Transports un loģistika

Aviosabiedrības piedāvā izvēlēties ko ēst lidojuma laikā

Dace Preisa,19.08.2002

Jaunākais izdevums

Lielākā daļa aviosabiedrību lidojumu laikā piedāvā ne vien ierasto maltīti un bukletiņus priekšējā sēdekļa kabatiņā, bet arī iespēju izvēlēties, kādu īpašu ēdienu pasūtīt sev un bērnam, ja atpūtā dodaties kopā. airBaltic saviem klientiem piedāvā iespēju izvēlēties no divdesmit maltītēm, ko baudīt lidojuma laikā. «Šajā klāstā ietilpst gan veģetārie, gan bērnu, gan košerēdieni, gan ēdieni ar pazeminātu holesterīna līmeni. Jāsaka, ka zinātāji šo iespēju izmanto daudz. Savas īpašās vēlmes jānorāda pie biļešu rezervācijas,» stāsta airBaltic preses sekretāre Vija Dzērve. airBaltic ir arī reisi, kad ēdiens netiek pasniegts, tie ir reisi uz kaimiņvalstu galvaspilsētām — Viļņu un Tallinu, tajos pasažieriem tiek piedāvāti tikai atspirdzinošie dzērieni. British Airways arīdzan ir iespēja pasūtīt ēdienu savai gaumei - tas jānorāda 24 stundas pirms izlidošanas. Lidojot kopā ar bērniem, viņi ēdienu saņem paši pirmie. Tas tiek darīts tādēļ, lai vecāki vispirms varētu pabarot savus mīluļus un vēlāk paši netraucēti ieturēt maltīti. Arī Czech Airlines saviem klientiem piedāvā vairāk nekā 20 iespēju izvēlēties savai gaumei tīkamu maltīti. Piemēram, lidojumā Prāga — Rīga — ASV sailtie ēdieni tiek pasniegti divas reizes. Savukārt Austrian Airlines lidojumu laikā iespējams spēlēt kazino.

Pakalpojumi

Neadekvāts pasažieris ālējas lidmašīnā no Rīgas uz Itāliju

Zane Atlāce - Bistere,22.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas likumsargiem, bet vēl divi neadekvāti pasažieri pēc lidojuma nodoti Latvijas likumsargiem, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Neskatoties uz aicinājumu pārdomāt savu rīcību lidojuma laikā, pagājušajā nedēļā lidojuma laikā no Rīgas uz Itāliju kāds Latvijas pasažieris savas neadekvātās rīcības dēļ tika nodots Itālijas likumsargiem. Pasažieris atradās būtiskā alkohola reibumā, uzvedās neadekvāti un neapzinājās savas rīcības sekas.

Visa lidojuma laikā Latvijas pilsonis pastāvīgi lietoja alkoholu un, izmantojot necenzētus vārdus, pieprasīja lidmašīnas apkalpei, lai viņš tiktu apkalpots primāri. Pāris minūtes pirms lidmašīnas nosēšanās, kad lidmašīnā bija aktivizēts brīdinājums «piesprādzēties», pasažieris devās uz labierīcībām. Ievērojot aviācijā noteikto aizliegumu lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās brīdī izmantot labierīcības, lidmašīnas apkalpe aicināja pasažieri atgriezties savā sēdvietā. Tajā brīdī pasažieris kļuva īpaši agresīvs, kliedza un fiziski aizskāra lidmašīnas apkalpi. Lidmašīnas apkalpe centās būtiskā alkohola reibumā esošajam pasažierim palīdzēt nokļūt uz sēdvietu, taču viņš kļuva arvien agresīvāks. Pasažieris pretojās, izmantojot fizisku spēku. Lidmašīnas apkalpe pieņēma lēmumu ziņot lidmašīnas pilotam par bīstamu incidentu, tomēr lidmašīnas apkalpe ar citu pasažieru palīdzību neadekvātā pasažiera rīcībspēju ierobežoja līdz lidmašīnas nosēšanās brīdim. Pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieris turpināja uzvesties neadekvāti, tādēļ viņš tika nodots Itālijas likumsargiem tālākās izmeklēšanas veikšanai.

Transports un loģistika

Lidasbiedrību kompensācijas kļūdu gadījumos

Aivars Mackevics [email protected],11.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojuma biļete kā līguma dokuments dod ceļotājam tiesības uz kompensāciju. Dažas lidsabiedrības piedāvā īpašus risinājumus. Lidojuma biļetes īpašnieks ne vienmēr var būt drošs par savu lidojumu, jo aviosabiedrības bieži vien, pildot savas lidmašīnas ar pasažieriem, vienu vietu ir pārdevušas divreiz. Šādos gadījumos ceļotājam tiek piedāvāta biļetes pārrakstīšana uz nākošo vai citu izlidošanas laiku. Šādi notikumi sevišķi bieži ir sastopami lidsabiedrībās, kuras piedāvā regulāros reisus. Lidojuma biļetes īpašniekam principā tiek lauzts vai mainīts iepriekš vienotais līgums, tāpēc ceļotājam ir jāaizstāv savas tiesības, jo lidojuma atteikšana ir saistīta ar laika un naudas papildus izmaksām. Tiesības lidojot no ES ES ietvaros ceļotājam ir dotas tiesības, kur biļetes īpašnieks var pieprasīt lidojuma cenas atmaksāšanu, visātrāko transportēšanas veidu līdz ceļojuma mērķim vai arī lidojuma pārcelšanu uz jebkuru vēlamo termiņu. Papildus šiem noteikumiem, ja biļetes īpašnieks ir savlaicīgi reģistrējies, ir tiesības uz atmaksas atlīdzību. Ceļojumiem līdz 3 500 km biļetes īpašnieks ir tiesīgs saņemt kompensāciju 150 eiro vērtībā un virs 3 500 km 300 eiro. Papildus šiem maksājumiem lidsabiedrībai jāapmaksā ēdienreizes, telefona izdevumi un naktsmītnes. Kompensācijas maksa ir paredzēta biļetes īpašniekam, ja lidojuma starts sakarā ar vietas dubulto pārdošanu ir pārcelts līdz 4 stundām. Lidsabiedrību piemēri. Lidsabiedrības Cathay Pacific un Eurowings: piedāvā ceļotājam pēc iespējas ātrāk lidot ar citu aviosabiedrību lidmašīnām. Savādāk tiek pārņemtas visas izmaksas ar naktsmītnēm un ēdienreizēm. Tiek maksāta kompensācija 150 vai 300 eiro atkarībā no ceļojuma mērķa. Emirates: lidsabiedrības līdzstrādnieks meklē brīvprātīgos savu lidojumu pārcelt uz jebkuru dienu gada laikā. Ja nākošā lidmašīna ir tikai pēc dienas, tad aviokompānija sedz visus izdevumus pārnakšņošanai un ēdienreizēm. British Airways: meklē brīvprātīgos biļetes pārrakstīšanai, vai arī tiek izmaksāta kompensācija, kuras lielums ir atkarīgs arī no lidojuma biļetes klases. Delta Air Lines: brīvprātīgie uz citu lidojuma laiku saņem īpašus "Delta Dollar Transportation Vaucher". Visi citi biļešu īpašnieki pēc ASV tūrisma departamenta normatīvajiem aktiem saņem kompensāciju līdz 4 stundām 200 ASV dolāru un virs 4 stundām 400 ASV dolāru. Lufthansa: pasažieriem tiek piedāvāts citu lidsabiedrību pakalpojumi. Biļetes īpašnieks var vēlēties naudas kompensāciju vai dubultīgu summu kā dāvanu karti nākošajam lidojumam pēc izvēles. Dāvanu karti var nodot arī trešajai personai vai arī izlietot Lufthansas veikalos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija pārskata sarakstu ar aviosabiedrībām, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. Pēc trūkumu pilnīgas novēršanas no t.s. melnā saraksta svītrotas divas agrāk tajā iekļautas aviosabiedrības.

Eiropas Komisija šodien pieņēmusi jau trešo reizi pārskatīto Kopienas sarakstu, kurā iekļautas tās aviosabiedrības, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, un tagad tas atrodams internetā Komisijas mājaslapā.

Pārskatītais Kopienas saraksts ir ievērojams ar to, ka:

1) pirmo reizi no tā svītrotas divas aviosabiedrības, kas veikušas atbilstošus pasākumus drošības jomā,

2) piecas valstis ir pieņēmušas lēmumus par Kopienas sarakstā iekļauto aviosabiedrību darbības apturēšanu,

3) Kopienas līmenī pieņemti jauni drošības pasākumi, kas noteikti divām aviosabiedrībām - Pakistan International Airlines (PIA) un Air West no Sudānas, un

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Citas ziņas

Aviosabiedrību melnais saraksts

,05.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrību melnais saraksts - Eiropas Komisija pārskata sarakstu ar aviosabiedrībām, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta.

Eiropas Komisija šodien pieņēmusi jau trešo reizi pārskatīto Kopienas sarakstu, kurā iekļautas tās aviosabiedrības, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, un tagad tas atrodams internetā Komisijas mājaslapā .Pārskatītais Kopienas saraksts ir ievērjam ar to, ka 1) pirmo reizi no tā svītrotas divas aviosabiedrības, kas veikušas atbilstošus pasākumus drošības jomā, 2) piecas valstis ir pieņēmušas lēmumus par Kopienas sarakstā iekļauto aviosabiedrību darbības apturēšanu, 3) Kopienas līmenī pieņemti jauni drošības pasākumi, kas noteikti divām aviosabiedrībām - Pakistan International Airlines (PIA) un Air West no Sudānas, un 4) divas valstis - Krievija un Bulgārija - par vairākām savu valstu aviosabiedrībām pieņēmušas autonomus pasākumus. "Šis ir pirmais gadījums, kad pēc trūkumu pilnīgas novēršanas no t.s. melnā saraksta svītrotas divas agrāk tajā iekļautas aviosabiedrības. Tas liecina, ka mūsu saraksts uzskatāms ne tikai par būtisku aizsardzību pret nedrošiem operatoriem, bet arī ir iedarbīgs un efektīvs stimuls novērst trūkumus tiem gaisa satiksmes uzņēmumiem, kas neievēro starptautiskos drošības standartus," teica Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Žaks Baro (Jacques Barrot), kas atbild par transportu.

Transports un loģistika

20 % airBaltic biļešu ir lēto cenu kategorijā

Ainars Sedlenieks [email protected],15.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic pārdod aptuveni 20% lēto biļešu, tādējādi dodot iespēju šogad aptuveni 100 tūktošiem pasažieru ceļot ar biļetēm, kuru cena vienā virzienā atkarībā no maršruta ir 33 Ls, 39 Ls, 49Ls ar lidostu nodevām. Šis pasažieru skaits ir ievērojami lielāks nekā jebkuras citas aviosabiedrības uz un no Rīgas pārvadāto pasažieru skaits gada laikā. "Ieviešot vienvirziena biļešu cenu struktūru un arī jaunu pasažieru apkalpošanas koncepciju, mēs gaidījām patērētāju tiesību aizsardzības institūciju interesi par airBaltic darbību. Diemžēl šī interese ir radusies pēc atsevišķu deputātu un amatpersonu iniciatīvas, kurus interesē nevis nopietni aviosabiedrības attīstības jautājumi, bet gan iespēja lidojuma laikā bez maksas baudīt sviestmaizi," saka airBaltic prezidents Bertolts Fliks un piebilst, "mēs esam priecīgi, ka pēdējo divu gadu laikā airBaltic ir izdevies ieviest efektīvi strādājošu vienvirziena biļešu modeli ar cenām, kas ir konkurētspējīgas ne tikai aviācijas sektorā, bet arī autotransporta un dzelceļa pārvadājumos. Gribu uzsvērt, ka airBaltic vienvirziena biļešu cenu modelis ar zemām cenām ir pastāvīgi strādājoša sistēma nevis īstermiņa reklāmas akcija." airBaltic pašreizējā biļešu cenu politika ir bijis viens no svarīgākajiem faktoriem, kas būtiski ietekmējis pasažieru pieaugumu lidostā Rīga. Pārvadāto pasažieru statistikas dati uzskatāmi parāda straujo pieaugumu, kas kopš 2004.gada sākuma ir bijis vidēji 50% mēnesī salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Tas nozīmē, ka pasažieri ļoti pozitīvi reaģē uz airBaltic piedāvājumu. "airBaltic tikai šī gada pavasarī ieviesa jauno pasažieru apkalpošanas konceptu pretēji daudzām citām pasaules aviosabiedrībām, kas to izdarīja jau krietni agrāk. Beidzot būtu jālauž priekšstats par to, ka lidojums ir ekskluzīvs pakalpojums. Lidojums ir tikai viens no pārvietošanās veidiem, tiesa gan - ātrākais un ērtākais. Šodienas aviācijas industrijā aviosabiedrības galvenais uzdevums ir koncentrēties uz lidojumu drošību, plašu maršrutu tīklu, ērtiem lidojuma laikiem un savienojumiem. Nav nekāda juridiska pamata aviosabiedrībai uzlikt par pienākumu nodrošināt ēdināšanas pakalpojumus lidojuma laikā. Tā ir aviosabiedrības brīva izvēle. airBaltic, izprotot situāciju, ir izvēlējusies visoptimālāko risinājumu – ekonomiskajā klasē piedāvāt iespēju nopirkt gan ēdienu, gan dzērienus," skaidro B. Fliks. Kopš airBaltic ieviesa vienvirziena biļetes, aviosabierības reklāmās pasažieri tiek informēti par airBaltic piedāvājumu atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanai, kas būtībā ne ar ko neatšķiras no citu pasaules aviosabiedrību reklamēšanās veida. Papildus reklāmai airBaltic informē pasažierus par iespēju ekonomiskajā klasē iegādāties ēdienus un dzērienus par maksu rezervējot biļeti, kā arī aviosabiedrības interneta lapā airbaltic.lv Tāpat airBaltic jau savlaicīgi pirms jaunā pasažieru apkalpošanas koncepta ieviešanas informēja par to masu medijus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Tiesa (EST) ir atcēlusi lēmumu, ar kuru Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs ir atstādināts no amata, informē tiesā.

Savā spriedumā EST norādīja, ka pat pagaidu aizliegums pildīt amata pienākumus ir uzskatāms par atbrīvošanu no amata.

Rimšēvičs tiesvedībā EST apgalvoja, ka viņš nav izdarījis nevienu no viņam pārmestajiem nodarījumiem un ka viņš līdzīgi Eiropas Centrālās bankai (ECB) uzskata, ka Latvija nav sniegusi nekādus pierādījumus par šiem nodarījumiem. EST norādīja, ka tiesvedības rakstveida daļas posmā Latvija nav sniegusi nekādus, pat ne sākotnējus pierādījumus apgalvojumiem par korupciju, kas ir bijuši apstrīdētā lēmuma pieņemšanas pamatā.

Tiesas sēdes laikā EST priekšsēdētājs arī lūdza Latvijas pārstāvjus īsā termiņā iesniegt EST dokumentus, kas pamato apstrīdēto lēmumu. Tomēr neviens no dokumentiem, kurus Latvija iesniegusi pēc tiesas sēdes, neiekļāva pierādījumus tam, ka pastāv pietiekami elementi, kas liecinātu par Rimšēvičam izvirzīto apsūdzību pamatotību.

DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Tieslietu sistēma izraksta sev nabadzības apliecību

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore,28.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības tiesas (EST) spriedums, kas atceļ Latvijas piemēroto drošības līdzekli – aizliegumu pildīt amata pienākumus - smagos noziegumos apsūdzētajam Latvijas Bankas preizidentam Ilmāram Rimšēvičam, ir kauna traips gan prokuratūrai, gan Tieslietu ministrijai.

To atzīst daudzi aptaujātie juristi, kuri gan saprotamu iemeslu dēļ vēlas palikt anonīmi. Šāds iznākums neko nepasaka par I. Rimšēviča vainu vai nevainu, toties ir spilgta liecība par Latvijas vājumu un nespēju sevi aizstāvēt EST. Neliels ieskats problēmas būtībā – Eiropas Centrālas bankas (ECB) statūti, ar kuriem ir noteikta milzīga nacionālo banku vadītāju neatkarība , ir pāri stāvoši jebkurai nacionālai likumdošanai. Faktiski ir tikai pāris iemesli, kuru dēļ nacionālās bankas vadītāju var atbrīvot no amata. Viens no tiem: notiesājošs spriedums. Un Latvijas puses pārsteigums, ka I.Rimšēvičam piemērotais drošības līdzeklis no EST puses tiek traktēts kā atcelšana no amata, tikai apliecina pārsteigto nekompetenci un muļķību.

Citas ziņas

airBaltic paziņo 2006. gada 9 mēnešu finanšu rezultātus

,13.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga - Latvijas aviosabiedrība airBaltic šī gada deviņos mēnešos turpināja uzlabot uzņēmuma darbības rezultātus abās bāzēs - Rīgā un Viļņā. Pārskata periodā airBaltic atvēra 10 jaunus lidojumu maršrutus no Rīgas un 4 no Viļņas, kā arī jaunu maršrutu no Kaļiņingradas uz Kopenhāgenu.

Aviosabiedrības 2006. gada deviņu mēnešu kopējais finanšu rezultāts ir 3,356 miljoni LVL peļņa, kas ir par 5.1 miljoniem latu vairāk nekā pērn (-1.8 MLVL). 2006. gada deviņos mēnešos airBaltic pārvadāja 1.07 miljonus pasažieru - par 41% vairāk nekā pērn šajā periodā. Latvijas aviosabiedrības airBaltic apgrozījums 2006. gada deviņos mēnešos sasniedza 85.8 miljonus LVL, kas ir pieaugums par 38% salīdzinājumā ar 2005. gada deviņiem mēnešiem. Operatīvais rezultāts (EBITDAR) 2006. gada deviņos mēnešos sasniedza 12.4 miljonus LVL, pieaugot par 68% salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn (7.3 miljoni LVL).

"airBaltic pasažieru skaita pieaugums par 41%, vadošās tirgus daļas iegūšana Rīgas un Viļnas lidostās, darbinieku skaita un finanšu rādītāju pieaugums šī gada deviņos mēnešos, liecina par aviosabiedrības izaugsmi un dinamisku attīstību. Šī gada deviņu mēnešu finanšu rezultāts - 3.356 miljonu latu peļņa, ir līdz šim labākais rādītājs aviosabiedrības vēsturē, kas aus mums arī turpmāk nodrošināt airBaltic pasažieriem zemākas aviobiļešu cenas un pieprasītus lidojumu maršrutus no Rīgas un Viļņas," aviosabiedrības deviņu mēnešu finanšu rezultātus komentē airBaltic prezidents Bertolts Fliks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa, pretēji pirmās instances tiesai, ir noraidījusi Latvijas Bankas bijušā prezidenta Ilmāra Rimšēviča prasību pret centrālo banku par darba algas piedziņu vairāk nekā 151 000 eiro apmērā.

No Rimšēviča Latvijas Bankas labā nolemts piedzīt visus tās samaksātos tiesāšanās izdevumus.

Spriedumā apelācijas instances tiesa norādījusi, ka, atstādinot Latvijas Bankas prezidentu no amata pienākumu pildīšanas, viņš neturpina darbu un ir pamats neizmaksāt viņam noteikto darba algu. Papildus tiesa norādīja, ka darba alga par Latvijas Bankas prezidenta atstādināšanas laiku būtu piedzenama tikai gadījumā, ja atstādināšana būtu notikusi atbildētājas rīcības vai vainas dēļ, kas konkrētajā gadījumā neesot konstatēts.

Spriedumā apelācijas instances tiesa norādījusi, ka atbildētāja nevar būt atbildīga par izmeklēšanas procesā pieņemta prettiesiska KNAB lēmuma sekām. Ņemot vērā, ka ar Eiropas Savienības Tiesas (EST) 2019.gada 26.februāra spriedumu ir atcelts KNAB 2018.gada 19.februāra lēmums, ciktāl ar to Rimšēvičam ir aizliegts pildīt Latvijas Bankas prezidenta pienākumus, atlīdzība par prasītājam nodarīto kaitējumu, nesaņemot darba algu, būtu vērtējama no valsts atbildības aspekta.

Citas ziņas

Advokāts: Latvija apelācijā Avena lietā nav sniegusi jaunus juridiskus argumentus

LETA,13.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietā par miljardierim Pjotram Avenam noteiktajām Eiropas Savienības (ES) sankcijām Latvija apelācijas sūdzībā Eiropas Savienības Tiesā (EST) nav ietvērusi nekādu jaunu informāciju vai jaunus argumentus, apgalvoja Avena advokāts Ārons Bass.

Advokāts neatklāja Latvijas apelācijā ietverto pamatojumu, jo gatavo tiesai savu atbildi uz to, bet uzvēra, ka "Latvija neiesniedza neko jaunu, un noteikti nekādus spēcīgus juridiskus argumentus".

Viņaprāt, EST Vispārējās tiesas lēmums Avena gadījumā ir ārkārtīgi labi pamatots, un Latvijas apelācijā nav norādīti nekādi nopietni iemesli tā atcelšanai.

"Grūti saprast, kāpēc šāda apelācija tika iesniegta, vismaz no juridiskā viedokļa," norādīja advokāts.

LETA jau ziņoja, ka argumenti, kas ir iekļauti apelācijas sūdzībā par Avenam labvēlīgo tiesas spriedumu, ir apstiprināti Ministra kabineta sēdē un šobrīd uzskatāmi par ierobežotas pieejamības informāciju, tāpēc Tieslietu ministrija (TM) tos neizpauž.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Bankas prezidenta Ilmārā Rimšēviča aizstāvībai ir nepieciešams iepazīties ar pilno Eiropas Savienības Tiesas (EST) spriedumu, bet no tiesas publicētās preses relīzes ir noprotams, ka Rimšēvičs var atgriezties darbā, pavēstīja viena no Rimšēviča aizstāvēm EST Iveta Pazare.

Viņa norādīja, ka arī aizstāvība pagaidām ir lasījusi tikai preses relīzi, savukārt pilnais spriedums, visticamāk, būs pieejams jau šodien.

Kā ziņots, EST otrdien atcēla lēmumu, ar kuru Rimšēvičs ir atstādināts no amata, informēja tiesā.

Savā spriedumā EST norādīja, ka pat pagaidu aizliegums pildīt amata pienākumus ir uzskatāms par atbrīvošanu no amata.

Rimšēvičs tiesvedībā EST apgalvoja, ka viņš nav izdarījis nevienu no viņam pārmestajiem nodarījumiem un ka viņš līdzīgi Eiropas Centrālās bankai (ECB) uzskata, ka Latvija nav sniegusi nekādus pierādījumus par šiem nodarījumiem. EST norādīja, ka tiesvedības rakstveida daļas posmā Latvija nav sniegusi nekādus, pat ne sākotnējus pierādījumus apgalvojumiem par korupciju, kas ir bijuši apstrīdētā lēmuma pieņemšanas pamatā.

Citas ziņas

Apstiprina Egila Levita kandidatūru Eiropas Savienības Tiesas tiesneša amatam

Egons Mudulis,06.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieslietu ministrijai līdz 2011. gada 1. oktobrim jāpaziņo Eiropas Savienības Padomes Ģenerālsekretariātam par Latvijas Republikas izvirzīto kandidatūru Eiropas Savienības Tiesas (EST) tiesneša amatam, lēmis Ministru kabinets.

Ņemot vērā to, ka Egila Levita tiesneša amata pilnvaru termiņš EST beidzas nākamā gada 6. oktobrī, kā arī izvērtējot EST priekšsēdētāja vēstuli, kurā norādīts uz nepieciešamību dalībvalstu valdībām pēc iespējas ātrāk iesniegt savus kandidātus uz EST tiesnešu amatiem, Tieslietu ministrija uzskatīja, ka lēmums ir jāpieņem nekavējoties. Tā kā E. Levits vēstulē tieslietu ministram izteicis piekrišanu turpināt pildīt EST tiesneša pienākumus arī nākamajā periodā, tieslietu ministrs virzīja Egilu Levitu atkārtotai apstiprināšanai EST tiesneša amatam.

Egils Levits šobrīd ir EST tiesnesis, kura kandidatūru EST (toreiz – Eiropas Kopienu Tiesa) tiesneša amatam Ministru kabinets apstiprināja 2006. gada 6. februārī. Viņš beidzis gan Hamburgas universitātes Juridisko fakultāti (1982), gan Filozofijas un sabiedrisko zinātņu fakultātes Politisko zinātņu nodaļu (1986). E. Levits bijis zinātniskais referents Ķīles universitātes Juridiskajā fakultātē (1984–1986), juridiskais referents Šlēsvigas-Holšteinas apgabaltiesas dienestā, zinātniskais referents Vācijas un Austrumeiropas pētniecības institūtā Getingenē (1989–1991). Viņš bijis arī Augstākās padomes padomnieks, Latvijas vēstnieks Vācijā, Šveicē, Austrijā un Ungārijā, premjera biedrs, tieslietu ministrs un Saeimas deputāts. E. Levits pildījis tiesneša pienākumus Eiropas Cilvēktiesību tiesā (1995–2004).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības tiesa (EST) 6.maijā noraidīja "ABLV Bank" apelācijas sūdzību lietā, kurā banka vērsās pret Eiropas Centrālās bankas (ECB) un Vienotā noregulējuma valdes 2018.gada 23.februārī pieņemtajiem lēmumiem, pēc kuriem bankas akcionāri pieņēma lēmumu par bankas likvidāciju, aģentūra LETA noskaidroja tiesā.

Banka 2018.gadā lūdza EST pārbaudīt, vai Eiropas Savienības (ES) institūcijas varēja lemt par bankas likvidāciju, kā arī, vai ES institūcijas pietiekami izvērtēja bankas finanšu situāciju.

2019.gada 6.maijā EST bankas prasību noraidīja pilnībā, kā arī uzdeva tai atlīdzināt ECB tiesāšanās izdevumus.

Banka iesniedza apelācijas sūdzību. Ar apelācijas sūdzībām banka lūdza atcelt attiecīgi EST spriedumu, kurā tiesa kā nepieņemamas noraidīja to prasības atcelt ECB 2018.gada 23.februāra aktus, ar kuriem tā bija paziņojusi, ka "ABLV Bank" un tās meitasuzņēmums "ABLV Bank Luxembourg" kļūst vai, iespējams, kļūs maksātnespējīga.

ECB lūdza tiesu noraidīt apelācijas sūdzības kopumā kā acīmredzami nepamatotas vai, pakārtoti, noraidīt tās kā daļēji nepieņemamas un daļēji nepamatotas, kā arī piespriest apelācijas sūdzību iesniedzējiem atlīdzināt tiesāšanās izdevumus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaule atrodas nemitīgā kustībā – tā seko līdzi tehnoloģiskajiem risinājumiem, modes tendencēm, sociālajām niansēm, kā arī sabiedrības vēlmēm, un tam visam pa vidu galvenais ir neko nenokavēt. Aizvien biežāk dzirdam aizspriedumus pret kādu viesnīcu ķēdi, aviokompāniju vai restorānu tikai tāpēc, ka kāds ir izlasījis blogu, redzējis informāciju sociālajos portālos vai dzirdējis no paziņām. Tika pavadītas vairākas dienas, meklējot tipiskākos aizspriedumus un pētot svarīgākos punktus biznesa ceļotāju ikdienā.

Gaisā virmo daudz mītu par Maskavu, sastrēgumiem, dārdzību, sliktu servisu, un, tā kā Maskava ir viens no populārākajiem darījumu braucienu galamērķiem, tika izvēlēts maršruts Rīga–Maskava. Aviokompānija Aeroflot ar gaisa satiksmi savieno Rīgu un Maskavu jau 75 gadus. Aeroflot dienā veic 4 tiešos reisus, kopā ar partneriem sasniedz pat 8 reisus dienā, kas veido savienojumus ar Aeroflot reisiem visā pasaulē. Aviokompānijai ir lidojumi uz 131 galamērķi 50 pasaules valstīs.

Lai kliedētu mītus, Baltic Travel Group (SIA Baltijas Ceļojumu grupa) valdes priekšsēdētājs un ļoti aktīvs biznesa ceļotājs Vladislavs Korjagins un Latvijas lielākā tūrisma portāla Travelnews direktors Aivars Mackevičs devās izpētes lidojumā ar aviokompāniju Aeroflot uz Maskavu, piedaloties Krievijas biznesa tūrisma industrijas apbalvošanas ceremonijā Buying Business Travel Awards Russia & CIS 2016 un izbaudot Four seasons Hotel Moscow luksusa viesnīcas servisu.

Transports un loģistika

ES atļauj lidmašīnās lietot elektroniskās ierīces

Lelde Petrāne,10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) nākusi klajā ar jaunākajiem norādījumiem par pārnēsājamu elektronisko ierīču — viedtālruņu, planšetdatoru, e grāmatu lasīšanas ierīču u. c. — lietošanu lidmašīnās. Tā apstiprina, ka šīs ierīces reisa (arī manevrēšanas, pacelšanās un nolaišanās) laikā varēs lietot t.s. lidojuma režīmā — bez datu pārraides.

Tas neapdraudēs drošību.

«Šis ir pirmais solis uz elektronisko ierīču drošu lietošanu lidojuma laikā: manevrējot, paceļoties un nolaižoties. Tad pievērsīsimies tam, kā pieslēgties tīklam lidojuma laikā. Šāds pārskats prasīs laiku, un tas jāsagatavo, balstoties uz apstiprinātiem faktiem. Nākamā gada laikā ir gaidāmi jauni ES norādījumi par datus pārraidošo ierīču lietošanu ES gaisa kuģos,» sacījis ES transporta komisārs un Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Sīms Kallass.

Šodien publicētajos atjauninātajos norādījumos par drošību runa ir par pārnēsājamu elektronisko ierīču lietošanu lidojuma režīmā (bez datu pārraides). Pirmo reizi atļauts lietot personiskās elektroniskās ierīces visos lidojuma posmos.

Transports un loģistika

airBaltic ļaus pasažieriem piemeklēt atbilstošus blakussēdētājus

Jānis Rancāns,04.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic sākusi sniegt pakalpojumu airBaltic SeatBuddy, kas ļauj pasažieriem piemeklēt līdzsēdētājus ar līdzīgām interesēm vai ceļojuma noskaņojumu.

Lai tiktu piemeklēts visatbilstošākais blakussēdētājs, izmantojot jauno lidsabiedrības pakalpojumu, pasažieriem jānorāda vēlamais «lidojuma noskaņojumus», kā arī hobiji, intereses vai aktivitātes, kas norādītas sociālajos tīklos, informē aviokompānija.

Tā, piemēram, pasažieri, kuri vēlas koncentrēties uz darbu, var izvēlēties lidojuma noskaņojumu «darbs», bet tie, kuri vēlas atrast jaunus darījumu partnerus, var izvēlēties — «darījumu sarunas». Savukārt pasažieri, kuri dod priekšroku klusumam un nevēlas lidojuma laikā tikt traucēti, var izvēlēties lidojuma noskaņojumu «atpūta».

Eksperti

2011. gada aktualitātes konkurences tiesību jomā - mātes sabiedrības atbild arī Latvijā

Tatjana Čaika, juriste, zvērinātu advokātu birojs Borenius,01.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rezumējot iepriekšēja gada notikumus konkurences tiesību jomā nevar neatzīmēt vienu no būtiskākiem Konkurences padomes (KP) lēmumiem, kas viennozīmīgi ietekmēs arī turpmāko praksi Konkurences likuma (KL) normu piemērošanā.

KP lēmums SIA Terra Serviss/ SIA Preiss Agro1 lietā ir ievērojams, jo šajā lēmumā sods par KL pārkāpumu tika piemērots ne tikai uzņēmumam, kas tieši bija iesaistīts KL pārkāpumā, bet arī mātes sabiedrībai, tādējādi attiecinot atbildības pienākumu uz uzņēmumu, kas realizē 100% kontroli pār uzņēmumu-pārkāpēju. Jānorāda, ka mātes sabiedrības atbildības pienākums tiek plaši piemērots Eiropas līmenī jau vairāku gadu laikā, taču Latvijā KP šādu pieeju ir piemērojusi pirmo reizi. Atsaucoties uz Eiropas Komisijas (EK) praksi, KP lēmumā ir norādījusi, ka «mātes sabiedrības atbildība izriet (..) no tā, ka abi tirgus dalībnieki (mātes sabiedrība un meitas sabiedrība) ir uzskatāmi par vienu tirgus dalībnieku [KL 1.panta 9.punkta izpratnē2] un meitas sabiedrība savu rīcību nenosaka patstāvīgi».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka ir pārsūdzējusi sev nelabvēlīgo tiesas spriedumu strīdā ar bijušo iestādes prezidentu Ilmāru Rimšēviču par vairāk nekā 151 000 eiro piedziņu, vēstīja TV3 raidījums "Nekā personīga".

Rīgas rajona tiesa Siguldā 6.novembrī par labu Rimšēvičam minēto summu no Latvijas Bankas piedzina kā neizmaksāto darba algu aptuveni gadu ilgajā laika periodā, kurā Rimšēvičs bija atstādināts no amata pienākumu pildīšanas.

Latvijas Bankas preses sekretārs Jānis Silakalns raidījumu informējis, ka centrālā banka pirmās instances tiesas spriedumu uzskata par nepamatotu, tāpēc ir pārsūdzējusi to otrajā instancē - Rīgas apgabaltiesā.

Kā iepriekš pastāstīja abu pušu advokāti, Rimšēvičs bija vērsies Rīgas rajona tiesā pēc tam, kad Eiropas Savienības Tiesa (EST) atcēla lēmumu, ar kuru viņš bija atstādināts no amata. Savā spriedumā EST toreiz norādīja, ka pat pagaidu aizliegums pildīt amata pienākumus ir uzskatāms par atbrīvošanu no amata.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju puse Latvijas iedzīvotāju regulāri ēd vakariņas vēlāk, nekā ieteicams, noskaidrots pētījumā par Baltijas valstu iedzīvotāju vakariņošanas paradumiem.

Pasākumā Vēlās vakariņas ar Borjomi profesors Anatolijs Danilāns, uztura speciāliste Ilze Lutere un šefpavārs Ēriks Dreibants nāca klajā ar ieteikumiem un gardām receptēm, lai vēlās vakariņas atstātu pozitīvu ietekmi uz organismu.

Lai arī pēdējā laikā sabiedrībā arvien vairāk runā par uztura ietekmi uz dzīves kvalitāti, liela daļa Baltijas valstu iedzīvotāju cieš no dažādām gremošanas problēmām, ikdienā piekopjot organismam kaitīgus uztura paradumus, secināts IDS BorjomiEurope veiktajā starptautiskajā pētījumā, kurā salīdzināti iedzīvotāju vakariņošanas paradumi.

47% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka itin regulāri nākas grēkot ar ēšanu vēlu vakarā, visbiežāk saistot to ar vēlo pārrašanos mājās vai aizkavēšanos darbā. Vēlajās vakariņās visā Baltijā dominē otrie ēdieni, tomēr igauņiem ēdienkarte ir daudzveidīgāka, nekā abās pārējās valstīs, vakariņās biežāk iekļaujot arī salātus, sviestmaizes un karstos dzērienus. Savukārt Latvijā vakariņu ēdienkartē biežāk, nekā Lietuvā un Igaunijā ir sastopami raudzētie piena produkti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji maz sūdzas ES Vispārējā tiesā, lai arī Eiropas regulējumi attiecināmi gandrīz uz visām dzīves sfērām, sākot no lauksaimniecības fondiem un pārtikas un beidzot ar pasažieru kompensācijām.

Par to, kas ir Eiropas Savienības Tiesa, kas ES Vispārējā tiesa, ko tām prasīt un ko tās spriež, Dienas Biznesa jautājumi ES Vispārējās tiesas tiesnesei Ingai Reinei.

Kas pēc būtības ir ES Vispārējā tiesa, kāds ir lietu tvērums, un kad tajā vēršas?

Tiesiskums ir viena no ES pamatvērtībām, tāpēc Eiropas Savienības Tiesas kā iestādes galvenais uzdevums ir nodrošināt, lai ES tiesības visās ES dalībvalstīs tiktu piemērotas un interpretētas vienādi. Eiropas Savienības Tiesa kā iestāde sastāv no divām tiesām: ES Tiesas (EU Court of Justice - EST) un ES Vispārējās tiesas (EU General Court). ES Vispārējā tiesa nodrošina tieši pieejamu tiesiskās aizsardzības līdzekli privātpersonām un uzņēmumiem, kas vēlas apstrīdēt kādu ES iestādes tiesību aktu, praktisko rīcību vai bezdarbību, kas tiem ir adresēts vai skar tiešā veidā. ES Vispārējā tiesa skata arī zaudējumu atlīdzības prasības par ES iestāžu prettiesiska tiesību akta, rīcības vai bezdarbības rezultātā nodarītu kaitējumu. ES Vispārējās tiesas kompetenci var salīdzināt ar Latvijas Administratīvo tiesu, vispārējās jurisdikcijas tiesu un Ekonomisko lietu tiesu kompetenci.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic jaunais pakalpojums airBaltic SeatBuddy izraisījis rezonansi starptautiskos medijos.

Par airBaltic kā pirmo lidsabiedrību pasaulē, kas piedāvās iespēju pasažierim izvēlēties blakussēdētāju atkarībā no sava noskaņojuma, līdz šim rakstījuši tādi mediji kā CNN, News.com.au, Die Welt, Spiegel, Bild, Fox News un, pēc aviokompānijas teiktā, «vairāki simti citu izdevumu un kanālu».

«Nespēja ieslīgt miegā pļāpīga blakussēdētāja dēļ drīz varētu kļūt par pagātni, lidsabiedrībām sākot nodrošināt to, ka blakussēdētājs tiek izvēlēts saskaņā ar pasažiera noskaņojumu,» tā News.com.au.

«Tas ir vēl viens solis kā padarīt dzīvi paredzamāku,» par airBaltic SeatBuddy pakalpojumu raksta CNNGo.

Pasaulē

Avarējušās Germanwings lidmašīnas otrais pilots iepriekšējā lidojumā izmēģināja «kritienu»

LETA--REUTERS,06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu aviosabiedrības Germanwings lidmašīnas otrais pilots, kurš tiek turēts aizdomās par tīšu lidmašīnas nogāšanu Francijas Alpos, nogalinot 150 cilvēkus, iepriekšējā lidojumā «kritienu» izmēģinājis, otrdien pavēstījis laikraksts Bild.

Prokurori uzskata, ka 27 gadus vecais otrais pilots Andreass Lubics 24.marta lidojuma laikā no Barselonas uz Diseldorfu aizslēdza pilotu kabīnes durvis, liedzot tajā iekļūt kapteinim, un tīši nogāza lidmašīnu.

Laikraksts Bild, citējot Frakcijas katastrofu izmeklētājiem tuvu stāvošu avotu, vēsta, ka izmeklētāju ziņojumā, kuru plānots publiskot trešdien, atklāts, ka Lubics tajā pašā dienā lidojumā no Diseldorfas uz Barselonu izmēģinājis lidojuma augstuma samazināšanu.

Dokumentā atzīts, ka veikta «kontrolēta augstuma samazināšana, kas ilga minūtes un kurai nebija aeronautiska attaisnojuma».

Citas ziņas

Jauna lappuse transatlantiskās aviācijas vēsturē

ES transporta komisārs Žaks Barro,09.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. martā pusnaktī stājās spēkā jauns Eiropas Savienības un Amerikas Savienoto Valstu atvērto debesu nolīgums. Pirmo reizi Eiropas un Amerikas aviosabiedrības varēs šķērsot Atlantijas okeānu bez ierobežojumiem attiecībā uz gaisa kuģu lielumu, lidojumu biežumu, galamērķiem vai cenām.

Turpmāk aviosabiedrības, kas veic lidojumus tālsatiksmes maršrutos, varēs lidot uz ASV no jebkuras vietas Eiropā, ne vien no savas mītnes valsts. Air France plāno atklāt jaunu tiešo lidojumu starp Londonas Hītrovas lidostu un Losandželosu. British Airways drīz saviem pasažieriem piedāvās iespēju nokļūt Ņujorkā no Parīzes vai Briseles, izmantojot aviosabiedrības apakšuzņēmumu Open Skies.

Vairāk nekā 50 miljonu pasažieru, kas katru gadu ceļo starp Eiropu un ASV, varēs baudīt šīs mobilitātes priekšrocības. Daudzkāršosies preču pārvadājumu iespējas. Nedrīkst aizmirst, ka katru gadu vairāk nekā puse no visiem kravu pārvadājumiem starp Eiropu un ASV tiek pārvadāti pa gaidu, un šo pārvadājumu vērtība ir 450 miljardu euro. Visiem, kas izmanto transatlantiskos lidojumus, jaunais līgums piedāvā lielāku konkurenci, kas uzlabos pakalpojumu kvalitāti un cenas — gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem.

Citas ziņas

Noderīga informācija Eiropas futbola čempionāta līdzjutējiem un citiem Portugāles apmeklētājiem

Aivars Mackevics [email protected],11.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 12. jūnija līdz 4. jūlijam Portugālē notiks Eiropas čempionāts futbolā. Čempionāta atklāšanas spēle notiks Porto, bet noslēguma sacensības Portugāles galvaspilsētā Lisabonā. Bez tam čempionāta spēles notiks arī Leirijā, Bragā, Koimbrā, Faro-Loulé, Aveiru un Gimaraišā. Portugāles valdība, lai nodrošinātu nepieciešamo drošību pasākuma laikā, ir atcēlusi kopš šī gada maija vidus Šengena līgumā paredzētos nosacījumus. Ceļotāji iebraucot Portugāle tiks pastiprināti kontrolēti un tiem noteikti būs jāuzrāda derīgi personu apliecinoši dokumenti. Tiek paredzēts, ka var izveidoties ilgāki gaidīšanas laiki uz valsts robežkontroles punktiem. Papildus var rasties aizkavēšanās uz robežas sakarā ar portugāļu muitas darbinieku pieteikto četru dienu streiku, kuri vēlas uzsākt streiku tieši futbola čempionāta atklāšanas dienā. Futbola faniem, kuri uz šo čempionātu dosies ar savu personisko transporta līdzekli, ir jārēķinās ar vairāku dienu braucienu. Jāatceras, ka Francijā par lielāko daļu autostrādēm ir jāmaksā ceļu nodeva, bet Spānijā – daļēji. Transporta kustība starp visām Eiropas čempionāta norises pilsētām tiek vērtēta kā - tehniski labi aizsniedzama. Portugāle gaida uz šo futbola pasākumu vairāk kā 1,5 miljonus viesu. Lielākā daļa naktsmītņu jau tagad pilnībā ir rezervētas, tāpat arī biļetes ir jau izpārdotas. Sīkāku informāciju par naktsmītņu iespējām piedāvā Euro 2004 Accomodation Agency (Avenida Marques de Tomar, 44 - 3°, 1050-156 Lisabona). Turpretī informāciju par futbola čempionāta biļetēm var iegūt internetā: www.euro2004.com Kempingu automašīnu braucējiem ir jāatceras, ka nakšņošanā “brīvā dabā” Portugālē ir aizliegta. Soda nauda ir sākot no 500 līdz 3 740 eiro. Jebkurā gadījumā tiek ieteikts apstāties oficiālās kempingu vietās. Pārskats par pilsētām, kurās notiks futbola čempionāta spēles: Aveiru (Estádio Aveiro Municipal) Futbola stadions atrodas tieši pie IP5 autostrādes un to visērtāk ir sasniegt, ja brauc no Porto un Koimbras. Uz Aveiru futbola stadionu tāpat var nokļūt izmantojot autobusu vai dzelzceļa transporta pakalpojumus. Brāga (Estádio Coimbra Municipal) Brāgas stadions ir īpaši labi saistīts ar ziemeļaustrumu nacionālo autostrādes tīklu, kā rezultātā tiek paredzēts, ka lielākā daļa futbola čempionāta skatītāju ieradīsies tieši no pilsētas centra pa šo ceļu. Stadionā ir iespējams nokļūt arī no dienvidiem un dzelzceļa stacija, kas atrodas tikai četrus kilometrus no futbola stadiona. Koimbra (Estádio Coimbra Municipal) Koimbras futbola čempionāta spēļu vieta vislabāk ir aizsniedzama braucot pa autostrādi A1 / IP1, kas savieno Porto un Lisabonu, kā arī izmantojot ātrvilcienu pakalpojumu dzelzceļa stacijā A (pilsētas centrā) un B (stadiona tuvumā). Turpretī futbola spēļu dienā no pilsētas centra uz stadionu kursēs speciāli autobusi. Faro - Loulé (Estádio Algarve) Labu ceļu satiksmi gan uz Portugāles galvaspilsētu Lisabonu, gan uz citām valsts vietām nodrošina "Via Infante" un EN125. Tāpat futbola stadions atrodas netālu no Faru starptautiskās lidostas. Gimaraišā (Guimarães, Estádio Dom Afonso Henriques) Futbola stadionā visērtāk ir nokļūt no pilsētas rietumos esošās autobusu stacijas vai arī izmantojot autoceļu A11 / C5 no Porto. Leirija (Dr. Magalhães Pessoa Municipal) Futbola čempionāta spēļu norises vieta Leirijā atrodas triju stundu braucienā no Vilarformoso un Spānijas robežas, kā arī autoceļu A1, IP3 un IP5 tuvumā. Dienvidu virzienā līdz spāņu robežai Elvas/Badajoz ir tikai triju stundu brauciens pa autoceļiem IP1 un IP7. Leirijas pilsētas ietvaros vēl patlaban notiek ceļu labiekārtošana, taču tiek plānots, ka tiks izveidota laba sasaiste ar autostrādēm A1 un A8. Lisabona (Estádio José Alvalade) Futbola spēļu stadionā nokļūšanu atvieglo ļoti labi izveidotais Lisabonas pazemes vilcienu tīkls un citi pilsētas sabiedriskie transporta līdzekļi. Stadiona apvidū atrodas transporta kustības krustpunkts, kas nodrošina optimālu n