No konkurences viedokļa jaunu, spēcīgu spēlētāju ienākšana tirgū, kā tas patlaban notiek mazumtirdzniecības jomā ar gaidāmo Lidl, ir labs faktors, jo patērētājs no tā iegūst, intervijā norāda Konkurences padomes (KP) vadītāja Skaidrīte Ābrama.
Lidl piedāvās jaunu produktu klāstu un zemo cenu koncepciju kombinācijā ar labu produktu kvalitāti, tādēļ droši vien tiks radīts spiediens uz citu veikalu cenu politiku, viņa pieļauj, piebilstot, ka KP vēros to, kā Lidl veidos attiecības ar vietējiem piegādātājiem. «KP seko tam, lai attiecībās ar vietējiem piegādātājiem netiktu pieļauta diskriminācija, un netiktu piemērotas nepamatotas prasības,» uzsver S. Ābrama.
«Latvijas patērētājs ir lojāls attiecībā pret Latvijā ražotajiem produktiem, tādēļ būs interesanti, cik liels vietējās produkcijas apjoms būs Lidl plauktos, un cik liela daļa tiks importēta. Pagaidām par Lidl ir pārāk daudz jautājumu – nav skaidrs, kādu tieši produktu klāstu tas piedāvās un kādas būs cenas,» viņa uzsver. S. Ābrama ir pārliecināta, ka šis tiešām būs zemo cenu veikals, taču to, cik tās būs zemas, varēs uzzināt tad, kad veikals Rīgā tiks atvērts.
«Vēl viens jautājums – cik daudz veikalu Lidl plāno atvērt Latvijā. Ja tas būs tikai viens veikals, tas konkurences ziņā neradīs nekādu ievērojamu spiedienu uz citiem tirgotājiem. Ja tas būs kā ASV, kur Lidl iegāja tirgū šā gada maijā un uzreiz atvēra 15-20 veikalus, tas ir cits stāsts, ņemot vērā vietējo pircēju vēlmes iepirkties par zemākām cenām lielos apjomos,» norāda KP vadītāja.
Viņa uzskata, ka jautājums par to, kurš no tirgotājiem radīs konkurenci Lidl, lielā mērā ir atkarīgs no jauno veikalu atrašanās vietas. Jebkurā gadījumā Lidl atnākšana uz Latviju nozīmē potenciālu konkurenci kā vietējiem lielajiem, tā arī mazajiem mazumtirgotājiem, uzskata S. Ābrama.
Kā ziņots iepriekš, Latvijā pirmais Vācijas zemo cenu veikals Lidl tiks atvērts Purvciemā, Dzelzavas ielā.