Nodokļi

Aicina skaidri definēt luksusa auto jēdzienu; valsts riskējot zaudēt miljoniem latu

Dienas Bizness, 02.08.2013

Jaunākais izdevums

Nosakot, ka par luksusa auto uzskatāms ikviens spēkrats, kura vērtība ieskaitot PVN pārsniedz 30 tūkstošus latu, neļaujot ar šī kategorijas auto iegādi un ekspluatāciju saistītos izdevumus uzņēmumiem norakstīt saimnieciskās darbības izdevumos Latvija kaimiņvalstīm ik gadu uzdāvina miljonus, uzskata Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK).

Līdzīgu viedokli pauž arī Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs, kurš norāda, ka valsts gada laikā varētu zaudēt pat 3,6 miljonu latu nodokļu naudas.

«Latvijā ir spēkā tālajā 2007.gadā pieņemtā luksusa auto definīcija - Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā noteikts, ka luksus klases automašīna ir tāda, kuras vērtība pārsniedz 30 tūkstoši latu, ieskaitot PVN. Turklāt būtiski ir nepiemirst, ka 2007. gadā Latvijā PVN apmērs bija 23% nevis 21%,» norāda LTRK viceprezidente, nodokļu un nodevu eksperte Lienīte Caune. Viņa vērš uzmanību uz to, ka jaunierosinātie «Grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā» problēmsituāciju saasinās un vairos Igaunijā un Lietuvā reģistrēto spēkratu pieaugumu.

«Latvijas valsts budžets zaudē gan PVN, kas netiek iekasēts par šiem luksus auto, gan CSDD nodevas. Pilnībā atbalstām Latvijas Auto asociācijas ierosinājumu jomas sakārtošanai, un aicinām Finanšu ministriju un Valsts Ieņēmumu dienestu pārskatīt luksus klases auto definējumu, veikt pārrēķinus, kāds ir luksus klases auto cenas slieksnis,» akcentē LTRK viceprezidente.

Jau izskanējis, ka šā gada 11. jūlija Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts likumprojekts «Grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā», kas paredz, ka turpmāk par luksusa klases automašīnām un ar tām saistītiem izdevumiem vairs nebūs iespējamas saņemt PVN priekšnodokļa atmaksu.

Auto asociācijas prezidents savukārt uzsver, ka valdības īstenotās nodokļu politikas dēļ, piecu gadu laikā, Latvijas budžetam garām jau paslīdējuši nodokļi piecu miljonu latu apmērā, kas nonākuši kaimiņu – lietuviešu un igauņu – valsts kasēs. «Pie nodokļu pašreizējās politikas nākamā gada laikā budžets varētu zaudēt vēl 1,4 miljonus latu. Savukārt, ja tiks pieņemts jaunais likumprojekts, kas paredz, ka turpmāk par luksusa klases automašīnām un ar tiem saistītiem izdevumiem vairs nebūs iespējams saņemt PVN priekšnodokļa atmaksu, valsts riskē zaudēt pat 3,6 miljonus latu nodokļu naudas,» skaidroja A. Kulbergs.

Viņš norādīja, ka premium zīmolu automobiļu cenas, sākot ar 2007. gadu, palielinājušās vidēji par 10%. Tāpēc ieviešot jauno likumprojektu Latvija riskējot ar to, ka uzņēmumi automašīnas, kas vērtīgākas par 30 latiem centīsies reģistrēt kaimiņvalstīs, kur gan nodokļi, gan reģistrēšanas izmaksas ir vismaz par 60-70% zemākas nekā Latvijā. «Ja salīdzina izcenojumus uz šo brīdi, tad piecu gadu griezumā izmaksas par vienu uz to pašu automašīnu Latvijā uzņēmējam izmaksā 15,4 tūkstoši latu, Igaunijā 5,6 tūkstoši lati, bet Lietuvā 8,7 tūkstoši lati,» sacīja A. Kurlbergs.

Arī auto asociācija aicinājusi skaidri definēt luksusa auto klasi un veikt nopietnu pārrēķinu, nosakot luksusa klases auto cenas slieksni.

Asociācijas izstrādātais automašīnu klasifikators nosaka, ka luksusa un reprezentatīvā automobiļa statusam atbilst lielā Premium klase, kupejas, kabrioleti un rodsteri premium, kā arī zaļās automašīnas, piemēram, Opel Ampera un Toyota Plug-in Hybrid. Šāds iedalījums tiekot veikts, pamatojoties uz to, ka reprezentācijas jeb luksusa auto būtība nosaka, ka automobilis gabarītu ziņā ir apjomīgs, jaudīgs ar izteiktiem papildu komforta elementiem, skaidro asociācijas prezidents A. Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusgada laikā otro reizi tiek skatīts jautājums par luksusa preču nodokļa ieviešanu Latvijā; ārzemēs pagaidām tas nav populārs, turklāt grūti administrējams, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Priekšlikumu Latvijā ieviest luksusa preču nodokli atkārtoti iesniedzis Saeimas deputāts Andrejs Klementjevs. Luksusa preču veidus, kategorijas un kārtību, kādā tās apliek ar nodokli, noteiktu Ministru kabinets. Finanšu ministrijas parlamentārais sekretārs un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas deputāts Edgars Putra norādīja, ka idejas autors nav varējis definēt, kas tad īsti būtu uzskatāms par luksusa preci. «Šobrīd nav definīcijas, kas ir luksusa prece un kāds ir tās nodoklis,» uzsvēra E. Putra. Saeimas deputāts Igors Pimenovs norādīja, ka diskusijas par luksusa preču nodokli varētu būt plenārsēdē, izskatot grozījumus likumā «Par nodokļiem un nodevām», bet atbildīgajā komisijā šoreiz debates nenotika. Jāatgādina, ka līdzīgu priekšlikumu A. Klementjevs bija iesniedzis jau jūlijā, kad tika skatīta nodokļu reformas pakete. Toreiz piedāvājumā bija iekļauta arī aplikšanas kārtība – procentos no preces vērtības. Proti, luksusa precei ar vērtību līdz 1000 eiro šis nodoklis būtu 15%, precei, kuras vērtība pārsniedz 1000 eiro un ir līdz 50 000 eiro, – 10%, bet vērtībai virs 50 000 eiro – 5%. Savukārt Ministru kabinetam būtu jānosaka luksusa preču veidi un kategorijas. Tā kā Latvijā neesot arī luksusa preču definīcijas, tad bija piedāvājums par tādām noteikt augstvērtīgas preces, kuras nav pirmās nepieciešamības preces un pēc kurām pieprasījums pieaug ātrāk nekā iedzīvotāju ienākumi. Kā iespējamie šī nodokļa objekti tika minētas lidmašīnas, jahtas, dārgakmeņi, mākslas darbi un citas preces. «Uzņēmumu ienākuma nodokļa un pievienotās vērtības nodokļa likumā ir tāds jēdziens kā reprezentatīvais auto, par kuru virs noteiktas summas ir jāmaksā abi minētie nodokļi. Ja luksusa prece ir glezna, tad pēc kā tiek noteikta tās vērtība, kas to noteicis utt.?» jautājumu netrūkst E. Putram.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dārgākie luksusa auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli DB, 25.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 230 tūkstoši eiro – šāda ir rekordsumma, ko kāds Latvijas uzņēmums pērn iztērējis par luksusa klases automašīnu.

DB jau tradicionāli ir apkopojis Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksusa klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi. Savukārt kopējie dati par pagājušā gada reālo luksusa auto tirgu vēl tiks publicēti.

Portālā publicējam TOP3 dārgākos auto.

Viss saraksts 25 dārgākie luksusa auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji lasāms 25. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

##TOP3:

##1. FERRARI GTC4 LUSSO

Mēdz jokot, ka šis auto atgādina maizes klaipu. Taču tam ir ievērojama jauda, pateicoties četru riteņu piedziņai un četru riteņu stūrēšanas iekārtai, kas ļauj palielināt gan ātrumu, gan stabilitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā pērn reģistrēti gandrīz 900 luksusa auto

Lato Lapsa, pietiek.com, speciāli DB, 27.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pērn esot reģistrētas tikai 77 jaunas luksusa klases automašīnas, tā aizvadītajā nedēļā paziņoja Latvijas Auto asociācija. Reālā situācija tomēr būtiski atšķiras, – DB apkopotie Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati rāda, ka pērn Latvijā reģistrēts gandrīz 12 reižu vairāk tādu 2013.–2015. gada izlaiduma automašīnu, kas atbilst Valsts ieņēmumu dienesta (VID) uzskatam par luksusa auto

Saskaņā ar VID skaidrojumu luksusa klases auto – reprezentatīva vieglā automobiļa – definīcija ir sniegta likuma Par uzņēmumu ienākuma nodokli 1. panta 26. daļā: tas ir vieglais auto, kura sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas vietas, kura vērtība bez PVN pārsniedz 50 tūkst. eiro un kurš nav operatīvais transportlīdzeklis, speciālais vieglais automobilis (neatliekamā medicīniskā palīdzība, dzīvojamais automobilis, katafalks), vieglais auto, kas speciāli aprīkots, lai pārvadātu riteņkrēslos sēdošos, vai jauns vieglais auto, kas tiek izmantots kā pilnvarotā autotirgotāja demonstrācijas auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) padomes priekšsēdētāja jeb prezidenta amatā uz trešo termiņu ceturtdien tika ievēlēts Aigars Rostovskis.

Par viņu kopumā tika atdotas 408 no 475 par derīgām atzītajām LTRK biedru balsīm. Par otru kandidātu - SIA "RCG-Lighthouse" padomes locekli, LTRK biedru Kārli Šēnhofu (LRA) atdotas 67 balsis.

Rostovskis uzrunā pirms balsojuma izcēla, ka iepriekšējos sešos gados, kad viņš ir bijis LTRK prezidents, organizācijas biedru skaits ir trīskāršojies, pieaugot no apmēram 2000 līdz 6000. Tāpat viņš pieminēja, ka LTRK kontā atlikums veido 700 000 eiro, kas dod pamatu uz nākotni raudzīties ļoti mierīgi.

Ievēlēšanas gadījumā Rostovskis solīja rūpēties par visiem uzņēmējiem - gan dažādu nozaru, gan dažādu reģionu un lieluma uzņēmējiem.

"Man ir sapnis par Latviju. Par Latviju kā skaistu, plaukstošu valsti. Par valsti, kurā pulcējas talanti. Par valsti, kura ir viena no labklājīgākajām pasaulē. LTRK ir būtiska loma šī sapņa piepildījumā Mēs kļūstam aizvien jaudīgāki, mēs aizvien vairāk ietekmējam un aizvien vairāk ietekmēsim procesus Latvijā," sacīja Rostovskis, aicinot balsot par sevi. "Balsojot par mani, jūs balsojat par evolūciju," viņš teica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

LTRK prezidenta amatā pārvēlēts Aigars Rostovskis, ievēlēta jauna padome

Db.lv, 22.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākās uzņēmēju biedrības Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) biedru sapulcē 22.martā LTRK prezidenta amatā uz ceturto termiņu nākamajiem trim gadiem pārliecinoši tika pārvēlēts Aigars Rostovskis un ievēlēta jauna padome.

LTRK biedru sapulcē prezidenta amatam bija viens kandidāts – esošais LTRK prezidents Aigars Rostovskis. Sapulcē kopumā piedalījās 293 uzņēmumu, kurā, atbalstot A. Rostovska pārvēlēšanu, tika atdotas 281 balsis, līdz ar to A. Rostovskis ar pārliecinošu biedru balsu vairākumu Prezidenta amatā pārvēlēts uz ceturto termiņu nākamajiem trim gadiem.

Uzrunājot biedrus, Aigars Rostovskis pauda: “Pirmkārt, vēlos izteikt pateicību visiem LTRK biedriem par atbalstu un iespēju vadīt Latvijas lielāko uzņēmumu organizāciju nākamos trīs gadus. Lai gan ārējie apstākļi nav viegli, ar ģeopolitisko neskaidrību, Ukrainas karu un ekonomikas sabremzēšanos, mums ir jāpieliek visas pūles, lai stiprinātu LTRK. Mēs atbalstīsim biedrus eksporta darbībās un fokusēsimies uz privātā kapitāla interešu aizstāvību, kā arī uz LTRK pakalpojumu klāsta paplašināšanu un uzlabošanu, tāpat arī uz starptautiskajām aktivitātēm. Valstiskā līmenī mūsu galvenais uzdevums ir būtiski samazināt birokrātiju, kas neprasa naudu, bet gan politisko gribu.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LTRK: Latvijas dalība Expo 2017 Kazahstānā izmaksās vismaz 1,4 miljonus eiro

LETA, 01.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dalība starptautiskajā izstādē Expo 2017, kas 2017.gadā norisināsies Kazahstānā, izmaksās vismaz 1,4 miljonus eiro, aģentūrai LETA atzina Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

Viņš stāstīja, ka LTRK bija svarīgi šodien saņemt valdības lēmumu, kas atbalsta LTRK kā izstādes Expo 2017 Latvijas uzņēmēju pārstāvi, jo tādējādi LTRK ar izstādes organizatoriem varēs risināt praktiskus jautājumus, kas pirms valdības lēmuma nebija iespējams.

Minimālā summa, kas nepieciešama, lai LTRK varētu piedalīties izstādē Expo 2017, ir 1,4 miljoni eiro, taču tiks meklēti risinājumi, lai šī summa būtu lielāka. «Jo vairāk naudas, jo jaudīgāka dalība,» uzsvēra Endziņš un piebilda, ka LTRK par finansējuma piesaistes jautājumiem vēl spriedīs.

Endziņš atklāja, ka Latvijas uzņēmēju paviljonam izstādē jau ir rezervēta 317 kvadrātmetru plaša vieta un paredzams, ka Latvijas paviljons būs sadalīts vairākās telpās, kurās uzņēmumiem eksponēties. Tāpat esot izstrādāta paviljona vizuālā koncepcija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ir tāda interese, naudu mūsdienās iespējams nobāzēt pat kvalitatīvos alkoholiskos dzērienos, kur šajā ziņā populārākie, šķiet, ir ieguldījumi vīnā.

Tas var nozīmēt, ka, piemēram, ar interneta starpniecību tiek nopirkti kādi kvalitatīvi šādi dzērieni, kuri tad tiek glabāti speciālās noliktavās. Cerība ir, ka galu galā to vērtība palielināsies, kas ļaus gūt peļņu.

Jāteic gan, ka pēdējā laikā investīciju klases vīnu kopumam cenu izmaiņu ziņā nav klājies diez ko labi. London International Vintners Exchange (Liv-Ex) 100 indeksa vērtība, kas apkopo pasaulē 100 labāko vīnu cenu izmaiņas otrreizējā tirgū, 12 mēnešu skatījumā ir sarukusi par 3%. Tas šiem vīniem ir sliktākais gads kopš 2014. gada, kad Ķīna ziņoja par cīņu pret korupciju, kas aizliedza amatpersonām dāvināt dažādas dārgas dāvanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LTRK padomes un tās priekšsēdētāja vēlēšanas solās būt īpaši karstas

Rīt, 20. martā, notiekošās Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) padomes un padomes priekšsēdētāja vēlēšanas un debates tādas solās būt vispirms jau tādēļ, ka uz LTRK padomes priekšsēdētāja amatu ir konkurence – kandidē pašreizējais padomes priekšsēdētājs Aigars Rostovskis, kā arī uzņēmējs un bijušais veselības ministrs Guntis Belēvičs.

Par vēlēšanu «karstumu» liecina priekšvēlēšanu laika batālijas organizācijā. LTRK padome 11. martā – divas nedēļas pirms vēlēšanām – apturēja jaunu biedru uzņemšanu līdz vēlēšanām. G. Belēvičs nekavējoties paziņoja, ka tas tiek darīts ar mērķi ierobežot konkurenci. Savukārt padome izsaka bažas par iespējamu reiderisma mēģinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien nolēma sākt darbu pie Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas virzītajiem, uzņēmēju organizāciju rosinātajiem grozījumiem reprezentatīvā automobiļa vērtības sliekšņa palielināšanai no 50 000 eiro līdz 75 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Izskatīšanai komisijās nodoti grozījumi Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā un saistītie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Deputāts Andris Kulbergs (AS), kurš ir arī Auto asociācijas vadītājs, iepriekš komisijas sēdē skaidroja, ka līdzšinējais slieksnis noteikts 2007.gadā, tas mainīts 2014.gadā Latvijā ieviešot eiro, bet kopš tā laika nav mainīts. Līdz ar to esošais slieksnis uzņēmumiem padara neizdevīgu gandrīz jebkura elektroautomobiļa reģistrāciju Latvijā, kā arī liela daļa uzņēmumu izmantotu auto tiek uzskatīti par luksusa auto, lai gan tādi nav, piemēram, kravas minibusi.

Tāpat Kulbergs norādīja, ka būtu jālabo vēl divas kļūdas, kuras nav iekļautas šajos grozījumos, piemēram, patlaban luksusa auto statuss tiek saglabāts līdz pat auto kalpošanas laika beigām, lai gan tas jau esot "nobraukts līdz kliņķim" un tā vērtība tuvojas nullei. Kulberga ieskatā, luksusa auto statuss būtu jāsaglabā piecus gadus no reģistrācijas brīža.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) iebilst pret dārgu un pasaulē unikālu kases aparātu ieviešanu, teikts paziņojumā medijiem.

LTRK norāda, ka patlaban izstrādātais Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām ir pārskatāms, jo nedos vēlamo rezultātu ēnu ekonomikas mazināšanā, bet uzliks pienākumu tirgotājiem Latvijā ieviest neadekvāti dārgus kases aparātus un sistēmas. LTRK uzskata, ka kases aprātu problemātiku iespējams atrisināt efektīvāk.

Pēc LTRK aprēķiniem, lai īstenotu patlaban izstrādātos noteikumus, varētu būt nepieciešami 74 miljoni eiro, savukārt vismaz tik pat liela summa paredzama, lai pielāgotu grāmatvedības un citas programmas, uzstādītu iekārtas un veiktu citus nepieciešamos priekšdarbus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LIAA: Kriminālprocesa dēļ saistībā ar LTRK tirdzniecības misijām nav izmaksāti 151 088 eiro

LETA, 27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban kriminālprocesa dēļ saistībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) organizētajām tirdzniecības misijām ieturētais un neizmaksātais atbalsta apjoms ir 151 088 eiro, pastāstīja Latvijas investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāve Linda Eiduka.

Jau ziņots, ka LIAA radušās aizdomas par izkrāptu Eiropas Savienības (ES) naudu LTRK organizētajos darījuma braucienos projektā «Starptautiskās konkurētspējas veicināšana». Viņa sacīja, ka LIAA iesniegti 218 uzņēmumu 480 maksājuma pieprasījumi par dalību LTRK organizētajās tirdzniecības misijās uz 48 dažādām valstīm par kopējo pieprasīto atbalsta apjomu 1,737 miljoni eiro. Uzņēmumiem izmaksātais atbalsta apjoms ir 1,601 miljons eiro un patlaban kriminālprocesa dēļ ieturētais un neizmaksātais atbalsta apjoms ir 151 088 eiro.

Kriminālprocesā tiek vērtētas 32 LTRK organizētās tirdzniecības misijas par kopējo Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) finansējumu 626 030 eiro apmērā. Vienlaikus viņa atgādināja, ka krimināllieta vēl atrodas pirmstiesas izmeklēšanā, kur tiek veikta pārbaude par 32 LTRK organizēto tirdzniecības misiju norises apstākļiem. LIAA nevar sniegt informāciju par iespējamā noziedzīgā nodarījuma veikšanā iesaistītajām personām, jo šāda informācija ir vien tiesībsargājošajās institūcijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LTRK par ieguldījumu uzņēmējdarbības vides pilnveidošanā sumina Dienas Biznesa žurnālistu Māri Ķirsonu

Žanete Hāka, 22.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien notikušajā Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) notika LTRK biedru godināšana vairākās nominācijās, kā arī labāko, ekonomikas tematus analizējošo žurnālistu izcelšana, informē LTRK Sabiedrisko attiecību dienests.

1934.gada 21.decembris ir LTRK dzimšanas brīdis un šogad tika atzīmēta jau 80.biedrības darbības gadadiena, tāpat Uzņēmēju namam aprit 140gadu. Apaļo jubileju svinības Ziemassvētku noskaņās notika 20.decembrī - Komersantu gada ballē 2014.

Par ieguldījumu LTRK izaugsmē apbalvojumu saņēma Andris Gūtmanis, bet LTRK Ārējās tirdzniecības dokumentu daļas vadītājs Viesturs Kociņš – par ilggadēju ieguldījumu LTRK izaugsmē. Savukārt laikraksta Dienas Bizness žurnālists saņemā apbalvojumu par ieguldījumu Latvijas uzņēmējdarbības vides pilveidošanā.

LTRK ir brīvprātīga, politiski neitrāla biedrība, kurā apvienojušies visu Latvijas reģionu un tautsaimniecības nozaru mikro, mazie, vidējie un lielie uzņēmumi. Pēc biedru skaita LTRK ir lielākā uzņēmēju nevalstiskā organizācija, kura apvieno 1270 uzņēmumus, 59 nozaru asociācijas, 6 pilsētu uzņēmēju klubus un 14 citas uzņēmēju apvienības. LTRK biedru - uzņēmumu - apgrozījums 2013.gadā pārsniedza 13,5 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reprezentatīvā auto cenu slieksni plānots saglabāt nemainīgu, bet iespējams, ka šie auto jau no 2018. gada tiks aplikti ar īpašu luksusa nodokli

Tā lēma Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputātu vairākums, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tādējādi tiks atsaukts šīs komisijas vārdā iesniegtais priekšlikums samazināt reprezentatīvā auto cenas slieksni no pašreizējiem 50 tūkst. eiro līdz 40 tūkst. eiro, kā tas ir bijis agrāk – līdz 2014. gadam.

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš atzīst, ka lēmumu par piedāvāto grozījumu atsaukšanu būtu loģiski savienot ar darba grupas izveidi par īpaša nodokļa noteikšanu luksusa auto. «Tāda dīvaina situācija, ka Rīgā šādu luksusa auto var redzēt vairāk nekā turīgāko Eiropas valstu galvaspilsētās,» norāda R. Naudiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo mēnešu laikā vērojama tendence no luksusa automašīnām zagt lukturus. Trīs mēnešu laikā If Apdrošināšanā pieteikti pieci KASKO gadījumi, kad automašīnām Porsche Cayenne nozagti lukturi. Vidējā atlīdzība par Porsche Cayenne lukturu nomaiņu ir 2 900 eiro.

Divos gadījumos no iepriekšminētajām zādzībām ar nelielu laika distanci Rīgā apzagts viens un tas pats auto, informē apdrošinātājs. Automašīnai nodarīto zaudējumu kopējā summa ir gandrīz 9 000 eiro, kurā ietilpst gan jaunu kseona lukturu iegāde, gan zādzību laikā sabojātās virsbūves remonts.

«Auto lukturi pēdējo mēnešu laikā ir tā luksusa auto detaļu kategorija, kuras zagļi iemācījušies nozagt, netērējot daudz laika, un nereti auto apzog arī vietās, kurās tiek veikta videonovērošana. Visbiežāk lukturi tiek zagti, tos vienkārši noskrūvējot vai noņemot. Reizēm, lai nesabojātu lukturus un būtu iespējams tos realizēt, zagļi tos izgriež no automašīnas plastmasas virsbūves. Statistika liecina, ka zagļi iecienījuši arī Volkswagen Touareg auto lukturus, kuru nomaiņa vidēji izmaksā 3000 eiro. If Apdrošināšana dati liecina, ka no auto detaļām tiek zagtas arī dekoratīvās uzlikas (moldingi) un atpakaļgaitas sensori,» informē If Apdrošināšana Transporta atlīdzību daļas vadītājs Pāvels Valainis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Vertu paraksta piecu gadu sadarbības līgumu ar Bentley

Lelde Petrāne, 24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Angļu luksusa mobilo telefonu ražotājs Vertu ir parakstījis piecu gadu sadarbības līgumu ar Bentley, luksusa auto zīmolu. Sadarbības rezultātā tiks izlaisti pieci dažāda dizaina viedtālruņi.

Vertu mobilie tālruņi ir roku darbs, kuru detaļas tiek izgatavotas un sakomplektētas Apvienotajā Karalistē. Jau iepriekš telefonu ražotājs ir sadarbojies ar tādiem luksusa zīmoliem kā Ferrari, Lapo Elkann un Ermenegildo Zegna.

«Izveidot sadarbību ar automobiļu ražotāju mēs vēlējāmies, lai nostabilizētu mūsu pozīciju luksusa preču tirgū. Telefoni tiks kopīgi izstrādāti, sadarbojoties abu uzņēmumu dizaineru komandām,» stāsta Massimiliano Pogliani, galvenais Vertu izpilddirektors.

Plānots, ka pirmais zīmolu kopdarbs, Vertu Bentley tālrunis, tiks prezentēts 2014. gada oktobrī.

Vertu ir uzņēmums, kas nodarbojas ar luksusa mobilo telefonu ražošanu un izplatīšanu. Dibināts 1998. gadā kā Nokia meitas uzņēmums. Kopš 2012. gada EQT VI īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusa auto Latvijā vairāk

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli DB, 25.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pērn reģistrēti vairāk nekā 1100 jauni luksusa auto

Latvijā 2016. gadā no jauna reģistrēto un valstī palikušo jauno luksusa automašīnu skaits samazinājās līdz nepilniem 700, taču 2017. gadā tas pieauga gandrīz līdz 1000 un pērn jau stabili pārsniedzis 1100 auto skaitu.

Kas tagad ir luksusa auto

Kā skaidro Valsts ieņēmumu dienests (VID), atbilstoši 2016.gada 23.novembrī veiktajiem grozījumiem likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli (zaudējis spēku no šā gada 1.janvāra), no 2017.gada 1.janvāra tika paplašināta reprezentatīvā automobiļa definīcija un reprezentatīvs vieglais automobilis tika pārdēvēts par reprezentatīvu automobili.

Iemesls – valsts vēlējās aptvert arī automašīnas, kuras pēc būtības atbilst likuma definīcijai par reprezentatīvajiem automobiļiem un netiek izmantotas kravu pārvadājumiem, bet tām līdz šim netika piemēroti ierobežojumi izdevumu atskaitīšanai nodokļa aprēķina vajadzībām tāpēc, ka tās tiek klasificētas kā kravas automobiļi (N1 kategorija).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen tika prezentēts jaunais Range Rover Sport, un tā globālā pirmizrāde visiem paliks atmiņā ar pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē. Tas ir vislielākais šāda veida dambis pasaulē – ūdens pa to plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Iespaidīgais stāvums nopietni pārbaudīja jaunā sportiskā SUV spēju pretoties straumei, jo saķeres zuduma gadījumā draudēja 90 metru kritiens.

Šis brauciens pirmo reizi tika pārraidīts ekskluzīvā prezentācijas pasākumā Jaguar Land Rover produktu izstrādes centrā Gaidonā Lielbritānijā. Pie Range Rover Sport stūres atradās Džeimsa Bonda filmas kaskadiere Džesika Hokinsa. Jaunākajā Land Rover markas automobilim mestajā izaicinājumā jaunais Range Rover Sport, ar luksusa SUV Range Rover cieši radniecīgais augstas veiktspējas modelis, demonstrēja iespaidīgu saķeri, vilkmi un stabilitāti.

Iepriekšējo pārbaudījumu laikā Range Rover Sport sasniedza rekordu, braucot kalnā Paikspīkā, īstenoja pirmo reģistrēto Arābijas pussalas Tukšā kvartāla tuksneša šķērsošanu un kļuva par pirmo auto, kas pārvarējis 999 pakāpienu akmens kāpnes uz Debesu vārtiem Ķīnā 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp astoņiem Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) padomes locekļiem ievēlēti «Latvijas dzelzceļš» (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš, «Prudentia» partneris Ģirts Rungainis, uzņēmējs Normunds Bergs un «ABLV Bank» lielākais akcionārs Oļegs Fiļs.

Tāpat LTRK padomē ievēlēts arī Latvijas Kokrūpniecības federācijas izpilddirektors Kristaps Klauss, Cēsu uzņēmēju kluba prezidents Arkādijs Šuškins, «Eco Baltia grupa» valdes priekšsēdētājs Māris Simanovičs, «Deloitte Latvia» nodokļu plānošanas speciālists Kaspars Rumba un «RERE Grupa» valdes priekšsēdētājs Guntars Āboltiņš-Āboliņš.

«RERE Grupa» valdes priekšsēdētājs uzskata, ka LTRK galvenais uzdevums ir aizstāvēt Latvijas tautsaimniecības intereses un veicināt valsts un pašvaldību institūciju domāšanas maiņu, to vēršot uzņēmējdarbības attīstībai draudzīgā virzienā. Viņš arī norāda uz uzņēmumu konkurētspēju veicinošo aktivitāšu nepieciešamību - gan atbalstot attiecīgu uzņēmējdarbības vidi, gan ceļot uzņēmumu vadības un darbinieku kompetenci.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reprezentablās vieglās automašīnas, kas tiek reģistrētas kā komerctransports – kravas – auto, lai maksātu mazākus nodokļus, tiks pakļautas pamatīgam nodokļu pieaugumam, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola atzina, ka valdībā ir panākta konceptuāla vienošanās, kas paredz ierobežot iespējas reģistrēt apvidus un citus vieglos auto, kuru vērtība pārsniedz 50 tūkst. eiro, kā komerctransportu (N1 klasē). «Šādas iespējas luksusa vieglo auto klasē ar nelielu pārbūvi piedāvā paši ražotāji,» norādīja ministre. Ideja ir vērsta uz to, lai ierobežotu izdevumu norakstīšanu un pievienotās vērtības priekšnodokļa atskaitījumus. To varētu īstenot ar grozījumiem likumā «Par uzņēmumu ienākuma nodokļa likumu», paredzot, ka kravas auto ar trīs tonnu pilnu masu (un kura iegādes vērtība pārsniedz 50 tūkst. eiro), ja tie pārklasificēti no vieglā auto kategorijas, ir uzskatāms par vieglo auto ar visām no tā izrietošajām sekām nodokļu jomā. Pēc aptuvenām aplēsēm valsts, īstenojot šādu kārtību, varētu papildus iegūt vismaz ceturtdaļmiljonu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusa auto tirgū līdera maiņa

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db, 16.02.2018

Pēc ilgiem gadiem pirmoreiz vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto – Mercedes Benz GLE 350 D 4Matic.

Avots: mbusa.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pēc ilgiem gadiem vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto.

Ja 2016. gadā Latvijā no jauna reģistrēto un valstī palikušo jauno luksusa automašīnu skaits no 850 gadu iepriekš samazinājās līdz nepilniem septiņiem simtiem, tad pērn tas atkal ir pieaudzis gandrīz līdz tūkstotim, piektdien, 16.februārī raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksus auto tirgus ziedu laiki Latvijā bija 2007. gadā - pēdējā gadā pirms krīzes, kad tika iegādātas aptuveni 1700 luksus automašīnas – tātad par tūkstoti vairāk nekā pērn. Tad iecienītāko luksus automašīnu desmitniekā pirmo pozīciju pārliecinoši ieņēma BMW X5 ar kopumā 434 pirmoreiz reģistrētām 2005.-2007.gada izlaiduma automašīnām. Sekoja Audi Q7 ar 148, Porsche Cayenne ar 122 un Mercedes Benz S500 ar 81 auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 7. septembrī, patiesi ekskluzīvā pirmizrādē Latvijā tika atklāts jaunās paaudzes Range Rover Sport. Baudot iespēju klātienē iepazīt Range Rover sportiskā SUV izcilo dizainu un tehnoloģijas, viesi gremdējās lieliskā atmosfērā, kuru jo īpašu padarīja prezentācijas vieta.

Pasākums notika FBO Riga biznesa aviācijas centrā, kur klienti, auto žurnālisti, Land Rover pārstāvji, auto cienītāji un partneri spožu lidaparātu ielenkumā noskatījās satriecošu priekšnesumu, kura vizuālie un skaņas efekti neatstāja vienaldzīgu nevienu. Savukārt par neaizmirstamu svētku gaisotni rūpējās 36. Līnija & Chivas Regal.

Ilgi gaidītā trešās paaudzes Range Rover Sport prezentācija bija turpinājums jaunā modeļa nervus kutinošajai starptautiskajai debijai. Atgādinām, ka tajā Džeimsa Bonda jaunākās filmas kaskadiere ar jauno Sport veica pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē, kur ūdens plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Biedējošais un ārkārtīgi bīstamais izaicinājums tika pārliecinoši pārvarēts un apliecināja jaunā Range Rover Sport spējas un tehnoloģijas, kas to padara par visu laiku jaudīgāko Range Rover.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Finanšu ministrija ar savu rīcību panāks, ka no Latvijas emigrēs arī uzņēmēji

Benita Sadauska, Domenikss valdes priekšsēdētāja, 12.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumu autoparkus jau rotā Lietuvas un Igaunijas numurzīmes. Vai mūsu ierēdņi vēlas panākt, lai arī savu biznesu līdz ar autoparkiem Latvijas uzņēmēji pārceļ uz kaimiņvalstīm? Citādi nevaram izskaidrot Finanšu ministrijas ierēdņu jaunākās kalkulācijas - «krīzes» laikos tika noteikta reprezentatīvo automašīnas absurdā vērtības robeža - virs 25 tūkst. latu, taču tagad jau virmo ideja, ka šāds automobilis ir gandrīz divas reizes lētāks - virs 14 tūks. latu.

Spēkā esošie noteikumi paredz pievienotās vērtības nodokļa (PVN) priekšnodokļa atskaitīšanas ierobežojumu, iegādājoties vieglās automašīnas, un izmaksu (t.sk nolietojuma) norakstīšanu par reprezentatīvam automašīnām uzņēmumu ienākumu nodokļa gada deklarācijā. Pašreiz ir pieteikti apjomīgi grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā, kas paredz, ka par reprezentatīvo transporta līdzekli nevarēs atskaitīt nodokli vispār. Uzņēmējiem, kas savu autoparku ir veidojuši ar kvalitatīviem transporta līdzekļiem, nevis pašmērķīgi iegādājušies «luksusa» automašīnas, būs platāk jāatver maks par savu auto uzturēšanu. Divreiz samazinot luksuss klases automašīnas noteikto vērtību, noteikumi attieksies praktiski uz visiem uzņēmumiem. Respektīvi, par pārvietošanas ar drošu un ekonomisko auto valsts piemēro sodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) uzskata, ka jaunie elektroenerģijas sadales sistēmas operatora AS "Sadales tīkls" tarifi beidzot ir taisnīgāki un vienlīdzīgāki visām klientu kategorijām, informē LTRK pārstāvji.

Līdz ar šādas tarifa struktūras ieviešanu Latvijā izbeigta prakse, ka energoietilpīgie uzņēmēji, galvenokārt tautsaimniecībai tik nozīmīgie ražotāji, subsidē elektrības izmaksas mājsaimniecībām.

LTRK uzskata, ka tarifu attiecināšana uz klientu neatkarīgi no tā, vai klients ir juridiska persona vai fiziska persona, ir pamatota un stiprina uzņēmumu konkurētspēju, kas ir visas sabiedrības interesēs. Ar šādu soli visas lēmumā iesaistītās puses demonstrējušas, ka ir iespējams pavirzīties mazliet tuvāk saviem kaimiņiem igauņiem, kuri šādus lēmumus pieņēmuši savlaicīgāk.

"Savukārt fiksētās vai mainīgās struktūras jautājumā ar šo tarifu projektu esam pavirzījušies tuvāk Zviedrijas, Nīderlandes un citu valstu regulējumam ar precīzāku izmaksu attiecināšanu, demonstrējot pat progresīvāku pieeju nekā mūsu kaimiņi," norāda LTRK.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Latvijā pārbūvēts Volkswagen būs skatāms IAA auto izstādē Hannoverē

Lelde Petrāne, 11.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 20. septembrī Hannoverē, Vācijā tiks atklāta viena no pasaulē lielākajām un prestižākajām komercauto izstādēm IAA Nutzfahrzeuge. Šogad pirmoreiz tajā būs apskatāms arī Latvijā pārbūvēts Volkswagen Crafter, kas 25 tūkstošus eiro vērtas apdares rezultātā ieguvis luksusa automobiļa izskatu – izmantojot kvalitatīvus materiālus, pilnībā pārveidots automašīnas salons.

Deviņvietīgā automobiļa pārbūvi veicis pašmāju uzņēmums «Universāls LTD», kas ar dažādu automašīnu pārbūvi un apdari nodarbojas 26 gadus. Spēkrata pilnveidošana aizņēmusi divus mēnešus. «Volkswagen Crafter uzstādīti pašu ražoti sēdekļi, būtībā viss salons pārbūvēts no jauna, iegūstot luksusa izskatu. Visu sēdekļu, kā arī instrumentu paneļa un stūres apdarē izmantoti dabīgās ādas materiāli,» stāsta uzņēmuma tirdzniecības direktors Māris Žukovskis.

«Auto izstāde Hannoverē ir būtisks notikums ikvienam industrijas pārstāvim, un ir pamats lepoties, ka pirmoreiz tajā būs apskatāms arī Latvijā pārbūvēts Volkswagen Crafter. Tā ir iespēja starptautiskai publikai demonstrēt Volkswagen spēkratu priekšrocības, kā arī izcelt pašmāju talantus auto pārveides jomā. Tas ir kārtējais pierādījums, ka mazā Latvija ir konkurētspējīga starptautiskā līmenī ļoti daudzveidīgās jomās,» saka Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Lietoti BMW X sērijas (X1–X6) modeļi. Salīdzinam ietilpību, patēriņu un citas galvenās atšķirības

Reklāmraksts, 08.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com/xxkvc

Orientēties BMW “cross country” X sērijas modeļos var būt mulsinoši – X1, X2, X3, X4, X5, X6, kā arī X7 ir radniecīgi modeļi, tomēr tie ir dažādi krosoveri, kas atšķiras ne tikai pēc jaudas un ietilpības, bet arī pēc galvenā “uzdevuma”. Nepāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Vehicle” (SAV), kas būtībā ir BMW īpašais nosaukums sporta apvidus automašīnām. Savukārt pāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Coupe” (SAC) – tie ir sportiskāki, kā arī dārgāki par iepriekšējiem X nepāra modeļiem.

Lai palīdzētu Tev atrast piemērotāko BMW X sērijas modeli, šajā rakstā esam apkopojuši galvenās atšķirības starp BMW X1–X6 sērijas modeļiem. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kā atšķiras dažādo BMW X sērijas modeļu ietilpība, degvielas patēriņš, pieejamība un citi svarīgi aspekti!

Komentāri

Pievienot komentāru