Tirdzniecība un pakalpojumi

Aicina pievērst rūpīgu uzmanību Simply Travel līgumiem

Žanete Hāka, 20.06.2013

Jaunākais izdevums

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) ir vērsušies patērētāji, sniedzot informāciju par atteikuma tiesību nenodrošināšanu noslēgtajos līgumos ar SIA Simply Travel par izmitināšanas pakalpojumu iegādi ārvalstu kūrortos, informēja centra pārstāvji.

PTAC aicina patērētājus būt vērīgus, slēdzot līgumus ar attiecīgo komersantu. Pastāv iespējamība, ka SIA Simply Travel īsteno negodīgu komercpraksi, nenodrošinot normatīvajos aktos paredzētās atteikuma tiesības, norāda patērētāju aizstāvji.

PTAC ir uzsācis vērtēt SIA Simply Travel īstenotās komercprakses atbilstību patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām. Gadījumā, ja, izvērtējot PTAC rīcībā esošos materiālus, SIA Simply Travel darbībā tiks konstatēts pārkāpums, kas ir radījis vai varētu radīt būtisku kaitējumu patērētāju kolektīvajām interesēm, PTAC savas kompetences ietvaros būs tiesīgs lemt par attiecīga saistoša lēmuma pieņemšanu, kas tiks publicēts PTAC mājaslapā.

Balstoties uz patērētāju sniegto informāciju, pastāv iespējamība, ka SIA Simply Travel darbojas līdzīgi kā SIA Vision Marketing un SIA Key promotion.

PTAC aicina patērētājus ļoti rūpīgi iepazīties ar līguma noteikumiem pirms līguma parakstīšanas, izvērtējot pakalpojuma saturu, vai piedāvātā pakalpojuma cena ir izdevīga, kā arī, vai līgumā minētais pakalpojums patiešām atbilst patērētāja vēlmēm. Ja līgums tiek slēgts ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas, piemēram, viesnīcā, aicina patērētājus pārliecināties vai, slēdzot līgumu, tiek izsniegta atteikuma tiesību veidlapa un līgumā patērētājs tiek informēts par atteikuma tiesībām.

PTAC atgādina, ka saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un MK noteikumiem par ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas vai pakalpojumu sniegšanas vietas noslēgtajā līgumā ietveramo informāciju un atteikuma tiesību realizēšanas termiņu un kārtību patērētājam ir tiesības 14 dienu laikā vienpusēji atkāpties no līguma, nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējuma atlīdzību (tai skaitā arī administratīvās izmaksas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC piemēro SIA Simply Travel 8000 latu sodu

Žanete Hāka, 20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot izmitināšanas pakalpojumu sniedzēja SIA Simply Travel īstenotās komercprakses atbilstību patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām, atzinis komersanta īstenoto komercpraksi par negodīgu un piemērojis 8000 latu lielu naudas sodu.

Kā informē PTAC, SIA Simply Travel īstenoto komercpraksi sāka vērtēt, balstoties uz patērētāju iesniegtajām sūdzībām par komersanta rīcību organizētajās prezentācijās ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas (viesnīcās), kā arī slēdzot ar patērētājiem līgumus par izmitināšanas pakalpojumu nodrošināšanu ārvalstīs.

PTAC konstatēja, ka SIA Simply Travel, piedāvājot pakalpojumus, nav sniegusi informāciju par atteikuma tiesībām, ierobežojusi atteikuma tiesību īstenošanu, kā arī rīkojusies profesionālajai rūpībai neatbilstoši, apgrūtinot patērētājiem iespēju sazināties ar SIA Simply Travel, kas nepieciešama līgumsaistību izpildei un atteikuma tiesību īstenošanai. Izvērtējot patērētāju sniegto informāciju, PTAC konstatēja, ka SIA Simply Travel ir īstenojusi arī maldinošu komercpraksi, nepatiesi apgalvojot, ka pakalpojums pieejams tikai ļoti ierobežotu laiku un līgumu par piedāvāto cenu iespējams noslēgt tikai prezentācijas dienā, samaksājot līgumā noteikto summu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi Latvijas iedzīvotāji, ieklausoties uzņēmuma Simply Travel pārstāvju rožainajos solījumos par lētām brīvdienām Spānijas dienvidos un Kanāriju salās, samaksājuši iespaidīgas naudas summas.

Taču rezultāts – ne ceļojuma, ne naudas, un arī Simply Travel pārstāvji, kuri iepriekš, pirms samaksāta nauda, naski komunicēja, tagad pazuduši bez pēdām – ne atbild uz telefona zvaniem, ne uz e-pastiem, ne arī sastopami birojā, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Simpy Travel darbības shēma bijusi vienkārša. Cilvēks saņem telefona zvanu, kurā viņu apsveic, ka ieguvis laimestu – planšetdatoru, videokameru vai vīnu kolekciju. Lai saņemtu balvu, zvanītājam ir tik vien jāizdara, kā jāaiziet uz prezentāciju kādā no Rīgas viesnīcām, bet līdzi noteikti jāņem laulātais draugs. Interesanti, ka firmas pārstāvji loterijas laimētāju uzrunājuši vārdā.

Komentāri

Pievienot komentāru