Apkopojot informāciju par reklāmas tirgus izaugsmi Baltijā 2006. gadā, TNS Latvia secinājusi, ka Baltijas reklāmas tirgus, salīdzinot ar 2005. gadu, ir pieaudzis par 21%, liecina TNS Latvia pētījums.
Līdz ar to kopējais Baltijas 2006. gada mediju reklāmas tirgus apjoms , balstoties uz TNS veiktā pētījuma datiem, ir sasniedzis 319,5 miljonus eiro.
Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedzis 108,2 miljonus eiro jeb 76,01 miljonu latu.
Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2006. gadā bija 86,6 miljoni eiro.
Lietuvā reklāmas tirgus apjoms 2006. gadā bija 124,7 miljoni eiro.
Apskatot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu (IKP), redzam, ka Latvija ir izvirzījusies Baltijas līderpozīcijā ar 0,67 %, kamēr attiecīgi Lietuvā šis rādītājs ir 0,52 %, un Igaunijā – 0,66 %.
Analizējot Baltijas reklāmas tirgus izaugsmi pēc reklāmas investīcijām uz vienu iedzīvotāju, var secināt, ka Latvija ar LVL 33 jeb EUR 47 (2005. gadā – EUR 37) ir stabili virs Baltijas vidējā līmeņa, kas ir EUR 45 uz vienu iedzīvotāju. Savukārt Lietuvā šīs investīcijas ir EUR 37 uz vienu iedzīvotāju, bet Igaunijā – EUR 64.
Kā norāda TNS Latvia mediju pētījumu vadītāja Ginta Krivma, tad salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, Latvija arī 2006. gadā ir starp jaunās Eiropas visstraujāk augošajiem reklāmas tirgiem. Vecās Eiropas valstīs reklāmas tirgus dinamika bijusi dažāda, bet pamatā ne pārāk strauja – pat no -1,8 % Lielbritānijā, līdz pat +17 % Zviedrijā.
Krievijā reklāmas tirgus pieauguma temps ir mazinājies, no 28 % 2005. g. tomēr jebkurā gadījumā sasniedzot 22 % 2006. gadā.
Reklāmas apjomu pieaugums
2006. gadā tāpat kā 2005. gadā Baltijā no kopējā reklāmas apjoma vislielāko daļu sastāda TV reklāma (36,3 %), otrs lielākais reklāmas apjoms ir avīzēs (31 %), kam seko reklāma žurnālos (12,9 %). Radio reklāmas tirgus daļa Baltijā ir 8,4 %, savukārt vides reklāmas – 7,3 %, interneta - attiecīgi 3,9 %, un kino reklāmas – 0,2 %.