Citas ziņas

ASK Rīga budžetu samazinās gandrīz trīs reizes; jaunais treneris – Donalds Kairis

Atis Rozentāls, Db,29.12.2008

Jaunākais izdevums

Krīzes dēļ basketbola komandas ASK Rīga budžets 2009. gadam tiks samazināts gandrīz trīs reizes, atsakoties no galvenā trenera Ramona Butauta un gandrīz visu leģionāru pakalpojumiem.

Atalgojums samazināts vietējiem ASK Rīga spēlētājiem, no kuriem lielākā daļa izteikuši gatavību turpināt spēlēt komandā, bet aizgājušos leģionārus aizvietos jaunie spēlētāji no dublieru komandas ASK Juniors, žurnālistiem pastāstīja ASK Rīga valdes loceklis Jānis Ķuzulis.

Par komandas galveno treneri apstiprināts lietuvietis Donalds Kairis, par viņa asistentu — Raivo Otersons. No leģionāriem komandā paliek lietuvietis Andrjus Mažutis. Neskatoties uz to, ka līgums lauzts ar Bruno Šundovu, viņš pagaidām turpinās trenēties un spēlēt ASK Rīga sastāvā, kamēr saņems reālu piedāvājumu no kāda cita kluba. Komandas kapteinim Sandim Valteram, kuru komandas vadība nosauca par dārgu tiešā un pārnestā nozīmē, piedāvāts līgums ar mazāku atalgojumu, par kuru viņš domājot, bet pagaidām nav ziņu, ka S.Valters varētu komandu pamest. «Mēs būsim Latvijas basketbola bāzes klubs, laba komanda un, iespējams, Latvijā arī labākā,» optimistiski prognozēja J.Ķuzulis. Par līguma laušanu ar R.Butautu viņš izteicās, ka nevarot tik augsta līmeņa treneri piespiest trenēt komandu, kurā spēlēs daudz junioru. "Kairis ir Butauita skolnieks ar labu izglītību un pieredzi, viņš pazīst ASK Rīga komandu," norādīja ASK Rīga ģenerāldirektors Visvaldis Klintsons.

J. Ķuzulis izteicās, ka Eiropas kausa izcīņā klubam nav uzstādīts konkrēts uzdevums, savukārt Latvijā un Baltijā arī ar šādu sastāvu var pacīnīties par pirmo trijnieku. Tāpat ASK Rīga vadība uzskata, ka līdzīgas problēmas skars arī citus Latvijas un Baltijas basketbola klubus, tāpēc ir grūti prognozēt, kāda izskatīsies turnīra tabula pavasarī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalībnieki no Latvijas pārdevuši savas populārā sociālā tīkla Ask.fm daļas starptautiskam digitālo mediju uzņēmumam IAC, ziņo britu raidkorporācija BBC.

Darījuma summa netiek izpausta. Izmaiņas uzņēmuma vadībā pagaidām nekādi tā darbu Latvijā neietekmēšot, skaidroja Ask.fm ārējo komunikāciju vadītāja Līva Biseniece.

IAC solīja ieguldīt miljonus pretrunīgi vērtētā sociālā tīkla attīstībā un drošības pasākumu pastiprināšanā.

Ask.fm dibinātāji uzņēmumu pametīs, teikts IAC paziņojumā.

IAC pieder virkne populāru interneta zīmolu, tostarp Dictionary.com, Investopedia, Match, OkCupid, Tinder, Ask.com un Vimeo.

Kā liecina Firmas.lv informācija, par 60% Ask.fm daļu īpašnieku ir kļuvis Nīderlandē reģistrēts uzņēmums IAC Search Europe B.V., kas pieder plašam digitālo mediju koncernam IAC. Šis Ņujorkā bāzētais uzņēmums dibināts 1995.gadā, un to patlaban vada Berijs Dillers, kurš iepriekš bijis Paramount pictures, Fox Broadcasting un USA Broadcasting vadītājs.

Citas ziņas

Problēmas var piemeklēt ASK Rīga

Oskars Prikulis, Db,23.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas basketbola komandu ASK Rīga var skart finansiālas problēmas - komandas galvenie atbalstītāji grasās būtiski samazināt atbalstu, raksta laikraksts Dienas bizness.

ASK Rīga ir 3 lielie atbalstītāji - finansiālo problēmu māktā Parex banka, Rīgas dome un Aizsardzības ministrija. Ministrija un dome jau paziņojušas, ka samazina izdevumus, kas paredzēti sportam.

Izšķirsies otrdien

Nauda gar degunu

Šobrīd vienīgais atbalstītājs, kas vēl nav pateicis, ka samazinās vai pārtrauks atbalstu, ir Parex banka. Vairāki šos procesus pārzinoši cilvēki norāda, ka Parex, visticamāk, nevarēs atļauties atbalstīt basketbola klubu līdzšinējos apmēros, jo «tiek taupīts katrs lats». ASK Rīga šobrīd paši nezina, ar kādu finansējumu komanda var rēķināties, jo neesot skaidrības no pašreizējiem atbalstītājiem. «Parex gadījumā banka esošajā izskatā darbojas tikai dažas dienas - skaidrs, ka šobrīd jaunai bankas vadībai ir svarīgāki jautājumi risināmi nekā basketbols, tomēr mēs ceram, ka banka paliks ar mums un turpinās atbalstīt basketbolu,» norādīja V. Klinstons. Tikmēr, pēc neoficiālas informācijas, Rīgas dome ASK Rīga klubam sākotnēji bija iecerējusi pārskaitīt 600 tūkst. Ls. «Sporta budžets ir «apgriezts» par 50%. Situācija tiešām ir bēdīga, bet tādi šobrīd ir laiki, un neko tur nevar darīt,» norādīja sporta kluba Rīga valdes loceklis Imants Rākins. Šobrīd esot zināms, ka «apcirptajā» SK Rīga budžetā uzsvars tikšot likts uz jaunatnes sportu, līdz ar to ASK Rīga finansējums krietni samazināsies. Neskaidrības ir arī ar Aizsardzības ministrijas nākotnes devumu basketbolam, jo tā samazinājusi finansējumu sportam kopumā, līdz ar to arī basketbola klubam piešķirtie līdzekļi tiks samazināti.

Internets

ask.fm: Pašnāvībā dzīvi beigusī pusaudze naidīgos komentārus sev rakstījusi pati

LETA,12.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašnāvībā dzīvi beigusī britu pusaudze Hanna Smita vairumu naidīgo komentāru savā profilā sociālo komunikāciju vietnē ask.fm rakstījusi pati, vēsta laikraksts Daily Telegraph.

Kompānija arī paziņojusi par juristu un mediju speciālistu nolīgšanu neatkarīga audita veikšanai, lai uzlabotu portāla drošību.

Smitas vecāki 14 gadus vecās meitenes novešanā līdz pašnāvībai vaino pazemojošos un naidīgos komentārus viņas profilā Latvijā tapušajā un pretrunīgi vērtētajā sociālo komunikāciju portālā ask.fm.

Kā vēsta britu mediji, atsaucoties uz avotiem kompānijā ask.fm, 98% naidīgo komentāru meitenes profilā ievietoti no tās pašas IP adreses kā Smitai, bet tikai četri komentāri ierakstīti no citām IP adresēm.

«Hannas gadījumā kompānija pārbaudīja visu [komentāru autoru] identitāti. IP adreses ir izsekojamas. Anonīmos komentārus viņa rakstīja pati. Visi dati ir nodoti policijai,» laikrakstam The Sunday Times sacīja informēta persona.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītajam jautājumu un atbilžu sociālajam tīklam Ask.fm mēnesī ir 37 miljoni unikālo apmeklētāju. Tādējādi latviešu radītais Ask.fm ir pamatīgi apsteidzis ASV konkurentu Formspring, kuram mēnesī ir 19 – 20 miljoni unikālo apmeklētāju, vēsta IT medijs techcrunch.com.

Tomēr ASV sociālais tīkls joprojām ir vadībā ar reģistrēto lietotāju skaitu. Formspring reģistrējušies 29,5 miljoni lietotāju, bet Ask.fm – astoņi miljoni. Tomēr Ask.fm katru dienu reģistrējas 60 tūkstoši jaunu lietotāju.

Ask.fm ir jautājumu un atbilžu sociālais tīkls, kur ikviens var pajautāt jebko kādam citam. Ask.fm ir pielāgots 25 valodās, bet vislielākais tā lietotāju skaits ir Argentīnā, Krievijā, Ukrainā, Saūda Arābijā, Turcijā un Spānijā.

Lai gan populārs ārvalstīs, Ask.fm lietotāju skaits Latvijā pašlaik ir ļoti stabils, iepriekš sarunā ar DB atzina Ask.fm mākslinieks Klāvs Sinka. «Iespējams, tas saistīts ar to, ka pagaidām auditorija šeit ir samērā jauna. Piemēram, Latvijā Ask.fm lielākoties izmanto jaunieši vecumā no 15 līdz 18 gadiem, Krievijā 17-19 gadu veci jaunieši, savukārt Saūda Arābijā tie ir 19 līdz 21 gadu veci cilvēki,» pieļāva Ask.fm pārstāvis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklēšanas pārlūka programma Ask.com jeb zīmols Ask Jeeves pēc trīs gadu klusēšanas atgriežas ar grandioziem plāniem, ziņo brandrepublic.com.

Rakstnieka P.G Vudhauza radītais tēls sulainis Džīvzs atgriežas, jo Ask.com pētījums atklāja, ka ļaudīm pietrūkstot šīs programmas «draudzīguma un cilvēcīguma». Tāpat Ask paziņojuši, ka ir gatavi atņemt tirgus daļu tādām pārlūka programmām kā Google, Yahoo un MSN.

Interneta lietotāji jau no šīs nedēļas varēs lietot pārlūka programmu caur ask.com, ask.co.uk, askjeeves.com un askjeeves.co.uk.

Džīvza tēls tika patriekts no zīmola Ask 2006. gadā, jo kompānija vēlējās attālināties no priekšstata, ka tā ir radījusi dīvainu mazu mājaslapu, kurā var uzdot jautājumus.

Internets

Britu policija atzīst, ka pašnāvībā dzīvi beigusī pusaudze naidīgos komentārus ask.fm, visticamāk, rakstījusi pati

LETA,14.02.2014

Lietotāju skaits pieaug ik sekundi un šobrīd sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas. Tā savulaik rakstīja Dienas bizness.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas policija atzinusi, ka pagājušā gada vasarā pašnāvībā dzīvi beigusī britu pusaudze Hanna Smita vairumu naidīgo komentāru savā profilā sociālo komunikāciju vietnē ask.fm, visticamāk, rakstījusi pati, vēsta britu mediji.

Smitas vecāki 14 gadus vecās meitenes novešanā līdz pašnāvībai vaino pazemojošos un naidīgos komentārus viņas profilā Latvijā tapušajā sociālo komunikāciju portālā ask.fm.

Kaut arī ask.fm jau sākotnēji pavēstīja, ka teju visus naidīgos komentārus savā profilā Smita anonīmi rakstījusi pati, britu prese uzkurināja pamatīgu skandālu, kura iespaidā pat Lielbritānijas premjerministrs Deivids Kemerons aicināja interneta lietotājus boikotēt «tādas zemiskas tīmekļa vietnes», kā ask.fm, kurās ļaudis tiek pazemoti.

Meitenes tēvs Deivids Smits noraidīja iespēju, ka pusaudze naidīgos komentārus rakstījusi pati, apsūdzot ask.fm vadību mēģinājumā izvairīties no atbildības.

Tehnoloģijas

Latviešu izstrādāto, pusaudžu vidū populāro Ask.fm vaino kārtējā pusaudzes pašnāvībā

Dienas Bizness,17.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijā kādā ģimenē notikusi traģēdija – pusaudze Aurora Cerullo atņēmusi sev dzīvību, izlecot pa sestā stāva dzīvokļa logu. Kā iemesls tiek minēta ņirgāšanās latviešu izstrādātajā interneta vietnē Ask.fm, līdz ar to atkal aktualizējot jautājumu par vietnes slēgšanu, vēsta Irish Mirror.

Kāds anonīms lietotājs meitenei uzrakstījis: «Nogalini sevi. Tu esi suns», vēsta Baltic Ireland.

Iepriekš arī divas īru pusaudzes Ciara Pogslija (Ciara Pugsley) un Ērina Galagara (Erin Gallagher), kā arī britu jauniete Hanna Smita (Hannah Smith) izdarīja pašnāvības pēc uzbrukumiem šajā pašā vietnē, raksta Īrijas medijs Irish Mirror, uzdodot retorisku jautājumu – «cik bērniem vēl būtu jāmirst, lai Ask.fm slēgtu?»

Ask.fm ļauj lietotājiem uzdot jautājumus anonīmi, iebiedēšanas un terorizēšanas līmenis tajā, šķiet, ir daudz dziļāks, nekā citos sociālajos medijos. Portāla izveidotāji Marks un Iļja Terebini apgalvo, ka šāda situācija ir izveidojusies tikai saistībā ar Īrijas un Lielbritānijas pusaudžiem, kuri esot cietsirdīgāki nekā citās valstīs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Centra rajona tiesa šodien sanāca uz trešo tiesas sēdi ASK Rīga maksātnespējas lietā un ar šā gada 24. aprīli atzina biedrību par maksātnespējīgu.

Jau vakar (8. jūnijā) Rīgas Centra rajona tiesa sanāca uz otro sēdi, kurā administratore lietai pievienoja ziņojumu ar pazīmēm, kas varētu liecināt par biedrības ASK Rīga maksātnespēju, ziņo esports.lv. Tāpat kļuva zināms, ka biedrības parādsaistības būtiski pārsniedz aktīvus. Kopējie ASK Rīga parādi šobrīd ir 1.4 miljoni latu. Visas lietā iesaistītās puses atzina, ka ir pazīmes par kluba maksātnespēju, un tiesa noteica, ka lēmums šajā lietā tiks paziņots trešdien.

Šodien Rīgas Centra rajona tiesā tika paziņots lēmums šajā lietā, biedrību ASK Rīga atzīstot par maksātnespējīgu ar 2009. gada 24. aprīli. Tāpat tiesa lēma, ka biedrībai jāsamaksā valsts nodeva (100 Ls) abiem prasītājiem - Gatim Jahovičam un ceļojumu aģentūrai Airtour.lv. Aprīlī tiesā tika iesniegti divi pieteikumi par kluba maksātnespējas procesa ierosināšanu. Vienu iesniedza bijušais šī kluba spēlētājs Gatis Jahovičs, otru ceļojumu aģentūra Airtour.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satieciet brāļus, kas stāv aiz tīmekļa vispretrunīgākā sociālā tīkla, tā savu interviju ar Latvijā radītās interneta vietnes Ask.fm dibinātājiem piesaka medijs Time.

Šī ir pirmā plašā intervija ar Ask.fm dibinātājiem kopš tīkls guvis plašu popularitāti pasaulē. Savulaik viņus intervēja arī laikraksts Dienas Bizness.

Ask.fm ir viens no interneta lielākajiem sociālajiem tīkliem, taču arī viens no visvairāk kritizētajiem saistībā ar cilvēku iebiedēšanu un pat pašnāvībām. Kopš tā dibināšanas 2010. gadā vietne izaugusi līdz 120 miljoniem reģistrēto lietotāju visā pasaulē. ASV vien skaits sasniedz 15 miljonus.

Internets

Ask.fm dibinātājs saistībā ar pašnāvībām: problēmas sakne ir jāmeklē kaut kur dziļāk

Dienas Bizness,05.11.2012

Sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas. Tā martā vēstīja laikraksts Dienas bizness.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Masu mediji klauvē pie nepareizajām durvīm,» savā profilā sociālajā platformā ask.fm norādījis viens no tās dibinātājiem Marks Terebins. Mediji viņa viedokli neveiksmīgi centās iegūt pēc divām Īrijā notikušajām pusaudžu pašnāvībām, kas tiek saistītas ar Latvijā radītajā ask.fm piedzīvoto psiholoģisko teroru, vēsta laikraksts Diena.

Arī skolas direktors Frenks Dūlijs - viņa vadītajā skolā mācījās viena no mirušajām pusaudzēm - brīdinājis, ka ir jābūt piesardzīgiem, pirms šajā nāvē vaino internetu, atsaucoties uz independent.ie, norāda Diena.

Laikraksts iepriekš ziņoja, ka ask.fm tiek saistīts ar divām pusotra mēneša laikā notikušām īru pusaudžu pašnāvībām. Piecpadsmitgadīgās Kiaras Pagslijas vecāki ir pārliecināti, ka vienīgais meitas nāves iemesls ir ask.fm piedzīvotais psiholoģiskais terors, jo nekas nav liecinājis par viņas nodomu. Savukārt trīspadsmit gadu vecās Erinas Galageres nāvi saista ar ask.fm, jo 24 stundas pirms pašnāvības izdarīšanas viņa par to paziņoja portālā. Ask.fm pamatā ir princips, ka ikviens, arī anonīmi lietotāji, profilu īpašniekiem var uzdot jautājumus.

Tehnoloģijas

Latviešu radītais Ask.fm iekaro pasauli

Anda Asere,20.03.2012

Lietotāju skaits pieaug ik sekundi un šobrīd sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītam sociālam tīklam ask.fm mēnesī jau ir 21 miljons unikālo lietotāju.

Ask.fm ir sociālais tīkls, kur ikviens var pajautāt jebko kādam citam. Tas pielāgots 24 valodās un visvairāk lietotāju ir Argentīnā, Krievijā, Ukrainā, Saūda Arābijā, Turcijā un Spānijā.

Ir valstis, kas ask.fm ir «noķērušas» daudz spēcīgāk nekā Latvijā, kur produkts ir dzimis. Iespējams, tas saistīts ar to, ka pagaidām auditorija šeit ir samērā jauna. Piemēram, Latvijā ask.fm lielākoties izmanto jaunieši vecumā no 15 līdz 18 gadiem, Krievijā 17-19 gadīgi jaunieši, savukārt Saūda Arābijā tie ir 19 līdz 21 gadu veci cilvēki.

Pamatā ask.fm auditorija ir 16-25 gadus veci cilvēki, kas arī tiek uzskatīta par pašu atraktīvāko interneta lietotāju grupu, kas visu pamana pirmie. «Tāpat kā Twitter un Facebook – vispirms to noķēra jaunieši,» teic Klāvs Sinka, ask.fm mākslinieks. Novērots, ka tad, ja ask.fm reģistrējas valstī populāri cilvēki, strauji pieaug lietotāju skaits.

Internets

Divu Īrijas pusaudžu pašnāvībās vecāki vainojot Latvijā radītu, «ļoti bīstamu» portālu

Dienas Bizness,02.11.2012

Sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas. Tā martā vēstīja laikraksts Dienas bizness.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izveidotajai sociālajai platformai ask.fm savā pasaules iekarošanās gājienā ir gadījies paklupt - trešdien Īrijā apglabāja jau otro pusaudzi, kuras pašnāvība tiek saistīta ar portālā piedzīvoto psiholoģisko teroru, vēsta laikraksts Diena.

Trīspadsmit gadu vecā meitene, iepriekš par to paziņojot ask.fm, nolēma izdzēst savu dzīvību tikai sešas nedēļas pēc tam, kad līdzīgos apstākļos to bija izdarījusi piecpadsmitgadīgā Kiara Pagslija. Izmeklēšana par abu pašnāvību apstākļiem neesot beigusies, bet pirmās mirušās pusaudzes vecāki esot pārliecināti, ka viņas nāvē vainojami šajā portālā saņemtie anonīmie uzbrukumi, norāda laikraksts.

Ask.fm pamatā ir princips, ka ikviens, arī anonīmi lietotāji, profilu īpašniekiem var uzdot jautājumus.

Ask.fm izveidotāji uz Dienas zvaniem un e-pastiem ceturtdien nav atbildējuši, bet aptaujātie sociālo mediju eksperti un bērnu tiesību aizstāvji norādījuši, ka portāls notikušajā nevar būt galvenais atbildīgais.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notikušas izmaiņas SIA Ask.fm valdē, kā arī mainījies kapitāldaļu sadalījums īpašnieku starpā, liecina Lursoft dati.

Nesen tika ziņots, ka Latvijā veidotā sociālā tīkla Ask.fm īpašnieka kontrolpaketi iegādājies Nīderlandē reģistrētais IAC Seach Europe B.V. Tagad uzņēmumam pieder 73% SIA Ask.fm kapitāldaļu, bet Kiprā reģistrētam RubyLight Technologies Limited vien 26%.

Būtiskas izmaiņas skārušas Ask.fm valdi, kopš šā gada 27. augusta savu darbu uzņēmuma valdē beiguši Ask.fm sākotnējie dibinātāji. Valdes priekšsēdētāja amatā Iļja Terebina vietā stājies ASV pilsonis Daniels Duglass Līds, savukārt līdzšinējo valdes locekļu Marka Terebina un Oskara Liepiņa vietā – ASV pilsonis Džo Elizabets Makmillans.

Lursoft pieejamā informācija liecina, ka Ask.fm apmaksātais pamatkapitāls uz šo brīdi ir 24,159 tūkstoši eiro.

Internets

Ask.fm uzsāk PR vadītāja medības

Jānis Rancāns,17.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītais jautājumu un atbilžu sociālais tīkls Ask.fm izvietojis darba sludinājumu, kurā tiek meklēts sabiedrisko attiecību (PR) vadītājs, liecina interneta vietnē CV Online publicēts sludinājums.

Ask.fm sabiedrisko attiecību vadītājam būs nepieciešams cieši sadarboties ar sociālā portāla Ask.fm PR aģentūru. Viņam būs arī jāattīsta un jāizpilda portāla sabiedrisko attiecību stratēģija, jākomunicē ar medijiem, jāsniedz informācija par kompānijas attīstību un plāniem, kā arī jāizmanto tādi informācijas kanāli kā sociālie mediji.

Kandidātiem izvirzīto prasību vidū minēta izglītība un iepriekšēja pieredzē šajā jomā, spējas strādāt starptautiskā vidē, lai sadarbotos ar ārvalstu medijiem, labas rakstītās un verbālās komunikācijas prasmes, kā arī plašs mediju kontaktu loks.

Topošajam sabiedrisko attiecību speciālistam tiek piedāvāta starptautiska pieredze, strādājot globālā kompānijā, profesionālas izaugsmes iespējas un interesanti uzdevumi, kā arī moderns birojs un draudzīga komanda.

Tehnoloģijas

Pašnāvības dēļ Ask.fm pamet reklāmdevēji

Žanete Hāka,09.08.2013

Sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas. Tā iepriekš vēstīja laikraksts Dienas bizness.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot Lielbritānijas premjerministra Deivida Kamerūna aicinājumam pēc kārtējās pusaudžu pašnāvības boikotēt latviešu veidoto portālu ask.fm, to pametuši vairāki lieli reklāmdevēji, raksta dailymail.co.uk.

Latvijas portāla, kura reģistrēto lietotāju skaits sasniedz 60 miljonus, reklāmu ienākumi ir aptuveni 5 miljoni mārciņu gadā. Jau ziņots, ka portāls tiek vainots pie vairāku pusaudžu pašnāvībām, no kurām pēdējā notika pagājušajā piektdienā. Dzīvību sev atņēma 14 gadus vecā Hanna Smita.

Rezultātā šonedēļ no portāla savas reklāmas izņēmuši tādi uzņēmumi kā Vodafone, Laura Ashley, Specsavers, kā arī labdarības organizācijas Mind un Save The Children. Tāpat portālā savas reklāmas neizvietos arī EDF Energy, Phones 4u un DialAFilght.

Tikmēr Ask.fm dibinātāji Marks un Iļja Terebins izplatījuši paziņojumu, ka rūpējas par drošu vidi saviem lietotājiem. Ask.fm pārstāvji pašnāvību nosaukuši par īstu traģēdiju un apsolījuši sadarboties ar policiju, lai izmeklētu šo gadījumu. Jāpiebilst, ka, reģistrējoties Ask.fm, tiek pieprasīti lietotāja e-pasts, vārds un dzimšanas datums, taču pēc tam paziņojumus vietnē iespējams publicēt arī anonīmi.

Internets

Zviedrijas politiķi, lai aizsargātu bērnus, bloķē Latvijā radīto Ask.fm

Lelde Petrāne,13.12.2013

Lietotāju skaits pieaug ik sekundi un šobrīd sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēģinot samazināt anonīmo ņirgāšanos tiešsaistē, Lulea pašvaldība Zviedrijas ziemeļdaļā bloķējusi pieeju sociālajam medijam Ask.fm, ziņo thelocal.se.

Latvijā radītais Ask.fm ir sociālais tīkls, kur ikviens var pajautāt jebko kādam citam. Pamatā ask.fm auditorija ir 16-25 gadus veci cilvēki, kas arī tiek uzskatīta par pašu atraktīvāko interneta lietotāju grupu, vēstīja laikraksts Dienas bizness. Vietni izveidojis Oskars Liepiņš kopā ar Marku Terebinu, Iļju Terebinu, Valēriju Vešņakovu. Tā daudzviet pasaulē gan jau asi kritizēta un tiek saistīta ar vairāku pusaudžu pašnāvībām.

«Ask.fm problēma ir anonimitāte,» sacījusi 15 gadus veca zviedru skolniece Fanija Landstroma.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas bērnu un jaunatnes lietu ministre Frānsisa Ficdžeralda organizē vēršanos pie vairākām Latvijas amatpersonām un varasiestādēm, lai prasītu uzlabot drošību interneta vietnēs.

Ficdžeralda paziņojusi, ka viņa palielinās spiedienu uz «pretrunīgi vērtēto Latvijas sociālo mediju vietni ask.fm», vēsta Īrijas laikraksts Independent.

Latvijā radīto portālu ask.fm, kura kopējais lietotāju skaits sasniedz 21 miljonu cilvēku visā pasaulē, vecāki vaino divu Īrijas pusaudžu pašnāvībās, jo viņas portālā saskārušās ar ņirgāšanos un pazemošanu.

Ficdžeralda vērsusies pie Īrijas ārlietu ministra Īmona Gilmora, lai viņš šo jautājumu apspriež ar Latvijas ārlietu ministru Edgaru Rinkēviču (RP). Kā rakstīja laikraksts Diena, Ficdžeralda nosūtījusi vēstuli arī par komunikācijām atbildīgajam Latvijas satiksmes ministram Aivim Ronim, kurā pausts satraukums, ka Latvijā radītā portāla Ask.fm saturs no uzturētāju puses netiek uzraudzīts.

Mazais bizness

Mana pieredze: Bērnus no sēdēšanas pie datora atraus ar kapoeiras mācībām

Anda Asere,12.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kids Capoeira Academy dibinātāji izvēlas mācīt kapoeiru bērniem - auditorijai, ar ko jāstrādā īpaši uzmanīgi un rūpīgi.

Kapoeira ir Brazīlijas cīņas māksla, kas apvieno mākslu, deju, akrobātiku, mūziku un cīņas elementus. Kids Capoeira Academy (biedrība Capoeira Latvia) izveidotāji Jeļena Gaikeviča un Dmitrijs Rassohins ar to nodarbojas jau gandrīz desmit gadus un laika gaitā pamanīja, ka reti kurš kapoeiras treneris strādā ar bērniem. Vadīt nodarbības jaunajai paaudzei nav viegli, taču teju trīs gadu Jeļena un Dmitrijs to dara.

Ar pieaugušajiem viss ir diezgan vienkārši – viņi izvēlas, kādas nodarbības apmeklēt, un paši par to maksā. «Pieaugušie ir vairāk motivēti, bērniem visu laiku jāmaina uzdevumi, lai viņiem būtu interese,» saka Dmitrijs. Parasti daudzi aiziet uz pirmo nodarbību, kādu laiku darbojas, bet pēc tam interese apsīkst. Liela daļa bērnu, kuri pirms trim gadiem ar kapoeiru sāka nodarboties pie Dmitrija un Jeļenas, dara to vēl joprojām. Viņa domā – tik daudzi turpina tāpēc, ka kapoeirā katrs cilvēks var sevi atrast – ir bērni, kam patīk dejot, citus piesaista akrobātika, mūzika vai cīņas elementi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome kā biedrības ASK Rīga dibinātājs atbalstījusi centienus atjaunot basketbola kluba ASK Rīga darbību un nepieļaut tā bankrotu, tomēr naudu nesola.

«Pašreizējos ekonomiskajos apstākļos Rīgas pašvaldībai nav iespēju piešķirt klubam ASK Rīga finansējumu, taču mūsu pienākums ir morāli atbalstīt iniciatīvas grupu un sniegt organizatorisku un informatīvu atbalstu,» norādīja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

Viņaprāt, politizēta un neprofesionāla menedžmenta dēļ klubs, ko izveidoja un atbalstīja Rīga pašvaldība, nonāca bankrota priekšā. «Jaunā Rīgas domes vadība nenovērsīsies no ASK Rīga, liekot tam vienam risināt samilzušās problēmas,» izteicās N.Ušakovs.

Viņš arī aicināja Latvijas Basketbola savienību atbalstīt kluba dalības turpināšanu Baltijas basketbola līgā, bet basketbola atbalstītājus un sponsorus mudināja palīdzēt atjaunot ASK klubu jaunā kvalitātē.

Internets

Pašnāvībās vainotajam Latvijas soctīklam Ask.fm talkā nākuši PR speciālisti

Dienas Bizness,06.06.2013

Sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas. Tā vēstīja laikraksts Dienas bizness.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā reģistrētais sociālais portāls Ask.fm, kurš jau vairākkārt ticis saistīts ar terorizēšanu internetā un pusaudžu pašnāvībām, ir nolīdzis PR speciālistus, lai uzlabotu savu reputāciju pēc vairākām kļūmēm sabiedrisko attiecību jomā, atsaucoties uz Irish Examiner, vēsta Baltic Ireland.

Ask.fm vārds jau esot izskanējis saistībā ar pašnāvībām Īrijā, Lielbritānijā un ASV.

Ask.fm ir apmēram 50 miljoni lietotāju, un vietne tika izveidota kā jauniešu forums, kur anonīmi var uzdot jautājumus un sniegt komentārus. Attiecībā uz publicēto saturu nav nekādu ierobežojumu, līdz ar to daudziem komentāriem ir seksuāls, agresīvs un iebiedējošs raksturs, atgādina Baltic Ireland.

Mājas lapa jau tiekot saistīta ar Īrijas pusaudžu Kiaras Pagslijas (Ciara Pugsley) (15) un Erinas Galageres (Erin Gallagher) (13), britu zēnu Entonija Stabsa (Anthony Stubbs) (16) un Džošua Unsvorta (Joshua Unsworth) (15), kā arī amerikāņu Džesikas Leinijas (Jessica Laney) (16) un Gabrielas Molinas (Gabriella Molina) (12) pašnāvībām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuva no 1.marta varētu ļaut atsākt darbu muzejiem, bibliotēku lasītavām un mākslas galerijām, kā arī rīkot tā dēvētos autokino seansus, kuros filmas var skatīties pa automobiļa logu, pieļāvis kultūras ministrs Simons Kairis.

Kā viņš ceturtdien pastāstījis radiostacijai "Žiniu radijas" ("Ziņu radio"), tāds lēmums varētu tikt pieņemts jau trešdien, 24.februārī, paredzētajā valdības sēdē. Līdz tam ministrs plāno sīkāk apspriest ar šo nozaru pārstāvjiem praktiskos jautājumus, kas saistīti ar iespējamajiem atvieglojumiem.

"Pārrunāsim, kā labāk parūpēties gan par apmeklētāju, gan darbinieku drošību.(..) Jāparaugās arī, vai visu muzeju rīcībā ir maskas un dezinfekcijas līdzekļi," norādījis Kairis.

Pēc ministra teiktā, kā nākamie uz karantīnas režīma atvielglojumiem saskaņā ar Lietuvā paredzētajiem risku vadības algoritmiem pēc zināma laika varētu cerēt kinoteātri un teātri. Izvērtējot turpmākos atvieglojumus, tiks ņemts vērā, vai attiecīgajās kultūras iestādēs tiek iepriekš tirgotas biļetes un iespējamā Covid -19 uzlismojuma gadījumā būtu iespējams izsekot inficēšanās perēklim un pakļaut situāciju kontrolei.

Investors

ASV – Ķīnas pamiers turpināsies

Leonīds Aļšanskis, Dr. Math., Renesource Capital Finanšu tirgus vecākais analītiķis,26.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra mēnesis ir kļuvis par intensīvu sarunu mēnesi starp divām vadošajām pasaules ekonomikām par nu jau vairāk nekā divus gadus ilgstošo tirdzniecības karu.

Atgādināsim, ka prezidents Donalds Tramps, kurš stājās amatā pirms diviem gadiem, apsūdzēja Ķīnu «negodīgā» tirdzniecībā ar Amerikas Savienotajām Valstīm un apsolīja pārtraukt šo praksi savas prezidentūras laikā. Laikā, kad Donalds Tramps ieradās Baltajā namā, Amerikas Savienotajās Valstīs bija novērojams ilgstošs, hronisks tirdzniecības deficīts ar Ķīnas Tautas Republiku, 2017.gadā šim rādītājam sasniedzot gandrīz 335 miljardus ASV dolāru (skat. 1. attēlu).

Tajā pašā laikā daļai Ķīnas preču bija izteikta «amerikāņu izcelsme», ko, pateicoties pieejamam lētākam Ķīnas darbaspēkam, sev par labu izmantoja Amerikas kompānijas, novirzot daļēju preču ražošanu ārpus Amerikas Savienotajām Valstīm. Līdztekus tam arī ķīnieši aktīvi sāka pārņemt un aizgūt (dažkārt pat ne pavisam juridiski leģitīmi) progresīvās amerikāņu tehnoloģijas, kas tikai veicināja Donalda Trampa neapmierinātību ar tendenci abu lielvaru ekonomiskajās attiecībās.

Citas ziņas

Pagarina ASK Rīga bankrota procedūru

Elīna Pankovska,17.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgā basketbola kluba ASK Rīga kreditori sapulcē vienojušies par kluba bankrota procedūras pagarināšanu par trim mēnešiem līdz šā gada 17.jūnijam, DB pastāstīja ASK Rīga administratores palīdze Egita Rolava.

Viņa arī norādīja, ka līdz ar to nākamā kreditoru sapulce ir gaidāma pēc minētā termiņa. Otrs jautājums, kas bija sapulces dienaskārtībā, bija gada pārskata apstiprināšana. Arī par to kreditori spējuši vienoties. Kopējie kreditoru prasījumi pret basketbola klubu esot aptuveni 1,5 miljoni latu.

Jāatgādina, ka Rīgas Centra rajona tiesa ASK Rīga maksātnespēju pasludināja pagājušā gada 9.jūnijā, bet kreditori par bankrota procesa uzsākšanu vienojās pērnā gada oktobra beigās, jo kreditoru sapulcē noskaidrojās, ka izlīgums ar kreditoriem un kluba sanācija nav iespējama. Arī basketbolistiem un kreditoriem izredzes dabūt naudu ir samērā nelielas.

Internets

Latvijā radītais Ask.fm kļuvis par vienu no pasaulē populārākajiem soctīkliem

Dienas Bizness,15.05.2013

Sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas. Tā vēstīja laikraksts Dienas bizness.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālajam tīklam internetā, kas tika saistīts ar divu pusaudžu pašnāvībām Īrijā, šobrīd ir apmēram trīs reizes vairāk lietotāju nekā pirms traģiskajiem nāves gadījumiem, atsaucoties uz Irish Examiner, raksta Baltic Ireland.

Interneta drošības eksperti esot atjaunojuši brīdinājumus par Latvijā reģistrēto portālu Ask.fm. Tas pagājušajā nedēļā ar lepnumu paziņojis, ka tajā reģistrēto lietotāju skaits visā pasaulē sasniedzis 50 miljonus, padarot to par vienu no pasaules populārākajiem sociālajiem tīkliem.

Pagājušajā gadā pirms īru pusaudzes pēc nievājošiem uzbrukumiem un ņirgāšanās kampaņas, kas tika izvērsta Ask.fm, izdarīja pašnāvības, portāla lietotāju skaits bija tikai 15 miljoni. Neskatoties uz sabiedrības reakciju pret šo vietni, tās popularitāte strauji pieaugusi un kopš traģēdijas tajā reģistrējušies 35 miljoni lietotāju. Nav zināms, cik Īrijas pusaudžu ir viņu vidū, taču ir zināms, ka Ask.fm šajā valstī ir ļoti populārs, raksta Baltic Ireland.