Biznesa tehnoloģijas

Amazon vadītājs Bezoss prezentē «neiedomājamu satiksmes līdzekli»

LETA--AFP, 10.05.2019

Jaunākais izdevums

ASV interneta tirdzniecības giganta «Amazon» dibinātājs un vadītājs Džefs Bezoss, kurš vada arī kosmosa izpētes kompāniju «Blue Origin», ceturtdien nāca klajā ar Mēness zondi, kuru tuvāko piecu gadu laikā varēs izmantot aprīkojuma un varbūt pat cilvēku transportēšanai uz Mēness dienvidu polu.

«Tas ir «Blue Moon» («Zilais mēness»),» Bezoss sacīja prezentācijā Vašingtonā, simulācijā parādot daudzas tonnas smagu kosmosa kuģi, kas spētu nest četras pašgājējierīces.

«Tas ir neiedomājams satiksmes līdzeklis, un tas dosies uz Mēnesi,» paziņoja Bezoss.

Šī zonde ir tikusi izstrādāta pēdējos trīs gadus. Tā spēs pārvadāt zinātniskos instrumentus un pašgājējierīces cilvēkiem, teica Bezoss.

Mērķis ir nolaisties uz Mēness dienvidu pola, kur pērn tika apstiprināta ledus iegulu esamība.

Ūdens var tikt izmantots ūdeņraža ražošanai, kas savukārt palīdzētu nākotnē pētīt Saules sistēmu.

Bezoss nepaziņoja konkrētu datumu, kad paredzēts pirmoreiz palaist šo zondi, bet sacīja, ka tā būs sagatavota, lai iekļautos ASV prezidenta Donalda Trampa paziņotajā termiņā līdz 2024.gadam atkal aizvest cilvēkus uz Mēnesi.

«Mēs varam palīdzēt iekļauties šajā termiņā, bet tikai tāpēc, ka mēs sākām pirms trim gadiem. Ir laiks doties atpakaļ uz Mēnesi, šoreiz uz palikšanu,» teica Bezoss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā piektdien, 2.augustā, reģistrēts ASV tiešsaistes tirdzniecības kompānijas «Amazon» datu centrs SIA «Amazon Data Services Latvia», liecina «Firmas.lv» informācija.

«Amazon Data Services Latvia» pamatkapitāls ir 50 000 eiro, bet tās vienīgais īpašnieks ir ASV jaunuzņēmumu jeb «start-up» kompānija «A100 ROW Inc». Kompānijas valdē iecelts Īrijas pilsonis Martins Keisijs Malakijs (Martin Casey Malachy).

Jaundibinātās «Amazon Data Services Latvia» juridiskā adrese ir Vīlandes ielā 6-4.

Informācija «Amazon» mājaslapā liecina, ka «Amazon Data Services» nodrošina datu glabāšanu jeb mākoņpakalpojumus.

LETA jau ziņoja, ka «Amazon» peļņa 2019.gada otrajā ceturksnī sasniedza 2,6 miljardus ASV dolāru (2,3 miljardus eiro), kas ir par 4% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, bet mazāk nekā bija prognozējuši analītiķi.

Savukārt «Amazon» ieņēmumi šogad otrajā ceturksnī bija 63,4 miljardi ASV dolāru, kas ir par 20% vairāk nekā gadu iepriekš. Tostarp 38% apgrozījuma kāpums bija platformai «Amazon Web Services», kas piedāvā mākoņdatošanas pakalpojumus uzņēmumiem. Kompānijas ieņēmumi no attiecīgajiem pakalpojumiem šogad otrajā ceturksnī veidoja 8,4 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Amazon dibinātājs Bezoss un bijusī sieva noslēdz vēsturē lielāko šķiršanās vienošanos

LETA--AFP, 05.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības milža «Amazon» dibinātājs Džefs Bezoss un viņa bijusī sieva Makenzija ceturtdien noslēdza vēsturē lielāko laulības šķiršanas vienošanos, saskaņā ar kuru Bezosam paliek 75% no viņu līdzšinējām akcijām šajā uzņēmumā, bet Makenzijai – akcijas apmēram 36 miljardu ASV dolāru vērtībā.

48 gadus vecā Makenzija Bezosa sacīja, ka viņa atdos 55 gadus vecajam bijušajam vīram visas savas akcijas laikrakstā «The Washington Post» un kosmosa izpētes firmā «Blue Origin», kā arī balss kontroles tiesības pār viņai palikušajām «Amazon» akcijām.

Bezoss un romānu rakstniece Makenzija Tatla apprecējās 1993.gadā, un viņiem ir četri bērni. Bezoss 1994.gadā savā garāžā Sietlā nodibināja «Amazon» un laika gaitā pārvērta šo uzņēmumu par milzi, kas dominē interneta mazumtirdzniecībā.

«Amazon», kura tirgus kapitalizācija ir apmēram 890 miljardi dolāru, iesniegumā ASV Vērtspapīru un biržu komisijai (SEC) paziņoja, ka Makenzija Bezosa kontrolēs 4% no uzņēmuma apgrozībā esošajām parastajām akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Bezoss pārdevis Amazon akcijas 3,1 miljarda dolāru vērtībā

Žanete Hāka, 07.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmuma "Amazon" īpašnieks Džefs Bezoss pagājušajā nedēļā pārdevis "Amazon" akcijas vairāk nekā 3,1 miljarda ASV dolāru vērtībā, raksta "CNBC".

Jau iepriekš šajā gadā viņš pārdeva akcijas 4,1 miljarda dolāru vērtībā, tādējādi kopumā šajā gadā viņš par akciju pārdošanu saņēmis vairāk nekā 7,2 miljardus dolāru. Tiesa, aizvien "Amazon" vadītāja īpašumā ir vairāk nekā 54 miljoni akciju 170 miljardu dolāru vērtībā, padarot viņu par bagātāko cilvēku pasaulē.

Aizvadītajā gadā Dž. Bezoss pārdeva akcijas 2,8 miljardu dolāru vērtībā, un iepriekš viņš ir izteicies, ka gadā pārdod akcijas vidēji viena miljarda dolāru vērtībā, lai finansētu savu kosmosa izpētes kompāniju "Blue Origin".

"Amazon" pārstāvji pagaidām nav snieguši komentāru par šo darījumu.

Pagājušajā nedēļā "Amazon" publicēja savus otrā ceturkšņa rezultātus, kas pārspēja analītiķu prognozes. Uzņēmuma akcijas cena kopš gada sākuma ir pieaugusi par 73%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas piegādes uzņēmums Deliveroo jaunākajā finansējuma piesaistes etapā piesaistījis 575 miljonu dolāru investīcijas, no kuriem lielākais investors bijusi interneta tirdzniecības kompānija Amazon, raksta BBC.

Precīzs Amazon investīciju apjoms netiek minēts. Deliveroo paziņojis, ka piesaistītais finansējums tiks izmantots, lai paplašinātu darbību starptautiskajos tirgos un uzlabotu pakalpojumu.

Deliveroo dibināts 2013.gadā un kopš tā laika spējis piesaistīt vairāk nekā 1,5 miljardu dolāru finansējumu, uzņēmums ir starp straujāk augošajām tehnoloģiju kompānijām Eiropā.

Amazon pārstāvji skaidrojuši, ka Deliveroo piesaistījis uzmanību ar inovatīvo tehnoloģisko pakalpojumu. Amazon piešķirtais finansējums Deliveroo dod labāku pamatu cīņai ar tādiem konkurentiem kā JustEat un Uber Eats.

Amazon 2016.gadā atvēra savu pārtikas piegādes kompāniju Lielbritānijā Amazon Restaurants UK, taču pēc pāris gadiem to slēdza. «Amazon nespēja tirgū konkurēt, tādēļ labāk meklē iegādes iespējas,» norāda Hermes fondu pārvaldnieks Luīss Dadlijs, kurš skaidro, ka Deliveroo nav tikai ēdienu piegādes kompānija, bet arī tehnoloģiju uzņēmums, un tam ir tehnoloģiju platforma, kas daudziem šķiet ļoti pievilcīga. Kompānija spēj paplašināties jaunos tirgos un ņemt vērā cilvēku gaumes izmaiņas, kā arī paredzēt, kuras tirdzniecības vietas būs veiksmīgas. Šis paredzamais pieaugums ir pievilcīgs Amazon, uzskata L. Dadlijs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz globālo pandēmiju, cenas vadošajos pasaules akciju tirgos pēdējo nedēļu laikā pieaugušas.

Par to, cik noturīgs varētu būt šis kāpums, pārliecība gan ne vienmēr ir tā pati lielākā. Neskatoties uz to, notiekošais liek domāt, ka pēc šīs krīzes pat vēl pārliecinošākas varētu kļūt jau tā gigantisko interneta un tehnoloģiju līderu pozīcijas.

Tieši šādu uzņēmumu vērtspapīri lielā mērā bijuši atbildīgi par kopējo tirgus cenu palielināšanos. Piemēram, tikai pieci uzņēmumi - "Microsoft", "Apple", "Amazon", "Alphabet" ("Google") un "Facebook" – šobrīd veido jau piekto daļu no kopējās ASV akciju tirgus "Standard & Poor's 500" indeksa vērtības (to veido 500 lielākās ASV publiski kotētās kompānijas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Bezoss pārdevis Amazon akcijas 2,8 miljardu dolāru vērtībā

Lelde Petrāne, 06.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amazon.com Inc vadītājs Džefs Bezoss pagājušās nedēļas ceturtdienā un piektdienā pārdevis kompānijas akcijas 990 miljonu ASV dolāru vērtībā. Tādējādi pagājušajā nedēļā pārdoto akciju kopējā vērtība sasniedz 2,8 miljardus ASV dolāru, ziņo Reuters.

Jūlija pēdējās trīs dienās Dž. Bezoss pārdevis akcijas apmēram 1,8 miljardu ASV dolāru vērtībā.

Amazon akciju pārdošanu atsakās komentēt.

Taču Dž. Bezoss iepriekš informējis, ka katru gadu plāno pārdot akcijas aptuveni viena miljarda ASV dolāru vērtībā, lai finansētu savu raķešu kompāniju Blue Origin.

Dž. Bezosa bijusī sieva Makenzija Bezosa, kurai šobrīd pieder Amazon akcijas vairāk nekā 37 miljardu ASV dolāru vērtībā, tagad ir tiešsaistes mazumtirgotāja otrs lielākais individuālais akcionārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības milzis «Amazon» pirmdien pirmoreiz kļuva par pasaulē vērtīgāko privātuzņēmumu pēc tirgus kapitalizācijas, pārspējot «Microsoft» un citas tehnoloģiju kompānijas.

Biržas tirdzniecības sesijas beigās «Amazon» akcijas cena bija pieaugusi par 3,4% un uzņēmuma tirgus kapitalizācija sasniedza 796,8 miljardus ASV dolāru – par 13,2 miljardiem dolāru vairāk nekā «Microsoft».

Džefa Bezosa vadībā kompānija «Amazon» ir piedzīvojusi ievērojamu pieaugumu, tās uzņēmējdarbībai no sākotnējās jomas – grāmatu tirdzniecības internetā – paplašinoties uz daudzām citām mazumtirdzniecības kategorijām.

«Amazon» ieņēmumi pieauga no 74,5 miljardiem dolāru 2013.gadā līdz 177,9 miljardiem dolāru 2017.gadā, un tiek projektēts, ka 2018.gada ienākumi sasniegs 232,3 miljardus dolāru.

Neraugoties uz izvirzīšanos pirmajā vietā, «Amazon» tagadējā tirgus kapitalizācija tomēr ir ievērojami mazāka par septembrī sasniegto virsotni, kad tā šķērsoja viena triljona dolāru robežu, bet pēc tam kritās. Šis kritums tomēr bija mazāk straujš nekā citiem tehnoloģiju uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālās Aviācijas administrācija atļāvusi Amazon Prime Air ASV veikt testa lidojumus ar droniem, raksta Business Insider.

Amazon pārstāvji paziņojuši, ka jau tuvāko mēnešu laikā uzņēmums būs gatavs sākt dronu piegādes.

Amazon vairākus gadus ir strādājis, lai izveidotu piegādes iespējas bez cilvēka līdzdalības. Kompānijas vadītājs uzsvēris, ka viņš sagaida strauju Amazon Prime Air pakalpojuma izaugsmi, pateicoties esošajai Amazon piegādes infrastruktūrai.

ASV Federālās Aviācijas administrācija jau iepriekš atļāvusi Amazon dronu testa lidojumus, taču katram jaunam prototipam ir nepieciešama jauna sertifikācija.

Saskaņā ar uzņēmuma pārstāvju teikto, Amazon jaunākais drons varēs lidot līdz pat 24 kilometriem un pārvadāt sūtījumus, kas sver līdz 2,27 kilogramiem mazāk nekā 30 minūtēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Microsoft” līdzdibinātājs Bils Geitss (Bill Gates) atkal kļuvis par bagātāko cilvēku pasaulē, liecina "Bloomberg Billionaires Index".

Pirms tam šī titula īpašnieks bija “Amazon” dibinātājs un vadītājs Džefs Bezoss (Jeff Bezoss). 64 gadus vecā Bila Geitsa šī brīža bagātība lēšama 110 miljardu ASV dolāru apmērā.

Pasaules bagātāko cilvēku topa pirmo vietu Bilam Geitsam izdevies atgūt, kad “Microsoft” saņēma apjomīgu mākoņdatošanas pakalpojuma (cloud-computing) pasūtījumu no Pentagona 10 miljardu ASV dolāru apjomā, ziņo "Business Insider".

Interesanti, ka cīņā par šī pakalpojuma sniegšanu “Microsoft” sīvākais konkurents bija tieši “Amazon,” kura vadītājs nu zaudējis turīgākās personas statusu un atrodas topa otrajā vietā. Šī darījuma rezultātā “Microsoft” akciju vērtība piedzīvoja kāpumu, taču “Amazon”- kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Amazon apstrīd Pentagona lēmumu noslēgt desmit miljardus vērtu līgumu ar Microsoft

LETA, 23.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības lieluzņēmums "Amazon" apstrīdējis tiesā oktobrī pieņemto Pentagona lēmumu noslēgt desmit miljardus dolāru vērtu līgumu ar kompāniju "Microsoft" par mākoņdatošanas pakalpojumu sniegšanu Aizsardzības departamentam.

Prasības saturs netiek izpausts, norādot, ka tā satur konfidenciālu informāciju, bet "Amazon" paudis pārliecību, ka pieteikumu izvērtēšanā pieļauti "acīmredzami trūkumi, kļūdas un nepārprotami aizspriedumi". Tas uzsver, ka uzņēmumam AWS ("Amazon Web Services") ir "unikāla pieredze un kvalifikācija, kas ļautu nodrošināt ASV armijai šādu vitāli svarīgu tehnoloģiju".

"Amazon" uzskata, ka Pentagona lēmums bijis politizēts, ļaujot noprast, ka to varēja ietekmēt kompānijas dibinātāja un vadītāja Džefa Bezosa nesaskaņas ar ASV prezidentu Donaldu Trampu, kurš "Amazon" vairākkārt kritizējis par nepietiekamu nodokļu nomaksu, savukārt Bezosam piederošais laikraksts "The Washington Post" nereti veltījis kritiskus rakstus Trampam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV iedzīvotāja sūdz tiesā interneta tirdzniecības gigantu «Amazon», apgalvojot, ka atlaista no darba, jo bijusi bērna gaidībās. Tas atkal aktualizējis jautājumu par darba apstākļiem kompānijas noliktavās, ziņo ārvalstu mediji.

Kā vēsta CNET, tiešsaistes mazumtirgotājs pēdējo astoņu gadu laikā bijis iesaistīts septiņās līdzīgās tiesvedībās, kuras uzsākušas noliktavu darbinieces, kuras bijušas bērnu gaidībās. Visas sievietes apgalvo, ka Amazon nav ievērojis viņu vajadzības.

Savukārt, Amazon uzsver, ka nekad nav atlaidis nevienu sievieti tāpēc, ka viņa bijusi grūtniece. «Tā absolūti nav taisnība, ka Amazon atlaistu jebkuru darbinieku saistībā ar grūtniecību. Mēs esam vienlīdzīgu iespēju darba devējs. Mēs strādājam ar saviem darbiniekiem, lai apmierinātu viņu medicīniskās vajadzības, tostarp ar grūtniecību saistītās vajadzības. Mēs arī atbalstām jaunos vecākus, piedāvājot maternitātes un bērna kopšanas atbalstu,» skaidro uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta tirdzniecības gigants "Amazon" pārdošanai piedāvājis pudeļu atvērējus, datorpeļu paliktņus un citus produktus ar Aušvicas koncentrācijas nometnes attēliem.

Produktu vidū bijušas arī Ziemassvētku dekorācijas ar Aušvicas attēliem. Pēc tam, kad Aušvicas - Birkenavas memoriāls un muzejs ar produktu attēliem dalījās sociālajos tīklos, veicinot sašutumu visā pasaulē, svētdien, 1.decembrī, "Amazon" no pārdošanas produktus atsauca, ziņo "New York Times".

Vietnē "Twitter" muzejs pauda, ka pudeļu attaisāmais ar memoriāla attēliem ir nepiedienīgs, to raksturojot kā "drīzāk traucējošu un necienīgu" priekšmetu.

Pāris stundu laikā muzeja paustais viedoklis bija citēts tūkstošiem reižu, izraisot asu reakciju un jautājumus kādēļ "Amazon" pieļāvusi šādu produktu tirdzniecību savā platformā.

"Amazon" pārstāve paziņoja, ka produkti ir dzēsti no platformas un "visiem tirgotājiem ir jāseko līdzi tirdzniecības noteikumiem, savukārt, tie, kas to nedarīs, tiks ierobežoti".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Amazon atvēris savu lielāko biroju ēku pasaulē, un tā atrodas Indijā, Hiderabadā, raksta CNN Business.

Ēka atrodas pilsētas finanšu daļā. Īpašuma kopējā platība ir 3,84 hektāri, bet ēkas platība - 167 tūkstoši kvadrātmetru, tādējādi padarot ēku par lielāko Amazon biroju kopējās platības ziņā, teikts kompānijas paziņojumā.

Ēkā iespējams izvietot 15 000 darbinieku, kas ir gandrīz ceturtā daļa no kopējā Amazon Indijas darbinieku skaita, kas pārsniedz 62 tūkstošus. Kompānijai valstī ir 155 tūkstoši līguma darbinieku Indijā, padarot šo valsti par otro lielāko Amazon bāzes vietu aiz ASV.

Pēdējo gadu laikā Amazon ir iepludinājusi miljardiem dolāru attīstībai Indijā. Kompānija paplašina darbību un meklē iespējas iegādāties arī daļas vietējos mazumtirgotājos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FOTO: Amazon gatavojas miljoniem pasūtījumu Melnajā piektdienā

Zane Atlāce - Bistere, 21.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienu pēc Pateicības dienas ASV un citviet pasaulē iestājas Black Friday jeb Melnā piektdiena – diena, kad veikalos preces tiek izpārdotas ar ievērojamām atlaidēm.

Šogad Melnā piektdiena iekrīt 23.novembrī un izpārdošanas šajā dienā rīkos gan tradicionālie veikali, gan arī internetveikali. Laikus šim iepirkšanās drudzim gatavojas arī loģistikas centri.

Fotogalerijā ieskats ASV tirdzniecības giganta Amazon pasūtījumu izpildes centrā Hārtfordšīras grāfistē Lielbritānijā!

Pašlaik Lielbritānijā ir 13 Amazon pasūtījumu izpildes centri, kuros nodarbināti 24 000 cilvēku.

LASI ARĪ:

Bezoss: Kādu dienu Amazon bankrotēs

Lielbritānija no 2020.gada tehnoloģiju gigantiem piemēros jaunu nodokli

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Amazon" dibinātājs un vadītājs Džefs Bezoss par 165 miljoniem ASV dolāru iegādājies savrupmāju Beverlihilsā, kas uzskatāms par dārgāko privātmājas pirkumu, kāds jebkad noticis Kalifornijā.

Dž.Bezoss kopā ar draudzeni Laurenu Sančesu īpašuma meklējumos ceļoja jau kopš pagājušā gada marta.

"The Wall Street Jounarl" noskaidrojis, ka Bezoss jauno īpašumu nopircis no mediju magnāta Deivida Džefena.

Aptuveni 1200 kvadrātmetru plašais nams celts pagājušā gadsimta 30.gados un piederējis filmu studijas “Warner Bros” direktoram Džekam Vorneram.

Īpašumā atrodas divas viesu mājas, tenisa korts, peldbaseins un deviņu bedrīšu golfa laukums, vēsta Business Insider. Tāpat īpašumā esot arī garāža un mini degvielas uzpildes stacija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādu dienu Amazon bankrotēs, saviem darbiniekiem sanāksmes laikā sacījis uzņēmuma īpašnieks Džefs Bezoss.

CNBC rīcībā nonācis sanāksmes ieraksts, kurā viņš saka, ka «Amazon nav par lielu, lai bankrotētu. Faktiski es paredzu, ka Amazon kādu dienu bankrotēs. Skatoties uz lielajām kompānijām, to dzīves ilgums parasti ir aptuveni 30 gadus, nevis vairāk nekā 100 gadus,» viņš sacījis, komentējot Sears bankrotu.

Neskatoties, ka lielie uzņēmumi tiešām nestrādā mūžīgi, ir ļoti savādi, ka kompānijas vadītājs, īpaši vienas no pasaules veiksmīgākā uzņēmuma īpašnieks, runā par savu kompāniju, prognozējot tās bankrotu, raksta CNBC.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē turīgākais cilvēks Džefs Bezoss koronavīrusa pandēmijas laikā kļuvis vēl bagātākās, pateicoties ASV interneta tirdzniecības giganta "Amazon" akciju vērtības kāpumam.

"Amazon" akcijas cena otrdien pieauga par 5% un sasniedza visu laiku augstāko līmeni.

Kopumā uzņēmuma akcijas vērtība kopš gada sākuma palielinājusies par gandrīz 25%.

Ziņu aģentūras "Bloomberg" veidotā miljardieru indeksa dati liecina, ka Bezosa aktīvu vērtība kopš šī gada sākuma pieaugusi par 24 miljardiem dolāru - līdz 138,5 miljardiem dolāru.

Pieprasījums pēc "Amazon" piegāžu pakalpojumiem uzrādījis strauju kāpumu, jo koronavīrusa izplatības dēļ cilvēki spiesti uzturēties mājās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības kompānija "Amazon" pirmdien paziņoja, ka tā palielina atalgojumu un pieņem 100 000 jaunus darbiniekus, jo koronavīrusa krīzes izraisītais interneta tirdzniecības apjoma pieaugums ir palielinājis personāla darba slodzi.

Sietlā bāzētā firma paredz iztērēt vairāk nekā 350 miljonus ASV dolāru, lai palielinātu stundas darba atalgojumu Ziemeļamerikā un Eiropā darbiniekiem un partneriem izplatīšanas centros, transporta operācijās un veikalos.

"Nogādāt prioritāru pirkumu līdz jūsu slieksnim ir vitāli svarīgi, kad kopienas praktizē sociālo distancēšanos, sevišķi gados veciem cilvēkiem un citiem ar veselības problēmām," bloga paziņojumā rakstīja kompānijas vecākais viceprezidents pasaules operāciju lietās Deivs Klārks.

"Mēs redzam ievērojamu pieprasījuma palielināšanos, kas nozīmē, ka mūsu darbaspēkam ir bezprecedenta vajadzības šajā gada laikā."

Klārks informēja, ka "Amazon" palielina pilna vai daļēja laika darbavietu skaitu ASV par 100 000.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārais investors Vorens Bafets uzpircis finanšu tirgus Amazon.com un ASV banku akcijas.

Reizi ceturksnī rodas iespēja ieskatīties pasaules slavenāko investoru un ietekmīgāko hedžfondu portfeļos. ASV likumi paredz, ka 45 dienas pēc tam, kad beidzies kāds ceturksnis, tiem šīs valsts investoriem, kuri pārvalda līdzekļus vismaz 100 milj. ASV dolāru apmērā, obligāti jāiesniedz informācija par to ieguldījumu stāvokli uz ceturkšņa beigām.

Parasti liela uzmanība tiek pievērsta tam, ko ar naudu darījis, šķiet, pats slavenākais pasaules investors – Vorens Bafets. Pieejamā informācija liecina, ka viņš iepriekšējā ceturkšņa laikā uzpircis Amazon.com akcijas. Proti, otrajā ceturksnī Bafeta stūrētajai Berkshire Hathaway piederējis par 11% vairāk Amazon.com akciju nekā iepriekš (kopumā vairāk nekā miljarda ASV dolāru vērtībā). Līdz ar to redzams, ka turpina mainīties V. Bafeta skatījums uz investīcijām tehnoloģiju uzņēmumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs Primark brīdinājis klientus nepirkt tā produktus no trešajām personām tiešsaistē, jo tādējādi tiek samaksātas augstākas cenas nekā veikalos, ziņo BBC.

Primark nav tiešsaistes veikala, bet cilvēki pamanījuši, ka tā preces tiek tirgotas Amazon.

Primark uzsver, ka tam nav komerciālu attiecību ar Amazon. «Mēs aicinām klientus doties uz mūsu veikaliem, lai iegādātos preces par vislabāko cenu. Mums nav komerciālu partnerattiecību ar Amazon, un jebkurus Primark produktus, kas parādās šajā vietnē, trešās puses pārdod atkārtoti par augstākām cenām,» vēsta mazumtirgotājs.

BBC secinājis, ka gan Amazon, gan eBay tiek tirgoti populāri Primark produkti ar uzcenojumu robežās no 50 līdz pat 75%.

Pēc paziņojuma izplatīšanas, daudzi klienti sociālajos tīklos aicinājuši Primark pārskatīt savu biznesa modeli un atvērt interneta veikalu, jo dažādu iemeslu dēļ ne vienmēr iespējams apmeklēt Primark veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tiešsaistes platformu uzvaras gājiens

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta attīstības pirmsākumos tiešsaistes veikali "dzīvoja" tikai savās vietnēs, taču pēdējos gados popularitāti ir ieguvušas arī lielās tiešsaistes platformas jeb marketplace. Būtiskākā atšķirība starp tiešsaistes platformām (marketplace) un tiešsaistes veikaliem (online shop) ir tā, ka pirmie ir tikai starpnieki starp pārdevēju un pircēju, bet otrie ir uzņēmumi, kuriem pašiem pieder veikali.

Tiešsaistes veikals ir uzņēmuma zīmola vizītkarte, bet tiešsaistes platforma - gatavs instrumentārijs jauna tirgus apguvei un klientu bāzes paplašināšanai.

Atšķirībā no interneta veikala, marketplace neko nepārdod, tikai nodrošina vietu tiešsaistes veikalu īpašniekiem. Marketplace īpašnieks saņem komisijas maksu (parasti 10 - 20% no pirkuma summas) un ieņēmumus no reklāmas.

Klasisko tiešsaistes platformu struktūru veido – preču katalogs; pircēju un pārdevēju reģistrācijas un autorizācijas bloks; klientu bloks; meklēšanas un statistikas pārvaldības programmatūra; apmaksas sistēma; atgriezeniskās saites moduļi; piegādātāju komunikācija ar klientiem un strīdu izšķiršana. Daži marketplace uztver kā optimizētu tiešsaistes platformu produktu un pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Neracionālā finanšu tirgu eiforija var būt pat ilgāka

Jānis Šķupelis, 11.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgos turpinās tāda kā savdabīga Covid-19 ballīte.

Akciju cenas turpina palielināties - šā gada skatījumā, piemēram, ASV šajā vērtspapīru tirgū kopumā jau vērojami plusi.

Dažādu aktīvu straujam cenu pieaugumam (pēc Covid-19 izraisītā sabrukuma pavasara sākumā) palīdzējusi centrālo banku vēl iepriekš neredzēti apjomīga papildu likviditātes radīšanas kārta.

Tāpat eksperti norāda, ka tirgū ienācis jaunu investoru vilnis, kuru stiprāku padarījuši valdību, īpaši ASV, tiešā veidā piešķirtie papildus līdzekļi.

Turklāt līdz ar ekonomiskās aktivitātes atjaunošanos, tautsaimniecībām atveroties, ir uzlabojušies makroekonomiskie rādītāji, piemēram, mazumtirdzniecības apgrozījums u.c. Arī tas tirgus dalībniekiem rada papildu pārliecību par to, ka akciju tirgus augšupeja var turpināties krietni ilgāk un pasaules ekonomika tomēr ātrāk spēs atgriezties pirmskrīzes līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgus dalībnieki šobrīd aktīvi mēģina izzīlēt to, kāda varētu būt ASV un Irānas saasinājumu attīstība. Pagaidām joprojām lielākajai daļai Volstrītā bāzes scenārijs paredz to, ka tālāki asumi būs, lai gan tie tomēr nepāraugs plašākā jaunā karadarbībā.

Tādējādi, neskatoties uz dažādiem nemierīgiem jaunumiem, gada sākums daudzām populārām akcijām ir bijis visai veiksmīgs. Turpina pieaugt, piemēram, lielo ASV tehnoloģiju līderu akciju vērtība. Apple akcijas cena kopš gada sākuma palielinājusies par 1,6%, Alphabet (Google mātes uzņēmums) pat par 4,1% līdz 1395 ASV dolāru atzīmei un Facebook - par 3,8%.

Liela daļa aptaujāto finanšu ekspertu teic, ka, ģeopolitikai esot sakarsētai, finanšu tirgū sagaidāmas palielinātas svārstības. Viedokļi par nepieciešamajām darbībām ar naudu šādos laikos gan ir visai dažādi. Visai daudzi turpina norādīt, ka jebkuru straujāku akciju atkāpšanos drīzāk derētu izmantot, lai šos vērtspapīrus iegādātos lētāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks, 02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Lovat" piedāvā platformu e-komercijas kompānijām pievienotās vērtības nodokļa (PVN) aprēķināšanai un deklarēšanai ES valstīs.

"Risinājums programmatūra samazina nodokļu uzskaites procesu vairāk nekā 20 reizes," apgalvo Olga Maksimova, "Lovat" dibinātāja.

Šobrīd uzņēmumam ir gandrīz simt maksājoši klienti un aptuveni tikpat to izmēģina. "Pērn gada pēdējā ceturksnī gandrīz 20 kompānijas, kas to izmēģināja, kļuva par maksājošiem klientiem," viņa teic. Iecerēts, ka nākotnē uzņēmuma lielākais tirgus būs Amerika, jo tur ir daudz e-komercijas kompāniju, kas pārdod savas preces pircējiem citās valstīs.

Nākamgad Eiropas Savienībā stāsies spēkā nodokļu reforma zemas vērtības precēm, kā rezultātā e-komercijas kompānijām būs jāaprēķina un jāmaksā PVN arī par zemas cenas precēm visās valstīs, kur ir to pircēji. "Mēs izmantojam tehnoloģijas, lai palīdzētu automatizēt šo procesu un globāliem tirgotājiem palīdzētu samazināt laiku un izdevumus, lai pielāgotos jaunajām prasībām," saka O. Maksimova.

Komentāri

Pievienot komentāru