Zaļās domas Dzīves Garša nonākusi pie abonentiem

Autors: Raivis Bahšteins
2017. gada 07. decembris plkst. 16:44

Dienas Biznesa abonenti ceturtdien, 7. decembrī kopā ar laikrakstu saņem arī izdevumu Dzīves Garša, kas šoreiz veltīts gada nogales svētkiem un aicina tos svinēt, prātā paturot zaļo domu.

Kad skaļruņi jau atkal bauro par baltajiem Ziemassvētkiem un daiļajām eglītēm, ir viegli noslīkt patērniecībā. Piemēram, Lielbritānijā gadumijas svinību laikā tiekot izmestas viens miljards kartīšu, seši miljoni egļu un 365 tūkstoši kilometru ietinamā papīra. Mūspusē precīzu skaitļu nav, tik katram pēc savas personiskās pieredzes ir skaidrs, ka šmucspainis šajos svētkos pildās krietni vien ātrāk nekā parasti. «Vides aspektu ņemšana vērā patēriņā Latvijā ir vēl krietna subkultūra, vienīgi, ka, jā – izskatās, ka tā kļūst lielāka un cilvēku procents, kas to ņem vērā, pieaug,» žurnālā secina Latvija Zemes draugu vadītājs Jānis Ulme. «Vai tam ir kāda ietekme uz patēriņa datiem, es nezinu, bet pēc lielveikalos notiekošā decembra laikā galvu par to ķīlā neliktu.»

Mani vienmēr uzrunājusi zaļā tēma, intervijā atzīst dekoratore Baiba Prindule-Rence. «Savos sirds darbos, ja to pieņem klients, es izpaužos monohromajā krāsu gammā, kas ir dabas krāsas.» Dekori ir skaisti, taču šausmīgi īslaicīgi. Faktiski tie pēc izlietošanas ir jāizmet. Tas liek domāt par vides jautājumiem un dabas saudzēšanu. Cik zaļa šajā nozīmē Baiba var būt savā profesijā? «Ik pa laikam par to aizdomājos, īpaši tad, kad no veikala nesu pilnus maisus ar precēm, kas absolūti nav pirmās nepieciešamības – mazi svečturīši, spilvendrānas, vāzītes, trauciņi. Tā ir sāpīga tēma. Dzīvojam laikmetā, kurā eko dizains ir aktuālais trends. Tas saistīts arī ar klimata pārmaiņām. Man, protams, grūti noticēt, ka es viena, neizmantojot polietilēna maisiņus, spēšu kaut ko vērst par labu, bet tā, visticamāk, tomēr ir. Darbā ar klientiem, ja man ir iespēja, izvēlos Latvijas ražojumus. Man ir Instagram konts ar 17 tūkstošiem sekotāju, un tur es vienmēr pareklamēju Latvijas dizainu, jo ļoti cienu vietējos ražotājus. Taču vienmēr būs tādi, kas izies uz vieglu naudu. Tā tas ir visā pasaulē. Bez «koka sūdiņiem» neviens nevarētu pateikt, kas ir labs dizains.»

Dzīves Garšas gadumijas numurā esam apkopojuši arī šīs sezonas korporatīvo pasākumu nianses. Gan pasākumu vadītāju un mūziķu, gan pasākuma formāta un ēdināšanas jomā valda viena un tā pati tendence – klienti pieprasa kaut ko jaunu. No ārvalstu mūziķiem līdz bioloģiski sertificētiem ēdieniem. Vienas un tās pašas sejas garlaiko prasīgo publiku, tāpat pasākuma norises vietai jābūt kā jaunatklājumam. Atsevišķās pozīcijās kāpj arī izmaksas, sasniedzot pirmskrīzes līmeni. Žurnālā varat izzināt korporatīvo ballīšu rīkošanas aizkulises, tomēr īstā Dzīves Garša noteikti ir meklējama un atrodama dabā. Tādēļ kopā ar Kārļamuižas šefpavāru Renāru Purmali bilžu reportāžā aicinām Ziemassvētku vakariņas radīt un baudīt savvaļā.