka ideālos braukšanos apstākļos pieci litri ir reāli sasniedzams lielums. Vēl iespaidīgāki ekonomijas rādītāji tiek solīti 245 ZS jaudīgajam T5 un 306 ZS jaudīgajam T6 benzīnmotoram, piemēram, degvielas taupības ziņā pret vecās paaudzes motoriem tie būšot pat par 40% ekonomiskāki. Atgriežoties pie testētā dīzeļmotora, var secināt, ka pie zemiem un vidējiem motora apgriezieniem pārnesumkārbas slēgšanās ir akadēmiski precīza un paklausīga. Jāpiebilst, ka motoram ir divas dažāda izmēra turbīnas. Mazākā no tām pildīs kompresora funkcijas, maksimālo darbu uzņemoties pie maziem un vidējiem motora apriezieniem, lai pilnībā izskaustu t.s. turbobedres efektu, savukārt pie augstiem motora apgriezieniem stafeti pārņems lielākā turbīna. Nav jau tā, ka pārnesumu pārslēgšanās brīži ir pilnīgi nemanāmi, tos ar muguras smadzenēm var gan sajust, taču tie ir premium klases auto zibenīgi ātri un baudāmi.

Taupība pārākajā pakāpē

Jaunā dīzeļa un Aisin transmisijas savienība pēc definīcas ir radīta, lai, audzējot jaudas rādītājus, samazinātu degvielas patēriņu, kā arī kaitīgo CO2 izmešu daudzumu. Šo misiju daudz uzstājīgāk spēsiet izpildīt, ja uz vadības paneļa aktivizēsiet ECO+ pogu. Tajā brīdī akseleratora pedālim tiks uzlikti neredzami žņaugi, neļaujot parādīt motora maksimālās spējas, bet pārnesumi tiks pārslēgti savlaicīgāk jeb pie zemākiem apgriezieniem. Visbeidzot start/stop sistēma atslēgs dzinēju jau tad, kad auto tikai vēl ripos pie krustojuma, kurā luksoforā deg sarkanā gaisma. Pēc papīriem ECO+ režīmā motors tiks izslēgts brīdī, kad auto ātrums būs zemāks par 7 km/h. Volvo eksperti gan uzsver, ka drošības nolūkos, elektronika pirms tam būs rūpīgi izanalizējusi visus riska faktorus, lai pārlieku lielā taupība nekaitētu elementārai drošībai. Jāatzīst godīgi, ka parastā start/stop sistēmas pašrocīgā motora izslēgšana un ieslēgšana apstāšanās brīžos pie intensīvas vizināšanās pa pilsētu jau ir kaitinoša, toties motora izslēgšanās gaitā ir vēl dīvaināks un biedējošāks pasākums, mulsinot stūrēs vīru, ka ar auto ir atgadījies kaut kas nelāgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mātes kompānijas uzticība īstenojas vēsturiski lielākajās investīcijās Volvo attīstībā un inovācijā, un ražošanas repatriācija uz Zviedriju notiek paralēli biznesa globalizācijai. Volvo Cars Group Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģiona importētāju vadītājs Hesus Fernandezs de Mesa (Jesus Fernandez de Mesa) sarunā ar db.lv arī droši apgalvo, ka autonomā braukšana ir netālā nākotnē.

Kā interpretēt Volvo atjaunoto autosalonu Rīgā – kā izplešanos, nostiprināšanos?

Mums gadiem ilgi Baltijā ir ļoti labi partneri, un šis mums ir tāds kā otrais medusmēnesis, jo Volvo patlaban visās darbības jomās investē tādā apjomā, kā nekad iepriekš. Bez nopietnas partnerības konkrētos tirgos tas nebūtu jēdzīgi un nenotiktu. Tas, ka šāda atjaunošanās Baltijā notiek, norāda uz to, ka mūsu partneri šeit ir ārkārtīgi labi sapratuši mūsu vēsti, un šīs investīcijas tiek liktas lietā.

Jāuzsver, ka tās nav investīcijas vienkārši fasādē. Jaunās telpas ir ļoti skaistas, tomēr lieliskākais ir iekšā, un tā ir klientu apkalpošana un klientu pieredze. Tas nozīmē personalizētās apkalpošanas (Volvo Personal Service jeb VPS) iedzīvināšanu arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo Trucks novembrī testa braucienos Spānijā iepazīstināja ar jaunajām kravas automašīnām, kas darbojas ar sašķidrināto dabasgāzi (liquefied natural gas – LNG), kas ļauj pazemināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu atmosfērā par 20–100%. Tādējādi Volvo Trucks ideja ievērojami samazināt smago transportlīdzekļu kaitīgo ietekmi uz klimatu ir kļuvusi par realitāti. Volvo Trucks prezentēja sešas kravas automašīnas, kas darbojas ar dabasgāzi kombinācijā ar dīzeļdegvielu (5%). Jaunie kravas automašīnu modeļi Volvo FH LNG un Volvo FM LNG var strādāt ar biogāzi, samazinot kaitīgo CO2 izmešu emisiju līdz 100%, kā arī ar dabasgāzi, kas samazina izmešu apjomu līdz 20%, salīdzinot ar gāzes un dīzeļa dzinēju. Tāpat salīdzinājumā ar kravas automašīnām, kas strādā ar dīzeļdzinēju, jaunās kravas automašīnas izmanto 15–25% mazāk degvielas, un, izmantojot LNG, salīdzinot ar dīzeļdzinēju, ietaupījums veido 40%. Volvo Trucks pārstāvji uzsver, ka kravas automašīnas, kas izmanto LNG, ar pilnu tvertni var mērot no 550 līdz 1000 kilometriem atkarībā no transportlīdzekļa modeļa un 1 kg LNG rada tikpat daudz enerģijas kā 1,39 litri dīzeļdegvielas.

LNG patlaban lielākoties izmanto ražošanas nozarē, taču tā ir arī ļoti laba iespēja palielināt konkurētspēju degvielas jomā un samazināt apkārtējās vides kaitīgo piesārņojumu, norāda Volvo Trucks pārstāvji. Kā zināms, šā gada maijā Eiropas Komisija pieņēma regulu, kas liek kravas automašīnām samazināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu. Volvo Trucks šajā regulā saskata iespēju, kā paplašināt LNG izmantošanu tirgū. “Mūsu vīzija ir kaitīgo izmešu apjoms nulles līmenī, tiesa gan, tam nederēs viens vienkāršs risinājums, bet gan vesels risinājumu komplekss,” stāsta Volvo Trucks apkārtējās vides un inovāciju direktors Larss Martensons.

“Es uzskatu, ka gāze ir dzīvotspējīgs veids dīzeļdegvielas nomaiņai kravas automašīnām, kas brauc tālajos maršrutos,” norāda Volvo Trucks produktu menedžeris Matss Frenzens. Viņš uzsver, ka, lai arī biogāzi ražo ierobežotā daudzumā, ilgtermiņā dabasgāzes pieejamība ir lieliska perspektīva. Saskaņā ar zinātnieku prognozēm attiecībā uz enerģētikas attīstību 21. gadsimtā dabasgāze kļūs par galveno enerģijas avotu pasaulē. To izmantos dažādās nozarēs, tostarp lauksaimniecībā, komunālo pakalpojumu sektorā un, protams, transporta sektorā, kas ir īpaši perspektīvs virziens starptautisko pārvadājumu izaugsmes dēļ, ņemot vērā šķidrās degvielas pieejamību un nosacījumu samazināt toksisko izmešu apjomu atmosfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 2.novembrī Rīgā, Skanstes ielā 33, tiks atklāts atjaunotais Volvo autosalons. Autocentra atjaunošanā ieguldītais investīciju apjoms sasniedz 870 000 eiro, informē Mūsa Motors Rīga sabiedrisko attiecību konsultante Inese Lukaševska.

«Mūsu mērķis ir būt starp trīs pārdotākajiem premium klases auto zīmoliem Latvijā,» uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā Roberts Ozoliņš.

Atjaunotajā Volvo salonā tiks veikta tikai jaunākās markas Volvo automašīnu tirdzniecība, rezerves daļu un aksesuāru tirdzniecība, kā arī nodrošināts augstākās klases serviss atbilstoši jaunajam VPS (Volvo personal service) standartam. Kā uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā, Roberts Ozoliņš, pēdējo gadu laikā Volvo zīmols būtiski mainās, attiecīgi līdzi ir jāmainās arī klientu apkalpošanas videi, paradumiem, sajūtām un pieredzei, ko klients gūst, apmeklējot salonu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Skanstes ielā 33, atklāts atjaunotais Volvo autocentrs, kurš tapis atbilstoši jaunajam Volvo Retail Experience standartam.

«Vēlamies apliecināt, ka Volvo ir citāda, taču līdzvērtīga izvēle vācu premium klases auto zīmoliem. Tāpēc uzskatām, ka izvirzītais mērķis iekļūt Top 3 pārdotāko premium klases auto zīmolu vidū ir sasniedzams jau tuvāko gadu laikā,» uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā Roberts Ozoliņš.

Autosalona kopējā platība ir gandrīz 700 m2. Salons pieredzējis ievērojamas izmaiņas un uzlabojumus dizaina, plašuma un funkcionalitātes ziņā. Pārmaiņas ir skārušas ne tikai autosalona ārējo izskatu, bet arī servisa darbu. Autocentrā būs pieejamas vairākas specializētās zonas. Vienlaikus paredzēts, ka salonā izvietotās automašīnas tiks aprīkotas ar atbilstošas jaudas elektrības pieslēgumu, kas ir saistīts ar Volvo paziņojumu līdz 2025. gadam saražot miljonu ar elektrību darbināmu vai hibrīda automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo XC 90 sāk jaunu spēli

Aldis Zelmenis, 29.08.2014

Volvo XC90 ir viens no šā gada visvairāk gaidītajiem sērijveida modeļiem. Vienīgi žēl, ka šī auto tīkotājiem vajadzēs bruņoties ar pacietību, jo tā ražošana sāksies tikai 2015. gada sākumā, bet pirmos auto Latvijā, visticamāk, ierobežotā skaitā sagaidīsim tikai martā.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beidzot tas ir noticis! Otrās paaudzes Volvo XC90 modelis ir norāvis slepenības plīvuru.

Kaislīgākajiem Volvo faniem vajadzēja gaidīt divpadsmit gadus, lai piedzīvotu šo brīdi. Tam ir vairāki objektīvi un subjektīvi iemesli, taču galvenais pagrieziena punkts, kas ļāva zviedru kompānijai atmosties no dziļā miega, bija Volvo atbrīvošanās no Ford važām. 2010. gadā, kļūstot par ķīniešu autogiganta Geely īpašumu, viss kardināli mainījās. Būtībā no tā brīža Volvo lietas sāka mērķtiecīgi virzīties kalnā augšup. No jaunā saimnieka puses vairs nesekoja iepriekš pieredzētie tukšie solījumi un policejiskais uzraudzības stils, bet gan prāvas investīcijas jaunu modeļu izstrādē un pats galvenais – zviedru inženieriem bija brīvas rokas, lai īstenotu savas idejas. Tā nu ir iznācis, ka tieši Volvo XC 90 ir pirmais lielais projekts, kas tapis pilnībā no jauna. Jaunā modulārā SPA platforma, kas ir XC 90 rīcībā, ir viegli pielāgojama citu izmēru modeļiem, un tas vieš cerības, ka drīzumā Volvo modeļu klāsts tiks papildināts ar citiem nozīmīgiem jaunumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo XC40 ir tipisks pilsētnieks ar kompaktu izmēru un apņēmību izpildīt ne tikai to, kas pienākas urbānajai videi paredzētam auto

Eiropas gada auto 2018 tituls ir apstiprinājums tam, ka šī auto talanti ir pamanīti. Skaidrs ir arī tas, ka šis prestižais tituls automātiski nenozīmē to, ka auto ir bez grēka. Tādu XC40 ir pietiekami daudz, taču apsveicami, ka Volvo ir ielecis iepriekš neapgūtā auto segmentā, un pirmais iznāciens ir izdevies gana veiksmīgs.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Visādi jancīgi kloķīši, podziņas, drēbju un somiņu pakaramie, speciāls salvešu slēpnis automašīnas salonā un citi kičīgi labumi patiks sievietēm. Arī pēc pašmāju Volvo tirgotāju novērojumiem, XC40 pamatauditorija ir daiļais dzimums, kas, neraugoties uz solīdo cenu, slēdz draudzību ar mazāko Volvo krosoveru. Patrāpoties arī pretējais dzimums, taču visbiežāk tie esot mākslinieciskas novirzes profesiju pārstāvji ar īpašu dzīves uztveri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu uzņēmums Volvo Cars un taksometru pakalpojumu firma Uber prezentējusi kopīgi izstrādātu ražošanas automobili, kas spēj braukt patstāvīgi.

Uber un Volvo Cars 2016. gadā noslēdza inženiertehnoloģiju sadarbības līgumu un kopš tā laika izstrādājuši vairākus prototipus ar mērķi paātrināt uzņēmuma autonomo automobiļu izstrādi. Volvo XC90 SUV ir pirmais ražošanas automobilis, kas apvienojumā ar Uber autonomās braukšanas sistēmu spēj braukt pilnīgi patstāvīgi.

XC90 bāzes automobilis ir aprīkots ar galvenajām drošības funkcijām, kas ļauj Uber instalēt savu autonomās braukšanas sistēmu, kas, iespējams, ļaus nākotnē izmantot pašbraucošos automobiļus Uber tīklā kā autonomas koplietošanas pakalpojumu.

Volvo Cars autonomajai braukšanai gatavā ražošanas automobiļa svarīgākās īpašības ir vairākas rezerves sistēmas stūrēšanas un bremzēšanas funkcijām, kā arī akumulatora rezerves jauda. Ja kāda no primārajām sistēmām kāda iemesla dēļ nespēj darboties, rezerves sistēmas ir ieprogrammētas nekavējoties apturēt automobili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zagļi Volvo markas automašīnu īpašniekiem pēdējā gada laikā sagādā arvien jaunus «pārsteigumus», liecina If Apdrošināšanā saņemtie klientu atlīdzību pieteikumi. Tiekot zagti ne tikai Volvo spoguļi un lukturi, bet arī pilnpiedziņas vadības bloki.

Dažu nedēļu laikā If Apdrošināšanā esot saņemti jau četri KASKO polišu īpašnieku pieteikumi par nozagtiem Volvo pilnpiedziņas vadības blokiem. Visas zādzības notikušas Rīgā – centrā, Imantā, Purvciemā un Miera ielas rajonā. Pilnpiedziņas vadības bloki nakts laikā nozagti divām Volvo XC60 un divām XC90 modeļu automašīnām. Auto īpašniekiem aprēķinātie zaudējumi svārstās no 1000 līdz 2700 eiro.

«Zagļu pievēršanos tieši Volvo markas automašīnām skaidrojam gan ar to, ka Volvo Latvijā ir diezgan populārs auto, gan arī ar pieprasījumu pēc tā detaļām otrreizējā tirgū. Iesakām autoīpašniekiem, cik vien tas iespējams, novietot auto drošākās stāvvietās, kā arī konsultēties autoservisos par iespējām pilnpiedziņas vadības bloku stiprināšanai izmantot, piemēram, nestandarta skrūves,» stāsta If Apdrošināšana Atlīdzību daļas vadītāja Līga Bērziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Volvo S60 negrasās padoties

Aldis Zelmenis, 06.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru ražotājam Volvo jaunākā modeļa Volvo S60 debija nav tikai kārtējā paaudžu maiņa

Būtisks pagrieziens modeļa attīstībā ir tas, ka pirmo reizi S60 modelis tiks ražots otrpus okeānam, Volvo Cars pirmajā ASV ražotnē Čarlstonā, Dienvidkarolīnas štatā. Otrkārt, jaunākās paaudzes Volvo S60 ir pilnībā atteicies no dīzeļmotoriem, paļaujoties tikai uz hibrīda un divu litru četrcilindru benzīnmotoru atbalstu. To pavisam būs trīs – T4 ar 190 ZS, T5 ar 250 ZS un T8 Twin Engine hibrīds ar 390 ZS lielu jaudu. Visām versijām standartā piesaistīts moderns astoņpakāpju automāts. Visbeidzot tas, ka Volvo S60 modelis turpina savu dzīvi, ir vēstījums, ka Volvo joprojām negrasās padoties vācu BMW, Audi un Mercedes. Tas ir gana drosmīgs lēmums, it īpaši zinot, ka šajā segmentā vācu zīmolu ražotie modeļi joprojām tiek uzskatīti par labākajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru Volvo V60 ir neizsakāmi šarmants auto, iespējams, glītākais no visiem sava žanra modeļiem

Vispirms aizmirstiet jebkādu līdzību ar iepriekšējās paaudzes V60. Jaunākais V60 ir lielāks, ērtāks un arī prestižāks auto. Arī apdares materiāli ir atbilstoši premium klases standartiem, turklāt, lai nākamo V60 īpašnieku izvēli padarītu vēl krāšņāku un daudzveidīgāku, Volvo ieviesis uz aci un tausti dzīvespriecīgus audekla pārvalkus.

Pēc būtības, vadoties pēc klasifikācijas, kas tika izmantota, pirms Volvo nonāca ķīniešu Geely īpašumā, jaunais V60 atbilst vecā V70 universāla standartiem. Tas nozīmē, ka jaunais V60 Cross Country, kam līdz šī gada beigām arī jānonāk tirdzniecībā, būs tas modelis, par ko būs īpaša interese Baltijā, tostarp Latvijā. Tomēr, kas zina, iespējams, ka jaunais V60 spēs mainīt spēles noteikumus, lai arī mūsu tirgū to pirktu ne tikai tad, kad tas jau būs mazlietota vai lietota automobiļa statusā, bet arī kā jaunu modeli no salona.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Praktiskā latvieša sapņu auto

Aldis Zelmenis, 17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru Volvo V60 Cross Country ir iznesīgs un daudz ko protošs auto, kas perfekti atbilst Latvijas koplietošanas ceļu īpatnībām. Vienīgā bēda, ka tā cena ir nedaudz pārspīlēta

Patiesībā, noslēdzot laulības saites ar ķīniešu Geely, pēcāk visi radītie Volvo modeļi nesirgst ar mazvērtības kompleksiem un to cenu pozicionējums liek pabrīnīties pat BMW, Audi vai Mercedes marketologiem. No otras puses, šobrīd par pircēju trūkumu Volvo nevar sūkstīties, attiecīgi, ja pircēji akceptē, tad kāpēc prasīt mazāk?

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Perfekti piemērots Latvijas apstākļiem, jo sevišķi tiem autotīkotājiem, kuri visa veida paaugstinātas virsbūves krosoverus un SUV neatzīst par pilnvērtīgiem automobiļiem. Tajā pašā laikā šiem indivīdiem arī ir vēlēšanās braukt tur, kur bez liekas aizķeršanās spēj braukt džipi un pusdžipi. Patiesībā V60 CC manevrēšanas spējas sarežģītos braukšanas apstākļos uz papīra ir pat cienījamākas. Kā zināms, šāda tipa automobiļiem viens no svarīgākajiem parametriem ir mērījums, cik tālu no zemes atrodas automašīnas vēders. Lielākajai daļai krosoveru šis attālums būs mazāks par 20 centimetriem, turpretim Volvo V60 CC ieraksts tehniskajā pasē vēsta, ka tas būs 21 cm. Tas ir ļoti daudz, lai iebrauktu, izbrauktu vai pārbrauktu, ja Volvo V60 CC īpašniekam radīsies tāda vajadzība. Daudzpusīgs auto, kas pēc izmēriem nav nedz par mazu, nedz par lielu. Vietas ir gan pasažieriem, gan bagāžai, tostarp bagāžas nodalījumā zem grīdas varēs atrast pat mazizmēra rezerves riteni. Braukšana ir patīkama un droša, funkcionalitāte un drošības asistentu atbalsts ir līmenī, arī pie vertikālās planšetes ar laiku var piešauties un tā dzīlēs atrast visu, kas nepieciešams. Brauciena laikā labāk gan to nedarīt, jo ekrāna bakstīšana noteikti ir bīstamāks pasākums nekā zvanīt vai pieņemt zvanus pa mobilo viedtālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Zog aizvien dārgākas automašīnu detaļas

Žanete Hāka, 17.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn par 24% palielinājies nozagto automašīnu skaits, liecina AAS BTA Baltic Insurance Company apkopotie dati par KASKO apdrošināšanas pieteiktajām atlīdzībām.

Turklāt aizvadītajā gadā iezīmējusies jauna tendence – arvien biežāk zog vidējās klases automašīnas. Tajā pašā laikā būtiski, par 18%, pieaudzis vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs par automašīnu detaļu zādzībām, un šī tendence turpinās arī šogad. Par aizvadītajā gadā nozagtajām vai apzagtajām automašīnām BTA atlīdzībās izmaksājusi 819 tūkstošus eiro.

Pērn vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs par automašīnu detaļu zādzībām ir audzis un sasniedzis 1142 eiro. Arī 2017. gada pirmajos divos mēnešos vidējie zaudējumi, ko detaļu zagļi rada automašīnu īpašniekiem, turpina palielināties, norāda BTA Auto apdrošināšanas produktu vadītājs Gunārs Faļkovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo kravas automašīnu pārdevējs SIA “Volvo Truck Latvia” apgrozījums pērn pieaudzis par 32,77% līdz 31,14 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

Lielāko daļu jeb 64,46% veidojuši ieņēmumi no kravu automašīnu pārdošanas. Lursoft statistikas dati liecina, ka SIA “Volvo Truck Latvia” pēc apgrozījuma apjoma Stopiņu novadā 2018.gadā bijis astotais lielākais uzņēmums.

Pieaugums bijis arī uzņēmuma peļņai, kas, salīdzinot ar 2017.gadu, palielinājusies par 40,4%, sasniedzot 1,88 milj.EUR. Gūto peļņu paredzēts izmaksāt dividendēs.

SIA “Volvo Truck Latvia” reģistrēts 1996.gadā un pieder zviedru "Volvo Truck Corporation".

Lursoft pieejamie dati liecina, ka tirgotājs ir iekļauts VID Padziļinātās sadarbības programmas sudraba līmenī. Pēc VID sniegtās informācijas, SIA “Volvo Truck Latvia” 2018.gadā valsts kopbudžetā nodokļos samaksāja 5,46 miljonus eiro, tostarp 1,1 miljonu eiro – valsts sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Volvo prezentē S90 sedana un V90 universāļa atjauninātas versijas

Lelde Petrāne, 02.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs "Volvo Cars" prezentējis "S90" sedana un "V90" universāļa atjauninātas versijas. Jaunumu vidū – uzlabots ārējais dizains un pilnībā jauna "Bowers & Wilkins" audiosistēma.

"Volvo" 48 voltu Mild Hybrid spēka piedziņas izvēles iespējas tagad ir pieejamas ikvienam "Volvo" modelim, vēl vairāk nostiprinot uzņēmuma elektrificēto piedāvājumu.

Ārējā dizaina jomā "Volvo" dizaineri ieviesuši vairākus uzlabojumus gan "S90" un "V90" priekšgalā, gan aizmugurē, tostarp jaunus miglas lukturus, jaunu spoilera dizainu un jaunu, zemāku priekšējo bamperi.

"V90" modelim visizteiksmīgākais jauninājums ir pilnībā jauns aizmugures lukturu dizains, tostarp pilnībā ar LED aprīkoti raksturīgie lukturi un sekvenciāls pagriezienu virzienrādītājs. Jaunu ārējā dizaina krāsu piedāvājums un riteņu disku izvēle vēl vairāk uzlabo personalizācijas iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgā prezentēts Volvo jaunākais veikums - XC40

Zane Atlāce - Bistere, 04.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsa Motors Rīga (MMR) salonā prezentēts Volvo jaunākais veikums – premium klases krosovers XC 40, kas pārdošanā nonāks 2018.gada sākumā, informē zīmola pārstāvis Latvijā un MMR direktors Roberts Ozoliņš.

«To, cik dinamisks ir šis segments, apliecina arī pašreizējais pieprasījums pēc jaunā XC40. Pirmais šīs sērijas Volvo no konveijera rūpnīcā Ģentē, Beļģijā noripoja pavisam nesen – 22.novembrī, un tad jau bija saņemti 13 tūkstoši šā auto pieteikumi iepriekšējā pasūtīšanā,» skaidroja R.Ozoliņš.

Līdz ar XC40 pievienošanu lielāko apvidus auto saimei - XC60 un XC90 - Volvo Cars ir izveidojis pilnīgu globālo krosoveru jeb SUV auto līniju.

Vispirms pārdošanā nonāks benzīna četru cilindru T5, kas 100 km ātrumu attīsta 6,5 sekundēs, tā maksimālā jauda ir 252 ZS, un D4 ar dīzeļmotoru, kas 100 km attīsta 7,9 sekundēs, maksimālā jauda - 190 ZS. Auto svars atkarībā no komplektācijas var būt 1684-1733 kg. Plānots, ka vēlāk 2018.gadā XC40 klāstu papildinās priekšpiedziņas versija un elektroauto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos divos mēnešos, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika periodu, automašīnu detaļu zādzību skaits pieaudzis par 30%, liecina AAS BTA Baltic Insurance Company apkopotā informācija par KASKO pieteikumiem.

Līdzīgi kā pērn, arī šogad visbiežāk apzagtas BMW markas automašīnas, bet būtiski pieaug Volvo markas automašīnu detaļu zādzību gadījumu skaits – pērn tas palielinājies vairāk nekā četras reizes. Kopumā pērn par automašīnu un to detaļu zādzībām BTA apdrošināšanas atlīdzībās izmaksājusi 703 tūkstošus eiro.

Saskaņā ar BTA saņemtajiem KASKO apdrošināšanas atlīdzību pieteikumiem par automašīnu detaļu zādzībām, 2015. gadā visbiežāk – 23% no visiem pieteikumiem – bija apzagti BMW markas spēkrati. Otrajā vietā pēc automašīnu detaļu zādzību skaita pērn ierindojās Volvo markas automašīnas – 20% no visiem pieteikumiem, turklāt šīs markas automašīnu detaļu zādzību skaits pērn, salīdzinājumā ar 2014. gadu, palielinājies vairāk nekā četras reizes. Salīdzinoši mazāk pieteikumu pērn saņemts par Mercedes Benz automašīnu detaļu zādzībām – 11% no visiem pieteikumiem, Volkswagen – 10%, Audi – 7%, Toyota – 7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumu spārnots, Volvo laiž tautās biznesa klases sedanu S90 un elegantu universāli V 90

Ķīniešu Geely dāsni investētie miljardi un zviedru inženiertehniskie prāti izrādījusies lieliska kombinācija, lai Volvo uzņēmumā atgrieztos prieks un līksmība. To šobrīd jau nodrošina otrās paaudzes Volvo XC 90, kas ar panākumiem tiek tirgots visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Uz šīs pašas nots ir noskaņojušies jaunie S90 un V90 modeļi, kam ir tieša saistība ar XC90. Pēc būtības abu automašīnu saloni gan pēc izmēriem, gan pēc iekārtojuma būs XC 90 kopija.

Visticamāk, pie mums nedz S 90, nedz arī V 90 nespēs konkurēt ar to popularitāti, ko varētu piedzīvot jaunais V90 Cross Country universālis. Pagaidām no sabiedrības acīm šī modeļa patiesie apveidi tiek slēpti, taču kolēģi Rietumeiropā jau ir nomedījuši komuflāžās apkarinātos V90 CC, kas, iespējams, jau šī gada Parīzes autoizstādē varētu nomest slepenības plīvuru. Paaugstināts klīrenss, plastmasas moldingi un citi mednieka mundierim atbilstoši atribūti iekustinās milzīgo autoentuziastu pūli, kas brauc un slavē esošo Volvo XC70 Cross Country. Kā zināms, otrreizējā tirgū šis zviedru modelis pēdējos gados Latvijā ir neapstrīdams līderis dažādu cenu kategorijās. Kas attiecas uz šī stāsta galvenajiem varoņiem, ārpus Latvijas robežām Zviedrija, ASV un Ķīna būs jauno S90 un V90 galvenie noieta tirgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Par Zviedrijā pārdotāko automašīnu pērn pirmo reizi 54 gados nav kļuvis Volvo

LETA, 02.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirdzniecība Zviedrijā pērn pieaugusi par 7,9%, un pirmo reizi pēdējo vairāk nekā 50 gadu laikā pirktākais automobilis nav bijis Volvo, liecina Zviedrijas autoražotāju asociācijas Bil Sweden apkopotā informācija.

Pagājušajā gadā Zviedrijā pārdotas 372 296 jaunas automašīnas.

Taču iespējams, ka pārsteidzošākais ir fakts, ka populārākais modelis pērn valstī nav bijis Zviedrijas Volvo, bet gan Vācijas Volkswagen, kura Golf modelis pagājušajā gadā bija Zviedrijā pārdotākais automobilis ar 22 084 vienībām.

Šī ir pirmā reize 54 gados, kad kāds cits zīmols, izņemot Volvo, ielauzies pārdotāko automašīnu saraksta pirmajā vietā Volvo dzimtenē.

Volkswagen slavenais Beetle modelis Zviedrijā pirktākais automobilis bija 1962.gadā.

Tomēr Volvo tālu no "Volkswagen" neatpaliek, un tā V70/XC70/S90/V90 automašīnas, kuras Bil Sweden uztver kā vienu modeli, ar pārdotu 21 321 vienību ieņem otro vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pasaules autotirgū vērojama stagnācija un pat lejupslīdes tendences, Ķīnas kompānijai «Geely» piederošais Zviedrijas luksusa automobiļu zīmols «Volvo Cars» šā gada pirmajā pusē pārdevis rekorddaudz spēkratu.

Janvārī-jūnijā pārdoti 340 286 «Volvo» automobiļi, kas ir par 7,3% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā pusē, savukārt pārdošanas ieņēmumi aplūkotajā periodā pieauguši par 5,9% - līdz 130 miljardiem Zviedrijas kronu (12,4 miljardiem eiro).

Vienlaikus operacionālās peļņas iespējas ierobežoja spiediens uz cenām un ASV noteiktie ievedmuitas tarifi. Kompānija ir īstenojusi izmaksu kontroles pasākumus, kuru ietekme būs jūtama šā gada otrajā pusē.

«Volvo Cars» operacionālā peļņa gada izteiksmē samazinājusies par nepilniem 30% - līdz 5,5 miljardiem Zviedrijas kronu.

Pērn «Volvo Cars» sasniedza visu labu labāko automašīnas pārdošanas rezultātu - vairāk nekā 600 tūkstoši gada laikā pārdotu automašīnu, lai gan peļņu ietekmēja ASV tirdzniecības karš ar Ķīnu un Eiropas Savienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kuras lietotās automašīnas iecienījuši zviedri?

Lelde Petrāne, 18.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijā populārākas kļuvušas lietotās automašīnas - 2017. gada pirmajā pusgadā nopirkti 646 tūkstoši lietoto transportlīdzekļu, kas ir vairāk nekā 2016. gadā kopumā, ziņo thelocal.se.

Šādu informāciju sniegusi auto nozares organizācija Motorbranschens Riksförbund (MRF).

Organizācija arī apkopojusi informāciju par desmit pārdotākajām lietotajām automašīnām Zviedrijā 2017. gadā.

Tās ir Volvo V70, Volkswagen Golf un Volkswagen Passat. Tām seko: Volvo V60, Volvo XC60, Audi A4, Volvo V40, Kia Ceed, Volvo XC70 un Ford Focus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo Truck Latvia nodrošinās Renault Trucks tirdzniecību Latvijā

Lelde Petrāne, 21.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo Truck Latvia turpmāk nodrošinās Renault Trucks pārdošanu un pēcpārdošanu Latvijā, liecina medijiem sniegtā informācija.

No šā gada 1. janvāra visi Volvo Truck Latvia servisa centri Rīgā, Ventspilī, Daugavpilī un Valmierā ir saņēmuši Renault Trucks servisa centra autorizāciju un tādejādi vienīgie ir tiesīgi veikt kravas automašīnu tehniskās apkopes, virsbūvju remontu un citus servisa pakalpojumus, kā arī remontus garantijas ietvaros. Tāpat no 2015. gada 1. janvāra Volvo Truck Latvia nodrošinās Renault Trucks tirdzniecību Latvijā.

Kopš 2001. gada, kad Volvo Group iegādājās Renault Trucks, abu kravas automašīnu zīmolu pārdošanas un pēcpārdošanas funkcijas ir bijušas nodalītas. Līdz ar izmaiņām grupas nostādnēs 2013. gadā Eiropā tika uzsākta abu zīmolu pārdošanas un pēcpārdošanas tīkla integrācija, kas Latvijā šobrīd ir noslēgusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zviedrijā izstrādā jauna zīmola auto, ko pārsvarā tirgos internetā

Lelde Petrāne, 20.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas pilsētā Gēteborgā radīts Volvo brālis, vēsta thelocal.se.

Tāpat kā Volvo Cars, jaunais zīmols Lynk & Co pieder Ķīnas autoražotājam Geely, bet izstrādāts Gēteborgā. Jaunā automašīna ar nosaukumu Lynk & Co 01 būs SUV - veidota uz tās pašas platformas kā jaunā Volvo V40.

To radījusi Cevt, Geely un Volvo kopīgā izstrādes kompānija Gēteborgā.

Lynk & Co automašīnas galvenokārt tiks pārdotas tiešsaistē un piegādātas līdz pircēju durvīm. Transportlīdzekļi tiks montēti Ķīnā. Pārdošanu šajā Āzijas valstī plānots uzsākt nākamgad, vēlāk arī - Eiropā un Ziemeļamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar kādiem auto brauc mūsu deputāti?

Dienas Bizness, 21.02.2014

Volvo

V.Agešins (SC) - modelis: S80 / izl. gads: 2003
G.Igaunis (RP) - modelis: 40 / izl. gads: 2001
E.Demiters (RP) - modelis: HC60 / izl. gads: 2012
N.Kabanovs (SC) - modelis: V70 / izl. gads: 2002 un modelis: V70 / izl. gads: 1999
D.Zaķis (V) - modelis: XC60 / izl. gads: 2011
J.Ozoliņš (RP) - modelis: XC90 / izl. gads: 2007
R.Ražuks (RP) - modelis: 240 / izl. gads: 1990
I.Laizāne (VL-TB/LNNK) - modelis: 940/ izl. gads: 1996
I.Zujevs (SC) - modelis: n/a / izl. gads: 2009
E.Siliņa (pie frakcijas nepieder) - modelis: n/a / izl. gads: 2005

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas deputātu privāto automašīnu vidū ir gan prestižu auto marku spēkrati, gan tautā iecienītas automašīnas, un deputātu iecienītākās auto markas Volvo, Volkswagen, Toyota un BMW.

Tā liecina Sabiedrības par atklātību – Delna veiktā analīze, kurā noskaidrots, kādas automašīnas deputātiem atrodas lietošanā vai īpašumā.

Saeimas deputātu privātie un lietojamie auto ir ļoti atšķirīgi, līdzīgi kā tas ir sabiedrībā, kur auto var būt pēdējo gadu jaunākie modeļi vai desmit un vairāk gadus vecas mašīnas.

Saeimas deputātu par 2012. gadu iesniegtās VID amatpersonas deklarācijas liecina, ka populārākās markas braucamrīki, kas parlamentāriešiem atrodas īpašumā vai lietošanā, ir Volvo, Volkswagen, Toyota un BMW. Šī markas automašīnas arī ir starp TOP 10, kas Latvijā ir visvairāk reģistrētas. Deputātiem īpašumā esošie auto vidēji ir gandrīz par četriem gadiem vecāki, nekā lietošanā esošie, proti, vidējais īpašumā esošo auto ražošanas gads ir 2001., pretēji lietošanā esošo mašīnu ražošanas gadam, kas ir 2005.gads.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunietis ar nolaupītu auto bēg no policijas, izraisa negadījumu un iet bojā

Lelde Petrāne, 25.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trillera cienīgi notikumi ar traģiskām sekām notikuši vakar Pļavniekos, kur divi jauni vīrieši bēguši no policijas ar nolaupītu auto. Viens no vīriešiem bēgšanas laikā no spēkrata izlēcis, taču otrs turpinājis bēgšanu līdz nenovaldījis auto un ietriecies kokā. Negadījumā 23 gadus vecais vadītājs gājis bojā, liecina policijas sniegtā informācija.

Policija pievērsusi uzmanību šai mašīnai tad, kad tās vadītājs, ieraugot policijas auto, veicis rupju satiksmes noteikumu pārkāpumu un sācis bēgt, veicot neatļautu kreiso pagriezienu un lielā ātrumā pārvietojoties pa pretējo joslu. Policisti autovadītāju aicinājuši apstāties, taču vadītājs nav pakļāvies policistu likumīgajām prasībām.

Policijas darbinieki sekojuši vadītājam un turpinājuši pieprasīt automašīnas apstādināšanu, taču bēgošais Volvo vadītājs nav apstājies un bēgšanas laikā pārsniedzis pat 100km/h ātrumu. Vienā no ielu krustojumiem Volvo vadītājs pēkšņi apturējis spēkratu un no tā izlēcis automašīnas pasažieris, bet brīdī, kad policisti mēģinājuši aizturēt vadītāju, viņš iespiedis gāzes pedāli grīdā un atkal strauji uzņēmis ātrumu. Pēc dažiem simtiem metru auto vadītājs nav ticis galā ar Volvo vadību, nobraucis no ceļa un ietriecies kokā. Īsu brīdi pēc negadījuma notikuma vietā ieradušies arī mediķi, taču vīrieša dzīvību glābt neizdevās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars Corp.", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", otrdien paziņoja, ka no 2030.gada plāno pārdot tikai pilnībā elektriskus automobiļus.

Kompānija norāda, ka visi modeļi ar iekšdedzes dzinējiem, tostarp hibrīdi, vairs netiks ražoti.

"Automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem nav ilgtermiņa nākotnes," skaidro "Volvo Cars" tehnoloģiju direktors Henriks Grīns.

Viņš piebilst, ka 2030.gads kā mērķis noteikts saistībā ar spēcīgo pieprasījumu pēdējos gados pēc "Volvo" elektriskajiem automobiļiem un pārliecību, ka ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automašīnu tirgus pakāpeniski sarūk.

"Volvo Cars" iecerējis, ka līdz 2025.gadam 50% no tā tirdzniecības apjoma pasaulē nodrošinās pilnībā elektriskie automobiļi.

Tāpat uzņēmums plāno koncentrēties uz tirdzniecību internetā, norādot, ka visi elektriskie automobiļi būs pieejami tikai internetā, izmantojot pakalpojumu "Care by Volvo".

Komentāri

Pievienot komentāru