Jaunākais izdevums

Neviena valsts nebija gatava tik straujai Covid-19 izplatībai, taču Latvija ar pandēmijas radītajām sekām tika galā salīdzinoši veiksmīgi, to intervijā DB norāda SmartLynx Airlines vadītājs Žigimants Surints (Žygimantas Surintas).

Ja salīdzina ar pārējo pasauli, ierobežojumi Latvijā aviācijas nozarē nemaz nebija tik stingri, taču tajā pašā laikā nevar noliegt, ka daži no tiem novilcināja tūristu atgriešanos šajā reģionā, uzskata Ž. Surints. Viņš atzīmē, ka šobrīd situācija aviācijas jomā ir diezgan stabila – uzņēmumi gatavojas vasaras sezonai, kas ierasti ir pelnošākais laiks, un tuvāko divu gadu laikā cer pilnībā atgūties no krīzes.

Fragments no intervijas

SmartLynx Airlines nodrošina pakalpojumus gan Eiropā un Āzijā, gan Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV). Raugoties no uzņēmējdarbības viedokļa – kurš reģions, jūsuprāt, Covid-19 krīzi pārvarējis visveiksmīgāk?

Lai gan ierobežojumi, kas skāra aviācijas jomu, katrā valstī bija atšķirīgi, kopumā es uzskatu, ka Eiropa ar pandēmijas radītajām sekām tika galā ļoti veiksmīgi. Piemēram, Vācijā, kur parasti varam novērot lielāko pasažieru skaitu Eiropā, tirgus atguvās ļoti strauji. Kā pozitīvu piemēru varu minēt arī Baltijas valstis, īpaši izceļot Igauniju. Šajā valstī mūsu uzņēmumam bija vismazākie zaudējumi, jo te ierobežojumi bija ļoti kontrolēti, bet vide – aviācijas nozarei draudzīga, kā ietekmē atgūšanās no krīzes noritēja raitāk. Vasaras periodā mums labi veicās arī Latvijas tirgū. Kā lietuvietis varu teikt, ka arī Lietuva centās ieviest ceļotājiem draudzīgākus risinājumus. Bijām vīlušies atsevišķos Lielbritānijas lēmumos, kā dēļ mums nācās apturēt lielāko daļu šajā valstī bāzēto lidojumu. Šobrīd gan redzam, ka arī Lielbritānija aktīvi gatavojas vasaras sezonai, tāpēc paredzams, ka tuvākajā laikā rezultāti uzlabosies arī šajā reģionā. Jebkurā gadījumā aviācijas nozari pandēmija ietekmēja ļoti spēcīgi, taču jāsaprot, ka mēs darbojamies jomā, kas zaudējumus izjūt pirmā jebkurā krīzes situācijā.

Kādas ir jūsu domas par stingrajiem ierobežojumiem Latvijā?

Ja salīdzina ar pārējo pasauli, ierobežojumi Latvijā aviācijas nozarē nemaz nebija tik stingri, taču tajā pašā laikā nevar noliegt, ka daži no tiem novilcināja tūristu atgriešanos šajā reģionā. Šobrīd situācija ir diezgan pozitīva, arī kopumā uzskatu, ka Latvija diezgan labi tika galā ar krīzi un kontrolēja apstākļus pandēmijas laikā. Strādājot starptautiskā biznesā, esmu sapratis, ka 99 cilvēki no 100 parasti nav apmierināti ar valstī ieviestajiem ierobežojumiem. Neviena valsts nebija gatava šādai situācijai, un visiem nācās pielāgoties. Pēc laika, atskatoties uz šo krīzi, mēs noteikti varēsim piekrist, ka liela daļa no pieņemtajiem lēmumiem tomēr bija pareiza. Lai kaut ko uzlabotu, kaut kas ir jādara, bet darot vienmēr pastāv iespēja pieļaut kļūdas. Tas viss ir normāli gan dzīvē un biznesā, gan politikā. Es teiktu, ka krīze vēl nav pilnībā atrisinājusies, bet uzskatu, ka kopumā Latvijas valdība šo krīzi ir risinājusi diezgan veiksmīgi.

Visu interviju lasiet 15.februāra žurnālā Dienas Bizness!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā reģistrētā lidsabiedrība "SmartLynx Airlines" ("SmartLynx") šogad plāno gaisa floti palielināt līdz 60 lidaparātiem, informē "SmartLynx" pārstāvji.

Šobrīd SmartLynx Airlines operē ar 33 lidmašīnām, aprīlī tiks piegādātas vēl piecas, bet pārējās 22 – pakāpeniski līdz vasaras sezonas beigām.

Uzņēmuma floti veido Airbus A320 (25), A330-300 (6) un A321 (4) modeļu gaisa kuģi. Vēl divas ir Airbus A321F gaisa kravas lidmašīnas, bet jau aprīlī floti papildinās arī pirmā Boeing 737 MAX 8 lidmašīna.

“Prognozējam, ka flotes lieluma ziņā šogad apsteigsim pāris lielos pasaules aviācijas vārdus, taču konkrētāk par to varēsim runāt tad, kad būsim saņēmuši visus lidaparātus. Galvenokārt tieši Covid-19 krīzes sākumā gūtā pieredze palīdzēja mums turpināt attīstīt ilgtspējīgu kompānijas izaugsmi, lai savu 30. dzimšanas dienu sagaidītu ar rekordaugstu lidmašīnu skaitu. Līdz ar flotes paplašināšanos pieaug arī mūsu darbinieku skaits – šobrīd Rīgas birojā esam jau 300, un līdz gada beigām plānojam aizpildīt vēl aptuveni 40 vakances. Ceram sagaidīt nākamo dzimšanas dienu jau kā lielākais Latvijas darba devējs aviācijā,” saka SmartLynx Airlines vadītājs Žigimants Surints (Žygimantas Surintas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā aviokompānija "SmartLynx Airlines" un Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) šī gada aprīlī noslēguši savstarpēju sadarbības līgumu ar mērķi mazināt aviācijas inženieru trūkumu darba tirgū un nodrošināt augstas kvalitātes izglītības programmu topošajiem aviotehnikas speciālistiem, informē "SmartLynx Airlines".

Pēc teorētisko zināšanu apguves universitātē, "SmartLynx Airlines" nodrošinās iegūto prasmju praktisku apgūšanu uzņēmumā.

"Aviācijas pārvadājumu un transporta ražošanas uzņēmumos notiek strauja paaudžu maiņa un jauno speciālistu ienākšana darba tirgū tikai daļēji kompensē darbinieku vajadzību. Tā rezultātā aviācijas nozare kopumā un izteikti Latvijā piedzīvo kvalificētu inženiertehnisko speciālistu trūkumu. "SmartLynx Airlines" sadarbība ar RTU ir stratēģiski svarīga gan mums kā darba devējam, lai piesaistītu jaunos speciālistus, gan izglītības sistēmai, lai ieinteresētu jauniešus studēt tehniskās zinātnes Latvijā," skaidro "SmartLynx Airlines" vadītājs Žigimants Surints (Žygimantas Surintas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais darbs iekšējā audita jomā aviokompānijā SmartLynx Airlines Verai Karpovičai ir nesis jaunus atklājumus. Vera izlēma mainīt savu līdzšinējo karjeras ritējumu un jau pēc viena mēneša darba atbilstības sistēmas speciālista lomā ir pārliecināta: "Šis darbs ir man, jo te varu sajust dinamiku, redzēt sava darba rezultātu un profesionāli augt kopā ar kompāniju".

Vera Karpoviča skaidro: "Iepriekš strādāju auditorkompānijā, bet vēl pirms tam – bankā. Tā kā mana izglītība ir saistīta ar kvalitātes procesiem, tad mana ikdiena pagāja dažādu dokumentu un procedūru pārbaudēs, pievēršot uzmanību detaļām. Lēmums mainīt finanšu jomu uz aviācijas jomu bija nejaušs - es atsaucos paziņas ieteikumam un nosūtīju savu CV."

Iedvesmo dinamiskā ikdiena un darbs ar cilvēkiem

Darbs aviosabiedrībā nenozīmē, ka jāsēžas pie lidmašīnas pilota pults. Tā kā drošība ir pirmajā vietā, te katrs solis ir saplānots un aprakstīts dokumentos jeb regulatīvajās prasībās. Vera Karpoviča jaunajā darbā ir nokļuvusi komandā, kura veic procedūru pārbaudi, pārliecinoties, vai ieviestās darbības atbilst noteiktajām prasībām. "Viens ir tas, kas ir rakstīts, bet otrs – kā tas strādā. Mans uzdevums ir par to pārliecināties un pārbaudīt," skaidro Vera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot aviopakalpojumu pieprasījumam gan Eiropas, gan transatlantiskajā tirgū, aviokompānija SmartLynx Airlines ir parakstījusi līgumu ar SMBC Aviation Capital par divu Boeing 737 MAX 8 gaisa kuģu nomu.

Šis darījums ar vienu no lielākajiem iznomātājiem pasaulē ļaus lidsabiedrībai kļūt par lielākās gaisa flotes operatoru Baltijā.

Pirmie divi 737 MAX 8 sērijas gaisa kuģi pasažieru pārvadājumiem nonāks SmartLynx flotē jau aprīlī, un to plānots papildināt arī turpmāk.

Šī gada sākumā aviokompānija pārvalda 35 gaisa kuģus, bet līdz ar vasaras sezonu flote tiks dubultota.

"Mēs apsvērām flotes modernizēšanu vēl pirms pandēmijas, tāpēc, pamanot augošo pieprasījumu čarteru tirgū, mēs nolēmām ka ir īstais laiks paplašināt mūsu floti un līdz ar to piedāvāto pakalpojumu klāstu. Bija skaidrs, ka Boeing 737 MAX 8 lidmašīnas būs īstā izvēle," norāda SmartLynx Airlines izpilddirektors Žigmants Surints (Zygimantas Surintas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas otra lielākā aviokompānija un starptautiskais līderis čārterlidojumu un lidmašīnu-apkalpes nomas pakalpojumos SmartLynx Airlines attīsta un paplašina darbību Latvijā, šim mērķim meklējot arī līdz pat 80 darbiniekus uzņēmuma administrācijā, kā arī operatīvajās un tehniskajās nodaļās.

Uzņēmums meklē dažāda līmeņa speciālistus ar lielu enerģiju, gatavību dinamiskai apmācībai, bet galvenokārt tādus, kas patiesi nebaidās no izaicinājumiem.

"Meklējam speciālistus un ekspertus ar atbilstošu pieredzi. Bet cilvēks ar pareizu attieksmi, lai arī mazāku pieredzi, vienmēr ir potenciāli labs ieguvums kompānijai. Par to esam pārliecinājušies vairākkārt, tādēļ ar nepacietību gaidām visu interesentu pieteikumus. Jāņem vērā, ka viena no obligātām prasībām darbam starptautiskā uzņēmumā ir spēcīga angļu valoda, kas SmartLynx, tāpat kā visā nozarē, ir oficiālā darba valoda. Vēlamies piesaistīt daudz jaunu talantu, kas gatavi pievienoties aviācijas pasaulei vai turpināt karjeru ar jauniem izaicinājumiem," norāda uzņēmuma personāla un kultūras vadītāja Māra Šteinberga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija izsniedza gaisa pārvadājumu licenci jaunam gaisa kuģu operatoram AS "Union Aviation".

Uzņēmums darbojas biznesa aviopārvadājumu segmentā visā pasaulē, bet par savu bāzes vietu ir izvēlējies Latviju.

"Vēlos sveikt AS "Union Aviation" ar licences iegūšanu un novēlu sekmīgu darbību un izaugsmi! Latvijas aviācijas nozarei šis ir nozīmīgs notikums, jo pēc piecu gadu pauzes izsniedzam licenci gaisa kuģu operatoram. Esam gandarīti, ka, neskatoties uz pandēmijas radītajiem lielajiem izaicinājumiem, nozare attīstās, ienākot uzņēmumam, kas strādās jaunā biznesa nišā. Tas stiprina Latvijas konkurētspēju Baltijā un būs pozitīvs pienesums valsts ekonomiskajai attīstībai - tiek veidotas jaunas kvalificētas darba vietas un stiprināts bizness ar augstu pievienoto vērtību," komentē Satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #7

DB, 15.02.2022

Dalies ar šo rakstu

Birokrātisko procesu slogs finanšu, būvniecības un migrācijas jomā un fokusēta atbalsta trūkums enerģētikā var kļūt par kritisku konkurētspēju bremzējošu faktoru kopumu, kas noved pie eksporta tirgu zaudējuma 2022. gadā.

Kādēļ tā, intervijā Dienas Biznesam stāsta Latvijas Eksportētāju asociācijas The Red Jackets valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Tiknuss.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 15.februāra numurā lasi:

Statistika. Preču izlaide eiro seko enerģijas un materiālu inflācijai.

Tēma. Biznesa vidē atgriezies optimisms, bet trūkst darbinieku - Baltijas valstu uzņēmumu vadītāju aptauja (PwC Baltic CEO Survey 2022).

Spēles noteikumi. Eiropas cīņa ar čaulas kompānijām atbalsosies arī Latvijā. Papildus maksāt 20% lielo ienākuma nodokli varētu nākties nekustamā un intelektuālā īpašuma, kā arī holdingkompānijām, kurām ir mazāk par pieciem darbiniekiem un ir daudz ārpakalpojumu sniedzēju.

Komentāri

Pievienot komentāru