Ražošana

Ādažu čipsi paplašina Dinamo produktu līniju

Elīna Pankovska, 29.10.2010

Jaunākais izdevums

Ādažu čipsi ražotājs a/s Latfood paplašinājis produktu līniju ar Dinamo zīmolu un piedāvā jau otro produktu, kas tapis sadarbībā ar hokeja klubu Dinamo Rīga.

Pērn Ādažu čipsi laida tirgū pirmo no – Dinamo līnijas produktiem – kartupeļu čipsus Dinamo čipsi ar uzvaras garšu, kas pirmajā produktu pārdošanas ceturksnī bijis pirktākais Dinamo līnijas produkts.

Latfood mārketinga direktore Kristīne Mālniece skaidro: «Ne tikai mums, bet, domāju, Latvijas tirgum kopumā Dinamo ir laba pieredze, kas ilgtermiņā ir atmaksājusies. Šis projekts uzskatāmi parāda atbalstu ne tikai mūsu hokejistiem, bet arī Latvijā ražotājiem produktiem. Likumsakarīgi, ka šogad tirgū esam laiduši jauno produktu.»

Kopš pagājušā gada vairāki pašmāju ražotāji sadarbībā ar hokeja klubu Dinamo Rīga pircējiem piedāvā Dinamo Rīga pārtikas produktus. No katras pārdotās Dinamo produktu līnijas vienības viens santīms tiek ziedots hokeja klubam.

Latfood ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā ar vairāk kā 40% lielu tirgus daļu. Uzņēmuma produkcija ar preču zīmi Taffel tiek eksportēta uz Baltijas valstīm, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, Kazahstānu, savukārt Azerbaidžānā Latvijas čipsi nopērkami ar Ādažu čipsi nosaukumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latfood sāks jaunas kartupeļu šķirnes audzēšanu

Lelde Petrāne, 29.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Latfood kā pamatšķirni sāks audzēt pagājušajā gadā izmēģināto kartupeļu šķirni – Lady Claire, kas tiks izmantota Ādažu čipsi produkcijas ražošanai, informēja AS Latfood Agroservisa direktors Ilgvars Krūmiņš.

Patlaban Ādažu čipsi ražošanai tiek atlasītas kartupeļu šķirnes (bāzes kategorijas sēklas materiāls), kas piemērotas tieši čipsu ražošanai un Latvijas klimatiskajiem apstākļiem, un tiek pavairotas SIA Latfood Agro. Tādējādi AS Latfood pats nodrošina pilnu ciklu Ādažu čipsu un sāļo uzkodu ražošanai.

«Nemainīgi kā līdz šim Ādažu čipsu ražošanai tiks izmantotas trīs pamata kartupeļu šķirnes – Saturna, Marlen, Lady Rosetta. Papildus šogad sadarbībā ar Latvijas zemnieku saimniecībām lielās platībās tiks audzēta jaunā šķirne Lady Claire, kas pēc pagājušās sezonas piredzes solās būt labāka par esošo šķirni Saturna. Tā ir Eiropā atzīta kartupeļu šķirne, kas ir piemērota audzēšanai arī Latvijas klimatiskajos apstākļos. Lady Claire raksturo ļoti zems cukura saturs un ļoti gaiša un stabila čipsu krāsa,» stāstīja I. Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotāja a/s Latfood valdē notukušas izmaiņas, mainoties vairākiem valdes un padomes locekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot produkcijas noieta tirgu Latvijā un ārvalstīs, lielākais čipsu un sāļo uzkodu ražotājs AS Latfood 2014. gadā palielinājis neto apgrozījumu par 15%, informē AS Latfood komunikācijas konsultante Līga Greiškane.

«Samazinoties eksportam uz Krieviju, tika meklēti arvien jauni eksporta tirgi, kas mums arī izdevās,» skaidro AS Latfood valdes priekšsēdētājs Valdis Blūms.

Pagājušais gads Latfood ir bijis veiksmīgs, jo, par spīti Eiropas Savienības ekonomiskajām sankcijām pret Krieviju un otrādāk, izdevies paplašināt eksporta tirgus un palielināt produkcijas noietu arī Latvijā. Pateicoties apgrozījuma kāpumam Latfood tirgus daļa sāļo uzkodu kategorijā Latvijā un Baltijā kopumā, ir pieaugusi par aptuveni 2% punktiem, 2014.gadā sasniedzot 46.5% Latvijā un 27% Baltijā (pēc The Nielsen Company datiem). Šie rezultāti Latfood ļauj ieņemt vadošo pozīciju sāļo uzkodu kategorijā ne tikai Latvijā, ber arī Baltijas valstīs kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pašmāju ražotājiem Ādažu čipsi mainījis zīmolu un turpmāk būs pieejams jaunā dizaina iepakojumā.

Ādažu čipsi Latvijas sāļo uzkodu industrijā darbojas aptuveni 40 gadus. Pārmaiņas zīmola Ādažu čipsi vizuālajā identitātē ir līdz šim vērienīgākās, kādas veiktas uzņēmuma pastāvēšanas laikā.

A/s Latfood mārketinga direktore Kristīne Mālniece norāda: «Līdzās vizuālajām pārmaiņām un jaunajai filozofijai Ādažu čipsi arī turpmāk būs īsts pašmāju jeb «savējais» produkts.»

Līdz ar Ādažu čipsi zīmola maiņu veikti pirmie soļi izvirzītā mērķa īstenošanai: izveidota jauna mājas lapa cipsi.lv, kā arī norisinās TV un interneta kampaņa.

A/s Latfood ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā, savukārt uzņēmuma produkcija ar preču zīmi Taffel tiek eksportēta uz Lietuvu, Igauniju, Kazahstānu, Kaļiņingradu, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, savukārt Azerbaidžānā Latvijas čipsi nopērkami ar Ādažu čipsi zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latfood Agro plāno sākt audzēt arī graudaugus

Žanete Hāka, 01.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA Latfood Agro, kura galvenais uzdevums ir kartupeļu audzēšana pārstrādei čipsos AS Latfood vajadzībām un sēklas kartupeļu pavairošana AS Latfood līgumaudzētāju vajadzībām, strādājis ar 513,06 tūkstošu latu apgrozījumu, kas salīdzinājumā ar 2011.gadu ir par 16,13% vairāk.

Kā liecina Lursoft dati, uzņēmums gadu noslēdzis ar 25,71 tūkstoti latu peļņu.

Pērn AS Latfood Agro izaudzējis kartupeļus 99 hektāru platībā, kas ļāvis AS Latfood piegādāt 2,874 tūkstošus kartupeļu. Vislielāko ražību uzņēmumam nodrošinājušas tādas kartupeļu pamatšķirnes, kā Sinora, Lady Rosetta, Lady Claire, Marlen un Saturna.

Šogad, papildus kartupeļu audzēšanai, uzņēmums iecerējis uzsākt arī graudaugu (vasaras miežu) audzēšanu, lai uzlabotu augu maiņu.

SIA Latfood Agro kapitāldaļu turētājs ir AS Latfood (65,75%) un Ārijs Ūdris (34,25%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Latfood iegādāsies cietu kartupeļu čipsu ražošanas līniju

Žanete Hāka, 11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotāja AS Latfood izsludinātajā iepirkumā par cietu kartupeļu čipsu ražošanas līnijas iegādi uzvarējis uzņēmums Rosenqvists Food Technologies AB, liecina publikācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 2,3 miljoni eiro un iekārta jāpiegādā deviņu mēnešu laikā no līguma noslēgšanas dienas.

Jauna kartupeļu čipsu ražošanas līnija nepieciešama, lai sāktu jauna eksporta produkta ražošanu, skaidro uzņēmuma Biznesa attīstības vadītājs Sandris Rabkevičs.

Projekta realizācijai piesaistīts arī Eiropas Savienības Reģionālā attīstības fonda līdzfinansējums.

Jaunajā čipsu ražošanas procesā tiek izmantota cita tipa krāsns. Tāpat nav nepieciešama blanšēšana, tādēļ ietaupīsies energoresursi.

Savukārt patērētājiem tiks piedāvāts jauns čipsu veids. Jauno, augstas pievienotās vērtības produktu plānots realizēt galvenokārt Skandināvijas tirgos – Zviedrijā, Dānijā un Somijā – un tas ļaus Latfood būtiski palielināt eksporta īpatsvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažu čipsu ražotāja a/s Latfood realizētās produkcijas apjomi ārpus Latvijas pieauguši, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Eksporta tirgos veiksmīgākie rezultāti sasniegti Azerbaidžānas tirgū, kur izaugsme vērojama 45% apmērā. Labos rezultātus Azerbaidžānā uzņēmums skaidro ar stratēģijas maiņu šajā tirgū, kas saistīta gan ar pašu komandas ieguldījumiem, gan arī distribūcijas koncepta maiņu.

Latfood valdes priekšsēdētājs Valdis Blūms uzsver, ka liela ietekme ir arī šī reģiona uzticībai Latvijā ražotajiem produktiem. Turklāt Azerbaidžāna ir vienīgais eksporta tirgus, kur Latfood čipsi nopērkami ar Ādažu čipsi, nevis eksporta zīmolu Taffel.

Lai gan lielāks pārdošanas apjomu kāpums vērojams Azerbaidžānā, arī Baltijas eksporta tirgos ir vērojamas pirmās tirgus stabilizācijas pazīmes, jo samazinās straujais tirgus kritums, kas bija vērojams iepriekšējā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gada maijā “Orkla Latvija” meitas uzņēmums “Latfood Agro” uzsācis kartupeļu stādīšanu, kas tiks izmantoti zīmola “Ādažu Čipsi” produkcijas ražošanā.

Kopumā šajā sezonā uzņēmums plāno iestādīt 75 hektārus kartupeļu, no kuriem septiņi hektāri būs sarkanie un zilie kartupeļi.

“Latvijā kartupeļu stādīšanu uzsākām maija otrajā nedēļa un turpināsim vēl līdz maija otrajai pusei, dienā iestādot aptuveni septiņus līdz desmit hektārus kartupeļu. Šogad stādīšanas sezonu esam sākuši nedaudz vēlāk, jo maija sākumā zeme vēl bija par mitru, lai veiksmīgi uzsāktu šo procesu. Plānojam, ka pirmo ražu novāksim jau augusta vidū,” norāda “Latfood Agro” valdes priekšsēdētājs Ilgvars Krūmiņš.

“Ādažu Čipsi” ražošanā svarīgu lomu ieņem gan kartupeļu šķirne, gan to kvalitāte, lai spētu saražot teicamu produkciju gan vietējiem, gan eksporta tirgiem. Čipsu ražošanai ir piemērotas tikai kartupeļu šķirnes ar pietiekami augstu sausnas, bet zemu cukuru saturu. Šogad “Latfood Agro” papildinājis līdzšinējo kartupeļu šķirņu klāstu ar vienu jaunu. Jau gadiem zināmās un iecienītās šķirnes “Lady Claire”, “Lady Rosetta” un “Kiebitz” tagad papildina “Sorentina” šķirnes kartupeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latfood prioritāte - eksports

Sandra Dieziņa, 03.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kartupeļu čipsu ražotājs a/s Latfood pērn audzējis apjomus galvenajos eksporta tirgos.

Starp Baltijas valstīm vislabākos pieauguma rezultātus a/s Latfood aizvadītajā gadā izdevies sasniegt Igaunijā, kur pārdošanas rādītājus izdevies pārsniegt par 22 %. Azerbaidžānā pērn realizācijas apjomi palielinājušies par 20 %, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tāpat eksports attīstīts uz Kazahstānu, Kaļiņingradu, Krieviju un citām valstīm.

Lai nodrošinātu pieaugošo pieprasījumu eksporta tirgos, kompānija palielināja ražošanas jaudas un vasaras sezonā ieviesa ražošanu trīs maiņās. Eksporta tirgos uzņēmuma produkcija tiek tirgota ar preču zīmi Taffel, izņemot Azerbaidžānu, kur Latvijas čipsi nopērkami ar Ādažu čipsi zīmolu. Eksporta tirgū tiek realizēti aptuveni 48% no kopējās Latfood Latvijā saražotās produkcijas, taču eksporta apjoms turpina pieaugt. Uzņēmums kopumā savu produkciju eksportē uz aptuveni 10 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ādažu čipši atgriežas peļņā

Žanete Hāka, 24.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā AS Latfood, kas ražo Ādažu čipsus, neto apgrozījums palielinājies par 2,6%, sasniedzot 9,76 miljonus latu, liecina Lursoft dati.

Kā minēts uzņēmuma vadības ziņojumā, sadarbības modeļa maiņa veicinājusi Igaunijas tirgus attīstības strauju kāpumu, kā arī apgūti jauni eksporta tirgi ārpus Baltijas valstīm. Pārdošanas apjomu stabils pieaugums aizvadītajā gadā nodrošinājis nepieciešamību ražošanā pāriet uz pastāvīgu trīs maiņu darbu, kas kopumā veicinājis ražošanas efektivitātes rādītāju uzlabošanos.

AS Latfood starp Baltijas valstīm vislabākos apgrozījuma pieauguma rezultātus izdevies sasniegt Igaunijā, kur pārdošanas rādītāji pārsniegti par 21%. Neto apgrozījuma pieaugums bijis vērojams arī eksporta darījumos ar Lietuvu, kur kāpums veidojis 7,1%. Neto apgrozījums Latvijā pērn bijis līdzīgs 2011.gada līmenim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažu čipsu ražotājs Latfood šā gada desmit mēnešos par 30% ir kāpinājis pārdošanas apmērus Baltkrievijā, pastāstīja Latfood biznesa attīstības vadītājs Sandris Rabkevičs .

Viņš norādīja, ka uzņēmums turpina attīstīt tirdzniecību Baltkrievijā, kur kompānijai ir labs sadarbības partneris. Tāpat šogad desmit mēnešos ir palielinājušies arī uzņēmuma pārdošanas apmēri Baltijas valstīs, kur uzņēmums patlaban realizē apmēram 80% no saražotās produkcijas īpatsvara.

Rabkevičs arī pastāstīja, ka Latfood turpina strādāt pie jaunu eksporta tirgu meklējumiem un pirms mēneša nogādāja pirmo produkcijas kravu uz ASV, taču būtiski kāpināt pārdošanas apmērus jaunapgūtajā tirgū nav iecerēts. «ASV noteikti nav mūsu stratēģiskais tirgus,» sacīja Rabkevičs, piebilstot, ka ASV atrodas salīdzinoši tālu no Latvijas un transportēšana prasa lielas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ādažu čipsi ražošanā sāks izmantot jaunos kartupeļus

Elīna Pankovska, 26.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažu čipsu ražotājs a/s Latfood sācis agro kartupeļu šķirņu novākšanas darbus. Jaunie kartupeļi atbilstot kvalitātes standartiem un tos uzreiz varēšot izmantot čipsu ražošanā, norāda a/s Latfood Agroserviss direktors Ilgvars Krūmiņš.

Viņš arī piebilst, ka neskatoties uz mainīgajiem laika apstākļiem, kartupeļu raža būšot laba. Kartupeļu šķirnes, kas tiek audzētas tieši čipsu ražošanai, esot piemērotas Latvijas klimatam, līdz ar to Latfood sadarbībā ar zemnieku saimniecībām spēj nodrošināt čipsu ražošanu no vietējiem kartupeļiem.

Latfood ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā, ar gandrīz 40% lielu tirgus daļu. Šogad plānots iegādāties 11 tūkstošus tonnu kartupeļu, kas ir tikpat liels kartupeļu iepirkuma apjoms kā pērn. Līgumi par kartupeļu iegādi noslēgti ar gandrīz 20 zemnieku saimniecībām visā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

a/s Latfood arī šogad iepērk 10 tūkstošus tonnu kartupeļu, kas izaudzēti gandrīz 20 Latvijas zemnieku saimniecībās. Šodien a/s Latfood noliktavā ievestas pēdējās kartupeļu kravas.

«Jau otro gadu desmitu mēs sadarbojamies ar Latvijas zemnieku saimniecībām, kurās audzē kartupeļus tieši Ādažu čipsu ražošanai. Tādā veidā nodrošinām pilnu ražošanas ciklu no kartupeļu sēklas līdz gala produktam, un varam būt pārliecināti par ražošanā izmantoto izejvielu kvalitāti,» norāda Valdis Blūms, a/s Latfood valdes priekšsēdētājs.

Neskatoties uz mainīgajiem laika apstākļiem, uzņēmumā norāda, ka šogad kartupeļu raža ir padevusies laba. Ādažu čipsu ražošanā tiek izmantotas čipsiem īpaši piemērotas kartupeļu šķirnes Saturna, Marlen, Lady Rosetta un Mustang.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kartupeļu pārstrādes uzņēmuma a/s Latfood valdē notikušas izmaiņas – to pametis līdzšinējais valdes loceklis Jānis Duks, liecina jaunākā informācija Lursoft.

Tādējādi pašlaik a/s Latfood valdē darbojas tās priekšsēdētājs Valdis Blūms un valdes loceklis Sergejs Strogonovs, Vilnis Vorobjovs un Astra Šūba.

Uzņēmums reģistrēts 1993. gadā, un tā pamatkapitāls ir 2,5 milj. Ls. Uzņēmuma juridiskā adrese ir Jaunkūlas-2, Ādažu novads.

Jau vēstīts, ka šobrīd Latfood ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā. Pēc uzņēmuma rīcībā esošajiem datiem, Ādažos ražotie čipsi Baltijas valstīs ieņem otro vietu un 25% lielu tirgus daļu, bet Latvijā ir stabili pirmajā pozīcijā. Šobrīd uzņēmums strādā divās maiņās un brīvā jauda ir aptuveni 20–25% robežās, ja neiekļauj sestdienas un svētdienas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmums Orkla Confectionery & Snacks Latvija Ādažu Čipsu kartupeļu čipsu ražošanā ir pārgājis uz saulespuķu eļļas izmantošanu, informē uzņēmumā.

Uzņēmuma ilgtspējas attīstības stratēģija līdz 2021. gadam paredz pakāpenisku visu Orkla Confectionery & Snacks Latvija zīmolu produktu sortimenta pāreju no palmu uz saulespuķu eļļu.

«Jau kopš 2015. gada esam veikuši pakāpenisku pāreju ražošanā no palmu eļļas uz saulespuķu eļļu. 2018. gada pirmajā pusē vēl turpinājām izpētes procesu, meklējot alternatīvas un pielāgojot receptūras, lai produktu garša un kvalitāte saglabātos nemainīga, kas ir svarīgākais aspekts mūsu produkcijas cienītājiem. Tas ir bijis patiess izaicinājums, jo procesā mainījām ne tikai eļļu, kurā gatavojam kartupeļu čipsus, bet arī garšvielas, kuru sastāvā bija palmu eļļa,» stāsta uzņēmuma pārstāve Lineta Mikša, Orkla Confectionery & Snacks Latvija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latfood pērn eksportējis par 16,6% vairāk

Sandra Dieziņa, 28.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kartupeļu čipsu Ādažu čipsi un sāļo uzkodu ražotāja Latvijā a/s Latfood pērn eksportējis 1304 tonnas produkcijas, kas ir par 16,6% vairāk nekā 2009.gadā.

Vislielāko eksporta kāpumu pērn izdevies sasniegt Krievijas un NVS valstu tirgos, pieaugumam pret 2009.gadu sasniedzot 34%.

Latfood valdes priekšsēdētājs Valdis Blūms komentē: «Pērn izdevies būtiski kāpināt eksporta apjomus pilnīgi visās Latfood eksporta valstīs, kas tikai vēlreiz apliecina, ka stratēģija noteikt eksportu kā prioritāti, reaģējot uz ekonomisko recesiju, ir bijis pareizs lēmums, un ieguldītās investīcijas un darbs tā sasniegšanā ir sevi attaisnojuši. Patlaban eksporta tirgos tiek realizēta gandrīz puse no kopējā saražotā apjoma, ko šogad plānojam turpināt palielināt, gan apgūstot jaunus eksporta tirgus, gan paplašinot produkcijas sortimentu. Šogad liela uzmanība tiks pievērsta eksporta attīstīšanā uz Ukrainu un Baltkrieviju, kas mūsu skatījumā ir ļoti perspektīvi eksporta tirgi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ādažu čipsus nereklamēs bērniem līdz 12 gadu vecumam

Sandra Dieziņa, 30.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais kartupeļu čipsu Ādažu čipsi un sāļo uzkodu ražotājs a/s Latfood pievienojies Eiropas Savienības (ES) starptautiskajam memorandam, un saskaņā ar to produktu reklāmas netiks izvietotas raidījumos, kuru tiešā auditorija ir bērni līdz 12 gadu vecumam, kā arī skolās.

Šāds lēmums pieņemts, turpinot a/s Latfood izveidoto korporatīvās sociālās atbildības programmu, kas paredz daudz stingrāku kritēriju ieviešanu produkcijas ražošanā, marķēšanā un reklamēšanā, nekā to prasa ES direktīvas un vietējā likumdošana. Līdz ar memoranda parakstīšanu a/s Latfood kā Ādažu čipsi ražotājs un Eiropas Uzkodu asociācijas (European Snacks Association, ESA) biedrs apņemas ievērot ES memorandā noteiktos ierobežojumus, kuru viens no pamata mērķiem ir mainīt pārtikas un dzērienu reklamēšanas principus auditorijai, kas ir jaunāka par 12 gadiem.

ES Memorands ir izstrādāts 2007.gada decembrī, un to līdz šim parakstījušas vadošās pārtikas un dzērienu kompānijas, tajā skaitā visi Eiropas Uzkodu asociācijas (European Snacks Association, ESA) biedri. ES Memoranda izstrādes pamatā ir pēdējo gadu laikā arvien spilgtāk iezīmējusies bērnu aptaukošanās, ko veicinājusi arī nepareiza un nesabalansēta uztura lietošana, īpaši tādu produktu lietošana, kuru saturā ir augsts cukura, tauku un sāls daudzums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ādažu Čipsu» cepšana eļļā notiek notiek 145 - 170 grādu temperatūrā atkarībā no receptes, šķēlītes biezuma un cepšanās laika. Šobrīd «Ādažu Čipsi» izmanto gan palmu eļļu, gan saulespuķu eļļu, gan palmu eļļas un saulespuķu eļļas sajaukumu. Taču līdz šā gada beigām «Ādažu Čipsi» ieviesīs izmaiņas ražošanas procesā un kartupeļu čipsu ražošanā izmantos vairs tikai saulespuķu eļļu, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmumā.

Saskaņā ar Orkla grupas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» 2018. gada laikā plāno pilnībā pāriet uz saulespuķu eļļas izmantošanu kartupeļu čipsu ražošanā. Jau kopš 2015. gada uzņēmums ir sācis pakāpenisku palmu eļļas aizvietošanu, palmu eļļu aizstājot ar saulespuķu eļļu. Pašlaik izmantojamā proporcija ir 1:3. Iemesli šādai pārejai ir palmu eļļas ieguves process un tā ietekme uz apkārtējo vidi.

«Ādažu Čipsu» kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražošana tiek veikta saskaņā ar augstākajiem Orkla grupas kvalitātes standartiem, kas produkciju padara konkurētspējīgāku ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos.

SIA «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» ir pirmā čipsu ražotne Baltijā, kas jau 25 gadus veiksmīgi strādā kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu segmentā. Latvijā produkcija ir atpazīstama ar zīmolu «Ādažu Čipsi», bet ārpus Latvijas – «Taffel». Galvenie ārvalstu tirgi ir Lietuva, Zviedrija, Mongolija, Baltkrievija, Krievija, Igaunija, Dānija, Somija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanas tīģeris Kristīne Mālniece Pārdošanas tīģera titulu nopelna ar veiksmīgu Latfood mārketinga un pārdošanas saliedēšanu.

Ja aicinājumi domāt «ārpus kastes» vairs nešķiet nekas jauns, tad tagad ir pienācis laiks domāt tā, lai nebūtu pat tuvu šai «kastei», atklājot konkursa Pārdošanas tīģeris 2010 fināla pasākumu, teica SIA Dienas Mediji valdes priekšsēdētājs Zigmārs Meija. Kā atklājās dalībnieku prezentācijās, tieši netradicionāli risinājumi ir bijuši tie, kas ļāvuši konkursa finālā pārstāvētajiem uzņēmumiem sasniegt panākumus pārdošanā pat krītoša tirgus apstākļos.

Precīza fokusēšanās uz lielajiem klientiem, pāriešana no vecāku - bērnu attiecību modeļa uz pieaugušo attiecībām pārdošanas komandas vadībā, klientu paradumu maiņa un pat jaunu terminu izgudrošana un ieviešana tirgū — tie bija tikai daži no finālistu pieredzes piemēriem, kas izraisīja dzīvu interesi un papildjautājumus no konferences apmeklētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latfood katliņčipsu ražošanas iekārtās iegulda trīs miljonus eiro

Žanete Hāka, 04.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Latfood ieguldījis trīs miljonus eiro kartupeļu čipsu ražošanas iekārtās un uzsācis jauna veida – katliņčipsu (kettle chips) – ražošanu Baltijas valstīs, informē uzņēmuma pārstāvji.

Tā rezultātā Latfood ir spējis septiņu mēnešu laikā sasniegt 80% ražošanas jaudu noslodzi un vairāk nekā 90% no saražotā eksportēt.

Lielākoties eksporta apjomu veido katliņčipsu produkti citiem Orkla uzņēmumiem Dānijā, Zviedrijā un Somijā. Latfood galvenais investīciju mērķis ir attīstīt šo produktu segmentu Baltijā un, atbilstoši tirgus līdera pozīcijām, būt galvenajam spēlētājam arī katliņčipsu segmentā.

«Katliņčipsi ir Lielbritānijā un Skandināvijā plaši pazīstams produkts. Esam pirmie, kas ir uzsākuši ražot šāda veida produktu Baltijas valstīs un darām to, izmantojot modernākās ražošanas tehnoloģijas Eiropā. Šo čipsu ražošanas process ir atšķirīgs no tradicionālā – katliņčipsi tiek gatavoti, tos cepot katlos atsevišķās porcijās saulespuķu eļļā, nevis pēc plūsmas principa kā parasti. Tādēļ arī nosaukums tiem ir katliņčipsi, jo pagatavošanas veids ir līdzīgs kā mājās ar rokām gatavotiem kartupeļu čipsiem,» stāsta NP Foods Komunikācijas direktore Dana Erciņa – Užāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latfood audzējis apgrozījumu

Žanete Hāka, 22.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sāļo uzkodu un kartupeļu pārstrādes produktu ražotāja un realizētāja AS Latfood neto apgrozījums aizvadītajā gadā ir palielinājies par 12,56%, sasniedzot 15,633 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Visstraujāko apgrozījuma pieaugumu uzņēmumam pagājušajā gadā izdevies sasniegt Lietuvā, kur pārdošanas rādītāji pārsniegti par 15,9%, tāpat neto apgrozījuma vērā ņemami apgrozījuma pieauguma tempi bijuši vērojami arī Igaunijā (11%) un Latvijā (6%). Pateicoties apgrozījuma pieaugumam, 2013.gadā AS Latfood izdevies kāpināt kopējo rentabilitāti līdz 3,5%.

Pārskata gadu AS Latfood noslēdzis ar 543,309 tūkstošu eiro peļņu.

Šogad AS Latfood paredzējis uzlabot savas darbības finanšu rādītājus un līdzīgi kā pērn, arī šogad uzņēmuma darbības prioritāte būs produkcijas eksporta pieaugums un sistemātiska uzņēmuma produkcijas īpatsvara palielināšana Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ādažu čipsu ražotājs pērn strādājis ar 13% apgrozījuma un trīskārtīgu peļņas pieaugumu

Nozare.lv, 24.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotāja AS Latfood pagājušajā gadā strādājusi ar 13% apgrozījuma un vairāk nekā trīskārtīgu peļņas pieaugumu, liecina Firmas.lv informācija.

Latfood apgrozījums 2013.gadā bija 15,633 miljoni eiro salīdzinājumā ar 13,888 miljonu apgrozījumu 2012.gadā.

Uzņēmuma peļņa pērn palielinājusies vairāk nekā trīskārtīgi un sasniegusi 543 309 eiro salīdzinājumā ar 153 843 eiro 2012.gadā.

Kā norādīts vadības ziņojumā, pērn straujākais apgrozījuma pieaugums bijis Lietuvā, kur pārdošanas rādītāji pārsniegti par 15,9%. Tāpat strauji pieauguma tempi bija Igaunijā - 11% un Latvijā - 6%.

Kopumā uzņēmumam izdevies noturēt pozīcijas eksporta tirgos, kā arī dažādot produktu portfeli, kas ļāvis palielināt pārdošanas apjomus un nodrošināt pastāvīgu pāreju uz trīs maiņu darbu.

Kopējais kapitālieguldījumu apmērs Latfood pērn sasniedza 251 140 eiro. Lielākais investīciju apjoms tika veikts ražošanas līniju uzturēšanā un efektivitātes uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latfood šonedēļ sāk jaunās kartupeļu ražas novākšanu

Sandra Dieziņa, 02.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ kartupeļu čipsu ražotājs a/s Latfood sācis novākt jauno kartupeļu ražu.

Pirmās novāktas kartupeļu šķirnes Lady Rosetta un Marlen. No agrajām kartupeļu šķirnēm plānots iegūt aptuveni 1000 tonnu jauno kartupeļu. Agrās ražas novākšana tiek pieskaņota ražošanas vajadzībām, un novāktie bumbuļi tiks pārstrādāti Ādažu čipsos jau šodien, ziņo kompānija. A/s Latfood Agroserviss direktors Ilgvars Krūmiņš atzīst, ka, neskatoties uz nokrišņiem piesātināto vasaru, kartupeļu audzēšanai apstākļi šosezon vērtējami kā labi. Bumbuļu briešanas periodā nokrišņi lielākajā daļā lauku ir pietiekami, kas savukārt ļauj prognozēt bagātīgu ražu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot īstenot ilgtspējas stratēģiju, "Orkla Latvija" no 2020. gada sākuma "Ādažu Čipsu" ražotnē izmanto tikai saulespuķu eļļu. Jau kopš 2019. gada sākuma "Ādažu Čipsu" kartupeļu čipsi tiek ražoti, izmantojot tikai saulespuķu eļļu, bet šā gada sākumā ir pilnībā paveikta pāreja uz saulespuķu eļļas izmantošanu arī sāļo uzkodu ražošanā.

Kā ziņots iepriekš, uzņēmuma ilgtspējas attīstības stratēģija paredz pakāpenisku visu "Orkla Latvija" zīmolu produktu sortimenta pāreju no palmu eļļas uz atbildīgi iegūtu palmu eļļu vai citām augu eļļām līdz 2021. gadam.

"Ar atbildību domājam par mūsu produktu attīstību ilgtspējas jomā. Mēs lepojamies, ka rūpīgi plānotais un vadītais darbs kopš 2015. gada ir vainagojies panākumiem un esam pilnībā atteikušies no palmu eļļas izmantošanas "Ādažu Čipsu" ražotnē. Pārejas process bija pakāpenisks, jo ikvienas pārmaiņas produktu receptūrās prasa laiku. Mums ir svarīgi radīt ilgtspējīgus produktus, kuru pilnveidotās receptūras saglabā augstāko kvalitāti un nemainīgi labu garšu, kas ir tik ļoti svarīga mūsu produkcijas cienītājiem. Esam gandarīti, ka tagad varam piedāvāt visus mūsu čipsus un sāļās uzkodas bez palmu eļļas," uzsver "Orkla Latvija" komunikācijas direktore Lineta Mikša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Hokeja komandas panākumi būtiski nepalielina interesi par Dinamo līnijas produktiem

NOZARE.LV, 12.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Dinamo hokeja komandas panākumi būtiski nepalielina interesi par Dinamo līnijas produktiem, atzīst mazumtirgotāji.

SIA Rimi Latvia vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Valnere norāda, ka kopumā pieprasījums ir liels, jo Dinamo ir atpazīstams un lielā sabiedrības daļā iecienīts zīmols. Tomēr «īsti nevar vilkt paralēles starp šo produktu pārdošanas rezultātiem un spēlēm; visvairāk pārdošanas apjomus iespaido šo preču akciju periodi, kad tie ir iegādājami par zemāku cenu».

Pēc pārdošanas apjomiem pirktākie produkti Rimi veikalos ir Dinamo čipsi ar krējuma un sīpolu garšu, Ādažu čipsi Dinamo, Aldara ražotais Dinamo alus, Dinamo plombīra saldējums, kā arī Dinamo pelmeņi.

Komentāri

Pievienot komentāru