Jaunākais izdevums

9. februārī kompānija BDG svinēja desmit gadu jubileju.

BDG Latvijā ar preču zīmi FBI darbojas jau kopš 1997. gada un ir organizējusi daudzus pasaules klases mūziķu koncertus.

Kompānijas BDG desmit gadu jubilejas sakarā šogad Latvijā gaidāmi vērienīgi pasākumi, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvis Kristaps Kārkliņš. Šī gada 31. maijā Arēnā Rīga koncertu sniegs par roka tēvu un iemiesojumu dēvētais mūziķis Ozijs Osborns. No 8. līdz 13.maijam Rīgā viesosies pasaulē populārākais mūzikls Mamma Mia, kas pasaules turnejas ietvaros ieradīsies tieši no Vestendas Londonā.

2006. gadā mūzikas cienītāji varēja apmeklēt tādus BDG organizētos koncertus kā Pink, Simply Red, Sting un Depeche Mode. Iepriekšējos gados BDG piedāvāja R.E.M., Macy Gray, Vonda Shepard, Clawfinger, Massive Attack, Emma Shapplin, Joe Cocker, Rammstein, Yes, Elton John, Fool's Garden, Him, Candy Dulfer, Pet Shop Boys, Scooter, Chris de Burgh, Bryan Adams, Zucchero, DJ Bobo, Julio Iglesias, Kelly Family, Jenifer Rush un daudzu citu ārvalstu mākslinieku koncertus.

Kompānijas BDG vadītjs Baltijā Pīters Rebane: "Tā kā šis ir BDG apaļas jubilejas gads, esam ieplānojuši piedāvāt Latvijā iespēju apmeklēt vairākus patiešām vērienīgus koncertus. Pavasara lielākais notikums - Ozija Osborna koncerts jau ir izziņots un biļetes pieejamas tirdzniecībā no nākamās pirmdienas, bet par pārējiem pastāstīsim jau tuvākā mēneša laikā. Varu atklāt, ka šogad BDG pēc 6 gadu pārtraukuma organizēs A klases mākslinieku koncertu Skonto stadionā, kas vērienīguma ziņā pārspēs pat Eltona Džona koncertu 2001.gadā. Papildus tam Latvijas koncertu apmeklētāji tiks lutināti ar vairākiem iespaidīgiem mūzikas zvaigžņu koncertiem Arēnā Rīga."

Citas ziņas

Rīgā honorārs sasniedz miljonu

Madara Fridrihsone, [email protected], 67084402,27.07.2007

Pirmo reizi Latvijas koncertdzīves vēsturē oficiālais mūziķu honorārs sasniedzis 1 miljonu ASV dolāru — šādu summu šomēnes par uzstāšanos Rīgā saņēmis Stīvena Tailera pārstāvētais Aerosmith.

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koncertu organizētāji atzīst, ka nu jau koncertu organizēšanu var sākt uzskatīt par biznesu, taču iespēju attīstīties vēl ir daudz.

Koncertaģentūru jeb t.s. promouteru pārstāvji min vairākus iemeslus, kādēļ pēdējā laikā pasaulē labi pazīstami mākslinieki vēlas koncertēt Latvijā. Kā atzīst koncertaģentūras Postivus Music pārstāvis Ģirts Majors, pirms pāris gadiem koncertu organizēšanu Latvijā vispār bijis grūti saukt par biznesu, taču tagad aģentūras sākušas kaut ko pelnīt. Tiesa, šis tomēr esot diezgan riskants bizness, jo tā izmaksas ir visai augstas, bet ienākumi - grūti prognozējami, jo ir neiespējami paredzēt, vai tiks iztirgots pietiekami daudz biļešu.

Arēnas Rīga faktors

Būtisku impulsu koncertu dzīves un šī biznesa attīstībai radījusi Arēnas Rīga atvēršana. «Pusotra gada laikā kopš arēnas atvēršanas mēs esam organizējuši pat vairāk pasākumu nekā iepriekšējos 5 gados pirms tam. Šogad jau pieci lieli pasākumi, pērn četri. Tagad mēs varam aicināt māksliniekus uz Rīgu, jo ir lielākas ietilpības norises vieta zem jumta, kas strādā jebkurā gada laikā. Arēna ir ļoti kvalitatīva,» tā Kristaps Kārkliņš, SIA BDG Events mārketinga speciālists. Šī koncertaģentūra Rīgā rīkojusi tādu pasaulē pazīstamu mūziķu kā Depeche mode, Pink un Aerosmith šovus un tās rīkoto koncertu apmeklētāju skaits šogad sasniedzis jau 77 tūkstošus. «Arēnas Rīga atvēršana ir zināms impulss, būtisks, bet to nevajadzētu pārvērtēt. Liela nozīme ir tam, ka cilvēki ir gatavi tērēt naudu par koncertiem, pirms 5-6 gadiem situācija bija pavisam citādāka. Tomēr arēna ir būtiska infrastruktūras daļa, lai šis bizness attīstītos,» atzīst Positivus Music pārstāvis Ģ. Majors, kura pārstāvētā kompānija organizējusi Muse koncertu Arēnā Rīga, Moby koncertu Ķīpsalas hallē, kā arī vairākus citus pasākumus, piemēram, šīs nedēļas nogalē notiekošo mūzikas festivālu Positivus AB. Koncertu rīkotāji ir pārliecināti, ka, neraugoties uz Arēnas Rīga esamību, Latviju nebūt nevar uzskatīt par pietiekami nodrošinātu ar vietām lielu pasākumu rīkošanai. Ģ. Majors norāda, ka šovbiznesa attīstībai par labu nāktu stadions ar kādiem 50 000-70 000 skatītāju vietu, kas ļautu piesaistīt augstākā līmeņa populāros mūziķus. «Cits jautājums ir - cik vispār pasaulē ir mūziķu, kas spētu Latvijā savākt tik lielu publiku,» viņš teica. Sava loma tam, kādēļ promouteriem, runājot ar populārās mūzikas zvaigžņu aģentiem, izdodas pārliecināt viņus, ka ir vērts rīkot koncertu Rīgā, arī faktam, ka Baltijas un Latvijas tirgus daļai mākslinieku ir vēl neatklāts. Latvijas promouteriem nākoties konkurēt ar citu valstu koncertaģenūrām par to, lai konkrēta mūziķa koncerts notiktu tieši Latvijā, jo izpildītāju koncertturneju grafikā parasti konkrētam reģionam paredzēts ierobežots koncertu skaits.

Citas ziņas

Vidusmēra koncerti - neizdevīgi

Diāna Golovko kopā ar Daci Skreiju,02.09.2008

Inga Kadeka-Harkova un Kristaps Kārkliņš no FBI šī gada otrajā pusē kļūs piesardzīgāki, jo līdz novembra vidum laiks koncertu rīkošanai nav pateicīgs. Stāvoklis varētu nostabilizēties pašās gada beigās.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pienācis laiks koncertu rīkotājiem izvērtēt, ko rīkot un ko nerīkot, jo kļūda var maksāt dārgi, raksta laikraksts Dienas bizness.

Šis gads Latvijā bija piesātināts ar dažādiem augstas klases koncertiem un festivāliem, tādējādi radot situāciju, kad savā starpā konkurē ne vien koncertu rīkotāji, bet viena koncertu rīkotāja koncerti. Kā situācija varētu mainīties nākamgad, pagaidām grūti spriest, bet šogad uzstādītā koncertu kvalitātes latiņa solās nekrist.

«Koncertu rīkotāji koncertiem gatavojas jau gadu iepriekš, un tas, ka visi koncerti iekritīs vienā laika periodā, pagājušajā gadā bija grūti paredzams. Jau tagad mēs diskutējam par 2009. gadu, un nevar zināt, varbūt rezultātā vienā dienā sakritīs 5 koncerti,» stāsta FBI direktore Inga Kadeka-Harkova.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pandēmijas radītie nepārvaramas varas apstākļi turpinās, "Rimi Rīgas maratons" ir gatavs izziņot 2020. gada maratona jauno datumu.

30. Rimi Rīgas maratons šogad notiks 10. un 11. oktobrī - 10. oktobrī plānota Rimi Rīgas maratona Bērnu diena un Ģimeņu skrējiens, savukārt 11. oktobrī norisināsies maratona, pusmaratona, 10 km un 6 km skrējieni.

Atkarībā no valstī noteiktajiem ierobežojumiem, 30. jubilejas maratonā dalībnieki skries, pieskaņojoties jaunajai realitātei, vai virtuāli. Katrs, kurš 10.-11. oktobrī finišēs, saņems unikālu un neatkārtojamu jubilejas medaļu, kādu iespējams saņemt tikai vienreiz dzīvē.

Savukārt, sākotnēji plānotajos maratona datumos 16.-17. maijā organizatori šoreiz aicina izskrieties katram individuāli.

"Nav iespējams prognozēt, kāda būs pandēmijas izplatības attīstība un noteiktie ierobežojumi rudenī, tomēr esam pieņēmuši lēmumu šogad skriet 10.-11. oktobrī," komentē Aigars Nords, Rimi Rīgas maratona direktors.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairāki Igaunijas lieli koncertu organizatori paziņojuši, ka pasaules mēroga superzvaigžņu koncertus plāno rīkot Rīgā nevis Tallinā, ziņo laikraksts Telegraf.

Igaunijas holdings Baltic Development Group (BDG), kura pieder aģentūra F.B.I., norādījis, ka turpmāk lielie pasaules zvaigžņu koncerti norisināsies nevis Tallinā, bet Rīgā. Kā norāda BDG pārstāvis Kristaps Kārkliņš, tas nozīmē, ka F.B.I. rīkoto koncertu skaits Rīgā palielināsies par aptuveni 20%.

Ja kādreiz kādas zvaigznes koncerts notika tikai vienā Baltijas pilsētā, tad parasti tā bija Tallina. Tagad par šo vietu kļūs Rīga. Šāda BDG plāna pamatā ir Igaunijas valdības lēmums palielināt pievienotās vērtības nodokli uzņēmumiem, kas darbojas tūrisma un izklaides biznesā, no 5% līdz 18%, kas nenovēršami novestu pie biļešu cenu pieauguma. Latvijā šāds nodoklis attiecīgās nozares uzņēmumiem ir 0%.

Citas ziņas

Aizsardzības ministrija saņems ziedojumu – ēku nojaukšanu

Madara Fridrihsone, Db,20.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA BDG Projekti gatavojas Aizsardzības ministrijai ziedot pakalpojumu – ēku Rīgā, Rencēnu ielā 35 nojaukšanu.

Valdība otrdien piekrita, ka Aizsardzības ministrija šādu ziedojumu pieņem.

BDG Projekti vēlas nojaukt vairākas Aizsardzības ministrijas valdījumā esošas ēkas – dzīvojamo māju, šķūni un nojumi, kā arī dzīvojamās mājas drupas, kas atrodas uz BDG Projekti un SIA Kraušanas serviss piederošas zemes.

Zemes īpašnieki jau 2007. gadā piedāvājuši Aizsardzības ministrijai ēkas nojaukt, taču, kā norādījis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, šāda pakalpojuma pieņemšana var tikt uzskatīta par ziedojumu saskaņā ar likuma «Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā» pantu, kas nosaka, ka par ziedojumu uzskatāma finanšu līdzekļu vai pakalpojuma bezatlīdzības atvēlēšana noteiktiem mērķiem.

Atpūta

Positivus vienā nedēļas nogalē «nokurina» 2 miljonus eiro

Kristīne Stepiņa,01.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī būs divpadsmitā vasara, kad Salacgrīvu ieskandinās Positivus festivāls, pulcējot aptuveni 30 tūkstošus klausītāju gan no Latvijas, gan tuvākajām Eiropas valstīm, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pasākuma idejas autors un organizators Ģirts Majors būs sarūpējis īpašus publikas «magnētus» – austrāliešu mūziķi Niku Keivu (Nick Cave) un britu elektronikas avangardistus – grupu The Prodigy.

Lai arī konkurence starp festivāliem pasaulē saasinās un mākslinieku honorāri aug, G. Majors uz festivāla attīstību raugās visnotaļ optimistiski, cenšoties turēt augstu kvalitātes latiņu un prognozējot Positivus ilgdzīvotāja statusu.

Fragments no intervijas

Vienpadsmit gados Positivus ir kļuvis par vērienīgāko brīvdabas festivālu Baltijā. Kas ir tā veiksmes pamatā?

Ir festivāli, kuri pulcē lielāku cilvēku skaitu, taču satura ziņā šis noteikti ir vērienīgākais Baltijā. Arī izmaksu ziņā. Tā budžets ir aptuveni divi miljoni eiro. Šāda nauda tiek «nokurināta» vienā nedēļas nogalē. (Smaida.)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās jubilejas un piemiņas monētas līdz ar eiro ienākšanu nepazudīs – Latvijas Banka tās turpinās kalt, bet jau ar eiro nominālu, stāsta centrālās bankas preses sekretārs Mārtiņš Grāvītis.

Visas eirozonas valstis turpina izlaist jubilejas monētas ar eiro nominālu, jo to kolekcionēšana kļuvusi par populāru hobiju, nereti visai ģimenei. Tajā ir arī sava daļa nostaļģijas pēc aizgājušā laika naudām, piemēram, frankiem, markām, norāda centrālās bankas pārstāvis.

Latvijas naudas vēsturē pirmās jubilejas un piemiņas monētas (ar 2 latu, 10 latu un 100 latu nominālvērtību) tika izlaistas 1993. gada novembrī, atzīmējot Latvijas Republikas neatkarības 75. gadadienu. Kopš tā laika LB gan nacionālu, gan starptautisku monētu programmu ietvaros laidusi klajā jau deviņdesmit vienu jubilejas un piemiņas monētu. Visvairāk ir sudraba monētu, bet vairākas sevišķas monētas kaltas arī zeltā, kā arī izmantoti tādi retāk izmantoti materiāli kā niobijs, dzintars un granīts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koncertaģentūra FBI paziņo, ka 2008. gada 11. februārī Arēnā Rīga koncertu sniegs ņūmetāla pamatlicēji — ASV grupa Korn.

Mūziķi Latvijā uzstāsies pirmo reizi un šeit ieradīsies koncertturnejas B#%ch We Have a Problem Tour ietvaros. Kā uzskata Korn grupas biedri, šī Eiropas turneja koncertu apmeklētājiem un smagās mūzikas faniem atmiņā paliks vēl ilgi.

Grupa Korn, kas tika nodibināta Kalifornijas pilsētā Beikersfīldā, pasaules uzmanību sev pievērsa 1994. gadā ar savu debijas albumu Korn, kura producents bija par ņūmetāla krusttēvu dēvētais Ross Robinsons (strādājis kopā ar Fear Factory, Sepultura, Deftones, Slipknot, W.A.S.P un Limp Bizkit). Piesātinātais koncertturneju grafiks kopā ar tādiem mūzikas grandiem kā Ozijs Osborns, Megadeth un Merilins Mensons ļāva debijas albumam ieņemt arvien augstāku vietu mūzikas topos. Rezultātā tas sasniedza zelta statusu — kopā tika pārdoti vairāk nekā 700 000 albuma kopiju. Kopš debijas albuma grupa ir laidusi klajā vēl septiņus studijas albumus un ir saņēmusi divus Grammy apbalvojums.

Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Bankas izsludinātajā bērnu zīmējumu atklātajā konkursā eiro kolekcijas monētas Mana Latvija dizaina izstrādei par labāko atzīts Grobiņas novadā dzīvojošās 10 gadu vecās Elizabetes Kanderes darbs, kas pārtaps Latvijai veltītā kolekcijas monētā, kura tiks izlaista 2018. gadā, kad Latvija svinēs savu 100 gadu jubileju, informē centrālā banka.

Konkursā izvēlēti 20 labākie darbi, kuru autori – bērni no visas Latvijas – 2017. gada 31. martā pulcēsies svinīgā apbalvošanas ceremonijā un darbu izstādes atklāšanā Latvijas Bankā. Pasākumā, uz kuru aicināti arī plašsaziņas līdzekļu pārstāvji, tiks prezentēts 1. vietu ieguvušais zīmējums un tā autore pastāstīs par darba ieceri un zīmējuma tapšanu.

Konkursā tika iesniegts rekordliels darbu skaits. Tajā piedalījās 6742 bērni ar vairāk nekā 10 000 zīmējumu. Darbus vērtēja Latvijas Bankas monētu dizaina komisija.

Lai veicinātu bērnu radošumu un zināšanas par Latvijas vēstures norisēm un mūsdienām, kā arī lai atzīmētu Latvijas Republikas 100 gadu jubileju, Latvijas Banka izsludināja bērnu zīmējumu atklāto konkursu eiro kolekcijas monētas Mana Latvija dizaina izstrādei. Konkursā tika aicināti piedalīties bērni, kuri vēl nav sasnieguši 13 gadu vecumu.

Finanses

Latvijas Bankai trīs 2 eiro piemiņas monētu izgatavošana izmaksās 210 tūkstošus eiro

Žanete Hāka,15.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka izsludinājusi iepirkumu par trīs 2 eiro piemiņas monētu izgatavošanu, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Monētas jāizgatavo 14 mēnešu laikā, bet pretendenti savus piedāvājumus var iesniegt līdz šā gada 18.aprīlim. Iepirkuma paredzamā līgumcena ir 210 tūkstoši eiro.

Db.lv jau rakstīja, ka triju Baltijas valstu centrālās bankas vienojušās par kopīgas 2 eiro piemiņas monētas izlaišanu 2018. gadā, kad tiek atzīmēta Latvijas, Lietuvas un Igaunijas 100 gadu jubileja. Monētas dizains tiks izvēlēts Baltijas valstu iedzīvotāju balsojumā, informē Latvijas Banka.

Atzīmējot Baltijas valstu 100 gadu jubileju, triju Baltijas valstu centrālās bankas − Eesti Pank, Latvijas Banka un Lietuvos bankas – plāno 2018. gada sākumā izlaist 2 eiro piemiņas monētu ar kopīgu dizainu. Šī monēta gan Baltijas valstu, gan visas eiro zonas iedzīvotājiem atgādinās par Baltijas nāciju apņēmību aizstāvēt savu neatkarību. Tāpat monēta apliecina Latvijas, Lietuvas un Igaunijas vienotību un gatavību sadarboties neatkarības un brīvības vārdā.

Finanses

Taps Baltijas valstu 100 gadu jubilejai veltīta 2 eiro piemiņas monēta

Žanete Hāka,31.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Triju Baltijas valstu centrālās bankas vienojušās par kopīgas 2 eiro piemiņas monētas izlaišanu 2018. gadā, kad tiek atzīmēta Latvijas, Lietuvas un Igaunijas 100 gadu jubileja. Monētas dizains tiks izvēlēts Baltijas valstu iedzīvotāju balsojumā, informē Latvijas Banka.

Atzīmējot Baltijas valstu 100 gadu jubileju, triju Baltijas valstu centrālās bankas − Eesti Pank, Latvijas Banka un Lietuvos bankas – plāno 2018. gada sākumā izlaist 2 eiro piemiņas monētu ar kopīgu dizainu. Šī monēta gan Baltijas valstu, gan visas eiro zonas iedzīvotājiem atgādinās par Baltijas nāciju apņēmību aizstāvēt savu neatkarību. Tāpat monēta apliecina Latvijas, Lietuvas un Igaunijas vienotību un gatavību sadarboties neatkarības un brīvības vārdā.

Latvijas Banka kopā ar kolēģiem Lietuvā un Igaunijā uzsākusi priekšdarbus šīs monētas dizaina izvēlei, jo visas trīs valstis sniegs savas idejas 2 eiro piemiņas monētas dizainam. Latvijā iecerēts šīs idejas rast uzaicinātu mākslinieku konkursā. Tādējādi kopumā tautas balsojumam šopavasar tiks piedāvātas sešas monētas idejas (pa divām no katras valsts). Balsojums notiks speciālā interneta vietnē, par kuru tiks paziņots atsevišķi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pirmajiem radošajiem mēģinājumiem izstrādāt Rīgas Melnā balzama 260 gadu jubilejas svētku etiķeti piektdien atklāts jubilejas etiķetes dizaina konkurss. Konkursa atklāšanā vairāki ar modi un dizainu saistīti cilvēki izmēģināja spēkus jaunas etiķetes un balzama kokteiļu veidošanā.

«Gatavojoties svētkiem, katrs no mums – gan liels, gan mazs, uzvelk labākās un skaistākās drānas. Arī Rīgas Melnais balzams par godu 260 gadu jubilejai vēlas sapucēties, tādēļ aicinām dizaina speciālistus piedalīties konkursā un izstrādāt jaunu jubilejas etiķetes dizainu,» stāstīja Latvijas balzama zīmolu vadītājs Valters Kaže.

Aizvadītajā gadā par stilīgāko televīzijas raidījumu vadītāju atzītā Ketija Dombrovska uzskata, ka arī nezūdošām vērtībām, kāda ir Rīgas Melnais balzams, ir jāmainās līdzi laikam un ir jāievieš kas jauns. Košs un drosmīgs jubilejas pudeles dizains varētu iepriecēt gan balzama mīļotājus, gan retu pudeļu kolekcionārus.

Citas ziņas

Papildināta - Saeimas komisija piešķir 30 tūkstošus eiro Līvi albuma izdošanai, taču grupa par tādu albumu nezina

LETA,21.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grupas Līvi dalībnieki un dziesmu izdevēji - ierakstu kompānija Mikrofona ieraksti - ir pārsteigti par deputātu lēmumu piešķirt 30 000 eiro grupas jubilejas albuma sagatavošanai un izdošanai, īpaši, ņemot vērā, ka šāds albums neesot plānots, liecina ieraksts grupas Facebook lapā.

30 000 eiro. Vismaz pagaidām par to neko nezina ne grupas agrākie dalībnieki, nedz arī grupas dziesmu izdevēji Mikrofona ieraksti. Kas tas par jubilejas albumu? tā rakstīts grupas Facebook lapā.

Mikrofona ierakstu repertuāra direktors Guntars Račs aģentūrai LETA apstiprināja, ka grupa un ierakstu kompānija nav informēta par jubilejas albuma izdošanu. Mēs nekādu albumu neesam plānojuši izdot. [..] Zvanīju Ainaram [Virgam], kad ziņa parādījās, viņš arī nebija lietas kursā, teica Račs.

Pēc laika viņš noskaidroja, ka finansējums piešķirts bilžu albuma izdošanai. Projekta iniciatore ir Bilžu biroja pārstāve Tija Auziņa. Visu šo dienu nodzīvojām ar domu, ka tas ir kāds mūzikas albums, bet saprotu, ka komplektā varētu būt arī albums, norādīja Račs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot Rīgas Melnā balzama 260 gadu jubileju, šonedēļ uzsākta īpašās svētku sērijas ar zeltīto jubilejas etiķeti pildīšana. Rīgas Melnā balzama 260. jubilejas sēriju, kas tiks ražota ierobežotā skaitā, rotā jaunās dizaineres Madaras Matisones izveidotā etiķete.

Jubilejas sērija būs pieejama visos tirdzniecības tīklos Latvijā par tādu pašu cenu, kā oriģinālās balzama pudeles. Daļa no produkcijas tiks eksportēta arī uz ārvalstīm.

Jubilejas Rīgas Melnā balzama iepakojums būs pieejams Latvijas tirdzniecības tīklos 0,5l pudelēs, tās maksās tikpat, cik iepakojums ar oriģinālo etiķeti. Svētku sērija tiks izlaista ierobežotā skaitā; tiks apdrukātas 100 tūkst. pudeles.

Šogad Rīgas Melnajam balzamam aprit 260 gadu jubileja, kam par godu tika rīkots jubilejas etiķetes dizaina konkurss, tajā aicinot piedalīties dizaina jomas pārstāvjus - gan pieredzējušus profesionāļus, gan uzlecošas zvaigznes. Konkursam tika iesniegti 50 kvalitatīvi etiķetes dizaina varianti. Vērtējot iesniegtās etiķetes, kā galvenie kritēriji tika izvirzīti - oriģinalitāte, etiķetes estētika, novitāte un radošums, kā arī rūpnieciskās ražošanas iespējas un dizaina atbilstība zīmola koncepcijai. Saņemot augstāko sabiedrības un žūrijas vērtējumu, konkursā uzvarēja jaunā dizainere Madara Matisone.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka laidusi apgrozībā 20 latu jubilejas monētu – sudrabā kaltu lasi, informēja centrālās bankas pārstāvji.

Sudraba laša grafisko dizainu veidojis apgrozības vienlatnieka autors Gunārs Lūsis, bet ģipša modeli – Jānis Strupulis. Monēta kalta Lietuvas monētu kaltuvē UAB Lietuvos monetų kalykla.

«Lasis parasti dzīvo desmit gadus, bet mūsējais, vesels un nedevalvējies, ir sasniedzis cienījamus divdesmit. Šis sudraba izdevums tad ir arī mans sveiciens jubilāram,» stāsta G. Lūsis.

Martā atjaunotajam latam ir apaļa gadskārta, un šajā reizē LB nokalusi viena lata apgrozības monētas repliku – sudrabā kaltu svētku laidienu ar jubilejai simboliski atbilstošu 20 reizes palielinātu nominālvērtību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka izsludinājusi konkursu papildus 20 latu monētas Sudraba lasis kalšanai, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

DB.lv skaidroja centrālās bankas Kases un naudas apgrozības pārvaldes Monētu daļas vadītāja Maruta Brūkle, Sudraba laša pirmā tirāžas daļa - 5 000 eksemplāri - ir izpārdota.

Lēmums par tirāžas palielināšanu līdz 10 tūkstošiem eksemplāru tika pieņemts pirms monētas laišanas apgrozībā, tāpēc šāda korekcija ir pieļaujama. Tagad, kad publiskota Sudraba laša maksimālā tirāža, to mainīt vairs nav pieļaujams.

Pēdējo tirāžas daļu LB plāno saņemt aprīļa beigās vai maija sākumā. Monētu kalšana izmaksās 35 tūkstošus latu, un tā tiks kalta Lietuvas kaltuvē Lietuvos Monetų Kalykla.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka ceturtdien, 11. aprīlī, laidīs apgrozībā Šūpuļa monētu, liecina centrālās bankas paziņojums.

Jubilejas monētas grafisko dizainu veidojusi Anita Paegle, bet ģipša modeli – Jānis Strupulis. Monēta kalta Lietuvas monētu kaltuvē UAB Lietuvos monetų kalykla.

LB skaidro, ka monēta veidota kā raudzību dāvana.

Monētas priekšpusē centrā ir bērns šūpulī, ko knābī tur putns, bet aizmugurē pelīte ar pūralādi, lejā – uzraksts 1 lats.

Jubilejas monēta Šūpuļa monēta ir likumīgs maksāšanas līdzeklis Latvijā. Monētas maksimālā tirāža ir 5000 eksemplāru. Monēta būs iegādājama Latvijas Bankā un tradicionālajās monētu tirdzniecības vietās – bankās, suvenīru un juvelieru veikalos. Monētas cena Latvijas Bankas kasēs ir 32,92 lati.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Mēs nevaram atļauties dzīvot pāri saviem līdzekļiem. Visu laiku ir jābūt gatavam ārkārtējai situācijai, jo nezini, kas var notikt,” pandēmijas laikā gūto atziņu intervijā Dienas Biznesam pauž SIA Izdevniecība MicRec līdzīpašnieks Guntars Račs.

Koncertdarbība šobrīd ir pilnībā paralizēta un tās atsākšanos mūziķi plāno tikai nākamajā vasarā. Izdevniecības MicRec līdzīpašnieks kritizē Valsts kultūrkapitāla fonda darbību, norādot, ka esošā finansējuma sadalīšana rada nevienlīdzīgu konkurenci starp valsts subsidētajiem un privātajiem pasākumiem.

Kā šis pandēmijas laiks skāris jūsu uzņēmumu?

Mēs, protams, esam vistiešākajā veidā saistīti ar visu radošo industriju, ņemot vērā, ka mūsu izdevniecības klienti ir gan autori, gan izpildītāji. Runājot par albumu izdošanu, tad vienīgā vieta, kur tos šobrīd varēja realizēt, bija koncerts. Protams, nav nekāds noslēpums, ka koncertdarbība patlaban ir pilnībā paralizēta. Vasarā tā bija fragmentāra un ar zināmiem ierobežojumiem, tāpēc, protams, fiziskās produkcijas izdošanas, prezentācijas un viss pārējais ir dramatiski krities. Mēs savus plānus esam krietni izmainījuši un šādā nenoteiktības periodā vairs par fiziskiem produktiem tikpat kā nedomājam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada martā, salīdzinot ar šī gada februāri, reklāmas apjomi pieauguši visos Latvijā pārstāvētajos medijos, pie kam visvairāk reklāmas apjomi palielinājušies presē - par 25%, informē mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia.

Prese

Reklāmas apjoms 2008. gada martā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2008.gada februāri, ir pieaudzis par 25%. Attiecīgi martā tika reģistrēti 2.28 miljoni cm², bet februārī - 1,83 miljoni cm² reklāmas.

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākā projektu vadītāja Inese Vēvere norāda, ka šī gada martā presē reģistrēti 12 543 reklāmas gadījumi, kas ir par 24 % mazāk nekā 2007.gada martā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 486 reklāmu.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) martā bijuši: Tele2, L’Oreal, Bite, LMT, Maxima, Renault, Hansabanka, Elkor, Sirowa, BDG. Reklamētākās markas presē –Tele2, Maxima, Hansabanka.

Citas ziņas

Gada laikā pieauguši reklāmas apjomi TV, radio un žurnālos

Gunta Kursiša,29.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gada decembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pirms gada, par 12% pieaudzis televīzijas (TV) reklāmas apjoms, par 11% palielinājies reklāmas apjoms radio un par 8% - žurnālos. Savukārt reklāmas apjoms avīzēs un vidē gada laikā ir samazinājies, novērojusi pētījumu aģentūra TNS.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka situācija decembrī turpina jau iepriekš novēroto tendenci – TV ir straujāk augošais medijs, savukārt, avīzēs vērojams reklāmas apjomu kritums.

Kopumā TV decembrī raidīti vairāk nekā 49 tūkstoši minūšu reklāmas. Decembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Tele2, Procter & Gamble, Henkel, Bite un Maxima.

Radio reklāmas apjoms 2012. gada decembrī bija 22 tūkst. minūšu. Lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Maxima, Tele2, SmsCredit.lv, Taula Rīga (bezrecepšu medikamentu un uztura bagātinātāju pārstāvoša mārketinga kompānija) un Cenuklubs.lv.

Finanses

Latvijas Banka laiž apgrozībā Vidzemei veltītu 2 eiro piemiņas monētu

Žanete Hāka,14.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka rīt, 15. novembrī, laidīs apgrozībā Vidzemei veltītu 2 eiro piemiņas monētu, informē centrālā banka.

Šī monēta, uz kuras attēlots Vidzemes ģerbonis, ievada Latvijas kultūrvēsturiskajiem apgabaliem veltīto 2 eiro piemiņas monētu sēriju, kas būs viens no Latvijas Bankas veltījumiem valsts 100 gadu jubilejā. Monēta ir likumīgs maksāšanas līdzeklis Latvijas Republikā un citās eiro zonas valstīs, tādējādi, sagaidot mūsu valsts 100 gadu jubileju, tā ceļos pa visu Eiropu, stāstot par Latviju.

Latvijas valsts 100 gadu jubilejas pasākumu programma veidota, paredzot svētku un paliekošu vērtību radīšanā iesaistīt visu sabiedrību, ikvienu cilvēku un iestādi. Valsts 100 gadu jubilejas gaidīšanu ievadīs jau 2017. gadā plānotie darbi un pasākumi, bet Latvijas rotāšana svētku noskaņās ilgs piecus jubilejas gadus. Latvijas Banka piedalīsies ar tās lomai atbilstošu saturu, nodrošinot valsts finanšu vēsturē nozīmīgu notikumu izpēti un izcilu personību ieguldījuma vērtējumu un radot vairākas valsts izveidei veltītu piemiņas un kolekcijas monētu sērijas un atsevišķas monētas. Latvijas Banka valsts 100 gadu jubilejas atzīmēšanu noslēgs ar centrālās bankas 100 gadu jubileju 2022. gada 1. novembrī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada valsts budžeta projektā tomēr vairs netiek plānots piešķirt līdzekļus grupas Līvi albumam un pasākumam Bildes.

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija precizējusi vairākus priekšlikumus nākamā gada budžetam, un saskaņā ar šiem precizējumiem atbalsts minētajiem pasākumiem vairs nav paredzēts.

Priekšlikumus piešķirt 30 000 eiro kā līdzfinansējumu grupas Līvi jubilejas albuma sagatavošanai un izdošanai, bet 20 000 eiro piešķiršanu pasākumam Bildes bija iesniegusi nacionālā apvienība Visu Latvijai!-Tēvzemei un brīvībai/LNNK (VL-TB/LNNK), tomēr vēlāk nolēma šos priekšlikumus atsaukt. Ņemot vērā, ka atbalstītos priekšlikumus atsaukt nevar, komisija šodien tos arī pārbalsoja. Tātad rīt Saeimas sēdē par šīm iecerēm deputātiem nebūs jālemj.

Auto

Rīgā vērienīgi atzīmēs Mazda 90 gadu jubileju

Aldis Zelmenis,29.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

5. augustā Mazda oficiālais pārstāvis Baltic Motors Ltd. kopā ar Latvijas Mazda klubu aicina atzīmēt japāņu autoražotāja deviņdesmitgadi.

Pasākuma gaitā Skanstes ielā 4a no pulksten 16:00 līdz 22:00 paredzēti dažādi izklaidējoši un informatīvi pasākumi, piemēram, Latvijas vecāko Mazda automobiļu parāde, testa braucieni ar ierastiem un retāk sastopamiem Mazda modeļiem, tuvāka iepazīšanās ar japāņu kultūru, kaligrāfijas mākslu, kā arī rotaļas vismazākajiem Mazda faniem. Savukārt, viņu vecākiem būs iespēja iepazīties ar īpašajiem jubilejas piedāvājumiem jauniem Mazda modeļiem, rezerves daļām un servisa pakalpojumiem.

Vecākās Mazda meklējumi vēl nav galā

Pasākuma ietvaros noslēgsies Latvijā vecākās Mazda meklējumi, kas noritēja veselu mēnesi. Katras nedēļas konkursam pieteikto vecāko Mazda automobiļu īpašnieki, kuru spēkratiem izrādījās senākais izlaiduma gads un izieta tehniskā apskate, saņēma īpašo balvu – nedēļas nogali ar pilnīgi jaunu Mazda automašīnu. Citi pārsteigumi visiem, kas pieteica savas Mazda automašīnas konkursam, kā arī jubilejas pasākuma apmeklētājiem, pagaidām no organizatoru puses vēl tiek turēti noslēpumā. Andris Kulbergs, Inchcape uzņēmumu grupas vadītājs Latvijā: "Šis ir pēdējā laikā lielākais Mazda pasākums Latvijā. Priecājos ielūgt visus Mazda īpašniekus, fanus un interesentus ar ģimenēm nosvinēt 90. gadu jubileju kopā ar mums. Pats pasākumu apmeklēšu noteikti kopā ar ģimeni. Turklāt, varu atklāt, ka gadījumā, ja uz pasākumu ieradīsies kāds Mazda īpašnieks, kura automašīna būs vecāka par līdzšinējo konkursa uzvarētāju - 1984. gada modeli, vecākās Mazda īpašniekam piešķirsim jaunu Mazda automašīnu uz nedēļas nogali!"

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 14. oktobrī, Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU) un visai Latvijas augstākajai izglītībai aprit 145 gadi, tāpēc šo nedēļu RTU pasludina par svētku nedēļu, Db.lv informēja RTU sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Kušķe.

RTU jubilejas svinības notiks jau 11. un 12. oktobrī, svinīgajos pasākumos universitāte aicina pulcēties studentus, absolventus, mācībspēkus, sadarbības partnerus un draugus.

Savukārt Melngalvju nama Svētku zālē 11. oktobrī plkst. 15 notiks svinīgā sēde, kuras laikā pasniegs RTU Goda doktora diplomus - tos saņems Latvijas Organiskās sintēzes institūta direktors akadēmiķis Ivars Kalviņš un Norvēģijas Dzīves zinātņu universitātes asociētais profesors Šells Gunnars Hofs (Kjell Gunnar Hoff), kurš aktīvi sadarbojas ar RTU Inženierekonomikas fakultāti, realizējot Norvēģijas-Latvijas profesionālā biznesa vadības maģistra (MBA) studiju programmu "Inovācijas un uzņēmējdarbība".