Jaunākais izdevums

Nereti uzņēmumos pie pārrunu telpām ir lapiņas, kur kolēģi atzīmē, kurā datumā un cikos paredzējuši telpu aizņemt. Lai šo problēmu risinātu, draugiem.lv biznesa inkubatorā Idea Bits ir izstrādāts telpu rezervācijas organizēšanas rīks BookTime.

«Mūsu uzņēmumā ir tā, ka mēs paši skatāmies uz lietām, kas nedarbojas ikdienā, kas mums nepatīk un neapmierina, un meklējam veidus, kā to uzlabot,» stāsta Dāvis Siksnāns, projekta BookTime vadītājs.

Kad uzņēmums vēl atradās tā iepriekšējā mājvietā Lāč plēša ielā, palielinājās darbinieku skaits un līdz ar to – arī dažādas tikšanās, regulāri bija situācijas, kad kolēģi neviļus iztraucē kādas svarīgas pārrunas, virinot durvis un pārbaudot, vai telpa ir brīva. «Tas mūs tik ļoti kaitināja, ka nonācām pie secinājuma, ka jābūt labākam veidam, kā šīs lietas organizēt. Tā radās ideja par telpu rezervēšanas rīku BookTime, ko izmantotu visi darbinieki, lai netraucētu viens otram un lai nebūtu nemitīgi jāsaskaņo citam ar citu, ka tikos un tikos nepieciešama brīva telpa sarunai,» stāsta Dāvis.

Šis rīks tapa kā telpu rezervēšanas sistēma, jo bija vēlme atrisināt konkrētu problēmu. Taču to var izmantot arī, piemēram, automašīnu rezervēšanai. Tāpat BookTime var izmantot dažādu instrumentu, inventāra un pat pakalpojumu rezervācijas organizēšanai. Piemēram, lielās bankās ir projektori, ko nepieciešams rezervēt, un tad to tehniskie darbinieki noteiktā laikā atnesīs un tāpat arī konkrētā laikā aiznesīs. Lai to darītu, ir jāsūta e-pasts vai jāzvana. «Šādā sistēmā tie ir daži kliki. Un arī, ja vajag saremontēt lampiņu, nezvani, bet pierezervē sistēmā un brīvā brīdī meistars atnāks,» papildina draugiem.lv runasvīrs Jānis Palkavnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Intervija ar Draugiem.lv izveidotājiem: No draudzēšanās portāla līdz vairākiem saistītiem uzņēmumiem

Anda Asere, 25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji draugiem.lv bija vien draudzēšanās portāls, desmit gadu laikā radušies dažādi saistīti projekti, kas pamazām attīstījušies par atsevišķiem uzņēmumiem. Intervijā DB draugiem.lv izveidotāji Lauris Liberts un Agris Tamanis stāsta par desmit gados piedzīvoto, Amerikas pieredzi, neveiksmēm biznesā, kas piederas pie lietas, un atklāj, ka no nulles sākt biznesu ir grūtāk, bet tad, kad ir citi projekti, katra nākamā sākums ir vieglāks.

Desmit gadi – tas ir daudz vai maz?

L.L. Interneta pasaulē tā ir mūžība. Šie desmit gadi bijuši ļoti piesātināti. Pašiem liekas, ka daudz esam iemācījušies un sapratuši. Atskatoties pagātnē, uzsākot to visu, izpratne bija ļoti niecīga. Droši vien, ka tiktāl esam nokļuvuši, jo apkārt ir gudri cilvēki un mums paveicās ar atsevišķiem pakalpojumiem.

Kurā brīdī jūs sākāt darīt kaut ko papildu?

L.L. Jau pēc pāris mēnešiem, kad mēs palaidām draugiem.lv, bija ambīcijas, ka vajag kaut ko piedāvāt ārzemēs saistībā ar portālu. Mēģinājām jau pēc kāda pusotra gada un tad tā pamatīgi apsvilinājāmies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātās iniciatīvas konkurē ar Eiropas Savienības fondu un valsts atbalstītiem biznesa inkubatoriem

Pasaulē par privātajiem biznesa inkubatoriem īpaši nebrīnās, bet Latvijā šādas iniciatīvas nav pārāk izplatītas. Pēc DB rīcībā esošās informācijas, šobrīd Latvijā tādi ir divi – Idea Bits, kas izveidots draugiem.lv paspārnē, un MÁDARA inkubators, ko izveidojusi SIA Madara Cosmetics.

MÁDARA inkubators ir radīts šogad. Tā ir ekoloģiskās kosmētikas ražotāja SIA Madara Cosmetics iniciatīva, kas vērsta uz potenciālo biznesa ideju atbalstu, tostarp paredzot finansiālo nodrošinājumu apmērā līdz trim tūkstošiem latu, piedāvājot aprīkotas biroja telpas, ārējās konsultācijas, kā arī uzņēmuma pārstāvju pieredzi zīmola attīstībā un produktu eksportā. «Idejas autori īslaicīgi saņem intensīvas uzņēmuma speciālistu un piesaistīto ekspertu konsultācijas un palīdzību, kā arī nelielu finansiālo atbalstu, lai ideju pārvērstu konkrētā produktā vai pakalpojumā un sāktu uzņēmējdarbību,» saka Uldis Iltners, SIA Madara Cosmetics direktors. Apmaiņā pret visu nosaukto inkubators pretendē uz 20% uzņēmuma kapitāldaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā produktivitātes mērīšanas lietotnes DeskTime apgrozījums audzis par 18%, pārsniedzot 400 tūkstošu dolāru apgrozījumu; šī gada mērķis ir pārsniegt pusmiljonu dolāru

«DeskTime ir pamatīgi paaudzies. 2012. gadā bija viens pilnas slodzes darbinieks – es –, bet pārējos speciālistus «dalījām» ar citiem Draugiem Group darbiniekiem. Tagad esam jau četri darbinieki un ir vēl kādi 12 cilvēki, kuri pieslēdzas pēc vajadzības. Produkts ir gatavs, bet tajā pašā laikā sarežģīts, un tas jāpielāgo dažādām platformām, tam jādraudzējas ar Windows, Macbook, Linux datoriem, iPhone un Android telefoniem. Taču tas nav pilna laika darbs, līdz ar to šos darbiniekus iesaistām tik, cik vajadzīgs,» stāsta Artis Rozentāls, DeskTime (Fast Brands, LLC) vadītājs.

DeskTime sākotnēji tika reģistrēts Idea Bits, LLC Amerikā un attīstīts no Latvijas Draugiem Group uzņēmuma AS Idea Bits Latvia. 2016. gadā tika izveidots atsevišķs uzņēmums Amerikā – Fast Brands, LLC –, bet projekts joprojām tiek attīstīts un vadīts no AS IdeaBits Latvia. «DeskTime ir viens no pirmajiem Draugiem Group starptautiski veidotajiem un reģistrētajiem uzņēmumiem,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful spēris vairākus būtiskus soļus - uzņēmuma nosaukums no Idea Bits LLC. mainīts uz Printful Inc., uzņēmums pārreģistrēts Delavēras štatā un iegādāta interneta adrese (domēns) printful.com līdzšinējās theprintful.com vietā.

«Izmaiņu mērķis ir parūpēties par Printful zīmola attīstību. Uzņēmējdarbības formas maiņa un pārreģistrēšana Delavērā atvieglos potenciālo investoru piesaisti Printful, pateicoties īpašniekiem labvēlīgajai štata likumdošanai,» izmaiņas komentē Printful vadītājs Dāvis Siksnāns.

Šobrīd turpinās darbi pārejai uz jauno interneta domēnu printful.com, veicot izmaiņas sistēmās un informējot klientus.

«Kādam tas var šķist sīkums, bet interneta biznesā ir ārkārtīgi svarīgi, lai tavs zīmols ir vienkārši atrodams. Ja reiz mūsu kompānijas nosaukums ir Printful, tad tādai ir jābūt arī interneta adresei. Līdzīgas investīcijas savulaik veikuši tādi uzņēmumi kā Facebook, Apple un citi lieli nozares spēlētāji,» lēmumu par jaunā domēna iegādi skaidro D. Siksnāns, piebilstot, ka Printful™ zīmols jau no kompānijas pirmsākumiem ir reģistrēta preču zīme.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group 2016. gada apgrozījums sasniedzis 35,7 miljonus eiro; gadu iepriekš apgrozījums bija 22,8 miljoni eiro

Grupas peļņa pērn bija 3,5 miljoni eiro. «Visiem grupas uzņēmumiem iet labāk, nekā iepriekšējā gadā,» saka Jānis Palkavnieks, Draugiem Group runasvīrs.

Draugiem Group ietilpst uzņēmumi Printful, Draugiem, Vendon, Mapon, Text2reach, Idea Bits, Greynut, Istabai. Visiem ir pieauguši pārdošanas rādītāji, lielākoties – drukas ārpakalpojumu uzņēmumam Printful, kas ir grupas lielākā kompānija. DB jau rakstīja, ka uzņēmumam ir divas ražotnes ASV un nesen atvērta Printful ražotne Latvijā, kuras izveidē kopumā tiks investēts vairāk nekā viens miljons eiro. Pagaidām Latvijas ražotnē strādā desmit darbinieku, bet plānots, ka ilgtermiņā tiks nodrošinātas darbavietas 150 cilvēkiem, lai apkalpotu galvenokārt klientus Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

FOTO: Draugiem Group uzņēmuma Mapon jaunais birojs Barselonā

Zane Atlāce - Bistere, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Izaugsmes tempi bija tik strauji, ka vajadzēja pāriet no kopstrādes vietas Barselonas ostā uz savu biroju.

Draugiem Group autoparku kontroles sistēmas uzņēmums Mapon pārcēlies uz jaunām biroja telpām Barselonā, Spānijā, informē Draugiem Group runasvīrs Jānis Palkavnieks.

«Barselonā mums jau kādu laiku darbojas Mapon un izaugsmes tempi bija tik strauji, ka vajadzēja pāriet no kopstrādes vietas Barselonas ostā uz savu biroju. Pagaidām tur strādā 5 cilvēki (tai skaitā vadītājs Kristaps Veidmanis no Latvijas) un esam atvēruši vairākas vakances,» atklāj J.Palkavnieks.

Viņš piebilst, ka atverot birojus ārvalstīs, uzņēmums paredz iespēju, ka tās ir attīstīabas «vēstniecības» visiem Draugiem group uzņēmumiem. Jaunā biroja telpas tiek īrētas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sākam biznesu: apdrukas uzņēmums Printful programmēšanu bāzē Rīgā; ražošanu - Losandželosā

Anda Asere, 21.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem.lv biznesa inkubatorā Idea Bits radītais drukas ārpakalpojumu sniedzējs Printful nodrošina drukas produktu ražošanu un izsūtīšanu pasūtītāja klientiem .

Printful organizācijām, uzņēmumiem, jebkurai privātpersonai piedāvā apdrukāt plakātus, kanvas, T-kreklus, džemperus, cepures, auduma maisiņus un krūzes. Pasūtītājam nav jādomā par ražošanu un piegādi, skaidro Jūlija Giforda, Printful globālā mārketinga vadītāja. Uzņēmums sniedz drukas pakalpojumu, bet neražo pats savu saturu. Piemēram, cits draugiem.lv projekts StartupVitamins šobrīd ir Printful klients.

J. Giforda skaidro: uzņēmuma vai privātpersonas mājaslapā var piedāvāt kādus produktus, ko šīs lapas apmeklētājs var pasūtīt, Printful to apdrukā, iepako ar klienta logo un aizsūta. «Tādā veidā cilvēkam nemaz nav jārūpējas par kreklu ražošanu, drukāšanu, vienkārši jāizdomā dizains un jāpārdod,» stāsta Jūlija Giforda, Printful globālā mārketinga vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Pārauguši studentu uzņēmumu

Anda Asere, 29.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inženiertehnisko risinājumu izstrādātāja SIA Greynut darbu sāka Latvijas Universitātes studentu biznesa inkubatorā, bet jau vairāk nekā gadu strādā draugiem.lv grupas paspārnē

SIA Greynut vadītāja Kristiāna Līča biznesa partneris Kaspars Škerba iepriekš bija strādājis draugiem.lv grupā un pastāstīja par saviem projektiem kompānijas dibinātājam Laurim Libertam. «Viņš piedāvāja pievienoties grupai, viņi tagad ir iesaistījušies mūsu startup,» saka Kristiāns. SIA Greynut līdzīpašnieks ir viens no draugiem.lv grupas uzņēmumiem – a/s Idea Bits.

Nereti uzņēmumi baidās atdot kaut dažus procentus no savām kapitāldaļām, tomēr Kristiāns norāda, ka bijis skaidrs – Greynut vajadzēs piesaistīt kapitālu un piedāvājums no draugiem.lv grupas bija labākais, kas līdz šim bija saņemts. Salīdzinot darbības posmu LU studentu biznesa inkubatorā un draugiem.lv grupā, Kristiāns teic, ka inkubators labi noder sākuma fāzē, kad nepieciešamas konsultācijas par uzņēmējdarbības sākšanu, par pirmajiem soļiem. Savukārt draugiem.lv grupā ir pieejams konkrētu savas jomas profesionāļu – programmētāju, dizaineru, mārketinga speciālistu, grāmatvežu – atbalsts, kas saīsina produkta izstrādes ciklu. «Man liekas, ka jebkuram uzņēmumam vislielākais izaicinājums ir ražošana. Kad vienā partijā ir tūkstoš ierīču, ir savas presformas, ir cita līmeņa izaicinājums – vajadzīga precizitāte ražošanā, veikla piegāde, laba klientu apkalpošana. Mums aiz muguras ir grupas uzņēmumi, kam tas jau ir izdevies – Mapon, Vendon, Istabai. Domāju, ka kopā tiksim galā,» nosaka Kristiāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaitot visu Draugiem Group kompāniju 2015. gada apgrozījumu, tas sasniedzis 22,9 miljonus eiro, bet grupas uzņēmumi kopumā pērn nopelnījuši 2,4 miljonus eiro

Grupā ietilpst SIA Draugiem, a/s Idea Bits Latvia, SIA Vendon, SIA Mapon, SIA Istabai, SIA T2R (text2reach), SIA Displio un ASV uzņēmums Printful LLC.

Gadu iepriekš – 2014. gadā – Draugiem Group apgrozīja 16,2 miljonus eiro un nopelnīja 1,7 miljonus eiro. Lauvas tiesu apgrozījuma un peļņas pieaugumā veido ASV esošais uzņēmums Printful, kas 2015. gadā apgrozīja gandrīz 9 miljonus ASV dolāru, bet arī pārējie uzņēmumi strādājuši veiksmīgi. «Rezultāti ir labi, apgrozījuma pieaugums ir teju visiem uzņēmumiem. Finansiāli vislielāko apgrozījumu veido Printful ar deviņu miljonu ASV dolāru apgrozījumu un šis uzņēmums visstraujāk aug, bet labi rezultāti ir arī Mapon un Istabai, jo pērn piesaistīti jauni klienti un ieviesti jauni risinājumi,» stāsta Jānis Palkavnieks, Draugiem Group runasvīrs. SIA Mapon apgrozījums 2015. gadā bija 2,3 miljoni eiro, kas pieaudzis par 25%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bet SIA Istabai apgrozījums bija 231,3 tūkstoši eiro un tā izaugsme bijusi 362%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. SIA Draugiem, kura paspārnē strādā draugiem.lv un perkamkopa.lv, 2015. gadā apgrozījis 5 miljonus eiro un nopelnījis 391,8 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru