Telekomunikāciju uzņēmums BITE Latvija 2007.g. paredz sīvu konkurenci, kas radīs tālāku operatoru tirgus daļu pārdali. Tiek sagaidīts, ka cenu līmenis turpinās kristies un ka mobilā izplatība pārsniegs 110 procentus. Jauni mobilie pakalpojumi, kā arī ātrs mobilais internets kļūs par vienām no galvenajām tirgus attīstības jomām.
"Sīvā konkurence, ko rada straujāka jaunu pakalpojumu attīstība, un cenas radīs jaunu parādību tirgū, kad klienti sāks izmantot divu vai pat trīs operatoru pakalpojumus vienlaicīgi", sacīja Mārtens van Engelands, BITE Latvija izpilddirektors.
Pēc viņa sacītā, tāpat būs vērojama nozīmīga konkurence biznesa segmentā, kā arī BITE tiek uztverta kā nopietns konkurents. Uzņēmums paredz, ka, piedāvājot pilnu telekomunikāciju pakalpojumu klāstu, BITE efektīvi palielinās savu klientu skaitu un pabeigs gadu ar 13 procentiem kopējās tirgus daļas, tādējādi attiecīgi samazinot konkurentu tirgus daļas.
Uzņēmums paredz tālāku cenu samazinājumu, ko veicinās augošā konkurence. "Par spīti inflācijai, cenas turpinās samazināties un sīvā konkurence būs izdevīga visiem Latvijas klientiem", stāsta M. van Engelands. Pēc viņa vārdiem, klienti nākamajā gadā var tāpat sagaidīt vairāk īpašu piedāvājumu. Kā arī izdevīgu cenu rezultātā pieaugs zvanu skaits un to ilgums.
2007.g. operatori turpinās attīstīt savas tehniskās bāzes, lai sniegtu kvalitatīvus mobilā interneta pakalpojumus un ieguldīs 3G un HSDPA tīkla pilnveidošanā. "Lielāki ātrumi revolucionizēs mobilā interneta izmantošanu un radīs jaunas tirgus tendences, pārejot no fiksētā uz mobilā interneta izplatību", - sacīja M. van Engelands.
Pēc viņa vārdiem, 3G un HSDPA tīkla attīstīšana tirgū ienesīs jaunu kvalitāti un ātrumu un mobilais internets kļūs arvien populārāks. Ir aprēķināts, ka līdz pat 30 procentiem jauno Latvijas klēpjdatoru 2007.g. beigās tiks pieslēgti mobilajam internetam. BITES dati rāda, ka mobilie datu pārraides pakalpojumi un pieslēgšanās internetam caur mobilo tālruni kļūs populārāki - 2006.g. beigās mobilā datu pārraide BITES tīklā palielinājās 3 reizes. Tiek sagaidīts, ka 2007.g mobilo datu apjoms palielināsies 4 reizes. Tāpat uzņēmums paredz, ka klientu skaits, kas izmantos citus mobilos pakalpojumus papildus zvaniem un īsziņām, sasniegs 40 procentus.
Uzņēmuma statistika rāda, ka līdz šim BITI izvēlējās 8 reizes vairāk citu operatoru klientu, nekā bija to, kas pameta uzņēmumu. Kopējais klientu skaits Latvijā, kas ir izmantojuši šo iespēju mainīt operatoru, saglabājot numuru, laika periodā no 2005. g. decembra līdz 2006. g. decembrim, ir vairāk kā 37 tūkstoši.
"Nacionālās abonēšanas regulatoram ir liela loma: lai nodrošinātu caurspīdīgumu un klientu tiesības saņemt pilnīgu informāciju par reālo tirgus situāciju un tā attīstību būtu jāveic regulāras tirgus analīzes", pastāstīja M. van Engelands.
2006.g. beigās uzņēmuma BITE Latvija klientu skaits bija vairāk kā 187.000 klientu. Uzņēmuma tīkls ir pieejams 48 Latvijas pilsētās, trešās paaudzes tīkls ar HSDPA pakalpojumiem, sasniedzot līdz pat 3,6 Mbps lielu ātrumu, darbojas 7 lielākajās Latvijas pilsētās - Rīgā, Jūrmalā, Daugavpilī, Liepājā, Ventspils, Rēzeknē un Jelgavā. BITE piedāvā plašu, ērti lietojamu un attīstītu mobilo pakalpojumu klāstu privātajiem un biznesa klientiem un tagad šie pakalpojumi ir pieejami 90 procentiem valsts iedzīvotāju.
Lai saņemtu papildu informāciju, lūdzam sazināties ar:
Nataļja Rodionova, ārējo sakaru menedžere, BITE Latvija