Foto

2012. gads autoindustrijā: Svara nomešanas un taupības zīmē

Aldis Zelmenis, 14.12.2012

1. Gada auto VW Golf VII noteikti ir Eiropas nozīmīgākā pirmizrāde 2012. gadā. Pedantisks līdz pēdējai vīlītei un fascinējošs ikvienā tehniskajā un komforta risinājumā. Vairākās Eiropas valstīs, tostarp Latvijā un Lietuvā tas jau izcīnījis Gada auto titulu, lai konkurentiem lieku reizi atgādinātu, kurš ir saimnieks šajā klasē. Labi padarīta darba apliecinājums ir vairāk nekā 60 tūkstoši klientu pasūtījumu, ko VW paspējis savākt nepilna mēneša laikā.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Ieturot pēdējo gadu autoindustrijas modes tendences, dažāda kaluma un lieluma jaunie modeļi turpina lielīties ar to, cik kilogramu ir nometuši un par cik litriem ir kļuvuši taupīgāki.

2012. gads autoindustrijā ir bijis raibs kā dzeņa vēders. Rūpes par apkārtējo vidi un drastiskie Eiropas CO2 normatīvi ir galvenie dzinuļi, kas uzliek par pienākumu autoražotājiem katru nākamo jauno modeli izveidot energoefektīvāku. Atsevišķos gadījumos jaunpienācēji sirgst ar nepatīkamu blakusparādību, proti, ekonormatīvos iegrožotie iekšdedzes motori ir kļuvuši garlaicīgāki un kuslāki, jo uz taupības altāra nereti ir spiesti upurēt dinamiku un jaudu. Turpretim daudziem ražotājiem, liekot lietā turbo spēku un citus modernos risinājumus, ir izdevies atrast kompromisu starp taupību un enerģisku dinamiku. Kā sacīt, lai vilks būtu paēdis un kaza paliktu dzīva.

Joprojām tiek lauzti šķēpi par bezizmešu elektroautomobiļu lietderību un nākotnes izredzēm ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā. Pagaidām runu un iespaidīgu iekarošanas plānu ir vairāk nekā reālo darbu. Subjektīvi šķiet, ka elektromobilitātes nākotni Eiropā noteiks vadošo vācu ražotāju lēmums aktīvi ķerties pie šī segmenta iekarošanas. Tajā brīdī, kad Vācijas autobraucējs, pašmāju autoražotāja mudināts, būs gatavs dīzeļauto vietā balsot arī par bezizmešu auto, tam noteikti sekos arī pārējā Eiropa. Pagaidām pirmās pamanāmas bezdelīgas, proti, hibrīdmodelis Opel Ampera un 100% elektroauto Nissan Leaf un citi ekomobiļi neko vērā ņemamu nav sasnieguši. Vaina nav meklējama tikai tajā, ka lielākajā daļā Eiropas, tostarp arī Latvijā nav vajadzīgās elektrouzlādes infrastruktūras. Iespējams, ka daudz svarīgāks ir valsts atbalsts, kompensējot vismaz daļu summas no dārgā elektroauto iegādes, kas piemēram, lieliski darbojas Igaunijā. Droši vien, ka 2013. gads nekļūs par elektroauto uzvaras gājienu Latvijā, taču viens gan ir skaidrs: gribam to vai nē, ar elektroautomobiļiem agrāk vai vēlāk nāksies rēķināties.

Plašāk lasiet laikraksta Dienas Bizness pielikumā B-kods!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepāju virzīs uz elektromobilitāti

Vēsma Lēvalde, 17.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā saukto zaļo tehnoloģiju atbalstītāji, Liepājas transporta uzņēmumu un pašvaldības pārstāvji 18. jūlijā tiksies Kurzemes Biznesa inkubatorā, lai iepazītos ar elektromobilitātes iespējām un attīstību Latvijā.

Apspriedes dalībniekiem tiks dota iespēja izmēģināt jauno elektroautomašīnu Opel Ampera, kā arī doties izmēģinājuma braucienā pa Liepājas promenādi ar Blue Shock Bike elektroriteņiem. Pasākuma mērķis sniegt informāciju par elektrotransportlīdzekļiem, rosināt ilgtspējīgu sabiedrības domāšanu, kā arī veicināt Liepājas virzību uz tādas pilsētas statusu, kurā elektromobilitāte ieņem nozīmīgu vietu iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās paradumos.

Eksperti no Zaļo tehnoloģiju klastera, NK konsultāciju biroja, SIA Blue Shock Taxi un SIA Auto Blitz runās par elektromobilitātes nozari, videi draudzīgajām tehnoloģijām pārvietošanās sektorā, to nozīmīgumu, perspektīvām un iespējamajiem nākotnes ieguvumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jaunākās paaudzes Toyota RAV 4 uzlaboto versiju japāņi savā populārā krosovera modeļa paletē pirmoreiz ir iekļāvuši arī RAV 4 hibrīdversiju

Toyota šobrīd ir hibridizācijas modes noteicējs autoindustrijā, jo neba velti pasaulē no visiem pārdotajiem modeļiem 60% ar hibrīdsistēmām aprīkotie auto ir bijuši Toyota un Lexus modeļi. Eiropā šis skaitlis ir vēl iespaidīgāks, proti, 75 %. Paredzamā nākotnē Toyota plāno salaulāt ar hibrīdsistēmām pēc iespējas vairāk modeļu. Viens no jaunākajiem ir RAV 4 hybrid, kas jau ir nopērkams Latvijā. Šis ir nozīmīgs Toyota jaunums, jo pirmoreiz hibrīdsistēma ir piejaucēta Eiropā tirgotajam Toyota SUV tipa automobilim, turklāt pirmoreiz hibrīdsistēma būs pieejama pilnpiedziņas izpildījumā.

Visu rakstu Toyota «hibridizē» arī RAV 4 lasiet piektdienas, 26.februāra laikrakstā Dienas Bizness (15.lpp)!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompensējot iekšdedzes motora trūkumu, kam būtu vairāk par četriem cilindriem, Volvo XC 90 inženieri ceļ galdā superjaudīgu t.s. plug-in tipa hibrīdu T8 Twin Engine, kurā apvienots benzīna un elektromotora spēks

Volvo XC90 kopš savas dzimšanas joprojām ir karsta tēma autoindustrijā. Šis auto tiek apspriests, salīdzināts, slavēts un, ko tur slēpt, arī pelts, taču pats galvenais – visā pasaulē pieprasījums pēc šī staltā un izskatīgā SUV modeļa iet plašumā, tostarp arī Latvijā. Nelielai atkāpei var minēt, ka kopumā 2015. gadā visā pasaulē ir pasūtināti 88 tūkst. XC 90 modeļu. Kaut arī liela daļa klientiem vēl nav piegādāti, tomēr arī jaunais XC 90 2015. gadā ir pielicis roku tam, lai 2015. gadā, notirgojot 503 127 Volvo markas automašīnas, zviedru ražotājs sasniegtu visu laiku labākos pārdošanas rezultātus kompānijas pastāvēšanas vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Toyota RAV 4 ir kardināli mainījis savu imidžu. Tas ir kļuvis acīmredzami robustāks un utilitārāks, saturiski gan ir palicis uzticīgs tālākai modeļa hibridizācijas stratēģijai

Kompānija Toyota šobrīd ir t.s. pašuzlādes hibrīdu modes noteicējs autoindustrijā. Arī RAV 4 hibrīdu popularitāte turpina augt. Latvijā no visiem pārdotajiem RAV 4 vairāk nekā 50% bija ar hibrīdsistēmām aprīkotie modeļi. Eiropā šis rādītājs ir vēl iespaidīgāks, proti, 85%. Visticamāk, ar jauno modeli šī tendence nemazināsies, jo videi draudzīgas tehnoloģijas vairs nav tikai modes lieta, bet jau tirgus nepieciešamība.

Toyota RAV 4 mūsu reģionā ir izteikts veiksminieks. To mīl un augsti godā. Modelim ir augsts lojalitātes koeficients, kas atspoguļojas faktā, ka daudzi klienti no paaudzes uz paaudzi izvēlas turpināt draudzību ar Toyota RAV 4 modeli. Nav brīnums, ka Toyota RAV 4 ir viens no populārākajiem modeļiem Baltijā un neapstrīdams līderis savā klasē. Neapšaubāmi, arī jaunākais modelis sekos savu priekšteču piemēram un būs populārs. Kā zināms, iepriekš klasiskais Toyota RAV 4 benzīnmodelis draudzējās tikai ar pilnpiedziņu, bet ar jauno modeli būs pieejams arī priekšpiedziņas izpildījumā, kas būtiski paplašinās RAV 4 pircēju rindas, jo priekšpiedziņa kopā ar 129 ZS jaudīgo benzīnmotoru būs lētāks pirkums. Reģionālais Toyota importētājs neizslēdz iespēju, ka, ņemot vērā priekšpiedziņas modifikāciju popularitāti Baltijā, jaunā RAV 4 sadalījums starp pilnpiedziņas un priekšpiedziņas modeļiem var sasniegt pat attiecību 50:50! Jāpiebilst, ka RAV 4 hibrīdmodeļu flangā būs gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas hibrīds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Auto nozare Ķīpsalā demonstrē savus sasniegumus un aktualitātes

Laura Mazbērziņa, 15.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīpsalā noslēgusies starptautiskā autoindustrijas izstāde Auto 2019, kurā varēja iepazīties ar aktuālākajiem auto modeļiem, komerctransportu, tūninga sasniegumiem un jaunumiem autoindustrijā, informē starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.

«Dati liecina, ka pērn Latvijā jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums bija straujāks nekā vidēji Eiropas Savienībā. Arī izstādē pārstāvēto automobiļu marku klāsts bija paplašinājies. Būtiski, ka pēc astoņu gadu pārtraukuma izstādē atgriežas Toyota,» norāda izstādes Auto 2019 vadītājs Gints Šāvējs.

Izstādes jauno automobiļu sadaļā varēja iepazīties ar jaunākajiem Lexus, Volkswagen, Opel, Škoda, Jeep, Honda, Nissan, Subaru un citu autoražotāju spēkratiem.

Auto mehānikas 2019 hallē varēja aplūkot autokosmētiku, riepas, diskus, sakabes āķus, jumta bagāžniekus, signalizācijas sistēmas, instrumentus, servisa iekārtas, rezerves daļas. Tāpat varēja uzzināt praktiskas dabas jaunumus, piemēram, par turbīnu remonta izdevīgumu, jaudas palielināšanas jeb «chiptuning» aspektiem, dažādiem līmplēvju veidiem auto vizuālā tēla uzlabošanai, nano pārklājumiem un pretrūsas aizsardzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Feins, bet nepamanīts produkts

Aldis Zelmenis, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos griezumos Renault Kadjar ir viens no kompakto krosoveru segmenta labākajiem paraugiem. Tikai bēda ir tā, ka Latvijā tas ir pilnībā izkritis no pircēju redzesloka

Iespējams, daudzi pat nezina, ka Renault Kadjar ir populārā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē. Savulaik Kadjar kā viens no pēdējiem pievienojās kompakto krosoveru ballītei jeb laikā, kad Nissan Qashqai un tam līdzīgie straujos tempos jau bija uzaudzējuši iespaidīgu pircēju auditoriju. Var teikt, ka Kadjar paspēja ielēkt vilcienā, taču tikai pēdējā vagonā. Tas ir vēl viens apliecinājums tam, cik svarīgs autoindustrijā ir taimings – laiks, kad tirgū tiek palaists jauns modelis. Kadjar iznāciens nenoliedzami bija novēlots, tāpēc nedrīkst pārmest, ka liela daļa klientu Latvijā pat nepamanīja šāda modeļa esamību. Žēl, jo Renault Kadjar patiešām ir konkurētspējīgs un visos griezumos labs pirkums tiem, kam interesē moderns pilsētas krosovers, kas pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu. Arī svaigākajam Kadjar ir veikti vairāki noderīgi uzlabojumi, tostarp motortelpā tam ir nonākuši jaunie 1,3 litru tilpuma benzīna turbomotori ar 140 un 160 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Vai autoražotājs Tesla ir 150 miljardus ASV dolāru vērts?

Lelde Petrāne, 05.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pirms divām nedēļām, kad elektroauto ražotāja "Tesla" tirgus vērtība pārsniedza 100 miljardus ASV dolāru, izskanēja skeptiski viedokļi, bet otrdien, akciju cenai turpinot kāpumu, tā pārsniedza 150 miljardus ASV dolāru. Tas nozīmē, ka "Teslas" akciju cena pēdējos trīs mēnešos ir vairāk nekā trīskāršojusies, pārspējot pat visoptimistiskākās prognozes.

Biznesa portāla db.lv uzrunātie analītiķi pauž viedokli, vai elektroauto ražotājs "Tesla" patiešām ir 150 miljardus dolāru vērts, kā tas izskatās uz kopējā auto nozares fona, kādas ir nākotnes prognozes un iespējamie attīstības scenāriji.

Pārsteidzoši, bet riskanti

"Auto ražotāja "Tesla" akciju cenu kāpums tiešām ir bijis pārsteidzošs," atzīst "Luminor" galvenais ekonomists Pēteris Strautiņš. "Pats svarīgākais - šobrīd ļoti riskanta ir gan šo akciju pirkšana, gan pretēja rīcība, ko sauc par "short selling" jeb īsā pārdošana, kas būtībā ir akciju aizņemšanās cerībā uz to cenas kritumu. Ja vien investoru riska tolerance nav ārkārtīgi augsta, viņiem nevajag darīt ne vienu, ne otru, zaudējumi var būt lieli," viņš brīdina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pilsētā Detroitā notiekošajā Ziemeļamerikas Starptautiskajā auto šovā (North American International Auto Show 2014) jau otro dienu notiek preses pasākumi, kuros fotogrāfu kamerām tiek prezentēti jaunumi autoindustrijā.

Interesantākos pasaulē lielāko un atpazīstamāko autoražotāju jaunumus skatiet galerijā augstāk!

Detroitā izrādītas tādas automašīnas kā e-Golf elektroauto, luksusa klases zīmola Bentley GT V8 S, interesantā dizaina Mini John Cooper Works, praktiskais Ford F-150 un citi.

Auto šovs Detroitā durvis plašākām apmeklētāju masām vērs vaļā 18. janvārī, un izstāde ilgs līdz 26. janvārim. Apmeklējuma biļete vienai personai maksā 13 ASV dolārus, liecina informācija Autošova biļešu tirdzniecības vietnē naiasdashboard.com.

13. un 14. janvārī notiek pasākumi, kas veltīti, lai ar jaunumiem iepazīstinātu preses pārstāvjus, bet 15. un 16. janvārī auto šovā tiek pulcināti autoražošanas industrijas pārstāvji. Paredzams, ka šajās dienās Detroitas auto šovu apmeklēs aptuveni 28 tūkstoši nozares darboņu no diviem tūkstošiem kompāniju. Savukārt 17. janvārī gaidāms labdarības pasākums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatora uzņēmums Blue Shock Taxi jau šajā mēnesī gatavojas ieviest Liepājā jaunu tūrisma produktu - elektrovelosipēdu nomu.

Uzņēmums sadarbībā ar SIA NK Konsultāciju birojs un Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroju (LRTIB) realizējis projektu Blue Shock Bike, kas ietver elektrovelosipēdu nomu, elektrovelosipēdu papildu aprīkojuma prototipēšanu, jaunu elektrovelosipēdu izstrādi un iespējamo ražošanu. Plānots iegādāties 10 velosipēdus, kurus varēs iznomāt LRTIB un Liepājas Olimpiskajā centrā. Tāpat sāktas sarunas ar viesnīcām par šā pakalpojuma ieviešanu, db.lv pastāstīja SIA Blue Shock Taxi dibinātājs Artis Daugins. Savukārt SIA NK Konsultāciju birojs vadītājs Neils Kalniņš norādīja, ka jaunais pakalpojums būs laba reklāma Liepājai, turklāt dos iespēju ar velosipēdu izbraukāt Liepājas veloceliņus ne tikai aktīvā vecuma tūristiem, bet arī padzīvojušiem un mazaktīviem cilvēkiem, kam ir nogurdinoši mīt pedāļus. Nākotnē šis transports varētu kļūt par ērtu transporta līdzekli ikvienam pilsētniekam. Viena standarta elektrovelosipēda cena ir no 1100 eiro līdz 2000 eiro. Projektā paredzētais pirmais velosipēds tapis Spānijā, taču nākamos, iespējams, uzņēmums iegādāsies Vācijā, kur tiem esot augstāka kvalitāte. Velosipēdus plānots aprīkot ar GPS, kā arī būs iespēja pieslēgt iPad, lai iegūtu maršrutu norādījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Aicina skaidri definēt luksusa auto jēdzienu; valsts riskējot zaudēt miljoniem latu

Dienas Bizness, 02.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nosakot, ka par luksusa auto uzskatāms ikviens spēkrats, kura vērtība ieskaitot PVN pārsniedz 30 tūkstošus latu, neļaujot ar šī kategorijas auto iegādi un ekspluatāciju saistītos izdevumus uzņēmumiem norakstīt saimnieciskās darbības izdevumos Latvija kaimiņvalstīm ik gadu uzdāvina miljonus, uzskata Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK).

Līdzīgu viedokli pauž arī Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs, kurš norāda, ka valsts gada laikā varētu zaudēt pat 3,6 miljonu latu nodokļu naudas.

«Latvijā ir spēkā tālajā 2007.gadā pieņemtā luksusa auto definīcija - Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā noteikts, ka luksus klases automašīna ir tāda, kuras vērtība pārsniedz 30 tūkstoši latu, ieskaitot PVN. Turklāt būtiski ir nepiemirst, ka 2007. gadā Latvijā PVN apmērs bija 23% nevis 21%,» norāda LTRK viceprezidente, nodokļu un nodevu eksperte Lienīte Caune. Viņa vērš uzmanību uz to, ka jaunierosinātie «Grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā» problēmsituāciju saasinās un vairos Igaunijā un Lietuvā reģistrēto spēkratu pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 10. februārī, Liepājā notiek lielākā ES finansētā elektromobilitātes projekta Green eMotion konference Ceļā uz efektīvu elektromobilitātes sistēmu Eiropā. Vienīgajā Baltijas reģiona konferencē tiek apspriesti projekta Green eMotion četru gadu laikā iegūtie projekta rezultāti un testēti jaunākie elektromobīļu modeļi, informē organizatori.

Lai nodrošinātu elektromobilitātes platformas ieviešanu visā Eiropā, būtiskākie izaicinājumi ir izmaksas, elektrotransportlīdzekļu (ETL) klāsts, kā arī uzlādes staciju pieejamība. Projekta laikā Green eMotion strādāja gan pie tehniskajiem elektromobilitātes jautājumiem, gan pētīja sabiedrības, ekonomikas un vides prasības.

Papildu konferencei Liepājā notiek arī izstāde, kurā ikviens interesents var iepazīties ar elektromobīļu specifikācijām, to priekšrocībām un piemērotību Latvijas apstākļiem, kā arī veikt izmēģinājuma braucienus ar tādiem izstādē prezentētajiem elektromobīļiem kā BMW i3, BMW i8, Mitsubishi Outlander, Nissan Leaf, Nissan e-NV200, Volvo V60 Plug-in Hybrid un Opel Ampera.

Komentāri

Pievienot komentāru